Şimdi Ara

Boya olcum cihazi aldim yardim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar trotecin bb25 boya olcum cihazini aldim fakat bazi sorularim var yardimci olurmusunuz.
    0-80 arasi genelde degisen
    80-160 arasi genelde orjibal
    160- uzerisi genelde boyali
    1-)tempramin tavaninda olcum yaptim 95 ile 120 arasi mikron degeler cikti. Sol on camurlugun degistigini biliyorum cihazi oraya tutunca 82 ile 130 arasi degerler aliyorum. Simdi bunun hic bilmedigim bir arac olsa degisen oldugunu nasil. Anlarim.
    2-) 90 model broadwayin tavanina tuttugumda 65 ile 105 arasi degeler aliyorum. Bazi kapilara tutunca kapinin yarisi 70-80 diger yarisi 110 cikiyor. Benim anlamadigim 65 cikmasi tavanin degisen oldugunu mu gosteriyor.
    3-) bu cihazi kullanmanin puf noktalari nelerdir ve baz olarak tavani mi hep baz alacagiz.

    Birisi bu konuyu acikliga kavusturursa sevinirim. Boya olarak gozle bakinca. Boya atmasindan vernik atmasindan kesinlikle anlamam o yuzden cihaz yardimiyla bu puf noktalari nasil yakalarim nasil degisen oldugunu anlarim







  • Cihaz ile değişen parçayı anlayamazsınız. Sadece fikir verir. Değişen parçayı anlamanın farklı yolları vardır. Elinizdeki alet sadece boya kalınlığını verir. Her değişen parça düşük micron verecek diye kaide yok. Belki adam altına astar atıp öyle boyadı. Hatta fırında tertemiz boyayıp pislik düşürmeden vernikledi.

    Boya deseni, alt katmanlar, megesler v.s. bunlar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olmadan bu işi çözemezsiniz. Yoksa eline makine alan ekspertizcileri görüyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Cihaz ile değişen parçayı anlayamazsınız. Sadece fikir verir. Değişen parçayı anlamanın farklı yolları vardır. Elinizdeki alet sadece boya kalınlığını verir. Her değişen parça düşük micron verecek diye kaide yok. Belki adam altına astar atıp öyle boyadı. Hatta fırında tertemiz boyayıp pislik düşürmeden vernikledi.

    Boya deseni, alt katmanlar, megesler v.s. bunlar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olmadan bu işi çözemezsiniz. Yoksa eline makine alan ekspertizcileri görüyoruz..

    Cevabiniz icin tesekkur ediyorum. Pekala ben bugun bi ekspertiz fotografi gordum sag on camurluk 215micron cikmis. Degisen olarak isaretlemisler. Kisacasi puf noktasi olarak cihazi tuttuk araca komple 110ile 120 micron arasi cikti sadece sag on camurluk 200 micron cikti diyelim. Bunun sadece boyalimi veya degisen mi oldugunu anlamak icin ilk neresine bakmak lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bhttnky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Cihaz ile değişen parçayı anlayamazsınız. Sadece fikir verir. Değişen parçayı anlamanın farklı yolları vardır. Elinizdeki alet sadece boya kalınlığını verir. Her değişen parça düşük micron verecek diye kaide yok. Belki adam altına astar atıp öyle boyadı. Hatta fırında tertemiz boyayıp pislik düşürmeden vernikledi.

    Boya deseni, alt katmanlar, megesler v.s. bunlar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olmadan bu işi çözemezsiniz. Yoksa eline makine alan ekspertizcileri görüyoruz..

    Cevabiniz icin tesekkur ediyorum. Pekala ben bugun bi ekspertiz fotografi gordum sag on camurluk 215micron cikmis. Degisen olarak isaretlemisler. Kisacasi puf noktasi olarak cihazi tuttuk araca komple 110ile 120 micron arasi cikti sadece sag on camurluk 200 micron cikti diyelim. Bunun sadece boyalimi veya degisen mi oldugunu anlamak icin ilk neresine bakmak lazim

    Üzerinde meges olmayan parçaları anlamak gerçekten güç ve tecrübe gerektirir. Önce çamurluk civatalarına bakarsınız. Üst civataları ayar için oynanabiliyor ama alt (kulak civatası deriz) ve yan civataları yani iç kısımda kalan civataların üzerinde anahtar izi - sökme belirtisi var ise, çamurluğun üzerindeki firmanın logoları, var ise perçinleri incelenmeli. Hiç bir yerden tutturamazsanız görünmeyen biryerden ufak çizik atıp altındaki astar rengine bakarsınız. Her markanın kendine has astar rengi olur. mesela hyundailerde gri gelir.
    Genel olarak parçayı incelersiniz. Değişen parçanın üzerine atılan boyanın deseni orjinal parçaya göre daha değişik olur. bu desen parçanın genelinde (özellikle alt yan kısımları) aynı şekildeyse büyük ihtimal değişmiştir.
    Hasar alıp boyanın parçada (çok hafif çizik boyaları istisna) macun bulunur. önce macunlu yeri tespit edip hasarın oluş şeklini incelersiniz. Micronu düşük veren yerlerdeki desen orjinal desene yakındır.
    Dediğim gibi tecrübe gerektirir. siz bu forumdaki sahibinden resim görüp araba ekspertizi yapanlara bakmayın. far ile çamurluk arasındaki boşluğu görüp değişmiş derler...




  • Doğruluğundan emin olmamakla birlikte sanayide ustalar arasında cihazla boya kalınlığı muhabbeti geçerken kulak misafiri olduğum bir şeyi paylaşmak isterim. Mikronluk boya atmak diye bir tabir kullandılar. Anladığım kadarıyla özel boyacılar özel işçilik ve özenle aracı öyle bir boyuyormuş ki sadece cihazla ölçüm yapan, boyadan anlamayan kişi boyalı arabayı boyasız sanıyormuş. Tabii işçilik ve maliyeti çok yüksek oluyormuş. Doğru mudur bilmem ama sadece cihaza sahip olmak bir ön fikir verir, cihazsız da bu işten anlayan birilerinin bakmasında fayda var gibi.
  • Guncel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • markadan markaya değişen değerler de mevcut. Bazı araçlar fabrikada çift kat boya ile geliyor, tüm araç boyalı sanıyorsunuz. Halbuki fabrikasyon.

    Du hast ın dediği gibi sadece mikron değerine bakarak değişen-boya anlaşılmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle oluyor. Ben aracımı forda götürdüm takas değeri öğrenmek için. Adam diyor kapılar tavanlar boyalı. Ben diyorum imkansız. Adam diyor boyalı. Diyorum aracı 0km den itibaren biliyorum boya falan yok birader rahatsız mısın ? o zaman fabrikasyon kalın boya mevcut aracınızda dedi. Sabır dileyip yoluma devam ettim.
  • Ben de de boya ölçüm cihazı var.Bendeki cihazın değerleri ve kendi aracımda yaptığım test resimleri
    3-4 tane araç ölçtüm hepsinde doğru sonuçlar verdi bendeki cihaz.
    Değişenleri anlamak çok kolay bende değişen parçalar hep 10-40 arası veriyor genelde.
     Boya olcum cihazi aldim yardim. Boya olcum cihazi aldim yardim.

    Cihaz kalibrasyon ayarı var bende kaydı mesela orijinal bile 70 gösteriyor şuan kalibrasyon ayarına dikkat ediniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 22 Şubat 2017; 17:26:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Ben de de boya ölçüm cihazı var.Bendeki cihazın değerleri ve kendi aracımda yaptığım test resimleri
    3-4 tane araç ölçtüm hepsinde doğru sonuçlar verdi bendeki cihaz.
    Değişenleri anlamak çok kolay bende değişen parçalar hep 10-40 arası veriyor genelde.
     Boya olcum cihazi aldim yardim. Boya olcum cihazi aldim yardim.

    Cihaz kalibrasyon ayarı var bende kaydı mesela orijinal bile 70 gösteriyor şuan kalibrasyon ayarına dikkat ediniz

    Bende kalibrasyon ayarini yaptim fakat nedense degisen parcalarin hic birinde ben o degeri gormedim. Nasil. Yapacagiz peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam Sigortacı olarak söylüyorum,

    Elinizde ki cihaz boya kalınlığını ölçen bir cihaz araç imalattan kalın boyalı çıkış yaparsa bu sizi yanıltabilir komple boyalı diye düşünebilirsiniz. Genelde alsatçılar ve galericiler bu cihazı kullanır onlarda içgüdüsel olarak tahmin ediyorlar Galerici sürekli araç al satmaktan dolayı aracın marka model bilgisini ve geçmiş tecrübeleri doğrultusunda boya var mı yok mu diye çıkarım yapmakta.

    Alsatçılar da zamanla kazık yiye yiye tecrübe ediniyorlar hocam eğer alsat yapmak için cihaz aldıysanız zamanla sizde çıplak gözle bakarak bile boya var mı yok mu anlayacak kıvamına geleceksiniz.

    Eğer ayda yılda bir araç değiştirip kullanmak için araç alıyorsanız alet almaya gerek yok araç alacağınız zaman ekspertizlik yapan yere götürüp aracı göstermeniz yeterli motor performansına kadar ölçüyorlar.




  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    O ilk resimdeki kağıdın tam fotoğrafını yüklerseniz yardımcı olursunuz. Bende boya ölçüm cihazı almayı düşünüyorum. Fiyatı nedir kullandığınızın ? Ne malı polonya *
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    O ilk resimdeki kağıdın tam fotoğrafını yüklerseniz yardımcı olursunuz. Bende boya ölçüm cihazı almayı düşünüyorum. Fiyatı nedir kullandığınızın ? Ne malı polonya *

    Ben alalı 2-3 yıl oldu malesef ben ilgili kağıdı kaybettim aldığımda ilgili resmi çekmiştim.

    Ürün tam olarak ne malı olduğu bilemiyorum çok profesyonel bir ürün değil fakat doğru ölçüyor bu zamana kadar 3-4 arabaya baktım arkadaşlarım arabasına da hiç sormadan ölçtüm bir bir saydım hepsine araç durumlarını doğru olduğunu söylediler kendi aracım da da test ettim kapı değişince ve boya olunca ölçtüm olması gereken değerleri verdi

    zamanında 150 tl civarına almıştım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 23 Şubat 2017; 23:12:57 >
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Resimde

    90-120 arası normal yeşil renkle gösterilmiş.Yukarıdaki değerler daha düşük,o değişen yazıyor. Nasıl değişen oluyor,düşük değer daha iyi değil mi ? Boyanın mikronu incedir nasıl değişen kanısına varmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Resimde

    90-120 arası normal yeşil renkle gösterilmiş.Yukarıdaki değerler daha düşük,o değişen yazıyor. Nasıl değişen oluyor,düşük değer daha iyi değil mi ? Boyanın mikronu incedir nasıl değişen kanısına varmışlar.

    Değişen parçalar genelde 10 ile 50 arası gösterir bu rakamları alıyorsanız değişmiş oluyor benim cihazda (Neden az gösteriyor fazla bilgim yok kaportacı biri net bilgi verir)
    Bende şuan 70 ile 120 arası orijinal olduğunu gösteriyor genelde çoğu cihaz da da rakamlar bu şekilde

    Fabrikasyon ince boya çıkan veya hatalı kalın boya çıkan araçlar olabiliyor zaten bu üründe %100 güvenmemek gerekir fakat benim ölçtüğüm tüm araçlar da doğru sonuç verdi hatta bir anımı da anlatabilirim.

    Şuanki aracı almadan farklı bir laguna baktığımızda sağ arka kapıda boya olduğunu söylemişti başka yerde boya yok demişlerdi ölçtüm kapı boyalıdı fakat benzin kapağının yanında da boya vardı söylediğim de aaa doğru ora da da ufak boya var demişlerdi

    Sonuç olarak ben boya ölçme aleti ile önce ölçüyorum boyasını güven verdiyse öyle ekspertize götürüyorum bu sayede ne param ne zamanım kayboluyor araç alacağım zaman




  • Sadece cihazın verdiği verilere göre hareket etmek yanlış olur.
    Daha önce arkadaşım aracını cizikten dolayı komple boyattı. Özel bir ustaya ve iyi bir paraya.
    Boy kalınlık ölçüm cihazı ile baktığınızda araç boyasız. Sadece boyacı usta bakınca gözüyle anlayabiliyor.
  • TurkTime kullanıcısına yanıt
    Genelde belli bir açıdan ışık altında boyaya baktığında boyalı kısım hafif portakal kabuğu misali görünür. Boyasız parçalar daha pürüzsüz oluyor. Tabi bu ustasına da bağlı. Benim sağ arka kapı komple boyalı. Açılı da baksa lastiklerini de sökse baksa kesinlikle anlayamıyor ustalar.
  • shakircan kullanıcısına yanıt
    Parça boyalı araçta söylediğin doğru. Ama komple mikron boyalı, ya da gerçekten işinin en iyisini yapan ustanın mikron boyasını ölçüm cihazı anlayamıyor. Standart kişiler de anlayamıyor. Sadece dikkatli boyacılar nerelere bakacağını biliyor. Bir yerden çözüyor.

    Computestten bile geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TurkTime -- 24 Şubat 2017; 17:35:49 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.