Şimdi Ara

C4 1.6 HDI MCP mi yoksa Astra H 1.3 CDTI Easytronic mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
1.919
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, halihazırda 2016 1.3 multijet Egea Urban sedan var elimde. Memlekete gidip gelirken bagaj lazım olur diye sedan almistim sevmememe ragmen. Şimdi hem hanım da sürebilsin diye hem hatchback sevdiğim için hem otomatik alıp rahat etmek için otomatik hatchback bir araba bakıyorum. Günlük işe gidip gelmek için kullanıyorum, ayrıca senede 2-3 kez 1500 km uzun yol yapiyorum. 6-7 kez de 300 km uzun yol yapiyorum. Çocuk yok. Egea'yı satıp üstüne hiç para koymadan bir hatchback almak istiyorum. Egea'nın piyasası 120 binlerde. Bu iki araç arasında kaldım. Açıkçası bana C4 birçok yönden daha mantıklı geliyor ama yine de akıl akıldan üstündür. Mesela C4'ün bagaj daha geniş, tasarımı daha iyi bence, saklama alanı daha çok, soğutmalı torpidosu var iki tane, motoru daha güçlü ve daha az yakıyor, iç tasarım daha iyi, bakım aralığı daha yüksek(15 bin kmde bir), kasası daha güncel vs. Astra'nın açıkçası C4'ten daha iyi bir yanını bulamıyorum. Belki yol tutuşunda daha iyidir ama zaten öyle virajlara çok sert giren agresif kullanan bi tip degilim. Siz ne dersiniz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acipinsan -- 6 Şubat 2021; 10:44:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 2013 ve sonrası C4 . Enjektör ve şanzıman güncelliği açısından. Tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    2013 ve sonrası C4 . Enjektör ve şanzıman güncelliği açısından. Tavsiye ederim.

    Keşke onlardan alabilsem ama onlar beni aşıyor fiyat olarak malesef.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Easytronic şanzıman yarı otomatiklerin içinde en kötüsü.

    1.5 senedir e-hdi mcp C4 kullanıyorum. Ben memnunum şahsen. Ustası bol, şanzımanla alakalı sorun kolay kolay yaşamazsınız. Ustası da bol zaten. C4 Facebook sayfasına üye olun. 10 12 şehirde sponsor usta var, gidersiniz ilgilenirler. 2011 ve 2012'ler 112 hp, 2013 ve sonrası 115 hp bilginiz olsun. Ufak tefek kronik sorunları var ama alacağınız aracın sorunları halledilmiş olur yüksek ihtimalle. Bir de alacaksanız minimum Confort Plus alın. Exclusive olursa tadından yenmez. Yaşına göre ciddi dolu. 120 125 civarına Exclusive boyasız düşük km denk gelmeyebilir ama Confort Plus gelebilir.

    Aklınıza takılan bir soru olursa yazabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Easytronic şanzıman yarı otomatiklerin içinde en kötüsü.

    1.5 senedir e-hdi mcp C4 kullanıyorum. Ben memnunum şahsen. Ustası bol, şanzımanla alakalı sorun kolay kolay yaşamazsınız. Ustası da bol zaten. C4 Facebook sayfasına üye olun. 10 12 şehirde sponsor usta var, gidersiniz ilgilenirler. 2011 ve 2012'ler 112 hp, 2013 ve sonrası 115 hp bilginiz olsun. Ufak tefek kronik sorunları var ama alacağınız aracın sorunları halledilmiş olur yüksek ihtimalle. Bir de alacaksanız minimum Confort Plus alın. Exclusive olursa tadından yenmez. Yaşına göre ciddi dolu. 120 125 civarına Exclusive boyasız düşük km denk gelmeyebilir ama Confort Plus gelebilir.

    Aklınıza takılan bir soru olursa yazabilirsiniz.

    Eyvallah hocam. Şanzıman hakkında kotu yorumlar okudum ama manuelden gecen birisi olarak, daha once hic otomatik kullanmamis biri olarak bana gecisleri cok sarsintili gelmez bence. 2013 ve sonrasini alamiyorum bu paraya malesef. Kronik sorunlari nelerdir? Donanim olarak genelde karsima Confort donanim cikiyor nadiren Confort Plus da cikiyor. İkisinin farki nedir tam olarak? Facebook grubunu C4 diye arasam cikar mi? Bi de arka suspansiyonlar bahsedildigi gibi aşırı kötü mü?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 120bine düzgün otomatik araba yok. siz egea'yı çok ararsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her şekilde C4 1.6 HDi  

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    120bine düzgün otomatik araba yok. siz egea'yı çok ararsınız.

    En kötü ihtimal aldigim arabadan memnun kalmam. Satarım tekrar egea alırım. Bi şansımı deneyeceğim. Ki bence mesela c4 gayet de düzgün bir araç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Robotize şanzımanlar ilk 2-3 viteste çok belirgin kafa sallatıyor. 2011 c4 1.6 ehdi comfort plus mcp yi uzun süre kullandım.

    Yakıt anlamında gayet iyi,ses yalıtımı o yıllara göre gayet iyi ama arka süspansiyon sistemi başarısız. Mazgal ve engebeli yerlerde arka çok hareket ediyor.

    Şanzıman dur kalkta alışkanlık istiyor performanslı kullanıma hiç uygun değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütçenize göre temiz bir şey almanız için B segmentteki japon,kore grubunda tam otomatik yada CVT şanzımanlı arabalardan bakmanız mantıklı görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim Toyota yarı otomatik var. Dsgli başka bir arac daha var aynı evde. Tam otomatik de olmuştu.

    En azından toyotadaki yarı-otomatik sanziman icin aracı bilinçli bir şekilde kullanınca sarsmadigini söyleyebilirim. Sadece bazen vites geçişlerini ayarlayamadigda sarsılıyor. Muhtemelen Opel, pejo ve digerleride aynıdır diye dusunuyorum.

    Eğer birisi sanziman sarsıyor diyorsa muhtemelen tam otomatik gibi sürekli gaz veriyordur. Bu araçlarda vites değişimlerinde tıpkı manuel bir araçmış gibi ayağınızı gazdan çekmeniz gerekir. Bunu yapmazsanız debriyaj ömrü kısaltabiliriz. Yada başka arızalara sebep olabilir. Sarsıntı da bu şekilde oluyor.

    Bu tarz sanzimanlarda kararsızlık vs durumları icin aldığınız aracta direksiyon arkası vites kulakçığı olmasına dikkat edin. Bildiğim kadarıyla opelde yok.

    Ben toyotayi tavsiye ederim. Ama gidip piyasadaki en ucuz araçları kovalıyorsanız hiçbirine bulaşmayın. Digerlerini bilmiyorum ama En azından Toyota icin 140-150 ye dusuk km ilk sahibinden araclar var. Rahat binersiniz. Sonradan yapacağınız masraftan iyidir. Satarken de daha yüksek gidecektir. Hurda bir arac alırsanız hem masraf yaparsınız, hem keyif almazsınız hem de çektiğiniz çile aracta fiyat artısı olarak donmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acipinsan

    Eyvallah hocam. Şanzıman hakkında kotu yorumlar okudum ama manuelden gecen birisi olarak, daha once hic otomatik kullanmamis biri olarak bana gecisleri cok sarsintili gelmez bence. 2013 ve sonrasini alamiyorum bu paraya malesef. Kronik sorunlari nelerdir? Donanim olarak genelde karsima Confort donanim cikiyor nadiren Confort Plus da cikiyor. İkisinin farki nedir tam olarak? Facebook grubunu C4 diye arasam cikar mi? Bi de arka suspansiyonlar bahsedildigi gibi aşırı kötü mü?



    Alıntıları Göster

    Şanzıman kötü değil bence. Sadece 1-2 de sallıyor. Performanslı kullanımı törpülüyor maalesef. En azından arıza ihtimal düşük.


    Arka süspansiyonlar darbe aldığı zaman pat pat vuruyor onun dışında sorun yok. Yol tutuşu fena değil.


    Donanım derdiniz yoksa Confort'ta olur ne olacak. Bulduğunuz araçları atın özelden yardımcı olurum elimden geldiğince. Triger değişimine de dikkat edin. 5 yıl/180 bin km. Devirdaim antifriz vs 2-2.5 tutuyor. En azından en eski 2018'de değişmiş olanlarına bakmakta fayda var. Dediğim gibi siz ilanlara bakın, haberleşelim.


    Ben 0 araç aldığımda farklı bir senaryo ilerledi geçen yaz. 0 km kiralık Egea kullandım 1.3 dizel manuel urban plus. 7 bin km kadar kullandık 3-4 ay kadar. 2012 C4 mü 2020 Egea mı deseniz ben C4 derim. Düzgün bakımlı bir araçsa pişman etmez merak etmeyin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • C4'ün şanzımanı konfor yönünden daha başarılı. Ama sorun çıktığı zaman maliyeti nedir, tamiri kaç paradır bilmiyorum. Eğer baskı balata dahil 10 bin TL civarında ise makul bir ücrettir bu piyasada ayrıca.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    C4'ün şanzımanı konfor yönünden daha başarılı. Ama sorun çıktığı zaman maliyeti nedir, tamiri kaç paradır bilmiyorum. Eğer baskı balata dahil 10 bin TL civarında ise makul bir ücrettir bu piyasada ayrıca.

    Şu anda debriyaj seti baskı balata vs 8 8.5'a bitiyor Valeo veya Luk'la.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 Easytronic Corsam vardı. Suanda 2009 Picasso var. 1.6 hdi + Mcp kullanıyorum (8 yıldır)

    Bu iki şanzıman arasında dağlar kadar fark var. Easytronic ile teknik bir sorun yaşamadım ancak 5 ileri olması uzun yolda be yakıt ekonomisi yönünden eksi. Ayrıca yarı otomatikler tam otomatik gibi olmayıp zaman zaman kararsız davranabiliyorlar. Easytronic, Toyota’nın Multimode şanzımani ile birinciliğe oynar kararsızlıkta. Kötü mü olur. Harbiden kötü.

    MCP her ne kadar yarı otomatik de olsa hidrolik prensipli aktivatör kullanıyor. Bu da hem çok ama çok hızlı tepki vermesini sağlıyor. Hem de daha dayanıklı hale geliyor. Şanzıman vites değişimini tork ve ESP beyninden araç açısına bakarak karar veriyor. Son 4 saat ve uzun dönem 4000 bin km kullanım tarzına göre debriyaj tepkisi ayarlanıyor. Sürekli Gazi köklerseniz araç da ona göre yüksek devirlerde vites değişimi yapıyor. Kavrama noktasını kendi kendine alıştırma yapabiliyor. Şanzıman yağı değişim istemiyor, kapalı sistem. Sadece kavrama değiştirirken yenileniyor. Kavrama ucuz ancak VOLAN pahalı. Suan baskı Balata değişimi 3000-4000 arası özel servislerde. Ömrü de bende İstanbulda yaşamıyorsanız 200 binleri geçiyor. Ben 130 binde değiştim. Bu şanzımanlı araçla karavan çeken dostlarımız var.

    Ancak aracı iyi inceletin. Mümkünse uzun süre kullanmış araca bakmış birinden alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2014-2019 arasında kullandık c4'ü, e-hdi 112hp confort donanımdı, ağırlıklı olarak eşim kullanıyordu ve çok seviyordu, hala da çok sever...


    e-hdi almanızı öneririm, opel'in mtv dışında bir avantajı olduğunu düşünmüyorum. c4'ün bagajı da acayip geniştir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976

    Robotize şanzımanlar ilk 2-3 viteste çok belirgin kafa sallatıyor. 2011 c4 1.6 ehdi comfort plus mcp yi uzun süre kullandım.

    Yakıt anlamında gayet iyi,ses yalıtımı o yıllara göre gayet iyi ama arka süspansiyon sistemi başarısız. Mazgal ve engebeli yerlerde arka çok hareket ediyor.

    Şanzıman dur kalkta alışkanlık istiyor performanslı kullanıma hiç uygun değil.

    Bence o kafa sallatma olayı manuelden ilk defa otomatige gecen birisi icin sorun olmuyor. Daha once tam otomatik veya çift kavramalı otomatik kullananlar hissediyor bence onu. Mesela benim Egea'da da illa kafa sallaniyor vites gecislerinde. Hissediliyor yani. Arka suspansiyon da iyi olsa iyi olurdu da zaten arkaya binen ayda yilda bir oluyor. Cok onemli degil. Keske butcem daha fazla olsaydi daha iyi sanzımanli ve suspansiyonlu bir araba alsaydim ama napalim anca bu oluyor. Buna şükür.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • C4 alırdım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Benim Toyota yarı otomatik var. Dsgli başka bir arac daha var aynı evde. Tam otomatik de olmuştu.

    En azından toyotadaki yarı-otomatik sanziman icin aracı bilinçli bir şekilde kullanınca sarsmadigini söyleyebilirim. Sadece bazen vites geçişlerini ayarlayamadigda sarsılıyor. Muhtemelen Opel, pejo ve digerleride aynıdır diye dusunuyorum.

    Eğer birisi sanziman sarsıyor diyorsa muhtemelen tam otomatik gibi sürekli gaz veriyordur. Bu araçlarda vites değişimlerinde tıpkı manuel bir araçmış gibi ayağınızı gazdan çekmeniz gerekir. Bunu yapmazsanız debriyaj ömrü kısaltabiliriz. Yada başka arızalara sebep olabilir. Sarsıntı da bu şekilde oluyor.

    Bu tarz sanzimanlarda kararsızlık vs durumları icin aldığınız aracta direksiyon arkası vites kulakçığı olmasına dikkat edin. Bildiğim kadarıyla opelde yok.

    Ben toyotayi tavsiye ederim. Ama gidip piyasadaki en ucuz araçları kovalıyorsanız hiçbirine bulaşmayın. Digerlerini bilmiyorum ama En azından Toyota icin 140-150 ye dusuk km ilk sahibinden araclar var. Rahat binersiniz. Sonradan yapacağınız masraftan iyidir. Satarken de daha yüksek gidecektir. Hurda bir arac alırsanız hem masraf yaparsınız, hem keyif almazsınız hem de çektiğiniz çile aracta fiyat artısı olarak donmez.

    C4'te kulakcik(F1 vites) var. Astra da yok. 140-150'ye cikamiyorum hocam. Daha dogrusu zorlasam cikarim ama zorlamiyorum. 4 yildir calisiyorum. 4 yildir surekli araba taksidi oduyorum. Artik taksit odemek istemiyorum. Arabaya para vermek istemiyorum. En azindan bir sure daha vermek istemiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha önce 2011 astra 1.3 dizel otomatik sahibi oldum şu anda 2012 Citroen C5 1.6 dizel otomatik sahibiyim C4 ile aynı motor şanzımana sahip


    Öncelikle belirteyim astra alacaksanız mutlaka ve mutlaka makyajlı kasa euro 5 motorlu olanından almaya dikkat edin, makyajdan sonra motor ve şanzıman revize edildi motorda hantallık ve turbo boşluğu sorunu büyük ölçüde düzeltildi ve şanzımanın da konforsuz kararsız karakteri bi nebze düzeldi açıkçası ben gayet memnundum aracımdan


    C4 ve astra aşağı yukarı aynı yakar, C4 1 tık daha iyi kaçar, astraya soft yazılım yaptırırsanız çok tatlı olur. C4'ün şanzımanı astraya nazaran daha az arıza çıkaran bir model (hatta şimdiye kadar hiç yolda kalan duymadım), şanzımanın konforsuzluğu konusunda ikisi de aynıdır. Astranın şanzıman tepkileri 1 tık daha iyiydi diyebilirim.


    Motor dayanıklılığı konusunda astra daha iyidir 1.3 cdti motorlar 1 milyon km yapıyor. Astra'nın yol tutuşu C4'e göre daha iyidir. C4 daha konforludur.


    Tasarım olarak C4 daha yeni ve modern duruyor. Kaporta sağlamlığında astra 1 tık daha iyidir. Parça ve bakım maliyetleri aşağı yukarı aynıdır.


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sorunuz olursa cevaplarım.


    Ayrıca dizel otomatik eski kasa peugeot 308 de bakılabilir.


    Ben olsam astra c4 ve 308 arasında en düşük kmli en temiz hangisini bulursam onu alırdım





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.