Şimdi Ara

Bugün Gittim BRAVO,FOCUS,VE COROLLA'yı Test Ettim İzlenimlerim (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
0
Favori
5.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Normal koşullarda halk olarak kullandığımız araçlarda ESP'ye ihtiyaç duyacak hareketler yapan kişi zaten şoförlükte masanın altına saklanması gereken kişi değil midir? Pist'te değiliz. Sokaklardayız. Standart hali ile değil de ek bir sistem ile yol tutuşu iyileştirmiş bir araçla standart bir aracı karşılaştırmak ta bir nevi acizlik değil midir? Cevaplayamdım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    Normal koşullarda halk olarak kullandığımız araçlarda ESP'ye ihtiyaç duyacak hareketler yapan kişi zaten şoförlükte masanın altına saklanması gereken kişi değil midir? Pist'te değiliz. Sokaklardayız. Standart hali ile değil de ek bir sistem ile yol tutuşu iyileştirmiş bir araçla standart bir aracı karşılaştırmak ta bir nevi acizlik değil midir? Cevaplayamdım..

    değildir...Esp Yol tutuşunda faydası olmaz..Sadece ani tepkilere karşı.. çapraz tepki frenlerini çalştırır... Zaten focus'ta esp yi çalıştırmak için..çok çok amatör hareketler yapmak lazım... bilmem anlatabildim mi..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A


    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    Normal koşullarda halk olarak kullandığımız araçlarda ESP'ye ihtiyaç duyacak hareketler yapan kişi zaten şoförlükte masanın altına saklanması gereken kişi değil midir? Pist'te değiliz. Sokaklardayız. Standart hali ile değil de ek bir sistem ile yol tutuşu iyileştirmiş bir araçla standart bir aracı karşılaştırmak ta bir nevi acizlik değil midir? Cevaplayamdım..

    değildir...Esp Yol tutuşunda faydası olmaz..Sadece ani tepkilere karşı.. çapraz tepki frenlerini çalştırır... Zaten focus'ta esp yi çalıştırmak için..çok çok amatör hareketler yapmak lazım... bilmem anlatabildim mi..


    Yada cok cok profosyonel




  • Merhaba,

    Bir süredir forumdaki pek çok konuyu takip ediyorum. ‘Hangi otomobili ALALIM ?’ sorusuna verilen yanıtlarda araçların yerli/yabancı üretim olmalarına değinen cevaplara pek rastlayamıyorum. Bu açıdan yaklaşan tek tük cevap oluyor, onlarda da sadece parça bulunurluğu ve fiyatı öne çıkarılıyor. Arkadaşlar biz, borçlanmaya dayanan ekonomisi gün geçtikçe daha da bozulan, yatırım sermayesi bulamayan, ciddi anlamda işsizlik sorunu yaşayan bir ülkeyiz. Ekonomimiz, bir zamanlar kan dökerek süngü gücüyle topraklarımızdan attığımız yabancı devletlerce ele geçirilmiş durumda.

    2007 yılında ülkemizde satılan otomobillerin % 66’sı ithal araçtı. % 34’lük yerli kısımda da (2007 yurtiçi satış adedi sırasında) Renault, Fiat, Hyundai, Honda ve Toyota’nın ülkemizdeki fabrikalarında üretilen modelleri var. Modelleri tek tek saymakta fayda var; (2007 üretim adedi sırasında) Renault Symbol, Megane, Toyota Corolla (Corolla, Auris, Corolla Verso), Hyundai Accent Era, Fiat Albea, Honda Civic, Fiat Linea, Renault Clio, Honda City, Hyundai Matrix. Tabiî ki bunların yanı sıra hafif ticari araçlarda da Ford Transit-Connect, Fiat Doblo ve Fiorino türevleri gibi yüksek adetlerde üretim yapılan modellerimiz var.

    Tüm bu modellerdeki üretimin adet ve kalite bazında önemini ve başarısını göstermek açısından şunları da ekleyelim:
    - Üretim kalitesi açısından Renault’un en başarılı birkaç üretim üssünden biri haline gelen Bursa Fabrikasında, hergün yaklaşık 1000 adet araç ‘milyonda yirmi hata’ oranıyla üretiliyor. Üretilen Megane ve Clio serileri Avrupa başta olmak üzere 5 kıtada 100’e yakın ülkeye ihraç ediliyor.
    - İngiltere Kraliçesinin eşinin Bursa’da ziyaret ettiği Fiat fabrikasında sadece 2008 yılı içerisinde %65 üretim artışı planlanıyor, günlük üretim 1500 adedi şimdiden bulmuş durumda. Burada üretilen Fiat Linea modeli ‘Autobest 2008’ jürisi tarafından 2008 yılının en iyi otomobili seçildi. Linea, Doblo gibi modeller tüm dünyaya ihraç ediliyor. Minicargo projesiyle üretime başlanan Fiorino modeli ise sadece Fiat’a değil, ufak farklılıklarla aynı fabrikada Citroen ve Peugeot markaları için de üretiliyor. 2009 yılında 263 kodlu yeni bir hafif ticari araç serisinin üretimi için de ihracat garantili anlaşma yapılmış durumda.
    - Sorunsuzluğuyla ünlü Toyota markasının ‘En Sorunsuz Toyota Üretim Tesisi’ olarak ödül alan Adapazarı fabrikası, dünyadaki diğer Toyota fabrikalarına yetişmiş eleman ve eğitim desteği sağlıyor. Toyota’nın yeni hafif ticari araç üretim noktası olmaya da aday bu fabrikada 2007’de üretilen 161.000 adet Auris, Corolla, Corolla Verso’dan sadece 6000 adedi ülkemizde satılırken, kalanın tamamı tüm dünyaya ihraç edildi. Sadece bu fabrikadan 2007’de yapılan ihracat 2,5 milyar dolar tutarında ve ülkemizden yapılan ihracat sıralamasında Tüpraş’ın ardından 2. durumda.
    - Daha fazla uzatmak istemiyorum, benzeri başarılar otomobil için Hyundai İzmit fabrikasında da, Honda Gebze’deki üretim tesisinde de, hafif ticari araçlar için ‘Ford’un dünyadaki en iyi araç üretim tesisi’ seçilen Ford Otosan Kocaeli fabrikasında da ve benim unutmuş olabileceğim pek çok yerli üretim tesisinde de yaşanıyor.

    Tabiî ki serbest ekonomi piyasasında her türlü ürünün ülkeler arasında dolaşmasının özellikle tüketici için sayılamayacak kadar çok faydaları var. Ama bizdeki gibi yılda 1.000.000 adede yakın araç üretip bunun %80’ini ihraç eden başka hiçbir ülkede, yurtiçinde satılan otomobillerin %66’sı ithal değildir. Bu açıdan bakıldığında üretim kalitesini yaptığı ihracatlarla ispatlayan;
    -Renault Megane, Fiat Linea, Toyota Auris, Honda Civic gibi yerli modellerimiz varken Opel Astra, Volkswagen Jetta, Golf, Peugeot 307, Citroen C4, ithal Fiat Bravo, ithal Ford Focus, Seat Leon ve benzeri ithal modelleri, veya
    -Renault Clio III, Symbol, Fiat Albea, Hyundai Accent Era gibi yerli modellerimiz varken Opel Corsa, Volkswagen Polo, Peugeot 207, 206, Citroen C3, ithal Ford Fiesta ve benzeri ithal modelleri veya
    - Fiat Doblo, Fiorino, Ford Transit Connect gibi yerli ticarilerimiz varken Opel Combo, Volkswagen Caddy, Renault Kango ve benzeri ithal modelleri bu oranlarda tercih ediyor olmamız ne kadar doğru ?

    Arkadaşlar, yukarda saymaya çalıştığım bu fabrikalarda Fransız, Alman, İtalyan, Japon işçiler çalışmıyor, bizim insanımız çalışıyor. Fabrikalar ve karları tamamen bize ait olmasa bile burada üretilen değerin önemli bir kısmı ülkemizde kalıyor, yan sanayisiyle birlikte yüzbinlerce belki de milyonlarca insanımız bu sektörden ekmek yiyor. Ancak yapılan ihracatla ülkemize giren dövizden çok daha fazlası yapılan bilinçsiz ithalatla dışarıya çıkıyor. Sanılanın aksine bu fabrikalarımızda kullanılan yerli parça oranları da genelde %50’nin üzerinde ve sürekli artıyor (Kaldı ki bu oran % 1 bile olsaydı yine de o % 1 bizim, neden onu kollamayalım). Direkt ve dolaylı olarak ekonomimize ciddi katkılar sağlanıyor.

    Evet, yıllarca ilkel teknolojili teneke arabalara binmek zorunda bırakıldık. Ama son 5-10 yıldır durum çok farklı, bunu görelim, ithal araç sevdamızdan vazgeçelim. Benzer özelliklere sahip olması ve uygun fiyat sunulması kaydıyla, yerli üretim modelleri tercih etmemiz, milli ekonomimize büyük katkı yapacak ve hatta şu an ülkemizde üretimi olmayan Volkswagen, Peugeot (Binek), Ford (Binek), Opel (2000 yılında İzmir Torbalı’daki fabrikasını kapatıp işçileri kapıya koyan ama şimdilerde pişmanlığını dile getiren marka) gibi markalarının da ülkemizde üretim tesisleri açmaya zorlayacaktır. Bu yazıya umursamazlık içinde bakan ithal marka fanatiği arkadaşlarımızı da, eminim ki ülkemizde üretilen Volkswagenler, Opeller, Fordlar daha çok memnun edecektir.

    Forum Yöneticisi arkadaşlar bu uzuuuuuuun yazıya ne kadar izin verir bilmiyorum ama farklı düşünen bir tek kişinin bile fikrini değiştirebilir ve ona milli ekonomiye destek anlayışını aşılayabilirsem kendimi başarılı göreceğim. Gelin, Donanım Haber Üyeleri olarak bu konuda bir ortak akıl, bilinç geliştirelim ve bu bilinci yaymaya çalışalım. Zaten sömürgeci zihniyetin çökerttiği sanayimizde ve ekonomimizde, ithalat kaynaklı tahribat gittikçe daha fazla hissedilir olmaya başladı ve bizim gibi düşününler gittikçe artacak, yeter ki geç kalmayalım.

    Konuyu açan Bay Kospir arkadaşım; düşündüğün araçlar gerçekten çok güzel modeller. Ama benim sözümü dinlersen bu üç ithal model yerine (daha önce Adapazarında üretilen Toyota Corolla'nın yeni sedan versiyonu da artık ithal, ama Auris ve Corolla Verso yerli) benzer özelliklere sahip ve en az onlar kadar da kaliteli ve başarılı olan, ülkemizde üretilen Toyota Auris, Renault Megane ve Fiat Linea arasından seçim yap. İnan bu seçim, sana daha yüksek gelirli bir iş bulma, babana daha iyi şartlarla emekli olma ve hepimize ekonomisi daha güçlü bir ülkede yaşama imkanı sağlamak yolunda atılmış güçlü bir adım olacaktır.

    Saygılarımla...

    (Yazı içerisinde de geçen ülkemizdeki otomotiv sanayi bilgileri için : http://www.osd.org.tr )




  • yasaryasaryasar verdiğin bilgiler için teşekkürler gerçekten bilgilendirici oldu birçoğu bilmiyodum. ayrıca tavsiyelerin içinde teşekkürler dostum
  • çok güzel bir bakış açısı....Tebrikler...bu dedikleriniz bi çoğumuzun aklında vardır ama uygulamak biraz zor olabiliyor... Avrupalı araç zihniyetinden yavaş yavaş kurtulmak lazım bencede... Üretim-Üretim-üretim.. Gelişmek için şartlarımız bence bunlar !!

    Saygılar...
  • ÜRETİM ÜRETİM ÜRETİM..AMA GAVURA HİZMET ÜRETİM DEĞİL ÖZ MÜ ÖZ YERLİ ÜRETİM!! Madem bi hareket başlatıyoruz böyle birşey için uğraşalım da HALA BAŞKALARINI ZENGİN ETMEYELİM...
    ek olarak Megane jetta'dan ve focus'tan güvenli değilse ben niye bineyim o arabaya?O kadar parayı vermişken 2-3 daha koyup neden daha iyisine sahip olmayayım? Megane'ın içinde tost olduktan sonra kim sahip çıkar bana?
  • Öncelikle kendimce yorumlarıma ilginiz nedeniyle teşekkür ederim.

    Fever2006 arkadaşımın dediği gibi 'Yerli Megane'ın içinde tost olup, ithal Jetta veya Focus içinde olmayacaksak', tabiki boşverin yerliyi merliyi. Ama benim bildiğim araçların pekçok açıdan kaza dayanıklıklarını ölçen Euro Ncap diye bir test sistemi var. Bu sisteme göre yerli Megane'in ve Clio III'ün aldığı 5 yıldızlı sonuçların ithal focus veya ithal golf'den (her nedense bu teste henüz jetta'yı sokmamış VW firması, ama muhtemel sonuçların golf ile aynı olacağı bekleniyormuş) geri kalır bir yanı yok. Zaten sadece güvenlik değil, kalite - fiyat - görünüm - servis kalitesi gibi pekçok konuda eğer yerli üretim modellerimiz, dengi olan ithal araçlardan geriyse unutun onları. Ama inanın değiller, bu sadece yıllarca bize araba diye yutturulan tenekelerin bıraktığı kötü bir miras.

    Yanlış bilinen bir diğer konu da yerli üretimin ne kadar yerli olduğu. Keşke bizim, herşeyiyle bizim olan bir otomobil markamız, modelimiz olsa. Ama yok. (Herşeyiyle bizim kalan zaten ne kaldı ki...) Üretimde kullanılan yerli parça oranını yükseltmek çabasında olmamız lazım en azından. Bu konuda da inanın sanıldığı kadar geri değiliz. Öğrenebildiğim kadarıyla modele göre %80'lere kadar çıkılmışlar var, ortalaması da sanırım son dönemde %60'lar civarında ve hızla artıyor. Marka bazında ulaşabildiğim bazı bilgiler http://forum.donanimhaber.com/m_23488222/tm.htm de olacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yasaryasaryasar
    kalite - fiyat - görünüm - servis kalitesi gibi pekçok konuda eğer yerli üretim modellerimiz, dengi olan ithal araçlardan geriyse unutun onları.


    dediğin gibi yapıyorum ben şimdilik unutuyorum

    birde yerli diye savunmuşsun arkadaşım nesi yerli ne kadarı yerli özü nedir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc
    Aklıma gelmişken şunuda anlatayım bir sünnet düğünü konvoyundayım önde dayımın Focus, Arkada Ben (Corolla), arkamda 2004 Astra var ve yokuş aşağı sağa doğru sonradan keskinleşen viraj var ve birisi halı yıkamış yolun tam orası ıslak önden dayım hızla geçti (Focus) aynı hızla ben geçtim (Corolla) arkadan gelen Astra tabiri caizse götü başı dağıttı(Lastikleri 1-2 bin falan yapmıştır yeniydi.)...
    Lütfen herkes sürdüğü gördüğü şeyi yazsın adam 2km lik yolda bi bakıyım diye biniyo basıyo tabi gaza aniden dönüyo oooo süper yol tutuşu var yaa diyo tamam..


    Hocam Opel fanatiği gibi görünmek istemem Ama 2004 Astra HB olanlardan mı? Benim bildiğim ve kullandığım Opel Astra,Vectra gibi araçların yol tutuşu gerçekten iyi olan araçlardır.Acaba diyorum lastiklerden dolayı olmasın.Su ıslakta çok kayan lastiklerden olmasın.Mesela ben daha önce marshall ve kumho spor lastiklerini kullananların şikayetlerini şahit oldum.Lastiklerinden çok memmun idiler.Ama ıslakda çok kayıyor diyorlardı.Mesela ben Tigra'da Falken spor lastiğini kullanıyorum.Yol tutuşu mükemmel ama frenleme etkisi çok kötü.İstediğim yerde durmuyor.

    Acaba senin dile getirdiğin olay Sedan-HB olayımı? Sonuçta HB lerin özellikle Focus HB Yol tutuşunda üstün olduklarını....




  • http://forum.donanimhaber.com/m_23488222/tm.htm adresinde 'EKONOMİMİZİ KORUMA BİLİNCİYLE YERLİ ÜRETİM MODELLERİ TERCİH EDELİM ' başlığıyla açtığım konu kilitlenmiş. Ya ben birşeyleri yanlış yaptım ya da birilerini rahatsız ettim. Sağlık olsun, ben doğru bildiklerimi söylemiştim sadece. İmzalarından görebildiğim kadarıyla Opel, Volkswagen, Mitsubishi kullanan veya seven bazı arkadaşların 'Yerli üretimin' aslında yerli olmadığı, camdan - lastikten ibaret olduğu' yorumları gelmişti orada, biraz araştırdım, çok net ve sağlıklı bilgiler olmasada şunları öğrendim, orada yazacaktım, olmadı, buradan paylaşayım :

    -'Taşıt Araçları Yan Sanayi Derneği (TAYSAD) verilerine göre .... 1997 yılında ana otomotiv firmalarının araç üretimi için satın aldıkları toplam parça oranı gümrük birliği öncesinde yüzde 80’ler civarında olurken, 1997 yılında bu oran yüzde 49, 2002 yılında ise bu oran yüzde 22’lere kadar geriledi. Ancak ekonomik krizin etkilerinin yavaş yavaş atlatılması ve Türkiye’de üretim yapan otomotiv ana sanayicilerin yeni modellerinde yerli yan sanayicilerle işbirliğinin artmasıyla bu oran yüzde 50’lere kadar çıkmış durumda. Ancak bu oran yine de yeterli görülmüyor. TAYSAD Başkanı Ömer İltan Bilgin’e göre bu oran yüzde 75’e kadar çıkarabilmeli.' (Ocak 2006,http://www.bursaekonomi.com.tr/default.asp?page=newsopen.asp&opennews=259&qmshow=215 )

    -'Renault Genel Müdürü Alain Gabillet : "Şu anda yerli parça kullanım oranımız yüzde 60-65 dolayında. Bu oran yüzde 80'e çıkacak." .... Bursa'daki üretimde yerli parça oranını yüzde 80'e çıkarma hedefi, Fransız Renault'un Başkanı Carlos Gohsn'un 1.5 yıl önce açıkladığı 2009 Kontratı'nın planları arasında varmış.' (14 Eylül 2007,http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=7284408&yazarid=44 )

    -'Üretimde kullanılan yerli ve ithal parçalar konusunda da yanlış bilgiler var. Kamuoyu üretimde ithal parça oranının yüksek olduğunu zannediyor . Yerli parça oranının yüzde 80'lere kadar çıktığı bilinmiyor. ' (17 Aralık 2007,http://arsiv.sabah.com.tr/2007/12/17/haber,8023B500E01144D6AB699C691031BDC6.html )

    -'Ford Otosan'da yerli parça kullanımı oranının yaklaşık yüzde 5 oranında yükseldiğini de belirten Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, "Oranlar Connect'te yüzde 70'e, Transit'te yüzde 80'e, ihraç edilen Transit'te yüzde 60'a, kamyonlarda ise yüzde 70'e çıktı" diye konuştu. ' (05 Ocak 2007, http://www.nethaber.com/Ekonomi/8296/Otomotivciler-buna-inaniyor-Secimler-canlilik )

    -'Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş (Toyota Türkiye) Üst Yöneticisi (CEO) Tamer Ünlüer: Yerlileştirme oranımız Avrupa kaynaklı parçaları da dikkate aldığımızda yüzde 95 seviyelerinde.” Ünlü, sadece Türk yan sanayi ürünü olan parçalar dikkate alındığında, yüzde 50-60 gibi bir yerlileştirme oranından bahsetmenin mümkün olduğuna işaret ederken, “bu oran, modelden modele de farklılık gösterebilmekte.' (09 Şubat 2008 ,http://www.etkinpatent.com/habervizyon/yazi_goster_ortak.php?w=istanbul&e_id=32414 )

    Umarım bu sayfanın da kitlenmesine sebep olmam.
    Bazılarına verdiğim rahatsızlıktan dolayı da özür dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasaryasaryasar -- 26 Mayıs 2008; 2:11:21 >




  • araba alacakken megane'i ve clio'yu direk eledim. Zira paranın yarısı, askeriye'ye gidiyordu. Askerde insan muamelesi görmedim çünkü. Bırakın bu yerli malı geyiklerini. paradan önce ahlaki durumumuzu düzeltmemiz lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 26 Mayıs 2008; 8:07:27 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ducatine

    Hocam Opel fanatiği gibi görünmek istemem Ama 2004 Astra HB olanlardan mı? Benim bildiğim ve kullandığım Opel Astra,Vectra gibi araçların yol tutuşu gerçekten iyi olan araçlardır.Acaba diyorum lastiklerden dolayı olmasın.Su ıslakta çok kayan lastiklerden olmasın.Mesela ben daha önce marshall ve kumho spor lastiklerini kullananların şikayetlerini şahit oldum.Lastiklerinden çok memmun idiler.Ama ıslakda çok kayıyor diyorlardı.Mesela ben Tigra'da Falken spor lastiğini kullanıyorum.Yol tutuşu mükemmel ama frenleme etkisi çok kötü.İstediğim yerde durmuyor.

    Acaba senin dile getirdiğin olay Sedan-HB olayımı? Sonuçta HB lerin özellikle Focus HB Yol tutuşunda üstün olduklarını....


    quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc
    Aklıma gelmişken şunuda anlatayım bir sünnet düğünü konvoyundayım önde dayımın Focus, Arkada Ben (Corolla), arkamda 2004 Astra var ve yokuş aşağı sağa doğru sonradan keskinleşen viraj var ve birisi halı yıkamış yolun tam orası ıslak önden dayım hızla geçti (Focus) aynı hızla ben geçtim (Corolla) arkadan gelen Astra tabiri caizse götü başı dağıttı(Lastikleri 1-2 bin falan yapmıştır yeniydi.)...
    Lütfen herkes sürdüğü gördüğü şeyi yazsın adam 2km lik yolda bi bakıyım diye biniyo basıyo tabi gaza aniden dönüyo oooo süper yol tutuşu var yaa diyo tamam..




    Astra H ile 130.000 km yol yaptım, nice sağnak yağışlarda defalarca çanakkale- ayvalık , dalaman - antalya, sakarya - afyon arasında gittim geldim bir kez olsun söylediğin yeri dağıttığımı hatırlayamıyorum, at sahibine göre kişner.
    2 kez ESP'nin yararını gördüm birincisi Afyon'dan Burdur'a giderken ilk tepe çıkışında , adamlar Nal kadar yazmışlar <<YAVAŞ>> diye orayı günlük güneşlik hava diye laylay lom gitmeye kalkınca, bir de orman yolunda bir sonbahar günü ıslak ağaç yapraklarının üstünde virajda yaşadım, her ikisinde de hiç beklemiyordum, böylece verdiğim ekstra 2.500 ytlnin karşılığını yeterince almış oldum zannedersem. zaten ESPnin amacı da beklenmeyeni önlemek değil midir? Beklediğin birşeyi sen engelleyebilirsin.
    Ayrıca Corolla'nın yol tutuşuyla Focus'un arasında bırak eşitliği çağ farkı var, hangi sistem olursa olsun. Aracındaki ESP sadece senin güvenini abartarak daha tehlikeli hareketler yapmanı sağlıyor.
    Gerçekten yol tutuşunu görmek istiyorsan boş bir alanda şunu yap, 80 km'ye çıkıp aniden sağa veya sola kır ve fren yap bakalım corollan tahmin ettiğin kadar güvenilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 26 Mayıs 2008; 11:59:09 >




  • quote:

    Ayrıca Corolla'nın yol tutuşuyla Focus'un arasında bırak eşitliği çağ farkı var, hangi sistem olursa olsun. Aracındaki ESP sadece senin güvenini abartarak daha tehlikeli hareketler yapmanı sağlıyor.
    Gerçekten yol tutuşunu görmek istiyorsan boş bir alanda şunu yap, 80 km'ye çıkıp aniden sağa veya sola kır ve fren yap bakalım corollan tahmin ettiğin kadar güvenilir mi


    bunu focus'ta denediniz mi?? Durum nedir??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A

    quote:

    Ayrıca Corolla'nın yol tutuşuyla Focus'un arasında bırak eşitliği çağ farkı var, hangi sistem olursa olsun. Aracındaki ESP sadece senin güvenini abartarak daha tehlikeli hareketler yapmanı sağlıyor.
    Gerçekten yol tutuşunu görmek istiyorsan boş bir alanda şunu yap, 80 km'ye çıkıp aniden sağa veya sola kır ve fren yap bakalım corollan tahmin ettiğin kadar güvenilir mi


    bunu focus'ta denediniz mi?? Durum nedir??


    Anladığım kadarıyla altınızda focus var neden bir yerde denemiyorsunuz.
    Bu tipik viraj dönerken aniden önünüze engel çıkma durumunun simulasyonudur. Normalde arabaların yol tutuşu gaza basılırken ne kadar iyi viraj döndüğünden çok bu tip testler ile saptanır.Focus I bu durumda bile dengesini korumayı başarırdı. O nedenle bir çok firma arka aksınının geometrisini kopyalamaya çalışmıştır.




  • İLK ÖNCE bağımsız Süspansiyonları kopylamaları lazım.. bu devirde bile Golf'te - i30'da felan var...Astra-corolla-civic-megane de yok..

    Kopyalasın herkes.. bütün arabalr iyi yol tutsun ki başkalarının başına dert olmasın...

    HERKESE KEYİFLİ SÜRÜŞLER..

    ben durup dururken deneme taraftarı değilim..Eğer ters bi durum olursa mecbur denemek zorunda kalırız zaten
    bi kere 90la giderkez hızlanmaya başladım gece tam yanımdan Bi hayvan çıktı sanırım köpekti. Ona çarpmamak için sağ-sol yaptım ..hemen toparlandı araç..(İçerdekiler korktu ama olsun okdar) Focus II ile bu tecrübem var.. Focus I de hiç olay yaşamadım..

    Vİrajda demişsiniz birde..Ben eski Focus I ile ve bu Focus II ile virajlarda hep gaza basarak gidiyorum..belki inanmazlar ama böyle daha çok güven veriyor..Ve yolda kalıyor..
    İSteyenler denesin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uA_Y_C_A -- 26 Mayıs 2008; 13:59:39 >




  • golf'e de bi bak istersen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A

    quote:

    Orjinalden alıntı: Bay KospiR

    volkaaan06 teşekkürker bakalım civic de bi test edelim sonuç ne olacak

    uA_Y_C_A, acu___men bana öyle geliyoki hiç bi araç bizi üzmez verdiğiniz bilgiler için sağolun


    önemli değil nedemek....

    yukardaki resimde ( yani yazı) focus'un üstün yönleri yazılı..lider yapan o özellikler ( dergiye kurmaylarına göre)..
    sana uyarsa...Hiç düşünme derim..koltuğa oturduğunda Sana Güven veren Focus olacaktır..

    birkaç ayrıntı resim.. ve HB resmi.. :)) renk. Fırtına Gri.



    başarılı koltuğu ve kaliteli vitesi :)) bravo'Ya istinaden.. her arabaya bindiğin de oturacağınız koltuk ve el süreceğiniz vites :))


    alarm araç içi sensör.. (Titanium Vers.)


    230 v çıkışlı priz.. ( Titanium Vers.) c Sınıfnda Tek...


    KoLAY yakıt sistemi de var.. Resme gerek yok :))

    bu özellikleri hatırlatmaya binayen gösterdim..belki ilginizi çekebiilr.


    Hocam baya sportif olmuş senin araç
    Allah kaza bela vermesin valla nazarım değecek
    Viraj, Güvenlik/N-cap ve düzlükte sınıfının referansı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 26 Mayıs 2008; 14:58:51 >





  • Seneler öncesinden bir kaç kare ile sizlere sunacağım.
    Otosana ait olan fabrikalar ülkemizin yüzünü güldürüyor
    Otosan ileride teknolojileride satın alırsa Yüzde yüz yerli otomobil bile üretme kapasitesine sahip şu an.
    Dilerimki satın alıp ordan Ford ibaresini silip kendi Türk menşeli malımızı satarız birgün.

















  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Hocam baya sportif olmuş senin araç
    Allah kaza bela vermesin valla nazarım değecek
    Viraj, Güvenlik/N-cap ve düzlükte sınıfının referansı



    Sizin araçta aynen..süper.. sipariş verdikten sonra..Bakmıştım sizin garajdaki arabaya :)))
    Güzel modifiye olmuş.. Bak şimdi benm nazar değeck

    Keyifli Sürüşler... :)

    bi sorum olacak..sizin jant 18' sanırım... onların 17'liği varmı?? Focus için 205/50 R17 öneriliyor o bakıma.. Yani orjinalde bu sunuluyor..

    Türkiyede yok tabi :):)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uA_Y_C_A -- 26 Mayıs 2008; 15:18:14 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.