Şimdi Ara

Brava almayı düşünüyorum...Lütfen yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkeze merhaba.Öncelikle öğrenci olduğumu ve kendi imkanlarımla suan 98 corolla xei klimalı sahibiyim fakat aracımı değiştirmeyi düşünüyorum bravalar gerek içi gerek dış görümü ile ilgimi çekti brava elx almayı düşünüyorum.Fakat yorumları okudukça korktum diyebilirim çok mu sorunlu bir araç?Çünkü corollam rutin bakımlar dışında bana arıza çıkartmadı ve 3-4 ay aralıklarla uzun yol yapıyorum.Mümkün olduğunca konforlu,atik,yakıtta ekonomik ve sağlam bir araç arıyorum.Birde elx lerin yıl farklılıklarına göre kendi aralarında değişen özellikleri var mı?Gerçek brava kullanıcısı olanların yardımlarını,yönlendirmelerini bekliyorum...Şimdiden herkeze teşekkür ediyorum....



  • yardımcı olabilecek birileri varmı acaba?
  • 2 ayı geçti marea kullanıyorum çok şükür hem yol tutuş hem konfor serilik olarak yeterli arabayı almadan önce arabasını işim vardı aldım arkadaşın corolla 1.6 97 modeldi orjinal ve temizdi aracı süspansiyonda esneme payı neredeyse yok gibi 5 kişi binince çukurda sanki esneme bitiyor kütük gibi oluyordu ayrıca marea'nın performansı bana daha iyi geldi üst devirlerde nefesi kesilmiyor.Almadan önce muhakkak detaylı ekspertiz şase nodan sorgulatın test sürüşü yapın en ucuzunu değil en temizini alırsanız kafanız rahat eder.Ucuz diye döküntüsünü alırsanız her araçta böyledir sorun yaşarsınız.Almadan önce test sürüşü yapın memnun kalırsanız inceletip alırsınız.Bulabilirseniz servis bakımlı olanı almaya çalışın.
  • teşekkür ederim.Peki arabayı elimizden çıkartmak istediğimizde nasıldır satış durumları çünkü üniversite bitince yüksek lisans için aileme de yük olmak istemiyorum arabayıda bu şekilde değerlendirmek düşüncesindeyim....Bende biraz kararsız kaldım dediğiniz gibi temiz olmayan araba markası nolursa olsun sorun çıkartır fakat biraz yok devir sorunuydu yok hararet sorunuydu korktum açıkçası....Çünkü corolla'da bu tarz şeyler hiç yaşamadım.Evet corollalarda süspansiyon ve frenler biraz sıkıntılı araba full dolu olunca haklısınız ama küt küt ediyorsa büyük ihtimalle amörtisörlerde sorun vardır değiştirirse o sorun ortadan kalkar aynı sıkıntıyı bende yaşamıştım 4 tane monroe aldım sorunum büyük ölçüde azaldı ama tabi yere yakın bir araç olduğu için sıkıntılar yaşadım.Ayrıca cevap içinde tekrar teşekkür ediyorum.
  • Merhaba Arkadaşım

    Benim de Marea dan önce 98 model Hyundai Accent im vardı. Arabayı sıfır olarak aldım ve 5 yıl boyunca kullandım. Periyodik bakımlar hariç Bir kez olsun ekstra bir durum için servise gitmedim. 2003 yılında Marea aldım alırken aklımda Focus-Astra-Golf-Toyota vardı. Çok araştırdım ve tüm araçların kronik sorunları olduğunu gördüm. bir arkadaşın tavsiyesi üzerine Marea almaya karar verdim ve simini saydığım diğer araçların sfır fiyatından 5000 TL daha ucuza sıfır Marea aldım. Kafamdaki araç 1,6 lt, ABS, Klima ve otomatik cam gibi Hyundai'ye göre ekstraları olan bir araç almaktı. Hay almaz olaydım diye binlerce kez düşünmeme rağmen genelde Marea'dan memnunum ki Beyinli tabir edilen tüm araçların kronik sorunları var motorlar 2000 den önceki araçlara göre biraz güçlü, bu güç motor-şanzıman vs gibi ekipmanlara fazla güç bindiriyor ayrıca araç kendi arızalarını bulsun diye her tarafta sensörler var ve bu durum araçlarda sorunlara neden oluyor. Oksitlenme, kablo kopması sensörlerin kablolarının gerekli akımı kaldıracak güçte yapılmaması veya yapılsa bile yıllar yılı akımların kablolarda tahrifat yaratması vs gibi sorunlar oluşuyor. Bunun yanına bir de servisteki ustaların herşeyi bilmesi (yani bilmemesi) eklenince sorunlar büyüyor. Sana tek tavsiyem Corolla'dan memnunsan Corollanın yenisini bile almamak yada teknoloji işte herşey olabilir diye Bismillah deyip Beyinli tabir edilen bir araç alıp kaderine razı olmak. Allah kazasız sürüşler nasip etsin Cümlemize




  • Çok temiz araba bulana kadar bekleyin acele etmeyin araba işinde acele eden zarar eder.Ayrıca öğrenci olduğunuz için genellikle tek kullanıyorsunuz süspansiyon sıkıntısı çekmezsiniz.Benim kendi düşüncem eğer arabanızdan memnunsanız değiştirmeyin öğrenci olduğunuz için bütçenizde sınırlı olacaktır kenmar arkadaşında söylediği gibi bu araçlar ve diğer avrupa araçların yeni modellerinin hepsi beyinli dökülmüşüne denk gelirseniz çok paranız ve zamanınız gider.
  • çok teşekkür ederim yardımlarınız için aydınlatıcı oldu gerçekten
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu arada Marea yı bazen o kadar çok seviyorum ki onun homurtularına yenik düşüp şehir içinde Subaru-vw scirocco gibi arabalarla kapışmıyorda değilim. Direksiyonum Allah'a çok şükür güçlüdür. Aracımda servis sayesinde 80-82 Kw 110 hp kadranda % 1-1,5 hata ile 215 km yi de görmüş biriyim. Ancak yolda standart otomobillerle asla kapışmam hatta hızlı giderken biri kuyruğuma takılsa frenler en sağa girer tabiri caizse dururum. İnsanların kaza yapması hele hele benim yüzümden kaza yapmasına çok üzülüyorum. Zamanında Ercan Kazaz ile görüştüm ancak maddi olanaklar devam etmemi engelledi vs.vs neyse dediğim gibi Marea'mı ne kadar sorun çıkarırsa çıkarsın yine de seviyorum. Satarsam da bir daha ömrü billah Tofaş-Renault grubu araçlara yanaşmam. Babam 70 yaşında o bile aracımın homurtusuna hasta oluyor hatta arabanın homurdanmasına " sen hiç canını sıkma ben seni en zor durumdan bile çıkartırım" demek istiyor dediği bile oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bu arada Marea yı bazen o kadar çok seviyorum ki onun homurtularına yenik düşüp şehir içinde Subaru-vw scirocco gibi arabalarla kapışmıyorda değilim. Direksiyonum Allah'a çok şükür güçlüdür. Aracımda servis sayesinde 80-82 Kw 110 hp kadranda % 1-1,5 hata ile 215 km yi de görmüş biriyim. Ancak yolda standart otomobillerle asla kapışmam hatta hızlı giderken biri kuyruğuma takılsa frenler en sağa girer tabiri caizse dururum. İnsanların kaza yapması hele hele benim yüzümden kaza yapmasına çok üzülüyorum. Zamanında Ercan Kazaz ile görüştüm ancak maddi olanaklar devam etmemi engelledi vs.vs neyse dediğim gibi Marea'mı ne kadar sorun çıkarırsa çıkarsın yine de seviyorum. Satarsam da bir daha ömrü billah Tofaş-Renault grubu araçlara yanaşmam. Babam 70 yaşında o bile aracımın homurtusuna hasta oluyor hatta arabanın homurdanmasına " sen hiç canını sıkma ben seni en zor durumdan bile çıkartırım" demek istiyor dediği bile oldu.

    Hocam marea 103 HP değil mi?Nasıl 110 HP anlamadım?Evet o motorun sesine bayılıyorum birde camı biraz açınca daha güzel hissediyorsunuz doğal tuning marealar:) 215 Km hızı nasıl gördü denemedim hiç ama şaşırdım.Devi kesiciye girmedi mi araç?




  • kenmar hocam arka fren balatasını değiştireyim dedim parçacıya gittim birkaç çeşit var dedi standart değil mi fren balatası anlamadım?Marka olarak hangisini alayım hattat,TRW,Bosch marka vardı opar da iki çeşitti birine 50 diğerine 150 civarı fiyat çıkarmışlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bu arada Marea yı bazen o kadar çok seviyorum ki onun homurtularına yenik düşüp şehir içinde Subaru-vw scirocco gibi arabalarla kapışmıyorda değilim. Direksiyonum Allah'a çok şükür güçlüdür. Aracımda servis sayesinde 80-82 Kw 110 hp kadranda % 1-1,5 hata ile 215 km yi de görmüş biriyim. Ancak yolda standart otomobillerle asla kapışmam hatta hızlı giderken biri kuyruğuma takılsa frenler en sağa girer tabiri caizse dururum. İnsanların kaza yapması hele hele benim yüzümden kaza yapmasına çok üzülüyorum. Zamanında Ercan Kazaz ile görüştüm ancak maddi olanaklar devam etmemi engelledi vs.vs neyse dediğim gibi Marea'mı ne kadar sorun çıkarırsa çıkarsın yine de seviyorum. Satarsam da bir daha ömrü billah Tofaş-Renault grubu araçlara yanaşmam. Babam 70 yaşında o bile aracımın homurtusuna hasta oluyor hatta arabanın homurdanmasına " sen hiç canını sıkma ben seni en zor durumdan bile çıkartırım" demek istiyor dediği bile oldu.

    Hocam marea 103 HP değil mi?Nasıl 110 HP anlamadım?Evet o motorun sesine bayılıyorum birde camı biraz açınca daha güzel hissediyorsunuz doğal tuning marealar:) 215 Km hızı nasıl gördü denemedim hiç ama şaşırdım.Devi kesiciye girmedi mi araç?

    Aracı servise bıraktım birkaç ufak oynayışla aracı yaklaşık 110 beygire çıkarttılar. Adana otobanına girdim. Arabada 5 kişi ve bagaj full dolu halde 215 km'yi yaptım ki biraz daha bassam gideceğine de eminim devir kesiciye girmedim ama kaç devre geldiğine de dikkat edemedim, malum yol ince bir çizgi halinde olup dayımda yavaş git diye dürtmeye başlayınca dikkat dağılıyor :) . Aracı aldıktan 1-2 yıl sonra servisten bir usta aldım bu araç devir kesiciye girmiyor diye denemek için normal viteslerde kullanınca o da devir kesiciye sokamadı ancak 3. viteste o çağlayan kasımpaşa arası yokuşta gaza öyle bir yüklendiki dedim motor elimizde kalacak o zaman anladık devir kesiciye girmenin ne kadar zor olduğunu, bir daha da denemedim öyle bir durumda hiç oluşmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    kenmar hocam arka fren balatasını değiştireyim dedim parçacıya gittim birkaç çeşit var dedi standart değil mi fren balatası anlamadım?Marka olarak hangisini alayım hattat,TRW,Bosch marka vardı opar da iki çeşitti birine 50 diğerine 150 civarı fiyat çıkarmışlardı.

    Senin araç kampanalı fren olması sebebiyle biraz yumuşak balata tercih etmeni öneririm Bosch yada Opar tercih edebilirsin arka fren balataları kolay bitmeyeceği için fiyat senin tercih meselen olabilir. Ben disk frene çevirdim ve bir kez balata değiştirdim 60 TL ödedim yaklaşıkta 22000 km olmuş bana göre 40000 km daha gider. İlk aldığımda üzerindeki kullanılmış balataları 25000 km kullanmışım. Ön Fren balatalarımda 55 TL imiş Opar nasıl bir fren balatası fiyatı vermiş sana 150 TL lik fren balatasının ne özelliği varmış. Bence orada bir yanlışlık var çok soru sorunca bazıları kızıp 150 TL der ya kaliteli sanır alır yada 50 TL liği ver derler ya öyle birşey olmuş olabilir. Ya da komple kampana sistemini algılamış olabilir. Çok uçuk bir fiyat bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    kenmar hocam arka fren balatasını değiştireyim dedim parçacıya gittim birkaç çeşit var dedi standart değil mi fren balatası anlamadım?Marka olarak hangisini alayım hattat,TRW,Bosch marka vardı opar da iki çeşitti birine 50 diğerine 150 civarı fiyat çıkarmışlardı.

    Senin araç kampanalı fren olması sebebiyle biraz yumuşak balata tercih etmeni öneririm Bosch yada Opar tercih edebilirsin arka fren balataları kolay bitmeyeceği için fiyat senin tercih meselen olabilir. Ben disk frene çevirdim ve bir kez balata değiştirdim 60 TL ödedim yaklaşıkta 22000 km olmuş bana göre 40000 km daha gider. İlk aldığımda üzerindeki kullanılmış balataları 25000 km kullanmışım. Ön Fren balatalarımda 55 TL imiş Opar nasıl bir fren balatası fiyatı vermiş sana 150 TL lik fren balatasının ne özelliği varmış. Bence orada bir yanlışlık var çok soru sorunca bazıları kızıp 150 TL der ya kaliteli sanır alır yada 50 TL liği ver derler ya öyle birşey olmuş olabilir. Ya da komple kampana sistemini algılamış olabilir. Çok uçuk bir fiyat bilemiyorum.

    Kendi satmak istediğini ön plana çıkardı gibime geliyor çünkü oparda TRW ye üretim yaptırıyor yok opar çok pahalı vs.söyledi bende almadan çıktım.Birde aracın eski balatasını görmeden bilemeyiz dediler arka balata için anlamadığım standart değil mi fren balatası?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bu arada Marea yı bazen o kadar çok seviyorum ki onun homurtularına yenik düşüp şehir içinde Subaru-vw scirocco gibi arabalarla kapışmıyorda değilim. Direksiyonum Allah'a çok şükür güçlüdür. Aracımda servis sayesinde 80-82 Kw 110 hp kadranda % 1-1,5 hata ile 215 km yi de görmüş biriyim. Ancak yolda standart otomobillerle asla kapışmam hatta hızlı giderken biri kuyruğuma takılsa frenler en sağa girer tabiri caizse dururum. İnsanların kaza yapması hele hele benim yüzümden kaza yapmasına çok üzülüyorum. Zamanında Ercan Kazaz ile görüştüm ancak maddi olanaklar devam etmemi engelledi vs.vs neyse dediğim gibi Marea'mı ne kadar sorun çıkarırsa çıkarsın yine de seviyorum. Satarsam da bir daha ömrü billah Tofaş-Renault grubu araçlara yanaşmam. Babam 70 yaşında o bile aracımın homurtusuna hasta oluyor hatta arabanın homurdanmasına " sen hiç canını sıkma ben seni en zor durumdan bile çıkartırım" demek istiyor dediği bile oldu.

    Hocam marea 103 HP değil mi?Nasıl 110 HP anlamadım?Evet o motorun sesine bayılıyorum birde camı biraz açınca daha güzel hissediyorsunuz doğal tuning marealar:) 215 Km hızı nasıl gördü denemedim hiç ama şaşırdım.Devi kesiciye girmedi mi araç?

    Aracı servise bıraktım birkaç ufak oynayışla aracı yaklaşık 110 beygire çıkarttılar. Adana otobanına girdim. Arabada 5 kişi ve bagaj full dolu halde 215 km'yi yaptım ki biraz daha bassam gideceğine de eminim devir kesiciye girmedim ama kaç devre geldiğine de dikkat edemedim, malum yol ince bir çizgi halinde olup dayımda yavaş git diye dürtmeye başlayınca dikkat dağılıyor :) . Aracı aldıktan 1-2 yıl sonra servisten bir usta aldım bu araç devir kesiciye girmiyor diye denemek için normal viteslerde kullanınca o da devir kesiciye sokamadı ancak 3. viteste o çağlayan kasımpaşa arası yokuşta gaza öyle bir yüklendiki dedim motor elimizde kalacak o zaman anladık devir kesiciye girmenin ne kadar zor olduğunu, bir daha da denemedim öyle bir durumda hiç oluşmadı.

    Hocam aşırı hız aman dikkat edin yolda kamyondan herhangi bir yerden bir nesne düşse kaza sebebi olur değmez.Oynamayı yazılımda mı yaptılar yetkili serviste mi yapıldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    kenmar hocam arka fren balatasını değiştireyim dedim parçacıya gittim birkaç çeşit var dedi standart değil mi fren balatası anlamadım?Marka olarak hangisini alayım hattat,TRW,Bosch marka vardı opar da iki çeşitti birine 50 diğerine 150 civarı fiyat çıkarmışlardı.

    Senin araç kampanalı fren olması sebebiyle biraz yumuşak balata tercih etmeni öneririm Bosch yada Opar tercih edebilirsin arka fren balataları kolay bitmeyeceği için fiyat senin tercih meselen olabilir. Ben disk frene çevirdim ve bir kez balata değiştirdim 60 TL ödedim yaklaşıkta 22000 km olmuş bana göre 40000 km daha gider. İlk aldığımda üzerindeki kullanılmış balataları 25000 km kullanmışım. Ön Fren balatalarımda 55 TL imiş Opar nasıl bir fren balatası fiyatı vermiş sana 150 TL lik fren balatasının ne özelliği varmış. Bence orada bir yanlışlık var çok soru sorunca bazıları kızıp 150 TL der ya kaliteli sanır alır yada 50 TL liği ver derler ya öyle birşey olmuş olabilir. Ya da komple kampana sistemini algılamış olabilir. Çok uçuk bir fiyat bilemiyorum.

    Kendi satmak istediğini ön plana çıkardı gibime geliyor çünkü oparda TRW ye üretim yaptırıyor yok opar çok pahalı vs.söyledi bende almadan çıktım.Birde aracın eski balatasını görmeden bilemeyiz dediler arka balata için anlamadığım standart değil mi fren balatası?

    Alıntıları Göster

    Kendi satmak istediğini ön plana çıkardı gibime geliyor çünkü oparda TRW ye üretim yaptırıyor yok opar çok pahalı vs.söyledi bende almadan çıktım.Birde aracın eski balatasını görmeden bilemeyiz dediler arka balata için anlamadığım standart değil mi fren balatası?

    Benim de bildiğim kampanalı sistemlerde arka fren balataları standart ancak 2003 öncesi modellerin balataları fark edebilir diye düşünüyorum. Şöyle birşey yapabilirsin servise araç şasi numaranı ver onlar sana arka balatanın markasını orj lancia yada bosch vs gibi söyler ve fiyat verirler opardakilerde aslında şase numarasına bakıp buluyorlar ancak senin sorduğun yerde farklı birşeyler mi oldu bilemiyorum. Eğer uygun gelirse servisten de alabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bu arada Marea yı bazen o kadar çok seviyorum ki onun homurtularına yenik düşüp şehir içinde Subaru-vw scirocco gibi arabalarla kapışmıyorda değilim. Direksiyonum Allah'a çok şükür güçlüdür. Aracımda servis sayesinde 80-82 Kw 110 hp kadranda % 1-1,5 hata ile 215 km yi de görmüş biriyim. Ancak yolda standart otomobillerle asla kapışmam hatta hızlı giderken biri kuyruğuma takılsa frenler en sağa girer tabiri caizse dururum. İnsanların kaza yapması hele hele benim yüzümden kaza yapmasına çok üzülüyorum. Zamanında Ercan Kazaz ile görüştüm ancak maddi olanaklar devam etmemi engelledi vs.vs neyse dediğim gibi Marea'mı ne kadar sorun çıkarırsa çıkarsın yine de seviyorum. Satarsam da bir daha ömrü billah Tofaş-Renault grubu araçlara yanaşmam. Babam 70 yaşında o bile aracımın homurtusuna hasta oluyor hatta arabanın homurdanmasına " sen hiç canını sıkma ben seni en zor durumdan bile çıkartırım" demek istiyor dediği bile oldu.

    Hocam marea 103 HP değil mi?Nasıl 110 HP anlamadım?Evet o motorun sesine bayılıyorum birde camı biraz açınca daha güzel hissediyorsunuz doğal tuning marealar:) 215 Km hızı nasıl gördü denemedim hiç ama şaşırdım.Devi kesiciye girmedi mi araç?

    Aracı servise bıraktım birkaç ufak oynayışla aracı yaklaşık 110 beygire çıkarttılar. Adana otobanına girdim. Arabada 5 kişi ve bagaj full dolu halde 215 km'yi yaptım ki biraz daha bassam gideceğine de eminim devir kesiciye girmedim ama kaç devre geldiğine de dikkat edemedim, malum yol ince bir çizgi halinde olup dayımda yavaş git diye dürtmeye başlayınca dikkat dağılıyor :) . Aracı aldıktan 1-2 yıl sonra servisten bir usta aldım bu araç devir kesiciye girmiyor diye denemek için normal viteslerde kullanınca o da devir kesiciye sokamadı ancak 3. viteste o çağlayan kasımpaşa arası yokuşta gaza öyle bir yüklendiki dedim motor elimizde kalacak o zaman anladık devir kesiciye girmenin ne kadar zor olduğunu, bir daha da denemedim öyle bir durumda hiç oluşmadı.

    Hocam aşırı hız aman dikkat edin yolda kamyondan herhangi bir yerden bir nesne düşse kaza sebebi olur değmez.Oynamayı yazılımda mı yaptılar yetkili serviste mi yapıldı.

    Alıntıları Göster

    Hocam aşırı hız aman dikkat edin yolda kamyondan herhangi bir yerden bir nesne düşse kaza sebebi olur değmez.Oynamayı yazılımda mı yaptılar yetkili serviste mi yapıldı.

    Aşırı hız değil sadece kısa süreli bir denemeydi. FSM köprüsü kozyatağı kavacık üzerinde gece 23.00 da hafif yağışlı bir havada kamyon lastik kaplaması üzerinden geçtim Sağ farı ve ön sis far camlarını kırmıştı. İyi düşüncelerin için teşekkür ederim. Oynamayı yetkili servis motor üzerinde yaptı. Servis müdürüyle tanış olduk sen araçla oynamaktan hoşlanıyorsun bana bırak ufak tefek birkaç yerde oynayalım demişti. Katalitik konvertörü bile çıkaracaktı ancak elinde o yere uygun parça bulamadığını söyledi. Allah razı olsun para vs bile almadı. Eee bende 2012 ye kadar 8 yıldır neredeyse aynı servise gittim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Aşırı hız değil sadece kısa süreli bir denemeydi. FSM köprüsü kozyatağı kavacık üzerinde gece 23.00 da hafif yağışlı bir havada kamyon lastik kaplaması üzerinden geçtim Sağ farı ve ön sis far camlarını kırmıştı. İyi düşüncelerin için teşekkür ederim. Oynamayı yetkili servis motor üzerinde yaptı. Servis müdürüyle tanış olduk sen araçla oynamaktan hoşlanıyorsun bana bırak ufak tefek birkaç yerde oynayalım demişti. Katalitik konvertörü bile çıkaracaktı ancak elinde o yere uygun parça bulamadığını söyledi. Allah razı olsun para vs bile almadı. Eee bende 2012 ye kadar 8 yıldır neredeyse aynı servise gittim.

    Katalitik konvertör emisyonla alakalı değil mi?Çıkarılmasının olumlu ya da olumsuz etkisi olur mu?Bazı araçlarda dağılıyormuş belli süreden sonra.Ben hiç denemedim aracımın son hızını ama normal şartlarda(oynama yapılmadan) çok rahat 200 görür diye tahmin ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Aşırı hız değil sadece kısa süreli bir denemeydi. FSM köprüsü kozyatağı kavacık üzerinde gece 23.00 da hafif yağışlı bir havada kamyon lastik kaplaması üzerinden geçtim Sağ farı ve ön sis far camlarını kırmıştı. İyi düşüncelerin için teşekkür ederim. Oynamayı yetkili servis motor üzerinde yaptı. Servis müdürüyle tanış olduk sen araçla oynamaktan hoşlanıyorsun bana bırak ufak tefek birkaç yerde oynayalım demişti. Katalitik konvertörü bile çıkaracaktı ancak elinde o yere uygun parça bulamadığını söyledi. Allah razı olsun para vs bile almadı. Eee bende 2012 ye kadar 8 yıldır neredeyse aynı servise gittim.

    Katalitik konvertör emisyonla alakalı değil mi?Çıkarılmasının olumlu ya da olumsuz etkisi olur mu?Bazı araçlarda dağılıyormuş belli süreden sonra.Ben hiç denemedim aracımın son hızını ama normal şartlarda(oynama yapılmadan) çok rahat 200 görür diye tahmin ediyorum.

    Emisyon zararlı atık ve beygir gücü ile alakalıdır. Katalitik konverötr içersinde altın parçacıkları vs gibi malzemeler vardır. Dağılma tabiri aslında zararlı gazları süzmemedir. Her egzost sistemi kıvrımları dahi aracın düşük devirlerde geri tepmesi ile çabuk devirlenmesi için araştırılarak üretilir. Katalitik konvertör iptali araca bağlı olarak +10 hp civarları kazandırır. Aracın fabrika verisi son hızı 187 km.dir. Düz yol Arkadan rüzgar esmeyen vs gibi ortamlarda bu hız geçerlidir. Arkadan esen rüzgar araç hızına etkisi olması sebebiyle de gösterge de 220 km ye kadar araç çıkabilir ancak aracın kontrolu zorlaşır bu sebeple kadran ve gerçek hız arasında farklılıklar vardır. Benim aracımda Dynometre de 200 km yaptığımda 197 km gibi bir hız okuduk bu da yaklaşık kadran ile gerçek hız arasında % 1,5 hata payı olduğunu gösterir. Yapabileceğin hızı görmek istersen dynıometre cihazı olan bir yerde aracını deneyebilirsin aksi durumda trafikte çok sorunlar yaşayabilirsin. Aniden bir araç çıkması lastik patlaması vs gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KenMar -- 7 Şubat 2013; 15:55:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Emisyon zararlı atık ve beygir gücü ile alakalıdır. Katalitik konverötr içersinde altın parçacıkları vs gibi malzemeler vardır. Dağılma tabiri aslında zararlı gazları süzmemedir. Her egzost sistemi kıvrımları dahi aracın düşük devirlerde geri tepmesi ile çabuk devirlenmesi için araştırılarak üretilir. Katalitik konvertör iptali araca bağlı olarak +10 hp civarları kazandırır. Aracın fabrika verisi son hızı 187 km.dir. Düz yol Arkadan rüzgar esmeyen vs gibi ortamlarda bu hız geçerlidir. Arkadan esen rüzgar araç hızına etkisi olması sebebiyle de gösterge de 220 km ye kadar araç çıkabilir ancak aracın kontrolu zorlaşır bu sebeple kadran ve gerçek hız arasında farklılıklar vardır. Benim aracımda Dynometre de 200 km yaptığımda 197 km gibi bir hız okuduk bu da yaklaşık kadran ile gerçek hız arasında % 1,5 hata payı olduğunu gösterir. Yapabileceğin hızı görmek istersen dynıometre cihazı olan bir yerde aracını deneyebilirsin aksi durumda trafikte çok sorunlar yaşayabilirsin. Aniden bir araç çıkması lastik patlaması vs gibi.

    Son hızını denemem gerek yok ben normlade 100 km hızı pek geçmem araç sollamada 110-120 maksimum ufak bir taş gelse sizinde söylediğiniz gibi canı tehlikeye atmaya değmez bu bir otomobil A noktasından B noktasına ulaşım sağlama görevi var.+10 HP çok fazlaymış bir kat iptalinin bu kadar artışı sağlayacağını tahmin etmezdim.Katalitik konvertörü bozulanlar iptal ediyormuş aracın çalışmasına motor sistemine zararı var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Emisyon zararlı atık ve beygir gücü ile alakalıdır. Katalitik konverötr içersinde altın parçacıkları vs gibi malzemeler vardır. Dağılma tabiri aslında zararlı gazları süzmemedir. Her egzost sistemi kıvrımları dahi aracın düşük devirlerde geri tepmesi ile çabuk devirlenmesi için araştırılarak üretilir. Katalitik konvertör iptali araca bağlı olarak +10 hp civarları kazandırır. Aracın fabrika verisi son hızı 187 km.dir. Düz yol Arkadan rüzgar esmeyen vs gibi ortamlarda bu hız geçerlidir. Arkadan esen rüzgar araç hızına etkisi olması sebebiyle de gösterge de 220 km ye kadar araç çıkabilir ancak aracın kontrolu zorlaşır bu sebeple kadran ve gerçek hız arasında farklılıklar vardır. Benim aracımda Dynometre de 200 km yaptığımda 197 km gibi bir hız okuduk bu da yaklaşık kadran ile gerçek hız arasında % 1,5 hata payı olduğunu gösterir. Yapabileceğin hızı görmek istersen dynıometre cihazı olan bir yerde aracını deneyebilirsin aksi durumda trafikte çok sorunlar yaşayabilirsin. Aniden bir araç çıkması lastik patlaması vs gibi.

    Son hızını denemem gerek yok ben normlade 100 km hızı pek geçmem araç sollamada 110-120 maksimum ufak bir taş gelse sizinde söylediğiniz gibi canı tehlikeye atmaya değmez bu bir otomobil A noktasından B noktasına ulaşım sağlama görevi var.+10 HP çok fazlaymış bir kat iptalinin bu kadar artışı sağlayacağını tahmin etmezdim.Katalitik konvertörü bozulanlar iptal ediyormuş aracın çalışmasına motor sistemine zararı var mı?

    Bende bana kalsa +10 hp için kat'ı iptal ettirmem bozulsa da yenisini taktırmaya çalışırım. Çünkü o +10 hp başka yerden gelir de çevre kirliliğini başka yerden kurtarma şansımız çok az bireysel olarak çevre kirletmeyen kişiler olursak toplumda düzene girer.
    Kat iptali yakıtı arttırır çevre kirliliği yaratır motorun çalışma sistemine bildiğim kadarıyla öğrenebildiğim kadarıyla zararı yoktur.
    Süngeri düşün içinden gaz geçerken o gaz geri teper ve devirlenmeyi düşürür, sünger yerine bir düz boru koyarsan gaz çok rahat geçip dışarı çıkacağı içinde yakıtın artar.

    Bana göre kadran hatasını okutup (dynoda) ona göre daha uzun yuvarlanma katsayılı bir lastiğe geçmek en doğalı çünkü araç motoru km ile değil aracın yaptığı devirle alakalıdır. Ne kadar çok devir o kadar çabuk biten motor.

    Aşağıdaki linkin orijinal lastik bölümüne yeni lastik ebadını - takacağın lastik bölümüne eski lastiğin ebadını yazarsan (ters mantıkla) normalde yapacağın yeni lastikle yapacağın hızı vs görebilirsin. Yani kadrana göre yeni lastikle 100 km gösterirken eskisi ile kaç km hızla gittiğini gösterir. Bu da az devir çok hız demektir. Araç kadranında her otomobil üreticisi %5 ile % 20 ye kadar hata payı barındırır bu sebeple radara kolay kolay yakalanmazsın ve kendini de biraz ayarlarsın.

    http://www.halaogullari.com/LastikTablo/lastikhesap.html




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.