Çinli elektrikli otomotiv üreticisi BYD'nin yatırımının ardından bir başka Çinli markanın da Türkiye'ye yatırım yapacağı konuşuluyordu. Bu markanın Chery olduğu ortaya çıktı. Chery'nin Türkiye'de kurmayı düşündüğü fabrika için şimdiye kadar Samsun ve Manisa'nın öne çıktığı aktarıldı. mynet finans BYD'nin ardından bir Çinli Chery de daha rotayı Türkiye'ye kırdı! İki il öne çıktı https://finans.mynet.com/haber/detay/ekonomi/byd-nin-ardindan-bir-cinli-chery-de-daha-rotayi-turkiye-ye-kirdi-iki-il-one-cikti/487368/ |
BYD'nin ardından bir Çinli Chery de daha rotayı Türkiye'ye kırdı
-
-
Adamlar haklı düşünün Çinli firma bile Türkiye'de fabrika kuruyor.Cinlilerden bile daha ucuza çalışıyoruz.Asgari ucrete birsuru adam bulacaklar.Muhendislere bile 20-25 bin verecekler düşünün.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VolkanCOO -- 6 Ağustos 2024; 19:58:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aaa atmaca sahalara dönmüş. Seçimin acısı anca 3 ayda geçmiş demekki.
-
o acı geçmez...diğer hesabı banlanmıştır
-
hangi otomotiv fabrikasında mühendis 25bine çalışıyor dalga mı geçiyorsunuz ? sendikalı işçi 40kya başlar
-
sendikalı işçi 40kya mı başlar
10 yıl otomotiv imalat sektöründe çalışmış olmasam epey inandırıcı yazmışsın aslında
sektörün çoğunda 40k'ya 1-2 yıllık mühendis bile başlayamaz , istisnalar var tabi .Örneğin TOGG , kar amacı gütmeyen bir kurum gibi çalıştığı için 2-3 kat falan maaşla adam alıyolar , şirket telefonu olarak iphone 14 veriyorlar
toyota ve ford olabilir birde , uzun zamandır sorgulamadım bunlarıda
he ama 15 yıllık kalıpçıya yada mekanikçiye işinde iyse ustalığından dolayı 60k'danda işe alırsın bana gelip böyle örnekler vermezsen sevinirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakup13 -- 8 Ağustos 2024; 8:16:45 > -
evet başlıyor inanmayan gitsin bursadaki otomotiv firmalarına sorsun 1 2 senelik mühendis maaşlarıda 45k üstü gidin biraz hayata karışın 10 yıldır çalıştığına inanmadım 20 30 bine adam çalıştırma devri bitti kimse çalışmıyor
-
bursadaki otomotiv firmalarında 10 yıldır çalışan ve yaklaşık son 5 yıldır yöneticilik yapan , ekibindeki mühendislerin ve mavi yakaların belirlenen sınırlar arasında zam oranlarını belirleyen , onlarca mühendis arkadaşı zaman içerisinde onlarca farklı otomotiv şirketine dağılmış olduğundan sektörde birçok farklı şirkette mühendis/yönetici/müdür seviyesinde arkadaşları olan biri olarak bu konuda senden daha doğru yorum yapabileceğimi düşünüyorum.
Bursa otomotiv firmalarında 1-2 yıllık mühendisin ortalaması 45k değil.Tecrübesiz bir mühendis ortalama bu paralara iş başı yapacağını zannetmesin.
Bu ortalamalar için en az 4-5 yıllık tecrübe gerekir , belki işin tanımına/ihtiyaca ve kısa zamandaki tecrübene göre 2-3 yıllık biri olarak 45k üstü maaş olabilir -ki düşük bir ihtimal, sana proje teslim edecekler , operasyon yönetebileceksin , insiyatif alabileceksin , 2 yılda çok ciddi farklı tecrübeler edindiğini gösterebileceksin vs. -ki o maaşları alabilesin
gebzede 1-2 yıllık mühendis 45k alabilir bu mümkün , çünkü gebzede sanayiye yetecek kadar mühendis yok istanbuldan vs adam çekmek zorunda kaldıkları için yüksek veriyolar, bursa hasanağada ve karacabey taraflarında veren yerler var ( çünkü merkeze 70km falan uzaklıkta ve o bölgede yerleşim yetersiz , müh.leri oraya çekmek zorundalar ), ana sanayilerde performanslarla birlikte 1-2 yıllık mühendis 45-50 mümkün , togg var ama bir önceki mesajda belirttiğim gibi tamamen verinin dışında tutulması gereken bir yer onların ayar yok
Tecrübesi ve bilgisi bir noktaya gelmiş çalışanların maaşlarını duyupta ortalama maaşları yüksek zannediyor olabilirsin , örnek verdiğim bazı yüksek maaş politikası olan yerler öyle düşündürüyor olabilir mesela otomotiv deyince aklına sadece tofaş , renault , karsan gibi ana sanayiler geliyorsa sektörün ortalaması yüksekmiş zannediyor olabilirsin ama malesef durum öyle değil.
neyse beyaz yakayı geçtimde ;
hele hele sendikalı mavi yaka 40k ile işe girebilir falan zannedersen çok daha büyük yanılırsın , ortalama 25k yeterde artar bile.Ama 10-20 yıllık ustalaşmış maviyakaların maaşları seni yanıltmış olabilir.ki bu ustalıkta öyle her işin ustalığı değil kalıptan anlayan usta , mekanikten çok iyi anlayan usta yüksek maaşla işe girebilir ama atıyorum üretim alanındaki veya lojistikteki işçi 20 sene tecrübeside olsa böyle bir maaş ile işbaşı yapamaz
Birde geçen yılki sendika zamlarıyla çalışan personellerin min maaşı 35k gibi birşeye getirildi , bu zamdan sonra yüksek maaş alanlarda çatır çatır tazminatıyla birlikte kovuldu kovulmayada devam ediliyor buda bilinsin.kısa bi zaman sonrada yerine 25k ile adam alıyosun.Bu yüksek maaş sendika anlaşması esnasında halihazırda çalışan ve aynı yerde çalışmaya devam eden için geçerli ama yeni işe giriyosan geçmiş olsun
-
Avrupaya düşük vergi oranıyla ihraç edebilmek amacıyla yapılıyor bu yatırımlar. Avrupa birliği ülkeleriyle gümrük birliği anlaşmamız var.
-
2006'dan beri Chery geliyor haberi var her sene. (evet her sene aynı haber)
İnşallah gelir bu sefer. 1998 Gölcük Ford'dan beri gelen bir yatırım yok giden çok.
Öten yandan Samsun'u kim üflemiş merak ediyorum. Alakasız yer Samsun. Otoban yok, yan sanayiye uzak, hammaddeye uzak. Ticarete uzak. Gemi gelse 2 boğaz geçecek, karadeniz dert vs..
Kötü senaryo: Teşviği alıp uzamaları. Eski haberler devam etmesin de çok üzülürüm
Haberin tarihine dikkat
-
Adamların dünyayı alt üst edeceği 20 yıl önceden belliydi. Bunun için de tee 2000'lerin başında TR'ye gelmeyi çok istediler ama bir şekilde olmadı (bu haber her yıl var)
Yeni Chery kazan kaldırdı | Politika Haberleri (yenisafak.com)
-
Yatırım yapmasa, yatırımcı kaçtı, yatırım yapılınca ucuz işçilik falan filan, Ne olsun istiyorsunuz?
VW grubu yatırım yapsın diye teşvik üzerine teşvik verildi, sonuç? yapmadılar tabiiki. Ozaman yatırım yapacaklara kapı açık.
Alıntı
metni:Muhendislere bile 20-25 bin verecekler Kanıtın var mı dekontlu filan, yoksa dezenformasyon mu?
-
40kya ise giren mavi yaka biliyorum 0 vasıf bence yaptığınız işte çok kötüsünüz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
otomotiv başlığında,
"ceoları yakın dönemde böyle bir planımız yok"
tarzında bir açıklama yaptığını yazmışlardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yaptığım işte kötü veya iyi oluşumun konumuzla ilgisi yok ayrıca yanlış verdiğin bilgiyi tanımadığın insanları itham ederek savunmaya çalışmak iyi bir şey değil , sana öğretilmeyeni benden öğrenmiş ol
40k ile işe girersin demek , herkes girer demek
herkes giremez , herkes anca 25k dan işe girer , bir kısmıda benim belirttiğim istisnai şirketlerde daha yüksek maaşla girebilir.BY-MY ikisi içinde geçerli bu istisnalar
bende 60k'dan işe giren mavi yaka biliyorum , ne diyeyim şimdi 60kdan direkt girersin git biraz bursa otomotiv sektörünü araştırmı diyeyim senin yaptığın gibi
bilmeden insanları yanlış bilgilendirme
-
Ya bi yürü git o fabrikada sıradan çaycısı bile 25 bin liranın altından almaz birde mühendis 25 bin demişsin.çok komiksin
Toyota Sakarya fabrikası
En düşük işçi maaşı 30 bin TL'ye çıktı. 👷 Beyaz yakalıların maaşı 55 bin TL-60 bin TL olacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
"Otomotiv endüstrisi bu büyüklüğüyle, 50.000 ana sanayi, 200.000 de yan sanayi olarak 250.000 kişiyi istihdam etmektedir."
tofaş renault toyota TOGG gibi yerlerdeki maaşları görerek otomotiv sektöründe şöyle paralar varmış diye yanılmamanız için paylaşıyorum
%80 , o fabrikaların haricindeki dünya , merdiven altı gibi olanda var 4bin kişilik şirketlerde var yan sanayi olarak...
mesela Chery gelmesi demek , çok kabaca , 2000 kişi istihdam değil 10 000 kişi istihdam demek
birde bu otomotiv sektörü olarak gözükmeyen ama bunlara çalışan şirketlere olan katkısınıda düşününce , burun kıvırmanın anlamı yok bu tarz yatırımlara
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakup13 -- 8 Ağustos 2024; 22:40:21 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Aaa atmaca sahalara dönmüş. Seçimin acısı anca 3 ayda geçmiş demekki. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X