BU KAZALARIN ÖNÜNE GEÇMENİN TEK YOLU TREN İLE İLE TAŞIMACILIK YAPMAKTIR !!! Bursa'da freni patlayan tır, yolun karşı şeridine geçerek çok sayıda araca çarptı. Korkunç kazada ilk belirlemelere göre X kişi hayatını kaybetti, çok sayıda da yaralı olduğu açıklandı. Bursa'da freni patlayan tır dehşet saçtı. Yolun karşı şeridine geçen tır, önüne gelen araçları biçti. Onlarca aracın hurdaya döndüğü kazada ilk belirlemelere göre X kişi hayatını kaybetti, çok sayıda da yaralı olduğu açıklandı. Kaza, Bursa-Ankara yolu üzeri Barakfakih mevkiinde 17.30 sıralarında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, İnegöl istikametinden gelen tır, freni patlayınca önündeki araçlara çarparak bariyerleri aşıp karşı şeride geçti. Tır ile karşı yönden gelen araçların çarpıştığı ve onlarca aracın karıştığı kazada tır, yaklaşık 50 metre sonra durabildi. Diğer araçların da hızla gelmesiyle anayol, savaş alanına döndü. Kazada X kişinin hayatını kaybettiği ve onlarca kişinin yaralandığı bilgisine ulaşılırken, olay yerine çok sayıda 112 Acil Servis ve kurtarma ekipleri sevk edildi. BURSA VALİSİ'NDEN İLK AÇIKLAMA Bursa Valisi Yakup Canbolat, savaş alanına dönen kazanın olduğu yerde incelemelerde bulundu. Vali Canbolat, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'ya da bilgi verdi. ÖLENLERİN KİMLİKLERİ BELLİ OLDU Barakfakih mevkisinde meydana gelen kazada hayatını kaybeden X kişinin Recep Göler, Basri Gümüş, Ahmet Ömeroğlu ve Semih Ural olduğu belirlendi. Soruşturmanın sürdürüldüğü, tırın bağlı olduğu şirket yöneticisinin de ifadesine başvurulabileceği, olayda ihmalinin bulunup bulunmadığının araştırılacağı bildirildi. |
Bursa'da Feci Kaza - Şoförün İfadesi Eklendi (7. sayfa)
-
-
ömründe tırın koltuguna oturmamış herkez atıp tutuyo :D yok cinayet yok terör :D yüklü araç bi kere o duruma geldiyse durmaz kendini o tarlaya atsaydı şoförün 2 3 parçasını bulamazlardı bile düşüncesi ne kadar dogru tartışılır ama ben ölecegime başkaları ölsün demiş olabilir panik olabilir ama yok fren patlamaz yok hidrolik oralara girmeye gerek yok bunların hepsinin suçu yarı aç yarı tok insanları ucu ucuna yaşamaya zorlayan hükümetin eminim bütün tırcılar 2020 model volvoya binmek ister ama memleket buna izin vermiyo
-
Bunu hatırlayan var mı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 14 Mart 2021; 3:46:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ne zaman bir TIR yani ağır vasıta kaza yapsa hemen freni patladı diye söylenir. Bunu diyenlere sorsan fren sistemi nasıl birşeydir bu araçların diye iki kelime edemez.
Bir kez havalı fren sistemi dediğin öyle aniden patlamaz. Sistemin çekicide en az 2, dorsesinde de 1 tane hava tankı, bunlarda duran havaları sisteme ayrı ayrı vermeyi sağlayan güvenlik vanaları mevcuttur( ismi 4'lü valf olarak geçer ). Yani sistemin aynı anda boşalması için aracın altının komple taşa vurup tüplerin tamamının aynı anda parçalanması lazım ki sistemdeki hava aniden boşalsın.
Üstüne şoförün önünde iki tane kocaman hava basınç göstergesi mevcuttur yani sistemde ki hava hakkında sürücüyü araç bilgilendirir. Her frene bastığınız zaman eğer hava kaçağı varsa zaten kompresör tankları doldurmaya yetmez, ayrıca hava kaçağı genelde tanklarda olmaz valflerde veya fren hattında olur bu da her frene bastığınızda anormal seviyede göstergede basıncın düşmesine sebep olur. Fakat böyle bile olsa 5-10 defa frene basacak kadar sistemde hava olur.
Şimdi ağır araç sürenler bilir, hangi vites ile çıkarsan o vites ile ineceksin. Zaten burada bu şöförlük kuralı ihlal edilmiş. Koca TIR'ı son vites rampa aşağı bırak, hızı artmasın diye arada fren yap (araçta rötardır yok durum onu gösteriyor), fren yaparken havalı sistemde meydana gelen bir arızayı (genelde bakımsızlık olur daha da kötüsü sistemdeki valflerin içinin boşaltılıp düz bağlanmasıdır) önündeki göstergelere bakmadığın için boşalmasını fark etme, tamamen hava boşaldığında dorse imdat frenlerinin devreye girmesi için son bir hava kalır onu da boşaltma veya boşalttı isen o ani yavaşlama esnasında şanzımanı kırma riski de olsa vites düşürüp TIR'ı devirme sonra gel pişmanım de. Bu şöförün nasıl bir araç kullandığı ile alakalı en ufak bir fikrinin olduğunu zannetmiyorum.
Ama suç şöförlerde değil, üç kuruş maaş ile çalışacak adam ararsa şirketler daha çok kaza olur. Son zamanlarda bakıyorum çok fazla TIR devriliyor yollarda. Hemen hemen hepsi de sürücü hatası.
-
Şoför beyimizin canı çok tatlı olduğu ancak kendisi dışındakilerin canları ve malları kıymetsiz olduğu için üstlerine sürmüş. Tabi ya sen öleceğine başkaları ölsün ya da sakat kalsın. Ne güzel memleket.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tır koltuğuna oturmaya gerek yok yüklü araç emin ol durur tabi haddini aşmadan yüklendiyse... Yasal hız sınırları içinde kullanırsan durur. Sol şeridi kapatıp gitmezsen durur. Retarder kolu üzerine oturun diye değil kullanın onu. Sonra yok fren ısındı tutmadı türlü bahaneler. -
Bu kaza değil cinayettir -
Cezaları bu yüzden destekliyorum. Hız sınırını aşanlara basacaksın cezayı, hiç acımayacaksın. "O yolda 70'le gidilir mi? Otobanda 120 sınır mı olur?" vs diyenler kusura bakmasın. Kimsenin canından önemli değil.
-
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutuNe zaman bir TIR yani ağır vasıta kaza yapsa hemen freni patladı diye söylenir. Bunu diyenlere sorsan fren sistemi nasıl birşeydir bu araçların diye iki kelime edemez.
Bir kez havalı fren sistemi dediğin öyle aniden patlamaz. Sistemin çekicide en az 2, dorsesinde de 1 tane hava tankı, bunlarda duran havaları sisteme ayrı ayrı vermeyi sağlayan güvenlik vanaları mevcuttur( ismi 4'lü valf olarak geçer ). Yani sistemin aynı anda boşalması için aracın altının komple taşa vurup tüplerin tamamının aynı anda parçalanması lazım ki sistemdeki hava aniden boşalsın.
Üstüne şoförün önünde iki tane kocaman hava basınç göstergesi mevcuttur yani sistemde ki hava hakkında sürücüyü araç bilgilendirir. Her frene bastığınız zaman eğer hava kaçağı varsa zaten kompresör tankları doldurmaya yetmez, ayrıca hava kaçağı genelde tanklarda olmaz valflerde veya fren hattında olur bu da her frene bastığınızda anormal seviyede göstergede basıncın düşmesine sebep olur. Fakat böyle bile olsa 5-10 defa frene basacak kadar sistemde hava olur.
Şimdi ağır araç sürenler bilir, hangi vites ile çıkarsan o vites ile ineceksin. Zaten burada bu şöförlük kuralı ihlal edilmiş. Koca TIR'ı son vites rampa aşağı bırak, hızı artmasın diye arada fren yap (araçta rötardır yok durum onu gösteriyor), fren yaparken havalı sistemde meydana gelen bir arızayı (genelde bakımsızlık olur daha da kötüsü sistemdeki valflerin içinin boşaltılıp düz bağlanmasıdır) önündeki göstergelere bakmadığın için boşalmasını fark etme, tamamen hava boşaldığında dorse imdat frenlerinin devreye girmesi için son bir hava kalır onu da boşaltma veya boşalttı isen o ani yavaşlama esnasında şanzımanı kırma riski de olsa vites düşürüp TIR'ı devirme sonra gel pişmanım de. Bu şöförün nasıl bir araç kullandığı ile alakalı en ufak bir fikrinin olduğunu zannetmiyorum.
Ama suç şöförlerde değil, üç kuruş maaş ile çalışacak adam ararsa şirketler daha çok kaza olur. Son zamanlarda bakıyorum çok fazla TIR devriliyor yollarda. Hemen hemen hepsi de sürücü hatası.
Agir vasitalarda hava bosaldigi zaman frenler kilitler. İmdat - el freni ayni sekilde sisteme hava doldugunda frenleri birakir. Fren koruklerindeki hava bosalinca frenler sıkmaya baslar ( el freni cekince foss diye ses cikmasinin nedeni)
Bu dallamanin retarderi calismiyordu, rampa inerken frenleri isitti ve frenlerin tutus gucu kalmadigindan araci durduramadi, yada cinnet...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dikkat ederseniz TIR zaten yolun sağından araçlara çarpmaya başlıyor sonra sol tarafa sonra da diğer yolun soluna doğru yoldan çıkıyor.
Madem yol sağından geliyorsun sağ tarafın bom boş tarlalar . Öndeki araçlara çarpacağını anlayacağın an az sağa kırsa tarlaya uçacak.
Tır şoföründe bir olay var ama bakalım..
-
quote:
Orijinalden alıntı: xxl567
Öğrencilikte petrolde çalışıyordum Adana-Pozantı'da.
Tekir rampası meşhurdur orada, kaçış rampaları felan yapıldı hep hani.
Tırcılarla iş gereği çok konuşurduk.
Ağır araba, durmaz. Fren patlarsa küçük arabaları takoz gibi kullanacaz naapacaz derlerdi.
Ailesi, akrabası vs tırcı olan varsa kusura baksın bakmasın umurumda değil. Bu kamyoncu tırcı tayfasının büyük çoğunluğu cahil, kendi canını düşünen, kafası çalışmayan kekolar.
Sinirden elim ayağım titredi izleyince videoyu, görüntüleri.
Direksiyonu kırsa telefat olmayacak bu kadar. Canı tatlı gelmiş o... çocuğununHocam tespitiniz %100 doğru çoğu keko kara cahil,daha alan kodu nedir bilmeyenler bile var.Ellerde akıllı telefon ama kullanmaya beyin yok.Bu tiplerin ehliyetleri toplanmalı ve yeniden zorlu bir eğitim ve sınav süresinden sonra hak edenler ehliyeti almalalilar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu olaydan şimdi videoyu görünce yeni haberim oldu.
Bu olayda, otobanın ortasında kontrol için araçları durduran polis kusurlu. araçları durdurdukları yerden 100m 200m kadar uzağa ışıklı uyarı levhaları koymaları gerekliydi.
Aynı sekilde Bursa'daki kazada da devlet kusurlu. Oradaki riski hesaba katıp, devlet yolun ortasına beton bariyer cekmeliydi. Yok, maske 1 milim hareket edip burun görünse "burnun görünüyor" diyorsun, maske yoksa ceza kesiyorsun, madem insan hayatını o kadar ince şekilde düşünüyorsun o zaman herde ince düşüneceksin, yolun ortasına bariyer cekeceksin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 14 Mart 2021; 16:42:11 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
OGAZİ köprüsünde tren yolo yapılmadı. Körfezi 45 dk kısalttı diye yıllardır reklamı yapıldı da OGAZİ köprüsünde bir trenyolu yapılmadı. Geçmiş olsun.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: temhem3838ömründe tırın koltuguna oturmamış herkez atıp tutuyo :D yok cinayet yok terör :D yüklü araç bi kere o duruma geldiyse durmaz kendini o tarlaya atsaydı şoförün 2 3 parçasını bulamazlardı bile düşüncesi ne kadar dogru tartışılır ama ben ölecegime başkaları ölsün demiş olabilir panik olabilir ama yok fren patlamaz yok hidrolik oralara girmeye gerek yok bunların hepsinin suçu yarı aç yarı tok insanları ucu ucuna yaşamaya zorlayan hükümetin eminim bütün tırcılar 2020 model volvoya binmek ister ama memleket buna izin vermiyo
O hıyarın 2-3 parçası çok ta umurundaydı milletin. Lavuk için bilinci yerinde olmayabilir diyorlardı demekki yerindeymiş.Resmen katliam yapmış tarlaya kır geber git
-
Demir yolu taşımacılığına ağırlık verilmedikçe benzer manzaraları daha çok yaşarız.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şöförün katliam yapmaktan ötürü idam edilmesi lazım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370Freni patladı freni boşaldı diye bir şey yok , haberlerde bile böyle haber yapıyorlar sanki kamyonda suç var gibi
Kamyona tıra taşıyacağından limitlerinden fazla tonajlı yük yüklersen üstünede sürat yaparsan o araç durmaz , hele rampa aşağı vs ise kaçın
Kamyon şoförü ve firması direk adam öldürmek ile yargılanmalı
Edit : şimdi okudum zaten o düz yoldan hemen önce rampa aşağı yol varmış kazanın nedeni belli oldu
Bursa kestel istikameti arası 20 km mesafede yokuş yok en baba yokuş 200 metre. İnegöl den geliyor araç büyük ihtimalle frenleri şişti. Az yaksın diye boşa aldığı için.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevecen69 -- 14 Mart 2021; 20:7:55 > -
söylemesi kolay yapması zor o dedigini kendinden pay biç o durumda insanların çok azı aracı yana sokup ölmeyi göze alır
-
Benim anam ağlıcagına onların anası ağlasın demiş resmen. Tipik tırcı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X