Şimdi Ara

Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
819
Cevap
4
Favori
199.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 18 Ocak 2011; 22:55:24 >
  •  Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı




  • [DHVideo=]http://www.youtube.com/watch?v=vvL3xJBEeVM&feature=related izleyın
  • Bir arkadaşımız bana özelden mesaj atmış yeni caddyle ilgili bilgi almak istiyormuş... Vereceğim cevaplar tam da bu konuyla alakalı olduğu için kendisine burada cevap vermeyi uygun buldum...


    quote:

    Aracınızdan memnunmusunuz ?
    Makas çok problem yaratıyormu ?
    Aracınızın yakıt tüketimi nasıl ?
    Aracınızın dsg şanzımanı kararsızlıklar yaşıyormu?

    Benim aracım 60 litre ile şehir içinde sıkış trafikte 680 km yapıyor..50 tl ile 160 km yapıyor...
    Problem yakıt değil ama yakıt tüketimi fazla olmamalı ......

    Bu konudaki yardımınızı bekliyorum..
    Saygılarımla...


    Öncelikle gecikme için özür...

    1-)Aracımdan nekadar memnun olduğumu kelimelerle tarif etmem imkansız... Yüksek araç kullanmak bambaşka bir keyifmiş... hele dsgli olunca... hele yeni caddy olunca... bu bambaşka birşey...

    Hep onu söylüyorum.. yaklaşık 20 yıllık şöförüm Caddyi alıncaya kadar araba kullanmak eziyet olmuşdu..(hemde golfümüz olmasına rağmen) Şimdi ise bir zevk artık... (dsg ve comfortline donanımı sayesinde diye de ekleyelim)

    2-)Makas problem yaratıyormu?

    Aracın konforlu olup olmadığını anlamak için esnetme testi yapmak gerekiyor.. Mesela 3 yıl boyunca yaris kullandım araba hiç esnemezdi... yani aracın tekerleğinin üstünden kaportasına bastırdığımda araç kesinlikle aşşağıya doğru hareket etmezdi zaten yolda dandun giderdik resmen işkence gibiydi şimdi o yılları hatırlamak bile istemiyorum...

    Mesela hafta içi kullandığım araç Reno Clio.. Aracın esnemesi harika yiğidi öldür hakkını ver...

    ama viraja hızla girdiğimde biliyorumki araç ters yöne (virajın gittiği yönün tersine)esneyecek ve ağırlık merkezi ters tarafa kayıp aracın yoldan çıkmasına sebep olacak... Yani eğer bir aracın esnekliği çok iyiyse o araçta mutlaka esp olmalı... ya da viraj denge çubuğu...

    eğer esp'si yoksa da yaris de olduğu gibi süspansyon sistemi sert olmalı.. Güvenlik konfordan çok daha önemli....

    caddy için esnemeyle ilgili yaptığım testlerde(ön tekerleklerin üstünden kaportaya bastırarak arkası için de bagajı açıp bagajdan bastırdım. ) hem ön süspansyonlar hemde arka amortisörler oldukça iyi tepki verdi... yani araç aşşağıya doğru esnedi... demekki makas olmasına rağmen caddy esnemiyor diyemeyiz.. Makaslı evet ama arkada amortisörler de var.. ve araca bastırdığınızda buralardan fıs fıs diye sesler geliyor... arkası aşşağıya doğru inip kalkıyor...


    Araç makaslıyken de esniyor... Ama o makasların yani yayların hiç hareket etmediğini gördüm.. Demekki araca çok ağır yük konunca makas devreye giriyor... yani konfor açısından sorun yok.. Ama şu da bir gerçekki bağımsız süspansyon olsaydı daha iyi olurdu.. Ama bu hali de rahatınızı bozmuyor..


    Ayrıca aracı hep ben kullandığım için ön koltuklardaki konforu biliyorum çok iyi ...ama arkada yolculuk yapan yakınımın da ifadesini sürekli alıyorum ve kendisi arka koltuğun da hiç sarsmadığını çok rahat olduğunu söylüyor.... Bu tabiki arkadaki amortisörler sayesinde.. (yukarıdaki resmi inceleyin)

    3-)yakıt meselesine gelince %90 şehir dışı kullanım ve uzun yol yakıt tüketimi 6,9'u gösteriyor.. Şehir içi resmi verisi 6,5 dir.. eski caddynin resmi verisi 7.7dir.. ona göre ciddi iyileştirme var... sürekli şehir içi dur kalklı bir kullanımda 7-7,5 arası bir değer alınır diye tahmin ediyorum..

    Benim uzun yol ağırlıklı sarfiyet 6,9'u gösteriyor ama aracı uslu kullanmıyorum... Hele yokuşda diğer binek arabalar 70-80le zor giderken ibreyi 120 -130'a vurdurmaya bayılıyorum.. bu da 6 gibi olması gereken sarfiyatı 7 lere yaklaştırıyor...


    4-)Dsg kararsızlık yaşıyormu?

    Maalesef EVET!!! Belki ben ilk defa otom. vites kullandığım için öyle hissediyorum ama özellikle hız sabitleyici devredeyken gazı geç alabiliyor... Bu da ister istemez can sıkıcı oluyor... Bazende kickdown (gaz köklendiğinde 2-3 vites birden düşüp yüksek devirle hızlanma)yapsammı yapmasammı diye araç arada bir yerde kalıyor bu da hoş değil...

    ama kaç defa yaşadım bunu? 3000 kmde 2-3 defayı geçmez..

    Eğer kararsızlık yaşanmaması isteniyorsa gaz kökleme yapılmalı.. gaz köklemeyi gazı sonuna kadar bastıktan sonra gaz pedalının altındaki düğmeyi de tıklayarak yapıyoruz... burada bir tık sesi geliyor... ve araç kükreyip son derece yüksek hızla hızlanıyor...

    Otomatik vitesteyken bu düğme basılmadan kökleme yapılsa da kickdown yapıyor.. Eğer manuel vitese aldıysanız kickdown yapması için yani 2-3 vites birden düşmesi için gaz pedalının altındaki düğmeyi tıklatmanız gerekli...

    aslında aynı fonksyon otomatikteyken de olsa herhangi bir kararsızlık olmazdı.. yani otomatik vitesdeyken sadece düğmeye basıldığında kickdown yapmalı araç.. Çünkü tepkide gerçekten 1- 1,5 saniye kadar geckme oluyor.. Bu da sollamalarda tehlike yaratıyor.. Mesela siz şehir içi trafikde bir aracı sollamak istiyorsunuz öndeki araç da size aynadan bakıyor.. siz gazı köklediğinizde araç kickdown yapıp hızlanana kadar 1- 1,5 saniye süre geçince öndeki araç sollama yapmayacağınızı düşünüp sizin şeridinize girebiliyor.. Bu da hiç hoş bir durum değil...

    Genel olarak bu donanım ve bu kalitede bir ticari olabileceğini sanmıyorum... Araç süper süper süper..... Zaten başka otomatik vites ticari de yok bildiğim kadarıyla... Bir de şu ötvnin %10 olmasından dolayı aslında 45.500 tl verdiğiniz aracın binek değeri yaklaşık 55.000 56.000 tl.. buradan da 10-15.000 tl kadar kardayız...

    Yine öğrenmek istediğiniz konular varsa cevaplandırıım. Zaten konuyu bu amaçla açtık.. Saygılarımla...




  • benim caddy team var gri dsg 4600km de daha yakıtı önceki aracamda caddy idi 347000 km de sattım o araçdan daha az yakıyor onu belirteyim kararsızlık kesinlikle yok 6 ileri benim roket gibi araç yeni caddy kullandım okadarda amaan aman süper bir fark yok sesizlikde olsun esp hariç diğer donanımlar bende de var far yağmur hız sabit v.s benimde var daha seri 1.9 motor 1.6 kesinlikle katılıyorum daha yavaş kalıyor birde km yapınca değerler düşmüyor belirteyim yakıt ortalaması kesinlikle yol hava gazlama v.b gerçekler var ben dsg aracımla şehir içi 7.0 ila 8.0 arasında oynuyor bir depo ile 700 km şehir içi yaptım hıiç uzun yol yok hatta motor ısınmasına bile fırsat olmuyor uzun yolda 5.5 yavaş gidersem hızlı gidersem 6.5 ila 7.5 arası değişiyor ama en az 900 km yapıyor bu budur fazla yakıyor diyenler cok rampa ve gazlama fazla yapıyorlar bence normal uzun yolda 95km sabitlesinler 5.7 yakıtı alırlar
  • ben de düşünüyorum. Ama rengine karar veremedim bir türlü. şimdi beyaz dışındaki renklerin bir normali bir de metaliği mi var. siyahın da bir normal siyahı bir de sedefi mi var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinbestil

    ben de düşünüyorum. Ama rengine karar veremedim bir türlü. şimdi beyaz dışındaki renklerin bir normali bir de metaliği mi var. siyahın da bir normal siyahı bir de sedefi mi var?

    hayır sanmam siyah gümüş kırmızı vs metalik beyaz opak olarak satılıyor. zaten beyaz rengin metaliği olmuyor. beyaz düşünüyorsanız gerçekten çok şık duruyor
  • Yolda giderken 1 no'lu(kısa yolculuk) mfi ortalama yakıt verisini sıfırladım... Burada dikkat edilmesi gereken nokta eğer bunu sıfırlarsanız yine 1 nolu yapılan km (route) ve 1 nolu sürüş süreleri de (travel time) sıfırlanıyor...

    Golfdeki bilgisayarda (kırmızı ekranlı blgisayar vardı)birini sıfırladığında diğerleri de sıfırlanmıyordu diye hatırlıyorum

    Düz yolda seyredildi... sıfırladıktan sonra hız sabitleyiciyi 90 km ye ayarladım...

    eve gelene kadar 1 defa kırmızı ışıkta durdum... 1 defa işyerine uğradım. kontak kapatmadım...

    ve şu değerleri aldım...


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    doğuşun sitesinde 5,2 lt olarak veriliyordu sarfiyat.

    http://ticariarac.vw.com.tr/modeller/caddy/1_6_tdi.aspx?model=yeni_caddy_comfortline

    benim 5,3 çıktı. 2 defa dur kalk yapılması 0,1 puanlık artışı açıklayabilir...

    Demekki doğuş oto hernekadar internet sitesinde yol bilgisayarı olmayan jettaları bilgisayarlı diye yuttursa da caddy 90 km hız tüketiminde olduğu gibi nadirde olsa doğru bilgi verebiliyormuş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.a.a.N


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinbestil

    ben de düşünüyorum. Ama rengine karar veremedim bir türlü. şimdi beyaz dışındaki renklerin bir normali bir de metaliği mi var. siyahın da bir normal siyahı bir de sedefi mi var?

    hayır sanmam siyah gümüş kırmızı vs metalik beyaz opak olarak satılıyor. zaten beyaz rengin metaliği olmuyor. beyaz düşünüyorsanız gerçekten çok şık duruyor


    Katılıyorum beyaz çok iyi duruyor bu arabada.. Hernekadar benim aracın rengi lansman rengi olsa da bu işin bir de yazı var.. Beyaz istedim ama bunu bile bulduğumuza şükrettik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.a.a.N


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinbestil

    ben de düşünüyorum. Ama rengine karar veremedim bir türlü. şimdi beyaz dışındaki renklerin bir normali bir de metaliği mi var. siyahın da bir normal siyahı bir de sedefi mi var?

    hayır sanmam siyah gümüş kırmızı vs metalik beyaz opak olarak satılıyor. zaten beyaz rengin metaliği olmuyor. beyaz düşünüyorsanız gerçekten çok şık duruyor


    Katılıyorum beyaz çok iyi duruyor bu arabada.. Hernekadar benim aracın rengi lansman rengi olsa da bu işin bir de yazı var.. Beyaz istedim ama bunu bile bulduğumuza şükrettik...

    hocam senin kahverengi de çok tatlı duruyo be buraya getirmişlerdi bitane çok güzel duruyordu ama bizim ailede gelenektir her araba gümüş gri olur gümüş gri siparişi verdik
    bu arada yakıt değerleri çok iyi gerçekten. bizimki de dsg inşallah bu günleri göreceğiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enx

    benim caddy team var gri dsg 4600km de daha yakıtı önceki aracamda caddy idi 347000 km de sattım o araçdan daha az yakıyor onu belirteyim kararsızlık kesinlikle yok 6 ileri benim roket gibi araç yeni caddy kullandım okadarda amaan aman süper bir fark yok sesizlikde olsun esp hariç diğer donanımlar bende de var far yağmur hız sabit v.s benimde var daha seri 1.9 motor 1.6 kesinlikle katılıyorum daha yavaş kalıyor birde km yapınca değerler düşmüyor belirteyim yakıt ortalaması kesinlikle yol hava gazlama v.b gerçekler var ben dsg aracımla şehir içi 7.0 ila 8.0 arasında oynuyor bir depo ile 700 km şehir içi yaptım hıiç uzun yol yok hatta motor ısınmasına bile fırsat olmuyor uzun yolda 5.5 yavaş gidersem hızlı gidersem 6.5 ila 7.5 arası değişiyor ama en az 900 km yapıyor bu budur fazla yakıyor diyenler cok rampa ve gazlama fazla yapıyorlar bence normal uzun yolda 95km sabitlesinler 5.7 yakıtı alırlar


    peki gazın altında tetikleme düğmesi varmı? gazı köklediğinizde araç nasıl bir tepki veriyor?

    Bizde gazı köklediğimizde

    a-) D deyken

    düğme devredeyken de devrede değilken de aynı:

    1-önce devri yükseltiyor

    2-aynı zamanda vitesi küçültüyor ..vites küçültme hıza bağlı eğer 70le giderken D7 deysen D4'e kadar düşürebiliyor...

    3- yaklaşık 1-1,5 saniye içinde yüksek ivmelenmeyle hızlanmaya başlıyor

    4- hızlanma başladıktan sonra maksimum beygir(102 PS) devrine (4400 devir/dak ) kadar devir yükseliyor sonra vites yükselince( d5'den d6'ya gibi) devir 3.000 lere (max tork devrine) iniyor sonra yine 4400'e kadar devir yükseliyor...
    böylece araç en iyi hızlanma performansında oluyor..


    b-)Manueldeyken..

    i-)tetikleme düğmesi devreye girene kadar basarsanız

    1-önce devri yükseltiyor

    2-aynı zamanda vitesi küçültüyor ..vites küçültme hıza bağlı eğer 70le giderken 7 deysen 4'e kadar düşürebiliyor...

    3- yaklaşık 1-1,5 saniye içinde yüksek ivmelenmeyle hızlanmaya başlıyor..

    4- hızlanma başladıktan sonra siz vitesi değiştirene kadar devir yükseliyor...

    ii-)tetikleme düğmesini devreye sokmayacak kadar kökleme yaparsanız

    araç vites küçültmeden kaldığı devirden hızlanmaya başlıyor...

    c-)sport moddayken

    D dekinin aynısını yapıyor tekfark devir 4400'e geldiğinde değil 5500'e geldiğinde vites değiştiriyor... Bu devir maksimum beygir devrini geçtiği için aslında aracın performansını kötü etkiliyor.. yani eğer çok iyi bir hızlanma isteniyorsa kesinlikle sport modda değil d modda kullanılmalı araç...

    İşte şu 1-1,5 saniyelik gecikme hoş değil... Bugün yine park yerinden çıkarken dik bir yokuştan çıkıyıordum araç 2.vitese çıkmış sonra hız yavaş yavaş düşmeğe başladı panik oldum. sonra 1'e düşürdü vitesi ama biraz geç düşürmesi hoş olmadı...




  • edc içinde aynı sorundan bahs edilmiş, acaba bahs ettiğiniz geç 2-1 düşüşü esnasında sarsıntıda oldu mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enx

    benim caddy team var gri dsg 4600km de daha yakıtı önceki aracamda caddy idi 347000 km de sattım o araçdan daha az yakıyor onu belirteyim kararsızlık kesinlikle yok 6 ileri benim roket gibi araç yeni caddy kullandım okadarda amaan aman süper bir fark yok sesizlikde olsun esp hariç diğer donanımlar bende de var far yağmur hız sabit v.s benimde var daha seri 1.9 motor 1.6 kesinlikle katılıyorum daha yavaş kalıyor birde km yapınca değerler düşmüyor belirteyim yakıt ortalaması kesinlikle yol hava gazlama v.b gerçekler var ben dsg aracımla şehir içi 7.0 ila 8.0 arasında oynuyor bir depo ile 700 km şehir içi yaptım hıiç uzun yol yok hatta motor ısınmasına bile fırsat olmuyor uzun yolda 5.5 yavaş gidersem hızlı gidersem 6.5 ila 7.5 arası değişiyor ama en az 900 km yapıyor bu budur fazla yakıyor diyenler cok rampa ve gazlama fazla yapıyorlar bence normal uzun yolda 95km sabitlesinler 5.7 yakıtı alırlar


    Bir katılmıyorum demek var birde uzun süre test edip ondan sonra kara vermek var dostum :)
    Bende eski caddy 1.9 kullandım.Şu anda 1.6 2011 sahibiyim.Allah sizlerede nasip etsin inş.
    1.6 motor yeni teknloji ile üretildi.Artık ben bıktım her mesajımda söylemekten subap sayısı daha fazla.TURBO daha büyük ve gelişmiş.
    0-100 arası fabrika verilerine göre daha iyi.
    Benim test etmeme karşılıkda araç son hızını eski 1.9 nazaran daha kolay görüyor.
    yıpranmış test aracını kullnarak yada kısa sürülü sürüşlerle yorum yapmayalım sizlerden ricam :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nibbleArt -- 20 Ocak 2011; 19:36:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orijinalden alıntı: enx

    benim caddy team var gri dsg 4600km de daha yakıtı önceki aracamda caddy idi 347000 km de sattım o araçdan daha az yakıyor onu belirteyim kararsızlık kesinlikle yok 6 ileri benim roket gibi araç yeni caddy kullandım okadarda amaan aman süper bir fark yok sesizlikde olsun esp hariç diğer donanımlar bende de var far yağmur hız sabit v.s benimde var daha seri 1.9 motor 1.6 kesinlikle katılıyorum daha yavaş kalıyor birde km yapınca değerler düşmüyor belirteyim yakıt ortalaması kesinlikle yol hava gazlama v.b gerçekler var ben dsg aracımla şehir içi 7.0 ila 8.0 arasında oynuyor bir depo ile 700 km şehir içi yaptım hıiç uzun yol yok hatta motor ısınmasına bile fırsat olmuyor uzun yolda 5.5 yavaş gidersem hızlı gidersem 6.5 ila 7.5 arası değişiyor ama en az 900 km yapıyor bu budur fazla yakıyor diyenler cok rampa ve gazlama fazla yapıyorlar bence normal uzun yolda 95km sabitlesinler 5.7 yakıtı alırlar


    peki gazın altında tetikleme düğmesi varmı? gazı köklediğinizde araç nasıl bir tepki veriyor?

    Bizde gazı köklediğimizde

    a-) D deyken

    düğme devredeyken de devrede değilken de aynı:

    1-önce devri yükseltiyor

    2-aynı zamanda vitesi küçültüyor ..vites küçültme hıza bağlı eğer 70le giderken D7 deysen D4'e kadar düşürebiliyor...

    3- yaklaşık 1-1,5 saniye içinde yüksek ivmelenmeyle hızlanmaya başlıyor

    4- hızlanma başladıktan sonra maksimum beygir(102 PS) devrine (4400 devir/dak ) kadar devir yükseliyor sonra vites yükselince( d5'den d6'ya gibi) devir 3.000 lere (max tork devrine) iniyor sonra yine 4400'e kadar devir yükseliyor...
    böylece araç en iyi hızlanma performansında oluyor..


    b-)Manueldeyken..

    i-)tetikleme düğmesi devreye girene kadar basarsanız

    1-önce devri yükseltiyor

    2-aynı zamanda vitesi küçültüyor ..vites küçültme hıza bağlı eğer 70le giderken 7 deysen 4'e kadar düşürebiliyor...

    3- yaklaşık 1-1,5 saniye içinde yüksek ivmelenmeyle hızlanmaya başlıyor..

    4- hızlanma başladıktan sonra siz vitesi değiştirene kadar devir yükseliyor...

    ii-)tetikleme düğmesini devreye sokmayacak kadar kökleme yaparsanız

    araç vites küçültmeden kaldığı devirden hızlanmaya başlıyor...

    c-)sport moddayken

    D dekinin aynısını yapıyor tekfark devir 4400'e geldiğinde değil 5500'e geldiğinde vites değiştiriyor... Bu devir maksimum beygir devrini geçtiği için aslında aracın performansını kötü etkiliyor.. yani eğer çok iyi bir hızlanma isteniyorsa kesinlikle sport modda değil d modda kullanılmalı araç...

    İşte şu 1-1,5 saniyelik gecikme hoş değil... Bugün yine park yerinden çıkarken dik bir yokuştan çıkıyıordum araç 2.vitese çıkmış sonra hız yavaş yavaş düşmeğe başladı panik oldum. sonra 1'e düşürdü vitesi ama biraz geç düşürmesi hoş olmadı...



    var ama gaza yarım basarsan atıyorum 4binde biraz fazla 5binde atıyor daha az basarsan peşpeşe 6 vitese atıyor cok kısa sürede sarsıntı hiç olmadı aracımda co mem nunum vw cadddy bir harika kazad a da cok güçlü yeni accort bir arabayı arkadaşım burundan vurdular aracı acccordu pert etti caddy cok fazla hasar olmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    edc içinde aynı sorundan bahs edilmiş, acaba bahs ettiğiniz geç 2-1 düşüşü esnasında sarsıntıda oldu mu?


    yok arkadaşlar araçta sarsıntı falan yok... edc elctornic dual clucth mı oluyodu? opelin sitesinde görümüşdüm.. DSG yi taklit etmeye çalışmışlar..::)) çift debrajlı elektronik sistem ::))
  • Oncelikle Bilgi veren arakadaslara tesekkurler. Bu basligi devamli takip ediyorum.

    Bu arada Sayin Rocapitol Sizin durumuz ile benim su anda bulundugum durumu en iyi sekilde anlatiyor.

    Bende de su an cok memnun oldugum 2004 Model Pacific Otomatik vites GOLFIV var ve Dizel DSG li yeni bir VW alma sevdasindayim. Fiyat, Istenilen yakit turu,sanzuman ve arabada esim ve cocugum olacagi icinde Cady aklimdan hic cikmiyor. Ama ister istemez yinede bir kararsizlik mevcut bu kararsizlikta bugun yarin arac alma acelem de olmadigi icin biraz agirdan aliyorum.

    Yinede yakit degerleri bana biraz yuksek geliyor. Golf 1.6 TDI lara gore fazlami yakiyor Cady?

    Su anda Kullandigim 1.6 Motor Golf Uzun yolda tempolu kullanimda 100km de 6.5-7.5 arasi yakiyor. Cadynin uzun yolda 120km hizla bile gidilse 5.5 yakmasini beklerdim.


    Deposu ne kadar? Arakadas sehirler aras 900km gidilebilir demis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı





    Süper paylaşım teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Oncelikle Bilgi veren arakadaslara tesekkurler. Bu basligi devamli takip ediyorum.

    Bu arada Sayin Rocapitol Sizin durumuz ile benim su anda bulundugum durumu en iyi sekilde anlatiyor.

    Bende de su an cok memnun oldugum 2004 Model Pacific Otomatik vites GOLFIV var ve Dizel DSG li yeni bir VW alma sevdasindayim. Fiyat, Istenilen yakit turu,sanzuman ve arabada esim ve cocugum olacagi icinde Cady aklimdan hic cikmiyor. Ama ister istemez yinede bir kararsizlik mevcut bu kararsizlikta bugun yarin arac alma acelem de olmadigi icin biraz agirdan aliyorum.

    Yinede yakit degerleri bana biraz yuksek geliyor. Golf 1.6 TDI lara gore fazlami yakiyor Cady?

    Su anda Kullandigim 1.6 Motor Golf Uzun yolda tempolu kullanimda 100km de 6.5-7.5 arasi yakiyor. Cadynin uzun yolda 120km hizla bile gidilse 5.5 yakmasini beklerdim.


    Deposu ne kadar? Arakadas sehirler aras 900km gidilebilir demis.


    Selam... Hareket hailindeyken Arabayı durdurmaya çalışan kuvvetler arasında hava direnci diye bir kuvvet var... Bu hava direnci aracın sürtünme katsayısı ve ön izdüşüm alanıyla doğrudan orantılı...

    caddy'nin tavanı yüksek olduğu için sürtünme katsayısı ve ön izdüşüm alanı golften yüksek... Dolayısıyla saatte 90 km ile giden bir caddy'i durdurmaya çalışan hava direnci golfü durdurmaya çalışan hava direncinden daha fazla olduğu için caddy daha çok yakıyor..

    Ayrıca Caddy 1530 kg Golf 1337 kg olduğu için caddy daha fazla yakıyor...

    Aslında motorlarımız aynı olmasına rağmen bizim motorun 3 beygirini kısmışlar 102 beygire indirmişler...
    bu şekilde yakıt tasarrufu sağlanması amaçlanmış...

    DSG ler arasında karşılaştırmak yapacak olursak

    ----------------Jetta------ Golf----------Caddy

    Ağırlık---------1337------1337---------1530 kg
    Şehiriçi--------5,6--------5,6------------6,5 lt
    Şehirdışı-------4,2--------4,2------------5,2 lt
    Karma---------4,7--------4,7------------5,7 lt
    Bagaj hacmi--550--------350-----------750 lt


    Deposu 60 lt.. 95-110 km arası gidilirse 6,0-6,5 gibi yakıyor... eğer yokuşlarda performanslı kullanırsanız bu %5-%10 lukbir artışı beraberinde getiriyor... Dedimya ben yokuşta 120-130 a vurdurmaya bayılıyorum ibreyi ondan benim 6,9 gibi ortalama çıkıyor (%10 şehiriçi %90 şehirdışı)

    ama tın tın 90 la gidilirse 1130 km bile görülebilir..




  • bir de arkadaşlar motor soğuk iken ilk başlarda çok yakıyor doğal olarak. ilk çalışmada rölantide beklerken; motor sıcak iken 0,4lt/100km olan anlık tüketim, 0,8 oluyor. motoru ısıtmak yeni nesil dizel motorlarda artık yakıt tüketimini azaltmak için yapılabilir(eskiden motorun verimli çalışması ve sorun çıkarmaması içindi sanırım). tabi bunun için işe giderken ekstradan bir 5dk daha lazım.ben bunu deneyecem bir gün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 76 ~aziz~ 76


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı





    Süper paylaşım teşekkürler


    sorun değil




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.