Şimdi Ara

...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
196
Cevap
10
Favori
296.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.







    Bende de bunun tam tersi bir durum var, şimdi şöyle

    bugün parçacıdan 4 adet buji aldım.
    Aracım 98 Civic 1.4is

    NGK BKR5E ( 4 tanesi 20 lira)

    parçacı senin aracın için olanı budur diye verdi ama benim araçtan çıkan buji

    NKG BKR6E kodlu,

    ustaya sordum bak bunun kodunda 6 yazıyor bunda 5 yazıyor diye, bişey olmaz dedi taktı,
    neyse geldim eve araça hehangi bir sorun yok.

    Şimdi NKG nin web sitesinden baktımda, aralarında bi fark var mı diye
    herşey aynı fakat elektrot aralığı değerleri farklı

    BKR6E 'nin elektrot aralığı 1,1 mm - (aracımdan çıkan eski buji)
    BKR5E 'nin elektrot aralığı 0,9 mm - (takılan yeni buji)

    ayrıca arabanın kipapcığına baktım,
    normal kullanımda BKR5E-11, sıcak ve yüksek hızlarda BKR6E-11 kullanılmalıdır diyor.
    Tırnak aralığı 1.1 mm (0.04 inç) +0, -0.1mm tolerans diyor.

    benim kullandığım buji 0.9 mm tırnak aralığına sahip. Bir de Lpg'li araçlarda tırnak aralığını 0.1 mm ya da 0.2 mm daraltıklarını duydum bu durumda 0.9 buji benim araç için tam oldu diyebilir miyiz?

    Sonuç olarak bu durumun avantajı ya da dezavantajı olur mu?
    hatta avantajı geçtim bi zararı olur mu?
    saygılar,




  • konu biraz eski ama bu konuda uzman arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. aracımın bujisi ngk LFR5AP-11, çok bilen parçacı LFR5A-11 kodlu bujiyi verdi.
    NGK sitesinden araştırdım, orjinali platin, benim aldığım nikel, diğer ölçüler aynı. şimdi bu bujiyi aracıma taktırabilirmiyim, aradaki fark nedir.
  • merhaba vezir bey...

    Benim araba: Bora 1.6 16V BRC tüplü
    Senin 1 çi sayfada yazdığın Cold bujiler hakkında okudum ve cold buji gerekiyor bana AMA
    arabam için bana hangi Bujileri önerirsin...

    ___________________________________

    ben arabamı daha yeni 100.000km de

    bana arabam 105 beyiri tam olarak göstermiyor gibi geliyor... araba benden önçeki sahibinden İSTANBULDA sürülmüş ve kadınmış....

    arabanın debraj balatası sıfır takıldı ama arabam yinede zorluyor gibi..

    açeba arabama egzoz-manifodu temizliği ve sıfır katalizör gerekirmi...
    dananım haber sitemizdeki o kirli manifodları görünçe biraz şoka girdim ve şübhelendim !!

    krom clean gerekirmi ve bunu nevşehir bölgelerinde veya yakınlarında bulabilirmiyim

    sabırsızlıkla çevablarınızı bekliyirum.. saygılarımla serdar
  • 35.000 km gibi uzun bir süre bekleyip yakıtı içmiş, daha sonra tek depoda kendini kendini amorti etmiştir.
  • pardon çevabını pek anlayamadım... yoksa benim için deyilmiydi :)
  • 80 binde olan bujiden hayırmı gelır :D
  • arkadaşlar mondeo v6 için buji arıyorum internetten sipariş edeceğim bulamadım yardımcı olurmusunuz
  • Arkadaşlar birşey sorucam ,Bu gün yolda giderken motordan gelen büyük bir gürültüyle arabayı durdurdum, kaputu açtığımda bujinin bir tanesi yerinden çıkmış kablonun ucunda sallanıyordu. , Sebebi ne olabilir? Servisten kaynaklanan bir sorun olabilirmi? Yoksa benim bir hatam olabilirmi,? Yardımcı olursanız çok sevinecem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mburak07

    Arkadaşlar birşey sorucam ,Bu gün yolda giderken motordan gelen büyük bir gürültüyle arabayı durdurdum, kaputu açtığımda bujinin bir tanesi yerinden çıkmış kablonun ucunda sallanıyordu. , Sebebi ne olabilir? Servisten kaynaklanan bir sorun olabilirmi? Yoksa benim bir hatam olabilirmi,? Yardımcı olursanız çok sevinecem.

    bujinin durduğu yerde vidalandığı yerden çıkma ihtimali yoktur .Değiştirme anında unutulmuş olabilir.Başka olasılıkları düşünmek gerekli . Vidalanmış somun nasıl kendi kendine açılmaz ise burada ada benzer şeyler sözkonusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuneXXX

    merhaba vezir bey...

    Benim araba: Bora 1.6 16V BRC tüplü
    Senin 1 çi sayfada yazdığın Cold bujiler hakkında okudum ve cold buji gerekiyor bana AMA
    arabam için bana hangi Bujileri önerirsin...

    ___________________________________

    ben arabamı daha yeni 100.000km de

    bana arabam 105 beyiri tam olarak göstermiyor gibi geliyor... araba benden önçeki sahibinden İSTANBULDA sürülmüş ve kadınmış....

    arabanın debraj balatası sıfır takıldı ama arabam yinede zorluyor gibi..

    açeba arabama egzoz-manifodu temizliği ve sıfır katalizör gerekirmi...
    dananım haber sitemizdeki o kirli manifodları görünçe biraz şoka girdim ve şübhelendim !!

    krom clean gerekirmi ve bunu nevşehir bölgelerinde veya yakınlarında bulabilirmiyim

    sabırsızlıkla çevablarınızı bekliyirum.. saygılarımla serdar

    ayzıları ayzalı uzun zaman olmuştu. hatırlamam için tekrar okumam lazım ne yazmışım .
    Acnak buji satıcılarından bunu kataloglaraa bakarak öğrenebilirsiniz. Ayrıca internette birçok markanın katalogları mevcuttur.

    beygir güzüne ulaşmakta sorun var ise ne kadar eksik güç üretildiğini öğrenmeniz ilk adım olmalıdır. Bunun için kompresyon testi yaptırarak silndirlerin durumu ve ateşlemeden kaynaklanan bir sorun olup olmadığını gözden geçirin. Buji kablolarını da sıfırlamak böyle yüksek kmye geçeen araçlar için hatayı bulmak için yapılması gereken adımlardan birisidir




  • ilgilendiğin için teşeküller vezir bey

    Bujileri dün servisde kontrol ettik ve okadarda fena deyil... yani siyahımsı, ıslak veya erime falan yok, reng ide normal gibi... usta 5000km sonra deyiştir dedi ama ben fotoraflarını çekip birkaç gün içinde sana göstermek isterim...

    Buji kablolarını nasıl test edebilirim? Özel bir ölçüm aletleri servislerde bulunurmu açeba ? Yani kablolarda sorun yoksa boşuna masrafa girmeyim diye...


    VE bir sorum daha olaçak = Plastik Motor kapağının filitreye hava çekdiyi delikten fanın hemen arkasına ağızı genış bir boru çekersem motor biraz olsada rahatlayabilirmi veya biraz daha seri çalışma olabilirmi veya bunun ne gibi faydaları ve eksileri olur, bana biraz daha rahatlar gibi geliyio ????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuneXXX -- 9 Ocak 2012; 15:35:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: mburak07

    Arkadaşlar birşey sorucam ,Bu gün yolda giderken motordan gelen büyük bir gürültüyle arabayı durdurdum, kaputu açtığımda bujinin bir tanesi yerinden çıkmış kablonun ucunda sallanıyordu. , Sebebi ne olabilir? Servisten kaynaklanan bir sorun olabilirmi? Yoksa benim bir hatam olabilirmi,? Yardımcı olursanız çok sevinecem.

    bujinin durduğu yerde vidalandığı yerden çıkma ihtimali yoktur .Değiştirme anında unutulmuş olabilir.Başka olasılıkları düşünmek gerekli . Vidalanmış somun nasıl kendi kendine açılmaz ise burada ada benzer şeyler sözkonusu

    Bu serviste yapılan hatanın motora herhangi bir zararı olurmu?




  • Slmlar arkadaşlar aracımın bakımını yaptırmak için buji, buji kablosu, hava filtresi, yağ, yağ filitresi aldım
    NGk nın kendi sitesinde BPR6ES-11 olduğu yazıyor. ama türkiye ngk sitesinde BKR6E-11
    diye verilmiş. parçacıda türkiye sitesine bakarak heraldeki kalem buji verdi. fakat kendi bujisi kalın bujilerden.
    ve araçtan çıkan denso da kalın buji.
    ngk nın sitesinde bana verilen bujinin mazda bujisi olarak geçiyor.
    bujiyi taktırmış bulundum artık, araç daha serileşti hızlaştı, yakıtı henüz ölçmedim.
    dejavantaj gibi gözükmüyor ama teknik konuları bilemem.
    arabaya zarar verirmi? yada böyle kullanmaya devam edilmelimi?
    Araç hyundai excel 1.5
  • arkadaşlar merhaba,

    ben aracımın bujilerini kontrol amacı ile arasıra söküp bakıyorum.her zaman aşağıdaki gibi beyaz ve temiz görünken şimdi biraz kahverengi görünüyor. bir terslikmi var acaba. bilen arkadaşlardan yorum bekliyorum. kolay gelsin



     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 22 Ocak 2012; 10:30:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuneXXX ilgilendiğin için teşeküller vezir bey Bujileri dün servisde kontrol ettik ve okadarda fena deyil... yani siyahımsı, ıslak veya erime falan yok, reng ide normal gibi... usta 5000km sonra deyiştir dedi ama ben fotoraflarını çekip birkaç gün içinde sana göstermek isterim... Buji kablolarını nasıl test edebilirim? Özel bir ölçüm aletleri servislerde bulunurmu açeba ? Yani kablolarda sorun yoksa boşuna masrafa girmeyim diye... VE bir sorum daha olaçak = Plastik Motor kapağının filitreye hava çekdiyi delikten fanın hemen arkasına ağızı genış bir boru çekersem motor biraz olsada rahatlayabilirmi veya biraz daha seri çalışma olabilirmi veya bunun ne gibi faydaları ve eksileri olur, bana biraz daha rahatlar gibi geliyio ????
    buji kabloları ohmmetre ile test edilebiliyor ancak pahalı değilse değiştirmenizi öneririm. zaman içinde iletimi düşüyor , kablo plastikleri sertleşerek zarar görebiliyorlar.her şey gibi bunun da bir ömrü var maalesef

    bahsettiğiniz modifikasyonlar için işin uzmanı bir ustaya danuşmadan bir eklenti yapmamanızı öneririm. fabrikasyon olan en doğrusudur




  • @manager 71 ,

    bugilerden kahverengi olanı sanki LPG li araçla kullnılmış gibi duruyor. kahverengi renk paslın rengidir ve su ile alakalıdır. yani eğer lpg li araç ise yanan lpg den dolayı bu oluşmuş olmalıdır . Normal oalbilir ama benzin dışında yakıt kullanmayan araçta olmuş ise silindirlere bir şekilde su karışıyor olmalı , durum incelenmelidir. LPG li araçlarda buji geç kirlenir ama yanma ısısı yüksek ise bu bujide kalıcı hasar yapabiliyor ve turnakların şeklini bozabilmektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    @manager 71 ,

    bugilerden kahverengi olanı sanki LPG li araçla kullnılmış gibi duruyor. kahverengi renk paslın rengidir ve su ile alakalıdır. yani eğer lpg li araç ise yanan lpg den dolayı bu oluşmuş olmalıdır . Normal oalbilir ama benzin dışında yakıt kullanmayan araçta olmuş ise silindirlere bir şekilde su karışıyor olmalı , durum incelenmelidir. LPG li araçlarda buji geç kirlenir ama yanma ısısı yüksek ise bu bujide kalıcı hasar yapabiliyor ve turnakların şeklini bozabilmektedir.

    evet lpg ile kullanılıyor. ama bundan önce hep beyaz çıkardı. hiç böyle olamıştı. bu resimdeki beyaz buji benzinde kullanım. son günlerdeki aşırı soğuk nedeni ile olabilirmi. birde on beş gün depoda lpg olduğu halde benzinde kullandım. bu bekleme anında lpg aşırı soğuktan nemlenmiş olabilirmi. yada bunan benzer. lpg ye su karışmış olabilirmi. buda önceden lpg kullanımı olan buji

    cevaplar için teşekkür ederim.

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    @manager 71 ,

    bugilerden kahverengi olanı sanki LPG li araçla kullnılmış gibi duruyor. kahverengi renk paslın rengidir ve su ile alakalıdır. yani eğer lpg li araç ise yanan lpg den dolayı bu oluşmuş olmalıdır . Normal oalbilir ama benzin dışında yakıt kullanmayan araçta olmuş ise silindirlere bir şekilde su karışıyor olmalı , durum incelenmelidir. LPG li araçlarda buji geç kirlenir ama yanma ısısı yüksek ise bu bujide kalıcı hasar yapabiliyor ve turnakların şeklini bozabilmektedir.

    evet lpg ile kullanılıyor. ama bundan önce hep beyaz çıkardı. hiç böyle olamıştı. bu resimdeki beyaz buji benzinde kullanım. son günlerdeki aşırı soğuk nedeni ile olabilirmi. birde on beş gün depoda lpg olduğu halde benzinde kullandım. bu bekleme anında lpg aşırı soğuktan nemlenmiş olabilirmi. yada bunan benzer. lpg ye su karışmış olabilirmi. buda önceden lpg kullanımı olan buji

    cevaplar için teşekkür ederim.

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


    LPG nin su içermesi değil soz konusu olan . LPG hava ile yandığı zaman su Buhari oluşur , kimyasal bir denklem sonucu.aynen doğalgaz yandığında nasıl su Buhari bacadan atılıyorsa , oranları farklı da olsa benzer sekilde LPG yanlısı sonucu su ve karbondioksit oluşur .bu silindir icinde bahsi gecen kahverengi pas renkli oluşumu hızlandırır. Bumı acısından nem veya su Buhari iyi bir şey değildir . Hava soğuk oldugunda LPG yandığında daha fazla su buhari oluşmaktadır.sanirim temel nedeni budur. Ancak bu Budin'in değiştirilmesini gerektirir mı ? Bu ayrı bir tartışma konusudur.korozyon asırı olmadıkça Bujinin tırnaklarına ulaşmadığa ateşleme performansı düşmemesi gerekir. Ama Bujinin tırnağında bu durum olursa kaplama gibi ateşlemeyi etkileyecek ve daha fazla su buhari oluşumu olmasına neden olabilecektir, diye düşünüyorum.




  • sonra gelecem
  • Basit bir soru,

    8 silindirli bir aracı, 8 den daha az silindirle çalıştırıp kullanabilir miyiz?

    yani 8 silindir başındaki bujilerden birini iptal etsem, araç 7 buji ile çalışır mı?
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.