aynen speedster ama öle dışardan görüp bi şey sanma bu aracı alperin araba bile eline verir bunun hehe
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
aynen speedster ama öle dışardan görüp bi şey sanma bu aracı alperin araba bile eline verir bunun hehe
dikkat et 147hp olabilir ama baya hafif
yok estağfurullah speedstere saygmız sonsuz daha hiç yolda karşılaşadım ama 147hp 840kglik bir arabaya kafa tutcak kadar delirmedim Opel'in roadster'i Speedster ilk olarak 1999 yılında yapılan Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılmıştı. Protatip olmasına rağmen ilgi büyüktü. Yurt dışında geçtiğimiz yıl satılmaya başlanan Speedster, aynı yıl içinde Türkiye'ye ithal edildi.
Ortadan motorlu olan Speedster'in sunduğu sürüş keyfine diyecek yok. Opel, Speedster'i geliştirirken Lotus'tan büyük ölçüde yararlanmış. Lotus, roadster konusundaki bilgi ve başarılı mühendisliğini bu modele aktarmış.
GENEL BİLGİ: Opel Speedster'in sınıfındaki diğer otomobillerden tarz olarak farkı yok. Kullanılan malzemelerin hafif olması Speedster'in sportif kullanımına büyük destek oluyor. Kullanılan hafif malzeme sayesinde motorun gücü yere daha iyi veriliyor.
Speedster, Opel ve Lotus mühendisleri tarafından ortaklaşa geliştiriliyor. Speedster, Lotus'un İngiltere'deki fabrikasında üretiliyor ve sadece 2.2 lt motor ve 5 ileri manuel şanzımanla satılıyor.
KAROSER & İÇ MEKAN: Opel Speedster'in tasarımında ilk olarak keskin ve sert hatlar dikkat çekiyor. Bu tasarım felsefesi Opel'in diğer otomobilleri ile pek bağdaşmıyor. Sıra dışı tasarımı her detayda kendini gösteriyor. Polikarbon far camı içinde yuvarlak iki far ve sinyal bulunuyor. Ön kısımda tampon ve kaputun tam ortasında bulunan kat çizgisi arka kısma kadar gidiyor. Ön kaputun üzerinde bulunan ızgaralar otomobile sportif bir hava katıyor. Bu hava ızgaraları radyatörü soğutmak için tasarlanmış. Tampondaki büyük hava giriş ızgarası ve küçük tip sis farları otomobili daha agrasif gösteriyor. Otomobile önden bakıldığında çamurluk çıkıntılarının sportif görünümü desteklediği görülüyor. 17 inç çapındaki jantlar otomobilin bu büyük çamurluklarla gizleniyor.
Lotus Elise'de olduğu gibi çıkıntılı yapı kullanılarak spoyler görevi görmesi sağlanmış. Stop grubu farda olduğu gibi polikarbon bir kapağın altında ve dairesel olarak tasarlanmış. Üst üste konulan iki egzoz sportif görünümü destekliyor. Arkada bulunan motor kaputu aynı zamanda bagajı da kapatıyor.
Otomobilinizin iç mekanını hem sportif hem de ergonomik bir yapı sergilemesini istiyorsanız Speedster'in bunu karşılamakta zorlandığını göreceksiniz. Otomobilin içinde ergonomiye dair hiçbir beklentinize cevap vermediğini ama sportif bakımdan otomobilin beklentilerinizi tam olarak karşılayacağını görüyorsunuz. Kapıların dar açılması ve koltuklarla kapıların kapı ile arasında bulunan bölümün kalın olması yüzünden otomobile iniş biniş oldukça zor.
Otomobilin içi dar olduğundan sökülebilen tavanlar takıldığında kasvetli bir havaya da bürünüyor. Speedster 'de soft top ve hard top tavan seçenekleri bulunuyor. Soft top tavan pek kullanışlı değil. Bunun nedeni ise zor takılıp çıkartılması. Kokpit Lotus Elise'ninkini anımsatan bir yapı sunuyor. Üç kollu direksiyon simidi ve beyaz zeminli göstergeler sportif tasarımı iç kısma taşıyor.
Kokpitin orta kısmında bulunan yuvarlak buton otomobilin motorunu çalıştırmaya yarıyor. Kokpitte kalorifer ve havalandırma butonları ile radyo-teyp dışında başka detay bulunmuyor. Otomobilin içinde torpido gözü veya küçük eşyalarınızı koyabileceğiniz herhangi bir göz bulunmuyor.
Koltuklar direkt olarak alüminyum zemine bağlı. Sürücü koltuğu az da olsa ileri geri hareket ediyor fakat yolcu koltuğu sabit kalıyor. Koltukların arkasında küçük boşluğa ancak soft top tavan katlanarak konulabiliyor. Bagaj olarak kullanılan bölümün hacmi 206 lt ile sınırlı.
MOTOR & ŞANZIMAN: Opel Speedster'de kullanılan 2.2 lt'lik motor Opel'in diğer modellerinde de görev yapıyor. Tamamı alüminyum malzemeden üretilen motor Opel'in Ecotec ailesinin bir ferdi. Sıralı 4 silindirli olan motor üstten çift egzantrikli ve 16 supaplı. 2198 cc'lik motor 5800 d/d'de 147 HP güç ve 4000 d/d'de 203 Nm tork üretiyor. 870 kg'lik bir otomobilde 147 HP'lik güç ve 203 Nm'lik tork başarılı bir performans sunuyor.
Arka aksın önüne konumlandırılmış motor, ağırlığın ön ve arka aksa eşit dağılmasına yardımcı oluyor. Şanzıman ve motorun arka aksa yakın olması güç kaybını da büyük ölçüde engelliyor. 5 ileri manuel şanzımanın oranları performansı destekleyecek şekilde. Ayrıca ekonomi de göz önünde bulundurularak oranlar seçilmiş. Vites geçişleri sportif karakteri destekliyor. Otomobilin maksimum hızı 217 km/s olarak belirtiliyor. Speedster, 0'dan 100 km/s'ye 5.9 saniyede çıkıyor. Otomobilin atak bir yapı sunması özellikle sollamalarda başarı sağlıyor. Şehir içinde 12.3 lt/100 km kurşunsuz benzin tüketen otomobilin şehir dışı tüketimi 6.4 lt/100 km ve ortalama tüketimi 8.5 lt/100 km. 39 lt olan yakıt tankı ise sürekli olarak benzin istasyonunu ziyaret etmenize neden oluyor.
SÜSPANSİYON & FREN: Speedster'deki küçük çaplı direksiyon simidinde yoldaki her türlü çukur ve zemin bozukluğunu hissedebiliyorsunuz. Hidrolik desteğin olmadığı direksiyonda his ve tepkiler oldukça başarılı. Park anında ve şehir içi trafiğinde sürücüyü biraz yorsa da bu durum bu tür spor bir otomobilde göze fazla batmıyor. Süspansiyon sistemi oldukça sert bir yapıya sahip. Bu yüzden özellikle bozuk zeminli yollarda otomobilin içine sürücü ve yolcunun sürekli Speedster'in içinde zıplamasına neden oluyor.
Otomobilin alçak yapısı özellikle kasis ve büyük çukurlardan geçerken daha fazla dikkat gerektiriyor. Sert süspansiyon yol tutuşu konusunda ise oldukça başarılı bir yapı sergiliyor. Arkadan itişli otomobilde elektronik sistemler veya kilitli diferansiyel gibi detaylar kullanılmamış. Fakat başarılı süspansiyon sistemi yol tutuşa büyük oranda yardımcı oluyor. Otomobil acemi sürücülerin elinde ise kötü bir yol tutuş sergileyen bir yapı kazanıyor. Bunun nedeni ise gücün arka tekerleklerde olması ve elektronik sistemlerin kullanılmaması, özellikle sert girilen virajlarda, virajın ortasında gaza fazla basarsanız otomobilin arkasını zaptetmeniz güçleşiyor. Bu yüzden de sürekli dengeli gaz stilini uygulamanız ve virajlarda daha dikkatli olmanız gerekiyor.
Otomobilin fren sistemi beklentileri karşılayan bir yapı sergiliyor. Büyük fren diskleri güven veren bir yapı kazandırmış. Önlerde ve arkalarda hava kanalcıkları ile soğutululan diskler sayesinde başarılı frenaj sağlanıyor. ABS bu otomobilde standart olarak sunuluyor. ABS'de başarılı olan fren sistemini destekliyor.
GÜVENLİK: Speedster'de güvenlik donanımında sadece sürücü havayastığı ve ABS bulunuyor. Otomobilde ağırlığı azaltmak için birçok donanımdan feragat edilmiş. Bu yüzden de güvenlik konusunda çok fazla bir şey yapılmamış. Otomobilin özellikle kapı kenarlarındaki kalın kirişler ve koltuğun arka kısmında başlayan soft top tavanında takındığı bölüm olası bir takla durumunda sürücünün ve yolcunun başını koruyor.
AVANTAJ/DEZAVANTAJ: Otomobilin toplam ağırlığı düşürme çabaları konfor yapısını da olumsuz yönde etkilemiş. Örneğin otomobilde elektrikli cam, klima, elektrikli dış dikiz aynası gibi detaylar eksik kullanılmamış. Speedster'e iniş binişin zor olması, konforun yetersizliği ve gişelerde para verirken kolunuzu fazlaca uzatsanız da sunduğu sportif kullanım özelliği her şeyi unutturuyor.
Kokpitin ortasından bulunan start stop butonuna basıp motoru çalıştırdığınız andan itibaren Speedster bir yarış otomobili edası ile ilerlemeye başlıyor. Gaz pedalına her dokunduğunuzda bu his daha da artıyor. Sürüş konforu olarak yetersiz kalsa da sportif kullanım konusunda size kendinden iki kat daha pahalı olan spor otomobillerin bütün hissini veriyor.
TEST PİLOTU: 1972 İstanbul doğumlu olan Ahmet Said Özen, Sport, Oto Motor Spor Magazin, Motor Bike, Magazin Otomobil, Auto Life ve Motorsiklet Dünyası dergilerinde muhabirlik yaptı. Özen, Otomoto Spor ve Auto Motor&Spor dergilerinde test editörlüğü görevini üstlendi. Çeşitli dergilerde otomobiller hakkında yazılar yazdı ve radyo programları hazırladı. Oto Haber Dergisi'nde test sorumlusu olan Ahmet Said Özen, Otomax yayın ekibinde yer alıyor.
Motor tipi/silindir adedi : Sıralı/4 Silindir hacmi : 2198 cc Maksimum güç : 5800 d/d'de 147 HP Maksimum tork : 4000 d/d'de 203 Nm Maksimum hız : 217 km/s 0-100 km/s hızlanma : 5.9 sn Yakıt tankı : 36 lt Bagaj hacmi : 206 lt Net ağırlık : 870 kg Şehiriçi yakıt tüketimi (lt/100km) : 12.3 Şehir dışı yakıt tüketim (lt/100km) : 6.4 Ortalama : 8.5
nette bol bunlardan www.arabam.com a gir test verilerine göz at
arkdaşlar azılarını araştırıp netten uluyorum bazılarını aracı inceleyip yorumlarımı yazıyorum bu tamamen netten bulunmuştur bir haber sayfasından
saol eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
840 kg araç yolda havalanmasın bu
Senin araba 90Km/s hızda kaç kg oluyor ?
quote:
Orjinalden alıntı: sadikxp
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
840 kg araç yolda havalanmasın bu
Senin araba 90Km/s hızda kaç kg oluyor ?
anca 500 benim araç alttan hava almazdı
Kaç kuruş bu ya ???
Keşke motor 199X cc olsa idi ya şimdi buna wergi binmiştir
Birde bunun dizeli war ha unutmayın bulim resmini koyarım
şu güzelliğe bakın yaa
bu arabanın nesini beğenirsiniz anlamıyorum fiyatıda çok ucuk ayrıca. Klima, elektrikli cam gibi minimum şeylerden bile yoksun. İstediği kadar iyi gitsin napıyım ben böle go-kart gibi arabayı...
quote:
Orjinalden alıntı: nemesis
bu arabanın nesini beğenirsiniz anlamıyorum fiyatıda çok ucuk ayrıca. Klima, elektrikli cam gibi minimum şeylerden bile yoksun. İstediği kadar iyi gitsin napıyım ben böle go-kart gibi arabayı...
sen bi s....r git diyorum başkada bişey demiyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: hedehödee
quote:
Orjinalden alıntı: nemesis
bu arabanın nesini beğenirsiniz anlamıyorum fiyatıda çok ucuk ayrıca. Klima, elektrikli cam gibi minimum şeylerden bile yoksun. İstediği kadar iyi gitsin napıyım ben böle go-kart gibi arabayı...
sen bi s....r git diyorum başkada bişey demiyorum.
katılmak lazım..
quote:
Orjinalden alıntı: hedehödee
quote:
Orjinalden alıntı: nemesis
bu arabanın nesini beğenirsiniz anlamıyorum fiyatıda çok ucuk ayrıca. Klima, elektrikli cam gibi minimum şeylerden bile yoksun. İstediği kadar iyi gitsin napıyım ben böle go-kart gibi arabayı...
sen bi s....r git diyorum başkada bişey demiyorum.
arkadaşım öncelikle kibar ol ve diğer insanların fikirlerine saygı duy. Nickinde de belli zaten çok zeki bi insan olmadığın...
Yurtdışında 2.0 200bg versiyonu da var diye biliyorum, son hız: 240, 0-100 5.2sn idi yanlış hatırlamıyor isem.. Bu arada tamamen zevk makinesi ve zaten günlük kullanım için alınacak bir otomobil değil, S2000 bile S sınıfı kalır yanında ama performans desen allahı varDIR eminim:) Türkiye'de ben görüdm turuncu bir dene ama ne yazık ki park halindeydi. Valla saygı duyulası bir araç, kesinlikle o paraya değmez Ama bunu alacak adam/kadın/homo zaten oldukça zengindir, kişisel fikrim Impreza STI almak, hem vergisi daha az
ben bu aracı ilk nfs hot pursuit te görmüştüm yanlış hatırlamıyorsam ilginç bir tasarımı var özellikle arka tarafının