Sıcaklıkla alakası yok. Dubaide tesla görmediniz mi hiç, komik olmayın. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bursa-Gemlik Karayolu’nda Tesla alev alev yandı. (2. sayfa)
-
-
Teslanında bundan haberi var mı? İlk aracını ne zaman üretmiş haberiniz var mı?
20 25 sene sonra 2050de trafikteki araçların %75i elektrikli olacak. Otomatik vitese laf eden insanlar vardı zamanında, çok komik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaş haksız değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aynen öyle ama insanlar reklama o kadar kanmış ki, Evrim Ağacı isimli kanalda bile: "elektrikli araçları çekemeyen gericiler bahane bulamayınca konforunda laf ediyorlar, oysa elektrikli araçların her yönden içten yanmalılara göre daha iyi olduğunu herkes bilir" diye cümle kurdu.
bu cümleyi kuran kişi araştırmacı kimliği ile tanınıyor yersen. bir insanın şu cümleyi kurması, o kişinin olağan üstü şekilde cahil olduğu bir konuda böbürlenecek kadar cahil özgüvenine sahip olduğunu gösterir. elemanın o şekilde konuşması Tesla'nın PR çalışmalarının bi sonucu. elektrikli araçlara tapmayan herkesi düz dünyacı ilan eden bir mal kesim var şuanda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 31 Mart 2024; 0:31:46 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
30 derecede abanınca Tesla yanıyorsa bir zahmet tüm Teslaların trafikten men edilmesi ve ağır ceza kesilmesi lazım.
Böyle bir saçmalık olabilir mi?
Tesla özelinde değil yani.
İstersem bir elektrikli arabayı 40 derecede %7 eğimde şarjı bitene kadar dip gaz 500 km kullanayım bu hale gelmemesi gerekir.
Bir zahmet soğutma sistemini ona göre yapacaklar.
-
Olabilir içten yanmalı motorlu araçlarda yanıyor. Gelecek elektirikte artık fosil yakıtlı araca yatırım yapılmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vergi vermemek isteyen adam bir dünya eski model taş gibi araba bulur gene biner. Vergi vermemek için hidrolik direksiyonu bile olmayan hurda yığını tabuta binmez. Genelde Anadolu'da asgari ücret düzeyinde arabaya ihtiyacı olan ve ustanın olmadığı bölgelerde herkesin dilinden anladığı, parçası bakkalda bile bulunan Toros, şahin, doğan, kartallara biniyor insanlar. Mecburiyetten biniyor yani.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sen gündemi 3-4 sene öncesinden takip ediyorsun. Bana görede şu an elektrikli araçlar tam uygun değil. Ama Toyota örneği saçma olmuş. Toyota gelenekselci bir marka ve kendi kimliğini oluşturarak hibrit geleceği oluşturmak istedi baktı tren kaçıyor geçte olsa elektrikliye geçişe başladı. İnat etseydi yok olacağını farketti çünkü. 1.3 milyar dolar elektrikliye yatirimla başlıyor elektrikli araç işine.
BloombergHTbloomberghtToyota'dan elektrikli araca 1,3 milyar dolar yatırımhttps://www.bloomberght.com/toyota-dan-elektrikli-araca-1-3-milyar-dolar-yatirim-2347117Ayrıca Çinliler gümbür gümbür geliyor. Xiaomi neredeyse 1000 km menzile ulaşmış durumda yeni aracı ile. 800 volt mimarisi muazzam bişey. Yakında kuru batarya işine girecek çoğu marka ve yanma olayını da çözerlerse geriye pek bir sorun kalmıyor. Yeni teknoloji ile çinliler 10 dakika da şarj olacak 1000 km menzilli bataryalara çalışıyorlar. Özetle 2-3 sene sonra
Minimum 1000km
Maksimum 10 dk şarj
Uzun seneler neredeyse sıfır maliyetli periyodik bakım
Supersport içtenyanmalı arabaların hızlanması ile basit bir elektriklinin hızlanması aynı.
Maliyetleri de günden güne düşüyor.
Avantajı her geçen gün artıyor.
2 sene sonra 1000km menzilli, kuru bataryalı bir elektrikli araba ile 10 dakikada full şarj olduğu zaman sen 1 dakika şarjda tutarak 200-300 km şarj aldığın zaman sarj süresine çok takılmayacaksın. Şu an için elektrikli olayı bana göre erken ama bu elektriklilerin sonu değil başlangıcı. Öyle olmasaydı Toyota gibi gelenekselci bir firma bile elektrikliye geçişe başlamazdı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aracın şarjına bakmak lazım, ülkemizde çok antin kuntin işler dönüyor belki dandik bir şarj ünitesinden dolayı piller darbe aldı.
-
Pil teknolojisi gelişiyor. Dediğinizi gören firmalar cep telefonu dahil batarya kültürü yekten kaldırılmalı. Kalem piller yassı piller .. Her sektörde varlar .. Pilerin tarihi zaten baya eski ...
Piller eV lerle icat edilmedi ... Araba pilleri hariç diğer pillerin toplamını duysan küçük dili yutarsın ...
-
Ben otomotiv öğretmeniyim otomotiv teknolojilerindeki gelişmeleri de herzaman yakından takip ettim. Mevcut pil teknolojisiyle teslanın haberi olsun olmasın, geçici bir dönemdir elektrikli otomobil. Bir pil devrimi olmadığı sürece de dünya kurşun yataklari sahipleri ellerindekini satana kadar devam edecek. Teslanın haberi yoksa eğer gidip Toyota ceosuna elektrikten neden vazgeçtiklerini ve başka alternatiflerle ilgilendiklerini sorsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam Toyota ilk hybrite yatırım yapan markadır. GM ile birlikte bu işin oncüsüdür.
Toyota elektrikli ye değil hidrojen yakıt hücresi ve diğer alternatiflere yatırımını yogunlastiracagini açıkladı.ister kabul edin ister etmeyin, 10 Yil sonra dünyanın karsiladacagi kurşun zehirlenmesi ile zaten başka çare kalmayacak. Ama dünya o tokadı yiyene kadar elektrik millete bir pompalansin köşeler donulsun o aradaki gelecekteki tüketim eğilimine göre kendilerine yeni yer tutsunlar. Yeterli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet atık pil kutuları bu yüzden var ve dünya için çok tehlikeli bir atık. Fosil yakıtlardan bile daha tehlikeli. Pil teknolojisinde gelişme falan yok, ama çalışmalara hız verildi. Bugün lityum ion dediğiniz piller bile 1960 larin teknolojisiydi ve dünyaya ve var olan kullanım ihtiyacına yettiği için hiçbir geliştirme olmadı malzeme teknolojisindeki ilerleme ve kalite dışında. Elektrik dünyanın gundemine gelince bir baktılar ki 1960 lardan beri pil teknolojisine hicbirsey eklememisiz. Ve bir anda 60 yıllık eksikliği kapatmak için abandilar pil işine.
Ne malum varolan trknolojinin yerine dunyaya zararı olmayan bir batarya teknolojisi geliştirir bilim insanları, o zaman benim bu söylediklerim boşa çıkar. Ama mevcut durumda azalan petrol rezervleri sahipleri kurşun gibi pillerde kullanılan madenlerin yataklarına sahip olma konusunda yeni pozisyonlar aldılar ve bir süre elektrikli arabaları bize iteleyip 10-15 yıl sonra ya bu elektrikli araç olayına alternatif birşey bulmalıyız dünyamız çok ciddi bir kirlenme tehtidi altında diye millete yeni global planlarını anlatacaklar. Toyota bu işin geleceginin olmadığını kendisi anlattı. Tabi ki ayakta kalmak için bu geçiş sürecinde ben elektrikliye hiç para yatırmak diyemez ! Ama asıl niyetini ve görüşünü bildirdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Orada lityum yatakları demek istediniz hocam değil mi? Kurşun artık mazide kalan kurşun asker gibi.
-
Her iki madde için de geçerli soylediklerim hocam lityum da dahil kurşun asit bataryalar da yoğun şekilde kullanılacak hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
insanlari aldigi araba markasina gore gruplastirip olmelerini dilemek sadece Turkiye'ye ozel
-
Ölsün demedim yav arabası yanarsa yansin dedim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smart1978 -- 1 Nisan 2024; 8:0:33 >
-
Hocam bilgilendirme için teşekkür ederim. Lityum ion pillerdeki patlama riski devam ettiği sürece kursun icerikli piller de bolca kullanılacaktır. Demeye çalıştığım gibi başka bir teknoloji elektrikli otomobillerin geleceğini degistirebilir. Mevcut durumda Toyota'nın hidrojen yakıt hücresi mantıklı duruyor ama hidrojen deposu ile gezmek de bomba ile gezmekten farklı degil. Bunu hiç araştırmadım açıkçası. Hidrojenin güvenli olduğunu da soyleyemiyorum o yüzden.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X