Şimdi Ara

Bugünkü suv test ve izlenimlerim(x3, cx5, forester, rav4)xc60, lexus rx300 eklendi. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
3
Favori
9.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok güzel tespitler.elinize sağlık.bu sınıfta yakın fiyatlı diye ben de tecrübemi aktarmak istedim.

    VW Tiguan (122hp)


    en büyük avantajı 1.4 TSI motorun vergi avantajı.bunun yanında performans olarak da iyi seviye binek araçları aratmıyor.2000dd'dan üst devirlere kadar çok canlı bir motor.araç yüklü de olsa rampalarda vites düşürmek gerekmiyor.motor çok sessiz çalışıyor ve star/stop desteği var.tüketim olarak da uzun yolda 7lt/100km gibi bir tüketim gördüm.kucaklara kadar çantalarla dolmuşken ve klima ile benzinli için gayet başarılı bir veriydi.

    kokpit sınıfının beklentilerini karşılayan iç hacmine ve kaliteye sahip.5 kişi rahat seyahat ettik.arka koltuktaki diz mesafesi jetta kadar diyebilirim yani gayet rahat.arabanın çeşitli gözleri ve emniyet kemer tokaları tıkırtıyı önlemek için keçe kaplı.bu güzel bir ayrıntı.işçilik ve malzeme kalitesi çok başarılı.klima mükemmel performansa sahip.

    araç tabi forester ve rav4 kadar arazi kabiliyetine sahip olmayabilir.şahsen denemedim ama patinaj engelleme,esp gibi destekler kaygan ve karlı zeminlerde kullanımı oldukça rahatlatıyor.otoban sürüşü ve yüksek hızlarda araç çok güven veriyor.yan rüzgarlardan etkilenmiyor ve viraj dengesi yüksek yapıya rağmen çok stabil.göstergeye bakmadıkça 150-160km/h'e çıktığınızı hissetmiyorsunuz bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 16 Ekim 2014; 10:14:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Zevkler ve renkler tartisilmazdir.

    Bu zamana kadar bunu kendiniz açısından bakarak tartıştınız ama baktınız olmuyor nedense bu sözü söyleyerek hafif sola bir U dönüşü yaptınız CX-5 çok güzel bir SUV buna kimse birşey söylerse hata olur zaten ancak işin içine ehil Forester girince bazı konulardada adama dur derler

    Commandx arkadaşımıza bende katılıyorum BMW de sürüş konforu çok daha iyi düzeyde. X3 ile CX-5 konforda kıyaslanırsa BMW biraz daha iyi diyebilirim. Hatta geçen gün 2012 BMW 116i kullandım oda eski nesil 116i ye göre çok daha iyi yapılmış bir gövdeye sahip. Zaten Almanların önceliği konfor. Marka model fanatikliği yapmadan yorum yazalım.

    Subaru'nun motoru ve kendine has simetrik 4 çeker yürüyen aksamı nedeniyle ağırlık merkezinin düşük olmasından kaynaklanan yol tutuşu bile bir başka bunu tartışmanın bir faydası yok zaten bunu bir kenara bırakalım. Bir kişi bunu söylüyor diye gerçekler gölgelenmez. Eğer bende gözümle göreyim derseniz Ankara'ya buyrun size farkını bizzat gösterebilirim.

    Bende otomobillerin içinde büyüyen bir Mercedes Benz hayranı olarak (ailede halen diğer araç olarak 30 yıldır E ve S serisi kullanıyoruz) Yani, en iyi konfor nedemek az çok biliyoruz. Japonlara bakıldığında ise teknik açıdan Subaru ve Mazda arasında kesinlikle Subaru diyebilirim. Hem CX-5 2.0 hemde yeni Forester 2.0 ile 2.0 Turbo XT test ettim. Videoları ve fotolarıda mevcut eğer isterseniz. Foresterda koltuk yanal tutuşları bencede zayıftı ve bu çok iyi olan yol tutuşu sürücüye sanki yana yatıyormuş hissiyatı vererek törpülüyordu Bu Subaru'ya yakışmayan neredeyse en bariz negatif görüşüm oldu diyebilirim. Şuan kullandığım 2008 Impreza'nın koltukları ve yanal destekleri harika mesela.. Ama yeni foresterda nedense bu küçük yanal destekleri neredeyse olmayan koltuklar araca hiç yakışmamış o güce bu koltuk olmamış bu bir gerçek ama yiğidi öldürüp hakkınıda yemeyelim. Yol tutuş bu sınıfa göre yine mükemmel ama hissiyatı koltuklar nedeniyle zayıf kalmış onun haricinde tüm arazi ve yol koşullarında zorlandığında bir mazdaya göre benim açımdan daha iyiydi. Asfaltta Mazda CX-5 ile ikisi tartışılır belki Mazda daha otomobil gibi konforludur yine ona bişey diyemem ama arazide ve yol tutuşta Subaru önde bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu tamamen şahsi fikrimdir gerçekler farklı olabilir

    İşte zevkler ve renkler olayı budur. Ama birde gerçekler varki Subaru herhangi bir uyarı almadan yapılan tüm çarpışma testlerinde Volvo ile birlikte dünyadaki en iyi değerleri alıyor ve tüm modelleriyle 5 yıldır üst üste dünyadaki en sağlam araç üreten marka ünvanına sahip. Mazda CX-5 te uyarı aldıktan sonra kendine geldi Mazda 6 da.. Hatta CX-9 gibi bir devin durumu hala içler acısı. Konu olarak Markanın genel güvenlik anlayışına girersek işler o zaman değişir. Hangisinin bu konuda daha uzman olduğu ortaya çıkar.

    2013 Mazda CX-5 in uyarı almadan önceki hali buydu.




    2014 Model CX-9 un hala durumu vahim.

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mazda/cx-9



    Ama bu konuda satışının güzel gittiğini gördükleri CX-5 için ne yaptılar hemen düzeltme yoluna gittiler hatta Mazda 6 da bundan nasibini aldı ve şuan iyi seviyeye ulaştılar.




    Eğer yeni Forester XT yani 2.0 Turbo 240hp kullanırsanız emin olun bir daha bu yorumları yapamazsınız (siz istesenizde bünyeniz izin vermez) Yol tutuş ve Sürüş zevki en üst düzeyde (bu sınıfta) bir araç yapılmış. İç mekan kalitesi konforu ve dizaynı açısından Mazda daha iyi işler çıkarıyor hatta Nissanda öyle ancak 4x4 işinin ehli '' bu sınıfta '' kim ne derse desin Subaru.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 16 Ekim 2014; 13:24:48 >




  • Dünkü volvo testinden sonra dediğinize kesinlikle kaılıyorum.

    Volvo v40'ın iç mekanı bence de 5 serisinden daha kaliteli.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Ben dediğim de benimle bir arabaya bindi eleştiriyor diyenler olmuştu.Rexton'a bindiniz mi bilmem ama binerseniz 5 serisinde diyat olarak daha uygun olan bej deriden daha kaliteli olduğunu da görürsünüz.

    Bu arada V40 'ın özellikle ön göğsü çok kaliteli geldi bana sanırım bindiğim araçlar içinde en iyisiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Test edip beğenmeyenler için. (mng1)
    Buradaki dünyaca ünlü pilotlar Forester'ın sürüşü ile ilgili gereken güvenilir yorumları birinci ağızdan yapmışlar.
    Biz daha iyiyiz diyorsanız orası ayrı tabi





    Not : Nurburgring test videosunda , Japonya için üretilen tüm araçların hız göstergeleri 180km/h ile sınırlandırıldığı için son hız 180km/h görünüyor.


    Buda eğlenceli farklı bir video..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 16 Ekim 2014; 14:13:32 >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler, vakit bulduğumda okuyacağım.
    İlk arabamı SUV almayacağım haliyle ama sözde arabalardan anlayanların yanında gerçekten arabalardan anlayan birini görmek güzel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 23 Kasım 2014; 18:55:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    https://www.youtube.com/watch?v=Nk2I3DCxKnQ

    https://www.youtube.com/watch?v=Km_NDhZ3uqE


    Kendi test sonuçlarıma göre Subaru forester'ın yol tutuşu Mazda cx5'e göre daha kötü çıkmıştır.Yüksek ihtimalle iki aracıda test edenler yol tutuşta hangi aracın daha iyi olacağını anlayacaktır.İki aracın da yol tutuşu çok iyi fakat Mazda cx5 forester'a göre yol tutuş konusunda daha ilerde.

    Otomobil dergisi test pilotlarından değil Tommi Makinen'den bahsediyoruz Bilmem farkındamısınız.

    Neyse ''kişisel'' görüşlerinize saygı duyarak hayırlı olmasını diliyorum
    ancak ne olursa olsun ''daha iyi'' diyebileceğiniz rakibi daha iyi seçin lütfen

    .

    Bu test tarafsız bir kuruluş tarafından yapılmasaydı kimse bu videoyu resmi sitesine koymayı göze almazdı emin olabilirsiniz.
    En azından dürüstlük konusunda !


    Aksi halde başta diğer markalar olmak üzere herkes bu haksızlığı topa tutar gerekirse mahkeme açar o videoyu kaldırırdı.. Ama

    http://www.subaru.com/engineering/all-wheel-drive.html






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 16 Ekim 2014; 19:54:05 >




  • Yol tutuş konusunda o iyi bu iyi gibi videolarla iddaa ortaya atmak doğru olmaz. Kendi tecrübelerimle(kullanım + araştırma) değerlendirecek olursam:

    Mazda cx5: Yol tutuş, konfor, sürüş, tüketim, fren.

    Forester: Güvenlik, arazi kabiliyeti, fiyat, ferahlık. gibi konularda önde.

    Ama arada farklı durumlar var. Mesela forester xt turbonun sürüş zevki elbette bizdeki cx5 lerden yüksektir.

    Yol tutuş konusunda cx5 hem daha hafif, hem daha alçak, power donanımda 19" jantlar, hem daha sert, spor süspansiyonuyla yol tutuşta daha iyi olur bence. Yine 17" jantlı, 4*2 cx5 foresterdan zayıf olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yol tutuş konusunda o iyi bu iyi gibi videolarla iddaa ortaya atmak doğru olmaz. Kendi tecrübelerimle(kullanım + araştırma) değerlendirecek olursam:

    Mazda cx5: Yol tutuş, konfor, sürüş, tüketim, fren.

    Forester: Güvenlik, arazi kabiliyeti, fiyat, ferahlık. gibi konularda önde.

    Ama arada farklı durumlar var. Mesela forester xt turbonun sürüş zevki elbette bizdeki cx5 lerden yüksektir.

    Yol tutuş konusunda cx5 hem daha hafif, hem daha alçak, power donanımda 19" jantlar, hem daha sert, spor süspansiyonuyla yol tutuşta daha iyi olur bence. Yine 17" jantlı, 4*2 cx5 foresterdan zayıf olabilir.

    Tespitlerinize tamamiyle katılıyorum. Bununla birlikte bende kullandığım CX-5 ve Forester XT den bahsediyorum.

    Normal Forester ile 240hp lik Forester XT ne gidişte ne yol tutuşta bir değil..

    Bu nedenle benimde test ettiğim CX-5 ile Forester XT arasında Forester daha iyiydi.

    Sizde XT yi test ederseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.

    Mazda benimde çok beğendiğim hatta herkese tavsiye ettiğim bir marka ancak buradaki rakibi normal değil.




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 23 Kasım 2014; 18:55:55 >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 23 Kasım 2014; 18:56:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Bildiğim kadarıyla Amerika'da markaların birbirlerini kötülemesi yasal. Sebebini'de halkın daha kaliteli ve daha doğru bir tercih yapmasını sağlamak olduğunu düşünüyorum.

    Sebebini kendiniz yazmışsınız zaten. Amerika'daki satış rakamlarıda bunu doğruluyor. O zaman sorun yok demektir.

    Böyle birşey olsa Almanya'daki ADAC gibi USAC firmasınıda yerden yere vurur diğer firmalar. Emin olabilirsiniz bu çocuk oyuncağı değil.

    Bizim yada buradaki çoğu kullanıcı gibi normal kullanıcıların karar vereceği bir iş hiç değil.

    Sizlere hayırlı olmasını diliyorum, daha fazla uzatmaya gerek yok sonuçlar ispatlarıyla ortada,

    aksini ispat eden böyle videolar bulursanız o zaman konuşuruz Aramaya devam.. Kolay gelsin.




  • Konu ilk mesajdan güncel. Yakın zamanda x5i de ekleyeceğim.
  • Bu hafta yeni x5i de test edeceğim. Var mı merak ettikleriniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • X5 almaktan vazgeçer gibi olduk, test edemedim o yüzden. Eğer karar değişir de test edebilirsem paylaşırım.

    İşlerin yoğunluğundan testlere çıkamıyorum ama honda crv'yi de ekleyeceğim en kısa zamanda.
  • x5 eklendi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Mazda cx 5 'i bmw x3 ile kendim kıyasladığım zaman malzeme kalitesinin aynı olduğunun sadece bardaklık,vites topuzu gibi bölgelerde bmw x3 öndeydi.Bu iki aracın bayi karını kendim hesaplamıştım mazda'nın 10000 tl lik bayi karı varken bmw'nin 50000 tl lik bayi karı olduğu ortaya çıkmıştı.Ben bayi karı konusu sonrası bmw x3'ü kafamdan tamamen silmiştim.geriye kalan araçlarla kıyasladığımda da cx5 çoğu konuda rakiplerinden iyiydi.Audi ve bmw 'nin güvenli olmadığını söyledim fakat kanıtta gösterdim yani kafamdan uydurmadım.Hala da sözümün arkasındayım.Benim önceki aracım subaru xv idi.

    Xv yi alırken forester'ı çok beğenmiştim ve ileride bu aracı alacağım diyordum.yani xv alırken aklıma forester'ı koymuştum ve cx 5 diye bir aracın olduğunu bile bilmiyordum.Ben aracımı alırken hiç kimsenin bu kadar aracı araştırdığını düşünmüyorum.cx5'i bütün suvlarla karşılaştırıp aldım.Yani öyle fanboy falan değilim.Kendi kriterlerimi karşılayan rakiplerinden üstün olan bir aracı aldım ve hatalı olduğumu düşünmüyorum.Eğer cx 5 rakiplerinden kötü olsaydı büyük ihtimalle forester alırdım.X3 e laf atmamın sebepleri yüksek kar marjı,cx5 den kalite konusunda farkının olmaması,arkadan itiş,donanım ve iihs testinde small overlap testinin olmamasıydı.

    Yani ben aklınıza gelen bütün suvlarla cx 5'i karşılaştırdım ve öyle aldım.Siz bir aracın kötü olduğunu bile bile o aracı alırmısınız?Şahsen ben almam.Bu yüzden de cx5'i rakipleriyle bütün konularda karşılaştırıp + - listesi oluşturup aldım.Yani cx5,forester amblem sevdalılarının karşı çıktığı bir araçtır.iihs testinde geçen bazı araçları koyup testi geçemeyen bmw 3 serisi,audi a4'ü koyunca insanların bi test yanlış demediği kaldı.Yani amblemlerin türk halkı için değeri çok fazla fakat benim için hiç değeri yok.Bu yüzden de tercihimi cx 5 den yana kullandım ve hiç pişman değilim.

    MAZDA CX 5 VS BMW X3 = http://cars.findthebest.com/compare/21-4201/2011-BMW-X3-xDrive28i-vs-2014-Mazda-CX-5-Grand-Touring-AWD



    o arti eksiler nelerdir paylaşirmisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    lexus ne oldu satıldı mı?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.