Şimdi Ara

Bugünkü suv test ve izlenimlerim(x3, cx5, forester, rav4)xc60, lexus rx300 eklendi. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
3
Favori
9.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Usac'ın bağımsız bir kuruluş olduğuna ben inanmıyorum.Çünkü video'nun sonunda Subaru yazısı çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Usac'ın bağımsız bir kuruluş olduğuna ben inanmıyorum.Çünkü video'nun sonunda Subaru yazısı çıkıyor.

    Otomobil markalarının euroncap'ten 5 yıldız aldık diye reklam yapması ile hiçbir farkı yok, testin sonunda subaru birinci çıkıyor ve subaru markası da doğal olarak reklamını ekleyip paylaşıyor.
  • 1.Araçları kullanan kişiler aynı değil
    2-Video'yu ekleyen direk Subaru olarak gözüküyor
    3-Benim verdiğim linkte Subaru'nun yol tutuşu Mazda'dan kötü gözüküyor ama bu videoda forester hariç diğerleri toros gibi çıkmış.
    Üreticiler araçlarının güvenliğini övmek için kendi sitelerine euroncap 5 yıldız yazıyor.Ama olay şu ki Euroncap yaptığı testlerin sonunda 5 yıldız alan araçların çarpışma videosunun sonuna marka yazmıyor.Ama bu Usac denilen kuruluş ne hikmetse koyuyor.


    not=1'inci olarak gösterdiğim yazı bağımsız kuruluş ile ilgili değil.Testin doğruluk payı ile ilgili.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 10 Haziran 2015; 0:55:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    1.Araçları kullanan kişiler aynı değil
    2-Video'yu ekleyen direk Subaru olarak gözüküyor
    3-Benim verdiğim linkte Subaru'nun yol tutuşu Mazda'dan kötü gözüküyor ama bu videoda forester hariç diğerleri toros gibi çıkmış.
    Üreticiler araçlarının güvenliğini övmek için kendi sitelerine euroncap 5 yıldız yazıyor.Ama olay şu ki Euroncap yaptığı testlerin sonunda 5 yıldız alan araçların çarpışma videosunun sonuna marka yazmıyor.Ama bu Usac denilen kuruluş ne hikmetse koyuyor.


    not=1'inci olarak gösterdiğim yazı bağımsız kuruluş ile ilgili değil.Testin doğruluk payı ile ilgili.

    Video'yu USAC ekledi demedim ki zaten subaru'nun videosu, ama burada oturup sana amerikan motorsporları kulubunun subaru destekçisi olmadığını mı anlatmam gerekiyor anlamadım. Ayrıca senin verdiğin link yine karşılaştırmalı veriler içermiyor, sürücüler aynı mı ? belli değil, iki aracın testi arasında 1 yıl süre farkı var, sıcaklık, nem, basınç farkı var, testin yapıldıkları yer yine aynı şekilde farklı yerler. Bu şekilde kusura bakma da hiçbir otomobili mukayese edemezsin :)




  • Mng1 ve trapspeed

    Boşuna birbirinizi yemeyğin çünkü farklı şeyleri tartışıyorsunuz

    Mng1 in bahsettiği skidpad testidir ve aracın viraj dönme kabiliyetini verir, aracın viraj dönerken başaçıkabildiği Yanal ivmeyi verir, aks aralıkları, iz genişliği, lastik yanak kalınlıkları bile çok etkiler sonucu

    Trapspeedin videosunu koyduğu test ise geyik testi veya diger adıyla double lane change veya moose testinin başka bir versiyonudur ve aracın manevra kabiliyetini gösterir. Aracın ağırlık dağılımı ve agırlık transferinin süspansiyon üzerinde yaptığı etkiyi anlarsınız

    Skidpad testinden çok yüksek sonuç alıp geyik testinden çuvallayabilirsini veya tam tersi

    Misal porsche macan skidpad de 0.88 gibi sonuçlar almış fakat google a macan behave strange moose test yazı ve görün 0.88 g lik aracı

    Ha hangisi daha önemli dersen tartışılır ama benim bakış açım şudur,

    Skidpadden düşük bir sonuç alırsanı virajı çok hızlı alamazsınız, aklı başında sürersen bir sorun değildir. ama geyik testinde kötü bir sonucunuz varsa yola atlayan bir çocuktan vey köpekten kaçmak için ani manevra yaptığınızda başınız büyük belaya girer

    Yani pist için skidpad testi, gğnlük kullanım için geyik testi tercih ederim

    Ayrıca ats sistemi 90-10 dan 50-50 ye kadar dağılım yapar, düz yolda 90-10 iken viraja, hızınıza hata vitesin konumuna göre çekişi ayarlar, illa kar görmesine gerek yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alikum kullanıcısına yanıt
    Slalom ile Geyik testi aynı değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Slalom ile Geyik testi aynı değil mi?

    Telden girdiğim için göremiyorum, paylaştığınız test skidpad testi değiş mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Benim verdiğim linklerde testi aynı site yapmıştı.Büyük ihtimalle testi aynı aletlerle ve koşullarda yapmıştır.Yani başka bir sitenin 0.81g göstermesi ile daha başka bir sitenin başka bir araca yaptığı test arasında fark oluşmaktadır.Çünkü aynı koşullarda ve aynı aletle yapılmamaktadır.

    Subaru forester Xt awd,araç kaymadığı(asfaltta) sürece,araziye girilmediği sürece,asfaltta aracı zorlamadığın sürece yani çekişi engelleyen bir şey olmadığı sürece arka tekerleklere %10'dan fazla güç göndermez.



    http://subaru4ever.com/index.php?topic=114.210 awd çeşitleri

    Yanlış bilgi vermişsiniz, düzeltmek için yazıyorum.

    Subaru Ats Awd sistemi ön/arka aks güç dağılım oranı %50-50 ile %90-%10 arasında değişir. Arka aksa giden %10'luk güç maksimum değil minimum oranıdır. Çünkü orta diferansiyel görevi gören tork bölüşüm ünitesi hidrolik basınç kuvveti ile çalışır ve awd yönetim sisteminden gelen komutlara hızlı cevap verebilmesi için hidrolik basınç minimum seviyede tutulacak şekilde programlıdır. Bu minimum orandaki hidrolik basınç ile sıkıştırılan düşük oranlı plaka ile arka aksa gönderilen güç minimum %10 civarına tekabül eder. Cx5'e ait bu ünite manyetik kuvvet ile çalıştığı için ve zaten komutlara hızlı cevap verebilecek bir kuvvete sahip olduğu için %100 gücü ön aksa gönderebilir, ya da başka bir ifadeyle arka aksa giden gücü tamamen kesebilir.

    Awd yönetim sisteminin verdiği komutlar yol tutuş kaybı, boşta dönen tekerlek, gaz pedalı konumu, direksiyon açısı, hava/yol şartları gibi parametrelere göre değişir. Örnek olarak 1750 devirde ortalama 90 km/sa hızla alınan virajda arka aksa gönderilen güç %10 ise 3500 devirde yine 90 km/sa hızla alınan virajda arka aksa giden güç daha fazladır, kesin oranı bilmiyorum ama örnek olarak %30 gibi bir oran olabiliyor. Çünkü gaz pedalı konumuna göre yani motor devri ve araç hızına göre awd yönetim sistemi sportif kullanımı algıladığında arka aksa daha fazla güç iletilmesi komutunu gönderir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mng1 M kullanıcısına yanıt
    şimdi ofisten daha detaylı bir şekilde bakabildirm.

    subaru sahibi olduğumu bir kenara bırakarak yazıyorum


    yukarıda verdiğin değerler yuvarlak bir dairede 200ft çapta bir pistte aracın bu pisti ne kadar yanal g kuvveti ile başa çıkabilerek, yani kaç g ye kadar çizgisinden çıkmadan-kaymadan dönebildiğini gösterir.

    bu yol tutuş konusunda bir kriterdir ama herşey demek değildir.

    seninde yukarıda verdiğin ama satır arasında gizli kalmış bir noktaya bakarsak dün gece bahsettiğim gibi skidpad testinden yüksek bir puan almış bir aracın slalom veya geyik testi tarzı testlerden daha düşük puan alabileceğiniz görürüz.

    Mazda zipped through our slalom course at 62.4 mph and circled our skid pad at 0.78g. The CR-V managed 63.1 mph and 0.76g in the same tests

    yani mazda slalom testini 62,4 mhp ki bir hızla geçerken, crv 63,1 lik bir hızla geçiyor. ama gel gör crv skidpad testinde 0,76 g lik bir yanal ivmelenme ile aynı slalom testinde kendisinden daha düşük hız elde eden mazdadan, daha da kötüsü, slalomdan en düşük sonucu alan foresterdan bile daha düşük bir g değerine ulaşıyor.

    skid pad testine göre yol tutuş konusunda en iyiden en kötüye sıralama cx5-forester-crv iken, sıralama slaloma göre yapılınca crv-cx5-forester oluyor.

    şimdi gelelim işin başka bir boyutuna..

    sonuçların birbirine bu kadar yakın olduğunu göz önünde bulundurursak bu testin ne kadar sağlıklı olduğunu da hesaplamamız lazım.

    misal cx5 in denendiği günde hava koşullanı sıcaklık 14,5 derece, forester test edildiğinde ise 9,5.

    şimdi diyeceksin ki 5 derece ne fark eder?.. evet 30 ile 35 derece arasıdaki 5 derece fark etmez ama 9,5 ile 14,5 derece arasındaki fark eder..çünkü 9.5 derece normal lastiklerin efektif çalıştığı alt limit olan 7 derecenin sadece 2.5 derece üzerinde iken, 14,5 derece bu limitin 7,5 derece üstünde yani 2 katından fazla.

    başka bir nokta ise lastikler..foresterin altındaki dueller 400 simetrik bir lastiktir. cx5 in altında ise asimetrik bir lastik olduğu belirtilmiş, ama marka model yok.

    lastik işinden az buçuk anlayan herkes bilir ki sportif kullanımda asimetrik lastiklerin simetriklere oranla bariz bir üstünlüğü vardır.

    aynı bakış açısıyla baktığımız zaman crv de durum ne?..

    veya şimdi bana bu aradaki 0,01 g farkın lastik ve asfalt scaklığından kaynaklanmadığını söyleyebilirmisin.

    başka bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. yukarıda da yazdığım gibi skidpad yol tutuşun bir göstergesidir ama herşey demek değildir.

    frenleme bakalım mesela, yaklaşık 100 km ile giderken forester 119 ft de dururken cx5 121ft de duruyor, yani forester yaklaşık 1 mt daha kısa mesafede.

    araç test ağırlıkları arasında 198 lbs yani yaklaşık 90 kg fark olduğu (forester 90 kg daha fazla bir ağırlıkla test edilmiş), sıcaklığın çok daha düşük olduğu göz önünde bulundurulursa buyur buradan yak.

    şimdi bunları gerçekten ama gerçekten forester sahibi olduğum için foresteri aklama adına yazmıyorum..

    demek istediğim şu..

    en iyi skidpad sonucu alan aracın 0,78, en kötünün 0,76 olduğu yerde bir karşılaştırma yapıyorsak en iyisi şu, en kötüsü bu şeklinde yazamayız...kesin konuşmak istiyorsak tüm şartları eşitleyip, aynı günde, aynı lastik kullanarak aynı sürücüler ile bir test gerçekleştirmemiz lazım...

    bu sebepten dolayı yanlış anlama ama trapspeed in paylaştığı test benim için daha geçerlidir. tamam lastikler farklıdır belki ama en azından hava sıcaklığı, sürücü faktörü gibi konuları eşitlemiştir.




  • mng 1 bey fotolu yakit tüketimi değerlerini koyacağım demişsiniz ama ben göremedim. acaba ekleyebilirmisiniz o değerleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • toutonic T kullanıcısına yanıt
    En yakın zamanda eklemeye çalışacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    şimdi ofisten daha detaylı bir şekilde bakabildirm.

    subaru sahibi olduğumu bir kenara bırakarak yazıyorum


    yukarıda verdiğin değerler yuvarlak bir dairede 200ft çapta bir pistte aracın bu pisti ne kadar yanal g kuvveti ile başa çıkabilerek, yani kaç g ye kadar çizgisinden çıkmadan-kaymadan dönebildiğini gösterir.

    bu yol tutuş konusunda bir kriterdir ama herşey demek değildir.

    seninde yukarıda verdiğin ama satır arasında gizli kalmış bir noktaya bakarsak dün gece bahsettiğim gibi skidpad testinden yüksek bir puan almış bir aracın slalom veya geyik testi tarzı testlerden daha düşük puan alabileceğiniz görürüz.

    Mazda zipped through our slalom course at 62.4 mph and circled our skid pad at 0.78g. The CR-V managed 63.1 mph and 0.76g in the same tests

    yani mazda slalom testini 62,4 mhp ki bir hızla geçerken, crv 63,1 lik bir hızla geçiyor. ama gel gör crv skidpad testinde 0,76 g lik bir yanal ivmelenme ile aynı slalom testinde kendisinden daha düşük hız elde eden mazdadan, daha da kötüsü, slalomdan en düşük sonucu alan foresterdan bile daha düşük bir g değerine ulaşıyor.

    skid pad testine göre yol tutuş konusunda en iyiden en kötüye sıralama cx5-forester-crv iken, sıralama slaloma göre yapılınca crv-cx5-forester oluyor.

    şimdi gelelim işin başka bir boyutuna..

    sonuçların birbirine bu kadar yakın olduğunu göz önünde bulundurursak bu testin ne kadar sağlıklı olduğunu da hesaplamamız lazım.

    misal cx5 in denendiği günde hava koşullanı sıcaklık 14,5 derece, forester test edildiğinde ise 9,5.

    şimdi diyeceksin ki 5 derece ne fark eder?.. evet 30 ile 35 derece arasıdaki 5 derece fark etmez ama 9,5 ile 14,5 derece arasındaki fark eder..çünkü 9.5 derece normal lastiklerin efektif çalıştığı alt limit olan 7 derecenin sadece 2.5 derece üzerinde iken, 14,5 derece bu limitin 7,5 derece üstünde yani 2 katından fazla.

    başka bir nokta ise lastikler..foresterin altındaki dueller 400 simetrik bir lastiktir. cx5 in altında ise asimetrik bir lastik olduğu belirtilmiş, ama marka model yok.

    lastik işinden az buçuk anlayan herkes bilir ki sportif kullanımda asimetrik lastiklerin simetriklere oranla bariz bir üstünlüğü vardır.

    aynı bakış açısıyla baktığımız zaman crv de durum ne?..

    veya şimdi bana bu aradaki 0,01 g farkın lastik ve asfalt scaklığından kaynaklanmadığını söyleyebilirmisin.

    başka bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. yukarıda da yazdığım gibi skidpad yol tutuşun bir göstergesidir ama herşey demek değildir.

    frenleme bakalım mesela, yaklaşık 100 km ile giderken forester 119 ft de dururken cx5 121ft de duruyor, yani forester yaklaşık 1 mt daha kısa mesafede.

    araç test ağırlıkları arasında 198 lbs yani yaklaşık 90 kg fark olduğu (forester 90 kg daha fazla bir ağırlıkla test edilmiş), sıcaklığın çok daha düşük olduğu göz önünde bulundurulursa buyur buradan yak.

    şimdi bunları gerçekten ama gerçekten forester sahibi olduğum için foresteri aklama adına yazmıyorum..

    demek istediğim şu..

    en iyi skidpad sonucu alan aracın 0,78, en kötünün 0,76 olduğu yerde bir karşılaştırma yapıyorsak en iyisi şu, en kötüsü bu şeklinde yazamayız...kesin konuşmak istiyorsak tüm şartları eşitleyip, aynı günde, aynı lastik kullanarak aynı sürücüler ile bir test gerçekleştirmemiz lazım...

    bu sebepten dolayı yanlış anlama ama trapspeed in paylaştığı test benim için daha geçerlidir. tamam lastikler farklıdır belki ama en azından hava sıcaklığı, sürücü faktörü gibi konuları eşitlemiştir.

    Honda CRV slalom'da Cx-5'den iyi çıkmış fakat skidpad testinde daha kötü çıkmış.Ancak Forester,Cx-5'e göre hem slalom testinde hem de skidpad testinde daha düşük sonuç almış.


    Hava sıcaklığı konusunda haklısınız ancak benim bildiğim kadarıyla 7 derece ve üzerinde yaz lastiği kullanılmalıdır.Yani Forester 9,5 derecede test edilse bile lastik özelliğini kaybetmemiş oluyor.

    Ayrıca asimetrik ve simetrik lastik arasındaki farkları araştırdım.Araştırmalarıma göre simetrik lastik daha iyi yol tutuyormuş fakat ıslak,karlı zeminde kötü performans sağlıyormuş.Asimetrik lastik ise simetrik lastiğe göre daha kötü yol tutuş sağlayıp karlı,ıslak zeminde daha iyi performans sağlıyormuş.


    Skidpad yol tutuşun göstergesi fakat fakat herşey değil bu doğru zaten ama ben sadece skidpad ile yol tutuşu kıyaslamadım slalom testi ile de kıyasladım.

    Euroncap'ın geyik testini simüle eden testi var.Testte de gözle görüldüğü kadarıyla Mazda Cx-5 daha iyi bir sonuç almış.Video'da da görüldüğü gibi Foresterın 0.15. saniyede sol arka lastiği havaya kalkıyor ve araç kasılıyor.


    Geyik testi= https://www.youtube.com/watch?v=6Y66CK6v580
    Geyik testi= https://www.youtube.com/watch?v=P5W-Jy1A5Ao

    Asimetrik simetrik lastik farkı:=http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-rehberi/lastik-satin-alimi/simetrik-asimetrik-ve-yonlu-lastikler-hangisini-secmeli-23692



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 10 Haziran 2015; 21:08:52 >




  • Arkadasim benim bunlari yazma amacin cx5 i kotulemek degil, bilakis bende biliyorum cx5 in cok basarili bir asfalt performansi oldugunu

    Ama demek istedigim ayni bilesenlere sahip olmadiktan sonra boyle cok yakin sonuclara gore en iyisi sudur budur denemez

    Ayrica simetrlk-asimetrik olayinda bence su videoyu bir izle, ozellikle lastiklerin omuz bolgelerinden viraj icin bahsederken.

    http://youtu.be/QXrEqGopV2I

    Not: ayrıca o verdiğin bideoyu en az 30 kez seyretmişimdir:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 10 Haziran 2015; 22:09:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1


    Euroncap'ın geyik testini simüle eden testi var.Testte de gözle görüldüğü kadarıyla Mazda Cx-5 daha iyi bir sonuç almış.Video'da da görüldüğü gibi Foresterın 0.15. saniyede sol arka lastiği havaya kalkıyor ve araç kasılıyor.


    Geyik testi= https://www.youtube.com/watch?v=6Y66CK6v580
    Geyik testi= https://www.youtube.com/watch?v=P5W-Jy1A5Ao

    Asimetrik simetrik lastik farkı:=http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-rehberi/lastik-satin-alimi/simetrik-asimetrik-ve-yonlu-lastikler-hangisini-secmeli-23692

    esc testiyle geyik testi çok da aynı şey değil, esc testinde yanal maksimum yer değiştirme ile yardımcı sistemin başarısı ölçülüyor. Focus'ta esc testinde tekeri havada bırakıyor ama tutup da cx5, focustan iyi yol tutuyor diyemeyiz heralde değil mi ?

    https://www.youtube.com/watch?v=Ckul3WaRRyE




  • https://store.donanimhaber.com/74/99/b6/7499B62A6B621BECD2D9B40E94896BCB.JPG

    al kardeş, bi incele istersen. dün rastladığım bir konudan aldım

    cx5 61.1 km ile en rezil 2. slalom derecesini elde etmiş.

    şimdi sadece sonuca bakarsak duster dan sonra en kötü yol tutan araç değil mi?

    ama sen de bende biliyoruz ki öyle değil...

    nasıl oldu acaba gerçekten bende merak ediyorum
  • alikum kullanıcısına yanıt
    Test edilen Mazda Cx-5'de Yohohoma geolander yani (M+S)MUD AND SNOW 4 mevsim lastik bulunuyor.Bu lastik eski aracımda bulunuyordu ve sıcak havalarda çok kötü bir performans gösteriyordu.Testteki diğer araçlarda performans lastiği bulunduğu için slalom testinden bu araçlar daha iyi bir sonuç almış.

    Benim verdiğim linklerdeki testlerde ise her iki araçta da m+s lastik bulunuyordu.Yukarıda linkini attığınız teste forester da (m+s) lastikler ile katılsaydı Cx-5'den daha kötü bir sonuç alma ihtimali çok yüksek olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Test edilen Mazda Cx-5'de Yohohoma geolander yani (M+S)MUD AND SNOW 4 mevsim lastik bulunuyor.Bu lastik eski aracımda bulunuyordu ve sıcak havalarda çok kötü bir performans gösteriyordu.Testteki diğer araçlarda performans lastiği bulunduğu için slalom testinden bu araçlar daha iyi bir sonuç almış.

    Benim verdiğim linklerdeki testlerde ise her iki araçta da m+s lastik bulunuyordu.Yukarıda linkini attığınız teste forester da (m+s) lastikler ile katılsaydı Cx-5'den daha kötü bir sonuç alma ihtimali çok yüksek olurdu.

    İşte bende aynen bunu diyorum

    Tek bir kritee bile bir aracı ne duruma sokuyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw x5 ile de test sürüşü yaptım ama paylaşamadım. Yarın fotolarla beraber paylaşırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.