Mesleğim kargo.Ayrica 16 yillik motor kullanıcısıyım.6 yıl kuryelik yaptım. Son 2 hafta icinde neredeyse her yola hatta caddeye Radar konulmuş. Yasa geregi radar var diye yazılı tabela ile belirtilmis.Bursa Araba 82km kamyona 70km olan yolda (sehir ici) motor 70 km ile gitmeli!! Sehirler arası yol otoban 90-100km olabilir ama motorunuz 70-80-90km yapmasi yeterli. Yani Gerek vergi/sigorta Gerek yakit harcaması Gerek bolca radar kisitlamalar nedeniyle 400-450-500-600-700-750-900-1000-1100-1200cc alınmaz. Alsanız bile 1.viteste gezersiniz.. 1000cc motor 100km 8-10litre harcıyor. 250cc motorlar 100 km de 3litre 100/110cc ler 1.5-2litre harcıyor. 200km yola 1000cc motorla git gel 20 litre 860₺ (43.30 dan)) Ayni 200km 250 cc motorla git gel 6 litre=260₺ 110 cc motor ile 60-70-80-90km gitmek 3 litre=130₺ Bir yere 60-80-90-100km ile 260₺ ile gitmek Daha yüksek hizda 150-200-250km 860₺ ile gitmek ceza garantili!! Karar size kalmış. Türkiye şartlarında trafikte hayatta kalmak icin; En az 110-125cc bütçeye göre 150-180-200cc maximum 250-300cc yeterli Almaya gibi otoban yüksek hız yollari turkiyede cok yok... 150-200-250-300km lik yol sadece 1-2- tane var. Parası çok olan, plakayi gizleyip aralardan makas atip deli gibi giden.. Yakıt parasını dert etmeyecek kadar iyi kazanıyorsaniz 600-1000-1200cc tabiki alın. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibo83 -- 23 Mayıs 2024; 8:16:25 > |
Bu kadar Radar Ceza varken yüksek cc Almayın, Aldırmayın !!
-
-
Marmara otobanı 170km sımır olmasına rağmen radar yok -
Demek tek orda yok..
Bursada yim.
Neredeyse her yol ama her yol radar koydular.
Eskiden belli yerlerde dört yol gelmeden vardı,
Şimdi her yerde var..
Tabelaya bakıyorum Otomobil 82 digerleri 70km.
Motosiklet bu. 70km gurubunda .
Sürücünün elinin altında 600cc-750cc-1000cc olsa ne olacak?
Hiz sınırı belli kurallar belli
-
otobanlarda nadir görüyorum radarı. genelde giriş çıkış saatine göre ceza yazıyorlar. çok radar cezası yedim plaka okumasından dolayı
-
Motorun yüksek cc olmasını sadece hız odaklı olarak görmeyin.
Bir yola çıkarken yan ve arka çantaları yüklediniz, arkanıza artçı aldığınızı düşünelim;
250cc bir motorla 110km/h hızla sabit gidebilmek için o motorla 8-9bin devirle gidersiniz ve 6-7 litre benzin yakar 100km de.
750cc bir motorla 110km/h hızla sabit gidebilmek için o motorla 5-6bin devirle gidersiniz ve 4-5 litre benzin yakar 100km de.
Ve ne motor nede siz yorulursunuz.
-
- Yüksek hacim sadece hız yapmak için değildir. Güvenli/hızlı sollamak ve yüklü/artçılı seyahat için de gereklidir.
- Otoyollarda küçük hacimli motorla seyahat hem güvenli değildir hem de motor için sağlıklı değildir.
- Gece kullanımında büyük hacimli motorların daha güçlü farları daha iyi iş görür.
- Büyük hacimli motorlarda daha fazla güvenlik donanımı vardır (ABS, wheelie, traction control vb.)
- Uzun yolculuklar için büyük hacimli motorlar hem daha konforlu hem de daha sessizdir.
- 1000 cc bir motor 80 kms hızla giderken 8-10 litre benzin yakmaz, en fazla 5 litre yakar.
- 1. vites sadece kalkış içindir, o vitesle seyahat edilmez.
- Kendinizce haklı olduğunuz bir açmaza değinmişsiniz ama bunu yanlış verilerle desteklemeye kalkınca argümanınız maalesef inandırıcılığını yitirmiş.
- Aynı yanlış veriler sizin 16 yıllık motor tecrübesi iddianızı da sorgulatıyor. Belli ki bu 16 yıl boyunca pek yüksek hacimli motor kullanmamışsınız. Kullansanız sadece hız için yüksek hacim alınmadığını da bilirdiniz (mesela Harley, Indian vb. hız için alınmaz).
- Yine de teşekkürler. En azından konunun tartışılmasına vesile oldunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 9 Haziran 2024; 14:20:42 >
-
Genel olarak sehir ici kullanacak biri 600cc ile sehir ici dur kalk gezmesi harcadığı yakit vs 110-125-150-200cc motorun pratikligi yakıtı karşılaştırdım.
-
Şehir içi için şehrine bağlı olarak yüksek hacim uygun değildir zaten hocam. Burada mutabıkız ama şehirlerarası uzun yol yapıyorsanız, otoyol kullanıyorsanız, sürekli artçılı ve çantalı kullanıyor ve uzun yola çıkıyorsanız yüksek hacim maalesef kaçınılmaz. Mesela kampçılar enduro veya adv tarzı motosikletlerine her türlü kamp teçhizatını yüklüyorlar ve öyle yola çıkıyorlar. O zaman yüksek hacim şart oluyor. Küçük motorlar uzun yolda yan rüzgarlarda çok savruluyor ve güvenli sürüş olmuyor, daha ağır bir motor yola daha iyi oturup yan rüzgara daha çok direniyor. Yine Harley ve benzeri chopper/cruiser motor kullananlar da hız için değil, 2000-5000 devir arası erken gelen yüksek torkla çabucak sollamak, gazlamak ve konfor için alıyorlar. Prensip olarak fazla yakıt tüketen her araca karşıyım ama güvenlik ve konfor için uzun yolda yüksek hacim şart maalesef.
Metropoller hariç şehirlerde 125-250 cc arası her türlü iş görür, hemen her amaca hizmet eder. Metropollerde uzun çevre yolları ve ana arterler var. Buraları 50-125 cc için pek uygun ve güvenli değil, en az 200-250 cc gerekli benim tecrübelerime göre. Böyle karma yolları olan metropollerde 250-400 cc scooter en iyi tercih olacaktır. Hem bu scooter'lar ile uzun yol yapmak da mümkün.
Benim tecrübelerimden ve başkalarının tecrübelerinden edindiğim izlenimler çerçevesinde tavsiye edebileceklerim bunlar.
Yani özetlemem gerekirse, yüksek hacim motor alanlar sadece hız için almıyor. Zaten çoğunun bir de şehir içi için scooter motoru oluyor.
-
250cc motorum (inazuma) hiç ceza yemedim vergisi düşüktü sigortası azdı masraf çokartmıyordu ama şehitler arasında tek kişi de olsa az bir nefessiz kalıyordu (temkinli kullanmaya çalışan biriyim) sattım hem yenilerim hem de biraz daha büyük cc ile aynı yakıtı yakarım düşüncesi ile ama fiyatlar yükseldi motor alamadım -
Genel olarak
Sehir ici trafikten kacmak arasıra sehir dışı için
200-250cc motor..
Su soğutmalı
Abs
Tcs varsa daha iyi olur denilebilir...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X