Şimdi Ara

Boşta giderken bilgisayarın 5-6 litre yakıt tüketimi göstermesi neden?... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
2.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yukarıda bir arkadaş açıklamış durumu araç dururken litre/saat giderken litre/km
    yalnız boş viteste ve 25 km hızla 100 km gidebilecek durumda olsanız araç 4 saat yakıt tüketmiş olur o da tüketim=(4x0.8)=3.2 lt/100 km
    daha yavaş hızlarda tüketim dahada yükselecektir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rolantide boşta giderken 1 litre altında bir tüketim gösterir. Viteste gazdan çekildiğinde ise (2000 rpm üstünde) cutt off modu devreye girer ve tüketim sıfır olur. Viteste gaza basmıyor iken devir 1750 rpm altına düşerse motor rolanti moduna geçer ve yakıt verir, bu durumda normal tüketim değeri görülür.

    Peki eski sistem araçlarda nasıl oluyor?

    Örneğin benim 91 Kartal Malum yol bilgisayarı yok. Şimdi bizim eski araçlar boşta giderken yakıt yakmıyor mu? Yoksa bizde de yine yeni model araçlar gibi viteste gaza basmadan gidersek mi az yakıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rolantide boşta giderken 1 litre altında bir tüketim gösterir. Viteste gazdan çekildiğinde ise (2000 rpm üstünde) cutt off modu devreye girer ve tüketim sıfır olur. Viteste gaza basmıyor iken devir 1750 rpm altına düşerse motor rolanti moduna geçer ve yakıt verir, bu durumda normal tüketim değeri görülür.

    Peki eski sistem araçlarda nasıl oluyor?

    Örneğin benim 91 Kartal Malum yol bilgisayarı yok. Şimdi bizim eski araçlar boşta giderken yakıt yakmıyor mu? Yoksa bizde de yine yeni model araçlar gibi viteste gaza basmadan gidersek mi az yakıyor?


    Eski sistem karbüratörlü araçlarda da cutt off sistemi var. Kısaca açıklayacak olursak aracı hiç boşa atmayın, sürekli viteste kullanın. Yokuş aşağı viteste ve araca gaz vermediğiniz durumlarda (kompresyonda inerken) aracınız hiç yakıt tüketmez. Gaz verdiğinizde motora yakıt gelir, gaz vermediğinizde motora yakıt verilmez. Vitesi boşa atarsanız motorun stop etmemesi için rolanti sistemi devreye girer ve motor az da olsa yakıt tüketir.




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Evet evet evet işte bu. Aynı olayı bende babama anlatıyorum ama malum yaş artık olmuş 50.

    Baba diyorum araç boşta giderken daha az yakmaz. Viteste gidip gaza basmazsan az yakar. Ama tabii babamın zoruna gidiyor böyle konuşmalarım ve cevabı "Kurt kocayınca köpeğin maskarası olurmuş".
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Evet evet evet işte bu. Aynı olayı bende babama anlatıyorum ama malum yaş artık olmuş 50.

    Baba diyorum araç boşta giderken daha az yakmaz. Viteste gidip gaza basmazsan az yakar. Ama tabii babamın zoruna gidiyor böyle konuşmalarım ve cevabı "Kurt kocayınca köpeğin maskarası olurmuş".


    Eskiden bu kadar teknik detayı hiçbirimiz bilmiyorduk, normal :) eskiden tüm şoförler yokuşu görünce az yaksın diye boşa sallarlarmış, alışkanlıkları değiştirmek zor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Evet evet evet işte bu. Aynı olayı bende babama anlatıyorum ama malum yaş artık olmuş 50.

    Baba diyorum araç boşta giderken daha az yakmaz. Viteste gidip gaza basmazsan az yakar. Ama tabii babamın zoruna gidiyor böyle konuşmalarım ve cevabı "Kurt kocayınca köpeğin maskarası olurmuş".


    Eskiden bu kadar teknik detayı hiçbirimiz bilmiyorduk, normal :) eskiden tüm şoförler yokuşu görünce az yaksın diye boşa sallarlarmış, alışkanlıkları değiştirmek zor :)

    Tamam o boşta gitsin ama ben boşa atmıyorum mesela viteste gaza basmadan gidiyorum. Sonra bi bağırma bi çağırma, boşa atsana leyn diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rolantide boşta giderken 1 litre altında bir tüketim gösterir. Viteste gazdan çekildiğinde ise (2000 rpm üstünde) cutt off modu devreye girer ve tüketim sıfır olur. Viteste gaza basmıyor iken devir 1750 rpm altına düşerse motor rolanti moduna geçer ve yakıt verir, bu durumda normal tüketim değeri görülür.

    Peki eski sistem araçlarda nasıl oluyor?

    Örneğin benim 91 Kartal Malum yol bilgisayarı yok. Şimdi bizim eski araçlar boşta giderken yakıt yakmıyor mu? Yoksa bizde de yine yeni model araçlar gibi viteste gaza basmadan gidersek mi az yakıyor?


    Eski sistem karbüratörlü araçlarda da cutt off sistemi var. Kısaca açıklayacak olursak aracı hiç boşa atmayın, sürekli viteste kullanın. Yokuş aşağı viteste ve araca gaz vermediğiniz durumlarda (kompresyonda inerken) aracınız hiç yakıt tüketmez. Gaz verdiğinizde motora yakıt gelir, gaz vermediğinizde motora yakıt verilmez. Vitesi boşa atarsanız motorun stop etmemesi için rolanti sistemi devreye girer ve motor az da olsa yakıt tüketir.

    Aracım karbüratörlü rampa aşşağıya inerken neden yakıt yakmaz açıklarmısın?
    Yakıt çekmeyip vakum oluşturmadığı için mi? Daha doğrusu rampa inerken araç emiş yapıyormu merak ediyorum doğrusu




  • fiatlar 2lt gösteriyor hem boştayken hem de viteste gaza basmadan inerken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnr22

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rolantide boşta giderken 1 litre altında bir tüketim gösterir. Viteste gazdan çekildiğinde ise (2000 rpm üstünde) cutt off modu devreye girer ve tüketim sıfır olur. Viteste gaza basmıyor iken devir 1750 rpm altına düşerse motor rolanti moduna geçer ve yakıt verir, bu durumda normal tüketim değeri görülür.

    Peki eski sistem araçlarda nasıl oluyor?

    Örneğin benim 91 Kartal Malum yol bilgisayarı yok. Şimdi bizim eski araçlar boşta giderken yakıt yakmıyor mu? Yoksa bizde de yine yeni model araçlar gibi viteste gaza basmadan gidersek mi az yakıyor?


    Eski sistem karbüratörlü araçlarda da cutt off sistemi var. Kısaca açıklayacak olursak aracı hiç boşa atmayın, sürekli viteste kullanın. Yokuş aşağı viteste ve araca gaz vermediğiniz durumlarda (kompresyonda inerken) aracınız hiç yakıt tüketmez. Gaz verdiğinizde motora yakıt gelir, gaz vermediğinizde motora yakıt verilmez. Vitesi boşa atarsanız motorun stop etmemesi için rolanti sistemi devreye girer ve motor az da olsa yakıt tüketir.

    Aracım karbüratörlü rampa aşşağıya inerken neden yakıt yakmaz açıklarmısın?
    Yakıt çekmeyip vakum oluşturmadığı için mi? Daha doğrusu rampa inerken araç emiş yapıyormu merak ediyorum doğrusu

    Karbüratör ya da enjektör farketmez. Çalışma mantığı motora ne kadar hava girerse o kadar benzin gönderilmesi sistemine dayalıdır. Gaza basmadığınız sürece motora hava girişi olmaz, hava almayan motor stop etmesin diye rolanti sistemi tarafından hafif hava verilir. Araç yürür halde iken gaza basılmadığı sürece gaz kelebeği kapalı yani motora hava gitmiyor demektir, karbüratörde motora benzin vermeyi durdurur.




  • araba dururken saatte tüketilecek yakıtı gösteriyor, hareket haliinde ise 100 km üzerinden hesap yapıyor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Cevabı soruda gizli zaten. Farkindaysaniz birimler farklı.

    Aracınız saatte 0,8 Lt benzin tüketiyor. 0,8/h

    Ama hareket ederseniz ornegin saatte 10 km/s olsun bu hız, o zaman 100 km yi 10 saatte alacaksınız. Yani 10x0,8 = 8 Lt/100 km anlık tuketim gösterir. Hızınız arttikca anlık tuketim düşecektir arac bostayken. Birim dönüşümü diyebiliriz kabaca.

    Evet az evvel buna dikkat ederek denedim, gerçekten de boşta giderken hız arttıkça anlık tüketim değeri düşüyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Cevabı soruda gizli zaten. Farkindaysaniz birimler farklı.

    Aracınız saatte 0,8 Lt benzin tüketiyor. 0,8/h

    Ama hareket ederseniz ornegin saatte 10 km/s olsun bu hız, o zaman 100 km yi 10 saatte alacaksınız. Yani 10x0,8 = 8 Lt/100 km anlık tuketim gösterir. Hızınız arttikca anlık tuketim düşecektir arac bostayken. Birim dönüşümü diyebiliriz kabaca.

    Evet az evvel buna dikkat ederek denedim, gerçekten de boşta giderken hız arttıkça anlık tüketim değeri düşüyor...

    Soruların cevabını bulmasına sevindim hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Aklın yolu bir
  • enjeksiyonlu araçlarda boşa almanın bi artısı yok hatta eksisi var karbratörlü araçlarda boşa alınca bi miktar azalıyor yakıt tüketimi ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Evet evet evet işte bu. Aynı olayı bende babama anlatıyorum ama malum yaş artık olmuş 50.

    Baba diyorum araç boşta giderken daha az yakmaz. Viteste gidip gaza basmazsan az yakar. Ama tabii babamın zoruna gidiyor böyle konuşmalarım ve cevabı "Kurt kocayınca köpeğin maskarası olurmuş".


    Babalar hep aynı herhalde Benim ki de ışıkları gördü mü gaza yükleniyor, atıyor boşa,ışığa gelirken de frene yükleniyor. Neymiş efendim az yakıyomuş öyle

    Onu da foruma üye yapıp bunların hepsini okutacağım valla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    araç tekerleklerden güç almaz ve aracın stop etmemesi için bujiler sürekli benzin+hava üfler.


    Sorum işte bu noktada: Araç dururken rölanti devrinde bilgisayar 0,8 lt/h tüketim gösteriyor.

    Diyelim ki yokuş aşağı boş viteste inerken de 0,8 lt/h göstermesi gerekmez mi? Oysa 5-6 l/100km gösteriyor.
    Yani araç yokuş aşağı inerken de motor rölantide çalışmıyor mu neden fazla yakıt tüketimi gösteriyor?

    Benzinde o kadar yakamaz, eğer araç LPG sisteminde ise araç göstergesi sapıtabiliyor. Ama servise baktırmanız faydalı olacaktır tabii

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim araçta da aynen ilk mesajda arkadaşın belirttiği gibi gösteriyor. Daha önce bu forumda konu tartışılmıştı ve viteste gitmenin sıfır tüketim olduğunu okumuştum. Boşa almanın çok az da olsa tükettiğini biliyorum ancak yol bilgisayarı ortalama tüketimi bu nedenle doğru göstermiyor. Eğer sık boşa alan biriyseniz ortalama tüketim 1 2 litre fazla oluyor. O zaman insan 100 km. de ne kadar benzin tükettiğini anlayamıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • president hocam karbüratörlü araçların bir çoğunda cutt off sistemi bence yok, sen bizim hondalarla muhattap olduğun için hondaların eski modellerine bu sistem kurulmuş olabilir ancak şahin toros vs gibi araçlarda cutt of yok yani aracı vitesde aşağı sallasanızda gaz pedalından ayağınızı çeksenizde karburatörden manuel olarak ayarlanmış relanti yakıtı motora gönderilmeye devam eder araç boşta mı yoksa vitesdemi algılayacak bir tertibatı aynı zamanda yakıtı kesmeye yarayan bir tertibat bulunmadığı için bu sistem araç relantide gibi davranıp surekli yakıt harcamaktadır...

    hatta olayın biraz daha ayrıntısına girecek olursak, bizim yeni araçlarda dahi cutt of sistemi pratikte biz sıfır yakıt desekde sıfır yakıtla inmez araç kompresyonunu ayarlamak için zerreciklerle ölçülen yakıt gönderilmektedir, hatta ben obd ile incelerklen kompresyonda gönderilen bu yakıta dahi araç duzeltme uyguluyor (-0,00006 vs.) aracın ecu reset attığımda kompresyonu bazir olarak bazen arttığını bazen aracı çok fazla saldığını azalttığını hissediyorum sanırım bu sırada araç harita oluşturuyor...




  • bende boşta 0.3-0.4 yakıt gösteriyor... 6 lt olamaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende boşta 0.3-0.4 yakıt gösteriyor... 6 lt olamaz...

    10 km hızla in rampayı boşta bak bakalım kaç olacak en az 10 litre gösterir :)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.