Yari otomatik ve cift kavrama vites kutularinda vites degisimi esnasinda ecu kendi gaz kesiyor zaten. Bosa eziyet etmeyin kendinize. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
C4 1.6 HDI MCP mi yoksa Astra H 1.3 CDTI Easytronic mi? (3. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: phbfmvDaha önce 2011 astra 1.3 dizel otomatik sahibi oldum şu anda 2012 Citroen C5 1.6 dizel otomatik sahibiyim C4 ile aynı motor şanzımana sahip
Öncelikle belirteyim astra alacaksanız mutlaka ve mutlaka makyajlı kasa euro 5 motorlu olanından almaya dikkat edin, makyajdan sonra motor ve şanzıman revize edildi motorda hantallık ve turbo boşluğu sorunu büyük ölçüde düzeltildi ve şanzımanın da konforsuz kararsız karakteri bi nebze düzeldi açıkçası ben gayet memnundum aracımdan
C4 ve astra aşağı yukarı aynı yakar, C4 1 tık daha iyi kaçar, astraya soft yazılım yaptırırsanız çok tatlı olur. C4'ün şanzımanı astraya nazaran daha az arıza çıkaran bir model (hatta şimdiye kadar hiç yolda kalan duymadım), şanzımanın konforsuzluğu konusunda ikisi de aynıdır. Astranın şanzıman tepkileri 1 tık daha iyiydi diyebilirim.
Motor dayanıklılığı konusunda astra daha iyidir 1.3 cdti motorlar 1 milyon km yapıyor. Astra'nın yol tutuşu C4'e göre daha iyidir. C4 daha konforludur.
Tasarım olarak C4 daha yeni ve modern duruyor. Kaporta sağlamlığında astra 1 tık daha iyidir. Parça ve bakım maliyetleri aşağı yukarı aynıdır.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sorunuz olursa cevaplarım.
Ayrıca dizel otomatik eski kasa peugeot 308 de bakılabilir.
Ben olsam astra c4 ve 308 arasında en düşük kmli en temiz hangisini bulursam onu alırdım
Astra H kasada 1.3 dizel motorlarin hepsi Euro4 dür. Euro5 1.3 motor astra j kasada kullanilmaya baslandi ancak j kasanin 1.3 motorunda otomatik vites yoktur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Astra H 1.3Cdti nin 2013 dahil hiç bir modeli Euro 5 değil. Bu yüzden dpf gibi bir derdiniz olmaz onu söyleyeyim. Ayrıca yokuşta kaçırma falan demişler ama 2009 sonrası yokuş kalkış desteği var 5 saniye isteseniz de kaçmadan rahatça kaldırıyorusunuz. Orası burası dökülecek ön takımı fransa yollarına göre yapılmış c4 ile de Taş gibi Astra Tokluğunu kıyaslamam kusura bakmayın. Motor olarak c4 fersah fersah önde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben diyorum 40 bin km’dir kullanıyorum. Tek kavramada Gazi sürücü ayarlıyor. Yoksa sarsıyor arac. Manuel viteste vites değişimi esnasında gaz verirce ne oluyorsa benim toyotada da oluyor. Secde dedikleri olayı yaşayanlar bunu yapamayanlar.
not : vites değişimi esasında Gazi kesiyor tabi. Yani ayağınızı gazdan çekmezseniz devrin sona dayanması gibi bir durum olmuyor ama sarsıntısız geçiş icin Gazi sürücü ayarlıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 6 Şubat 2021; 19:35:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912Dben diyorum 40 bin km’dir kullanıyorum. Tek kavramada Gazi sürücü ayarlıyor. Yoksa sarsıyor arac. Manuel viteste vites değişimi esnasında gaz verirce ne oluyorsa benim toyotada da oluyor. Secde dedikleri olayı yaşayanlar bunu yapamayanlar.
not : vites değişimi esasında Gazi kesiyor tabi. Yani ayağınızı gazdan çekmezseniz devrin sona dayanması gibi bir durum olmuyor ama sarsıntısız geçiş icin Gazi sürücü ayarlıyor.
Sarsmasi ayri olay. Ecu kendi gazi keser vites degisimi esnasinda. Siz degisim esnasinda; Gaz kesmediginizde ve belirli orandan fazla gaz vermis halde bulunursaniz ecu, surucunun performans beklentisi oldugu dusunup hizli vites gecisi saglar haliyle sarsinti hissedersiniz.
40k km kullaniyor olabilirsiniz, araci taniyor olabilirsiniz, bizde bunlarin tamirini yapanlariz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dediğiniz olayı not olarak ekleyecektim de geç kaldım :) ancak bu aracı sarsıntısız kullanmak icin Gazi sürücü ayarlamalı. Aksi halde yığılma yapıyor üst devirlerde.
yani kesiyor vites değişiminde gazdan çekmeseniz bile devrin yükselmesi gibi bir durum söz konusu degil. Ben duzgun kullanımdan bahsediyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 6 Şubat 2021; 19:42:37 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2012 Model astar H konfor ekstra eastronic 6 ileri otomatik araç kullanıyorum.Öncelikle yakıtı çok çok iyi kokluyor,motor güçlü kalkışı yavaş olabilir ama 2.vites sonrası uçuyor resmen.Yol tutuşu çok iyi.Vites sizi ancak yoğun trafikte sallar.Başka türlü hiçbir türlü zararı konforsuzluğu yok.6 aylık mtv 200 lira.Konfor olarak yağmur sansürü,far sensörü,4 otomatik cam,elektrikli ısıtmalı aynalar,otomatik karar iç dikiz aynası,yol bilgisayarında hava durumu,uyarılar,Çelik Jant, arka koltuklar isterseniz tam yatar bagaj hacmi bay büyüyor.Vites arızasında baskı Balat’a ile birlikte değişir şu anda malzeme 2,500 lira civarı.Daha uygulasa yapan usta vardır elbet.Vitesin kararsız olması motora koyulan yağ ile ilgiside var.Motora yük binince vites 1,2 arası sapıtıyor.2 yıldır kullanıyorum aracı GÖ yap koyuyorduk önce sonra motul döndük.Yemin ederim araba yağ gibi gidiyor yolda.Acayip sesizleşti motor.Aracı 80 binde aldım 132 bin oldu maşallah 1 kere yolda kalmadım.Kaz dağlarının en tepesinde çıktım.Bir sür taşlı Dağlı yollarada gittim.Çatır çatır çıktım.
Gelelim C4 eğer vitesi eski nesil ise bir arızada size en az 4 bin lira masraf çıkarır.Vergisi yüksek,koltukları kazık gibi bence.Donanım az,konforsuz (astar öncesi 1 hafta 2012 Citroen c4 kullandım)
Gönlüm hala 2006 mazda 3 de.Benzini deli gibi yakıyor vitesi 4 ileri otomatik ama bu kadar rahat koltuk ve iç konfor ancak mercedes de var.
-
1.25 motor dizel otomatik astra'ya da uçuyor denildi ya... pes... arabanın 0-100'ü 15,2 sn... bakın tekrar yazayım
15,2 sn 0-100'ü
c4'e donanım az demiş, exclusive ya da confort plus c4 görmemiş sanırım
astra'da olup da c4'te olmayan hangi donanım var çok merak ettim, 220v priz var mı mesela astra'da, ya da bagajda el feneri, kör nokta uyarı, masajlı koltuk... otomatik katlanır ayna, ön park sensörü? Otomatik el freni? Hangisi var? Arka kol dayama? Karartılmış camlar? 17 inç alüminyum jant?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 6 Şubat 2021; 21:59:0 > -
Konuyu karar vermek için açtım ama aklıma sonradan iki model daha geldi. Megane 3 ve eski kasa 308. Şu an en yakın olduğum araç c4. Astra da en uzak ihtimal benim için. Megane 3 EDC sanzimandan ve piyasasindan dolayi ilgimi cekiyor. 308in de baya dolusunu alabiliyorum o yonden ilgimi cekiyor ama tasarim olarak da bu dortlunun en kotusu.
Seçenekler:
-Megane 3
-C4
-Eski kasa 308
-Opel Astra
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Du HastAstra H kasada 1.3 dizel motorlarin hepsi Euro4 dür. Euro5 1.3 motor astra j kasada kullanilmaya baslandi ancak j kasanin 1.3 motorunda otomatik vites yoktur.
Alıntıları GösterBen şahsen Euro 4 olmasını olumlu bir yön olarak gorüyorum. Euro 5 ve 6'nın sorun çıkartan parçaları Euro 4te yok en azindan. Egea'da biraz çektim Euro 5'ten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1 sene önce 2012 C4 satıp 2016 dizel otomatik egea almıştım. Çok pişmanım. Keşke hiç böyle bir alış veriş yapmasaydım. C4 sizi pişman etmez hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: acipinsanBen şahsen Euro 4 olmasını olumlu bir yön olarak gorüyorum. Euro 5 ve 6'nın sorun çıkartan parçaları Euro 4te yok en azindan. Egea'da biraz çektim Euro 5'ten.
Alıntıları Göstersize bu konuda katılıyorum, çevre için zararı elbette var ancak dizel de euro 4 motor rahat çalışma açısından iyidir.
euro 4 (dpf yok - adblue yok)
euro 5 (dpf var - adblue yok)
euro 6 (dpf + adblue var)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Seçenekler içinde açık ara en kalitelisi astrA. Ancak onun da motoru ve şanzımanı sıkıntı. Akrabamda vardı, yokuşta araba gitsin diye klimayı kapatıyordu, motor çok zayıf kalıyordu o ağır kasaya. Öyle olmasa golf tsi yerine aynı fiyatA astra dizel alacaktım. Bir de şanzımanın kararsızlığından çok şikayetçiydi. Yine de c4, 308 veya megane yerine tercih edilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İkisini de kullandım ve kesinlikle c4 tavsiye ederim. Hele 2004 astra h easytronic ile 2010 da yolda kaldım, şanzıman arızası yüzünden. Burada konum da var.
Diğer konularda da c4 astradan çok daha iyi araçtır. Astra H kasada kornanın çalması için ekran ışığını kısıyordum. Tuhaf kronik sorunları olan araçlar. Belki classic olarak satılmaya başladıktan sonra düzeltilmiş olabilir.
-
C4 Astra h den her anlamda üstündür nesil farkı var... C4 golf 6 Astra j piyasa çıktığı rakipleridir ...bana C4 mu golf 6 mi derseniz golf 6 derim Astra j derim Bunu kabul ederimquote:
Orijinalden alıntı: Polestar191
Forumda o kadar cok psa fanboyu varki bu karsilasmada astra yerine s class olsa galibi yine c4 olurdu 😆👍
Ama Astra h C4 den iyi diyemez kimse
Astra h = C4 ilk kasa =golf 5 umarım anladiniz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Her türlü ikinci el otomatik mesarif vyapacannn.Eee hem sol ayağım cennete hem de ekonomik ve mesarifsiz yok eyle bı dünya
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben euro 5 diye biliyordum hocam makyajdan sonraki 1.3 dizellerde 2000 devir altındaki turbo boşluğu ve kalkıştaki hantallık düzeltilmişti ben euro 5'e geçildiği için düzeldi sanıyordum demek ki emisyon standardı aynı kalmış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912DSoyle söyleyeyim.
1- dpf dizel araçlarda büyük bir dert. Km arttıkça tıkanma ihtimali artıyor. Temizlik bin lira.
2- enjektörlerin dizel aracta km artıkça bozulma ihtimali artıyor. Pahalı bir parca.
3- turbo keza aynı.
4- alt takım masrafları ki citroende çok da sağlam olacagini düşünmüyorum.
5- iç temizlik. Sigara içilmiş, döşemeleri delinmiş, yırtılmış arac kadar kotu birsey yok. Turkiyede ikinci el araçların çoğu ahır gibi. Ahır gibi olmayanlar ise pahalı.
6- kaza boya durumu.
siz mesajlarınızdan anladığım kadarıyla en ucuz aracı denk getirmeye calisiyorsunuz. Sıfır arac almıyorsunuz. Bir ilanın diğerlerinden ucuz olmasının sebebi yukarıda yazdıklarımdan birkaçı olabilir. Bunların hepsi vakit ve nakit kaybı.
eger bu yaş gurubunda bu tarz bir arac alacaksanız ucuzuna kaçmamanizi tavsiye ederim. Bu araçların sıfırları 300 lira. Siz 120 ye suyu çıkmış bir arac alabilirsiniz yada 140-150 ye size sıfır olmasa bile sıfır arac hissiyatı yaşatacak bir arac alabilirsiniz. Hangisi mantıklı?
120 ye alacağınız araca masraf yapsanızda adam olmayacak. Yaptığınız masrafın ikinci elde dönüşü de olmayacak. Ancak biraz daha para verip iyisini alsanız ikinci elde o verdiğiniz ekstra parayı iyi bindiğiniz surece geri alırsınız.
bence ya bulaşmayın yada iyisini alın.
not: C4 un fiyatını tam bilmiyorum. Konuşmalarınızdan anladığım en ucuzu 120 bin. Muhtemelen fiyatları benim aurisle paraleldir. Aurislerin problemsiz olanları 140-150 arası. Belki c4 daha ucuzdur. Toyota sahibi olarak da aynı para ise Toyota alın geçin derim.
1- o devirsiz kullanıldığı ya da dpf uyumsuz yağ/ kötü yakıt kullanıldığından oluyor.. kullanıcının dizel araç kullandığının farkında olması lazım, otobana çıkma fırsatı olunca tatli sert bağırtmak gerekiyor rejenearasyon yapmaya başlaması için :)
2- o da kötü yakıt ve saçma sapan kimyasalların kullanımından kaynaklanıyor..
3- motoru kapatmadan önce 10 15 sn milin yağlanarak yavaşlamasını beklemek lazım ki turbo benzinli araçlarda da yapılmalı dizele ozgu değil..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yani ne diyorsunuz arkadaş sıfır mı alsın? İkinci el araçtan bahsediyoruz farkında mısınız?
ben sık sık şehir dışı yaparım. Yokuşlarda bile 110 ile tırmanırım. Araç 4.vitese kadar düşer. Ki 3 bin devrin üzeri oluyor. 110-120 yapınca bile aracım 2600 devir civarı çeviriyor. Genelde şehiriçi kullanımımda bile 15 km yaparım en azından. Yağı en iyisinden alırım. Benzin shell, bp gibi yerlerden ve şehiriçinden alırım. Yinede dpf sıkıntısı yaşadım. Sanırım rejenerasyon esnasında aracı kapatmamdan ve birkaç hafta kısa mesafe kullanmamdan kaynaklandı. Ancak sistem hiçbir şekilde bozulana kadar uyarı vermedi.
Dpf belli bir doluluk oranına ulaşınca temizlik işlemine başlıyor. Yani çıktınız otobana 3 bin devirde gittiniz, dpf “beni temizlemek için böyle kullanıyor” gibi düşünüp temizliğe başlamıyor. Siz saatlerce otobanda o şekilde gitsenizde temizlik işlemine başlamayabilir. Ertesi gün siz devirli kullandığınızdan daha fazla partikül çıktığı için dpf temizliği yapabilir.
aktif temizlik yapan araçlar da var. Bu araçlar bildiğim kadarıyla daha düşük sıcaklıkta temizlik yaptığı için egzozun kullanıcı vasıtası ile ısıtılması işe yarayabilir.
ancak ne yaparsanız yapın dpf sistemi arızaya oldukça müsait. Bundan dolayı sürekli geliştirildi ve şimdi dizellerle uğraşmaktan vazgeçildi. Çünkü dizel araçlarda verimli bir şekilde egzoz gazını filtreleyemiyorlar. Sistem karmaşıklaşıp, pahalılaşıyor ve en sonunda arıza veriyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: ertunc23
2012 Model astar H konfor ekstra eastronic 6 ileri otomatik araç kullanıyorum.Öncelikle yakıtı çok çok iyi kokluyor,motor güçlü kalkışı yavaş olabilir ama 2.vites sonrası uçuyor resmen.Yol tutuşu çok iyi.Vites sizi ancak yoğun trafikte sallar.Başka türlü hiçbir türlü zararı konforsuzluğu yok.6 aylık mtv 200 lira.Konfor olarak yağmur sansürü,far sensörü,4 otomatik cam,elektrikli ısıtmalı aynalar,otomatik karar iç dikiz aynası,yol bilgisayarında hava durumu,uyarılar,Çelik Jant, arka koltuklar isterseniz tam yatar bagaj hacmi bay büyüyor.Vites arızasında baskı Balat’a ile birlikte değişir şu anda malzeme 2,500 lira civarı.Daha uygulasa yapan usta vardır elbet.Vitesin kararsız olması motora koyulan yağ ile ilgiside var.Motora yük binince vites 1,2 arası sapıtıyor.2 yıldır kullanıyorum aracı GÖ yap koyuyorduk önce sonra motul döndük.Yemin ederim araba yağ gibi gidiyor yolda.Acayip sesizleşti motor.Aracı 80 binde aldım 132 bin oldu maşallah 1 kere yolda kalmadım.Kaz dağlarının en tepesinde çıktım.Bir sür taşlı Dağlı yollarada gittim.Çatır çatır çıktım.
Gelelim C4 eğer vitesi eski nesil ise bir arızada size en az 4 bin lira masraf çıkarır.Vergisi yüksek,koltukları kazık gibi bence.Donanım az,konforsuz (astar öncesi 1 hafta 2012 Citroen c4 kullandım)
Gönlüm hala 2006 mazda 3 de.Benzini deli gibi yakıyor vitesi 4 ileri otomatik ama bu kadar rahat koltuk ve iç konfor ancak mercedes de var.Hocam donanım mı az?
2012 MCP confort plus c4 aracq sahibim. 2 sene önce aldım aracı öncesinde astra bakıyordum ancak donanımsız olması ve içinin modern görünmemesi sebebiyle c4 aldım.
C4'ün en büyük dezavantajı vites geçişleri bana göre, eğer takıntılı bir insansanız 2 den 1 e inerken oluşan sarsıntıdan rahatsız olursunuz. Diğer türlü çok konforlu ve donanımlı bir araba. Kesinlikle çağının ötesinde üretilmiş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X