2012 model Bmw 1.16i aracım var. Araç 133k km'de. Aracı 2017 Haziran'da almıştım ve o günden beri sorunsuzca biniyorum. Yani yıllık bakım masrafları dışında ekstradan sadece bir kere o-ring değişimi gerekti ek sayılabilecek.
Ancak, geçtiğimiz günlerde(2-3 hafta öncesi) sabah işe gitmek için aracımı çalıştırdığımda ve bir süre yol katettikten sonra araçta tahrik uyarısı verdi(tam olarak; tahrik hatası motor tam kapasitede kullanılamaz) ve araç çekişten düştü. Sarı motor arıza ışığı yandı. Ben de yavaş yavaş ofise geldim aracı park ettim 2-3 haftadır da hatadan emin olmadığım için aracı hiç kullanmadım.
Bugün Mobilotoservisten tanıdığım ustayı çağırdım aracın olduğu otoparka. Aracı bilgisayara bağladı ve ekte yer alan fotodaki hataları verdi..
Asıl bizi şok eden olay, yağa baktığımızda araçta HİÇ yağ(gerçekten hiç) kalmamasıydı. Hiçbir şekilde yağ eksikliği konusunda uyarı vermedi bu arada araç.. Usta haftaya gelecek yine ve yağ ekleyip, filtreleri değiştirecek. Sonrasında tekrardan bilgisayara bağlayacağız durumu görmek için..
Benzer durum yaşayan var mı ya da duyan?
Up up Yorumlariniz ricadir
Valla ben arabalara güvenmiyorum kendim manuel çubuğu çeker bakarım
shockwave23
kullanıcısına yanıt
Güvenmemek lazımmış cidden, benimde hatam var o noktada. Bakmak lazım ayda 1 en azından.
Bazı araçlarda artık çubuk da yok, ekran ne diyorsa o! Benim a4 öyle ve hiç sevmediğim bir durum maalesef...
CapriceClassic
kullanıcısına yanıt
Aynen hocam, bu 1 serisinde de 2013 den sonrası aynı şekilde ekranda, yağ çubuğu yok.
Hakkımızda hayırlısı valla.
Ekranda böyle bir uyarı çıktıktan sonra 2-3 hafta beklenir mi?
Tahrik hatasının çözümü yeni yağ değildir,çözümü ismini hatırlayamadığım valflerden bulanlar var.
Size tavsiyem arabanızı Bmw'yi bilen bir ustaya götürmeniz.İhmalkarlığınız daha büyük masraflara yol açmadan arabanızla ilgilenin bence.
Arabanın bakımına ne kadar kalmıştı bilmiyorum ama bakımdan bakıma bile araç yağ bitirmez eğer arabanız o denli yağ eksilttiyse ciddi bir sorun var demektir
kartalus
kullanıcısına yanıt
Hocam haklısınız, arabayı hiç kullanmadım bu süreçte ama zaten ve hata kodlarını daha bugün aldık. Elim biraz sıkışıktı bu ara o yüzden açıkçası bir servise çektiremedim.
Sizin tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı bu arada, İstanbul'dayım ben. Abarth servisi duymuştum Maslak'ta.
hsn_33
kullanıcısına yanıt
Aracın tam bakım zamanı gelmişti. Hatta bakım için götüreceğim o haftalarda bu hata oluştu.
Dediğim gibi bakım zamanı gelse bile tüm yağı bitirmesi hiçte normal değil
%99 manyetik valf kaynakli sorununuz. 500 liradan fazla tutmaz sanirim. Ayni sorunu yasamistim. Vanos ile ilgili hatalar cikiyordu. Pozisyona erisilemedi gibisinden. Ustaya goturdum manyetik valf degisecek dedim degistirdiler sorun cozuldu.
yağsız kalsa yatak sarardı
CeyKalDa
kullanıcısına yanıt
O da var.. Aynısı geçti aklımdan ancak aracı kullanmıyorum tahrik hatasından bu yana, bu da demek oluyor ki yağsız kalması yeni bir durum.
Yani o haldeyken aracı aktif olarak kullanmadım muhtemelen.
Hocam aracı park ettiğiniz yerde yağ sızıntısı var mıydı
kendindenvazgeçenadamK
kullanıcısına yanıt
Hocam açıkçası tahrik hatasını aldığım gün hiç bakmamıştım çünkü aracı çalıştırıp belli bir yol katettikten sonra hata gelmişti. Hiç aklıma gelmedi yani durduk yere bakmak yağ sızıntısı var mı yok mu diye.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme