Şimdi Ara

Boşta giderken bilgisayarın 5-6 litre yakıt tüketimi göstermesi neden?... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
2.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende boşta 0.3-0.4 yakıt gösteriyor... 6 lt olamaz...

    10 km hızla in rampayı boşta bak bakalım kaç olacak en az 10 litre gösterir :)

    10 km hızlada insem aynı 100 lede insem aynı... viteste iken SIFIR gösteriyor... boştayken 0.3-0.4lt...
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    0.3-0.4 litre /saat mi yoksa /100 km mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    0.3-0.4 litre /saat mi yoksa /100 km mi?

    "0.3 -0.4 lt/saat gösteren marka varmı bir örnek gösterirseniz sevinirim..."
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Belirli bir hizin altinda giderken vw modelleri gosteriyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende boşta 0.3-0.4 yakıt gösteriyor... 6 lt olamaz...

    10 km hızla in rampayı boşta bak bakalım kaç olacak en az 10 litre gösterir :)

    10 km hızlada insem aynı 100 lede insem aynı... viteste iken SIFIR gösteriyor... boştayken 0.3-0.4lt...


    demekki bizim punto gibi oda haybeden sırf görüntü olsun diye hesap yapmadan bişeyler gösteriyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    Belirli bir hizin altinda giderken vw modelleri gosteriyor.

    onun gösterdiği lt/100km

    arkadaşın dediği lt/saat... hangi vw lt/saat gösteriyor bir screenshot verinde bizde görelim = )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rolantide boşta giderken 1 litre altında bir tüketim gösterir. Viteste gazdan çekildiğinde ise (2000 rpm üstünde) cutt off modu devreye girer ve tüketim sıfır olur. Viteste gaza basmıyor iken devir 1750 rpm altına düşerse motor rolanti moduna geçer ve yakıt verir, bu durumda normal tüketim değeri görülür.

    Bu devir olayında sanırım sabit bir değer yok, her araçta aynı değil diye düşünüyorum. Mesela benim araç 1750 devir altında da cut-off'ta kalabiliyor. Hatta bu konuda oldukça inatçı, artık nasıl bir yazılım koydularsa devir rölanti devrine iyice yaklaşana kadar (900 rpm civarı) cut-off'tan çıkmıyor, tüketim değerini 0 okuyor (1,6 HDi).
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Bakin burada bir Passat var. Gorebilirsiniz. Kendim screenshot veremiyorum zira benim aracim gostermiyor.
    http://forum.donanimhaber.com/m_40432630/tm.htm
    Ayrica guncel kasa Mondeo da belirli bir hiza kadar (dusuk bir hiz) saat olarak gosteriyor.
  • jetta golf ve polo kullandım... 3 ündede bununla karşılaşmadım... sanırım kurcalamadığımdan yada benim kullandığım araçlarda olmadığından olabilir...

    bizde l/100km yazdığı için kaba hesap 100 km yi 90 km ortalama ile gittiğimizi varsayarsak... bendeki araçta 0.3-0.4 l/100km yazdığına göre kaba hesap 65dakika desek... 0.4-0.5 lt/h diyebiliriz....

    rolantideki araç için 100km de 6 lt yada saatte 6 lt muazzam bir rakam...

    bendeki araç 100km de yükte 3.7 lt yakarken... boşta 6 lt yakması komik olur = )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rolantide boşta giderken 1 litre altında bir tüketim gösterir. Viteste gazdan çekildiğinde ise (2000 rpm üstünde) cutt off modu devreye girer ve tüketim sıfır olur. Viteste gaza basmıyor iken devir 1750 rpm altına düşerse motor rolanti moduna geçer ve yakıt verir, bu durumda normal tüketim değeri görülür.

    Bu devir olayında sanırım sabit bir değer yok, her araçta aynı değil diye düşünüyorum. Mesela benim araç 1750 devir altında da cut-off'ta kalabiliyor. Hatta bu konuda oldukça inatçı, artık nasıl bir yazılım koydularsa devir rölanti devrine iyice yaklaşana kadar (900 rpm civarı) cut-off'tan çıkmıyor, tüketim değerini 0 okuyor (1,6 HDi).

    Sabit bir değer yok, cut off moduna ecu karar veriyor. Motora göre değişir yani. Genelde 1750 rpm civarı olduğundan bu şekilde söylüyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    president hocam karbüratörlü araçların bir çoğunda cutt off sistemi bence yok, sen bizim hondalarla muhattap olduğun için hondaların eski modellerine bu sistem kurulmuş olabilir ancak şahin toros vs gibi araçlarda cutt of yok yani aracı vitesde aşağı sallasanızda gaz pedalından ayağınızı çeksenizde karburatörden manuel olarak ayarlanmış relanti yakıtı motora gönderilmeye devam eder araç boşta mı yoksa vitesdemi algılayacak bir tertibatı aynı zamanda yakıtı kesmeye yarayan bir tertibat bulunmadığı için bu sistem araç relantide gibi davranıp surekli yakıt harcamaktadır...

    hatta olayın biraz daha ayrıntısına girecek olursak, bizim yeni araçlarda dahi cutt of sistemi pratikte biz sıfır yakıt desekde sıfır yakıtla inmez araç kompresyonunu ayarlamak için zerreciklerle ölçülen yakıt gönderilmektedir, hatta ben obd ile incelerklen kompresyonda gönderilen bu yakıta dahi araç duzeltme uyguluyor (-0,00006 vs.) aracın ecu reset attığımda kompresyonu bazir olarak bazen arttığını bazen aracı çok fazla saldığını azalttığını hissediyorum sanırım bu sırada araç harita oluşturuyor...



    Hocam tüm karbüratörlülerde vardır demek yanlış olur zaten, tüm motorları bilmediğimiz için mantıklı da olmaz.

    Fakat örnek olması açısından TT den bir üyenin kendi çalışması ile ilgili alttaki metni alıntılıyorum;

    quote:

    Karbüratöründe elektrikli rolanti valfi olan çoğu araçta bu sistem bulunuyor.En basitinden kendimden örnek verirsem, aracıma tempra ve slx lerde bulunan weber 32/34 TLDE karbüratörden takıp ilk seferde rolantide çalıştıramamıştım.Nedeni rolanti valfine elektrik gitmemesi olduğunu öğrendim.Tempra ve tempra motorlu kuş serisinde ateşleme sistemi üzerindeki bir beyin ile(devir ölçer gibi birşey), motor 1800 d/dak.nın üzerinde iken ayak gaz pedalından çekildiği anda beyin,gaz kelebek levyesinden şaselenir ve beslediği selenoid valfin enerjisini keser.Bu da araç viteste rampa iniyorken 1800d/dk altına düşene kadar benzinsiz ilerlemesi demek oluyor.

    Çok bilindik bişey olmadığından bu beyinden bulamadım.Ancak yine bu sistemi karbüratörlü ladalarında kullandığını öğrendim.Lada beyniyle karbüratör üzerindeki cut-off selenoidini aynı şekilde çalıştırmayı başardım ve kullanıyorum. Modern tip karbüratörlü araçların genelinde bu sistem aynı şekilde kullanılıyor.


    Diğer husus için de şunu söyleyebilirim. ECU da benzer sistemlerin çalışması için birden fazla sensör ve tanımlı parametreler bulunuyor. Örneğin cut-off çalışması için sadece viteste ya da gaza basmamış olmak gerekmiyor aracın 60 km/h üzerinde bir hızda ilerliyor olması gibi, ya da motor suyu sıcaklığının 70 derece üzerinde olması gibi. ECU nasıl programlanmış, hangi şartlarda nasıl davranıyor marka modele göre değişiklik gösterebilir.

    Kendi aracınızda yaptığınız gözlem çok hoşuma gitti. Ben de kendi aracımda cut-off aktif iken wideband dan sensörün okuma aralığının en alt limiti olan 21 AFR görüyorum. Bu bizim anladığımız anlamda motora yakıt gelmiyor demektir, ama bu değer sizin tabiriniz ile zerre kadar yakıt geliyorsa wideband okuma aralığının altında kalacağından "sıfır" yakıt geliyor anlamına da gelmez.

    Sıfır yakıt konusundan tam emin olabilmem için bana biraz zaman verin, aracımda şu an ecu değişikliği yapıyorum, profesyonel racing ecu bağlayacağım kısa bir zaman sonra, ecuyu bağladığımda size cut-off aktif iken enjektörlerin duty cycle zamanlarına bakarak net cevap verebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 30 Eylül 2013; 15:32:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    president hocam karbüratörlü araçların bir çoğunda cutt off sistemi bence yok, sen bizim hondalarla muhattap olduğun için hondaların eski modellerine bu sistem kurulmuş olabilir ancak şahin toros vs gibi araçlarda cutt of yok yani aracı vitesde aşağı sallasanızda gaz pedalından ayağınızı çeksenizde karburatörden manuel olarak ayarlanmış relanti yakıtı motora gönderilmeye devam eder araç boşta mı yoksa vitesdemi algılayacak bir tertibatı aynı zamanda yakıtı kesmeye yarayan bir tertibat bulunmadığı için bu sistem araç relantide gibi davranıp surekli yakıt harcamaktadır...

    hatta olayın biraz daha ayrıntısına girecek olursak, bizim yeni araçlarda dahi cutt of sistemi pratikte biz sıfır yakıt desekde sıfır yakıtla inmez araç kompresyonunu ayarlamak için zerreciklerle ölçülen yakıt gönderilmektedir, hatta ben obd ile incelerklen kompresyonda gönderilen bu yakıta dahi araç duzeltme uyguluyor (-0,00006 vs.) aracın ecu reset attığımda kompresyonu bazir olarak bazen arttığını bazen aracı çok fazla saldığını azalttığını hissediyorum sanırım bu sırada araç harita oluşturuyor...



    Hocam tüm karbüratörlülerde vardır demek yanlış olur zaten, tüm motorları bilmediğimiz için mantıklı da olmaz.

    Fakat örnek olması açısından TT den bir üyenin kendi çalışması ile ilgili alttaki metni alıntılıyorum;

    quote:

    Karbüratöründe elektrikli rolanti valfi olan çoğu araçta bu sistem bulunuyor.En basitinden kendimden örnek verirsem, aracıma tempra ve slx lerde bulunan weber 32/34 TLDE karbüratörden takıp ilk seferde rolantide çalıştıramamıştım.Nedeni rolanti valfine elektrik gitmemesi olduğunu öğrendim.Tempra ve tempra motorlu kuş serisinde ateşleme sistemi üzerindeki bir beyin ile(devir ölçer gibi birşey), motor 1800 d/dak.nın üzerinde iken ayak gaz pedalından çekildiği anda beyin,gaz kelebek levyesinden şaselenir ve beslediği selenoid valfin enerjisini keser.Bu da araç viteste rampa iniyorken 1800d/dk altına düşene kadar benzinsiz ilerlemesi demek oluyor.

    Çok bilindik bişey olmadığından bu beyinden bulamadım.Ancak yine bu sistemi karbüratörlü ladalarında kullandığını öğrendim.Lada beyniyle karbüratör üzerindeki cut-off selenoidini aynı şekilde çalıştırmayı başardım ve kullanıyorum. Modern tip karbüratörlü araçların genelinde bu sistem aynı şekilde kullanılıyor.


    Diğer husus için de şunu söyleyebilirim. ECU da benzer sistemlerin çalışması için birden fazla sensör ve tanımlı parametreler bulunuyor. Örneğin cut-off çalışması için sadece viteste ya da gaza basmamış olmak gerekmiyor aracın 60 km/h üzerinde bir hızda ilerliyor olması gibi, ya da motor suyu sıcaklığının 70 derece üzerinde olması gibi. ECU nasıl programlanmış, hangi şartlarda nasıl davranıyor marka modele göre değişiklik gösterebilir.

    Kendi aracınızda yaptığınız gözlem çok hoşuma gitti. Ben de kendi aracımda cut-off aktif iken wideband dan sensörün okuma aralığının en alt limiti olan 21 AFR görüyorum. Bu bizim anladığımız anlamda motora yakıt gelmiyor demektir, ama bu değer sizin tabiriniz ile zerre kadar yakıt geliyorsa wideband okuma aralığının altında kalacağından "sıfır" yakıt geliyor anlamına da gelmez.

    Sıfır yakıt konusundan tam emin olabilmem için bana biraz zaman verin, aracımda şu an ecu değişikliği yapıyorum, profesyonel racing ecu bağlayacağım kısa bir zaman sonra, ecuyu bağladığımda size cut-off aktif iken enjektörlerin duty cycle zamanlarına bakarak net cevap verebilirim.

    Sonuçları sabırsızlıkla bekliyorum. ;-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    İmzamdaki araçla bazen rampa aşağı -genelde viteste inerim- boşa aldığımda yol bilgisayarı 5-6 litre civarında (hıza göre daha da artabiliyor) tüketim gösteriyor.

    Oysa boşa aldığımda sadece rolanti tüketimi olan 0,8 litre yakar diye biliyordum.

    Bunun sebebi nedir?

    litre/100 km desem, yani oradaki verinin hiza bagli oldugunu soylesem, ortaokul fizik dersini hatirlatsam faydasi olur mu?

    Yani duran arac motor calisiyorsa sonsuz litre yakar. Cunku sonsuz litre benzin harcasan da hicbir zaman 100 km gidemeyecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu canlandırayım. Otomatik vites aracımda yokuş aşağı giderken yakıt tüketimi 20 lt olarak gösteriyor. EĞer az doknursam normal değerine ulaşıyor. Bunun sebebi nedir? Anlayaibleceğim dilden anlatacak olan var mı? 

  • Araç bostayken sanki 70 le gidiyormusun gibi yakıt yakar o nedenle start stop sistem koydular zaten araçlara. Gece çalışır halde bırak sabaha kadar yakıt bittiğini görürsün zaten hesapla ordan


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Hah forumun magandalar çetesi damlamis yine mesajlarıma . Hala biseyler ogrenemediniz beni profilime girip takibe devam edin ogreneemsenizde gelin egleneyim biraz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9F9095222 -- 14 Ekim 2023; 10:24:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiesta 1.4i otomatik vites yokuş aşağı boşa alınca 1.5 litreye kadar yakıt tüketimi gösteriyor. Yokuşu viteste gaza basmadan inersem 0 gösteriyor.
    İlk sayfada açıklamış işte adamlar.
    Hepsini de çizmiş forum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.