Şimdi Ara

Bütçeye Göre Şehir/Yol Bisikleti Tavsiyeleri (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.963
Cevap
64
Favori
191.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceleri bisiklete merakı olan biriydim, çalındıktan sonra bir daha alma fırsatım olmadı. Ama şu sıralar güzel bir model alayım diyorum.
    Sedona 300s modeline bakındım biraz. Hoşuma da gitti modeli. Bilgim pek olmadığından, karar veremedim.
    Kendi sitesinde 375 dolar yazıyor. 795 TL ye takabül ediyor bu da ama daha ucuza bulabilir miyim?
    Mesela sirkecide ? Ya da maksimum 800 TL civarında olacak şekilde önerebileceğiniz güzel bir model var mıdır?

    Boy 1,80 - kilo 80-82 arasında sürekli. Şehir içi kullanımına uygun.


    ek: Bu üç model arasında kaldım. 2.elleri de tercih edebilirim.

    Carraro sportive 225-221
    Sedona 300 Sport

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-spor-bisiklet-carraro-sportive-225-cok-temiz-guzel-fiyat-170241371/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-spor-bisiklet-sedona-300-sport-garantili-169046036/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-spor-bisiklet-sadece-2-aylik-sedona-300-bisiklett-167767314/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sümmani. -- 2 Temmuz 2014; 12:01:49 >




  • Sümmani. kullanıcısına yanıt
    Sedona 300/300S tasarımı ile çok dikkat çeken bir bisiklet, bende de 2013 modeli olan 301 mevcut. Bu yıl döviz kurundaki artış ile beraber Sedona bisikletlerin fiyatları çok yükseldi. Çok kaliteli kadro ve işçiliğe sahip bisikletler olmalarına rağmen fiyatları rakiplerine göre biraz yüksek kalıyor. Bahsettiğiniz fiyat aralığında forumda en çok kullanıcıya sahip olan ve kıyasıya rekabet eden iki marka/model mevcut. Bunlar Carraro Sportive 224 ve Salcano City Sport 40. Her iki model de Türkiye üretimi ve kullanıcılarından gelen tepkiler gayet olumlu yönde. Forumda bu iki modelin kıyaslandığı pek çok konuya ulaşabilirsiniz, örnek :

    http://forum.donanimhaber.com/m_79813797/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_90719112/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_92174231//tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_89172869/tm.htm




  • sadettinz S kullanıcısına yanıt
    Aralarındaki fark lastik felan sanırım ? Gözüme bunlar çarptı. Bir de frenler farklı markalar. Çok bilmiyorum tabi. Ama nedense içimden bir ses city sport diyor.

    Kaldı ki verdiğiniz linklerde de arkadaşlar tercihlerini sportiveden yana kullanmış. Siz ne diyorsunuz bu duruma hocam ? :)

    Bir de fiyat olarak ne aralık normaldir ? Aslında 1 ay daha bekleyip çitayı 1100-1300 seviyesine yükseltebilirim. Zorlanmam da. Öyle mi yapsam ? Ne yapsam şaşırdım :)
  • Sümmani. kullanıcısına yanıt
    Kafanızın karışması gayet normal, zira bisiklet seçmek araba seçmeye göre çok daha zor. Bisiklet piyasası köfte / ekmek oranının en ciddi hissedildiği alanlardan biridir. Aklınızda tutmanız gereken ise belirli bir bütçenin üzerine çıktığınızda, alacağınız her modelin günlük kullanımda sizi memnun edeceğidir, bu açıdan çok telaş etmenize de gerek yok esasen. Kendinize şu soruları sorun: "benim bu bisikletten beklentim nedir? hangi yol ve hava şartlarında, ne kadar mesafede kullanmam gerekiyor? uzak mesafe turlara katılma ihtimalim var mı?"
    Bisikletinizi yaz / kış ulaşım aracı olarak kullanacaksanız, vakit buldukça mesafeli turlara katılma planlarınız varsa ve sürüş yapacağınız mevkide rampalar, hafif bozuk yollar mevcutsa bütçenizi yükseltip hidrolik disk frene sahip daha üst bir model almanız sizi rahat ettirir. Bunun dışında günlük 20 km mesafeli, güzel havalarda ekseri asfalt zemin kullanımlar için 800 TL bütçenizi daha fazla yormanıza bence gerek yok. City Sport 40 ve Sportive 224 modellerinden beğendiğinizi, içinize sineni alın.




  • sadettinz S kullanıcısına yanıt
    Hakikaten öyle hocam ya. Araba seçerken direk opele gitmiştim ama bu olayda ne yapacağımı şaşırdım gerçekten. Bence dediğiniz gibi yapayım. City sport modelini düşüneyim. Bir de yukarıda verdiğim 2.el ilanlara bakma fırsatınız oldu mu?
  • Hemen hemen her konuda göz attığım bu foruma ilk defa giriş yapmış bulumaktayım. Eski bir konu gibi ama bisiklet kategorisinde ilgimi ilk burası çekti umarım aradığımı bulurum.
    Evet kendime şehir içi ve zorlayıcı olmayan arazi kullanımına uygun bir bisiklet arıyorum. Bisikletten hiç anlamayan biri olarak 2 gündür yaptığım araştırmada aradığım bisikletin şehir bisikleti olduğunu öğrendim. Bütçem 600-900 TL arası olabilir. Boyum 1.70 kilom 55. Eğer yardımcı olan olursa bu özelliklerimi ve cahilliğimi göz önünde bulundursun. Şimdiden teşekkürler
    He bi de -Sedona 300 sport ve Bianchi touring 613 ilgimi çekti uyar mı? Neyin nesidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulashancer -- 2 Temmuz 2014; 15:32:50 >




  • ulashancer kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    Forumda belirli bir süre araştırma yaparsanız, fiyatına göre daha yüksek performans sunan marka ve modeller ile alırken dikkat edilmesi gereken komponentler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bahsettiğiniz bütçe aralığında en çok tavsiye edilenler bir üstteki mesajda da belirttiğim gibi Carraro Sportive 224 ve Salcano City Sport 40 modelleri. Bütçeyi biraz daha geliştirip Salcano City Sport 30'a da çıkabilirsiniz. Boyunuza göre en uygun kadro ölçüsü ise 17" veya 43 cm diye geçer.
    Sedona 300 çok gösterişli ve ince işçilik ile üretilen bir model, ancak kullandıkları komponentler genellikle alt giriş seviyesinde kalıyor. Bu da fiyatı piyasanın üzerine çıkarıyor. İkinci el olarak satılan temiz bisikletler var, düşünülebilir. Az yukarıda bunlarla ilgili birkaç ilan görebilirsiniz. Bianchi ile Carraro aynı fabrikada üretiliyor. Touring 613 ise mekanik disk frenli olmasının dışında Sportive 224 ile aynı bisiklet. Mekanik disklerin neden tercih edilmemesi gerektiği konusunda ansiklopedi gibi bir yazı yazmıştım, aratıp okuyabilirsiniz.




  • inch kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, kazasız pedallamalar diyelim önce. Bisikletinizin resimlerini ve kullanım ile ilgili görüşlerinizi paylaşırsanız seviniriz. Katlanır bisikletlere ben de dahil pek çok kişi ilgi duyuyor.
  • Arkadaşlar 400 tl'ye bisiklet önerirmisiniz istanbulda oturuyorum normal yolda bineceğim.
  • Selamlar,

    Forumu biraz araştırdıysanız asfalt zeminde kullanım için şehir/tur bisikletlerinin tavsiye edildiğini görmüşsünüzdür. Bu bisikletler arasında ağırlık, işçilik kalitesi ve komponentler bakımından en uygun fiyatlı olanları Salcano City Fun serisi. Fakat bunlarda da rakam 500 TL'nin üzerine çıkıyor. Bütçenizi biraz daha yükseltme imkanınız varsa kesinlikle tavsiye edilir. Bunun haricinde 400 TL civarına satılan bisikletler çelik kadroya sahip oldukları için fazlasıyla ağırlar. Ağır bir bisiklet ise çok yorucu olduğu için bisiklete binme zevkinizi alıp götürür. Bisikletiniz ile beraber kask, eldiven, pompa, su matarası, yedek iç lastik gibi ihtiyaçlarınız için de bir bütçe gerekeceğinden, tavsiyem elinizdeki rakamı peşinat olarak verip, üzerini imlan ölçüsünde kredi kartı ile tamamlamanız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Selamlar,

    Forumu biraz araştırdıysanız asfalt zeminde kullanım için şehir/tur bisikletlerinin tavsiye edildiğini görmüşsünüzdür. Bu bisikletler arasında ağırlık, işçilik kalitesi ve komponentler bakımından en uygun fiyatlı olanları Salcano City Fun serisi. Fakat bunlarda da rakam 500 TL'nin üzerine çıkıyor. Bütçenizi biraz daha yükseltme imkanınız varsa kesinlikle tavsiye edilir. Bunun haricinde 400 TL civarına satılan bisikletler çelik kadroya sahip oldukları için fazlasıyla ağırlar. Ağır bir bisiklet ise çok yorucu olduğu için bisiklete binme zevkinizi alıp götürür. Bisikletiniz ile beraber kask, eldiven, pompa, su matarası, yedek iç lastik gibi ihtiyaçlarınız için de bir bütçe gerekeceğinden, tavsiyem elinizdeki rakamı peşinat olarak verip, üzerini imlan ölçüsünde kredi kartı ile tamamlamanız.

    Cevap için teşekkürle sanırım bütçemi 600'e kadar çıkarabilirim bu fiyat aralığında ne önerirsiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bisikleti kullanmayı düşündüğünüz zemin çok düzgün asfalt yüzeyse, ki İstanbul'da bulmak neredeyse imkansız, City Fun 70 serisi amortisörsüz modelini, eğer biraz engebeli ve bozuk yüzeyli ise City Fun 60 serisini öneririm. Pazarlıkla peşinde 500-520 TL civarına alınabilir. Üzerine ise Prowell F59R kask tavsiye ederim. 65 TL civarı bir fiyatı olması gerekiyor. Bütçenizi aşmadan en önemli iki ekipmanı almış olursunuz. İmkan buldukça jelli bir eldiven alır, hava pompası, suluk, tamir seti, far, çanta vb ekipmanı ise yurtdışından getirirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Bisikleti kullanmayı düşündüğünüz zemin çok düzgün asfalt yüzeyse, ki İstanbul'da bulmak neredeyse imkansız, City Fun 70 serisi amortisörsüz modelini, eğer biraz engebeli ve bozuk yüzeyli ise City Fun 60 serisini öneririm. Pazarlıkla peşinde 500-520 TL civarına alınabilir. Üzerine ise Prowell F59R kask tavsiye ederim. 65 TL civarı bir fiyatı olması gerekiyor. Bütçenizi aşmadan en önemli iki ekipmanı almış olursunuz. İmkan buldukça jelli bir eldiven alır, hava pompası, suluk, tamir seti, far, çanta vb ekipmanı ise yurtdışından getirirsiniz.

    Beykoz da oturuyorum normal sokak cadde aralarında bineceğim Sanırım cityfun 60 modeline yönelmeliyim. Peki sizce amörtisör olmalı mı benim gibi bir kullanıcı için?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amortisör sisteminin avantajı daha önce de söylediğim gibi bozuk zeminden gelen titreşimleri sönümleyip daha rahat bir sürüş sağlaması, fakat City Fun 60 serisindeki zoom marka amortisör gerçekten düşük kaliteli, kilitleme özelliği de olmayan bir model. Hiç yoktan iyidir denilebilecek seviyede. City Fun 70 serisinde ise önde amortisör mevcut değil. Bu açıdan daha hafif ve atak. Amortisörsüz oluşu pedala uygulanan kuvvetin daha büyük oranda tekere aktarılmasını sağladığı için özellikle yokuş çıkarken performans artışı getiriyor. Ancak bozuk yollarda sarsıntıyı olduğu gibi hissedersiniz. Bu iki modelin forumda çok sayıda kullanıcısı ve inceleme konuları var, dilerseniz bunları inceleyebilir ve kendinize en uygun modeli belirleyebilirsiniz

    City Fun 60 İnceleme : http://forum.donanimhaber.com/m_92625350/tm.htm

    City Fun 70 İnceleme : http://forum.donanimhaber.com/m_89447230/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Amortisör sisteminin avantajı daha önce de söylediğim gibi bozuk zeminden gelen titreşimleri sönümleyip daha rahat bir sürüş sağlaması, fakat City Fun 60 serisindeki zoom marka amortisör gerçekten düşük kaliteli, kilitleme özelliği de olmayan bir model. Hiç yoktan iyidir denilebilecek seviyede. City Fun 70 serisinde ise önde amortisör mevcut değil. Bu açıdan daha hafif ve atak. Amortisörsüz oluşu pedala uygulanan kuvvetin daha büyük oranda tekere aktarılmasını sağladığı için özellikle yokuş çıkarken performans artışı getiriyor. Ancak bozuk yollarda sarsıntıyı olduğu gibi hissedersiniz. Bu iki modelin forumda çok sayıda kullanıcısı ve inceleme konuları var, dilerseniz bunları inceleyebilir ve kendinize en uygun modeli belirleyebilirsiniz

    City Fun 60 İnceleme : http://forum.donanimhaber.com/m_92625350/tm.htm

    City Fun 70 İnceleme : http://forum.donanimhaber.com/m_89447230/tm.htm

    Tekrar teşekkürler. Ana konular baktım ve sanırım bu bisikletler narin yapıda. Kullanacağım yollar düzgün asfalt değil bizim sokak atnavut kaldırım mesela. Birde ben kaldırımda direk yola atlayabiliyotum bana genel kullanım bisikleti önerirmisiniz. Normal asfaltta gidebileceğim ama aynı zamanda az ngebeli yollardan de gidebileceğim bir bisiklet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu yararlı başlık ve yardımlarınız için öncelikle teşekkürler.

    Ben şuan giriş seviyesi bir MTB kullanıyorum ve ortalama haftada 200-250km arası yol yapıyorum haliyle yük olarak gelmeye başladı ve bir şehir bisikleti arayısına girdim.

    Olmasını özellikle istediğim özellikler, Düz maşa olacak, V fren olacak.

    Bu sebepten uygun fiyatlı Salcano City Fun 70'e bakıyorum ilerde yavaş yavaş Tektro fren, Continental lastik, 2nci el karbon düz maşa, 2nci el deore vitesler falan takmak istiyorum bu kadro sizce bunlar için uygun seçimmidir?
    Yani kadro uzun ömürde beni taşırmı? - Parça takma, bisiklet toplamada pek sorun yaşamam yardımcı olacak tanıdık akrabalar var (Yetkili servis akraba)

    Veya bu sene MTB ile idare ederek seneye para biriktirerek Mosso 771 Dmv veya Fuji ABSOLUTE 2.3 gibi bir modelmi almalıyım?

    Bir soruda Boyum 1.73 MTB'de 17'' kadro kullanıyorum (Hafif kısa geliyor, sele baya yukarı aldım) Şehir bisikletine gecince boyuma uygun 20'' kadro gürünüyor ama bilgi doğrumudur acaba yok 18'' mi daha makul olur (Tekerleklerinde 26''den 28'' e çıktığını düşündüğümden 20'' yüksek gibi geliyor) Bunu görmeden tabiki bilemezsiniz bende denemeden bilemem ama fikir almak isterim.




  • HuysuzMan kullanıcısına yanıt
    Çocukluğunu mahalle aralarında ve yeni yapılan sahil yolunda 150 kiloluk (bana öyle geliyordu) bir mtb kullanmaya çalışarak geçirmiş biri olarak, şehir içinde şehir bisikletinin kullanılmasının gerektiği konusunda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bu konuda herhangi bir faydam dokunuyorsa ne mutlu.
    Haftada 200-250 km yabana atılacak bir mesafe değil, özellikle güzergahınızda yokuşlar mevcutsa mtb ile pestilinizin çıkıyor olması son derece muhtemel. Salcano City Fun 70 ilk aldığım şehir bisikletiydi, üniversitede okuyan küçük kardeşime kaptırdığım için en fazla 100-150 km sürebildim ancak yeterince fikir sahibi olma şansım oldu. Fiyatına göre gayet hafif, seri ve tatmin edici donanıma sahip. Kadro geometrisi ile de ilgi çekici bir görüntü sunuyor. Şu anda ise ikinci el olarak aldığım bir Sedona 301 (güncel 300'ün 2013 modeli) sahibiyim. CF 70'i aldığım anda üzerinde bir takım yükseltmeler yapma fikri bende de oluştu. Öncelikle arkadaki TZ-21 rubleyi yokuş performansı yüksek TZ-37 ile değiştirmeyi düşündüm. Bir başka forumda ise bir arkadaş elinde olan 8'li full Acera seti takarak bisikletini 24 vitese yükseltmişti. Jant göbeği vidalı olduğu için 9'lu ve üzeri kaset rubleler ile uyumlu olmadığını düşünüyorum. Yani Deore set kullanmak için göbek değişimine gitmeniz gerekebilir. Karbon maşa kullanmanıza değmesi için daha hafif bir kadro kullanmanız gerektiğini düşünüyorum. Mosso 771 DMV'nin kadrosuna hayran kalmıştım, üstelik 12 kg'lık ağırlığı ile CF70'e göre ciddi derecede (1.5 kg) hafif. Sedona'lar inceleyebildiğim bisikletler arasında Mosso ile birlikte kadrosu iyi işçiliğe sahip bisikletler. Tahminimce kadroyu Mosso'ya yaptırıyorlar. Sedona 310'da güzel bir alternatif, fakat Mosso daha üst donanıma ve daha uygun fiyata sahip. Fuji'ler hakkında pek bilgim yok malesef, bulunduğum çevrede hiç görme şansım olmadı. Bu çerçeveden baktığımızda, karbon ekipmana yükseltme amaçlı olarak 771 DMV fiyat ve donanım açısından en makul seçim gibi duruyor.
    Son olarak 28 janta sahip şehir bisikletlerinin kadro geometrisi mtb'lere yakın ama tam olarak benzer değil. Ben de bu düşünce ile 1.78 boyum için bisikletimi internetten 20" kadro ile sipariş vermiştim. Geldiğinde hata yaptığımı, benim için 18" kadronun daha doğru olduğunu farkettim, üstelik hesaplama tablolarında 20" ideal ölçü olarak gözükmesine rağmen. Şu anda kullandığım Sedona 301 17" M kadroya sahip. Seleyi normal ölçülerde ayarlayarak rahat bir kullanım elde ediyorum. Uzun tur düşünüldüğünde belki 17.5" veya 18" biraz daha iyi olabilirdi, ancak şehir içi kullanım için bir boy küçük kadro 28" tekerlek ile daha iyi hakimiyet sunuyor. CF 70 için 18" altı kadro bulma şansınız yok, Mosso ise 16" - 21" arası kadro üretiyor. Sedona'larda da durum aynı. Sizin boyunuz düşünüldüğünde 17" kadrolu bir şehir bisikleti ile oldukça rahat edeceğinizi düşünüyorum. Özellikle de biraz kilo probleminiz varsa.




  • HuysuzMan kullanıcısına yanıt
    Merhaba arayışa girmişsiniz bile

    Hergün aldığım yol epey gözde bir yol olduğundan çok pedal dostu ile tanışma bisikletlerini de inceleme fırsatı buluyorum bahsettiğiniz fuji 2.3 bizzat kullandım mosso yu da inceleme fırsatım oldu (siyah beyazını), bakın Mosso ve Fuji ikisi de kore üretimi ve yanılmıyorsam Koreliler dünyanın en büyük bisiklet üreticisi ülkesi konumundalar. (Tek başına Giant yeter zaten)

    Mosso nun kadrosu çok düz geliyor gözüme (artık nasıl bir beklentim varsa) ama Fuji özellikle üst bardaki eğimi ile gözüme daha hoş geliyor (benim salcano city fun da da bar eğimli ondandır) buraya kadar subjektif kriterlerle geldikten sonra aklı devereye sokmakta fayda var Mosso 12 kg (pedal hariç) şehir bisikleti için güzel bir ağırlık (salcano 14 kg) Mossonun üzerindeki Acera aktarıcılar Fuji üzerindeki Tourney'den daha iyiler Hatta iki gömlek diyebilirim size Yani iyiden kötüye sıralarsam

    Deore XT-SLX-Deore-Alivio-Acera-Altus-Tourney

    bisiklette her zaman paranızın yettiği en üst donanımı almaya dikkat etmelisiniz bence Tourney sizi üzer mi? muhtemelen hayır ama Acera daha çok üzmez!

    Eğer idare edebiliyorsanız para biriktirip Mosso'yu alın Salcano yerine bence daha mantıklı olacaktır. Ben de önümüzdeki sene kızımın okulu donuma da göz dikmezse eğer bir Mosso 722 Race Sora'yı benim Salcanonun yanına almayı planlıyorum.

    Ne diyelim tüm bisiklet severler en iyisine ve daha da iyisine sahip olsunlar inşallah. Büyük hastalık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ptahba -- 5 Temmuz 2014; 10:21:53 >




  • Yorumlar ve bilgiler için teşekkürler,

    Tabi bu durumda kafam dahada karıştı, Seninde söylediğin gibi @Ptahba Fujinin kadro geometrisi cok hoşuma gitti ondan düşünmüştüm ama @Sadettinz'in dediği Mosso nun hafifliği ve component'leri cok cezbedici, burda F/P ürünü olarak mosso daha uygun gibi geliyor bu arada bu 2 markanın Türkiyede bayiisi-Servisi mevcutmudur? Çok problem değil aslında servis akrabam var ama ne olur ne olmaz.

    Salcanoyuda kafamdan cıkartamıyorum aslında, seneye yaza kadar MTB ile yol almak (Tatlısu bisikletcisi değilim, yaz-kış kullanırım ben) düşüncesi bile beni yoruyor.

    Bugün Eminonune gidip bir salcano deniyeceğim, bulursam mosso'da bakarım olmadı hafta içi sarachaneyi gezerim bakalım fikrimde neler değişecek sizleride haberdar ederim.

    Tekrar teşekkürler.

    Düzeltme : Baktım Mosso'nun servis ve bayiisi varmış, Fujinin bulamadım, buda mossoyu tabiki bir adım öne geçiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HuysuzMan -- 5 Temmuz 2014; 13:47:35 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.