Şimdi Ara

bmw o2 sensörünü yanıltma basit ve ucuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar.benimki biraz zihni sinir projesi belki...ama biraz araştırma yapınca doğru yolda olduğumu gördüm ve faydalı olabilir diye sizlerle paylaşmak istedim.
    araçlarda lpg neredeyse ekonomik olarak bir zorunluluk haline geldi. sıralı lpg sistemlerinde araçların lpg karışım oranları o2 sensörleri sebebi ile başta nasıl ayar yaparsanız yapın ,benzinin karışım oranı olan 14.7/1 olur.ancak lpgnin ideal karışım oranı 15.6/1 olmaktadır.eğer bu oran tutmazsa hep fazla gaz yakılır ve aynı zamanda güç kaybı da olur. bunu sağlayabilmek için lambda yanıltıcı olarak 0-1 volt aralığında voltaj olluşturup ecu yu benzinle gittiğini zannettiren emulatörler var.ancak 96dan 99 akadar bmw nin 6 silindirlilerinde (bildiğim kadarıyla) titania sensör kullanılıyor. bu sensörler in çalışma prensibi diğerlerinden çok farklı, değişen direnç sistemiyle çalışıyor. yani akım şiddeti değişmeden direncin deişimiyle voltajın değişmesi sonucu sinyalleri ecuya gönderiyor.5 volt gerilim var .egzosdaki probun ucu oksijen artınca direnci artırıyor( voltajj yükselir) zengin karışım olunca oksijen azalır direnç doğru orantılı olarak azalır (voltaj düşer) . sinyaller bu şekilde ecuyu uyarır ve karışım ayarlanır.
    lpgde araç çalışınca o2 sensörünün direnci benzindekinden biraz daha yükselir.( voltaj da artar bu değer sanırım 2.7 volt olmalı. bu boltajda lpg karışım oranı 15.6 oluyor yani ideal karışım.) voltaj yükselince ecu fakir algılar ve enjeksiyon ms lerini biraz artırır ve karışım oranı tekrar 14.7 olur.bu esnada voltaj 2.5 oluyor.sistem voltaj target olarak bu 2.5 voltu tutturmaya çalışır. bunu da sensördeki dirençle yapar.bu tip sensörlerin emülatörü yok...
    eğer direnç sürekli değişmesse sistem arıza algılayıp sensörü algılamaz.
    şekildeki gibi bir direnç paralel bağlanırsa toplam ddirenci 2.5 volt üretecek şekilde değiştirmiş oluruz. 15.6 değeri var iken sistem düşük dirençle 2.5 voltu yakalar.böylece lpg ideal oranda yakılarak güç ve tasarruf sağlanır.(yüzde 6 daha az gaz vererek daha güçlü bir yanma sonucu tasarruf yüzde 6 lardan çok daha fazla olur)
    ayrıca lambda hala çalıştığı için daha fakir bir karışım riski olmaz .çünkü sisten hep gerçekte 15.6 yı tutturmaya uğraşır. biz de tasarruf yaparız.
    sisteme bağlanacak direnci bilmiyorum ama hesabı zor değil .hatta bir reosta ve gaz analiz cihazı yardımıyla 15.6 daki ilave edeceğimiz (daha doğrusu paralel oluşuyla çıkaracağımız) direncı hesaplamak çok basit.
    bence çok farklı düzenlemeler avans vs yapılabilir ama bu yöntem sadece birkaç liraya basitçe bir elektrikçi tarafından montaj yapılabilir .eğer yapılabilirse ekonomiye katkısı olacağını düşünüyorum.
    elektronikçi arkadaşların bu projeye katkı yapmalarını temenni ediyorum .
    ben bir deneme yaptım yaklaşık 198 k ohm direnci o2 sensörün sarı ve siyah kablosuna paralel bağladım aracı çalıştırıp sensörün hareketini bilgisayardan izledim. voltaj hareketini gösteren sinus dalgasının boyu kısaldı ama çalışmaya devam etti.fakiri gösteren voltaj çıkışı azaldı.voltaj 4.8 volta vuruyordu direnci bağladığımda 4.1 volta düşüp o şekilde inip çıkıyor. bu şekilde lpg de kullanım nasıl sonuç verir.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW O2 Sensörünü Yanıltma: Basit ve Ucuz

    Yüksek egzoz emisyonları sorunuyla karşı karşıyaysanız, BMW O2 sensörünüzü yanıltmak geçici bir çözüm olabilir. Bu, motor yönetim sistemini kandırarak zengin bir yakıt-hava karışımı oluşturmaya zorlayan bir yöntemdir.

    O2 Sensörü Yanıltma Yöntemleri:

    Oksijen Sensörü Direnç Atma:

    • Bu yöntem, sensörün sinyal kablosuna bir direnç bağlamayı içerir. Direnç, sensörün zengin bir karışım algıladığını simüle ederek ECU'yu daha fazla yakıt püskürtmeye yönlendirir.

    Oksijen Sensörü Yanıltıcı:

    • Yanıltıcılar, O2 sensörü ile ECU arasındaki sinyali değiştiren elektronik cihazlardır. Yanıltıcı, zengin bir karışım algılandığını taklit ederek aynı etkiyi yaratır.

    Oksijen Sensörü Kandırma:

    • Bu yöntem, sensörün probunu egzoz gazlarından uzaklaştırarak veya egzoz borusuna temiz hava enjekte ederek sensörün daha fazla oksijen algılamasını sağlar. Bu da zengin bir karışım algılanmasına neden olur.

    Uyarılar:

    • O2 sensörünü yanıltmak geçici bir çözümdür ve temel sorunu çözmez.
    • Bu yöntem, yakıt verimliliğinde azalmaya ve daha yüksek emisyonlara neden olabilir.
    • O2 sensörü yanıltması, aracın emisyon kontrol sistemine zarar verebilir ve yasalara aykırı olabilir.

    Bu yöntemi yalnızca son çare olarak kullanmanızı önerir ve aracınızın emisyon sisteminin düzgün çalışmasını sağlamak için en kısa sürede profesyonel yardım almalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Karışım fakirde kaldığı sürece üst kapak elemanlarına zarar verir. Zenginde kaldığı sürecede cebinize zarar verir. Doğru bir ayar yapılırsa bunların hiç birine gerek yok.
  • uygulamayı yaptım 2500 3000 devirde karışım oranı 15.8/ 1 e geldi obcde aynı koşullarda 13.5 lt/100 kmden 12.7 ye geldi. şimdilik takipteyim. lpgde fakir karışım ve hararetb tehlikesi 16.5 /1 oranından sonra başlıyor.
  • 16,5 'de ki oksijen miktarı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ponticenk

    uygulamayı yaptım 2500 3000 devirde karışım oranı 15.8/ 1 e geldi obcde aynı koşullarda 13.5 lt/100 kmden 12.7 ye geldi. şimdilik takipteyim. lpgde fakir karışım ve hararetb tehlikesi 16.5 /1 oranından sonra başlıyor.

    Sevgili kardeşim yazınızı okurken çabanızı ve bildiklerinizi takdir ettim sonuna kadar iki defa okudum , kafamda olayı oluşturmaya çalıştım.

    Sizin yaptığınız şey ECU nun alması gereken değerleri ECU ya göndermekten ibaret. Bu konuda üretimi yapılmış LAMBDA SİMÜLATÖRLERİ var zaten piyasada araştırınca bulabilirsiniz. Ancak bu sizin BENZİNDE tasarruf yapmanıza olanak sağlar.

    Birde Lambdası bozuk bir arabaya LPG proğramı atarken sizin benzin enjektörleriniz (Örnek) 2.70 ms.açık kalması gerekirken 4.50 ms.açık kalıyorsa zaten yapacağınız LPG ayarıda verimsiz olacaktır. Böyle bir simülatör aracılığıyla aracınıza LPG proğramı atarsanız LPG değerlerinide mükemmel olarak yakalamış olursunuz.

    Dolayısı ile Benzin parametreleri bozuk bir araca atacağınız LPG proğramıda sağlıksızdır. Sonradan bunu bir simülatörle kandırmaya çalışırsanız başarısız olursunuz, Bu simüle olayını LPG proğramı atmadan önce yapmak zorundasınız. (Lambdanın sonradan değişen değerleri LPG proğramını değil Benzin verilerini değiştirir)
    Anlaşılmayan bir konu varsa paylaşabiliriz,
    Emeğinize yinede teşekkürler kardeşim.




  • 2500-3000 devirde 30 -40 saniye tutarak yapılan ölçümler. afr 16.7 olan 390 kohm afrsi 15.8 olan ise 425 kohm uygulanarak alınmış değerlerdir.

     bmw  o2 sensörünü yanıltma basit ve ucuz
  • diğer görüntü
  • görüntü sanırım biraz acemiyim

     bmw  o2 sensörünü yanıltma basit ve ucuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: ponticenk

    uygulamayı yaptım 2500 3000 devirde karışım oranı 15.8/ 1 e geldi obcde aynı koşullarda 13.5 lt/100 kmden 12.7 ye geldi. şimdilik takipteyim. lpgde fakir karışım ve hararetb tehlikesi 16.5 /1 oranından sonra başlıyor.

    Sevgili kardeşim yazınızı okurken çabanızı ve bildiklerinizi takdir ettim sonuna kadar iki defa okudum , kafamda olayı oluşturmaya çalıştım.

    Sizin yaptığınız şey ECU nun alması gereken değerleri ECU ya göndermekten ibaret. Bu konuda üretimi yapılmış LAMBDA SİMÜLATÖRLERİ var zaten piyasada araştırınca bulabilirsiniz. Ancak bu sizin BENZİNDE tasarruf yapmanıza olanak sağlar.

    Birde Lambdası bozuk bir arabaya LPG proğramı atarken sizin benzin enjektörleriniz (Örnek) 2.70 ms.açık kalması gerekirken 4.50 ms.açık kalıyorsa zaten yapacağınız LPG ayarıda verimsiz olacaktır. Böyle bir simülatör aracılığıyla aracınıza LPG proğramı atarsanız LPG değerlerinide mükemmel olarak yakalamış olursunuz.

    Dolayısı ile Benzin parametreleri bozuk bir araca atacağınız LPG proğramıda sağlıksızdır. Sonradan bunu bir simülatörle kandırmaya çalışırsanız başarısız olursunuz, Bu simüle olayını LPG proğramı atmadan önce yapmak zorundasınız. (Lambdanın sonradan değişen değerleri LPG proğramını değil Benzin verilerini değiştirir)
    Anlaşılmayan bir konu varsa paylaşabiliriz,
    Emeğinize yinede teşekkürler kardeşim.




    Faruk bey yazılarınızı dikkatle takip ediyoruz. Foruma da ciddi katkılar sağlıyorsunuz. Kalın fontla yazılan yerlerde güzel Türkçe'mizi hatalı kullanıyorsunuz. Forumdaki yazıların yüzlerce kez okunduğunu düşünerek bu tip noktalara dikkat etmemizde fayda var diye düşünüyorum.

    proğramı atarsanız ---> doğrusu "LPG ayarlarını yaparsanız" olacak. Program diye ifade ettiğimiz şey yazılımın kendisidir, siz arabaya yazılımı yüklemiyorsunuz, bu yazılım vasıtasıyla LPG ayarlarını yapıyorsunuz ve LPG beynine yüklüyorsunuz.

    Sağlıcakla.

    Konuyu da takipteyim




  • merhabalar.aracın o2 sensörüne uyguladığım direnç ile sensörün okuması değişti şöyle ki; lpg deki ideal karışım oranı olan 15.6 /1 benzin ecusu için fakir sayılıyor ve kademeli olarak stft ve ltft yi artırıp benzin oranı olan 14.7 ye getiriyor. direnç uygulandığında daha önce lpg için yaptığım karışım değerinin korunduğunu ve fakir görmediğini tespit ettim. direnç uygulaması ile benzin karışımı bir miktar fakirleşiyor ama lpg değeri korunuyor. zaten benzini sadece motoru ısıtmada kullanıyoruz . şu an araçta bir anormallik yok bir miktar lpg tasarrufu var ,bir süre sonra ne kadar tasarruf edebileceğimi göreceğim.
    yurtdışında titania sensör emülatörü var aeb 351 kodlu ama oradaki fiyatı 25 euro benim araçta iki adet kullanılmalı .buraya gelişi de epey farklı olacaktır.
    benimki biraz deneysel uygulama çok ucuz 1 tl bile değil. gaz ölçümlerine dikkat ederseniz işe yaradığı görülebilir.425 kohm uygulaması sensör tarafından oluşturulan ortalama voltajı çok az azaltıyor ve ecu buna göre zengin algılayıp biraz fakirleştiriyor bu da işimizi görüyor.




  • Teleflex'in emisyon ile ilgili güzel bir dökümanı olacaktı, akşam bulursam buraya eklerim, size yardımcı olur.
  • merhaba .aracım 97 bmw 528 .araca taktırdığım lpg lima klg ecusunda iki adet lambda kablosu var lambda 1 ve lambda 2. aracın ise iki adet o2 sensörü var ancak ikiside katalizatörden önce takılmış. 1,2 ve 3 için diğeri de 4,5,ve 6 nolu silindir için. kat sonrası lambda yok. lpg deki lambda kablolarını nasıl bağlamak icap eder.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.