Şimdi Ara

...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]... (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
10
Favori
296.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kia Magentis 2001- 2006 serisi

    -2 Litre 138 HP

    TEK TIRNAK

    >30.000KM veya 2 sene
  • BUJİLER saniyede kaç kez ateşleme yapar ?
  • bu is saniye isi degil, görevi gelir atesleme yapar.

    http://www.itusozluk.com/gorseller/d%F6rt+zamanl%FD+motor/39441

    1. zaman : Emme( HAVA ve akaryakit miktari )
    2.zaman : HAVA ve akaryakit miktari SIKISTIRILIR
    3.zaman : atesleme
    4.zaman : egzoz

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    bu gün sanayi de bujileri değiştirdim.en sağdaki buji diğerlerine göre çok daha fazla kararmıştı simsiyahtı neredeyse diğerleri eşit oranda kirlenirken en sağdaki cok daha fazla kararmış anlamadım bunun sebebi ne olabilir acaba? araçta yağ eksilme sorunu yok fakat lpg kitini taktırdıktan sonra ilk kez buji değişimi yaptırdım ve lpg den önce böyle bir olaya rastlamamıştım.aracım 2004 clio II.


    Yağ dışında, zengin karışım veya soğuk çalışma da bujilerde koyu renkli mat birikime sebebiyet verebilir. Eğer buji iyi ateşlemiyorsa bu da o silindirde (ateşleme sayısına göre) zengin karışıma ve soğuk çalışmaya neden olur.

  • Buji kablosunda temassızlık veya kaçak olabilir
  • Tırnak açıklığı çok fazla olabilir
  • Porselen içinde kılcal çatlak olabilir
  • Buji yuvası kirli ve nemliyse akım kısayoldan metal bloğa kaçıyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    bu gün sanayi de bujileri değiştirdim.en sağdaki buji diğerlerine göre çok daha fazla kararmıştı simsiyahtı neredeyse diğerleri eşit oranda kirlenirken en sağdaki cok daha fazla kararmış anlamadım bunun sebebi ne olabilir acaba? araçta yağ eksilme sorunu yok fakat lpg kitini taktırdıktan sonra ilk kez buji değişimi yaptırdım ve lpg den önce böyle bir olaya rastlamamıştım.aracım 2004 clio II.


    Yağ dışında, zengin karışım veya soğuk çalışma da bujilerde koyu renkli mat birikime sebebiyet verebilir. Eğer buji iyi ateşlemiyorsa bu da o silindirde (ateşleme sayısına göre) zengin karışıma ve soğuk çalışmaya neden olur.

  • Buji kablosunda temassızlık veya kaçak olabilir
  • Tırnak açıklığı çok fazla olabilir
  • Porselen içinde kılcal çatlak olabilir
  • Buji yuvası kirli ve nemliyse akım kısayoldan metal bloğa kaçıyor olabilir.

  • teşekkür ederim açıklamarınız için .aracım bujileri değiştirmeden önce ani duruşlarda rolanti dalgalanması yapıyordu bujileri değiştirdim şimdi öyle bir sıkıntı kalmadı.ama buji diplerinde baya bi toz toprak birikmişti acaba diyorum değiştirirken içeri bişey mi kaçtı.c




  • 15 binde bir bujileri kendim değiştiriyorum 7 ,8 bine gelince de söküp temizliyorum arabam lada samara
  • Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.
  • elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Şubat 2011; 18:40:45 >
  •  ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


    arkadaslar yukardakı ornek olarak koyduğum resımde izalatorun ngk yazan yerın ordan alt taraflarına sıyah kurum gıbı bı madde olusursa bunun anlamı ne olabılır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 11 Şubat 2011; 3:14:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.





    Sizin gibi bilgi birikimi yüksek olan OBK nickli üye LPG forumunda orijinal bujide ısrar etmeyip LPG'li araçlar için LPG bujisi kullanılması gerektiğini söylemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.





    Sayın Vezir,

    Cevabınız için teşekkür ederim. benim aracımın orjinal bujisi yani kullanım klavuzunda yazan NGK BKR5E takılan Buji ise NGK BKR5EYA-11 bujisi. netten karşılaştırdım direnç değerleri aynı. gerçi direnç ile akım yada voltaj arasındaki farkı bilmiyorum ama çok güvendiğim ustam bu bujileri takmamı söyledi. buji takıldıktan sonra herhangi bir olumsuzluk olmadı hatta uzun yolda yakıt tüketimi azaldı bile. aracın ivmelenmesinde herhangi bir sorun yok gibi. sorun olsa hemen belli olurmu yoksa daha sonramı belli olur. bujileri taktıktan sonra belirgin bir yakıt düşüşü var.




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 11 Şubat 2011; 11:53:35 >
  • LPG li araçlarda eğer modifikasyon yapılacak ise buji kablosu ile birlikte bujinin berabar modifikasyonu uygundur. Sadece bujiyi değiştirerek ateşleme zamanını LPG ye göre ayarlamak mümkün değildir. Bu nedenle araç ECU da gerekli ayarlar yapılırken sizin aracınızda hangi bujinin olduğu sorulmaz . Bunu seçebilme şansı varsa LPG ile birlikte buji modifikasyonu , kablo ve ECU setupları beraber ayarlanmalıdır.

    Eğer sadece buji değişimi yuapılırsa belki bujiyi korursunuz ve ömrü uzar ama bu sefer yanma verimi ve zamanlama konusunda eksiklikleri her araç hızlanmasında veya rölanti dengesizliklerinde görrürsünüz. Ustadan başınızı kaldıramayabilirsiniz. Çok da yakması LPG nin değil zamanında ateşlemeyerek güç kaybına açan buji seçiminde olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.





    Sayın Vezir,

    Cevabınız için teşekkür ederim. benim aracımın orjinal bujisi yani kullanım klavuzunda yazan NGK BKR5E takılan Buji ise NGK BKR5EYA-11 bujisi. netten karşılaştırdım direnç değerleri aynı. gerçi direnç ile akım yada voltaj arasındaki farkı bilmiyorum ama çok güvendiğim ustam bu bujileri takmamı söyledi. buji takıldıktan sonra herhangi bir olumsuzluk olmadı hatta uzun yolda yakıt tüketimi azaldı bile. aracın ivmelenmesinde herhangi bir sorun yok gibi. sorun olsa hemen belli olurmu yoksa daha sonramı belli olur. bujileri taktıktan sonra belirgin bir yakıt düşüşü var.

    her yeni buji değişimibenzer etkiyi zaten yaratır önemli olan farklı yeni bujilerde kıyaslamayı yapabilmektir. Eğer inceleme yapılacak ise 2 silindire orjinal bujiyi diğer 2 silindire istediğiniz farklığı olan bujiyi takın bir süre kullnın. sonra bujileri söküp inceleyin farkını bize yazmayı ihmal etmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


    arkadaslar yukardakı ornek olarak koyduğum resımde izalatorun ngk yazan yerın ordan alt taraflarına sıyah kurum gıbı bı madde olusursa bunun anlamı ne olabılır ?


    Yardımcı olabilecek biri varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER
    arkadaslar yukardakı ornek olarak koyduğum resımde izalatorun ngk yazan yerın ordan alt taraflarına sıyah kurum gıbı bı madde olusursa bunun anlamı ne olabılır ?


    Yardımcı olabilecek biri varmı ?


    İzolasyon kılıfıının dışında kalan porselendeki kirli görüntü olağandır. Tamamen normal. Porselende kılcal çatlak olduğunda veya porselenle metal arasında sızıntı olduğunda düzensiz kirlenme görülebilir ve kahverengimsi olmazlar. Fakat bunlar çok zayıf ihtimaller, bunlar olduğunda elektrotlarda da eşlik eden başka göstergeler olur.

    Aslında tam tersine bujilerden birinin aşırı temiz olması şüphe uyandırıcı olmalı. Bu etrafında korona, yani iyonlaşmış havanın olduğunu düşündürür. Bu da sağlıklı elektrik aldığı halde ateşlemeyen bujilerde görülebilir. Böyle bir sorun varsa tamamen karanlıkta buji yuvalarına dikkatli bakarak gözlemlenebilir.




  • 30.000 km eğer İstanbulda araç kullanıyorsanuz çok fazla bence. Sonuçta yapılan km dışında birde aracın çalışma saati var. Yoğun trafikte durarak yol yapmıyorsunuz ama araç çalışıyor. Soran arkadaşlarımada kendim yaptığımı söylüyorum; Aracın kitapçığında yazan değerleri ikiye bölün. 30.000 buji, 15.000 yağ ve filtreler yerine 15.000 buji, 7500-10.000 gibi yağ ve filtreler. Ben senede çok az km yaptığımdan her sene iki kere bakım bir kerede buji değiştiriyorum. Senede yaptığım km maksimum 5000dir. Ama hep kısa mesafe yada trafik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER
    arkadaslar yukardakı ornek olarak koyduğum resımde izalatorun ngk yazan yerın ordan alt taraflarına sıyah kurum gıbı bı madde olusursa bunun anlamı ne olabılır ?


    Yardımcı olabilecek biri varmı ?


    İzolasyon kılıfıının dışında kalan porselendeki kirli görüntü olağandır. Tamamen normal. Porselende kılcal çatlak olduğunda veya porselenle metal arasında sızıntı olduğunda düzensiz kirlenme görülebilir ve kahverengimsi olmazlar. Fakat bunlar çok zayıf ihtimaller, bunlar olduğunda elektrotlarda da eşlik eden başka göstergeler olur.

    Aslında tam tersine bujilerden birinin aşırı temiz olması şüphe uyandırıcı olmalı. Bu etrafında korona, yani iyonlaşmış havanın olduğunu düşündürür. Bu da sağlıklı elektrik aldığı halde ateşlemeyen bujilerde görülebilir. Böyle bir sorun varsa tamamen karanlıkta buji yuvalarına dikkatli bakarak gözlemlenebilir.



    Yanıtınız için teşekkür ederim

    3 tane bujinin porseleninde bahsettiğim gibi bir kurum tarzında bir pislik vardı 4 bujide ise diğerlerine nazaran daha azdı , bujilerin elektrot ucları felan oldukça temiz görünüyordu herhangi bir pislik kurum yada başka bir problem yoktu sadece dediğim gibi buji porseleninde kurumlanma tarzı bişey vardı

    bujilerin bu şekilde olması normalmidir acaba , süpheleneceğimiz bir durum olmalımı sizce ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    Yanıtınız için teşekkür ederim

    3 tane bujinin porseleninde bahsettiğim gibi bir kurum tarzında bir pislik vardı 4 bujide ise diğerlerine nazaran daha azdı , bujilerin elektrot ucları felan oldukça temiz görünüyordu herhangi bir pislik kurum yada başka bir problem yoktu sadece dediğim gibi buji porseleninde kurumlanma tarzı bişey vardı

    bujilerin bu şekilde olması normalmidir acaba , süpheleneceğimiz bir durum olmalımı sizce ?


    Gayet normal bir görüntü. Ortalamadan temiz bile diyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    Yanıtınız için teşekkür ederim

    3 tane bujinin porseleninde bahsettiğim gibi bir kurum tarzında bir pislik vardı 4 bujide ise diğerlerine nazaran daha azdı , bujilerin elektrot ucları felan oldukça temiz görünüyordu herhangi bir pislik kurum yada başka bir problem yoktu sadece dediğim gibi buji porseleninde kurumlanma tarzı bişey vardı

    bujilerin bu şekilde olması normalmidir acaba , süpheleneceğimiz bir durum olmalımı sizce ?


    Gayet normal bir görüntü. Ortalamadan temiz bile diyebilirim.


    çok teşekkür ederim hayırlı akşamlar




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.