Buna göre araçlarımız N1 kamyonet statüsüne giriyor...
Tek yönlü yollarda : 80 +%10 hata payı = 88 km/saat
Duble yollarda : 85 + %10 hata payı = 94 km/saat
Otobanlarda : 95 +%10 hata payı = 105km/saat
Yine bir bilgi...
Yaklaşık 3 hafta önce ceza yedim... duble yolda cruise kontrolle 105 kmye sabitlemiştim hızı.. ve bu hız limitlerini bilmiyordum..bizdeki limit 110 falandır diye düşünüyordum radardaki adama sırıta sırıta geçmiştim sonra onlar bana sırıttı::) meğer limit 94 müş neyse...
ceza makbuzunda hız 100 km olarak yazıyordu... ama benim hızım 105 idi.. Demekki radarlar gittiğimiz hızın 5km daha eksiğini görüyorlar... Ama tekerlek çapı büyükse ozaman radar aracın gerçek hızını ölçebilir ya da aracın göstergedeki hızından daha yüksek bir hız ölçebilir buna dikkat etmek lazım...
Bir de şu otoban meselesi var... Geçen gün otobanda 120 azami hız tabelasına dikkatle baktım.. Yanında bu hızın sadece otomobiller için geçerli olduğu şeklinde bir uyarı yoktu... Bu da demek oluyorki eğer resmi gazetede belirtilen hızın aşılması ama tabeladaki 120 km hızının aşılmaması durumunda bizlere kesilecek cezalarda mahkemeye haklı itiraz hakkımız var.. Öyleya ben o tabelayı gördüm ve hızımı ona göre ayarladım.. Karayolları tabelayı değiştirseymiş gibi bir savunma kabul görebilir...
Zaten otobanda 120 kmnin altında ceza yiyen arkadaşlar varmı bunu da bilmiyorum varsa bilgilendirirlerse bizi sevinirim...
Yeni Caddy Trendline almak ve ticari olarak geğil hususi (kullanım şekli hususi olarak değil bir fiil binek otomobil) olarak ruhsatta gözükmesini istiyorum. Bunun için
1) Ticari araçlarda ötv %10 olup binek araçlarda ise %37 ve fark olan %27 yi ödemen birde ek olarak bu %27 lik kısmın kdv sini ödemem mi gerek? veya ne gibi masraf çıkar bana bayiler bile tam olarak bilmiyor.
2) Binek araç olarak ruhsata kaydettirdikten sonra ticari araçlar için geçerli olan
Tek yönlü yollarda : 80 +%10 hata payı = 88 km/saat
Duble yollarda : 85 + %10 hata payı = 94 km/saat
Otobanlarda : 95 +%10 hata payı = 105km/saat hız limitleri hala geçerli olacakmı?
3) Ticari araçların her yıl muayenesi, Binek araç olarak ruhsata kaydettirdikten sonra iki yılda bir olarak mı gidecem
Böyle bir yola başvurmamın sebebi bu aracı ticari olarak kullandığımda her yıl
ancak binek oto olarak ruhsata işlettiğimde heryıl
muayene ücreti (bir yıl olarak yazarsak taklaşık 68 lira olmakta)+ Motorlu Taşıtlar Vergisi (648)+trafik sigorta bedeli (320 lira bu fiyat çevremdeki arkadaşşların söylediği sigorta bayisi söylemedi) + kasko bedeli (800 lira bu fiyat çevremdeki arkadaşşların söylediği sigorta bayisi söylemedi)+ K2 belgesi (--- lira) = 2000 lirayı bulmakta
Ayrıca bir defaya massus ödeyeceğim ötv ve kdv tutarı 9737 lira olmakta...
Binek oto olarak ruhsata işlettiğimde ödeyeceğim ötv ve kdv tutar ile yıllık masraf, ticari olarak kullandığımda bir yılda ödeyeceğim yıllık masrafla nerede ise eşit olup ikinci yıl binek oto olarak kullanmak daha karlı olacaktır.
Acaba bana söylenenler ile yapılan hesapta bir yanlışlık varmı? Şimdiden ilginiz için teşekkürler....
vw böyle bi uygulama yapmıyor ama ticari ise ticari vergilerini ödesen bile hususi çıkartmıyor.2 tane caddy aracımız vardı 2 de de hususi çıkartalım vergilerini ödiyelim dedik öyle bi iş yapmıyolar.Am yinede bi bayilere sormanızı öneririm.
quote:
Orijinalden alıntı: nuno1305
Yeni Caddy Trendline almak ve ticari olarak geğil hususi (kullanım şekli hususi olarak değil bir fiil binek otomobil) olarak ruhsatta gözükmesini istiyorum. Bunun için
1) Ticari araçlarda ötv %10 olup binek araçlarda ise %37 ve fark olan %27 yi ödemen birde ek olarak bu %27 lik kısmın kdv sini ödemem mi gerek? veya ne gibi masraf çıkar bana bayiler bile tam olarak bilmiyor.
2) Binek araç olarak ruhsata kaydettirdikten sonra ticari araçlar için geçerli olan
Tek yönlü yollarda : 80 +%10 hata payı = 88 km/saat
Duble yollarda : 85 + %10 hata payı = 94 km/saat
Otobanlarda : 95 +%10 hata payı = 105km/saat hız limitleri hala geçerli olacakmı?
3) Ticari araçların her yıl muayenesi, Binek araç olarak ruhsata kaydettirdikten sonra iki yılda bir olarak mı gidecem
Böyle bir yola başvurmamın sebebi bu aracı ticari olarak kullandığımda her yıl
ancak binek oto olarak ruhsata işlettiğimde heryıl
muayene ücreti (bir yıl olarak yazarsak taklaşık 68 lira olmakta)+ Motorlu Taşıtlar Vergisi (648)+trafik sigorta bedeli (320 lira bu fiyat çevremdeki arkadaşşların söylediği sigorta bayisi söylemedi) + kasko bedeli (800 lira bu fiyat çevremdeki arkadaşşların söylediği sigorta bayisi söylemedi)+ K2 belgesi (--- lira) = 2000 lirayı bulmakta
Ayrıca bir defaya massus ödeyeceğim ötv ve kdv tutarı 9737 lira olmakta...
Binek oto olarak ruhsata işlettiğimde ödeyeceğim ötv ve kdv tutar ile yıllık masraf, ticari olarak kullandığımda bir yılda ödeyeceğim yıllık masrafla nerede ise eşit olup ikinci yıl binek oto olarak kullanmak daha karlı olacaktır.
Acaba bana söylenenler ile yapılan hesapta bir yanlışlık varmı? Şimdiden ilginiz için teşekkürler....
quote:
Orijinalden alıntı: hakn.mac
vw böyle bi uygulama yapmıyor ama ticari ise ticari vergilerini ödesen bile hususi çıkartmıyor.2 tane caddy aracımız vardı 2 de de hususi çıkartalım vergilerini ödiyelim dedik öyle bi iş yapmıyolar.Am yinede bi bayilere sormanızı öneririm.
bayi ile alakası olduğunu düşünmek pek doğru değil, bayi anahtar teslim diyor plakayı çıkartıyor, plaka çıkarken trafik şubedeki memurlarda iş bitiyor.onlarda vw caddy diye bilgiyi girince sistemden otomatik bilgiler ruhsata giriyor.işte bu noktada devreye girilebilirse girilir, o da çok zor bir şey olur herhalde.bizm araçta "Yük bakli-HUSUSİ" yazmışlar.
ithalat edilirken ticari araç olarak gümrükten geçiyor araçlar fakat vergisinide verseniz araçları otomobil olarak ithalatını yapmıyorlar.Eskiden yapılıyordu kanun çıkartıktan sonra bu işlemleri artık yapılmıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: sayguns
quote:
Orijinalden alıntı: hakn.mac
vw böyle bi uygulama yapmıyor ama ticari ise ticari vergilerini ödesen bile hususi çıkartmıyor.2 tane caddy aracımız vardı 2 de de hususi çıkartalım vergilerini ödiyelim dedik öyle bi iş yapmıyolar.Am yinede bi bayilere sormanızı öneririm.
bayi ile alakası olduğunu düşünmek pek doğru değil, bayi anahtar teslim diyor plakayı çıkartıyor, plaka çıkarken trafik şubedeki memurlarda iş bitiyor.onlarda vw caddy diye bilgiyi girince sistemden otomatik bilgiler ruhsata giriyor.işte bu noktada devreye girilebilirse girilir, o da çok zor bir şey olur herhalde.bizm araçta "Yük bakli-HUSUSİ" yazmışlar.
Bence burada biraz kafa karşıklığı olmuş... Yaşadığım tecrübelere ve araştırmalarıma istinaden sorulara şu şekilde cevap verebilirim..
1-) Fatura kesmeden önce bayinin bize sorduğu soru şu: aracı ticari olarakmı yoksa hususi olarakmı kaydettireceksiniz ?
Hususi ise trafik sigortası 190 tl eğer ticari ise 355 tl..
binek gibi bir tercih zaten yok.. Böyle bir kategori yok.. Ya hususi ya ticari...
2-) Hız konusuna gelince burada aracın karayolu taşıt yönetmeliğindeki sınıfı önemli...
Bizim caddy n1 kamyonet olarak geçiyor yani 3500 kgden hafif kapalı kasa kamyonet... araç tıklım tıklım dolu da olsa boş da olsa ruhsatta hususi de ticari de yassa bu hız limitlerinden kaçış yok...
3-) Ruhsatta hususi de yazılsa her yıl vize var.... Binek yazma gibi bir durum zaten yok.. Jetta gibi binek otomobillerde de hususi yazıyor..
a-)muayene ücreti doğru b-)trafik sigortası hususi olarak kaydedilen caddylerde 190 civarında binek otolarda 110 gibi değilmi zaten? c-) kaskoyu 840 tl'ye yaptırdım.. tamamen araç sahibinin yaşıyla alakalıdır.. Eğer yaşım 21 olsaydı kasko enaz 1750 tl çıkacaktı...
d-)K2 belgesi 6600 tl ama ruhsatta ticari yazarsa veya kendi işinizle alakalı taşımacılık yaparken polise yakalanırsanız... onun dışında siz zaten hususi olarak kaydettirmiyecekseniz K2'den muafsınız... ayrıca olsa bile bu belgeyi bir kere alıyorsunuz öyle Her yıl değil...
e-)mtv zaten 2011 model ve 45.000 tllik bir araç için en az 600 tl çıkacaktır... genel olarak size söylenen bilgilerin çoğu yanlış....
özetle bu araç için yılda en fazla 150-200 tl gibi fazladan bir ödememiz olur... 200/12= 16,5 tl fazladan aylık ödememiz olur... Kardeşim jip konforunda yolculuk yapmanın yanında 16 tlnin lafı da olmaz zaten......
quote:
Orijinalden alıntı: nuno1305
Yeni Caddy Trendline almak ve ticari olarak geğil hususi (kullanım şekli hususi olarak değil bir fiil binek otomobil) olarak ruhsatta gözükmesini istiyorum. Bunun için
1) Ticari araçlarda ötv %10 olup binek araçlarda ise %37 ve fark olan %27 yi ödemen birde ek olarak bu %27 lik kısmın kdv sini ödemem mi gerek? veya ne gibi masraf çıkar bana bayiler bile tam olarak bilmiyor.
2) Binek araç olarak ruhsata kaydettirdikten sonra ticari araçlar için geçerli olan
Tek yönlü yollarda : 80 +%10 hata payı = 88 km/saat
Duble yollarda : 85 + %10 hata payı = 94 km/saat
Otobanlarda : 95 +%10 hata payı = 105km/saat hız limitleri hala geçerli olacakmı?
3) Ticari araçların her yıl muayenesi, Binek araç olarak ruhsata kaydettirdikten sonra iki yılda bir olarak mı gidecem
Böyle bir yola başvurmamın sebebi bu aracı ticari olarak kullandığımda her yıl
ancak binek oto olarak ruhsata işlettiğimde heryıl
muayene ücreti (bir yıl olarak yazarsak taklaşık 68 lira olmakta)+ Motorlu Taşıtlar Vergisi (648)+trafik sigorta bedeli (320 lira bu fiyat çevremdeki arkadaşşların söylediği sigorta bayisi söylemedi) + kasko bedeli (800 lira bu fiyat çevremdeki arkadaşşların söylediği sigorta bayisi söylemedi)+ K2 belgesi (--- lira) = 2000 lirayı bulmakta
Ayrıca bir defaya massus ödeyeceğim ötv ve kdv tutarı 9737 lira olmakta...
Binek oto olarak ruhsata işlettiğimde ödeyeceğim ötv ve kdv tutar ile yıllık masraf, ticari olarak kullandığımda bir yılda ödeyeceğim yıllık masrafla nerede ise eşit olup ikinci yıl binek oto olarak kullanmak daha karlı olacaktır.
Acaba bana söylenenler ile yapılan hesapta bir yanlışlık varmı? Şimdiden ilginiz için teşekkürler....
arkadaslar sıze bır gumrukcu olarak su acıklamayı yapmaktan gurur duyarım 1 eger bu aracı bınek arac formatında yurda ıthal etmeye kalksalar ortalama otv %10 dan%37 e cıkacak ve de aracın fıyatı hoop dıye 55-60 bın lıra cıvarına yukselecek kı boyle bır araca bence 60 bın cok yuksek bır rakam yurda ıthal ederken verılen gumruk beyanını vw almanya ıle dogus ortak belırler vw almanya proforma fatura keser ona ıstınaden de dogus evraklarını verır ve de gumrukten kendı fıktıfıne aracı cekerler o yuzden bu aracların bır de bınek arac statusunde vergılerını dusunun ıstersenız herkes kacar bence
quote:
Orijinalden alıntı: racert
arkadaslar sıze bır gumrukcu olarak su acıklamayı yapmaktan gurur duyarım 1 eger bu aracı bınek arac formatında yurda ıthal etmeye kalksalar ortalama otv %10 dan%37 e cıkacak ve de aracın fıyatı hoop dıye 55-60 bın lıra cıvarına yukselecek kı boyle bır araca bence 60 bın cok yuksek bır rakam yurda ıthal ederken verılen gumruk beyanını vw almanya ıle dogus ortak belırler vw almanya proforma fatura keser ona ıstınaden de dogus evraklarını verır ve de gumrukten kendı fıktıfıne aracı cekerler o yuzden bu aracların bır de bınek arac statusunde vergılerını dusunun ıstersenız herkes kacar bence
%10luk ötv üstünden 45600 tl olarak hesaplanan aracın ötvsi %37 olursa (ötv matrahı 34307 imiş) tam tamına 9263 tl daha fazladan para vermiş olacakdık ::))
yani caddy eğer binek araç olsaydı fiyatı 45600+9263 =54863 olucekti:::))
Bu da demek oluyorki ticari aracın dezavantajlarına ( hız limiti ve aylık 16 tl fazladan maliyet) katlanan tüketiciler aslında 54.863 tllik arabaya biniyorlar.... vallahi sevdim ben bu işi..
quote:
Orijinalden alıntı: Rocapitol
quote:
Orijinalden alıntı: racert
arkadaslar sıze bır gumrukcu olarak su acıklamayı yapmaktan gurur duyarım 1 eger bu aracı bınek arac formatında yurda ıthal etmeye kalksalar ortalama otv %10 dan%37 e cıkacak ve de aracın fıyatı hoop dıye 55-60 bın lıra cıvarına yukselecek kı boyle bır araca bence 60 bın cok yuksek bır rakam yurda ıthal ederken verılen gumruk beyanını vw almanya ıle dogus ortak belırler vw almanya proforma fatura keser ona ıstınaden de dogus evraklarını verır ve de gumrukten kendı fıktıfıne aracı cekerler o yuzden bu aracların bır de bınek arac statusunde vergılerını dusunun ıstersenız herkes kacar bence
%10luk ötv üstünden 45600 tl olarak hesaplanan aracın ötvsi %37 olursa (ötv matrahı 34307 imiş) tam tamına 9263 tl daha fazladan para vermiş olacakdık ::))
yani caddy eğer binek araç olsaydı fiyatı 45600+9263 =54863 olucekti:::))
Bu da demek oluyorki ticari aracın dezavantajlarına ( hız limiti ve aylık 16 tl fazladan maliyet) katlanan tüketiciler aslında 54.863 tllik arabaya biniyorlar.... vallahi sevdim ben bu işi..
tabi; benim jetta dan caddy geçişimde ana unsur bu olmuştur. Jetta nın vergisiz satış fiyatı 28bin küsur ama caddy nin 30bin küsur idi. jetta(tdi exclusive modelini) yı 48bine alıncaya kadar caddy i 41bine alırım dedim.
Şu Makas'ı Koymasalar hemen alıcağızda işte..kütük gibi oluyor araç.
arkadaslar sene 2005 de boyle bır bomba attıydılar ya yuzde ondan otuzyedıye cıkacak dıye bır sordum o zamanlar peugeot partner bana 49000 tl fıyat cektıler hanım zor tuttu dusup bayılıyordum 54-55 cıvarı da caddy tahmını fıyatı vardı cok ıyı hatırlıyorum cunku ford connectı tam da o zamanlar aldıydım ama tam bır mazot canavarı oldugu ıcın gecen sene elden cıkardım sımdıkı aracımdan cok ama cok memnunum
quote:
Orijinalden alıntı: racert
arkadaslar sene 2005 de boyle bır bomba attıydılar ya yuzde ondan otuzyedıye cıkacak dıye bır sordum o zamanlar peugeot partner bana 49000 tl fıyat cektıler hanım zor tuttu dusup bayılıyordum 54-55 cıvarı da caddy tahmını fıyatı vardı cok ıyı hatırlıyorum cunku ford connectı tam da o zamanlar aldıydım ama tam bır mazot canavarı oldugu ıcın gecen sene elden cıkardım sımdıkı aracımdan cok ama cok memnunum
Aracınız nedir?
Makas olayına gelince sanırım bir sonraki kasada bağımsız süspansyona geçilecek... Zaten yeni caddyde yapılmadık değişiklik eklenmedik donanım kalmadıki...
bu arada bir bilen bana şu makas sisteminin ne olduğunu anlatabilirmi?Resimli olursa çok iyi olur.. yani makas olunca bir tekerlek tümseğe gelip kalkınca diğer tekerlek demi kalkıyor?
roca kardes belkı fransız aracları hosuna gıtmeyebılır ama ben yenı kasa c3 aldım cok ama cok memnunum su anda gecen zamanda uzersede uzsun cunku ortalama 14 kurus yakıyor arac bunun donanımına yakın bır arac vw 1,2 tdı baktım araca utanmasalar cam dıreksıyon koymayacaklar bır teyp koymuslar akıllara zarar ve de c3 un donanımlısından daha pahalı
ohh ya şu konunun açılması iyi olmuş. bi kaç haftaya biz de test alacağız. şu hız sınırları çok sinirimi bozuyo. anadol bile bizden daha hızlı gidebiliyor çok salakça birşey.
quote:
Orijinalden alıntı: Rocapitol
o değil de benim arka camdan ses geliyordu.. Sonra kelebeği tam kapatamadığımızı fark ettik . tam kapandıktan sonra ses kesildi.. köşelerden ittirmek lazım kapattıktan sonra...
Rocapitol, arka camdan gelen sesi nasıl hallettin kelebek camdan kastın sağ kayar kapıdaki cam mı. benim araçtaki sesin arka camdan geldiğini tesbit ettim bugün. sağ kayar kapıdaki camdan değil, ses resmen arka kapı camdan geliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: sayguns
quote:
Orijinalden alıntı: Rocapitol
o değil de benim arka camdan ses geliyordu.. Sonra kelebeği tam kapatamadığımızı fark ettik . tam kapandıktan sonra ses kesildi.. köşelerden ittirmek lazım kapattıktan sonra...
Rocapitol, arka camdan gelen sesi nasıl hallettin kelebek camdan kastın sağ kayar kapıdaki cam mı. benim araçtaki sesin arka camdan geldiğini tesbit ettim bugün. sağ kayar kapıdaki camdan değil, ses resmen arka kapı camdan geliyor.
aracımız caddy comfortline bizde de arka tarafta ses vardı plakadan geliyo dedik plakayı sabitledik yine geliyodu bagaj kapagını acıp bakalım dedik bagaj içindeki o bolme kapatıcı olan parcanın son bize olan tarafı esnek oldugunundan bukuluyo zaten cukurda vs yollarda titresim yapıp ses cıkarttıgını farkettik kenarlarına ince bant cektik sungerli ses falan kalmadı
bu arada 1,9 1,6 tartısması yapıldı 1,6 gitmez cekmez ole bole derken aldık 1,6 ama ole rampada iyi cekiyo 2 vites dik rampada gazı dip yaptıgımda 80 km hıza ulastımki soldan kaptırıp cıktığım cok oluyo bide 3 viteste otoyolda 4 ,000 devirde 130 km hız yapıyoki bence bu tip araclar için cok iyi bi diğer 5 te zorlamadan 160 yaptım daha basmadım arac yeni diye arac daha 750 km de cok memnunuz aractan suan için yeni oldugundan sanırım cok yakıyo yol bilgisayarında 10,2 11,3 gibi rakamlar goruyorum kısın daha cok yakıyo bide istanbul malum dur kalk yapa yapa debriyaj balatısını sıyırcaz sonunda
tip olarak bence cok iyi bi gorunusu var otomobil arasında bi gorunum en azında doblo gibi tipsiz gozukmuyo dobloyu yakından inceleyin duz bi cetvelle cizilmiz gibi hiç bi estetik yok ama karsımızda fiat bayi var vızır vızır satıyo buda kdv faiz ve dosya masraflarından surekli kampanya yapmalarından kaynaklanıyo satınca olu paraya satılıyo vw farkı bu ZATEN2. el değeri yuksek
quote:
Orijinalden alıntı: rapcep
tip olarak bence cok iyi bi gorunusu var otomobil arasında bi gorunum en azında doblo gibi tipsiz gozukmuyo dobloyu yakından inceleyin duz bi cetvelle cizilmiz gibi hiç bi estetik yok ama karsımızda fiat bayi var vızır vızır satıyo buda kdv faiz ve dosya masraflarından surekli kampanya yapmalarından kaynaklanıyo satınca olu paraya satılıyo vw farkı bu ZATEN2. el değeri yuksek
tabi ya, caddy'nin bakışlarına hastayım ben en çok, agresif, kararlı sert bakışları var, ne o doblo,kango sersem tavuk bakışı falan. doblonun içi belki idare eder de kangonun içide felaket yahu. arka kapıdaki silecek yerinde bir plastik kapak gibi bişi koymuşlar galiba sesi yapan o, yerinde boşluk var sesi ondan yapıyor sanırım.bende pazartesi servise götürücem orda daha orjinal bişi yaparlar belki. bende daha bugün ölçtüm 7,81lt/100km yakmış(%80 şehiriçi olmak üzere 152km yol için 11,89lt mazot aldım))karışık tabi bu.bir öncekinde 7,34 ondan önceki de 7,76 idi.yol bilgisayarı yaptığım kilometre artıkça 6,8 gösteriyo ama aynı 11,0 lardan başlıyo düşmeye.ben henüz 1137km deyim.
Passatın klimatronik kliması...
bizimkinden farklı olarak ısı ayar düğmelerinin içinde koltuk ısıtma düğmesi ve klima düğmesinin (AC) solunda bağımsız kalorifer düğmesi var...