Şimdi Ara

BMW - SMG ŞANZIMAN KONUSUNDAKİ TECRÜBELERİNİZ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
2
Favori
45.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eski tip olarak lanse edilenler E36 daki şanzımanlardır

    E36/E46/E60/E92 olarak sayabılırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Eski tip olarak lanse edilenler E36 daki şanzımanlardır

    E36/E46/E60/E92 olarak sayabılırım



    hmm e46 dan önceki kasalar allaha yakın bize uzak olsun diyeceğiz yani.. anladım..

    peki 100bin i aşmış, örneğin bir 3.30 almak mantıklı mıdır hocam?
  • e36 nın pasif güvenliğide kötü zaten o dönem araçlar sakat epey...
  • yok yok 98-99 model araç almaya niyetim yok benim zaten..

    en kötü makyajlı E46 olur benim alacağım araç zaten.. 2003 2004 model oluyor onlar da galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Eski tip olarak lanse edilenler E36 daki şanzımanlardır

    E36/E46/E60/E92 olarak sayabılırım



    hmm e46 dan önceki kasalar allaha yakın bize uzak olsun diyeceğiz yani.. anladım..

    peki 100bin i aşmış, örneğin bir 3.30 almak mantıklı mıdır hocam?


    ATTRACTION gibi sert kullanmışlarsa E46 fazla dayanmayacaktır

    100.000 km yi aşmışsa oldukça yorgundur

    fakat düzgün bakılmış bir araçsa motor kompresyonu ölçülür

    bir BMW ustası tarafından Bostancı San. Batı Oto gibi biryerde difransiyel ve şanzımanınıda

    kontrol ettirerek alabilirsin.




  • Biraz hortlatmış gibi olcak ama..

    Bildiklerimi yaziyim;

    Çift debriyajlı ve çift dişli mili olan vites sistemidir.. Bir milin üzerinde 1-3-5, diğer milin üzerinde 2-4-6-R dişlileri var. Atıyorum araba 1. viteste ilerlerken diğer milin üzerinde olan 2. vites tamamen hazır halde bekler. Çift debriyaj sayesinde siz 2. vitese geçme komutunu verdiğinizde 1. milin debriyajını pasif hale getirip, tamamen hazır konumda bekleyen 2. vitesi geçirmek için 2. milin debriyajını aktif hale getirir.
    Sadece 1. milin (veya 2. milin) debriyajını pasif hale getirmek için zaman harcanır ki bu da çoook çok kısa bir zaman 0,02 saniye kadar..
    Ayrıca bildiğim kadarıyla vitesin arkasındaki ayar düğmeside vitesin daha yumuşak veya daha sert geçişlerini sağlıyor. Daha yumuşak geçmesi için biraz daha yavaş vites geçiriyor ki bu da çok çok kısa bir sürede. :)

    Yani kısaca siz 1. vitesteyken şanzıman çoktan 2. vitese geçirmiş oluyor sadece siz 2. vitese geçmek isteğinizi vites kolu ile şanzıman dayıya iletiyorsunuz dayıda 1. debriyajı pasif, 2. debriyajı aktif hale getiriyor..
    VW'de DSG, BMW'de SMG





  • *Hortmuş..


    Şanzuman konusunda yazılması gerekener yazılmış..

    Abimde makyajlı 3.30ci var ve 80 bin km civarında yağ yakmaya başladı..

    3.30ci alırken motoruna özel olarak baktır..Makina olduğundan çok zorluyor sahipleri..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lazarotti -- 4 Ocak 2010; 21:21:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany

    Biraz hortlatmış gibi olcak ama..

    Bildiklerimi yaziyim;

    Çift debriyajlı ve çift dişli mili olan vites sistemidir.. Bir milin üzerinde 1-3-5, diğer milin üzerinde 2-4-6-R dişlileri var. Atıyorum araba 1. viteste ilerlerken diğer milin üzerinde olan 2. vites tamamen hazır halde bekler. Çift debriyaj sayesinde siz 2. vitese geçme komutunu verdiğinizde 1. milin debriyajını pasif hale getirip, tamamen hazır konumda bekleyen 2. vitesi geçirmek için 2. milin debriyajını aktif hale getirir.
    Sadece 1. milin (veya 2. milin) debriyajını pasif hale getirmek için zaman harcanır ki bu da çoook çok kısa bir zaman 0,02 saniye kadar..
    Ayrıca bildiğim kadarıyla vitesin arkasındaki ayar düğmeside vitesin daha yumuşak veya daha sert geçişlerini sağlıyor. Daha yumuşak geçmesi için biraz daha yavaş vites geçiriyor ki bu da çok çok kısa bir sürede. :)

    Yani kısaca siz 1. vitesteyken şanzıman çoktan 2. vitese geçirmiş oluyor sadece siz 2. vitese geçmek isteğinizi vites kolu ile şanzıman dayıya iletiyorsunuz dayıda 1. debriyajı pasif, 2. debriyajı aktif hale getiriyor..
    VW'de DSG, BMW'de SMG

    />


    yanlış bilgi!

    VW deki DSG nin BMW deki karşılığı DCT (dual clutch transmission) dir.

    smg elektrohidrolik bir debriyaja sahip sıralı manuel vites kutusudur. çift kavramalı değildir.




  • Bayaa bi hort oldu hemde

    Sende de bi ara 307 mi vardı ? Fotoğraflarını ekliyodun bi arabanın bayaa güzeldi diye hatırlıyorum noldu ona ? :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhany -- 4 Ocak 2010; 23:23:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ascha

    yanlış bilgi!

    VW deki DSG nin BMW deki karşılığı DCT (dual clutch transmission) dir.

    smg elektrohidrolik bir debriyaja sahip sıralı manuel vites kutusudur. çift kavramalı değildir.

    SMG 2 ler çift kavrama diye biliyodum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany


    quote:

    Orijinalden alıntı: ascha

    yanlış bilgi!

    VW deki DSG nin BMW deki karşılığı DCT (dual clutch transmission) dir.

    smg elektrohidrolik bir debriyaja sahip sıralı manuel vites kutusudur. çift kavramalı değildir.

    SMG 2 ler çift kavrama diye biliyodum ?


    smg lerin hepsi sıralı manuel.
  • Kardeş kimsede de dememişki cahil çocuklara "F1 de kullanılan şanzıman neyse smg2 de odur" diye
    Triptronicle aynı diyen var, normal otomatik diyen var..
    Hiç güleceğim yoktu valla gece gece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany


    quote:

    Orijinalden alıntı: ascha

    yanlış bilgi!

    VW deki DSG nin BMW deki karşılığı DCT (dual clutch transmission) dir.

    smg elektrohidrolik bir debriyaja sahip sıralı manuel vites kutusudur. çift kavramalı değildir.

    SMG 2 ler çift kavrama diye biliyodum ?

    Adı üstünde Sequential Manual Gearbox (sıralı düz vites)
  • Az önce bir arkadaşım ile telefonda gorusuyordum

    E60 M5 için 4.000 euro fiyat vermişler baskı balata için :)
  • Valla hocam, benim kıçı kırık Corsanın baskı balatası 1200 lira..
    Araç fiyatına göre oranlarsak iyi bile fiyat
  • Konuya yakın zamanda cevap yazılması ve daha önce yazılanların hiçbirinin açıklayıcı ve doğru bilgi olmaması nedeniyle SMG konusunda kısaca bilgi vereyim.

    BMW'de SMG M model olanlar ve M model olmayanlar olarak öncelikle ikiye ayrılmalıdır. E46 kasanın 330i ve 325i modellerinde, 6 serisinin 645 modelinde ve E60 5 serisinin 545 modelinde kullanılan SMG sistemleri M olmayanlardır. Bunların üreticisi Magneti Marelli'dir. Çalışma sistemi M'lerinkinden farklıdır ve yine M modellerin SMG sistemine göre oldukça basit ve yavaş sistemlerdir. E46 kasadaki sistem 5 ileridir. Yapılış maksatları M sistemlerinde olduğu gibi hızlı ve kompetisyon tarzı bir vites geçişi sağlamak değildir. Bu SMG sistemleri SMG I yada SMG II filan değildir. Vites geçişleri konforsuz sarsıntılı ve yavaştır. Launch control özelliği yoktur. Vites geçiş programları da yoktur. Alfa Romeo'nun selespeed sistemiyle çok benzerlik gösterir. Teknik detaya fazla girmek istemediğim için fazla uzatmıyorum. Zaten BMW yeni modellerinde M serisi hariç SMG opsiyonu sunmuyor.

    E36 kasa olsun yada E46 kasa M serilerinde kullanılan SMG vites sistemleri çok hızlı vites geçişleri ve performanslı kullanım için üretilmiş sistemler olup mükemmel yapıdadırlar. Birçok kişi E36 M3'de kullanılan SMG I sistemini sorunlu olarak adlandırsa da sistem kesinlikle problemli bir yapıda değildir. Yaşanan sıkıntıların büyük kısmı sistemi nasıl kullanacağını bilmeyen sürücülerin yanlış kullanımından kaynaklanmaktadır. Ayrıca sistem çok kompleks bir yapıda olduğu ve zamanla bazı aksamlarının tüm diğer araç parçaları gibi yenilenmesi gerektiğinden, ve gerekli yenileme yapılmayıp orası burası oynanarak araç satıldığından, aracı yeni alanında kısa zamanda sorunla karşılaşmasından adı problemliye çıkmıştır. 1997 model olup halen ilk sahibinde olan ve bugün bile aracını sorunsuz olarak kullanan SMG bir sistemli M3 kullanıcısı tanıyorum. SMG I sistemi adaptiftir. Yani sizin vitesi değiştirdiğiniz andaki devire ve sizin kullanım tarzınıza göre vites geçişlerini sert, hızlı yada yumuşak ve yavaş olarak ayarlar. Kısaca teknik bilgi verek gerekirsede, sistem yüksek hidrolik basıncı (85 bar), aktüatörler ve solenoidler vasıtasıyla vites değişim işlemi yapar. Vites değiştirilmek istendiğinde üç adet silindir solenoidler vasıtasıyla tetiklenir ve debriyajı ayırır diğer solenoidlerde uygun vites kanalına yerleşim işlemini yerine getirir ve vites değiştirilir. Vites değişim işlemi 25 milisaniyeden daha kısa bir zamanda tamamlanır. Launch kontrol ile kalkış yapıldığında araç 50 km hıza 1.8 saniyede ulaşır!!! BMW'nin E36'da kullanılan SMG I vites sistemini profesyonel pilotlarla denemiş ve toplamda 22 pilottan 19'u SMG sistemli araçla pisti daha kısa tur zamanında tamamlamışlardır. Piyasada SMG'yi yavaş bulan ve kendisinin daha hızlı vites değiştirdiğini söyleyenler olsada bunun kesinlikle mümkün olamayacağını özellikle belirtirim. E36 SMG I vites sistemi otomatik olarakda kullanılabilir. Üç adet yani ekonomik, normal ve kış olarak sürüş programı bulunmaktadır.
    Kısaca özetlemek gerekirse E36 sisteminde kullanılan SMG I vites sistemide doğru kullanıldığında tamamen sorunsuz bir sistemdir. Manuel vites kutusu gibi 6 ileridir.

    SMG II sistemide temelde SMG I sistemiyle aynıdır. 6 ileridir. Ancak vites geçişleri daha hızlıdır. 6 adet spor ve 5 adet otomatik olmak üzere toplamda 11 adet sürüş modu vardır. SMG II sistemli E46 M3 SMG I sistemli E36 M3'e göre otomatik kullanımda daha sarsıntısız ve daha yumuşak vites geçişi yapabilir. Bunun nedeni E36 M3'de gaz kelebekleri telli sistemken E46 M3'de gaz kelebeklerinin gaz pedalındaki bir potansiyometre tarafından tetiklenen elektronik bir gaz kelebeği sistemine sahip oluşudur. Bundan dolayı MSS54 motor ve SMG kontrol sistemi gaz kelebeklerine daha rahat kumanda eder ve daha iyi bir vites geçiş gaz pedalı uyumu gerçekleştirir. E46 SMG II vites sistemi yukarıda yazdığım sebepten ötürü daha stabildir. Yine bu sistemde adaptiftir ve sizin aracı kullanım tarzınıza uyum sağlayarak vites değişim işlemi yapar. Yine SMG I'de olduğu gibi launch kontrol özelliği vardır.

    M5 ve M6'da kullanılan SMG III vites sistemi SMG II'nin gelişmişi olup 7 ileridir. E46 M3 SMG II'de olduğu gibi 6 spor ve 5 otomatik sürüş modu bulunur. Otomatik 1 modunda en gelişmiş otomatik vites sistemi kadar yumuşak ve sarsıntısız vites geçişleri sağlarken spor 6 modunda tam gazda vites değiştirdiğinizde resmen şanzumandan gelen mekanik sesler kulağınıza dolacak kadar sert ve hızlı vites geçişleri yapar. BMW tarafından kullanılan son tek plakalı SMG sistemidir.

    SMG sistemlerinde en çok dikkat edilmesi gereken parça hidrolik ünitedir ki bu da sistemin parçaları arasında en pahalı olanıdır ve tüm sistem parçaları gibi onarımı kesinlikle yoktur ve arıza durumunda yenisiyle değiştirilmesi gerekir. Yüksek basınca dayanıklı ve son derece pahalı (1 lt. 80 TL) bir hidrolik türevi yağ ile çalışır. Yağ seviyesi kesinlikle ihmal edilmemeli ve BMW'nin önerdiği süreler ve kilometreler içerisinde mutlaka uzman birisi tarafından yağının değişimi ve vites kutusu adaptasyon işlemleri yapılmalıdır.

    Yeterince uzun bir yazı olduğundan E92 M3'te kullanılan DKG yani çift kavramalı vites kutusu konusunda girmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 26 Kasım 2010; 19:41:37 >




  • E peki SMG bu kadar iyiydi de neden BMW çift kavramaya geçti?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Konuya yakın zamanda cevap yazılması ve daha önce yazılanların hiçbirinin açıklayıcı ve doğru bilgi olmaması nedeniyle SMG konusunda kısaca bilgi vereyim.

    ...

    Yeterince uzun bir yazı olduğundan E92 M3'te kullanılan DKG yani çift kavramalı vites kutusu konusunda girmiyorum.


    dkg konusuna da bir girseydik be hocam.
  • SMG ler 0.02 sn de vites değiştirebiliyorsa bu yeni DGK lar kaç sn de değiştiriyor ?
    SMG/F1 şanzıman diğer tiptronic lerden farklı olarak f1 teknolojisi kullanıyor diye biliyordum.
  • @1 bende 300 ve ustu beygirli bi araba bakiniyorum bakiniyorum bulamiyorum panpa.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.