Şimdi Ara

Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
819
Cevap
4
Favori
199.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar... Bu konuda özellikle kullanım kitapçığından faydalanarak yeni caddylerle ilgili bilgi paylaşımları yapabilir aracın özelliklerinden haberdar olabiliriz... Bu sayede aracı yakından tanıma şansımız olur...



    Donanımlarımız



     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı










    Faydalı bilgiler..

    -Direksyonun orta kısmıyla vücudunuz arasında airbag'in size zarar vermemesi için en az 25 cmlik mesafe olmalı..

    -En emniyetli koltuk poziyonu ,koltuğun direksyona mümkün olan en uzak mesafede kalması...

    -Ön koltukların altında çekmeceler var...

    -Arka yolcuların ayaklarının altında özel bölmeler var... (ayak pompasını-çekiş halatını ve akü kısa devre bağlantı birimini buraya koymayı düşünüyorum)

    -Hız sabitleyiciyi 3 yolla devre dışı bırakmak mümkün.. 1-)frene basarak(geçici kapanma) 2-)cancel çubuğuyla(hafif sağa çekerek)(geçici kapanma) 3-) çubuğu en sağa çekerek tamamen kapatarak..

    -Hız sabitleyicinin geçici kapatılması durumunda sinyal çubuğunun sol yüzündeki (şöför penceresine bakan tarafdaki) üst düğmeye basılması durumunda hafızadaki hızdan devam ediyor...

    -Hız sabitleyicinin sinyal çubuğunun sol yüzündeki (şöför penceresine bakan tarafdaki)alt düğmeye basıldığında araç o andaki hızınızla devam ediyor...

    -Silecek çalıştırma kolunu bir kademe yukarı alırsanız yağmur sensörleri devreye giriyor

    -Gündüz farlarını kapatmak mümkün... v.b...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 2 Haziran 2011; 13:27:35 >







  • Ruhsatında hususi yazmasına rağmen kendi işiyle ilgili taşımacılık yapacak olanlar ayrıca ruhsatında ticari yazan caddy sahipleri K2 belgesi almak zorunda... Bu belgeyi almamanın cezası 2.000 TL...

    Bu belgenin maliyeti 31/12/2010 tarihine kadar 462 TL ... Bu tarihden sonra 6.613 tl ...
  • VW Caddy Comfortline 1.6 TDI DSG: 'Rekabet gücü arttı!'
    Ülkemizde aileler tarafından da oldukça fazla tercih edilen hafif ticari araçlar, artık ticari işlevselliklerinin yanına binek araç özelliklerini de eklemeyi başardılar. Volkswagen bu işi üçüncü jenerasyonu ile başarmış ve bu sayede gayet başarılı satış rakamları yakalamıştı. 2004 yılından beri yollarda olan üçüncü nesil Caddy, geçtiğimiz günlerde yüzünü makyajladı.

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    VW Caddy Comfortline 1.6 TDI DSG. Makyajlı Caddy, standart sunduğu ESP sistemi ve bu sınıfta hiçbir rakibinin sunamadığı çift kavramalı şanzımanıyla bir adım önde duruyor.

    Tasarım
    VW Caddy geçirdiği makyaj operasyonundan sonra markanın güncel tasarım çizgilerini yüzünde taşımaya başladı. Golf’ü ve Touran’ı andıran far ve panjur tasarımı, Caddy’nin eskiyen yüzünün yerine gelmiş. Aracın profilinde ve arka tasarımında göze çarpan bir değişiklik bulunmuyor. VW Caddy’nin karartılmış arka camları Comfortline versiyonla standart olarak geliyor. VW Caddy, 4406 mm’lik uzunluğuyla rakiplerinin hepsinden daha uzun bir araç. Fiat Doblo 16 mm, Peugeot Partner 26 mm, Renault Kangoo ise 193 mm daha kısalar. Ancak genişlikte Doblo’nun lider olduğunu belirtelim. Caddy’nin 750 litrelik bagaj hacmi, düz zeminiyle çok kullanışlı.

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    İç mekan
    İç mekanda da binek versiyonların izlerini görebiliyoruz. Tabi bir ticari araç için bu durum kötü bir şey değil. Üç kollu direksiyon simidi çok kullanışlı ve ele iyi oturuyor. Göstergeler, klima kontrolleri ve ses sistemi diğer VW modellerinden toplanıp olduğu gibi yerleştirilmiş. Caddy’nin bir hafif ticari olduğu ise konsol üstü malzemeye dokunduğunuzda hissediliyor. Bu sertlikteki malzemeyi binek VW modellerinde göremezsiniz. DSG vites kolunun hemen önünde kapaklı bir saklama gözü ve ESP kontrol butonu bulunuyor.
    Caddy içerisinde küçük eşyalarınız için birçok saklama gözü var. Arka koltuklardaki diz mesafesi başarılı ve bu bölüm için ayrı havalandırma ızgaraları konumlandırılmış.
     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

    Motor
    VW Caddy, markanın 1.9 litrelik TDI motorun yerine geliştirdiği 1.6 TDI motoru kullanıyor. Yeni motor daha düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu sunuyor. 4400 d/d’da 100 hp güç üreten motor, 1500-2500 devir aralığında 250 Nm tork üretebiliyor. Volkswagen Caddy bu sınıfta başka hiçbir modelde olmayan çift kavramalı otomatik vites opsiyonunu sunuyor. Standart olarak 5 kademeli manuel şanzımanla satılan Caddy, 3600 TL karşılığında 7 kademeli DSG şanzımanla satın alınabiliyor. DSG şanzımanlı test aracımız 0’dan 100 km/s maksimum hıza 13 saniyede ulaşıp, 168 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. DSG şanzımanın yaşadığı kararsızlıklar bazen can sıksa da, İstanbul gibi trafiğin büyük problem olduğu şehirlerde yaşattığı rahatlık bu kusurunu unutturuyor. Caddy testimiz süresince çok da iyi yakıt tüketimi değerleri yakalayamadı. 7.7 lt/100 km ortalama tüketimi fabrika değerlerine pek yakın değil.

    Konfor ve yol tutuş
    Önde MacPherson süspansiyonu sistemi kullanan Caddy’nin arka kısmında hala makas sistemi kullanılıyor. Caddy’nin bazı rakipleri tam bağımsız süspansiyon kullanmaya başladı bile. Otomobile en yakın ticari aracı yapmayı amaçlayan VW mühendisleri, bağımsız süspansiyonu dördüncü jenerasyona saklıyorlar. Caddy’nin ön amortisörleri yoldan gelen darbeleri gayet başarılı bir şekilde emiyor. Yaprak yay sistemi ise konforu kötü etkilese de aracın yükleme kapasitesini arttırıyor.

    VW Caddy bu sınıfta hiçbir rakibinin sunmadığı ESP’yi standart donanımında sunuyor. Direksiyonu bir ticari araçtan beklenmeyecek kadar iyi çalışan Caddy, zorlandığı zaman ESP sisteminin etkili müdahaleleriyle sürücüsüne yardımcı oluyor. Fren dozlaması çok başarılı olan araç bu konuda da beğenimizi kazandı.

    Güvenlik
    VW Caddy, 2007 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrıldı. Makyaj operasyonundan sonra tüm Caddy’lerde ESP standart hale getirildi.


    Yorum - Selim ERKEK


    Otomobile en çok benzeyen hafif ticari Caddy, makyajdan sonra çok daha çekici bir hale geldi. Comfortline donanım seviyesi birçok C segmenti arabadan daha zengin donanıma sahip. En önemlisi ise standart olarak sunulmaya başlanan ESP sistemi. Ülkemizde satılan Caddy’lerin büyük çoğunluğunun ticari amaçlar haricinde aile otomobili olarak kullanıldığı göz önüne alınırsa, bu donanımın önemi daha iyi anlaşılıyor. Hassas direksiyon tepkileri ve sınıfında liderliğe oynayacak yol tutuşu aracı kullanmayı keyif haline getiriyor. Caddy konfor anlamında kendisinden bekleneni veriyor ve yeni motor eskisinden çok daha sessiz çalışma karakteri sayesinde araç içerisindekilerin kafasını şişirmiyor. Koltukların yan destekleri ve konforu çok iyi. İçeriye sızan rüzgar sesi yüksek hızlarda rahatsız ediyor olsa bile, Caddy bu sınıfın en konforlusu ünvanının en büyük talibi.


    Yorum-Tulu DARICAN

    Caddy’nin benzer ticari araçlar arasından özel bir yeri var. Türk tüketicisi tarafından bu model daha fazla binek otomobil rahatlığı arayanlar tarafından tercih ediliyordu. Fakat rakiplerinin son yıllarda bu alanda ciddi bir ilerleme kaydettiği de bir gerçek. Makyajlı Caddy’nin iç mekanı kaliteli görünüyor. Ancak dokunulduğunda yaşanan kalite hissi o kadar yüksek değil. DSG şanzıman konfor açısından düşünülmüş bir ayrıntı. Fakat test aracımızdaki DSG ünite alıştığımız üniteden daha yavaş çalışıyordu. Bu nedenle 1.6 litrelik dizel motorun performansını hissedemedik. Arka süspansiyon olarak yaprak yay kullanılmış olsa da konfor açısından ciddi bir düşüklük gözlemlemedim. Yine de artık VW bu tip bir araçta bağımsız süspansiyon kullanmaya başlamalı. Caddy’nin yol tutuş performansı sınıf standartlarında. ESP sistemi ıslak zeminlerde sorun yaşanmasını engelliyor.


    Yorum – Hasan AYTEKİN


    Bu konfor bağımlılık yapar... Polo'nun simasına bürünen Caddy'nin ticaretin yükte hafif, pahada ağır iş yapan erbapları için ideal bir tercih olduğunu düşünüyorum. Caddy'nin direksiyonu, otomatik vitesi(DSG) ve donanımı kişisel bir ulaşım aracının özelliklerine, yükleme alanı ile araç boyutları ticari ihtiyaçlara cevap veriyor. İşin ekonomik boyutuna girildiğinde Yeni Caddy piyasada ki rakiplerinin arkasında konforda yüksek, pahada ağır ve ikinci elde değer verilen araçlar kısmında yer alıyor. Fiat'tan Doblo, Opel'den Combo, Ford'tan Transit ve Renault'tan Kangoo gibi güçlü modellerle yılın 10 aylık yarışında Caddy, 9089 adetlik satış ile bu markaların arkasında beşinci sırada yer aldı. Pazar lideri Doblo'nun 24 000'e uzandığı yerde Volkswagen'in Yeni Caddy ile bu seviyede kalması, markanın konfordan ve donanımdan daha fazlasını düşünmesi gerektiğini gösteriyor.


    Teknik Özellikler
    Motor: 1,6 TDI
    Motor Hacmi: 1598 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 100 hp 4400 d/d
    Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 12,9 s
    Maksimum Hız: 168 km/s

    Frenler
    Ön: Disk
    Arka: Disk

    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi:
    Şehir Dışı:
    Karma: 5,2 lt
    Test: 7,7 lt

    Boyutlar
    Uzunluk: 4406 mm
    Genişlik: 1794 mm
    Yükseklik: 1857 mm
    Dingil Mesafesi: 2681 mm
    Bagaj Hacmi: 750/2582/ lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
    Boş Ağırlık: 1552 kg
    Lastik Boyutu: 195/65 R15

    Devamı için arabam.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powershift

    VW Caddy Comfortline 1.6 TDI DSG: 'Rekabet gücü arttı!'
    Ülkemizde aileler tarafından da oldukça fazla tercih edilen hafif ticari araçlar, artık ticari işlevselliklerinin yanına binek araç özelliklerini de eklemeyi başardılar. Volkswagen bu işi üçüncü jenerasyonu ile başarmış ve bu sayede gayet başarılı satış rakamları yakalamıştı. 2004 yılından beri yollarda olan üçüncü nesil Caddy, geçtiğimiz günlerde yüzünü makyajladı.

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    VW Caddy Comfortline 1.6 TDI DSG. Makyajlı Caddy, standart sunduğu ESP sistemi ve bu sınıfta hiçbir rakibinin sunamadığı çift kavramalı şanzımanıyla bir adım önde duruyor.

    Tasarım
    VW Caddy geçirdiği makyaj operasyonundan sonra markanın güncel tasarım çizgilerini yüzünde taşımaya başladı. Golf’ü ve Touran’ı andıran far ve panjur tasarımı, Caddy’nin eskiyen yüzünün yerine gelmiş. Aracın profilinde ve arka tasarımında göze çarpan bir değişiklik bulunmuyor. VW Caddy’nin karartılmış arka camları Comfortline versiyonla standart olarak geliyor. VW Caddy, 4406 mm’lik uzunluğuyla rakiplerinin hepsinden daha uzun bir araç. Fiat Doblo 16 mm, Peugeot Partner 26 mm, Renault Kangoo ise 193 mm daha kısalar. Ancak genişlikte Doblo’nun lider olduğunu belirtelim. Caddy’nin 750 litrelik bagaj hacmi, düz zeminiyle çok kullanışlı.

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    İç mekan
    İç mekanda da binek versiyonların izlerini görebiliyoruz. Tabi bir ticari araç için bu durum kötü bir şey değil. Üç kollu direksiyon simidi çok kullanışlı ve ele iyi oturuyor. Göstergeler, klima kontrolleri ve ses sistemi diğer VW modellerinden toplanıp olduğu gibi yerleştirilmiş. Caddy’nin bir hafif ticari olduğu ise konsol üstü malzemeye dokunduğunuzda hissediliyor. Bu sertlikteki malzemeyi binek VW modellerinde göremezsiniz. DSG vites kolunun hemen önünde kapaklı bir saklama gözü ve ESP kontrol butonu bulunuyor.
    Caddy içerisinde küçük eşyalarınız için birçok saklama gözü var. Arka koltuklardaki diz mesafesi başarılı ve bu bölüm için ayrı havalandırma ızgaraları konumlandırılmış.
     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

    Motor
    VW Caddy, markanın 1.9 litrelik TDI motorun yerine geliştirdiği 1.6 TDI motoru kullanıyor. Yeni motor daha düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu sunuyor. 4400 d/d’da 100 hp güç üreten motor, 1500-2500 devir aralığında 250 Nm tork üretebiliyor. Volkswagen Caddy bu sınıfta başka hiçbir modelde olmayan çift kavramalı otomatik vites opsiyonunu sunuyor. Standart olarak 5 kademeli manuel şanzımanla satılan Caddy, 3600 TL karşılığında 7 kademeli DSG şanzımanla satın alınabiliyor. DSG şanzımanlı test aracımız 0’dan 100 km/s maksimum hıza 13 saniyede ulaşıp, 168 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. DSG şanzımanın yaşadığı kararsızlıklar bazen can sıksa da, İstanbul gibi trafiğin büyük problem olduğu şehirlerde yaşattığı rahatlık bu kusurunu unutturuyor. Caddy testimiz süresince çok da iyi yakıt tüketimi değerleri yakalayamadı. 7.7 lt/100 km ortalama tüketimi fabrika değerlerine pek yakın değil.

    Konfor ve yol tutuş
    Önde MacPherson süspansiyonu sistemi kullanan Caddy’nin arka kısmında hala makas sistemi kullanılıyor. Caddy’nin bazı rakipleri tam bağımsız süspansiyon kullanmaya başladı bile. Otomobile en yakın ticari aracı yapmayı amaçlayan VW mühendisleri, bağımsız süspansiyonu dördüncü jenerasyona saklıyorlar. Caddy’nin ön amortisörleri yoldan gelen darbeleri gayet başarılı bir şekilde emiyor. Yaprak yay sistemi ise konforu kötü etkilese de aracın yükleme kapasitesini arttırıyor.

    VW Caddy bu sınıfta hiçbir rakibinin sunmadığı ESP’yi standart donanımında sunuyor. Direksiyonu bir ticari araçtan beklenmeyecek kadar iyi çalışan Caddy, zorlandığı zaman ESP sisteminin etkili müdahaleleriyle sürücüsüne yardımcı oluyor. Fren dozlaması çok başarılı olan araç bu konuda da beğenimizi kazandı.

    Güvenlik
    VW Caddy, 2007 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrıldı. Makyaj operasyonundan sonra tüm Caddy’lerde ESP standart hale getirildi.


    Yorum - Selim ERKEK


    Otomobile en çok benzeyen hafif ticari Caddy, makyajdan sonra çok daha çekici bir hale geldi. Comfortline donanım seviyesi birçok C segmenti arabadan daha zengin donanıma sahip. En önemlisi ise standart olarak sunulmaya başlanan ESP sistemi. Ülkemizde satılan Caddy’lerin büyük çoğunluğunun ticari amaçlar haricinde aile otomobili olarak kullanıldığı göz önüne alınırsa, bu donanımın önemi daha iyi anlaşılıyor. Hassas direksiyon tepkileri ve sınıfında liderliğe oynayacak yol tutuşu aracı kullanmayı keyif haline getiriyor. Caddy konfor anlamında kendisinden bekleneni veriyor ve yeni motor eskisinden çok daha sessiz çalışma karakteri sayesinde araç içerisindekilerin kafasını şişirmiyor. Koltukların yan destekleri ve konforu çok iyi. İçeriye sızan rüzgar sesi yüksek hızlarda rahatsız ediyor olsa bile, Caddy bu sınıfın en konforlusu ünvanının en büyük talibi.


    Yorum-Tulu DARICAN

    Caddy’nin benzer ticari araçlar arasından özel bir yeri var. Türk tüketicisi tarafından bu model daha fazla binek otomobil rahatlığı arayanlar tarafından tercih ediliyordu. Fakat rakiplerinin son yıllarda bu alanda ciddi bir ilerleme kaydettiği de bir gerçek. Makyajlı Caddy’nin iç mekanı kaliteli görünüyor. Ancak dokunulduğunda yaşanan kalite hissi o kadar yüksek değil. DSG şanzıman konfor açısından düşünülmüş bir ayrıntı. Fakat test aracımızdaki DSG ünite alıştığımız üniteden daha yavaş çalışıyordu. Bu nedenle 1.6 litrelik dizel motorun performansını hissedemedik. Arka süspansiyon olarak yaprak yay kullanılmış olsa da konfor açısından ciddi bir düşüklük gözlemlemedim. Yine de artık VW bu tip bir araçta bağımsız süspansiyon kullanmaya başlamalı. Caddy’nin yol tutuş performansı sınıf standartlarında. ESP sistemi ıslak zeminlerde sorun yaşanmasını engelliyor.


    Yorum – Hasan AYTEKİN


    Bu konfor bağımlılık yapar... Polo'nun simasına bürünen Caddy'nin ticaretin yükte hafif, pahada ağır iş yapan erbapları için ideal bir tercih olduğunu düşünüyorum. Caddy'nin direksiyonu, otomatik vitesi(DSG) ve donanımı kişisel bir ulaşım aracının özelliklerine, yükleme alanı ile araç boyutları ticari ihtiyaçlara cevap veriyor. İşin ekonomik boyutuna girildiğinde Yeni Caddy piyasada ki rakiplerinin arkasında konforda yüksek, pahada ağır ve ikinci elde değer verilen araçlar kısmında yer alıyor. Fiat'tan Doblo, Opel'den Combo, Ford'tan Transit ve Renault'tan Kangoo gibi güçlü modellerle yılın 10 aylık yarışında Caddy, 9089 adetlik satış ile bu markaların arkasında beşinci sırada yer aldı. Pazar lideri Doblo'nun 24 000'e uzandığı yerde Volkswagen'in Yeni Caddy ile bu seviyede kalması, markanın konfordan ve donanımdan daha fazlasını düşünmesi gerektiğini gösteriyor.


    Teknik Özellikler
    Motor: 1,6 TDI
    Motor Hacmi: 1598 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 100 hp 4400 d/d
    Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 12,9 s
    Maksimum Hız: 168 km/s

    Frenler
    Ön: Disk
    Arka: Disk

    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi:
    Şehir Dışı:
    Karma: 5,2 lt
    Test: 7,7 lt

    Boyutlar
    Uzunluk: 4406 mm
    Genişlik: 1794 mm
    Yükseklik: 1857 mm
    Dingil Mesafesi: 2681 mm
    Bagaj Hacmi: 750/2582/ lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
    Boş Ağırlık: 1552 kg
    Lastik Boyutu: 195/65 R15

    Devamı için arabam.com
    Yüksek hızlarda (90-100 km) içeri rüzgar sesi alması gerçekten sinir bozucu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol



    Arkadaşlar... Bu konuda özellikle kullanım kitapçığından faydalanarak yeni caddylerle ilgili bilgi paylaşımları yapabilir aracın özelliklerinden haberdar olabiliriz... Bu sayede aracı yakından tanıma şansımız olur...



    tebrikler Rocapitol arkadaş,
    iyi düşünmüşsün bence daha faydalı ve isabetli bir forum olacaktır.

    Benim de çorbada tuzum olsun, şöyleki;
    mesela camları açık aracı yakın mesafe için terk ettik sonra gerek oldu araca dönmeyeceğiz ve aracı kilitlmemiz gerekecek süre kadar araçtan uzak kalcağız, bu durumda sırf camları kapatmak için araca dönmemize gerek yok. Aracın kilitleme tuşuna(anahtar uzaktan kumanda üzerindeki) basılı tutarak kilitlersek camlar da kapanıyor. (bu kılavuz da konforlu açma kapama diye biraz es geçilmiş)

    Tam terside mümkün pek tercih edilmeyebilir ama bilgimiz dahilinde olsun, kilitli aracı açarken de basılı tutarsak tabi kilit açma tuşuna camlarıda basılı tuttuğumuz sürece otomatik açıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol



    Arkadaşlar... Bu konuda özellikle kullanım kitapçığından faydalanarak yeni caddylerle ilgili bilgi paylaşımları yapabilir aracın özelliklerinden haberdar olabiliriz... Bu sayede aracı yakından tanıma şansımız olur...



    tebrikler Rocapitol arkadaş,
    iyi düşünmüşsün bence daha faydalı ve isabetli bir forum olacaktır.

    Benim de çorbada tuzum olsun, şöyleki;
    mesela camları açık aracı yakın mesafe için terk ettik sonra gerek oldu araca dönmeyeceğiz ve aracı kilitlmemiz gerekecek süre kadar araçtan uzak kalcağız, bu durumda sırf camları kapatmak için araca dönmemize gerek yok. Aracın kilitleme tuşuna(anahtar uzaktan kumanda üzerindeki) basılı tutarak kilitlersek camlar da kapanıyor. (bu kılavuz da konforlu açma kapama diye biraz es geçilmiş)

    Tam terside mümkün pek tercih edilmeyebilir ama bilgimiz dahilinde olsun, kilitli aracı açarken de basılı tutarsak tabi kilit açma tuşuna camlarıda basılı tuttuğumuz sürece otomatik açıyor.




    teşekkürler... Şu modifiye muhabbetleri beni sarmıyor biraz da ondan....

    evet açma tuşuna basılı tutarak pencereleri açma fonksyonunu golfü aldıktan 3 yıl sonra öğrenmiştim iyimi ::)) Bu fonksyon özellikle yaz aylarında hamama dönmüş aracın 4 penceresinin de açılması sayesinde yaklaşık 1-2 dakika içinde serinlemesini sağlıyordu.. kilitleme tuşuyla pencere kapatma fonksyonunu en baştan beri biliyordum ama....

    Burada önemli bir uyarı.. Diyelimki hanım çocuk felan arabada kaldı.. Siz de arabayı terk ettiniz ama o sırada aracın kilitli olma ihtimaline karşılık anahtarda aç tuşuna bastınız....
    dikkat!!!! bu hareketinizden sonra araç kapılarını 30 saniye içinde açmazsanız araç kendi kendini kitliyor ve yolcular araç içinde hapis kalabiliyor.... yani açık olan kapıların bu şekilde kitlenmesine sebep olabilirsiniz...

    Bu özelliği ne için yapmışlar? Diyelimki ceptelefonunu yanına almadığını düşündün.. Aracına yöneldin... Aç tuşuna bastın.. Sonra cep telefonunu diğer cebine koyduğunu fark ettin... ve arabaya gitmeden geri döndün... Ve aracı kitlemeyi unuttun işte araç 30 saniye sonra kendi kendini kitleyerek bu şekilde güvenlik tedbiri alıyor...

    Araç hızlandıktan sonra 15 km'ye geldiğinde kapıların otomatik olarak kitlenmesini istiyorsanız MFA ayarlar menüsünden Konfor menüsüne girip gerekli ayarı yapmanız gerekiyor.. Bu ayarı ancak araç durduğunda yapabiliyorsunuz...

    Ayrıca yine bu menüden otomatik açma menüsünü aktive ettiğinizde araç anahtarını kontaktan çıkarttığınızda kilitli tüm kapılar açılıyor.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 21 Aralık 2010; 23:01:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol



    Arkadaşlar... Bu konuda özellikle kullanım kitapçığından faydalanarak yeni caddylerle ilgili bilgi paylaşımları yapabilir aracın özelliklerinden haberdar olabiliriz... Bu sayede aracı yakından tanıma şansımız olur...



    tebrikler Rocapitol arkadaş,
    iyi düşünmüşsün bence daha faydalı ve isabetli bir forum olacaktır.

    Benim de çorbada tuzum olsun, şöyleki;
    mesela camları açık aracı yakın mesafe için terk ettik sonra gerek oldu araca dönmeyeceğiz ve aracı kilitlmemiz gerekecek süre kadar araçtan uzak kalcağız, bu durumda sırf camları kapatmak için araca dönmemize gerek yok. Aracın kilitleme tuşuna(anahtar uzaktan kumanda üzerindeki) basılı tutarak kilitlersek camlar da kapanıyor. (bu kılavuz da konforlu açma kapama diye biraz es geçilmiş)

    Tam terside mümkün pek tercih edilmeyebilir ama bilgimiz dahilinde olsun, kilitli aracı açarken de basılı tutarsak tabi kilit açma tuşuna camlarıda basılı tuttuğumuz sürece otomatik açıyor.




    teşekkürler... Şu modifiye muhabbetleri beni sarmıyor biraz da ondan....

    evet açma tuşuna basılı tutarak pencereleri açma fonksyonunu golfü aldıktan 3 yıl sonra öğrenmiştim iyimi ::)) Bu fonksyon özellikle yaz aylarında hamama dönmüş aracın 4 penceresinin de açılması sayesinde yaklaşık 1-2 dakika içinde serinlemesini sağlıyordu.. kilitleme tuşuyla pencere kapatma fonksyonunu en baştan beri biliyordum ama....

    Burada önemli bir uyarı.. Diyelimki hanım çocuk felan arabada kaldı.. Siz de arabayı terk ettiniz ama o sırada aracın kilitli olma ihtimaline karşılık anahtarda aç tuşuna bastınız....
    dikkat!!!! bu hareketinizden sonra araç kapılarını 30 saniye içinde açmazsanız araç kendi kendini kitliyor ve yolcular araç içinde hapis kalabiliyor.... yani açık olan kapıların bu şekilde kitlenmesine sebep olabilirsiniz...

    Bu özelliği ne için yapmışlar? Diyelimki ceptelefonunu yanına almadığını düşündün.. Aracına yöneldin... Aç tuşuna bastın.. Sonra cep telefonunu diğer cebine koyduğunu fark ettin... ve arabaya gitmeden geri döndün... Ve aracı kitlemeyi unuttun işte araç 30 saniye sonra kendi kendini kitleyerek bu şekilde güvenlik tedbiri alıyor...

    Araç hızlandıktan sonra 15 km'ye geldiğinde kapıların otomatik olarak kitlenmesini istiyorsanız MFA ayarlar menüsünden Konfor menüsüne girip gerekli ayarı yapmanız gerekiyor.. Bu ayarı ancak araç durduğunda yapabiliyorsunuz...

    Ayrıca yine bu menüden otomatik açma menüsünü aktive ettiğinizde araç anahtarını kontaktan çıkarttığınızda kilitli tüm kapılar açılıyor.....

    Alıntıları Göster
    quote:




    .. Şu modifiye muhabbetleri beni sarmıyor biraz da ondan....



    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns

    quote:




    .. Şu modifiye muhabbetleri beni sarmıyor biraz da ondan....



    +1

    Alıntıları Göster
    ASR : kayma düzenleyici programın devre dışı bırakılması aynı zamanda ESP 'nin de devre dışı bıraklımasına sebep oluyor.. dikkat !!!

    VW esp'nin nasıl çalıştığıyla ilgili bilgilendirici bir video..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    ASR : kayma düzenleyici programın devre dışı bırakılması aynı zamanda ESP 'nin de devre dışı bıraklımasına sebep oluyor.. dikkat !!!

    VW esp'nin nasıl çalıştığıyla ilgili bilgilendirici bir video..



    Alıntıları Göster
    yeni caddy tork devir eğrisi

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    yeni caddy tork devir eğrisi

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    Alıntıları Göster
    Bir adet turbo düzeneği..

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    Tork Beygir Devir grafiği
     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 22 Aralık 2010; 16:52:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Bir adet turbo düzeneği..

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    Tork Beygir Devir grafiği
     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    Alıntıları Göster
    bu gündüz farı ile ilgili bir bilginiz varmı arkadaşlar, kapatamiyormuyuz yani. ya biraz görgüsüzlük ediyormuşuz gibi olmayalım, ben farları güneşli günlerde akşam saatlerine doğru(4 -5 arası) auto dan alıyorum çünkü fazla hassas.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Bir adet turbo düzeneği..

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    Tork Beygir Devir grafiği
     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı



    Turbonun iki kısmı var..
    1-) egzos gazının girip çıktığı yer...(egzos gazıyla dönen trübünün olduğu yer..(resimdeki sol bölme..))
    2-) egzos gazının basıncıyla dönen türbünün ucuna bağlı olarak dönen ve atmosferik basınçlı havanın turbo basıncına çevrilip silindire gönderildiği yer...(resimdeki sağ bölme)

    Sistem nasıl çalışıyor?


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı



    Mazot silindirlerde yandıktan sonra gaz olarak silindirlerden çıkıyor... ve resimdeki sol tarafdaki bölmenin içinden geçip egzosa giderken burada bulunan trübünü döndürüyor...

    Bu trübünün ucunda bulunan ikinci trübün de aynı mile bağlı olduğu için dönmeye başlıyor ve aldığı atmosferik basınçlı havayı sıkışmış yani basınçlı havaya çevirip silindirlere gönderiyor... Silindirlerde mazotun yanışı bu sayede çok verimli oluyor...

    Peki turbo nezaman devreye giriyor?

    Eğer turboları 3'e ayıracak olursak

    1-)Süper charger turbosu : Hemen (motor devirlenmeye başlar başlamaz...) örneğin VW TSİ turboları gibi
    2-)VGT turbo: düşük devirlerde (Yeni caddylerde VGT var...)
    3-)Turbo charger(klasik turbo): VGT'den yaklaşık 500 devir sonra


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    İşte burada turbonun devreye giriş devrini görebiliyoruz... Torkun en yüksek olduğu devir aralığına bakarak nerde devreye girdiğini anlayabiliriz... yaklaşık 1500 devirde.. Ama bu klasik turbolu caddylerde yaklaşık 1900-2000 devirlerde oluyor...

    Peki neden bu kadar bilgiyi paylaştık?

    Turboların çoğunlukla neden arızalandığını açıklayabilmek için....

    Saatte 100 km hızla gidiyorsunuz devriniz 2000-3000 arasında ... Mazotunuz bitmek üzere... Benzin İstasyonuna girip kontağı hemen kapatıyorsunuz..

    Peki şimdi ne oluyor?

    2000-3000 devirle dönen motordan çıkan Egzos basıncı turbonun hızla dönmesini sağlıyor... siz arabayı stop ettiğinizde turbonun dönüşü durmuyor... ve silindirlere basınçla hava basmaya devam ediyor... Peki motor durmuş... silindirde yanma olmuyor ama turbonun gönderdiği hava içerde sıkıştıkça sıkışıyor...
    veeee turboyu bozan kısma geldik işte...

    işte bu sıkışan hava busefer motordan ters yönde gitmeye başlıyor... ve turbo chargerın içine gelip trübünleri ters yönde çevirmeye başlıyor... Ama trübünler ters dönüş kabiliyetinde olmadığı için zamanla bozuluyor...

    İşte turbo arızalarının çoğu bu hatalı kullanımdan kaynaklanıyor...

    Engellemek için :

    aracı uzun süre devirli kullandıktan sonra motoru hemen stop etmeyip turbonun durmasını beklemek gerekiyorki turbo chargerın ürettiği basınçlı hava motordan çıksın gitsin ve alçak devirde turbo çalışmayacağı için motora herhangi bir basınçlı hava gönderimi ,ardından geri tepme gibi bir durum olmasın....

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Bir adet turbo düzeneği..

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    Tork Beygir Devir grafiği
     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı



    Turbonun iki kısmı var..
    1-) egzos gazının girip çıktığı yer...(egzos gazıyla dönen trübünün olduğu yer..(resimdeki sol bölme..))
    2-) egzos gazının basıncıyla dönen türbünün ucuna bağlı olarak dönen ve atmosferik basınçlı havanın turbo basıncına çevrilip silindire gönderildiği yer...(resimdeki sağ bölme)

    Sistem nasıl çalışıyor?


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı



    Mazot silindirlerde yandıktan sonra gaz olarak silindirlerden çıkıyor... ve resimdeki sol tarafdaki bölmenin içinden geçip egzosa giderken burada bulunan trübünü döndürüyor...

    Bu trübünün ucunda bulunan ikinci trübün de aynı mile bağlı olduğu için dönmeye başlıyor ve aldığı atmosferik basınçlı havayı sıkışmış yani basınçlı havaya çevirip silindirlere gönderiyor... Silindirlerde mazotun yanışı bu sayede çok verimli oluyor...

    Peki turbo nezaman devreye giriyor?

    Eğer turboları 3'e ayıracak olursak

    1-)Süper charger turbosu : Hemen (motor devirlenmeye başlar başlamaz...) örneğin VW TSİ turboları gibi
    2-)VGT turbo: düşük devirlerde (Yeni caddylerde VGT var...)
    3-)Turbo charger(klasik turbo): VGT'den yaklaşık 500 devir sonra


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    İşte burada turbonun devreye giriş devrini görebiliyoruz... Torkun en yüksek olduğu devir aralığına bakarak nerde devreye girdiğini anlayabiliriz... yaklaşık 1500 devirde.. Ama bu klasik turbolu caddylerde yaklaşık 1900-2000 devirlerde oluyor...

    Peki neden bu kadar bilgiyi paylaştık?

    Turboların çoğunlukla neden arızalandığını açıklayabilmek için....

    Saatte 100 km hızla gidiyorsunuz devriniz 2000-3000 arasında ... Mazotunuz bitmek üzere... Benzin İstasyonuna girip kontağı hemen kapatıyorsunuz..

    Peki şimdi ne oluyor?

    2000-3000 devirle dönen motordan çıkan Egzos basıncı turbonun hızla dönmesini sağlıyor... siz arabayı stop ettiğinizde turbonun dönüşü durmuyor... ve silindirlere basınçla hava basmaya devam ediyor... Peki motor durmuş... silindirde yanma olmuyor ama turbonun gönderdiği hava içerde sıkıştıkça sıkışıyor...
    veeee turboyu bozan kısma geldik işte...

    işte bu sıkışan hava busefer motordan ters yönde gitmeye başlıyor... ve turbo chargerın içine gelip trübünleri ters yönde çevirmeye başlıyor... Ama trübünler ters dönüş kabiliyetinde olmadığı için zamanla bozuluyor...

    İşte turbo arızalarının çoğu bu hatalı kullanımdan kaynaklanıyor...

    Engellemek için :

    aracı uzun süre devirli kullandıktan sonra motoru hemen stop etmeyip turbonun durmasını beklemek gerekiyorki turbo chargerın ürettiği basınçlı hava motordan çıksın gitsin ve alçak devirde turbo çalışmayacağı için motora herhangi bir basınçlı hava gönderimi ,ardından geri tepme gibi bir durum olmasın....

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 2011 vw caddy peşinatları nedir? bilen varsa acele yardım lütfen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns

    bu gündüz farı ile ilgili bir bilginiz varmı arkadaşlar, kapatamiyormuyuz yani. ya biraz görgüsüzlük ediyormuşuz gibi olmayalım, ben farları güneşli günlerde akşam saatlerine doğru(4 -5 arası) auto dan alıyorum çünkü fazla hassas.



    kardeş gündüz farını kapatman için farları auto dan almalısın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihattatar


    quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns

    bu gündüz farı ile ilgili bir bilginiz varmı arkadaşlar, kapatamiyormuyuz yani. ya biraz görgüsüzlük ediyormuşuz gibi olmayalım, ben farları güneşli günlerde akşam saatlerine doğru(4 -5 arası) auto dan alıyorum çünkü fazla hassas.



    kardeş gündüz farını kapatman için farları auto dan almalısın...


    alakası yok kardeş
  • kardeş kitapta yazan yöntem (sol sinyal +sellektör +kontak açımı)işe yaramadı servise sorucaz artık. Bu arada otomatik kitleme ve otomatik kilit açma özelliğini devreye soktum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    kardeş kitapta yazan yöntem (sol sinyal +sellektör +kontak açımı)işe yaramadı servise sorucaz artık. Bu arada otomatik kitleme ve otomatik kilit açma özelliğini devreye soktum
    bugün servise sordum siz kapatamazsınız dediler, istiyorsanız uğrayın kapatalım dedi, bilgisayara bağlayıp kaldıracaz dedi.ben kitapçıktan okudum ama sol sinyal+selektör basılı tuttum ama yemedi kontak açıktı zaten, bir de kontak kapalı iken deneyim ama olmayacak galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns

    bugün servise sordum siz kapatamazsınız dediler, istiyorsanız uğrayın kapatalım dedi, bilgisayara bağlayıp kaldıracaz dedi.ben kitapçıktan okudum ama sol sinyal+selektör basılı tuttum ama yemedi kontak açıktı zaten, bir de kontak kapalı iken deneyim ama olmayacak galiba.

    Alıntıları Göster
    hala caddy bekliyoruz sanırım ocağa sarkarsa normalden 1-2 milyar fazla verecez çünkü doğuş oto zam hazırlığında:(... ya şuna bak insan parasıyla rezil olur mu işte bekliyoz bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talham46

    hala caddy bekliyoruz sanırım ocağa sarkarsa normalden 1-2 milyar fazla verecez çünkü doğuş oto zam hazırlığında:(... ya şuna bak insan parasıyla rezil olur mu işte bekliyoz bakalım


    Ne demişler vw adamı önce rezil sonra vezir eder :)) kardeşim beklediğine göre herhalde comfort gelecek... Araç bi gelsin ondan sonra göreyim ben sizi... Araç harika ötesi... Yanlız dikkat... 1 ocaktan sonra K2 belgesi 6600 tl.. ruhsata ticari yazdırmak çok riskli..

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    --- Motor çalıştırmadan önce yarım kontakla ön ısıtma yapılmalı.... Ön ısıtma yaklaşık 2 saniye sürüyor.. sonra spiral şeklindeki simge kayboluyor ve araç çalıştırmaya hazır hale geliyor...

    --Auto tuşu aracın hızına göre fan hızını ayarlıyor . araç dururken sol auto tuşu 1 kademe ,sağ auto tuşu 2 kademe hızda döndürüyor fanı.. Araç hızı arttıkça kademeler de otomatik olarak artıyor... Bu şekilde araç sessizken fanın hızlı çalışarak gürültü yapması engellenmiş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    quote:

    Orijinalden alıntı: talham46

    hala caddy bekliyoruz sanırım ocağa sarkarsa normalden 1-2 milyar fazla verecez çünkü doğuş oto zam hazırlığında:(... ya şuna bak insan parasıyla rezil olur mu işte bekliyoz bakalım


    Ne demişler vw adamı önce rezil sonra vezir eder :)) kardeşim beklediğine göre herhalde comfort gelecek... Araç bi gelsin ondan sonra göreyim ben sizi... Araç harika ötesi... Yanlız dikkat... 1 ocaktan sonra K2 belgesi 6600 tl.. ruhsata ticari yazdırmak çok riskli..

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    --- Motor çalıştırmadan önce yarım kontakla ön ısıtma yapılmalı.... Ön ısıtma yaklaşık 2 saniye sürüyor.. sonra spiral şeklindeki simge kayboluyor ve araç çalıştırmaya hazır hale geliyor...

    --Auto tuşu aracın hızına göre fan hızını ayarlıyor . araç dururken sol auto tuşu 1 kademe ,sağ auto tuşu 2 kademe hızda döndürüyor fanı.. Araç hızı arttıkça kademeler de otomatik olarak artıyor... Bu şekilde araç sessizken fanın hızlı çalışarak gürültü yapması engellenmiş...

    Alıntıları Göster
    talham kardes trendlıne alırsan ve de ıstanbuldaysan yardımcı olabılırım bılgın olsun




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.