Eyvallah hocam bilgiler icin tesekkurler. Ozel mesaj atamiyorum uzun suredir. Bir sorun var hesabimda. Sebebini bilmiyorum. Tesekkur ederim yardimci oldugunuz icin. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
C4 1.6 HDI MCP mi yoksa Astra H 1.3 CDTI Easytronic mi? (2. sayfa)
-
-
Soyle söyleyeyim.
1- dpf dizel araçlarda büyük bir dert. Km arttıkça tıkanma ihtimali artıyor. Temizlik bin lira.
2- enjektörlerin dizel aracta km artıkça bozulma ihtimali artıyor. Pahalı bir parca.
3- turbo keza aynı.
4- alt takım masrafları ki citroende çok da sağlam olacagini düşünmüyorum.
5- iç temizlik. Sigara içilmiş, döşemeleri delinmiş, yırtılmış arac kadar kotu birsey yok. Turkiyede ikinci el araçların çoğu ahır gibi. Ahır gibi olmayanlar ise pahalı.
6- kaza boya durumu.
siz mesajlarınızdan anladığım kadarıyla en ucuz aracı denk getirmeye calisiyorsunuz. Sıfır arac almıyorsunuz. Bir ilanın diğerlerinden ucuz olmasının sebebi yukarıda yazdıklarımdan birkaçı olabilir. Bunların hepsi vakit ve nakit kaybı.
eger bu yaş gurubunda bu tarz bir arac alacaksanız ucuzuna kaçmamanizi tavsiye ederim. Bu araçların sıfırları 300 lira. Siz 120 ye suyu çıkmış bir arac alabilirsiniz yada 140-150 ye size sıfır olmasa bile sıfır arac hissiyatı yaşatacak bir arac alabilirsiniz. Hangisi mantıklı?
120 ye alacağınız araca masraf yapsanızda adam olmayacak. Yaptığınız masrafın ikinci elde dönüşü de olmayacak. Ancak biraz daha para verip iyisini alsanız ikinci elde o verdiğiniz ekstra parayı iyi bindiğiniz surece geri alırsınız.
bence ya bulaşmayın yada iyisini alın.
not: C4 un fiyatını tam bilmiyorum. Konuşmalarınızdan anladığım en ucuzu 120 bin. Muhtemelen fiyatları benim aurisle paraleldir. Aurislerin problemsiz olanları 140-150 arası. Belki c4 daha ucuzdur. Toyota sahibi olarak da aynı para ise Toyota alın geçin derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İstanbul'da annemle babam işe giderken kullansınlar diye aldık. Bizdeki comfort donanım, sadece sonradan eğlence ekranı takılmış. Cruise control, klima gibi ekstraları da var 3 kişilik bir aileye yeterince yetiyor donanım olarak. Bagajı da geniş. Yakıt tüketimi çok çok iyi(istanbul içi dikkatli kullanırsanız 5 litre altını görebilirsiniz, şehirler arasında fabrika verisini yakalıyorsunuz zaten). Bazen benim alfa ile değiştirsem mi araçları diye düşünmüyor değilim. Şanzuman ilk 2 viteste hantal, vites yükseldikçe daha konforlu bir hale geliyor. Aracın sürüşü çok kolay bu yüzden kadınlar da çok seviyor. Babamdan çok annem kullanıyor aracı ve ikisi de araçtan çok memnunlar.
Astra hakkında bir bilgim yok ama c4 karşısında çok da büyük avantajlara sahip olacağını sanmıyorum.
-
C4 alım satım grubunda temiz ve uygun fiyatlı araç bulunabilir.
https://www.facebook.com/groups/2476151169276877/?ref=share
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912DSoyle söyleyeyim.
1- dpf dizel araçlarda büyük bir dert. Km arttıkça tıkanma ihtimali artıyor. Temizlik bin lira.
2- enjektörlerin dizel aracta km artıkça bozulma ihtimali artıyor. Pahalı bir parca.
3- turbo keza aynı.
4- alt takım masrafları ki citroende çok da sağlam olacagini düşünmüyorum.
5- iç temizlik. Sigara içilmiş, döşemeleri delinmiş, yırtılmış arac kadar kotu birsey yok. Turkiyede ikinci el araçların çoğu ahır gibi. Ahır gibi olmayanlar ise pahalı.
6- kaza boya durumu.
siz mesajlarınızdan anladığım kadarıyla en ucuz aracı denk getirmeye calisiyorsunuz. Sıfır arac almıyorsunuz. Bir ilanın diğerlerinden ucuz olmasının sebebi yukarıda yazdıklarımdan birkaçı olabilir. Bunların hepsi vakit ve nakit kaybı.
eger bu yaş gurubunda bu tarz bir arac alacaksanız ucuzuna kaçmamanizi tavsiye ederim. Bu araçların sıfırları 300 lira. Siz 120 ye suyu çıkmış bir arac alabilirsiniz yada 140-150 ye size sıfır olmasa bile sıfır arac hissiyatı yaşatacak bir arac alabilirsiniz. Hangisi mantıklı?
120 ye alacağınız araca masraf yapsanızda adam olmayacak. Yaptığınız masrafın ikinci elde dönüşü de olmayacak. Ancak biraz daha para verip iyisini alsanız ikinci elde o verdiğiniz ekstra parayı iyi bindiğiniz surece geri alırsınız.
bence ya bulaşmayın yada iyisini alın.
not: C4 un fiyatını tam bilmiyorum. Konuşmalarınızdan anladığım en ucuzu 120 bin. Muhtemelen fiyatları benim aurisle paraleldir. Aurislerin problemsiz olanları 140-150 arası. Belki c4 daha ucuzdur. Toyota sahibi olarak da aynı para ise Toyota alın geçin derim.
C4'ün en ucuzu 120 diye bir sey yazmadim hocam. Neden oyle anladiniz anlamadim. 150 bin km altı, agir hasarsiz, onemli yerlerinde işlem olmayan bir c4 alabiliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu konuda yapılan yanlış şu Benzinli astralarda kullanılan 5 ile hidroliksiz aktivatörlü Easytronic 1 var evet berbat. Ama dizellerde 6 ileri Hidrolik aktivatörlü ve Magnetti Marelli üretimi Easytronic 2 var ki C4 de kullanmış biri olarak Dizel Astra H ın otomatiği Mcp den kat be kat iyidir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Arif2014-2019 arasında kullandık c4'ü, e-hdi 112hp confort donanımdı, ağırlıklı olarak eşim kullanıyordu ve çok seviyordu, hala da çok sever...
e-hdi almanızı öneririm, opel'in mtv dışında bir avantajı olduğunu düşünmüyorum. c4'ün bagajı da acayip geniştir.
Eyvallah hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: phbfmvDaha önce 2011 astra 1.3 dizel otomatik sahibi oldum şu anda 2012 Citroen C5 1.6 dizel otomatik sahibiyim C4 ile aynı motor şanzımana sahip
Öncelikle belirteyim astra alacaksanız mutlaka ve mutlaka makyajlı kasa euro 5 motorlu olanından almaya dikkat edin, makyajdan sonra motor ve şanzıman revize edildi motorda hantallık ve turbo boşluğu sorunu büyük ölçüde düzeltildi ve şanzımanın da konforsuz kararsız karakteri bi nebze düzeldi açıkçası ben gayet memnundum aracımdan
C4 ve astra aşağı yukarı aynı yakar, C4 1 tık daha iyi kaçar, astraya soft yazılım yaptırırsanız çok tatlı olur. C4'ün şanzımanı astraya nazaran daha az arıza çıkaran bir model (hatta şimdiye kadar hiç yolda kalan duymadım), şanzımanın konforsuzluğu konusunda ikisi de aynıdır. Astranın şanzıman tepkileri 1 tık daha iyiydi diyebilirim.
Motor dayanıklılığı konusunda astra daha iyidir 1.3 cdti motorlar 1 milyon km yapıyor. Astra'nın yol tutuşu C4'e göre daha iyidir. C4 daha konforludur.
Tasarım olarak C4 daha yeni ve modern duruyor. Kaporta sağlamlığında astra 1 tık daha iyidir. Parça ve bakım maliyetleri aşağı yukarı aynıdır.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sorunuz olursa cevaplarım.
Ayrıca dizel otomatik eski kasa peugeot 308 de bakılabilir.
Ben olsam astra c4 ve 308 arasında en düşük kmli en temiz hangisini bulursam onu alırdım
308 de mantikli. Tasarimini cok sevmiyorum ama dusunecegim hocam. Tesekkurler bilgiler icin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912DSoyle söyleyeyim.
1- dpf dizel araçlarda büyük bir dert. Km arttıkça tıkanma ihtimali artıyor. Temizlik bin lira.
2- enjektörlerin dizel aracta km artıkça bozulma ihtimali artıyor. Pahalı bir parca.
3- turbo keza aynı.
4- alt takım masrafları ki citroende çok da sağlam olacagini düşünmüyorum.
5- iç temizlik. Sigara içilmiş, döşemeleri delinmiş, yırtılmış arac kadar kotu birsey yok. Turkiyede ikinci el araçların çoğu ahır gibi. Ahır gibi olmayanlar ise pahalı.
6- kaza boya durumu.
siz mesajlarınızdan anladığım kadarıyla en ucuz aracı denk getirmeye calisiyorsunuz. Sıfır arac almıyorsunuz. Bir ilanın diğerlerinden ucuz olmasının sebebi yukarıda yazdıklarımdan birkaçı olabilir. Bunların hepsi vakit ve nakit kaybı.
eger bu yaş gurubunda bu tarz bir arac alacaksanız ucuzuna kaçmamanizi tavsiye ederim. Bu araçların sıfırları 300 lira. Siz 120 ye suyu çıkmış bir arac alabilirsiniz yada 140-150 ye size sıfır olmasa bile sıfır arac hissiyatı yaşatacak bir arac alabilirsiniz. Hangisi mantıklı?
120 ye alacağınız araca masraf yapsanızda adam olmayacak. Yaptığınız masrafın ikinci elde dönüşü de olmayacak. Ancak biraz daha para verip iyisini alsanız ikinci elde o verdiğiniz ekstra parayı iyi bindiğiniz surece geri alırsınız.
bence ya bulaşmayın yada iyisini alın.
not: C4 un fiyatını tam bilmiyorum. Konuşmalarınızdan anladığım en ucuzu 120 bin. Muhtemelen fiyatları benim aurisle paraleldir. Aurislerin problemsiz olanları 140-150 arası. Belki c4 daha ucuzdur. Toyota sahibi olarak da aynı para ise Toyota alın geçin derim.
120 bin TL’ye otomatik bir Japon araç linki atar misiniz? C4 emsali.
Ancak 1.4 yağ yakan D4D olmasın
Dik yokuşta veya dur kalk trafikte ısınan secde ettiren Multimode şanzımanlı da olmasın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
C4'ü 154.000 km'de sattım, şanzımanda en ufak titreme yoktu, baskı balata değişimi de olmamıştı, sattıktan 9 ay sonra yeni aldığım araçla eve giderken sattığım beyefendiye aradim, hal hatır sordum, araç masraf açtı mi hiç dedim, yok dedi periyodik bakım dışında masrafı olmadı Allah razı olsun dedi... Dpf sıvısı uyarısı da vermemişti hiç...
Yukarıda bir arkadaş C4 bir tık iyi kaçar demiş, 1.6 motor 112hp ile 1.25 motor 90hp aracı karsilastirdiginin farkındadır umarım, şahin'in 0-100'ü 1.25 easytronic astra'dan daha iyi, bir de araçta 5 kişi varken o şanzımanla rampada kalktiginizi düşünün -
C4 Astra dan Auris ten daha güncel kasa ...C4 yeni çıkmış bir model gibi duruyor diğerleri eski duruyor .....ayrıca abimdeki picasso mcp şanzunan nerdeyse 10 yıldır biniyor MCP şanzımanlar kolay kolay bozulmaz baskı balata degis bin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BabyLatte -- 6 Şubat 2021; 18:11:46 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel illa ki masraf açar onu bilin baştan.arabayı mutlaka tarcanlar gibi bir yere eksper yaptırın,sonrası c4 h.o
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arada çıkıyor tarzı konuştuğunuz icin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
4 sene 40 bin kmdir multimode dizel Toyota kullanıyorum. Aracım 100 bini geçti. İzmirde, ankarada kullandım. Dağa tasa çıktım. Virajli dağ yollarında bile genelde en hızlı ben çıktım. bahsettiğin sorunların hiçbiri olmadi. Kullanıcıdan kullanıcıya değişir tabi.
Şimdiye kadar 1 kere dpf tıkandı. Başka hiçbir arizasi olmadi.
bu şekilde mesaj yazdığınıza göre debriyaj konusunda baya iddialı bir şoför olmalısınız. Zira benim mmt 100 binde ve hissiyat olarak 60 binde aldığım halinden farklı degil. Tahminin 20-30 bin daha baskı Balat’a istemez. Siz en uzun kac km yaptınız 1 baskı Balat’a ile :D
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D4 sene 40 bin kmdir multimode dizel Toyota kullanıyorum. Aracım 100 bini geçti. İzmirde, ankarada kullandım. Dağa tasa çıktım. Virajli dağ yollarında bile genelde en hızlı ben çıktım. bahsettiğin sorunların hiçbiri olmadi. Kullanıcıdan kullanıcıya değişir tabi.
Şimdiye kadar 1 kere dpf tıkandı. Başka hiçbir arizasi olmadi.
bu şekilde mesaj yazdığınıza göre debriyaj konusunda baya iddialı bir şoför olmalısınız. Zira benim mmt 100 binde ve hissiyat olarak 60 binde aldığım halinden farklı degil. Tahminin 20-30 bin daha baskı Balat’a istemez. Siz en uzun kac km yaptınız 1 baskı Balat’a ile :D
Aracınız kaç model? 2011-2013 arası D4D lerde kronik yağ eksiltme mevcut. Serviste turbo, vakum pompası gibi parçalar değiştirilerek çözüm üretilmeye çalışıldı. 2010 öncesinde tork daha düşüktü ancak böyle bir problem yoktu, 2011 sonrası baya sorun yaşattı insanlara.
Tamamen İstanbul'da kullanılan aracımın 75bin km'si bayan kullanıcı olmak üzere, baskı balatası 135bin km'de değişti. Sadece saatler süren köprü trafiğinde rahatsız ediyordu. Söküldüğünde volandan kaynaklandığını gördük. Kavrama daha yepyeni duruyordu.
İddialı olduğum kısım MCP'nin ve HDI motorun Toyota'daki emsal yıllardaki rakip modellerinden çok daha sorunsuz olduğu.
Benim aracım 2009 model 1.6 HDI 109 bg ve 6 ileri MCP. 207bin kmde. Bu zamana kadar yağ,su filtre değişimi dışında turbo, enjektor, DPF, şanzıman, elektronik, mekanik önemli hiçbir sorun yaşamadım. (8 yıldır)
Ama deseniz ki gözü kapalı alır mıyım bu yaş km'de kesinlikle hayır. Arkadaşıma bu yaz 2014 model Picasso aldık 90 bin kmde. Alır almaz 1 ayda cam perdesi bozuldu, sağ ön rot başı bozuldu, yetmedi yolda kaldı, baskı balata bitmiş.
Sonradan öğrendik ki eleman karavan çekmiş araçla. Sağ ön tekerlek de muhtemelen jant tarafından darbe almış. Bu işin gerçekten japonu almanı fransızı yok ülkemizde. İkinci el eşittir satan kişinin profili + şans.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 6 Şubat 2021; 18:49:20 >
-
Konuda mesaj yazanlardan da anlaşılacağı üzere “secde” vs yazanlar olacaktır. Bu arkadaşlar bu araçların nasıl kullanılacağını anlamayan kişilerdir.
Yarı otomatik tek kavrama araçlarda vites esnasındaki gazi sürücü ayarlar. Yani debriyaj ve vites sizde olmasada gaz sizin sorumlulugunuzdadir. Yani Gazi kullanırken Manuel arac sürüyormuş gibi hareket etmeniz lazim. Bunu yapamayacak zekada olan bu araçları almasin. 3 gun sonra motor vites sanziman halim duman dersiniz.
Yok ben vites değişimleri esnasında ayağımı gazdan çekecek zekaya sahibim diyorsanız kolay kolay bozulmayan, performansı törpülemeyen, yakıtı coşturmayın bir sanziman alırsınız.
Konu sahibi arkadasa yardımcı olmak maksadı ile toyotada sanziman su şekilde calisir
1- gaza çok az basarak hızlanıyorsanız ayağınızı gazdan bile çekmenize gerek kalmadan sarsıntısız gecer. Manuel gibi.
2- arac devrini alınca örneğin 1. Viteste 2600 devre geldiniz ayağınızı gazdan hafifçe çekin ve arac kendi vites değiştirsin. Tekrar gaz vermesinin zamanlamasını da dogru yaparsanız vites değişimi manuel araçmış kadar hissedilir. Hatta sürücülerin büyük çoğunluğu mmt sanzimandan fazla sarsıyor.
3- 2 den 1 e geçişte sarsmaz. Çoğu manuel kullanan arabayı yığar. Mmtde bu yok.
4- arac yokuşlarda kararsızlık yaşayabilir. Hic vites kolunu ellemeden direksiyon arkasındaki kulakçıklarla vites düşürüp yükseltebilirsiniz. Arac o esnada manuel moda gecer ve bir süre manuel modda devam eder. Daha sonra sizin gaza basış miktarına göre vitesi ayarlar.
5- kickdown olayı tam otomatik hissiyatindadir.
6- yokuşlarda ayağınızı frenden kaldırıp hemen gaz verebilecek zekanız yoksa almayın. Yok ben bunu yapabilirim diyorsanız manuel araçtan fazla kaydırmaz.
7- yokuşta freni yavaş bırakırsanız debriyajı ayarlar. Daha az kaydırır.
8- ayağınızı frenden çekince otomatik kalkar tam otomatik gibi.
9- örneğin uzun yolda 110 6. Vites bu arac icin biraz dusuk gelmektedir. Eğer 6 ya geçmek istiyorsaniz ayağınızı hafifçe gazdan cekersiniz, arac bunu vites büyütme komutu olarak algılar.
10- tıpkı tam otomatik ve dsg gibi ekonomik olmak adına yokuşlarda son ana kadar vites küçültmek istemezler. Bu noktada sizde araba hızlansın diye gaza iyice basmış olacağınız icin ayağınızı gazdan çekme olayını ayarlayamayabilirsiniz. Bu noktada direk direksiyon arkasındaki kulakçıkları kullanmak daha iyidir. Diğer sanziman tiplerinde de aynı sıkıntı mevcut olup araba yolu göremez.
11- dağ yollarında tempolu surus yapıyorsanız ya s moduna yada Manuel’e almalisiniz. Bütün otomatik sanzimanlar gibi. Eğer bunu yapamayacak zekadaysaniz dsg hızlı tepkisiyle sizin hatanızı daha kolay toplar.
Ben diğer yarı-otomatik araçlarında bu özelliklere sahip olacagini dusunuyorum. Bu araçlarda tam otomatik gibi sürüşten tamamen kopup gidemezsiniz. Bir miktar emek göstermeniz gerekir. Bunu yapamayan kişilerin almasi masrafa yol açabilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Forumda o kadar cok psa fanboyu varki bu karsilasmada astra yerine s class olsa galibi yine c4 olurdu 😆👍
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabam 2012 model. Dediğiniz parçalar benim model yılımda servis bülteninde yok bildiğim kadarıyla. Yağ yakma konusu ile ilgili sadece intercooler değişimi var servis bülteninde. Ki kimiside eski versiyona yağ yakıyor diyor :)
yağ yakma olayı kullanılan yağ ile de ilgili olabileceğini dusunuyorum. Cunku Toyota yetkili servisinde kendi ürettiği yağı kullanıyor. Bu yağın castrol, liqui moly gibi yağlar ile aynı olmayacağı bir gerçek.
d4d dizel motorun muadillerinden sağlam olduğunu dusunuyorum bende. Cunku dizel araçlarda en sıkıntılı parçalar turbo ve enjektordur. Bu konuda tahminimce vukuatı en az motor. Yani d4d turbosu yada enjektörü arayan, ilanını açan bile yok. Ama hdi motor icin bir dunya var. Demekki daha çok talep goruyor.
ama elimde geçerli herhangi bir veri olmadığı icin 4d4 motor hdi den sağlamdır diye bir iddiada bulunamam. Sizin varsa paylaşabilirsiniz.
alt takım ve iç aksam sağlamlığı deseniz Toyota demek yeterli olur sanirim. Yani ben 5 ileri makyajsız 230 binde olanını test etmiştim. Benim aracımdan farkı yoktu. Alt takımı hic ellenmemisti. Arac İzmir’de kullanılmıştı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Forum olsa iyi
Otopark , motor 1 gibi inceleme kanallarının Opel testlerine bakın
Peugeot 208 çıkmış yeni onu rest ederken ağızları kulaklarında -
Sana Punto vereyim
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X