Şimdi Ara

BMW yöneticisi: “Elektrikli araç teknolojisine geçiş konusu fazla abartılıyor” (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
2.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Telefonla otomobil piyasasını bir tutma üzülürsün. Almanlar sayesinde kia hyundai ve diğer asyalı firmalar kaliteli otomobil üretmeyi öğrendi, öğreniyor.

    Alıntıları Göster
    Aynen hatta japonlar kaliteli ürün üretmeyi almanlardan öğrendi, almanlar olmasa şuan Nissan,Subaru,Mazda,Honda,Mitsubishi,Fujitsi,Sony,Toshiba gibi markalar olmazdı hepsi almanlara minnetkar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    İ3 2013 te piyasaya çıktı. Mercedes, BMW vs ve nokia çok alakalı konular zaten. Dereyi görmeden paçayı sıvamayın 100 milyonluk pazar bu. 2040 larda bile elektrik tam hakimiyet kuramayacak.
    Baya alakalı konular emin olun teknolojinin yönünü kestiremezseniz yok olursunuz otomotiv piyasası tarihi batan firmalarla dolu basit bir yazılım şirketinin bütcesi bile otomobil şirketinden katlarca büyük oluyor siz hala otomotiv firmaları batmaz diye kendinizi kandırmaya devam edin 2012 de Tesla Model s 350 km yaparken k*çı kırık i3 100 km yi zor görüyordu basit bir startup BMW nin 10 da 1 i bütcesine sahip olmayan bir şirket BMW den en az 7 yıl önde bir teknoloji ile araba tasarladı. Audi E-tron veya Jaguar I-Pace gibi geleneksel otomotiv üreticilerinin arabaları verimlilik olarak komik durumdalar Alman üreticilerden şu ana kadar bir Mercedes birde VW kendi pil fabrikalarını açacaklarını duydum ki tesla 3. fabrikasını bitirdi Çin'de 4. fabrika için yer arıyor adamların tek fabrikası 2018 deki pil ihtiyacı kadar pil üretim kapasitesine sahip rakilerinin hiçbiri bunlara sahip değil ki her hafta haberlere çıkıyor LG Chem pil sağlayamıyor Samsung pil sağlayamıyor haberleri. BMW şu anda yanlış yolda ben tek bunu biliyorum 2040 da Plug in Hybridler emin olun BEV veya FCEV araçlardan pahalı konumda olacak ki 2030 da fiyatların birbirini yakalayacağını söylüyorlar... Bu kafayla devam etsinler Çin'li üreticiler artık ellerinden alır piyasayı.




  • Yerden fışkıran siyah suyun işlenmesi ile yürüyen araçlar elektrikle yürütülmeye çalışıldığı zaman bu elektrik altyapısı dünyaya yetecek mi ? Hayır. O yüzden bunlar fuzuli konuşmalar. Herkes şu an elektrikliye dönmeye çalışsa hükümetler kw ücretlerinde ciddi artış ya da vergiler ile önünü kesmek isteyecektir. Füzyon vs gibi bir alanda ciddi atılımlar ile enerjiyi önce ucuzlatmaları lazım. Bmw'nin saçma sapan arabaları ile ilgili yukarda güzel yorumlar var zaten eskilerin bileceği tornetten bozma i3'ün menzili aynı tornetin yokuş kadar menzili olması gibi. Tesla'nın eline su dökemezler. Hatta güç elektroniğini beceren adamlara hayral kalmış bu alman devlerinden birisi. Maliyeti nasıl bu kadar düşürmüşler böyle diye de ismi gizli açıklama sızdırılmıştı. Tesla Elon Musk vsnin değil. Petrolünü tüketmiş amerika projesidir. Bu kadar ilklerde koşması bana tuhaf gelmeye başladı artık. Geçen yol tarama bilgisayarı yapmış nvidianın kw kullanımı düşünülünce bir arabada kullanılabilecek modelinden 7 kat daha hızlı ve önündeki jenerasyon bundan da 2 kat daha hızlı olacakmış. nvidia diyorum abi. ilk seferinde nvidia gibi bir şirketten 7 kat hızlısını 2 senede ortaya çıkarmak nedir. Geç bunları. Zaten hali hazırda olan bir proje olduğuna inanıyorum tamamen ve pazarı allak bullak edecekler. Hibrit ve bizim gibi 3.dünya ülkerine hidrojen temelli arabaların yakın gelecek olduğuna inanıyorum bende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ridianod -- 30 Haziran 2019; 21:2:42 >




  • ahmetkep kullanıcısına yanıt
    aynen 10dk sarj ediyorum supercharger da 100km lik doluyor! Teslanin yaptigi daha cok sehirler arasi uzak ulasim i hem cok ucuza hemde diger araclara benzer sekilde sunmak ti ki sunuyorda zaten. Gecen hafta sonu norvec ten berlin e gittim benle beraber yola cikan arkadasim benden 40 dk önce vardi cebinden 1000tl para cikti benzin icin benden 0tl :) :) :) 40 dk gec gittim cunku sarj surelerinden dolayi ama yolda yavas gitmedim 130-200 kmh adamlar arac yapmis bmw nin araci 180km giderim diyor gaza basinca o bisiklet tekerleri sallamaya basliyor :) batarya 10 km gitmeden 130km kaldi diyor 10km ye 40km yiyor tesla da ise hizin cok bir önemi yok tabiiki yiyor ayni benzinli arac gibi elektrikli araclarda bataryadan yer gaza asilinca ama 0.21cd ruzgar direnci ve muhtesem bir motor olunca 10km de 15km en fazla 20km yiyor fark burda! Her sarj edecegim de supersarja 30 40 km kala basiyorum gaza allah ne verdiyse bunu benzinlide yapsaniz aboww ne yakmistir simdi acaba biryerlere zarar verdimmi diye dusunursunuz :) Tesla da ise zevk alir adrenalin seviyenizi dengelersiniz :) Volvo da calismaktayim ama maalesef Tesla gecen yil dunyanin en guvenli otomobili secilerek volvo nun tahtini elinden aldi ki bu iste en iyi arabayi almanlar yapar hala fikrim degismez en teknolojik arabayi ve artik en guvenliside tesla yapar bmw mercedes volvo jaguar kia nissan audi daha unuttugum bircogu elektrikli arac yapiyorlar ama hangisinin araci tesladan daha fazla yol alabiliyor hangisi dokunmedne kendi kendine sorunsuz otomatik surus yapabiliyor hepsini biraktim hangisi ben evde otururken bana applikasyondan yeni yazilim guncellemesi var guncelleyeyimmi diye soruyor :) 100 yil geriden geliyorlar ki elon musk hepsinin sadece at arabasi olacagini soylerken dalga gecmiyordu! Kia e niro muhtesem bir arac kalitesi cok kotu ama mesafesi guzel araclari denemek icin bana veriyorlar her araci birkac gun veya birkac hafta bende kaliyor e niro yu aldim 2 gun guzel di 3. gun hava cok soguktu baktim uzaktan isitma calismiyo adamlarin dedigi su kusura bakmayin arac elektrige bagli degilse uzaktan klimayi calistiramaz önceden araci sogutup isitamazsiniz :) :) volvo bunlara totosu ile guler orda dizel isitma diye birsey var arac park halindeyken klima calisiyor, ama asil önemli olan sey tesla bunlari kaale almaz cunku araclar bildiginiz gibi dis ortamdan 2-3 kat bazen daha fazla sicak olur ki tesla araclarda tavan yoktur cam vardir ki daha cok sicak oluyor aracta isiyi normal seviyede tutma kendini koruma overheating protection var :) Lutfen guzel bmw hersey para degil ki elon musk cin fabrikasindan ucuz model 3 satisina baslayarak bunu gösterdi! Okuyan herkese tesekkurler rahatsizlik icin ozur dilerim eger ileriye dönuk bir arac almak istiyorsaniz buldugunuz anda Tesla gerisi yalan.




  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    valla norvec te kuruldu biz isvec te 2030 a limit koyduk volvo da calisiyorum volvo da dizel motor uretimi durdu artik uretilmiyor benzini az cekin ileriyi görun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ridianod

    Yerden fışkıran siyah suyun işlenmesi ile yürüyen araçlar elektrikle yürütülmeye çalışıldığı zaman bu elektrik altyapısı dünyaya yetecek mi ? Hayır. O yüzden bunlar fuzuli konuşmalar. Herkes şu an elektrikliye dönmeye çalışsa hükümetler kw ücretlerinde ciddi artış ya da vergiler ile önünü kesmek isteyecektir. Füzyon vs gibi bir alanda ciddi atılımlar ile enerjiyi önce ucuzlatmaları lazım. Bmw'nin saçma sapan arabaları ile ilgili yukarda güzel yorumlar var zaten eskilerin bileceği tornetten bozma i3'ün menzili aynı tornetin yokuş kadar menzili olması gibi. Tesla'nın eline su dökemezler. Hatta güç elektroniğini beceren adamlara hayral kalmış bu alman devlerinden birisi. Maliyeti nasıl bu kadar düşürmüşler böyle diye de ismi gizli açıklama sızdırılmıştı. Tesla Elon Musk vsnin değil. Petrolünü tüketmiş amerika projesidir. Bu kadar ilklerde koşması bana tuhaf gelmeye başladı artık. Geçen yol tarama bilgisayarı yapmış nvidianın kw kullanımı düşünülünce bir arabada kullanılabilecek modelinden 7 kat daha hızlı ve önündeki jenerasyon bundan da 2 kat daha hızlı olacakmış. nvidia diyorum abi. ilk seferinde nvidia gibi bir şirketten 7 kat hızlısını 2 senede ortaya çıkarmak nedir. Geç bunları. Zaten hali hazırda olan bir proje olduğuna inanıyorum tamamen ve pazarı allak bullak edecekler. Hibrit ve bizim gibi 3.dünya ülkerine hidrojen temelli arabaların yakın gelecek olduğuna inanıyorum bende.
    tam tersine ucretsiz sarj ediyoruz yurtdisina cikmiyorsunuz ama izleyin ve inanin turkiyede cok yalan haber okumaktan izlemekten hicbirseye inanmaz olmussunuz karamsar olmayin




  • yunusdgn Y kullanıcısına yanıt
    Norveç dünyayı yön veren bi ülke haklısın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne gerek var diyerek ayakta kalıcaklarını sanıyorlar herhalde

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-49AED6360

    https://youtu.be/eywi0h_Y5_U

    Buyrun bir yerimizden sallamıyoruz Bu salak yüzünden Microsoft 400 milyar dolarlık pazarı kaçırdı. Google akıllılık yapıp Android'i tuşlu telefonlar için geliştirirken bir anda dokunmatik telefonlar için geliştirmeye başladı.

    Alıntıları Göster
    Ben salladığınızı ima etmedim soru sordum sadece. Çünkü Microsoft un böyle bir açıklama yaptığını duymadım. Yapmamış da zaten. Attığınız videoda Steve Ballmer, IPhone un çok pahalı bir cihaz olduğunu, fiziksel klavyesi olmadığı için sirket kullanıcılarına çekici gelmeyeceğini çünkü iyi bir email makinesi olmayacağını söylüyor. Ardından çok da satabilir az da satabilir ama biz stratejimizden memnunuz diyor. Dokunmatik ekranın lafı bile geçmiyor videoda.
    Yazdığınızı okuyunca şaşırdım çünkü yıllar öncesinde daha monitörler tüplü iken Microsoft un gösterimi var idi ekranlar gelecekte dokunmatik olacak diye. Aradım ama bulamadım bulusam eklerim. Bunu öngören şirketin telefonlar dokunmatik diye bunlar "tü kaka" demesi komik olurdu zaten.
    Yenilikçi hareketi kaçıran şirket zebil olur, çok örneğini gördük ancak araba meselesi bir kodak bir nokia bir IBM değil. Bu ürünleri asgari ücretli birisi bile rahatlıkla alabiliyor. (Bizim gibi ülkelerden bahsetmiyorum). Ancak normalden 2 3 kat pahalıya satılan bir arabayı herkes almak ister mi bilemiyorum. Mazda da BMW' nın açıklamasının daha yumuşak halini dile getirmişti. Elektrikli araçların en büyük pazarlama stratejisi temiz ve doğa dostu olmaları. Birçok insan elektrikli bir aracın emsiyonunu sıfır sanıyor.
    Dünya Halleri
    "Elektrikli araçlar dizelden daha çok salınıma sebep oluyor" - Dünya Halleri
    https://www.dunyahalleri.com/elektrikli-araclar-dizelden-daha-cok-salinima-sebep-oluyor

    Buyrun bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Klaus Frolich bos yere mudur olmussun.Surayı okusan 2 gun yeter oyle egitime,analize,piyasa arastırmasına vs gerek yok.

    Daha gecen gun Elon Musk kaynaklarımız cok kısıtlı,her yerde tasarrufa gidicez deyip,Avrupadaki satıs ofislerini kapatmamıs mıydı?
    Yine patlayan,kendi kendine yanan Tesla'lar var.İcinde aile olsaydı ne olacaktı?
    Otonom surus?Herseyin elektronik olması ne kadar dogru?Ne kadar guvenilir?Yine o sistemden diyelim ki yazılımsal sorun oldu manuele gecemedin.Sıkıntı olmaz mı?

    Yanılmıyorsam İsvec di , elektrikli otomobillere sebekemiz yetmiyor diyen?

    Ayrıca bilgim yok merak ediyorum.Bu Bataryaların icinde kimyasal sıvılar var mı?Olası bir kaza anında patlama ya da bu asitler eger varsa insan vucuduna etkileri nelerdir?
    Turkiye'de Elektrik Bedava degil ustune her yerde yok.Ustune bircok farklılık ve sıkıntı var.

    Clio alıyorsun Elektriklisi Normalin 2 katı fiyat bu farkı nerede kapatacaksın?Sonra Clio alıyorsun, Megane-Talisman alamıyorsun bu isin konfor yonu var.
    Cep telefonu bataryaları patlayabiliyor.Hatta Samsung zamanının amiral gemisini geri cekmisti.Araba dediginde bir nevi bu Cep Telefonu bataryasının 4 teker takılmıs hali ne kadar guvenli?

    Yine Hybrid dedigin bildigin gucsuz Atmosferik Motor+Kucuk elektrikli Motor Kombinasyonu ve bu da ort. 40.000 TL daha pahalı bu farkı nasıl amorti edeceksin?

    Fosil yakıt da fosil yakıt, Nox da Nox bu mu butun herseyin sorumlusu...Adamlar atom bombası attılar.Etkisi 100 yuzyıldan fazla surecek, Ulkemizde yoktu nukleer santraller yapılıyor, elektrik tuketimi yaygınlassın bunların sayısı cok daha fazla olacak.Ve bir tanesindeki bir sızıntı ya da patlama cok daha agır sonuclar verecek.

    Kalite,Konfor,Teknoloji,Maliyet,Servis,Yedek Parca,Yakıt mevcut durumda Turbo Araclara 1 tane alternatif gosterin?

    Turbo Dizel e motor omru,yakıt,konfor,guvenlik olarak rakip gosterilecek Turbo Benzin dısında bir alternatif var mı?Ki o bile yakıt konusunda yarısamıyor.

    Yanlıs hatırlamıyorsam Benzin TV idi Corolla Hybrid lansmanında gostergede 8.2LT tuketim vardı.Bana bakmayın cok bastım diyordu.1.8 LT ama 98BG Atmosferik Motor ister Atkinson olsun ister Otto ve buna yardımcı Elektrikli Motor, 40.000 TL daha pahalı, hadi bu ayarlanır ama mevcut Durumda Mtv yuksek, Bataryaların garantisi ve degisim anında maliyeti soru isareti?

    Hepsine nereden bakarsan bak mevcut durumda Dizel rakipsiz gorunuyor.Hadi Dizel istemeyen de 1.0 TSI gibi az yakan Turbo Benzine yonelsin.

    Bu Frolich Efendi bunları bilmiyor mu?Adamın onune sektor analizi,musteri analizi,rakip analizi vs raporlar gelmiyor mu?
    Adam dogruyu soyluyor.Su anda Elektrikli Araba fantazisi var ama talep yok diyor.Hadi Frolich Efendi bunları bilmiyor Fiat-Crysler Muduru de Elektikli aracların emisyonunun sıfır olmadıgını %50 seviyesinde oldugunu soylemisti.Bu adamlar hep bilincsiz,ezbre mi konusuyor?

    Adamları hukumetler zorla,stek dısı Elektirkliye yonlendirmeye calısıyor.Tuketicilerin de belli bir kısmının destekledigini dusunmuyorum.Adam Turbo Dizel Audi A5 ya da Turbo benzinli Passat almak istiyor.Ama sen zorla bunları uretme,satma ya getiriyorsun.

    Bir arkadas Kia,Hyundai Koreliler Almanlar sayesinde araba uretmeyi ogrendiler demis.Biri de cevaplamıs ne alaka Japonlar falan da mı onlardan ogrendi demis.

    Arkadas buyuk olcude haklı Hyundai(Kia) Almanya'ya tesis kurdu Ar-ge yaptı, pistte otomobillerini denedi.Ve bu yaptıgı atılımda Almanya'nın cok buyuk payı var.

    Sonucta bir malı uretiyorsan bunun bir de alıcısı olması lazım, alıcının da fikrinin alınması lazım...Sor bakalaım alıcıya
    Sana Gucsuz,Cok yakan Atmosferik mi vereyim
    Bunun yanına Elektrikli Motor Koyup %20 farkla Hybrid mi vereyim
    Az yakan,yuksek torklu,guvenli Turbo Dizel mi vereyim
    Benzer ozellikde Turbo Benzin mi vereyim
    Elektrikli mi vereyim diye sor.Ama dayatma...

    Mazota zam yaptın.Fransada Sarı Yelekliler cıktı protesto etti geri aldın.Ben yakında da Dizel ve İcten Yanmalı Araclar icin demokratik bir tepki bekliyorum.




  • yunusdgn Y kullanıcısına yanıt
    Yalan haber olan nedir? Şu an çok pahalı şarj ediyorlar falan mı demişiz biz mesajda? Siz bizim yalan haberler okuduğumuzla ilgili yalan dolan konuşacağınıza okuduğunuzu artık anlayamadığımız Türkçe forumlardan kaybolun lüzumsuz herifler. Saçma sapan saplantılar üzerinden mesaj yazıyorsunuz. Dünya elektrikli dönüşüme gerçekten hazır mı bir araştırın önce sonra yazın. "herkesin" geçmesi hiçbir hükümetin işine gelmez. "şu an için"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusdgn

    valla norvec te kuruldu biz isvec te 2030 a limit koyduk volvo da calisiyorum volvo da dizel motor uretimi durdu artik uretilmiyor benzini az cekin ileriyi görun
    Şunu yazmayı unuttum volvo dizel motor üretimine devam ediyor. Üstelik dizellere hibrid teknolojisi ekledi.

    www.media.volvocars.com
    Volvo Cars takes major step towards its electrified future with a range of new hybrid powertrains
    https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/248975/volvo-cars-takes-major-step-towards-its-electrified-future-with-a-range-of-new-hybrid-powertrains

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha Tesla başlamadı bile

  • BMW patronundan yıllar sonra gelen itiraf. Tesla önümüzdeki yıllarda piyasayı domine edeceği için premium markalar (Audi, BMW, Mercedes, Porsche) kendi içinde şimdiden rekabete başladı bile. Büyük markalarda Teslayı tahtından edebilmek için elektrikli ve hibrit araçlar için çalışmalara başladı ama Tesla'nın piyasayı domine edeceğini büyük markalarda çok iyi biliyor

  • Beceriksiz oldukları ortaya çıktı,

  • quote:

    Orijinalden alıntı: anduril25

    Ben salladığınızı ima etmedim soru sordum sadece. Çünkü Microsoft un böyle bir açıklama yaptığını duymadım. Yapmamış da zaten. Attığınız videoda Steve Ballmer, IPhone un çok pahalı bir cihaz olduğunu, fiziksel klavyesi olmadığı için sirket kullanıcılarına çekici gelmeyeceğini çünkü iyi bir email makinesi olmayacağını söylüyor. Ardından çok da satabilir az da satabilir ama biz stratejimizden memnunuz diyor. Dokunmatik ekranın lafı bile geçmiyor videoda.
    Yazdığınızı okuyunca şaşırdım çünkü yıllar öncesinde daha monitörler tüplü iken Microsoft un gösterimi var idi ekranlar gelecekte dokunmatik olacak diye. Aradım ama bulamadım bulusam eklerim. Bunu öngören şirketin telefonlar dokunmatik diye bunlar "tü kaka" demesi komik olurdu zaten.
    Yenilikçi hareketi kaçıran şirket zebil olur, çok örneğini gördük ancak araba meselesi bir kodak bir nokia bir IBM değil. Bu ürünleri asgari ücretli birisi bile rahatlıkla alabiliyor. (Bizim gibi ülkelerden bahsetmiyorum). Ancak normalden 2 3 kat pahalıya satılan bir arabayı herkes almak ister mi bilemiyorum. Mazda da BMW' nın açıklamasının daha yumuşak halini dile getirmişti. Elektrikli araçların en büyük pazarlama stratejisi temiz ve doğa dostu olmaları. Birçok insan elektrikli bir aracın emsiyonunu sıfır sanıyor.
    https://www.dunyahalleri.com/elektrikli-araclar-dizelden-daha-cok-salinima-sebep-oluyor
    Buyrun bakalım.

    Alıntıları Göster
    Steve Ballmer o dönemde şirketin CEO su idi evet şirket öyle bir açıklama yapmadı ama WP işletim sisteminin dokunmatik ekranlara uygulanmasını geçiktirmiştir bu adam sonucundada 400 milyar dolarlık piyasa ellerinden kaçtı mı ? Kaçtı ve bence araba sektörü aynen bahsettiğimiz firmalarla alakası var en basitinden bir yazılım devi 4 tane araba grubunun toplmından daha değerli. Elektrikli arabaların batarya maliyetleri sürekli düşüyor bu kervan böyle mi gidecek sanıyorsunuz? VW Dizel Golf parasına ID Hatchback çıkaracak örneğin ilerde dahada ucuzlayacak US de 14.000 dolar civarında satılabilir hale gelen normal sedan araçlar olacak bundan 10 sene sonra attığınız link tamamen boş olduğunu düşünüyorum petrol çıkarılırken o kirli denen elektrik kullanılmıyor mu? Taşınırken kirli denen petrol kullanılmıyor mu? Elektrik santrallerinin verimi %60 lara çıkıyorken benzinli motorun verimi %15 değil mi? vb. bir sürü madde sayarım. Tesla en düşük toksin madde kullanan piller üretiyor ki amaçları bunu sıfıra indirmek yapılacak mı evet bence yapılacak ama hiçbir üretim Nötr karbon salınım üretim olamaz anca Karbon dioksit vb gazları havadan çekip toprağa gömeceksin veyahut elektrik üretmeyi başaracaksın fabrikaları öyle nötr karbon salınımlı hale getireceksin bu teknolojiye daha çok zaman var. Bence günümüzde şehirde gürültü ve egzoz kokusu çekeceğimize dışarda elektrik santralleri üretsin bunu daha iyi ki dediğim gibi %60 a varıyor verimlilikleri... En başta dediğimi savunuyorum Böcek tipli araç ve pahalı bir işe yaramayan spor araba üretirsen tabikide satamazsın Tesla Segmentinde rekorlar kırarken geleneksel üreticilerde yerinde sayar...




  • Türkçe açıklamaları çok ciddiye almayın sadece veri olarak paylaşıyorum.

    BMW yöneticisi: “Elektrikli araç teknolojisine geçiş konusu fazla abartılıyor”
  • muscol kullanıcısına yanıt
    Ray sistemi tarzında olması çok mantıklı gerçekten
  • Microsoft dokunmatik ekrana geç yazılım desteği verdiği için değil, Metro arayüzü diye bir saçmalık çıkartıp bu arayüzü hem pc de hem de telefonlarda kullanmaya çalışıp ikisinde de gudubet şeyler ortaya çıkardığı için tren(d)i kaçırdı. Ancak mobil yazılım olarak o kadar başarılıydı ki, düşük donanımlı telefonlarda Wİndows Mobile Androide nal toplatıyordu. O dandik arayüz piyasaya bir türlü penetre olmadı.

    Bir de öne sürdüğünüz argümanlar ile savunduğunuz şeylerin alakası yok. Öncelikle bir yazılım şirketinin 4 tane araba grubunun toplamından daha değerli olması ile konumuzun ne alakası var anlamadım. Sonrasında Fosil yakıtlı araçlar verimli yanıyor, onlardan vazgeçemeyiz gibi bir şey iddia etmedim ki benzinli motorların yanma veriminin %15 olduğunu belirterek verimsiz olduklarını söylediniz (o da yanlış ya neyse (Diesel engines generally achieve greater fuel efficiency than petrol (gasoline) engines. Passenger car diesel engines have energy efficiency of up to 41% but more typically 30%, and petrol engines of up to 37.3%, but more typically 20%. That is one of the reasons why diesels have better fuel efficiency than equivalent petrol cars. A common margin is 25% more miles per gallon for an efficient turbodiesel.http://www.wikizero.biz/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvRnVlbF9lZmZpY2llbmN5).

    Ayrıca zihininizde bir senaryo yazıp diğer senaryoları kötülemeniz mantıklı değil. Şöyle ki, Tesla düşük toksin madde kullanıp toksin üretimini sıfıra çekmeye çalışırken yeni geliştirilen fosil yakıtlı motorlar, yanmada daha fazla verim alınıp daha düşük karbon üretimini amaçlamıyor mu? 20 sene önce üretilen araçların motorları ile günümüz motorları kıyaslandığında yanma verimliliği ve karbon salınımında hiç mi gelişme olmadı? Fosil yakıtlı araçlara aşık değilim elektrikli araçlardan da nefret etmiyorum ama gerçekçi olmak lazım. Sizin de belirttiğiniz gibi "bu teknolojiye daha çok zaman var". Elektrikli araçlar vaad ettikleri gibi ucuz değil hatta bir çok kişiye göre çok pahalılar. Şu an karbon üreten kötü ejderhalara benzetilen fosil yakıtlı araçların hepsini çöpe attığımızda elektrikli araçlar hangi ihtiyacımıza yetecekler?

    Segmentinde rekor kırdığını iddia ettiğiniz Tesla' nın nakit akışına bakar mısınız?
    Zero Hedge
    Tesla Reports Dismal Quarter, Missing Across The Board While Burning $10MM In Cash Every Day
    https://www.zerohedge.com/news/2019-04-24/tesla-reports-dismal-quarter-missing-across-board-while-burning-10mm-cash-every-day
    (https://www.zerohedge.com/s3/files/inline-images/TSLA%20cash%20burn%20q1%202019.jpg)

    Bu nasıl rekor kırmak ki 3 kere yatırım almasına rağmen firma bir türlü nakit akışını düzeltemiyor. Koskoca Madonna bile Elon Musk' ın tweetinin altına "Benim Teslam nerde?" diye tweet atıyor. Daha bunun uçağı var, gemisi var, TIRı var, kamyonu var, var oğlu var...


    A noktasından B noktasına giderken, motor sesini duymadan, mekanik aksamların azlığı ile daha az arıza yapan, çevreyi olabildiğince az kirleten bir araç ile seyahat etmek beni çok mutlu edecek. Ancak şu an için elektrikli araçlar seri üretim için yeterli hızda üretilemiyorlar, varlıklı kesimler hariç fiyatları satın almak için gerçekçi değil, bataryaların ömrünü tamamladıktan sonra ne olacağı tam olarak aydınlatılmış değil, uzun menzillere sahip değiller bu da şehirler arası yolculukları zorlaştırıyor, en uzun menzile sahip elektrikli araç olan Tesla Model S yaklaşık 600 km gidiyor ki bu yolculuk sonrasında aracı tam şarj etmek uzun zaman alıyor. Hızlı şarj etseniz, bataryaların ne kadar hızlı şarj ederseniz ömürlerini o kadar çabuk kısaltıyorsunuz. Falan filan.

    BMW ve benim gördüğüm kadarıyla Mazda, "gelecek elektrikli araçlarda değil" demiyorlar. Onların söylemek istedikleri elektrikli araçlar için biz de heyecanlıyız, ancak bu araçların fiyatının düşerek herkesin satın alabileceği konuma gelmelerine, dolayısıyla firmaların elektrikli araçları satarak ayakta kalmalarını sağlayacak finansal kazancı sağlamalarına daha çok var. Elon Musk fazla gürültü yaptı. Elektrikli araca geçiş sürecini aslında olduğundan daha hızlı olduğuna inandırdı insanları. Bunda başarılı da oldu. Hatta o kadar başarılı oldu ki, kendisinin bile beklemediği adette gelen siparişlere yetişemeyen, gece gündüz mesai yapan şirketi kara geçiremeyen, tweetleriyle spekülatör olduğu ispatlanan bir CEO olarak görevinden alındı.

    Ekstra;
    Mazda Türkiyeyoutube
    Mazda SKYACTIV® Teknolojisi
    https://www.youtube.com/watch?v=8rP7D60e2Wo
    Mazda Türkiyeyoutube
    Mazda SKYACTIV® TEKNOLOJİSİ - Mazda Motor Teknolojisi
    https://www.youtube.com/watch?v=bvEQUs0_FZ8




  • tesla bizi tokatlalıyor demiyorda..

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.