Şimdi Ara

Bursa'da Feci Kaza - Şoförün İfadesi Eklendi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
1
Favori
10.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bazen o kadar hızlı gidiyorlar ki spor otomobiller yetişemez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 15 Mart 2021; 8:40:13 >
  • coolman06 C kullanıcısına yanıt

    şakam yok, dorsesi olmayan boş actros'a 1.6 atmosferik aracımla yetişemedim. en son 140 kmh hıza geldim ama bırak geçmeyi başa baş bile gidemedik. felaket şekilde süratli ve makas atarak gidiyor. altındaki araç tır. birde makasları vardı valla dedim bu biyere girecek.


    aksam haberlerde beyaz bi actros kazası gördüm, arkası yoktu. galiba sabahki eleman bu dedim plakayı almamıştım.

  • Rampa bitişinden ışıklara gelene kadarki 2 km boyunca en az 3 kaçış alternatifi varken kullanmamasını kaza yapma korkusu ile belki açıklayabilir ama araçları gördüğü halde en sağdaki boş olan üçüncü şeride geçmeyip ortadan bodoslama dalmasını hatta sol şeride geçmesini nasıl açıklayacak merak ediyorum.

  • temhem3838 T kullanıcısına yanıt

    Boş yapma la tırcı..


    4mesajın var koşarak geldin tırcıları savunmaya mı?


    Atmaları lazım 25 yıl ağırlaştırılmış hapse bakalım o fren bir daha patlıyor mu patlamıyor mu.

  • Bizde sadece Özel otoların denetimi yoğun yapılıyor..Yolda ne özürlü TIR lar var bunları kimse bu şekilde denetliyor mu..? Ben bölgemdeki kontrollerde bir tane Kamyon hariç Tır durdurulup da detaylı mekanik ve aksam kontrolü yapan ekip görmedim.Dikkat edin evrak kontrolü demiyorum,mekanik ve aksam kontrolü diyorum...Bakınız reklam yapmıyorum Alman Polisi beğenmediği şüphe duyduğu Tırın her aksamını kontrol etmek için gerekli servise mecburi olarak gönderip kendi de başında kontrole eşlik ediyor...Bizde TÜV e gireni salın asfalta ondan sonra gelsin kaza....İşte Almanların Otoban polisi ve Beğenmediği uygunsuz deforme bir tırı yoldan alıkoyup didik didik incelemesi..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eroll -- 15 Mart 2021; 10:50:5 >




  • Hükümetin aksiyon alması için illa böyle kötü olaylarla karşılaşmak gerekiyor.

    Tırcalara ciddi bir kararname çıkacağını düşünüyorum, olmuş ile ölmüşe şu saatten sonra bir sey yapamayız ancak gelecek için adımlar atacaklardır.

    Retader zorunlu olmalı, sanayi tırcılara yasaklanmalı hepsi yetkili servise yönelndirilmeli, lastik kaplama 1 defaya mahsus olmalı ve mümkünse kırılamayacak şekilde hızları 90 ı geçmemeli..

    Sadece adamları suçlamak da doğru olmaz çünkü boyle olmasını kimse istemez.

    Tırcılar savcılık izniyle çağrı kaydı yapabilmeli, malı boşaltacağı firma kuralları çiğnemesini, malı hızlıca yetiştirmesini istiyorsa, tehdit ediyorsa başta yöneticileri olmak üzere lojistik birimleri cezalandırılmalı.

    Kısacası 3krş ticari işler için insan hayatı karartılmamalı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 15 Mart 2021; 10:43:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackGhost12

    Minicik cep arabalarının içinde bu olayla karşılaşmaktansa, 5 metrelik sedan limuzin 2010+ model bir araç içinde karşılaşmayı tercih ederim.

    Boş yapma!

  • çok kötü ya başları sağolsun.

  • Biraz uzun ama bilgilenmek adına okunur. Ben tam olarak bilmiyordum, öğrenmiş oldum.



    Gazetelerde sık sık "fren patlaması" sonucu oluşan şu kaza haberleri ile karşılaşıyoruz:

    " Şehiriçi yolcu otobüsünün freni patladı 3 kişiyi ezdi , şöför " frenim patladı" dedi " ,

    " Parketmiş TIR yokuş aşağı kaydı ve 5 aracı ezdi, sürücü " El Freni boşalmış" dedi "

    İster istemez herkesin aklına şu soru gelmektedir : " Fren bir lastik gibi aniden patlar mı?"

    Günümüzde lastiklerin (yarılma hariç) aniden patlaması tarihe karışmıştır. İçsiz lastikler giren bir çivi ile aniden patlamamakta,yaranın büyüklüğüne göre yavaş basınç kaybetmektedir.Son geliştirilen bir sistemle gösterge panelinde bir uyarı sistemi ile sürücü bu durumdan haberdar edilebilmektedir.

    Frenlerle ilgili durum da buna benzemektedir. Fren sisteminin herhangi bir yerinde oluşabilecek bir ve hatta iki hata/arıza durumunda bile aracı durdurabilecek en az bir yedek sistem vardır.

    71/320/AT fren yönetmeliğinin AT'de devreye girdiği 1970'lerin başından itibaren üretilen araçlarda İki Devreli

    Ana Fren Sistemi ve ayrıca acil durumlarda aracı yavaşlatabilen kademelendirilebilir tip bir El Freni vardır.

    Havalı veya hidrolik bir fren sisteminde bir arıza nedeniyle iki fren devresinden birisi devre dışı kalabilir . Bu durumda gösterge panelinde ( ! ) şeklinde kırmızı bir uyarı lambası yanar ve bunu gören sürücü fren pedalına sonuna dek basarak sağlam kalan diğer fren devresi ile aracı güvenli şekilde durdurabilir.

    İki devrenin birden arızalanması durumunda bile araç El Freni ile durdurulabilir. İki devreli fren sistemlerinde oluşabilecek bu en kötü varsayımda bile fren patlamaz! Ancak, bakım eksikliği ,frenlerin yanlış kullanım sonucu ısıtılması ve yüksek hız nedenleriyle fren yetersiz tutar veya hiç tutmaz.

    1) Bakım ve ayar eksikliği nedeniyle frenlerin yetersiz tutması veya tutmaması nedir?

    Bu soruya yanıt verebilmek için önce fren arızaları veya fren noksanlarının kazaların oluşumuna ve kazaların önlenmelerine etkilerini incelemek gereklidir.

    Almanya'da 1984 - 1991 yılları arasında ticari taşıtların karıştığı kazalarla ile ilgili yapılan bir araştırmaya (*) göre araçların % 20' sinde kazaya neden olan (veya önleyemeyen) frenlerle ilgili teknik bir noksan bulunmuştur.

    Bu teknik noksanların % 57'sinin sorumlusunun araçların bakımını eksik yaptıran sürücüler ve yanlış yapan servisler olduğu saptanmıştır.

    Ülkemizde kazaların istatistiksel olarak değerlendirilmesinde % 95 sürücü kusuru görüldüğü için ne kadar frenden kaynaklanan teknik kusur olduğu bilinmemektedir. Almanya'da kamyonların her 6 ayda bir , otobüslerin de 3 ayda bir AT mevzuatına uygun Taşıt Teknik Denetimi (96/96/EC) ve ulusal mevzuata uygun Güvenlik Denetimi (SP) olmak üzere iki ayrı teknik denetimden geçtiğini gözönüne alınacak olursa bu oranın Türkiye'de Almanya'dan daha düşük olmadığı varsayımı yapılabilir.Öte yandan araçların bir kısmı (AB ortalaması %1, Almanya'da % 4) sadece belirlenen bu aralıklarda değil yol üstünde durdurularak da denetlenmektedir.

    Araçların frenlerinin bakım ve ayar durumları teknik denetimlerle kolaylıkla saptanıp kontrol altına alınabilir.

    2) Yanlış kullanım sonucu frenlerin aşırı ısıtılması nedeniyle frenlerin yetersiz tutması veya tutmaması nedir?

    Tekerlek freni dediğimiz ve fren kuvvetini veren kampana/balata veya disk/balata ikilisi arasındaki sürtünme katsayısı sıcaklıkla birlikte (yarış araçları hariç) azalmaktadır. Buna sıcaklık "fading" i denir.

    (*) Ağır Ticari Taşıt Kazalarında Araç Hatalarının Etkisi: ALPAY LÖK , Trafikte Güvenlik ve Çağdaş Uygulamalar Sempozyumu (26-28 Kasım 1993 İzmir) , TMMOB Makina Mühendisleri Odası

    Ana Fren Sistemi dediğimiz Ayak Freni , bir aracı belli bir durma mesafesinde ve ortalama fren ivmesiyle durdurmak üzere tasarlanmıştır. Ana Fren Sistemi' nin özellikle ticari taşıtları yokuş aşağı yavaşlatmak için kullanılması aracın ağırlığına bağlı olarak frenlerinin aşırı ısınmasına neden olmaktadır. Bu durumda frenler soğuk duruma göre çok zayıflayabilmektedir. Kampana/balata ikilisindeki bu fren kuvveti azalması (örnek bir ticari taşıt balatası için 40km/h hızda) 100 °C sıcaklıktan 400 °C sıcaklığa çıkıldığında % 60 civarındayken, disk/balata ikilisinde % 10 civarında olmaktadır.


    Yukardaki değerlendirmeden disk frenler için “ne kadar ısıtılırsa ısıtılsınlar sorun yok” diye bir sonuç çıkarılmamalıdır.Kampana/balata ikilisi 400 °C üzerine çıkamazken Disk/balata ikilisi çıkabilmekte fakat daha da yukarılara çıkıldığında balatalar yanmakta ve disk yüzeyleri bozulmaktadır.

    Doğrusu , yavaşlamak için ayak freni yerine ,küçük araçlarda vites küçülterek motor kompresyonu, büyük araçlarda da yavaşlatıcı (Retarder) kullanılmasıdır. Bu şekilde tekerlek frenleri soğuk kalacak ve acil bir fren gereksiniminde istenilen etkinlikte fren kuvveti verecektir.

    3) Yüksek hız nedeniyle frenlerin yetersiz tutması veya tutmaması nedir?

    Tekerlek frenindeki kampana/balata veya disk/balata ikilisi arasındaki fren kuvveti aracın hızıyla birlikte azalmaktadır. Buna hız " fading" i denir. Bu azalma kampana/balata ikilisinde disk/balata ikilisine göre daha çok olmaktadır.

    Kampana/balata ikilisindeki bu fren kuvveti azalması (bir cins ticari taşıt balatası için 100 °C sıcaklıkta) 40 km/h hızdan 120 km/h hıza çıkıldığında % 30 civarındayken, disk/balata ikilisinde % 10 civarında olmaktadır.

    Aynı deneme aynı 120 km/h hızda fakat 400 °C balata sıcaklığında yapıldığında fren kuvveti azalması kampana/balata ikilisinde % 70 olmaktadır.Sürücü fren pedalına basar fakat sanki pedal boşalmış gibidir. Yani frenler tutmaz. Aynı şartlarda fren kuvveti azalması disk/balata ikilisinde % 20 civarında olmaktadır.

    Ülkemizin ekonomik şartları , araçlarımızın bakım ve denetim durumları gözönüne alındığında gerçekten de "sürat felakettir".

    Hız "fading" i nedeniyle frenlerin zayıflama sorununu kontrol altında tutabilmek için hızın kontrol altında tutulması gerekmektedir.Bu da ancak sürücü eğitimi, etkin denetim ve ticari taşıtlarda hız sınırlayıcı ile mümkündür.

    Verilen bu değerler fabrika çıkışı,yeni veya bakımlı tekerlek frenleri içindir. Bakımsız frenlerde bu değerlerin daha kötü olması beklenmelidir.

    SONUÇ:

    Lastik patlamalarının neredeyse tarihe karıştığı günümüzde fren patlamaları da tarihe karışmıştır.

    Modern fren sistemlerinde fren sisteminde oluşabilecek bir ve hatta iki arıza durumunda bile aracı durduracak en az bir yedek sistem daha vardır. Ancak frenler bakımsız olduğunda ,aşırı ısındıklarında ve aşırı hızlı araç kullanıldığında fren yetersiz tutar veya hiç tutmaz. Bu sorun tamamen kullanıcı sorumluluğundadır.

    Aslında fren patlaması denilen durum yukarıda saydığımız üç sorunun bir arada oluşmasından başka bir şey değildir. Bu sorunun oluşumunu önlemek için de aşağıdaki tedbirler alınmalıdır:

    1) Öncelikle şehirlerarası otobüslerden başlayan ve tüm ticari taşıtları içeren bir Hız Sınırlayıcı takılması zorunluluğu getirilmesi ve etkin denetim.

    2) Aşırı yüklemenin önlenmesi.

    3) Araçların Teknik Denetimlerinin (Fenni Muayene) AB Teknik Mevzuatına göre yapılması.

    4) Sürücülerin eğitimi.

    Alpay Lök

    Makina Yüksek Mühendisi





  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    quote:

    Bu şöförlerin hemen hemen hepsi tam bir zır cahil.Yeni yetme laf söz dinlemeyen egolu yarı cahil tipler.Eski şöförler hakikatten şöfördü şimdiki nesiller laftanda anlamıyorlar.


    O kadar yorum, cümle arasında yazdığınız gözüme ışıdı. Herkesin merak ettiği cevap burada saklı, o egoyu öyle bir şekillendiriyorlar ki amorf karakterli rahatça güdülebilen koyunlar ortaya çıkarıyorlar ve tır şöförü ile aynı kafa yapısındaki bir siyasetçinin veya beyaz yakalının yapmayacağı şey kalmıyor

    Korkunç, artık bu tür medeniyet dışı işlere tahammülümüz yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu adamın normalde idam edilmesi lazım. 22.5 yıl hapis istenmiş de bilmem ne. 22.5 yıl hapisten yatsa yatsa en fazla 12 yıl yatıp çıkar. bilerek 4 insanı ölüdürüp, bir o kadar kişiyi de sakat bırakmanın cezası 12 yıl. hemen mahkemeyi kuracaksın, 31 mayıs 2021 saat 05:00 te asılarak idam edilmesine karar verildi. bu kadar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 14 Nisan 2021; 11:56:31 >
  • Firmalara ait araçlarda araçların sağlığı şöförden önce firmanın sorumluluğundadır. Şöför bu gün bu tırda yarın başka tır da çalışır bazen taşeron şöför çalıştıran firmalarda var. O direksiyona geçen adam o TIR ın bir arızası bir sıkıntısı varmı geçmişte başına bir şey gelmişte giderilmemiş mi bilmez direksiyona geçer aracı A noktasından B noktasına teslim eder. Bu kazada da gördük ki bu aracın geçmişi şaibelerle dolu bunun bir sorumlusu olmaz bir kaç sorumlu olması gerekir yoksa bu işler düzelmez daha çok TIR altında kalırız.

  • Alıntı

    metni:
    Bursa 12. Ağır Ceza Mahkemesince kabul edilen iddianamede, kazanın ardından polis tarafından hazırlanan tutanak ve bilirkişi raporlarına da yer verildi. Polisin kaza tutanağında, tır şoförü Eskiçırak'ın birinci derecede asli kusurlu olduğunun tespit edildiği aktarıldı. Tırın yüksek hızda ilerlediği, önünde seyreden araca çarpmayı önleme adına yolun sağ ve solunda uygun alan olmasına rağmen kaçma eylemine başvurulmadığı, araçları arkadan çarparak sürüklediği bilgisi paylaşılan raporda, takografa da usulsüz müdahale edildiği açıklandı. Kazada hız kadranının 101 kilometrede takılı olmasına rağmen en son hızın 93 kilometre olarak görüldüğü belirtildi. Ayrıca sürücünün de yasal süreyi 1 saat aşan direksiyon başında kaldığı ortaya çıktı.Bilirkişi raporunda fren sisteminde hava kaçağı veya patlamanın söz konusu olmadığı, fren sistemlerinin bakımsızlığının ölümlü, yaralamalı ve hasarlı trafik kazasının meydana gelmesinde ciddi anlamda etken olduğu ifade edildi. Tutuklanan tır şürücüsü Faruk Eskiçırak, her şeyin bir anda olduğunu dile getirmişti.


    Bile bile cinayet





  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.