Şimdi Ara

Bugünkü suv test ve izlenimlerim(x3, cx5, forester, rav4)xc60, lexus rx300 eklendi. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
3
Favori
9.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonidas26

    lexus ne oldu satıldı mı?

    Duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    türkiyede tek heralde kaça satacaksınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonidas26

    türkiyede tek heralde kaça satacaksınız?

    Tek tük var ama 5î geçmez :)

    Satmaktan vazgeçtik, kıyamadık :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    ömürlük bir araç olacak heralde. nereden nasıl aldınız? sahibindende bile 3 tane var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonidas26

    ömürlük bir araç olacak heralde. nereden nasıl aldınız? sahibindende bile 3 tane var

    Honda damla maslaktan almıştık 5 sene önce. Tesadüf denk gelmişti. Bmw 3.20d ile bunun arasında kalmıştık, o zamanlar 32bine alınmıştı. 3.20d 80bin civarındaydı.

    Satmaya kıyamıyoruz. Geçenlerde ilan verdik, 30bine alıcısı çıktı ama son anda vazgeçtik.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    yedek parça bakım konusunda falan sıkıntı olmuyor mu? ben de suv araç arıyorum. honda hrv-crv falan bakıyorum. sizin bu konuyu görünce bir akıl danışayım dedim. ilk mesajda çok güzel açıklama yapmışsınız. bana da artıları eksileri anlatırsanız sevinirim. teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonidas26

    yedek parça bakım konusunda falan sıkıntı olmuyor mu? ben de suv araç arıyorum. honda hrv-crv falan bakıyorum. sizin bu konuyu görünce bir akıl danışayım dedim. ilk mesajda çok güzel açıklama yapmışsınız. bana da artıları eksileri anlatırsanız sevinirim. teşekkürler.

    Yedek parça konusunu şöyle yapıyoruz.

    Yurtdışına çıktığımızda ya da yurtdışından sipariş vereceğimizde yedek parçalarını da sipariş veriyoruz. Mesela şu an yedek filtreleri, balataları vs birçok şeyi elimizde var. Bu sayede bakımları da çok ucuza geliyor. Yağ, filtre balata vs komple bir bakımı en fazla 300-350tl civarı tutuyor. Honda'da civicin balatasını değiştirince 800tl den aşağı çıkamıyorsun.

    Bir de beyin okuyucu cihazı var. Onu takınca değişmesi gereken parçaları önceden görüp sipariş verebiliyoruz.

    Kolay kolay arıza çıkaran bir araç değil zaten, o yüzden çok sıkıntı olmuyor.

    Şanzumanı kronik sorunluymuş, 150bin km'de komple değişti. Bunu da toyota servisinde 3500tl gibi uygun bir fiyata komple yeniledik. Yurtdışından getirtsek 2500tl tutacaktı, işçilik vs derken uğraştığımıza değmeyecekti.

    Ön camda küçük çatlak var. Türkiyede 3bin dediler, moldovada 200tl'ye aldık ama yolda kırıldı :)

    Düşünürseniz ve uzun yıllar binerim derseniz kesinlikle öneririm. 2004 modellerde 5ileri otomatik şanzumanlı olan denk gelebiliyor sahibindende.




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Üstte ki video da en çok audi ye üzüldüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yol tutuş konusunda o iyi bu iyi gibi videolarla iddaa ortaya atmak doğru olmaz. Kendi tecrübelerimle(kullanım + araştırma) değerlendirecek olursam:

    Mazda cx5: Yol tutuş, konfor, sürüş, tüketim, fren.

    Forester: Güvenlik, arazi kabiliyeti, fiyat, ferahlık. gibi konularda önde.

    Ama arada farklı durumlar var. Mesela forester xt turbonun sürüş zevki elbette bizdeki cx5 lerden yüksektir.

    Yol tutuş konusunda cx5 hem daha hafif, hem daha alçak, power donanımda 19" jantlar, hem daha sert, spor süspansiyonuyla yol tutuşta daha iyi olur bence. Yine 17" jantlı, 4*2 cx5 foresterdan zayıf olabilir.

    Konudaki bahsi geçen hiçbir suv forester turbo kadar iyi yol tutamaz. Double Wishbone suspansiyonlar, sürekli 45/55 aktarma, xmode, daha alçak ağırlık merkezi. Nitekim skidpad değerlerine bakacak olursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Öyle Cx5 le hatta x3 le falan saçma sapan kıyas etmeye hiç gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yol tutuş konusunda o iyi bu iyi gibi videolarla iddaa ortaya atmak doğru olmaz. Kendi tecrübelerimle(kullanım + araştırma) değerlendirecek olursam:

    Mazda cx5: Yol tutuş, konfor, sürüş, tüketim, fren.

    Forester: Güvenlik, arazi kabiliyeti, fiyat, ferahlık. gibi konularda önde.

    Ama arada farklı durumlar var. Mesela forester xt turbonun sürüş zevki elbette bizdeki cx5 lerden yüksektir.

    Yol tutuş konusunda cx5 hem daha hafif, hem daha alçak, power donanımda 19" jantlar, hem daha sert, spor süspansiyonuyla yol tutuşta daha iyi olur bence. Yine 17" jantlı, 4*2 cx5 foresterdan zayıf olabilir.

    Konudaki bahsi geçen hiçbir suv forester turbo kadar iyi yol tutamaz. Double Wishbone suspansiyonlar, sürekli 45/55 aktarma, xmode, daha alçak ağırlık merkezi. Nitekim skidpad değerlerine bakacak olursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Öyle Cx5 le hatta x3 le falan saçma sapan kıyas etmeye hiç gerek yok.

    Subaru araziye daha çok önem veriyor gibi. Mazda cx5 de sedan gibi sürüş özellikleri sunuyor.

    Cx5 foresterdan daha hafif, daha alçak, daha sert. Bu sayede daha iyi yol tutması gayet muhtemel. Zaten direksiyona oturunca bile o hissi çok daha iyi veriyor cx5.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Skidpad değerlerine bakıldığı zaman da AWD Mazda Cx-5'in Subaru Forester Xt 2.0'a göre daha iyi yol tuttuğu görülüyor.



    Despite its power deficiency, we expected the Mazda to outperform the Honda in our handling tests. But it didn't. The Mazda zipped through our slalom course at 62.4 mph and circled our skid pad at 0.78g. The CR-V managed 63.1 mph and 0.76g in the same tests. We expect the Mazda would have done better if its driver could disable its stability control, but the system is always on, unlike in the Honda.

    Kısacası
    Mazda Cx-5 Awd Slalom 62.4
    Mazda Cx-5 Awd Skidpad 0.78g
    Subaru Forester 2.0 Xt Awd Slalom 61.8
    Subaru Forester 2.0 Xt Awd Skidpad 0.77g




    http://www.edmunds.com/mazda/cx-5/2013/road-test2.html

    http://www.edmunds.com/subaru/forester/2014/road-test-specs1.html
    http://www.edmunds.com/mazda/cx-5/2013/road-test-specs2.html


    Edit=Subaru4ever.com sitesinde edindiğim bilgilere göre Subaru Türkiye'ye satılan bütün modellerinde ATS tip awd sistemini kullanıyor.Ats tip sürekli olarak %45 %55 şeklinde dağıtım yapmaz.Ats tip arka tekerleklere en az % 10 güç gönderir.Yani karlı zeminde falan değilse arka tekerleklere %10'dan fazla güç gitmemekte.


    Subaru'nun awd sistemleri ile ilgili daha fazla bilgi için= http://subaru4ever.com/index.php?topic=114.210



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 9 Haziran 2015; 20:56:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yol tutuş konusunda o iyi bu iyi gibi videolarla iddaa ortaya atmak doğru olmaz. Kendi tecrübelerimle(kullanım + araştırma) değerlendirecek olursam:

    Mazda cx5: Yol tutuş, konfor, sürüş, tüketim, fren.

    Forester: Güvenlik, arazi kabiliyeti, fiyat, ferahlık. gibi konularda önde.

    Ama arada farklı durumlar var. Mesela forester xt turbonun sürüş zevki elbette bizdeki cx5 lerden yüksektir.

    Yol tutuş konusunda cx5 hem daha hafif, hem daha alçak, power donanımda 19" jantlar, hem daha sert, spor süspansiyonuyla yol tutuşta daha iyi olur bence. Yine 17" jantlı, 4*2 cx5 foresterdan zayıf olabilir.

    Konudaki bahsi geçen hiçbir suv forester turbo kadar iyi yol tutamaz. Double Wishbone suspansiyonlar, sürekli 45/55 aktarma, xmode, daha alçak ağırlık merkezi. Nitekim skidpad değerlerine bakacak olursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Öyle Cx5 le hatta x3 le falan saçma sapan kıyas etmeye hiç gerek yok.

    Subaru araziye daha çok önem veriyor gibi. Mazda cx5 de sedan gibi sürüş özellikleri sunuyor.

    Cx5 foresterdan daha hafif, daha alçak, daha sert. Bu sayede daha iyi yol tutması gayet muhtemel. Zaten direksiyona oturunca bile o hissi çok daha iyi veriyor cx5.

    Hiçbir şekilde foresterdan daha iyi yol tutamaz :) çift salıncak süspansiyon diyorum size günümüzde motorsporları ve pist odaklı otomobillerde kullanılan süspansiyondur bu üstelik cx5 daha alçak diyorsunuz ki değil cx5 21 cm, Forester ise 20 cm yerden yüksek ayrıca boxer motor sayesinde ağırlık merkezi cx5'ten çok çok daha aşağıda. Kusura bakmayın ama daha işin içine VTD, simetrik 4 çeker gibi avantajları eklemeden bile tüm parametreler foresterın daha iyi yol tuttuğunu gösterirken siz direksiyona oturup "his" ten falan bahsediyorsunuz ortada skidpad değerleri mevcutken :) Buyrun o zaman o his :)

    Bugünkü suv test ve izlenimlerim(x3, cx5, forester, rav4)xc60, lexus rx300 eklendi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 9 Haziran 2015; 21:16:06 >




  • Benim bildiğim kadarıyla Subaru Forester Xt ats tip ve yerden 22 cm yüksekliğe sahip.

    http://www.edmunds.com/subaru/forester/2014/road-test-specs1.html

    http://www.edmunds.com/mazda/cx-5/2013/road-test-specs2.html

    Mazda Cx-5 yerden yükseklik= 8.5 inç= 21 cm
    Subaru Forester yerden yükseklik= 8.7 inç= 22 cm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Benim bildiğim kadarıyla Subaru Forester Xt ats tip ve yerden 22 cm yüksekliğe sahip.

    http://www.edmunds.com/subaru/forester/2014/road-test-specs1.html

    http://www.edmunds.com/mazda/cx-5/2013/road-test-specs2.html

    Mazda Cx-5 yerden yükseklik= 8.5 inç= 21 cm
    Subaru Forester yerden yükseklik= 8.7 inç= 22 cm

    yanlış yazılmış, XV ve 2.0i forester için 220 mm, turbo xt için 205 mm yerden yüksekliği. Zaten 22 cm olsa bile ağırlık merkezi çok daha aşağıda cx5'e göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yol tutuş konusunda o iyi bu iyi gibi videolarla iddaa ortaya atmak doğru olmaz. Kendi tecrübelerimle(kullanım + araştırma) değerlendirecek olursam:

    Mazda cx5: Yol tutuş, konfor, sürüş, tüketim, fren.

    Forester: Güvenlik, arazi kabiliyeti, fiyat, ferahlık. gibi konularda önde.

    Ama arada farklı durumlar var. Mesela forester xt turbonun sürüş zevki elbette bizdeki cx5 lerden yüksektir.

    Yol tutuş konusunda cx5 hem daha hafif, hem daha alçak, power donanımda 19" jantlar, hem daha sert, spor süspansiyonuyla yol tutuşta daha iyi olur bence. Yine 17" jantlı, 4*2 cx5 foresterdan zayıf olabilir.

    Konudaki bahsi geçen hiçbir suv forester turbo kadar iyi yol tutamaz. Double Wishbone suspansiyonlar, sürekli 45/55 aktarma, xmode, daha alçak ağırlık merkezi. Nitekim skidpad değerlerine bakacak olursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Öyle Cx5 le hatta x3 le falan saçma sapan kıyas etmeye hiç gerek yok.

    Subaru araziye daha çok önem veriyor gibi. Mazda cx5 de sedan gibi sürüş özellikleri sunuyor.

    Cx5 foresterdan daha hafif, daha alçak, daha sert. Bu sayede daha iyi yol tutması gayet muhtemel. Zaten direksiyona oturunca bile o hissi çok daha iyi veriyor cx5.

    Hiçbir şekilde foresterdan daha iyi yol tutamaz :) çift salıncak süspansiyon diyorum size günümüzde motorsporları ve pist odaklı otomobillerde kullanılan süspansiyondur bu üstelik cx5 daha alçak diyorsunuz ki değil cx5 21 cm, Forester ise 20 cm yerden yüksek ayrıca boxer motor sayesinde ağırlık merkezi cx5'ten çok çok daha aşağıda. Kusura bakmayın ama daha işin içine VTD, simetrik 4 çeker gibi avantajları eklemeden bile tüm parametreler foresterın daha iyi yol tuttuğunu gösterirken siz direksiyona oturup "his" ten falan bahsediyorsunuz ortada skidpad değerleri mevcutken :) Buyrun o zaman o his :)



    Ben de size foresterin daha kotu yol tuttugu bir ton video ve skidpad degeri gosterebilirim oradan buradan. Videolarla yol tutusu kiyaslayamazsiniz, kimin kimi destekleyecegini bilemezsiniz. Zaten her testte farkli bir araci one cikariyorlar.

    Mazda cx5 in neden daha iyi yol tutacagini acikliyorum size.

    Daha yeni, teknolojik skyactive sase. Yol tutusta buyuk avantaj saglar. Hafiflik avantaji da var.
    Cift salincak diyorsunuz ama benzer sistem cx5te de mevcut. Yeni gelistirilen daha hafif cok baglantili arka suspansiyonlar.
    Mazda cx5 foresterdan 45mm daha genis, 65mm daha alcak yapida. Bu degerler dogrudan yol tutusu etkiler. Bahsettiginiz agirlik merkezinde de cx5 daha asagidadir muhtemelen.
    Mazda cx5 1380kg iken subaru forester 1500kg. Arada 120kg fark demek. Bu farkin yol tutusu olumsuz etkilememesi dusunulemez.




  • Testlerden giderseniz foresterin cx 5 daha kotu surus ozelliklerinin oldugunu gorebilirsiniz.

    http://www.caradvice.com.au/338013/medium-suv-comparison-ford-kuga-v-mazda-cx-5-v-subaru-forester-v-volkswagen-tiguan/


    Burada da ford kuga ile kiyaslamaislar. Bircok alanda foester iyi ama yol tutus olarak gerisinde gorunuyor kuganin. Kuga skidpad 0.85, forester 0.79 verilmis.

    http://wot.motortrend.com/mt-poll-turbo-cuvs-ford-escape-2-0l-ecoboost-or-subaru-forester-xt-363681.html


    Ben testlere bakarak gitmek istemiyorum. Tecrubelerime, teknolojilerine bakarak yorum yapiyorum.




  • İnternet'ten araştırdım ama Forester'ın 205 mm yerden yüksekliğe sahip olduğuna dair herhangi bir veriye ulaşamadım.Mümkünse Forester'ın 205 mm yerden yüksekliğe sahip olduğuna dair link atarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Testlerden giderseniz foresterin cx 5 daha kotu surus ozelliklerinin oldugunu gorebilirsiniz.

    http://www.caradvice.com.au/338013/medium-suv-comparison-ford-kuga-v-mazda-cx-5-v-subaru-forester-v-volkswagen-tiguan/


    Burada da ford kuga ile kiyaslamaislar. Bircok alanda foester iyi ama yol tutus olarak gerisinde gorunuyor kuganin. Kuga skidpad 0.85, forester 0.79 verilmis.

    http://wot.motortrend.com/mt-poll-turbo-cuvs-ford-escape-2-0l-ecoboost-or-subaru-forester-xt-363681.html


    Ben testlere bakarak gitmek istemiyorum. Tecrubelerime, teknolojilerine bakarak yorum yapiyorum.

    Kendi ağzınla söyledin oradan buradan toplama veriler diye nitekim yukarıdaki veriler öyle hiç bir compact crossoverın 0.85g skidpad değeri olması mümkün mü ? Ford focusun bile o değerlere zor ulaştığı bir dünyada focus üstüne kurulan crossover için 0.85g verisi mesela çok komik :) Hiçbir standardı olmayan testler sonucuna göre yorum yapmıyorum benim koyduğum videodaki test bağımsız bir kurum olan USAC'a ait ve en azından standartları belli.

    Ayrıca cx5'te multilink bağımsız süspansiyon var çift salıncakla alakası bile olmamakla birlikte gündelik kullanıma uygun, daha ekonomik ve daha konfor odaklı bir sistem.




  • mng1 M kullanıcısına yanıt
    http://www.examiner.com/review/boosted-crossover-bonanza-3-2014-subaru-forester-2-0xt

    Bu linkte Foresterın skid pad değeri 0.81g olarak verilmiş.

    "Yani karlı zeminde falan değilse arka tekerleklere %10'dan fazla güç gitmemekte." bu bilginiz de yanlış bu arada.
  • Feint-TR kullanıcısına yanıt
    Benim verdiğim linklerde testi aynı site yapmıştı.Büyük ihtimalle testi aynı aletlerle ve koşullarda yapmıştır.Yani başka bir sitenin 0.81g göstermesi ile daha başka bir sitenin başka bir araca yaptığı test arasında fark oluşmaktadır.Çünkü aynı koşullarda ve aynı aletle yapılmamaktadır.

    Subaru forester Xt awd,araç kaymadığı(asfaltta) sürece,araziye girilmediği sürece,asfaltta aracı zorlamadığın sürece yani çekişi engelleyen bir şey olmadığı sürece arka tekerleklere %10'dan fazla güç göndermez.



    http://subaru4ever.com/index.php?topic=114.210 awd çeşitleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 10 Haziran 2015; 0:35:40 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.