Şimdi Ara

Bu arabayı nasıl bilirsiniz,Jeep Grand Cherokee (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
9.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aslan besleyen yemini düşünmez derler hocam, kazasız belasız.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Daha iyileri sizlerin olsun sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Ahahah, Magnum motor (gercek)cold-start sesi :)

    Amerikandan anlamam

    Eskilerden beri kullanılan 360 kübüklük cihaz bu modernize edile edile aynı blok üzerinden 5.7ye evrilmiştir mopar ekibinde yıllarca çalıştı kırmızı motor olarak geçer. Atmosferik olarak 400 beygire çıkıyor amerikada dragda çok koşturulur. Valla bende bazen evdekilerle iştekilerle tartışınca basarım kontaga bir kaç dakka dinlerim :)




  • Genel itibari ile 4x4 Amerikan araç alınırken araç fiyatı + 25 bin TL mantığı ile hareket etmek lazım. Tabi bu 25 bin TL günümüzde ilerleyen yıllarda veya önceki yıllarda farklı olur. Herkesin merak ettiği konu yakıt eğer şehir içinde kullanmayacak isen çok yakmaz,şehir dışı LPG ile şu anda 40-50 krş civarında gezersin ama şehir içi ve benzin yakar. LPG'ye uyumlu sayılır öyle aman aman motoru bitirmez,belli zaman sonra biraz tamir ister sadece motor onu da zaten LPG'den ettiğin tasarruf fazlası ile karşılar.

    Amerikan aracı alırken aracın en dikkat edilmesi gereken aracın temiz olması ayrı konu,yaşa ve kmye bağlı parçaların önceki sahipleri tarafından değiştirilip değiştirilmediği ayı konudur.

    Bu araçlarında yapılış mantığı kısaca motor ve kasa ömürlük olsun, ama diğer parçaların bir ömrü olsun bunları da garajı olan bir araç sahibi kendi kendine değiştirebilsin. Bu şekilde aracın satış fiyatını ucuz tutabilmiş durumdalar. Örnekler vermek gerekir ise,

    Ortalama süreler 250-300 bin km de şanzıman revizyon ister bunu önceki sahibi yapmadı ise siz yapacaksınız 5 bin TL ve üstü,şarj ve marş motoru 300 bin km de revizyon ister,soğutma sistemi 200-250 bin km de komple elden geçmesi lazım ( hortumlar,radyatör,devir daim vs )

    Diğer konu ise genelde yan sanayi parçalar orjinal parçadan kalitesiz olur ama Amerikan araçlarında envai çeşit yan sanayi ürün bulursunuz. Örneğin orjinalinden kat kat kaliteli direksiyon pompası,soğutma sitemleri vs vs. Yani bu aracı alan bir kişi ömrünün sonuna kadar teorik olarak kullanabilir,kaliteli parçaları öldürmek çok zor,zaten parça sorunu da olmaz bu araçların.

    Son olarak alım kriterinde offorad donanımlı mı donanımsız mı olacak. Buna çok iyi karar vermek lazım,çünkü sonradan offroad donanımı eklemenin ciddi maliyeti var. Ama bu offroad donanımlarını kullanmayacak isen almanın da bir anlamı yok. Hem daha eskimiş bir araç almış olacaksın hem de bu ekstra donanımlar yakıt tüketimini arttıracak. Eğer offroad yapmayacak isen almanın da bir anlamı yok.

    Toparlarsak tamir masrafları dahil yeterli bütçeniz varsa,arabada çıkacak sorunları kafanızda büyütmecekseniz yani sanayiye gitmekten çekinmiyorsanız,çevrenizde bu araç ile ilgilenecek usta varsa ve uzun vadeli düşünüyorsanız alın. Ama ben bir heves alacağım diye 4x4 almayın,hem aracı hem kendiniz yorarsınız.




  • Arkadaşlar araç söylendiği gibi değil sıkıntıları varmış,aynı modelden başka bir araç buldum ve aldım.plakaları çıkarınca fotoğrafları paylaşıcam hepinize gönülden teşekkürler çok yardımcı oldunuz
  • Bence faydali bir konu oldu, konu sahibine hayirli olsun.

    @tenekekutu@ölümüne çArşı ulan katkılarınızdan ötürü teşekkürler.
  • Bornova17 kullanıcısına yanıt
    İyi günlerde kullanın yardımcı olabilirsek mutlu oluruz
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.