Şimdi Ara

BUJI YAKMA PROBLEMI // ARACIM CALISMIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
12.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • EDİT: ARACIMIN SON DURUMUNU AŞAĞIYA BİRKAÇ MESAJ SONRASINA YAZDIM


    Arkadaslar merhaba,

    size dün gece basima gelen bir problemden bahsetmek istiyorum.

    peugeot 106 gti aracim var, onceki gun yag degisimi yaptim, castrol 10/40 yağ koydurdum ustama ve yağ filtresini de degistirdik, usta tüm bidonu boşalttı araca.. ustaya bu kadar yağ fazla degil mi diye sordum cünkü baska ustalar tümünü bosaltmiyordu, fazlasi zarar diyordu.

    ustam yok bişey olmaz dedi araba calisinca yağ seviyesi de düşer dedi. peki dedim ve aracımı aldım, calistirip eve gittim, giderken aracın aşırı sessizleştiğini farkettim, motordan cok az ses geliyordu. fazla yağ yüzünden mi bilmiyorum..

    evden otogara gittim, arabami otogara parkettim ve şehirdışına çıktım. gece geri döndüm Antakya'ya ve otogarda aracima binip calistirip 100 metre gittikten sonra motordan gürültü ve patırtılar gelmeye basladi, korkarak sağa cektim, tekrar calistirdim, 200 metre daha sorunsuz gittim, normalde arac rölantideyken 1000 devirde çakılı kalıyordu ama bu defa 3000 devirlere vuruyordu rölantideyken, gürültü devam etti ve tekrar sağa çekip kaputu açtım. suya baktım birazcik eksilmişti ama cok degil, yazları her ay bu miktarda eksiliyordu diye umursamadim,

    ardından yağ çubuğunu çekip baktım ki normalde 2. cizgide olmasi gerekirken yağ seviyesi, olmasi gerekenin 1.5 katydı, yani 3. çizgi olsaydı tam o seviyedeydi..

    ustamın evi tesadüf yakınmış geldi gece yarısı baktı araca, önce benzinin bitmis olabilir dedi, ustama acaip gürültü ve patirti geldigini, yağ seviyesinin anormal oldugunu da kendisinin de gördügünü söyledim..

    yağa benzin karişmiş olabilir dedi ama belki benzin bitmiştir sen yinede benzin al dedi. istasyona kadar yürüyüp benzin aldım araca koyduk ama aracım birdaha çalışmadı.

    ustam yağa benzin karişti muhtemelen pazartesi kurtarıcı çağır getir bakalım dedi..

    fakat benim icimde şüpheler var, belki o yağın gerçek seviyesiydi, ustam tüm bidonu boşaltinca boyle oldu, yag eger gercekten o kadar fazlaysa motora zarar vermis olabilir mi ?

    veya yağa su karışmış olamaz mı neden ustam hemen benzin karişmiş teşhisini koydu? ayrıca neden yağ değişiminden sonra aracım o kadar sessizleşti..

    son olarak şunu belirtmek istiyorum, yağ değişimi sırasında ustaya bişey sormustum, evimin yakinindaki opetten benzin alinca aracimin ışıklarda dururken titremeden stop ettigini soyledim, o da gaz kelebegine bir ilac sıktı ama o kadar fazla sıktı ki aracim 5 dakika boyunca calismadi, o ilac motora zarar vermis olabilir mi?

    bir de usta bujilerime bakti, bujilerin yıpranmıs dedi kendi elindeki cıkma bujilerden takti seni 10 bin km götürür taktıgım bujiler dedi..

    bu ustayla tanismadan once aracimda hicbir problem yoktu aracim motoruyla hic oynanmamis hic zorlanmamiş yariştirilmamiş sıkıştırılmamış diri bir araç.. o yüzden aklıma ustanın bi hata yapmis olabilecegi geliyor fakat usta tabiki bunu kabullenmeyecektir ne yapmam gerekir..

    dipnot: aracımın yağ ve hararet göstergeleri arızalı, canı isteyince calisiyor cani istemeyince calismiyor.. kime götürsem kimse cözüm bulamadi.. tabladan sigortadan muşurlerden hatta beyinden diyenler var her kafadan ses cikiyor o yüzden yağ basıncı ve hararete bakamadım :(((



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Genius -- 8 Eylül 2009; 10:30:21 >







  • ve de son olarak,

    1) yağ fazla katıldıysa yağ basıncı cok yüksekse
    2) yağa su karıstıysa
    3) yağa benzin karistiysa

    bunlarin masraflari ve yol actigi hasarlar nelerdir zaten cok sıkışığım daha fazla masrafi kaldiramiycam görüşlerinizi bekliyorum.
  • Sen (usta ??)yı değiştir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UML -- 30 Ağustos 2009; 12:55:23 >
  • ustayı degistiricem zaten ama eger bu arıza ustanın hatasıysa yine bu ustaya götürmem gerekiyor masraf karşilayabilecek durmda degilim cünkü
  • Ustan suçu kabullenmezse vay haline ozaman
  • iyi güzel söylüyorsunuz da

    aracimdaki sorun ne acaba ben onun hakknda fikir almak istedim
  • Fazla yağ konulması nedeni ile yağ boğulması olabilir nasılki araba benzini fazla aldığında boğuluyorsa bu da öyle olmuştur.

    Bujilerde fazka yağdan kurumlanmıştır yada yağlıdır,Piston içeriside yağlandı ise biraz uğraştırır.
  • Ya ben anlamıyorum. Bir yağ değiştimeyi beceremeyen ustalar nasıl olur anlamıyorum. Yağ değiştirmenin mantığı basittir.

    --- Araç lifte kaldırılır.
    --- Yağ tapası/ tapaları alttan boşaltılır...yağın tamamen akması bitene kadar beklenir. Filtre değiştirilir.
    --- Daha sonra tapa kapatılır.
    --- Araç kaputu açılır ve motor kapağı gevşetilir.
    --- İstenen yağdan motora dökülmeye başlanır. Tabi bu arada aracın karterinin kapasitesini bilmekte yarar var. Yağ çubuğundan seviye takibi yapılır ara ara....Tercihen yağ seviyesi çubuğun ortasına geldiğinde araç bir 5 dakika çalıştırılır.
    --- Stop edildikten sonra yağ seviyesi kontrol edilir. Seviye biraz düşmüş olabilir. 10 - 15 dakika daha beklenir. Tekrar seviye kontrol edilir. Bu seviyeye göre çizgi hizasına gelinceye kadar yağ konulmaya devam eder. Çizgi hizasına gelindiğinde motorun yapısındaki yanmadan dolayı oluşacak eksilmelerin önüne geçmek için 200 gram daha fazla konur. Bu arada konulan yağ miktarı ile katalogda belirtilen miktarın birbirine yakın olması gereklidir. Aralarından en fazla 500 ml olmalıdır. Yani eğer katalog değerinden 500 ml eksik koyulmuşsa ilerleyen zamanda 500 ml lik eksilme kayla alınmaz. İşin en tehlikeli boyutu ise fazla yağ koymaktır.
    Eğer konulan yağ aşırı derecede fazla ise iş kötü..Sizin aracınızı karter kapasitesi nedir...yağ çubuğunda iki çizgi arası ne kadar bir miktara denk geliyo bilemiyoruz. Ama bilinen o ki sizin aracınıza normalde eksildiğinde size yağ ikaz lambasını yaktıracak kadar fazladan yağ konmuş....

    Aşağıda arkadaşlardan birinin dediği gibi ufak hasarda olabilir. Ya da keçeler aşırı fazla yağdan patlayıp sekmanlarıda kırmış olabilirsiniz. İnşallah yanılıyorumdur ama motorda gürültü patırtı olduğuna göre mekanik aksama zarar gelmiş olmalı. Motorunuz tam rektefiyeye gidebilir. Umarım elinizde fatura ve ustaların direksiyon kenarına astıkları yağ bakım kartı vardır.

    Geçmiş olsun diliyorum....bu arada aracınız çalışırken aşırı duman atıyormuydu...keşke sürekli çalıştırmayı denemese idiniz.....eğer motor rektefiyelik olmuşsa siz her çalıştırışınızda motora daha çok zarar gelmiş. Aracınızda muhtemelen kendini kitlemiş.

    Dediğim gibi umarım ki yanılıyorumdur.....

    Bu kadar basit bişi...bu usta denilen şahsiyet kafasına göre
    quote:

    Orijinalden alıntı: Genius

    Arkadaslar merhaba,

    size dün gece basima gelen bir problemden bahsetmek istiyorum.

    peugeot 106 gti aracim var, onceki gun yag degisimi yaptim, castrol 10/40 yağ koydurdum ustama ve yağ filtresini de degistirdik, usta tüm bidonu boşalttı araca.. ustaya bu kadar yağ fazla degil mi diye sordum cünkü baska ustalar tümünü bosaltmiyordu, fazlasi zarar diyordu.

    ustam yok bişey olmaz dedi araba calisinca yağ seviyesi de düşer dedi. peki dedim ve aracımı aldım, calistirip eve gittim, giderken aracın aşırı sessizleştiğini farkettim, motordan cok az ses geliyordu. fazla yağ yüzünden mi bilmiyorum..

    evden otogara gittim, arabami otogara parkettim ve şehirdışına çıktım. gece geri döndüm Antakya'ya ve otogarda aracima binip calistirip 100 metre gittikten sonra motordan gürültü ve patırtılar gelmeye basladi, korkarak sağa cektim, tekrar calistirdim, 200 metre daha sorunsuz gittim, normalde arac rölantideyken 1000 devirde çakılı kalıyordu ama bu defa 3000 devirlere vuruyordu rölantideyken, gürültü devam etti ve tekrar sağa çekip kaputu açtım. suya baktım birazcik eksilmişti ama cok degil, yazları her ay bu miktarda eksiliyordu diye umursamadim,

    ardından yağ çubuğunu çekip baktım ki normalde 2. cizgide olmasi gerekirken yağ seviyesi, olmasi gerekenin 1.5 katydı, yani 3. çizgi olsaydı tam o seviyedeydi..

    ustamın evi tesadüf yakınmış geldi gece yarısı baktı araca, önce benzinin bitmis olabilir dedi, ustama acaip gürültü ve patirti geldigini, yağ seviyesinin anormal oldugunu da kendisinin de gördügünü söyledim..

    yağa benzin karişmiş olabilir dedi ama belki benzin bitmiştir sen yinede benzin al dedi. istasyona kadar yürüyüp benzin aldım araca koyduk ama aracım birdaha çalışmadı.

    ustam yağa benzin karişti muhtemelen pazartesi kurtarıcı çağır getir bakalım dedi..

    fakat benim icimde şüpheler var, belki o yağın gerçek seviyesiydi, ustam tüm bidonu boşaltinca boyle oldu, yag eger gercekten o kadar fazlaysa motora zarar vermis olabilir mi ?

    veya yağa su karışmış olamaz mı neden ustam hemen benzin karişmiş teşhisini koydu? ayrıca neden yağ değişiminden sonra aracım o kadar sessizleşti..

    son olarak şunu belirtmek istiyorum, yağ değişimi sırasında ustaya bişey sormustum, evimin yakinindaki opetten benzin alinca aracimin ışıklarda dururken titremeden stop ettigini soyledim, o da gaz kelebegine bir ilac sıktı ama o kadar fazla sıktı ki aracim 5 dakika boyunca calismadi, o ilac motora zarar vermis olabilir mi?

    bir de usta bujilerime bakti, bujilerin yıpranmıs dedi kendi elindeki cıkma bujilerden takti seni 10 bin km götürür taktıgım bujiler dedi..

    bu ustayla tanismadan once aracimda hicbir problem yoktu aracim motoruyla hic oynanmamis hic zorlanmamiş yariştirilmamiş sıkıştırılmamış diri bir araç.. o yüzden aklıma ustanın bi hata yapmis olabilecegi geliyor fakat usta tabiki bunu kabullenmeyecektir ne yapmam gerekir..

    dipnot: aracımın yağ ve hararet göstergeleri arızalı, canı isteyince calisiyor cani istemeyince calismiyor.. kime götürsem kimse cözüm bulamadi.. tabladan sigortadan muşurlerden hatta beyinden diyenler var her kafadan ses cikiyor o yüzden yağ basıncı ve hararete bakamadım :(((




  • yağ benzin karısması genellikle bozuk enjektorlerden kaynaklanır enjeksiyonlu araçlarda , daha önce böyle bi sorun olduğunu sanmıyorum çünkü yağı koyduktan sonra patlak vermis bu olay bu nedenle aracınıza koyulan fazla yağdan dolayı sorun var benzin karısması söz konusu olmaz , ayrıca yağı koyduktan sonra ustanız (artık ne kadar ustaysa ) yağ çubuğunu çekip bakmadımı ? bu kadarda cahillik olmaz , dediğiniz gibi sesler geldiyse büyük sorun çıkarmıstır siboplar hasar g örmüs olabilir keçeler patlamıs olabilir , iyi bir ustaya gitmeden önce yağı değisitiren ustanızın yakasına yapışın açmıs olduğu masrafı karşılasın cahilliğinin bedelini ödesin .
    umarım büyük masraf yoktur ama anlattıklarınıza göre büyük masraf acacağa benziyor geçmis olsun
  • İŞTE BÖYLE USTALAR EKMEĞİMİZE MANİ OLUYO EKMEK YİYEMİYORUZ BUNLARIN YÜZÜNDEN ANAHTAR TUTMAYI BİLMEYEN USTAYIM DİYO............ DURUN SİZE BİŞEY ANLATAYIM BEN İSTANBULDAYIM AMA TATİL İÇİN GEÇEN SENE ÖNCE BALIKESİRE GİTTİM BENİM ARABADADA EGR VALFİ VAR GİDEKEN YOLDA DUMANI KESMİYODU TEŞHİSİ KOYDUM GİDERKEN SONRA Bİ TAMİRCİ BULDUM ORDA TABİ ADAM BENİM MOTORCU OLDUĞUMU BİLMİYO SELAM ALEYKUM ALEYKUM SELAM FALAN NEYSE SORUN NE DEDİ BENDE EGR VALFİ KURUMLANMIŞ GİDERKEN SİYAH DUMAN ATIYO DEDİM YÜZÜME BAKARAK GÜLÜMSEDİ NERDEN BİLİYON ABİ DEDİ BENDE TAMAM USTA DEDİM BAK BUL ARIZAYI DEDİM BUJİLERİ SÖKTÜ TAKTI FALAN Bİ DENEYELİM DEDİ ÇIKTIK BERABER Bİ TUR ATTIK HALA SİYAH DUMAN NOLDU USTA DEDIM BNA NE DEDİ BİLİYOMUSUNUZ EGR VALFİ ARIZALI DEDİ TAMAM DEDİM GELDİK GERİ TAMİRHANEYE KAPUT'U AÇTI BENDE ONU İZLİYOM İÇİMDENDE DİYOM ACABA BU NE ARIYO SAGDAN SOLDAN ARABAYI YUKARI KALDIRDI FALAN OLDU TAM 1 SAAT EN SONUNDA SORDUM USTA NE ARIYOSUN DEDİM BANA DEMESİNMİ EGR VALFİ DİYE GÜLESİM GELDİ GÜLEMİYOMDA SONRA DEDİM USTA İNDİR ARABAYI BENDE MOTORCUYUM HE DESENE USTA BANA YA DEDİ SONRA BERABER TEMİZLEYİP TAKMIŞTIK YA BÖYLE İŞTE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat oto tamir

    İŞTE BÖYLE USTALAR EKMEĞİMİZE MANİ OLUYO EKMEK YİYEMİYORUZ BUNLARIN YÜZÜNDEN ANAHTAR TUTMAYI BİLMEYEN USTAYIM DİYO............ DURUN SİZE BİŞEY ANLATAYIM BEN İSTANBULDAYIM AMA TATİL İÇİN GEÇEN SENE ÖNCE BALIKESİRE GİTTİM BENİM ARABADADA EGR VALFİ VAR GİDEKEN YOLDA DUMANI KESMİYODU TEŞHİSİ KOYDUM GİDERKEN SONRA Bİ TAMİRCİ BULDUM ORDA TABİ ADAM BENİM MOTORCU OLDUĞUMU BİLMİYO SELAM ALEYKUM ALEYKUM SELAM FALAN NEYSE SORUN NE DEDİ BENDE EGR VALFİ KURUMLANMIŞ GİDERKEN SİYAH DUMAN ATIYO DEDİM YÜZÜME BAKARAK GÜLÜMSEDİ NERDEN BİLİYON ABİ DEDİ BENDE TAMAM USTA DEDİM BAK BUL ARIZAYI DEDİM BUJİLERİ SÖKTÜ TAKTI FALAN Bİ DENEYELİM DEDİ ÇIKTIK BERABER Bİ TUR ATTIK HALA SİYAH DUMAN NOLDU USTA DEDIM BNA NE DEDİ BİLİYOMUSUNUZ EGR VALFİ ARIZALI DEDİ TAMAM DEDİM GELDİK GERİ TAMİRHANEYE KAPUT'U AÇTI BENDE ONU İZLİYOM İÇİMDENDE DİYOM ACABA BU NE ARIYO SAGDAN SOLDAN ARABAYI YUKARI KALDIRDI FALAN OLDU TAM 1 SAAT EN SONUNDA SORDUM USTA NE ARIYOSUN DEDİM BANA DEMESİNMİ EGR VALFİ DİYE GÜLESİM GELDİ GÜLEMİYOMDA SONRA DEDİM USTA İNDİR ARABAYI BENDE MOTORCUYUM HE DESENE USTA BANA YA DEDİ SONRA BERABER TEMİZLEYİP TAKMIŞTIK YA BÖYLE İŞTE



    Kendini övecegine arkadasa yardımcı ol.




  • arkadaslar Cevaplar icin tesekkür ederim,

    aracimi kurtariciyla ustaya götürdük,

    ustam 2 litre yag bosaltti aractan fazla koymus, ama sorunun yagdan kaynaklanmadıgını soyledi,

    aracin probleminin beyinsel oldugunu o yuzden yeni beyin almami ya da Gaziantep'e gidip orda beyni onarmamı soyledi.. bu benim aklima yatmadi cünkü bunca zamandir hic sorun cikartmayan aracim tam yag degistikten sonra beyin arızası vermez... bu kadar tesadüf olmaz..

    yağı azalttık, baktık ki bujiler yanmiş, ustama bujiler neden yanmis dedim, kirli benzin koymussun dedi, hatay'in en temiz benzinini kullaniyorum Shell'den baska yerden yakit almam dedim ama benzinde diretti.. bir takim orjinal buji aldim 40 tl verdim.. aracim calisti 2 saat sonra yine teklemeye basladi,

    not: teklerken aracimdan gürültü geldiginden bahsetmiştim, kaputu acip baktigimda bunun bir hava sesi oldugunu farkettim fıss şeklinde ama cok büyük bi ses.. başka bi ses de olabilir ama havaya benziyodu ve filtreden cikmiyordu..

    bi elektrikci cagirdim ve araca baktirdim bir de baktik ki bujiler yine yanmış..
    elektrikci bujilere bakti yağ oldugunu soyledi yağ sıcramiş bujilere dedi, gittik yine bir takım buji aldık ve taktik, yağ seviyesine baktik halen yaklasik yarim kilo fazla yag oldugunu gorduk, bujiler yine yanmasin diye ne olur ne olmaz gidip fazla yagi tahliye ettirmeye karar verdim ama yağcıya gidemeden aracim tekrar buji yaktı...

    yarim kilo yag fazlasi bujilere nasil sicrar bilmiyorum.. problem nerde bilmiyorum.. fazla yag yüzünden conta mi patlattik sekmana mı bişeyler oldu onu da bilmiyorum cünkü motordan anlamam...

    ustam üstüne sorumluluk almiyor ve bu beni delirtiyor, aracima 3 defa buji aldim 3 günde ve simdi aracim yine calismiyor delirmek üzereyim ve param da tükendi...

    yardiminiza ihtiyacim var arkadaslar neden bu bujilere yağ geliyor problem nerede lütfen yardimci olun bikac ustaya danistim bazilari imkansiz diyor yağdan olamaz diyor bazısı sekmandan bazısı contadan olabilir diyor ne olur yardim edin




  • segmanlar kaçırıyor olabilir silindir içerisine kaçan yağ bujileri bitiriyor.
  • peki bu aracima gereginden 2 litre fazla yag koyulmasından kaynaklanıyor olabilir mi ?

    Yani bu yağ değişimini 2 litre fazla yapan ustamın sucu mu yoksa yağ değişiminden 30 km sonra segman kırmam tamamen tesadüf mü ? bunu sormamin sebebi ustamin "2 litre fazla yağdan segman kırılmaz, benim sucum yok" demesi...
  • Anlattıklarınızdan silindir içerisine yağ kaçtığı ve bujilerin aşırı yağlanmasından dolayı işlevini yerine getiremediği anlaşılıyor.Az da olsa fikir sahibi olmak için silindir üst kapağının açılması yada kompresör testi yapılması gerekir.Sekman kırılması o kadar basit olamaz zaten kırılacak yeride yok gibi bir şey ama her şey olabilir bütün bunların tesadüf olmasıda tartışılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeakin -- 9 Eylül 2009; 1:19:37 >
  • Arkadaşım geçmiş olsun...senin aracının motoru açılacak.....Fazla yağ muhtemelen aracındaki keçeleri patlatmış.......3 defa buji aldığın halde buji yakıyorsan bu kötü....bence aracın için rektefiyeci ara....o adam da nasıl bir usta imiş.....muhtemelen fazla yağdan kaynaklanan bişi...2 litre fazla yağ çıkmış...
    quote:

    Orijinalden alıntı: Genius

    peki bu aracima gereginden 2 litre fazla yag koyulmasından kaynaklanıyor olabilir mi ?

    Yani bu yağ değişimini 2 litre fazla yapan ustamın sucu mu yoksa yağ değişiminden 30 km sonra segman kırmam tamamen tesadüf mü ? bunu sormamin sebebi ustamin "2 litre fazla yağdan segman kırılmaz, benim sucum yok" demesi...
  • tavsiyelerinizi dikkate alacağım arkadaşlar çok teşekkürler yardimci olmaya çalışan herkese..

    hep nazar degmesin derdi peugeot servisindeki ustalar bile ilk defa motoru bukadar diri 106 görüyoruz derlerdi, başıma gelenlere bakın.. gözümden sakındıgım aracımın şimdi motoru acılacak ve bu cok canımı sıkıyor... hem de cok...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.