2016 yılında bosch seri 8 alman üretimi (model waw2856xtr) bir çamaşır makinesi aldık. 7 yıl olmuş. şimdiye kadar sorunsuz çalıştı ve işini güzel yaptı. birkaç gün önce kapağı açmamış. elktriği kesmiş hatta rivayete göre bir arıza kokusu da çıkmış. sonra aşağıdaki kapak açılarak makinenin çamaşır doldurma kapağı açılabilimiş. ama bu defa gövdedeki kapağı tutan tırnak da kırılmış. neyse servis çağırdık. bu makine gönvdesinde kapağın tutunduğu avuç içi kadar olan plastik kısmı yeniledi. sonra beyni yanmış falan dedi, bir de amartisörler değişecek dedi. ayrıca bakım da öneriyoruz dedi. bakım normalde 1100 lira falan ama 700 olur dedi. artı diğer değişecek 3 parça ve işçilik toplam 3500 lira dedi. ne acıdır ki makineyi 2600 liraya almıştık:) şimdi bilmiyorum kara geçmişizdir. 20 - 25 bin vardır. bakmadım. demem o ki bu hasar tespiti, bu masrfa doğru mudur? bilen biri özelden yorumlarsa memnun olacağım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi timucinpusat -- 24 Mayıs 2023; 8:54:30 > |
bosch dedik boş çıktı
-
-
Şuan sizin makinenizi 21bin liradan satıyorlar ve boschun en ucuz serie 4 cihazları bile 11binden başlıyor ve türkiye üretimi onlarda sizin cihazınız almanya üretimi yaptırmaya değer. Günümüzde o paraya 1990lı yıllardaki eski mekanik cihazları alabilirsiniz ancak.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kilit arızası kartı patlatmış ya da alt kısımdan açmaktan dolayı kart patlamış. Muhtemelen kısa devre olmuş. Değiştirilen parça kilit zaten ve bir çok markada aynı mekanik sistemle çalışıyor.
-
Muhtemelen ana kartın güç katında arıza oluştu ki bu sık olan bir durum.(makine kapak kilidini kendi kontrolünde açar, program bitmeden ana kart yanarak makinenin gücü tamamen kesildi ise doğal olarak kapak kilitli durumda kalır)
Acil durum kapak açma sistemi de bsh ta çok hassas yapıda, halkasını çekerken en ufak bir kaba kuvvette kilit mekanizmasını içten kırıyor. Yani muhtemelen kapak kilidiniz de acil durum kapak açma yaparken bozuldu.
Amortisörlerin bozuk olduğunu sanmam. Bu büyüklükte kazana sahip bir makinenin amortisörleri arızalanırsa sıkma sırasında evi darmadağın eder. Bu da klasik bsh servisi müşteri kazıklama politikası.
Çamaşır makinelerinde bakım denen bir şey yoktur. En fazla deterjan çekmecesini temizler, arada bir içi boş halde pamuklu 90 derce programında çalıştırırsınız olur biter. Bunun için servise lüzum yok. Servis nerden kazık atsam diye baya uğraşmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K-E-N-A-N -- 25 Mayıs 2023; 0:40:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
kapak kilidi değişti. tamam neyse parasını veririz.
amartisörler için ne öneririsiniz ne yapalım? hayır haklı iseler verelim. ama kazıklanma fikri hiç hoşuma gitmez.
arka kapağı açtılar. kazanın altı makinenin içinde su vardı, kablolar fala su içindeydi, bu arada ilginçtir nasıl olsa gelecez diyerek öylece bırakıp gittiler sulu bir halde, zarar görmez mi böyle beklemekten bilmiyorum. beyin denilen şeyde yokmuş isteyecekler de gelecek de türkiye de yok dediklerine göre. bu durumda bir ay sürerse bu makine bir ay böyle beklese sorun olur mu?
dediğim gibi için açtılar arkadan. içinde su vardı. bir de tepede küçük parmak kalınlığında siyah bir hortum vardı. yerinden çıkmıştı. oradan sı gelmiştir dedi. hatta bu hortumun sebebi de amortisörlerdir dedi. biz değiştirmesek yine aynı durum olur tekrar daha büyük sorunla karşılarşırsınız dedi. ama bir yandan da hortumu tekrar yerine taktı:)
bakıma gelince böyle olmasına şaşırdım. zaten biz 6 ayda bir demişlerdi bosch marka kimyasallarla bakımını yapıyorduk. adam dedi o yetmez. biz bakacağız. ne yapacaksınız dedim amörtisörlere bakacağız falan dedi bir iki şey daha saydı. e dedim zaten değiştireceğiz diyorsunuz ne bakımı o vakit dedim. bakım için 700 lira daha alacaksınız. açmışken bir iki küçük temizlik vs varsa onu da yapıverin zaten 3 parça değişeceksiniz o kadar işçilik parça parası ödeyeceğiz dedim yok o başka bu başka dedi.
şimdi hulasa Kenan Bey diyeyim, ne önerirsiniz? valla sıkışık zamandayım para da yok, karttan gidecek borç. ne derseniz onu yapacağım. zaten çok güvenmiyorum da işte ne yaparsın ele muhtaç oluyoruz. bir de küçük şehir olunca alternatifler falan yok servis olarak.
ne önerirsiniz? ne yapayım. henüz işlem yapmadılar. parça sparişi verecekler ve bize haber edeceklerdi güya haber falan da ettikleri yok. sadece bu kapak kilidi değişti. onunla işi bitireyim mi ama elinde bi ölçüm cihazı vardı, makinenin fişinin ucuna temas ettirerek bi şeyleri ölçü ve beyni yanmış falan dedi. yani nasıl bileceğiz gerçek masrafın ne olması gerektiğini? özel bir servis mi çağırayım onlarda her çağırmaya hiç bir iş yapmasa dahi 250 - 300 istiyor. cevabınızı bekliyorum.
-
Hocam şimdi tabanda su var derseniz iş değişir. Ana kart bu sudan dolayı yandı muhtemelen. Hortum çıkması kazanın aşırı sallanmasından olabilir ki bu amortisör arızasından kaynaklanır. Ama dediğim gibi bu büyüklükte kazanı olan bir makinenin amortisörleri arızalanırsa bunu fark etmemek imkansiz. Sıkmada kazan çok şiddetli şekilde dış kasaya vurur, makineyi yerinden epeyce oynatır. Böyle bir durum var mıydı?
Amortisörleri kontrol etmek için; kapağı açın, tambura elinizle yere doğru güçlüce bastırıp bırakın. Kazan basket topu gibi yukarı aşağı sekerek duruyorsa amortisör arızası vardır. Ama yok tamburu bıraktığınız gibi kendini yukarı çekip sabitliyor ise amortisörler sağlamdır.
Tabanda kalan Su ise paslanmaya sebep olabilir. Makineyi herhangi bir tarafa doğru 45 derece kadar eğip suyu tabandan boşaltmak gerekir.
Bakim konusunda servis bir zahmet s*ktirsin gitsin. Ne bakım yapacak? Hava filtresi mi var? yağ filtresi mi var? motor yağı mı var? neyin bakımı bu? Servis para tırtıklamaya yer arıyor. Siz amortisörleri kontrol edin duruma göre karar verin.
Kamu spotu: türk standartları enstitüsünün ve tabi türk müşterisinin bilinçlenip artık doğru düzgün kıstaslar belirleyip alışveriş yapması lazım. Eğer bu makinede avrupada standart olan aqua stop sistemi olsaydı, tabanda su biriktiği anda makine hata verip çalışmayı durduracak, arıza bu boyutlara gelmeden fark edilecekti.
Ama tabi milletimiz sadece dış görünüşe bakıp cahilce alışveriş yaptığı için, böyle bomboş ürünlere muhtaç olacağız sonsuza kadar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
evwallah. mesajda da belirttiğim gibi çalışanlar güven verdiler en azından tespitleri hususunda. ben de yaptırdım geçtim. sıkıntı yok. teşekkürler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X