Şimdi Ara

Bunda açılmazsa hava yastığı ne zaman açılacak?(Ford Focus)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
4.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İki gün önce zincirleme kaza sonucu aracımız ağır hasar aldı. ancak hava yastıkları açılmadı. servis önden darbe almazsa hava yastıklarının açılmayacağını söylüyor ama durum ortada. aracın ön tarafı yok ki önden darbe alması mı kalmış. hukuki olarak ne yapmamız gerekli bilen varsa söylesin. ekşiye de yazdım illaki birinin ölmesi gerekmemeli.

    bunlarda aracın önden darbe almayan fotoğrafları:


    http://d1301.hizliresim.com/15/k/j1gdx.jpg


    http://d1301.hizliresim.com/15/k/j1gft.jpg

    http://d1301.hizliresim.com/15/k/j1gh0.jpg

    bu arada son resimde görülen gazetecilerde bu hava yastıklarına çok şaşırdıklarını söylediler.







  • hızınız neydi. sanırım yüksek bir sürattı. gerçekten ilginç şu durumda açılması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    hızınız neydi. sanırım yüksek bir sürattı. gerçekten ilginç şu durumda açılması lazım
    55.

    gizli buzlanma ve sis. kauınca hız bir miktar artmış olabilir.
  • Geçmiş olsun....


    Son fotodaki kameraman "Kırk yıllık haberciyim böyle hava yastığı görmedim" der gibi bakmış. şaka bir yana bence hakkınız aramanız lazım. Sonuçta airbagler böyle durumlarda yolcunun, insanın canını korumak için var. Yurtdışı ile iletişime geçmeniz gerekir sanırım. Çünkü Ford Otosan bu konuda vurdum duymaz dayanabilir. Forumda bunun örnekleri çok...

    Bir de belli hızın altında bu airbagler açılmıyor diyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n78n78

    55.

    gizli buzlanma ve sis. kauınca hız bir miktar artmış olabilir.

    bu durumda kesin açılması lazım. ford fiestanın kullanma kılavuzunda 30 km altında açılmaz diyor ama 55 belki 60 km de açılmıycakta kaçta açılcak. hakkınızı arayın. bir avukat bulun ford almanyaya mail atın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Geçmiş olsun....


    Son fotodaki kameraman "Kırk yıllık haberciyim böyle hava yastığı görmedim" der gibi bakmış. şaka bir yana bence hakkınız aramanız lazım. Sonuçta airbagler böyle durumlarda yolcunun, insanın canını korumak için var. Yurtdışı ile iletişime geçmeniz gerekir sanırım. Çünkü Ford Otosan bu konuda vurdum duymaz dayanabilir. Forumda bunun örnekleri çok...

    Bir de belli hızın altında bu airbagler açılmıyor diyorlar...
    Emniyet kemeriniz takılımıydı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HighLine

    Emniyet kemeriniz takılımıydı ?

    evet takılıydı. takılı olmasa zaten önde zarar görürdük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Geçmiş olsun....


    Son fotodaki kameraman "Kırk yıllık haberciyim böyle hava yastığı görmedim" der gibi bakmış. şaka bir yana bence hakkınız aramanız lazım. Sonuçta airbagler böyle durumlarda yolcunun, insanın canını korumak için var. Yurtdışı ile iletişime geçmeniz gerekir sanırım. Çünkü Ford Otosan bu konuda vurdum duymaz dayanabilir. Forumda bunun örnekleri çok...

    Bir de belli hızın altında bu airbagler açılmıyor diyorlar...

    şikayetvar a da baktım otosan hiçbir şikayete geri dönüş yapmamış. hani mahkemeler diyorya bazen tazminat davaları için sebepsiz zenginleşme diye. bence otosan da bu mantıkla sebepsiz zenginleşiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n78n78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Geçmiş olsun....


    Son fotodaki kameraman "Kırk yıllık haberciyim böyle hava yastığı görmedim" der gibi bakmış. şaka bir yana bence hakkınız aramanız lazım. Sonuçta airbagler böyle durumlarda yolcunun, insanın canını korumak için var. Yurtdışı ile iletişime geçmeniz gerekir sanırım. Çünkü Ford Otosan bu konuda vurdum duymaz dayanabilir. Forumda bunun örnekleri çok...

    Bir de belli hızın altında bu airbagler açılmıyor diyorlar...

    şikayetvar a da baktım otosan hiçbir şikayete geri dönüş yapmamış. hani mahkemeler diyorya bazen tazminat davaları için sebepsiz zenginleşme diye. bence otosan da bu mantıkla sebepsiz zenginleşiyor.

    Alıntıları Göster
    ön darbe barı hasar almamış göçmemiş ezilmemiş tamam ağır hasar almış ama önemli olan yere bir sıyrık bile olmamış belkide araç önceden hasarlıydı diyeceğim bir ihtimal



     Bunda açılmazsa hava yastığı ne zaman açılacak?(Ford Focus)


     Bunda açılmazsa hava yastığı ne zaman açılacak?(Ford Focus)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sosyolok -- 17 Ocak 2013; 21:17:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sosyolok

    ön darbe barı hasar almamış göçmemiş ezilmemiş tamam ağır hasar almış ama önemli olan yere bir sıyrık bile olmamış belkide araç önceden hasarlıydı diyeceğim bir ihtimal



     Bunda açılmazsa hava yastığı ne zaman açılacak?(Ford Focus)


     Bunda açılmazsa hava yastığı ne zaman açılacak?(Ford Focus)


    Alıntıları Göster
    Araç kozmetik olarak hasarlı ama asıl o görünen şase demiri sapasağlam, sensörlerde orada sağlı sollu yerleşik durumda, hatta ortadan direğe girsen ve orası hasar alıp sensör bölgeleri hasar almazsa gene açılmaz. hem iyi hem kötü yanları var orası ayrı bir tartışma konusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX

    Araç kozmetik olarak hasarlı ama asıl o görünen şase demiri sapasağlam, sensörlerde orada sağlı sollu yerleşik durumda, hatta ortadan direğe girsen ve orası hasar alıp sensör bölgeleri hasar almazsa gene açılmaz. hem iyi hem kötü yanları var orası ayrı bir tartışma konusu.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar, öndeki sensörlerin darbe alıp almaması çok da önemli değil, inanın bana.

    her araçta hava yastıklarının çalışmasını kontrol eden bir "beyin" bulunur, bu beyin aracın çeşitli bilgilerini kullanarak hava yastığının açılıp açılmayacağına karar verir. beyne entegre bir ivme ölçer yavaşlama hızını tayin eder, eğer belli bir eşik değerin üzerindeyse bu yavaşlama (yüzünüzü direksiyona, a sütununa, camlara vs çarptıracak kadar şiddetliyse), o zaman ÖN TARAFTAKİ SENSÖR BİLGİSİNE bakar, hangi yastıkların açılacağına karar verir.

    uç örneklerle daha iyi anlatalım, arabanızda crumple zone ( çarpma şiddetini emmek için tasarlanan bölgeler) olmadığını, kutu gibi çelikten yapılmış bir aracın içinde duvara çarptığınızı farzedin. o kadar çabuk yavaşlarsınız ki, eylemsiz vücudunuz ön camdan fırlar gider.

    bir de uygun yumuşaklıkta ve kaza anında akordiyon gibi katlanabilen materyalden yapılma bir araçla, yine aynı yapıdaki bir arabaya çarptığınızı düşünün. iki araç da darbe emici bölgelerini kullanarak ortaya çıkan enerjiyi emecek, yavaşlama hızınız sizi camdan çıkaracak kadar yüksek olmayacaktır.

    focus'a bakarsanız ön kaputun belirlenen bölgeden katlandığını görürsünüz, aynı şekilde öndeki araca çarptığında muhtemelen şasenin darbe emici bölgeleri görevini yaptı, aracı kullanan kişi - muhtemelen aktif gergiye sahip - emniyet kemeri sayesinde yerinde kaldı, yüzü gözü dağılmadı. bu gibi bir durumda airbagin açılmasına neden gerek olsun, yüzüne bile temas etmeyecekse ???

    kısacası, airbag sensörlerini düğme gibi düşünmeyin, oraya temas olduğu anda hava yastığı AÇILMAZ, gerek olursa açılır.

    kazazede arkadaşa büyük geçmiş olsun, allah tekrarını yaşatmasın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stranger

    arkadaşlar, öndeki sensörlerin darbe alıp almaması çok da önemli değil, inanın bana.

    her araçta hava yastıklarının çalışmasını kontrol eden bir "beyin" bulunur, bu beyin aracın çeşitli bilgilerini kullanarak hava yastığının açılıp açılmayacağına karar verir. beyne entegre bir ivme ölçer yavaşlama hızını tayin eder, eğer belli bir eşik değerin üzerindeyse bu yavaşlama (yüzünüzü direksiyona, a sütununa, camlara vs çarptıracak kadar şiddetliyse), o zaman ÖN TARAFTAKİ SENSÖR BİLGİSİNE bakar, hangi yastıkların açılacağına karar verir.

    uç örneklerle daha iyi anlatalım, arabanızda crumple zone ( çarpma şiddetini emmek için tasarlanan bölgeler) olmadığını, kutu gibi çelikten yapılmış bir aracın içinde duvara çarptığınızı farzedin. o kadar çabuk yavaşlarsınız ki, eylemsiz vücudunuz ön camdan fırlar gider.

    bir de uygun yumuşaklıkta ve kaza anında akordiyon gibi katlanabilen materyalden yapılma bir araçla, yine aynı yapıdaki bir arabaya çarptığınızı düşünün. iki araç da darbe emici bölgelerini kullanarak ortaya çıkan enerjiyi emecek, yavaşlama hızınız sizi camdan çıkaracak kadar yüksek olmayacaktır.

    focus'a bakarsanız ön kaputun belirlenen bölgeden katlandığını görürsünüz, aynı şekilde öndeki araca çarptığında muhtemelen şasenin darbe emici bölgeleri görevini yaptı, aracı kullanan kişi - muhtemelen aktif gergiye sahip - emniyet kemeri sayesinde yerinde kaldı, yüzü gözü dağılmadı. bu gibi bir durumda airbagin açılmasına neden gerek olsun, yüzüne bile temas etmeyecekse ???

    kısacası, airbag sensörlerini düğme gibi düşünmeyin, oraya temas olduğu anda hava yastığı AÇILMAZ, gerek olursa açılır.

    kazazede arkadaşa büyük geçmiş olsun, allah tekrarını yaşatmasın...

    Alıntıları Göster
    cok kolay zaten açılmaması gerekiyor, araç rahat toplanır, sensöre yani lastiklere kadar hicbirşey yok.. o yüzden gayet düzgün durum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baskan1111

    cok kolay zaten açılmaması gerekiyor, araç rahat toplanır, sensöre yani lastiklere kadar hicbirşey yok.. o yüzden gayet düzgün durum

    Alıntıları Göster
    Açılmaması normal düşük hızlarda açılan bagler sürücüyede zarar verebilir siz sanırım bişeyin altına girmişsiniz tamponunuza bağlı parçalar dağılmış çamurluklar görevini yapmış darbeyi emmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BulutKedisi

    Açılmaması normal düşük hızlarda açılan bagler sürücüyede zarar verebilir siz sanırım bişeyin altına girmişsiniz tamponunuza bağlı parçalar dağılmış çamurluklar görevini yapmış darbeyi emmiş

    Alıntıları Göster
    açılmasını gerektiren durum oluşmamış düşük hızlarda çarpma çarpışma olmuş gibi kaporta dışında pek hasar yok gibi hızınız daha da düşük olabilir 55 den .
    Geçmiş olsun .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BulutKedisi

    Açılmaması normal düşük hızlarda açılan bagler sürücüyede zarar verebilir siz sanırım bişeyin altına girmişsiniz tamponunuza bağlı parçalar dağılmış çamurluklar görevini yapmış darbeyi emmiş

    Alıntıları Göster
    Aracınızdaki airbag sensörleri ön şase demirinin arkasındadır. Kaldı ki fotoğraflarda şase demirinin hasarsız olduğu kabak gibi ortadadır.

    Dışarıdan bakıldığında çok hasar varmış gibi göründüğü için para peşinde koşmaya gerek yoktur!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Aracınızdaki airbag sensörleri ön şase demirinin arkasındadır. Kaldı ki fotoğraflarda şase demirinin hasarsız olduğu kabak gibi ortadadır.

    Dışarıdan bakıldığında çok hasar varmış gibi göründüğü için para peşinde koşmaya gerek yoktur!

    Para pesinde koşmaya gerek yoktur! Bölümünü tam anlayamadım.
    Bundan dolayı zaten Ford otosan şikayetvardaki binlerce şikayetin birine bile geri donmemiş. Neden donsun zaten kendilerinin yerine onları savunan insanlar var. Bu insanlar olduğu için Ford vs vs tüketiciyi sallamıyor.

    Sen hakkını arayinca da para pesinde kosan birisi oluyorsun. Pes dogrusu.

    Altı hava yastigi olan arabayı 4 hava yastigi olandan fazla paraya satacaksın ama acilmayinca sase arkasında önünde sensör var gerekli acı oluşmamış diyeceksin. Elimizde gönye ile kaza yapalım o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n78n78

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Aracınızdaki airbag sensörleri ön şase demirinin arkasındadır. Kaldı ki fotoğraflarda şase demirinin hasarsız olduğu kabak gibi ortadadır.

    Dışarıdan bakıldığında çok hasar varmış gibi göründüğü için para peşinde koşmaya gerek yoktur!

    Para pesinde koşmaya gerek yoktur! Bölümünü tam anlayamadım.
    Bundan dolayı zaten Ford otosan şikayetvardaki binlerce şikayetin birine bile geri donmemiş. Neden donsun zaten kendilerinin yerine onları savunan insanlar var. Bu insanlar olduğu için Ford vs vs tüketiciyi sallamıyor.

    Sen hakkını arayinca da para pesinde kosan birisi oluyorsun. Pes dogrusu.

    Altı hava yastigi olan arabayı 4 hava yastigi olandan fazla paraya satacaksın ama acilmayinca sase arkasında önünde sensör var gerekli acı oluşmamış diyeceksin. Elimizde gönye ile kaza yapalım o zaman.

    Alıntıları Göster
    Cidden çok saçma bir olay. Gerçektende burda açılmiycakta nerde açılcak ?

    Tampon zaten ortada yok. Çamurluklar hak getire. Kaputta iskambil kağıdı gibi katlanmış.Radyatörde bile ezilme mevcut ? Gerçektende ne zaman açılıcak acaba airbag ? kaza şiddetiyle motor yan koltuğa gelince mi açılıcak acaba ?

    Madem o darbe barında bitiyor tüm olay o zaman tampon sökük dolaşalım ki airbag aktif olur belki kaza anında. Onda da düzgün çarpmamışsın o yüzden açılmamış diyenler çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspfreak

    Cidden çok saçma bir olay. Gerçektende burda açılmiycakta nerde açılcak ?

    Tampon zaten ortada yok. Çamurluklar hak getire. Kaputta iskambil kağıdı gibi katlanmış.Radyatörde bile ezilme mevcut ? Gerçektende ne zaman açılıcak acaba airbag ? kaza şiddetiyle motor yan koltuğa gelince mi açılıcak acaba ?

    Madem o darbe barında bitiyor tüm olay o zaman tampon sökük dolaşalım ki airbag aktif olur belki kaza anında. Onda da düzgün çarpmamışsın o yüzden açılmamış diyenler çıkar.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun,

    Airbag de çok masum bir aksesuar değil, bizzat kendisi de ölümlere, yaralanmalara, ağır yanıklara sebep olabiliyor ve her fırsatta açılan airbagler yerine gerekli hallerde açılacak şekilde tasarlanıyorlardır diye düşünüyorum.

    Asıl işi yapan emniyet kemeridir ve airbagler emniyet kemerlerini destekleyici donanımlardır. SRS airbag ( yardımcı destekleme sistemi). Bunu da unutmamamız lazım.

    Aşamalı olarak bir kaç darbe sonunda böyle bir hasar oluşmuş olabilir mi. İlk vurulan araç hızı düşürmüş fakat airbaglerin açılmasına gerek olmamış, sonra arkadan vuran araçlar yüzünden öndeki hasar artmış olabilir mi..
    Tabiki bu araç sahibi haklı da olabilir. Sistemde arıza da olabilir. Sıfır aracın da frenleri tutmayabiliyor, sıfır aracın da direksiyon mili virajda kırılabiliyor,havada uçağın motoru durabiliyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Geçmiş olsun,

    Airbag de çok masum bir aksesuar değil, bizzat kendisi de ölümlere, yaralanmalara, ağır yanıklara sebep olabiliyor ve her fırsatta açılan airbagler yerine gerekli hallerde açılacak şekilde tasarlanıyorlardır diye düşünüyorum.

    Asıl işi yapan emniyet kemeridir ve airbagler emniyet kemerlerini destekleyici donanımlardır. SRS airbag ( yardımcı destekleme sistemi). Bunu da unutmamamız lazım.

    Aşamalı olarak bir kaç darbe sonunda böyle bir hasar oluşmuş olabilir mi. İlk vurulan araç hızı düşürmüş fakat airbaglerin açılmasına gerek olmamış, sonra arkadan vuran araçlar yüzünden öndeki hasar artmış olabilir mi..
    Tabiki bu araç sahibi haklı da olabilir. Sistemde arıza da olabilir. Sıfır aracın da frenleri tutmayabiliyor, sıfır aracın da direksiyon mili virajda kırılabiliyor,havada uçağın motoru durabiliyor...

    Alıntıları Göster
    Sizin sağlık durumunuz nasıl? Hava yastığı açılsaydı nolcakti peki? Siz daha az hasar alıcakmıydınız. Buna bakalım öncelikle. Okuduğum kadarıyla sağlık durumunuzda birşey yok. Hava yastığı neden açılsın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Sizin sağlık durumunuz nasıl? Hava yastığı açılsaydı nolcakti peki? Siz daha az hasar alıcakmıydınız. Buna bakalım öncelikle. Okuduğum kadarıyla sağlık durumunuzda birşey yok. Hava yastığı neden açılsın?

    Daha kötü bir kazada açılmayabilir demek istiyor sanırsam. Şase demiri sağlam gibi ama sonuçta darbe emişi gibi bir durum yaşamış yani o hızı algılaması lazım ve açılması gerekirdi. Ama sensör olayı işte 1-2 sene kadar önce açılan bir konuda logar kapağı çok yukarıdaymış ve sürttüğü için tüm Airbag'ler açılmıştı konusu vardı. Yani yukarıda dendiği gibi sensörlerin iyi tarafı da var kötü tarafı da.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.