Şimdi Ara

Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
819
Cevap
4
Favori
200.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    saygun bendeki ses tuhaf düşük devirden 1500-2000 e gelene kadar anormal bir ses çıkıyor turbo desem değil turbo bu devirlerde devrede değil çünkü... nasıl tarif etsem bi uğultu gibi ama sonradan kesilen bi uğultu..

    peki sen viteste değilken boşta gaza biraz fazla bastınmı hiç.2400 deviri geçmiyor.galiba motor boşta olduğu için turboyu açmıyor.(anlamsız olduğu için herhalde)



    hiç denemedim Yarın bi bakayım otomatik devir kesici olabilir...
  • Öncelikle fotoğraf için teşekkürler "sayguns" " tane ama maşallah çok güzel arabanız :). Güle güle sorunsuz binin inş. Bu son gelen şikayetler baya kafamı karıştırdı. Benim Ford da şikayet ettiğim durum zaten o kaplama döşemelerden gelen çıtırtılar vs. Bunlar caddy dede varsa sanırım bi daha düşünmem gerekicek :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayguns


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    saygun bendeki ses tuhaf düşük devirden 1500-2000 e gelene kadar anormal bir ses çıkıyor turbo desem değil turbo bu devirlerde devrede değil çünkü... nasıl tarif etsem bi uğultu gibi ama sonradan kesilen bi uğultu..

    peki sen viteste değilken boşta gaza biraz fazla bastınmı hiç.2400 deviri geçmiyor.galiba motor boşta olduğu için turboyu açmıyor.(anlamsız olduğu için herhalde)


    vites bostayken turboyu zorlamasın diye gaza basınca 2600 devirden sonrasına cıkmıyo kesiciye bindiriyo bu turboya zarar vermesin diye bizde manuel comfortline var dusuk devirlerde ugultu sesi almıyoruz

    ama motor ilk aldıgımıza gore daha sesli calısmaya basladı yakıtı opetten alıyoduk internette bazı sikayetler okudum opetten aldım arac gitmiyo motor sesi cogaldı vs gibi sikayetleri cok okudum bizde totalden aldık simdi performansta biraz duzelme var opetten aldıgımda dusuk devirlerde cok titriyodu gaz gec tepki veriyodu zor topluyodu araba rampada simdi bu sorun yok ama motor sesi aynı degısen olmadı

    bazı arkadaslar reklam yapıyosun yakıtta fark yoktur vs diyebilir ben sikayetvar.com da ve baska forum sitelerinde okudugumu soluyorum en iyi yakıt tabikide markadan ziyade guvendiginiz istasyondur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatih_aktass357 -- 29 Ocak 2011; 10:27:19 >




  • Anlaşılan bu araç alınmaz çok sorunlu gözüküyor.
  • Ben de yana yana Caddy alma hayalleri kuruyordum. Japon arabayı bırakıp fransıza binilmez bare alman olsun diyordum ama hevesim kursağımda kaldı. Arabanın bagaj kısmından ses gelmesi sorun değil, kaplama bir şekilde halledilir ama kapılardan su alması, kilit sorunu vesaire bunlar nedir ya. Fiat'ta bile böyle sorunlar olmaz. Şu andan itibaren Caddy almaktan vazgeçtim. Sanırım mecburen Partner Tepee Premium Zenith Pack'a yöneleceğim.

    Arabayı objektif şekilde değerlendirmekten vazgeçmeyin arkadaşlar. Bazı forumlarda marka yada model fanatikleri görüyorum, saçma sapan, takım tutar gibi marka yada model tutan, sanırım burada onlardan yok. Yalnızca tarafsız ve objectif yaklaşımla markaların hatalarını düzeltmelerini sağlayabiliriz. Aksi halde cebimizde ki parayı hak etmeyen araçlara verdirmeye devam ederler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolga_aykurt -- 29 Ocak 2011; 11:39:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    evet rapcep aynen... şuanda benim de kapı kilidim bozuk...

    arkadasım marka fanatikliği yapanlar var yok alman arabası vw muhendislerinden dahamı iyi bilceksiniz gercekleri konusalım kullananlar anlar bunu

    YASADIGIMIZ SORUNLAR MANUEL COMFORTLİNE

    --ARKA BAGAJ DAN BOZUK YOLLARDA COK YOGUN SES GELİYO

    --SAG SURGULU KAPIDAKİ ACILIR CAM CIZIRTI YAPIYO BOZUK YOLLARDA RUZGARDA UGULTU YAPIYO HAVA GELİYO 1 2 KERE ACIP KAPATMAK İYİCE BASTIRMAK GEREKİYOR BU SORUNU COZMEK İÇİN

    --15 GUNLUK ARACIN SOL KAYAR KAPI KİLİT MEKENIZMASI BOZULDU SERVİSE ASIL SORUNU ANLAYIP SOLEDİĞİM HALDE ELEKTRİKCİ BAKTI SORUN BULAMADI KAPORTA BOLUMU KAPI İÇİNİ SOKUP BAKTI SORUN PARCADA DEDİ ZATEN SOLEMİSTİM ONDA OLDUGUNU AMA COK BİLDİKLERİNDEN...1 HAFTA PARCA BEKLEDİK 2 SAAT İÇİNDE DEĞİSTİLER ARADAN 10 GUN GECTİ KAPIYI İYİCE İNCELEDİM PLASTİK KAPLAMAYI İYİCE OTURTAMAMISLAR COK BOSLUK VAR ARASINDA BASTIRMAMA RAGMEN OTURMUYO SERVİS İŞİNİ GUZEL YAPMAMIS

    --ARACIN İZALASYONU HERKES GİBİ OVUYODUK YAKINDAN İNCELEYİN NE KADAR KALİTESİZ OLDUGUNU GORUN YERİNDEN OYNUYO BUTUN İÇ KAPLAMA COK SES TİTRESİM YAPIYO BOZUK YOLLARDA RUZGAR SESİNİ 100 KM UZERİNDE ALMAYA BASLIYOSUN ABARTILDIGI GİBİ SES İZALASYONU YOK

    --YEDEK LASTİK ARACIN ALTINDA LASTİK PATLASA DEĞİSTİRMEK İÇİN ARACIN ALTINA BİRAZ YATMAK GEREKİYOR LASTİĞİ TEKRAR YERLESTİRMEK İÇİN ARACIN ALTINDAKİ TUTACAKLA BİRAZ GUC UYGULAYIP TEKRAR YERLERİNE OTURTMAK GEREKİYO ZAHMETLİ İŞ FORD CONNECTİN YEDEK LASTİĞİNİ SOKUP TAKMAK COK KOLAY CALMAK İMKANSIZ --VW İÇİN AYNISINI DEMEK ZOR COK CALINAN CADDY TRANSPORTER LASTİĞİ VAR (CONNECTE BAKMANIZI TAVSİYE EDERİM NASIL YAPMISLAR STEPNEYİ)

    --MOTORUN SESSİZ OLDUGU COMMANRAİL MOTOR OLDUGU SOLENİYOR MOTOR İLK ALINGIDI GİBİ SESSİZ DEĞİL ESKİ CADDY GİBİ SESLİ CALISMAYA BASLADI MOTORDAN DEVİR YUKSELDİKCE ARABA İÇİNE YUKSEK SES GELİYO NERDE O OVULEN İZALASYON MOTOR KAPAGI YOK ARACTA MOTOR ALTI KARTEL KORUMASI YOK

    --SAĞ SURGULU KAPIDAKİ ACILIR CAMDAN SU ALIYOR

    DAHA 1500 KM DEKİ ARABADAKİ BU SORUNLAR YUZUNDEN SOGUDUM ARABADAN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatih_aktass357 -- 29 Ocak 2011; 14:31:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    arkadasım aynı sekilde gecirdim aynı bosluk bizim aractada var ozellikle o bolgeye 10 dakika su tutmama ragmen ordan su almadı sag surgulu kapıdaki acılır camın ust kosesinden su aldıgını gordum 42,000 tl ver bu tip sorunlarla ugras yazık gercekten bıkıyo insan bi noktadan sonra gercekler bunlar marka fanatikliği yapmaya gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga_aykurt

    Ben de yana yana Caddy alma hayalleri kuruyordum. Japon arabayı bırakıp fransıza binilmez bare alman olsun diyordum ama hevesim kursağımda kaldı. Arabanın bagaj kısmından ses gelmesi sorun değil, kaplama bir şekilde halledilir ama kapılardan su alması, kilit sorunu vesaire bunlar nedir ya. Fiat'ta bile böyle sorunlar olmaz. Şu andan itibaren Caddy almaktan vazgeçtim. Sanırım mecburen Partner Tepee Premium Zenith Pack'a yöneleceğim.

    Arabayı objektif şekilde değerlendirmekten vazgeçmeyin arkadaşlar. Bazı forumlarda marka yada model fanatikleri görüyorum, saçma sapan, takım tutar gibi marka yada model tutan, sanırım burada onlardan yok. Yalnızca tarafsız ve objectif yaklaşımla markaların hatalarını düzeltmelerini sağlayabiliriz. Aksi halde cebimizde ki parayı hak etmeyen araçlara verdirmeye devam ederler.

    PARNTER ALMANIZI TAVSİE ETMEM İÇ MALZEME COK KALİTESİZ MİNİBUS GİBİ AMATİSORLER COK SERT VE BOZUK YOLLARDA COK SES YAPIYO HELEKİ ZENİTH PACK ALIP 1 2 AY SONRA UST CAMLARDAN İÇİERİYE SU ALDIMI COK PİSMAN OLURSUNUZ BAYİDE YAKINADN İNCELEDİM UST CAM TAVAN FİTİLLERİ COK KALİTESİZ COK BOSLUK VAR PARTNER FORUMUNU OKUMANIZI TAVSİYE EDİYORUM 38,000 TL DE AZ PARA 42,000 TL VERDİK DURUM ORTADA AMA GENEL ANLAMDA ARABADAN MEMNUNUM HIZLANMA RAHATLIK OZELLİKLERİ BUNLAR TİCARİ ARAC İÇİN COK İYİ




  • evet dün yağan yağmurdan sonra sol kapıdan da içeri su girişi oldu..

    Bu sorunu geçen gün vw destek hattına ilettim. Dedimki

    "Bakın yeni Caddylerin bir tanesi değil hepsi ama hepsi sorunlu . sadece uzun süre yağmura maruz kalmadıkları için farkında değiller.. Diğer Caddy sahiplerinin araçları ağır yağmur altında kalınca ya da yıkamaya girince onlarda da akıtma olacak... Caddyleri geri çağırmayı düşünmüyormusunuz? bakın itibarınız zedeleniyor " dedim...

    Destek hattındaki bayan bana diyorki böyle tüketici şikayetlerini dikkate almayız... Eğer bize servisten birşey gelirse ozaman bununla ilgili çalışma başlatırız..

    Gelmez.. neden gelmez biliyormusunuz? VW yetkili servisleri sanayideki oto tamircileri gibi kara düzen çalışıyorlar da ondan.. Yapılan işlemlerle ilgili herhangi bir kayıt tutmuyorlar.. İşte bundan aksaklıklardan doğuşun haberdar olması mümkün değil...

    Ve attığım maillere bir cevap bile gelmiyor... Doğuş bu işi eline yüzüne bulaştırdı... Volkswagen gibi bir marka doğuşun bu disiplinsizliği savrukluğu yüzünden kepaze oldu...

    Eğer böyle giderse Volkswagen international Doğuşla sözleşmesini feshedip distribitörlüğü başka firmalara verir.. Ülkede firmamı yok.. ha desen 10 tane şirket çıkar vw distribitörlüğünü alacak...

    Eğer kapı kilidi ve su kaçağıyla ilgili sorunum giderilmezse VW internationale yazacağım..

    Yetti artık Doğuşun bu vurdumduymazlığı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    Peki turbo nezaman devreye giriyor?

    Eğer turboları 3'e ayıracak olursak

    1-)Süper charger turbosu : Hemen (motor devirlenmeye başlar başlamaz...) örneğin VW TSİ turboları gibi
    2-)VGT turbo: düşük devirlerde (Yeni caddylerde VGT var...)
    3-)Turbo charger(klasik turbo): VGT'den yaklaşık 500 devir sonra


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    İşte burada turbonun devreye giriş devrini görebiliyoruz... Torkun en yüksek olduğu devir aralığına bakarak nerde devreye girdiğini anlayabiliriz... yaklaşık 1500 devirde.. Ama bu klasik turbolu caddylerde yaklaşık 1900-2000 devirlerde oluyor...


    arkadaşım bikaç bilgi yanlışın var onu düzeltmek isterim. süpercharger bir turbo çeşidi veya turbo değildir adı üstünde o superchargerdır turbocharger değil. vgt turbo bir turbo çeşididir evet diğeri ise westgate tipi turbodur. vgt turbonun diğer adı vnt turbodur. vgt turboyu vw yıllardır araçlarında kullanmaktadır yeni caddylerde kullanılan bişey değil bu. 2001 model bora tdı aracımda da vgt turbo var yeni caddylerde de eski caddylerde de vgt turbo var. bu bir yenilik değil yani. torku devir bandında yayan yeni özellik common rail sistemidir. eski caddylerde de turbo 1500 civarında devreye giriyor hatta yeni caddyden daha çabuk devreye giriyor gaza basıtınızmı hemen tepki veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Underflame

    Öncelikle fotoğraf için teşekkürler "sayguns" " tane ama maşallah çok güzel arabanız :). Güle güle sorunsuz binin inş. Bu son gelen şikayetler baya kafamı karıştırdı. Benim Ford da şikayet ettiğim durum zaten o kaplama döşemelerden gelen çıtırtılar vs. Bunlar caddy dede varsa sanırım bi daha düşünmem gerekicek :(


    iyi dileklerin için teşekkürler darısı başına diyecem ama anladığım kadarı ile soğumuşsun biraz. ben jetta dan vazgeçtim caddy aldım hele yeni jetta yı görüncede iyi ki caddy almışım dedim.şimdi sana caddy simsarlığı yapmayacam ama öyle döşemeden gelen ses falan yok en azından bende olmadı,mesajları okuduysan bende arka kapı ve açılan cam ses yaptı onu da servis 45 dakika da halletti şimdi ses falan yok, alırsan bence beyaz al derim. anlamışsındır ben antalyadayım, antalya da siyah araba felakettir yazın, direksiyonu tutamadığım zamanlar olur burada.hem siyah veya gri alanlar orasına burasına cicilı bıcılı zama zingo takıp takıştırmak için alıyor. malum bizim insanımız gösteriş bu...dır biraz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sayguns -- 30 Ocak 2011; 0:14:44 >




  • Tavsiyen için sağol arkadaşım. Az çok kafamda şekillendi olay. Bundan sonra biraz gidişata bakıcaz. Alırsakta beyaz olucak tabi :). İnsanımızın gösterişe ilgisini bilmeyen yoktur zaten :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rapcep


    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga_aykurt

    Ben de yana yana Caddy alma hayalleri kuruyordum. Japon arabayı bırakıp fransıza binilmez bare alman olsun diyordum ama hevesim kursağımda kaldı. Arabanın bagaj kısmından ses gelmesi sorun değil, kaplama bir şekilde halledilir ama kapılardan su alması, kilit sorunu vesaire bunlar nedir ya. Fiat'ta bile böyle sorunlar olmaz. Şu andan itibaren Caddy almaktan vazgeçtim. Sanırım mecburen Partner Tepee Premium Zenith Pack'a yöneleceğim.

    Arabayı objektif şekilde değerlendirmekten vazgeçmeyin arkadaşlar. Bazı forumlarda marka yada model fanatikleri görüyorum, saçma sapan, takım tutar gibi marka yada model tutan, sanırım burada onlardan yok. Yalnızca tarafsız ve objectif yaklaşımla markaların hatalarını düzeltmelerini sağlayabiliriz. Aksi halde cebimizde ki parayı hak etmeyen araçlara verdirmeye devam ederler.

    PARNTER ALMANIZI TAVSİE ETMEM İÇ MALZEME COK KALİTESİZ MİNİBUS GİBİ AMATİSORLER COK SERT VE BOZUK YOLLARDA COK SES YAPIYO HELEKİ ZENİTH PACK ALIP 1 2 AY SONRA UST CAMLARDAN İÇİERİYE SU ALDIMI COK PİSMAN OLURSUNUZ BAYİDE YAKINADN İNCELEDİM UST CAM TAVAN FİTİLLERİ COK KALİTESİZ COK BOSLUK VAR PARTNER FORUMUNU OKUMANIZI TAVSİYE EDİYORUM 38,000 TL DE AZ PARA 42,000 TL VERDİK DURUM ORTADA AMA GENEL ANLAMDA ARABADAN MEMNUNUM HIZLANMA RAHATLIK OZELLİKLERİ BUNLAR TİCARİ ARAC İÇİN COK İYİ


    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rapcep


    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga_aykurt

    Ben de yana yana Caddy alma hayalleri kuruyordum. Japon arabayı bırakıp fransıza binilmez bare alman olsun diyordum ama hevesim kursağımda kaldı. Arabanın bagaj kısmından ses gelmesi sorun değil, kaplama bir şekilde halledilir ama kapılardan su alması, kilit sorunu vesaire bunlar nedir ya. Fiat'ta bile böyle sorunlar olmaz. Şu andan itibaren Caddy almaktan vazgeçtim. Sanırım mecburen Partner Tepee Premium Zenith Pack'a yöneleceğim.

    Arabayı objektif şekilde değerlendirmekten vazgeçmeyin arkadaşlar. Bazı forumlarda marka yada model fanatikleri görüyorum, saçma sapan, takım tutar gibi marka yada model tutan, sanırım burada onlardan yok. Yalnızca tarafsız ve objectif yaklaşımla markaların hatalarını düzeltmelerini sağlayabiliriz. Aksi halde cebimizde ki parayı hak etmeyen araçlara verdirmeye devam ederler.

    PARNTER ALMANIZI TAVSİE ETMEM İÇ MALZEME COK KALİTESİZ MİNİBUS GİBİ AMATİSORLER COK SERT VE BOZUK YOLLARDA COK SES YAPIYO HELEKİ ZENİTH PACK ALIP 1 2 AY SONRA UST CAMLARDAN İÇİERİYE SU ALDIMI COK PİSMAN OLURSUNUZ BAYİDE YAKINADN İNCELEDİM UST CAM TAVAN FİTİLLERİ COK KALİTESİZ COK BOSLUK VAR PARTNER FORUMUNU OKUMANIZI TAVSİYE EDİYORUM 38,000 TL DE AZ PARA 42,000 TL VERDİK DURUM ORTADA AMA GENEL ANLAMDA ARABADAN MEMNUNUM HIZLANMA RAHATLIK OZELLİKLERİ BUNLAR TİCARİ ARAC İÇİN COK İYİ


    Partner Premium formunu bir süredir takip ediyorum. Zenith Pack kullananlar gayet memnun gözüküyorlar. Cam tavan olayını sordum onlara, şu ana kadar en ufak bir olumsuzluk yaşayan olmamış. Umarım bundan sonra da olmaz. Valla benim gönlümden en başından beri Caddy geçiyor ama malum Caddy'de dört dörtlük değil. Her bir olumsuzluğuna teker teker değinmeyeceğim. Zaten yeterince bahsi geçmiş. Herkesin hakkını vermeli.

    Haftasonu bende Partner Zenith Pack'li bir aracı inceledim ve Premium Pack'li başka bir araçla test sürüşü yaptım. Gayet başarılı bir araç olmuş bir kaç ufak göz ardı edilebilecek olumsuzluk hariç. Ama tabii Caddy'nin verdiği kalite hissi yok. Ancak Caddy alıpta kapı kilidi, kapıdan su alma, yok bagajdan ses gelme gibi sorunlarla boğuşmakta pek hoş değil. Yani malzeme kalitesi kadar sorunsuzlukta önemli benim için. Yoksa kapı kolları altından olsa ne olur zırt pırt abuk sabuk sorunlarla uğraştıkta sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolga_aykurt -- 30 Ocak 2011; 14:32:10 >




  • Tabi yüksek hızlarda ses alma sorununu da ekleyelim.. Bu sorun su kaçırma sorunuyla paralel bence... Bana kalırsa eğer su kaçırma problemi düzelirse ses alma sorunu da çözülür gibi... Eğer çözülmezse geriye bir ihtimal kalıyor... cam kapandığında temas ettiği fitilin değiştirilmesi...

    Kim nederse desin Eğer Mercedes vitoyu saymazsan kalite-donanım-sürüş-zevki gibi konularda aracımız tartışmasız önde... Biz bu sorunlarımızı çözerek yine 5 yıldız konforunda yolculuklar yapmaya devam ederken caddyden vazgeçen arkadaşlar risk almadıkları için 3 yıldız konforunda yolculuk yapacaklar.. Herşeye rağmen arabamı çok seviyorum... İnsan hastalandı diye çocuğundan soğurmu? bunun gibi bişey... İyiki caddy almışım kesinlikle pişman değilim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Tabi yüksek hızlarda ses alma sorununu da ekleyelim.. Bu sorun su kaçırma sorunuyla paralel bence... Bana kalırsa eğer su kaçırma problemi düzelirse ses alma sorunu da çözülür gibi... Eğer çözülmezse geriye bir ihtimal kalıyor... cam kapandığında temas ettiği fitilin değiştirilmesi...

    Kim nederse desin Eğer Mercedes vitoyu saymazsan kalite-donanım-sürüş-zevki gibi konularda aracımız tartışmasız önde... Biz bu sorunlarımızı çözerek yine 5 yıldız konforunda yolculuklar yapmaya devam ederken caddyden vazgeçen arkadaşlar risk almadıkları için 3 yıldız konforunda yolculuk yapacaklar.. Herşeye rağmen arabamı çok seviyorum... İnsan hastalandı diye çocuğundan soğurmu? bunun gibi bişey... İyiki caddy almışım kesinlikle pişman değilim...



    Sanki biraz fanatiklik yapmışsınız gibi geldi :) Saydığınız sorunlara bakarsanız öyle gülüp geçilecek yada hafife alınacak şeyler değiller. Bilhassa kapılardan su alması ve yetkili servislerin bunu çözememesinin ne kadar büyük bir sorun olduğunun farkında mısınız? Ben henüz ne Caddy ne de Partner almadım. Belki hiç birini almayıp başka bir araç tercih edeceğim, şu anda böyle yapacağım gibi gözüküyor. Partner beni de pek sarmadı ama Caddy'yi de bu kadar büyütmeyin lütfen. Tabii zevk sizin, para sizin. VW markasının ne kadar çok fanatiği olduğunu da biliyorum. Şu anda hem sizden hem de Partner sahiplerinden mevcut sorunlara daha objectif yaklaşabileceğim kesin. Şunu anlayabilmiş değilim; Caddy forumunda Partner yerden yere vuruluyor, Partner forumunda Caddy :) Bu bana komik geldi. Neticede bunlar birer araç ve bizi bir yerden bir yere götürüyorlar. Yani bunlar insan yapımı, dünya malı şeyler. Partner forumunda Partner, Caddy forumunda Caddy sanırsınız ki gmkten nurla indirilmiş :) Tabii araçlarına gerçekten nötr yakllaşabilen arkadaşlar var. Sözüm onlara değil kesinlikle. Onlar bana kızmasınlar lütfen.

    Bu arada arabanızdan soğumamanız gerçekten önemli lakin şimdi ki fiyatı 42.000Tl olan bir araç :) Şaka bir yana uzun süre zevkle kullanmanızı dilerim. İnşallah doğuş oto sorunlarınızı çözer ve Caddy eski imajını yeniden kazanır. Ben de o zaman gönül rahatlığı ile Caddy alabilirim. Kusura bakmayın, 42.000TL'yi riske atabilecek kadar rahat para kazanamıyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolga_aykurt -- 31 Ocak 2011; 0:45:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kapadokyalı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    Peki turbo nezaman devreye giriyor?

    Eğer turboları 3'e ayıracak olursak

    1-)Süper charger turbosu : Hemen (motor devirlenmeye başlar başlamaz...) örneğin VW TSİ turboları gibi
    2-)VGT turbo: düşük devirlerde (Yeni caddylerde VGT var...)
    3-)Turbo charger(klasik turbo): VGT'den yaklaşık 500 devir sonra


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    İşte burada turbonun devreye giriş devrini görebiliyoruz... Torkun en yüksek olduğu devir aralığına bakarak nerde devreye girdiğini anlayabiliriz... yaklaşık 1500 devirde.. Ama bu klasik turbolu caddylerde yaklaşık 1900-2000 devirlerde oluyor...


    arkadaşım bikaç bilgi yanlışın var onu düzeltmek isterim. süpercharger bir turbo çeşidi veya turbo değildir adı üstünde o superchargerdır turbocharger değil. vgt turbo bir turbo çeşididir evet diğeri ise westgate tipi turbodur. vgt turbonun diğer adı vnt turbodur. vgt turboyu vw yıllardır araçlarında kullanmaktadır yeni caddylerde kullanılan bişey değil bu. 2001 model bora tdı aracımda da vgt turbo var yeni caddylerde de eski caddylerde de vgt turbo var. bu bir yenilik değil yani. torku devir bandında yayan yeni özellik common rail sistemidir. eski caddylerde de turbo 1500 civarında devreye giriyor hatta yeni caddyden daha çabuk devreye giriyor gaza basıtınızmı hemen tepki veriyor.



    Tabi kelime oyunu yapmamak lazım ... Burda 100kişiye turbo nedir diye sorsan silindire ekstradan hava gönderen düzenek diye cevap verir...

    Aynı şekilde TDK sitesindede aynı tanım yer alır..

    turbo
    sf. Havayı veya havaya katılmış bir karışımı, düzenli ve amaca uygun olarak üfleyen: Turbo fırın. Turbo jet.


    Halk arasında turbo kelimesi tüm beslemeler için kullanılan ortak ifadedir... bu yüzden TSİ motora çift turbolu der halk..

    Eğer aynı amaç için kullanılan süpercharger sisteminin turbolarla beraber adı geçmeyecekse nerde adı geçecek?

    Evet amaç olarak supercharger ,turbocharger denilen düzenekle aynı amaca sahip olmakla beraber çalışma prensibi farklıdır. Süpercharger gücünü krankmilinden alır hemen devreye girer lag yaşanmaz turbocharger egzoza giden gazdan güç alır.. Mercedeste supercharger kullanılır...ve almanlar buna kompresör der.. Eğer mercedesin arkasında kompresör yazısı görülürse o modelin turbolu (silindire ekstradan hava basan ve güçlü motoru olan)olduğu anlaşılmalıdır ama gücünü egzos gazından alan değil krank milinin dönmesinden alan turbo...

    Yaptığım google aramalarında Caddy 1.9'un vgt olduğuna rastlamadım. Ama biryerde gerçekten böyle olduğu yazıyordu.. . nevarki 1,9'un max tork devri 1500lerde değil 1900lerde bunu internette araştırma yaparak görebilirsin... Bunun sebebi dediğin gibi VGT olması değil commonrail sistemi... çünkü geriye tek o fark kalıyor... Gaza bastığında hemen tepki vermesi turbonun erken girmesinden değil zaten turbosu 1.6'nınkinden daha geç devreye giriyor.. Olsa olsa TDİ teknolojisinden olabilir... yada yakıt enjeksyon sistemi farklı olduğu için olabilir.. Ayrıca ben aracı manuele aldığımda öyle geç gaz alma gibi bir durum hissetmiyorum nedense.. Ama d'de elbette kickdowndan dolayı zaman kaybı oluyor....

    Aracın toplaması muhteşem ben böyle birşey görmedim.. Golfle 4 le zor çıktığım yokuşları bu araç 7. vitesle çıkıyor... Aracı 7.vitesde 60'a kadar yığıyorum sonra hemen topluyor... 1,9 ordan toplayamaz eminim...çünkü turbo devri 1900... zaten 1,6'nın 0-100'ünün daha iyi olması da crdi sayesindedir...




  • @Rocapitol

    1.9 tdi lerde vgt(Değişken Geometrili Turbo)'lidir Mustafa abinin dediği gibi

    quote:


    1.9 R4 TDI PD

    This ubiquitous engine shares a fundamentally identical bottom end (cylinder block/crankcase, crankshaft) to the earlier 1.9 R4 TDI with its VP37 VerteilerPumpe distributor injection pump. However, an all-new cylinder head is fitted to this "PD" engine, to specifically accommodate its "Pumpe Düse" Unit Injectors.

    identification
    parts code prefix: 038, 03G

    engine configuration & engine displacement

    inline four cylinder (R4/I4) Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 1,896 cubic centimetres (115.7 cu in); bore x stroke: 79.5 by 95.5 millimetres (3.13 in × 3.76 in), stroke ratio: 0.83:1 - undersquare/long-stroke, 474.1 cc per cylinder, compression ratio: 19.0:1
    cylinder block & crankcase

    grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft, fracture-split forged steel connecting rods, Mahle or Alcan pistons, simplex roller chain-driven oil pump, cast aluminium alloy baffled oil sump

    cylinder head & valvetrain

    cast aluminium alloy; two valves per cylinder, 8 valves total, bucket tappets, timing belt-driven single overhead camshaft (SOHC)

    aspiration

    hot-wire mass air flow (MAF) sensor, cast aluminium alloy intake manifold, Garrett, KKK[disambiguation needed] or BorgWarner variable turbine geometry turbocharger (VGT) , side-mounted intercooler (SMIC), water-cooled exhaust gas recirculation (EGR), cast iron exhaust manifold

    fuel system & engine management

    Pumpe Düse (PD) direct injection (DI): engine-driven vane-type low pressure fuel lift pump, four camshaft-actuated (via roller rocker arms) high pressure Bosch 1,920 bars (27,850 psi) Unit Injectors with solenoid valve injection nozzles, Bosch EDC 16 or EDC 17 electronic engine control unit (ECU) with altitude compensation




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi s1Lv3r -- 31 Ocak 2011; 2:41:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orijinalden alıntı: kapadokyalı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    Peki turbo nezaman devreye giriyor?

    Eğer turboları 3'e ayıracak olursak

    1-)Süper charger turbosu : Hemen (motor devirlenmeye başlar başlamaz...) örneğin VW TSİ turboları gibi
    2-)VGT turbo: düşük devirlerde (Yeni caddylerde VGT var...)
    3-)Turbo charger(klasik turbo): VGT'den yaklaşık 500 devir sonra


     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı


    İşte burada turbonun devreye giriş devrini görebiliyoruz... Torkun en yüksek olduğu devir aralığına bakarak nerde devreye girdiğini anlayabiliriz... yaklaşık 1500 devirde.. Ama bu klasik turbolu caddylerde yaklaşık 1900-2000 devirlerde oluyor...


    arkadaşım bikaç bilgi yanlışın var onu düzeltmek isterim. süpercharger bir turbo çeşidi veya turbo değildir adı üstünde o superchargerdır turbocharger değil. vgt turbo bir turbo çeşididir evet diğeri ise westgate tipi turbodur. vgt turbonun diğer adı vnt turbodur. vgt turboyu vw yıllardır araçlarında kullanmaktadır yeni caddylerde kullanılan bişey değil bu. 2001 model bora tdı aracımda da vgt turbo var yeni caddylerde de eski caddylerde de vgt turbo var. bu bir yenilik değil yani. torku devir bandında yayan yeni özellik common rail sistemidir. eski caddylerde de turbo 1500 civarında devreye giriyor hatta yeni caddyden daha çabuk devreye giriyor gaza basıtınızmı hemen tepki veriyor.



    Tabi kelime oyunu yapmamak lazım ... Burda 100kişiye turbo nedir diye sorsan silindire ekstradan hava gönderen düzenek diye cevap verir...

    Aynı şekilde TDK sitesindede aynı tanım yer alır..

    turbo
    sf. Havayı veya havaya katılmış bir karışımı, düzenli ve amaca uygun olarak üfleyen: Turbo fırın. Turbo jet.


    Halk arasında turbo kelimesi tüm beslemeler için kullanılan ortak ifadedir... bu yüzden TSİ motora çift turbolu der halk..

    Eğer aynı amaç için kullanılan süpercharger sisteminin turbolarla beraber adı geçmeyecekse nerde adı geçecek?

    Evet amaç olarak supercharger ,turbocharger denilen düzenekle aynı amaca sahip olmakla beraber çalışma prensibi farklıdır. Süpercharger gücünü krankmilinden alır hemen devreye girer lag yaşanmaz turbocharger egzoza giden gazdan güç alır.. Mercedeste supercharger kullanılır...ve almanlar buna kompresör der.. Eğer mercedesin arkasında kompresör yazısı görülürse o modelin turbolu (silindire ekstradan hava basan ve güçlü motoru olan)olduğu anlaşılmalıdır ama gücünü egzos gazından alan değil krank milinin dönmesinden alan turbo...

    Yaptığım google aramalarında Caddy 1.9'un vgt olduğuna rastlamadım. Ama biryerde gerçekten böyle olduğu yazıyordu.. . nevarki 1,9'un max tork devri 1500lerde değil 1900lerde bunu internette araştırma yaparak görebilirsin... Bunun sebebi dediğin gibi VGT olması değil commonrail sistemi... çünkü geriye tek o fark kalıyor... Gaza bastığında hemen tepki vermesi turbonun erken girmesinden değil zaten turbosu 1.6'nınkinden daha geç devreye giriyor.. Olsa olsa TDİ teknolojisinden olabilir... yada yakıt enjeksyon sistemi farklı olduğu için olabilir.. Ayrıca ben aracı manuele aldığımda öyle geç gaz alma gibi bir durum hissetmiyorum nedense.. Ama d'de elbette kickdowndan dolayı zaman kaybı oluyor....

    Aracın toplaması muhteşem ben böyle birşey görmedim.. Golfle 4 le zor çıktığım yokuşları bu araç 7. vitesle çıkıyor... Aracı 7.vitesde 60'a kadar yığıyorum sonra hemen topluyor... 1,9 ordan toplayamaz eminim...çünkü turbo devri 1900... zaten 1,6'nın 0-100'ünün daha iyi olması da crdi sayesindedir...




    halk arasındaki anlayış ve algılamalar herzaman gerçeği yansıtmıyor. teknik bilgi olarak doğru şeyleri söylemek lazım. halk da zamanla buna alışır zaten. olaya teknik yaklaşırsanız süperşarjla turboşarjın aynı amaca hizmet eden ancak birbirinden çok farklı birer sistem olduğu gerçeği aksi ispat edilemez bir biçimde ortaya çıkacaktır. tsiden örnek vermişsiniz çift turbo deyimi son derece yanlıştır kim diyorsa bunu. çift turbo beslemeli motor örnekleri vardır porshe da ve ferraride gerçekten de iki tane turboşarj kullanılmışltır bunlarda. ama tsi de ise bitane süperşarj denen kompresör bitanede turbo vardır buna biz çift beslemeli motor diyoruz. çift beslemeden her ikisi de turbo oalbileceği gibi biri kompresör biri turbo da olabilir.

    1.9 tdi caddy motorunda vnt(vgt) turbo var eminim motorun arkasını gözlemleyip görebilirsin bunu. ayrıca birçok sitede bu yazıyor. turbolarla ilgili uzun zamandır araştırma içindeyim 2001 model bora sahibiydim ve 7 yıldır kullanıyordum onun turbosu da vgt idi düşün 2000 başlarından itibaren zaten vgt sistemi kullanılıyor vw de. bu bir yenilik değil 1.6 tdı için. 1.9 motorun max. torkunun 1900devirde verdiğini biliyorum ancak benim size bahsettiğim tecrübeye dayalı bilgidir. 1.9 kullandınızmı bilmiyorum ama kullanmadıysanız kullanın ve bakın. göreceksinizki gaza bastığınızda 1400-1500 devirden itibaren turbo tepki vermeye başlıyor ve aracı sürükleyip götürüyor. defalarca denedim düz bir yolda 1400devirlerde 5.viteste tam gaz yaptım ve motor hiç zorlanmadan turboyu hemen devreye sokup aracı sırtlanıyor. 1.6 tdı manuel vitesi de test ettim inanın 5.viteste onda da düşük devire düştüm ama malesef 1.9 gibi çabuk tepki vermedi. tamam devreye giriyor turbo ama bikaç sn düşünerek bunu yapıyor sonrasında fark yok zaten. kesinlikle 1.9un turbosu daha çabuk devreye giriyor 1.6ya göre fabrika verilerine takılmayın her 2sini de test edin öyle görün derim ben.

    torkun belirli devir bandında sabit kalmasını sağlayan esas şey aracın yazılımıdır tabi buna commonrail sistem de imkan sağlıyor. genelde common rail olan motorlarda max. tork belli devirlerde sabit oluyor. ayrıca 1.9un fabrika verisi 0-100 değeri 13.3 sn. ancak defalarca test etmem sonucunda benim elde ettiğim ortalam çok şaşırtıcı bir biçimde 11.5-12sn. 1.6 tdi de de bir gün 0-100 testi yapma şansım olursa onu da yazarım buraya. yada test edenler varsa 0-100 değerini yazsınlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kapadokyalı -- 31 Ocak 2011; 2:49:20 >




  • abi dediğin düşünme süresi tamamen yakıt sistemiyle alakalı common-raillerin genlerinde bu var bizim pd'lerde bu olay yok bende 1.6 tdi manueli test ettiğimde ilk hissettiğim şeydi bu algı problemi varmış gibi ama değil cr motorun karakteristiği bu
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.