Şimdi Ara

C segmentinin en iyi yol tutan aracı hangisi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
23.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

C segmentinin en iyi yol tutan aracı hangisi ?


(En Son Oy Tarihi: 29.9.2024)
Giriş
Mesaj
  • bu paylaşılan testlerde Golf 16 lastik hem de ekonomi odaklı bir lastikle gelmiş, diğer araçlar ise 18 inç lastiklerle katılmış
    biz nasıl olur da buna bakıp yol tutuşunu belirleriz
  • Bunların içinde en iyi yol tutuş Astra J dir. Arkayı hemen bırakan Golf ile aynı oyu alması komedi resmen :)
  • MK1 Focus'un yol tutuşu mu kaldı hala ezbere Focus diyorlar. Skidpad değerlerine bakmak lazım ama ilk üçün içinde kesinlikle Civic ve BMW 1 serisi olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melikşah_38

    bu paylaşılan testlerde Golf 16 lastik hem de ekonomi odaklı bir lastikle gelmiş, diğer araçlar ise 18 inç lastiklerle katılmış
    biz nasıl olur da buna bakıp yol tutuşunu belirleriz
    Golf'e 20 jant tak, öhlins amortisör tak, Michelin Pilot Sport lastik tak, yine yol tutmaz. Şasi MQB gibi ekonomi odaklı olduktan sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan..

    astra hakkında ne dusunuyorsunuz hocam, golf ile kıyaslar mısınız, yol tutusu ve yakıt olarak rica etsem





    arastırıyorum soruyorum, bos golfe binerim herkes astrada yol tutusu yok dıyorlar, anlamadım, burdakı yorumlarda ise yol tutusu iyi oldugu yonunde

    Alıntıları Göster
    Astra, Golf, Focus, Civic, Octavia, Yeni Megane, Passat, İnsignia (2 kasası da), clio, 50NC kamyon, kartal, vectra, Mitsubishi L100, Polo 1.9 tdi sw, Connect, Palio, Doblo, Leon kullanmış biri olarak ben cevap vereyim.

    Astra J sahibiyim ve 2015 yılına kadar olan araçlarında J ve K kasada bağımsız süspansiyonla birlikte Watts bağlantısı bulunmakta ve bu mercedes in yarış arabalarında kullandığı bir sistemdir. Astra nın üzerine yol tutuş bu araçların hiçbirinde yoktur. Hadi canım diyen watts ı bi araştırsın öncelikle. Ford yol tutuşta iyi olarak isim yapması eski kasalardan kalma. Evet iyidir ama teknolojik olarak kendini geliştirmemiştir. Önce Astra sonra Focus zaten yol tutuşta. Ama virajlarda Astra ile aldığım yolu Focus ile alamıyorum.

    Mesela virajda ek yerleri vardır demir. Astra ile virajda üzerinden geçerseniz hiç farketmiyorsunuz kayma yapmıyor. Ama focus kayıyor. Passat Focus tan daha beter. Diyosunuz ne oluyor.

    Uzun yolda A6 nın arkasında 200 le uzun yol virajı aldım ikimiz de şeritteki çizgimizi kaybetmedik. Başka bir gün Octavia musallat oldu İstanbul a dönerken virajlı yollarda baya zorladı ama keskin viraja gelince mecburen geride kaldı.

    Yeni megane mesela içi dışı tasarım süper alınır diyorsunuz. Ama 130 140 a çıkıp ani fren yapın araç şeritte geziyor güven vermiyor. Araçtan soğuyorsunuz.

    Burda en iyi yol tutuş Astra da dır. Özellikle J kasa.




  • çogu arabanın düzluk hariç 70-75 geçemedigi tirebolu zigana yolunda cdti astra ile 90-110 ile gittik asla guvensizlik vermiyor gecemedigimiz sadece 2 araba vardı suberb audi a6ydı yolu bilen bilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8643D86AA -- 12 Eylül 2019; 16:44:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus'u beğenmeyenler ya farklı olmak için fazla kasıyor ya da hafif viraja bile 3 vites küçülterek giriyor.

    Bu arada Giuletta ve Golf5'i yabana atanı Allah çarpar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 model focus 3.5 var...kendimde var diye demiyorum bugune kadar tüm sınırları zorladım bir defa bile kayma olmadi..gercekten müthiş her virajda yapanları tebrik ediyorum..civicte kullandim bir ara o da hic fena degildi ama focus bambaşka kullanın deneyin zorlayin o zaman göreceksiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tartışmasız focus
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Tabi ya ben gece 3'te 80 km/s ile iki şeritli yolda giderken keyfi asr-esp kapatıyorum. Yol tutuşudur aynı zamanda tabikide.
    Aracın ESP'sinin ekstrem durumlarda nasıl tepki verir onu ds gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Melikşah_38 M kullanıcısına yanıt
    Mu
    Aha
    HA

    Hatta tüm bunlar fransız-amerikan lobisi bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • videoları bir arkadasıma izlettim, viraja girilirken astranın teker havaya kalkıyor takla atar o dedi
    golf ise tekeri bırakmıyor yerde dıyor, sizce haklı mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Golf'e 20 jant tak, öhlins amortisör tak, Michelin Pilot Sport lastik tak, yine yol tutmaz. Şasi MQB gibi ekonomi odaklı olduktan sonra.

    Alıntıları Göster
    Bence de iyi yol tutmuyor Golf. Konforlu olduğu içindir belki de. Bu test yol tutuşu için kıyas olmamalı benim demek istediğim o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Tabi ya ben gece 3'te 80 km/s ile iki şeritli yolda giderken keyfi asr-esp kapatıyorum. Yol tutuşudur aynı zamanda tabikide.
    Aracın ESP'sinin ekstrem durumlarda nasıl tepki verir onu ds gösterir.
    Değildir arkadaşım.Esp o testte bazı araçlara çok müdehale eder bazılarına az.Mesela o çok yüksek hız gösterilen 308 3. duba girişinde bmw 1 serisinden çok daha fazla yavaşlamış oluyor.Çünkü Bmw şasisine daha çok güvendiği için esp müdehalesi 308 gibi çok yapmıyor.Tabi son engele geldiğinde çok daha fazla hızla mücadele etmesi gerekiyor.Çoğu spor araç çoğu binek aracın gerisinde kalabiliyor mesela.Bunlar tamamen aracın kullanım amacına uygun esp ayarlarından kaynaklı.
    Daha önce de defalarca konuşuldu bu konu.Bu testlere bakıp boşuna gaza gelmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 12 Eylül 2019; 17:24:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şaka gibi anket olmuş :) yahu sınıfın en iyi 2 aracından biri olan bu konuda Alfa gulietta listede bile yok..
  • Oy verenlerinin hiçbirinin hayatında mazdaya binmediğine adım gibi eminim mazda bu işin ustasıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakan.. kullanıcısına yanıt
    Aksine watss tekeri yere tam bassın diye yapılmış bir sistem.

    Vidolara baktığımızda 0:50 ve 1:12 de Golf ün tekerler havalanıyor. Hız da düşük 77 km standart geyik testi. 1:30 da zaten alamadı ikinci dönüşü. Astra K için yazımda da belirttim 2015 in yarısından sonra watts ı kaldırdılar. Astra bildiniz dağıldığı görünüyor. Yani burdan şu çıkıyor her zaman bu arabadır diyemeyiz. En iyi Astra demedim. En yol tutuş Astra J dedir dedim :)

    Focus isim yapmış yol tutuşta ve bunu kullanarak bu günlere gelmiş. Gel gelelim teknoloji gelişmiş geride kalmış ama insanlar hala focus diyor. Oylardan belli. Eleştiremiyoruz maalesef aldığımız araç bi anda babamızın fabrikasından çıkmış oluyor :) Anlama güç. Ben mesela Astra almam daha. J kasanın üst modelini yap ondan sonra güvenlik sağlayan bir sistemi araçtan çıkar. Olacak iş değil.

    Golf konfor olarak efsane kasası olan Golf 4 te almış götürmüştür. O dönemin araçlarına göre en kalite araçtır sınıfına göre. Tasarım olarak ta. Ama şimde her araçla hemen hemen eşdeğerdir. Ki iç ve dış tasarım olarak hiç ama hiç hoşuma gitmemektedir. Civic daha şık bir araç iç tasarım olarak bana göre. Vs Vs.

    Watts videolarını da eklerim birazdan.




  • Arkadaşlar

    Otomobillerde güvenli sürüşün büyük bir bölümünü yol, tekerlekler ve şasi uyumu sağlamaktadır.

    Bu uyumu ilk olarak VW grubunun tanımladığı adaptif şasi kontrolü(DCC) teknolojisini geliştirdi. Bu sistemde normal, sport ve konfor olmak üzere üç ayarlanabilir bir süspansiyon sistemi yer almaktadır. Bu farklılıkları arabanın şasiye yakınlığı, amortisörlerin sertlik durumu gibi faktörleri değiştirerek elde etmektedir. Bu kontrolü elektrik sistemi ile sağlamaktadır.

    Opel ise bu teknolojiyi flexride şasi diye tanıtmıştır. Bütün özellik manasında aynı seçeneği sunan firma arka süspansiyon konusunda güzel bir farklılık geliştirmiştir. Bu süspansiyon watt’s bağlantılı arka süspansiyondur. Genelde yarış arabalarında kullanılan sistemi günümüz otomobillerine uyurlanmıştır.
    Watt’s süspansiyon; aks merkez hattının hemen arkasında bulunan çelik bir çapraz takviye, bağlantının iki gergisini taşıyor. Orta eksende dönen bu gergilerin uçları alt aks taşıyıcılarına bağlı. Böylece yan taraftan gelen herhangi bir darbe, diğer yandan sağlanan eşit miktardaki güçle dengelenerek, stabiliteyi artırıyor. Bu darbe sisteminin en önemli faydası; aksın herhangi bir yatay hareketini önleyerek, daha akıcı bir sürüş ve geliştirilmiş yol tutuşu sağlamaktadır. Watt’s bağlantılı arka süspansiyon, tüm Yeni Opel Astra modellerinde standart olarak sunuluyor

    Mercedes-Benz bunları teknoloji ile birleştirdi ve ortaya Magic Body Control (MBC) çıktı. .) MBC, sürüş sırasında yol üzerinde bulunan tümsek, çukur, yama vb bozukları tespit ederek oluşacak titreşimleri en aza indirmek için geliştirildi. Toplam çalışma süresi saliselerle ifade edilecek kadar kısa olan sistemde S Serisi hareket halindeyken yol üzerindeki bozuk zemini tespit etmek için aracın içerisinde ön camının üst kısmında bir kamera görev yapıyor. Bu kamera, 15 metreye kadar olan alanı tarıyor ve görüntüleri işletim sistemine gönderiyor. İşletim sistemi yol çizgisinin eksenini sürekli takip ediyor. Bu eksen üzerinde oluşabilecek değişiklikleri fark ettiği an, yani eksende bir değişiklik olduğunda o nokta üzerinde otomobilde oluşacak titreşimleri azaltmak için Airmatic süspansiyon sistemini devreye sokuyor.


    Alıntıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andreoni -- 12 Eylül 2019; 17:33:34 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >








  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Gaza gelmek?
    ESP yavaşlatmıyor diye havaya girilecek konu da değil. ESP hayat kurtarmak için duruyor. Hayat kurtarırken yavaşlamak sıkıntı olmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.