Evet arkadaşlar. Yaklaşık 1 aylık c3 kullanıcısıyım. Arabadaki arka takırtı sesleri beni delirtme noktasına getirdi. Arabada ön taraftan o kadar ses gelmiyorken aynı cukurdan arkası geçtiğinde anormal tepkiler veriyordu.
Ben de bu akşamımı verdim ve tüm tıkırtı çıkaran yerleri keşfettim. İlk önce alınması gereken malzemeleri sıralayayım.
-Kapı ve cam altlarına konan bi tarafı yapıskanlı ince süngerler 1 TL -Yumuşak kaydırmaz yüzey -Çift taraflı bant -bituseft yalıtım malzemesi 30tl
evet yaklaşık 40 liralık malzeme ile Citroen C3'ünüz tıkırtısız bir hal alacak.
---------------
Ses çıkaran yerler :
Arabanın torpidosunu sadece 1 vida ile sabitlemeyi akıl eden Citroen mühendisleri, tıkırdamayı düşünmemiş. Biz de torpido kapağının konsola gelen kısmına aldıgımız süngerleri ufak ufak keserek yapıstırıyoruz. Bu sayede çukurlarda direk plastik kapak, plastik konsola temas etmeyecek ve şakır şukur ses çıkmayacak.
Ayrıca yumusak kaydırmaz yuzey kaplaması ile torpidoyu kapladım. çift taraflı bant ile sabitledim. Birşeyler koydugumda içinde çakır çukur sallanmayacak. Aynı olayları yukarıdaki torpido içinde yaptım.
2. takırdayan bölge, dikiz aynaların içinde duran plastik kısım. Bunun içinde plastikte yalıtım süngeri bulunuyor. Bunu çift taraflı bant ile iyice bantlayıp tekrardan sağlam bir şekilde oturtuyoruz
En büyük tıkırtıların sebebi arka sileceğin oldğu alandaki plastik plaka. Burası bagajdaki seslerin en önemlisi. Bunu arka bagaj kapağı ile bagaj arasına birşey koyarak önlüyoruz. Ben geçici bir süreliğine havlu koydum katlayarak. Ses tamen kesildi.
Diğer bir ses kaynağı ise akü kapağı ve plastik koruyucular. Bunu da kaputa eklediğiniz sünger ile üzerlerine yaptığınız baskı ile önlüyorsunuz.
Gelelim en yorucu kısma.
Arabanın arkasında sesler çok fazlalaşıyor. Yani önden geçtiğinde fazla olmayan cukur, arkada daha cok hissediliyor. Bunun sebebi ne ? Cevap çok basit. 0 yalıtımlı bir araç kullanıyoruz.
Halı ve stepneyi kaldırdım. Bir de ne göreyim. Bildiğiniz sac yüzey. Elinizle vurun azıcık. Ses vurduğunuzun 4 5 katı yankılanıyor. İşte BİTUSEFT adındaki malzeme buradan sonra işimizi kurtarıyor. Bu malzemenin bir tarafı ziftli yapıştırıcı, diğer tarafı ise alüminyum kaplama. Isıtarak yapıştırabildiğiniz gibi elinizle bastırarak da yapıştırabilirsiniz.
İtina ile arka kısmı komple bununla kapladım ve bir rulo bitti.
Sonra olduğu gibi hepsini tekrardan taktım ve çok ince bir yer kapladıgı için arabada yalıtım oldugu dışarıdan belli değil.
Sonuç mu ? Harika. Arka bagaj kapagının oradan abuk subu kgereksiz sesleri duymuyorsunuz. Alttan gelen gürültüler direk kulağınıza gitmiyor. Önümüzdeki zamanlarda kapılara da yalıtım yapacagım.
fotoğrafları ekliyorum. detaylı resimleri ve kapı yalıtımını yaptıktan sonra eklemelerime devam edeceğim. Tıkırtısız C3 çok zor değil. sadece vaktinizi harcayın ;)
çok güzel olmuş Tolga, kapılarada yap sana mid takımı ayarlayak sonra
midleri alayım ondan sonra kapılara yapacagım. sen de yardım edersn artık :D
Hocam bu bituseft ziftli olduğu için koku yapmaz mı? Çamurluk içindeki plastik malzeme sökülse içten kaplansa yol sesini de azaltır mı bir miktar? Bir de ısıtarak yapışmasını sağladığımız bu malzeme , sıcaklığa maruz kalan kaput altı gibi bir yüzeye kaplansa kendini zamanla bırakır mı? Bilgi verirsen sevinirim.
tolgacem
kullanıcısına yanıt
merhablar ben aranıza yenı katıldım. Citroen le ılgılı resımller cıkmıyor
Basit malzemelerle, pratik çözümler bulmuşsun. tebrikler dostum
Arkadaslar bende yaklasik1 ay önce 2010 C3 aldım. Aldığım gibide davlumbazlari sokup, davlumbazın ustüne ve saça yalıtım malzemesi uyguladım. Detay fotoğraf cekmemisim malesef. Kapı iclerine de bituself, kauçuk köpüğü vs uyguladım. Aracın eski hali ile çok fazla deneyimim yoktu ama yalıtımda sonra yol sesi beni çok rahatsız etmedi.
Araca Cruise kolu taktirdim. Aliexpressden Bluetooth siparişi verdim teybe uygun. Ben baya beğendim aracı efsanede az yakıyor :)