Şimdi Ara

caddy gaz yeme yardımm....

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam herkese.hemen konuya giricem.2 hafta önce 2008 sıfır vw caddy aldık ve şuana kadar 750 km yaptık,araba neler yapabiliyo bi deniyim dedim.
    2.viteste gazı tam kökledim yani tabana aniden tam yapıştırdım ve araç hemen atak yapmadı 1-2 sn sonra sanki nos vermiş gibi vargücüyle çekmeye başladı ve 3.vitesde de denedim aynı şey oldu şimdi şimdi sorum şu bu arabalar da bu durum normalmi yani dizel olduğu için mi.. yoksa araba yeni rodajların bitmesine de daha var bu yüzden olablir mi.he bide 1.vites de aynı şe yapmıyor en ufak dokunma da hemen çok kuvvetli sağlam tepki veriyor.
    şimdiden teşekkürler...



  • quote:

    Orjinalden alıntı: saner_ayakta

    selam herkese.hemen konuya giricem.2 hafta önce 2008 sıfır vw caddy aldık ve şuana kadar 750 km yaptık,araba neler yapabiliyo bi deniyim dedim.
    2.viteste gazı tam kökledim yani tabana aniden tam yapıştırdım ve araç hemen atak yapmadı 1-2 sn sonra sanki nos vermiş gibi vargücüyle çekmeye başladı ve 3.vitesde de denedim aynı şey oldu şimdi şimdi sorum şu bu arabalar da bu durum normalmi yani dizel olduğu için mi.. yoksa araba yeni rodajların bitmesine de daha var bu yüzden olablir mi.he bide 1.vites de aynı şe yapmıyor en ufak dokunma da hemen çok kuvvetli sağlam tepki veriyor.
    şimdiden teşekkürler...



    sana yardımcı olabilirz..CADDY'CİLEr kulübü aşagıdaki linkte.. tüm caddy shipleri orda sen neden burdasın abicim..gel hade aramza caddy'e dair herşey burda..

    http://forum.donanimhaber.com/m_12141625/tm.htm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: saner_ayakta

    selam herkese.hemen konuya giricem.2 hafta önce 2008 sıfır vw caddy aldık ve şuana kadar 750 km yaptık,araba neler yapabiliyo bi deniyim dedim.
    2.viteste gazı tam kökledim yani tabana aniden tam yapıştırdım ve araç hemen atak yapmadı 1-2 sn sonra sanki nos vermiş gibi vargücüyle çekmeye başladı ve 3.vitesde de denedim aynı şey oldu şimdi şimdi sorum şu bu arabalar da bu durum normalmi yani dizel olduğu için mi.. yoksa araba yeni rodajların bitmesine de daha var bu yüzden olablir mi.he bide 1.vites de aynı şe yapmıyor en ufak dokunma da hemen çok kuvvetli sağlam tepki veriyor.
    şimdiden teşekkürler...

    yaa sen rodajını tamamlasaydın birde aldığın yakıtta var tabe mesela eurodiesel kullan kullanmıyorsan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeNgİzHaN.

    quote:

    Orjinalden alıntı: saner_ayakta

    selam herkese.hemen konuya giricem.2 hafta önce 2008 sıfır vw caddy aldık ve şuana kadar 750 km yaptık,araba neler yapabiliyo bi deniyim dedim.
    2.viteste gazı tam kökledim yani tabana aniden tam yapıştırdım ve araç hemen atak yapmadı 1-2 sn sonra sanki nos vermiş gibi vargücüyle çekmeye başladı ve 3.vitesde de denedim aynı şey oldu şimdi şimdi sorum şu bu arabalar da bu durum normalmi yani dizel olduğu için mi.. yoksa araba yeni rodajların bitmesine de daha var bu yüzden olablir mi.he bide 1.vites de aynı şe yapmıyor en ufak dokunma da hemen çok kuvvetli sağlam tepki veriyor.
    şimdiden teşekkürler...

    yaa sen rodajını tamamlasaydın birde aldığın yakıtta var tabe mesela eurodiesel kullan kullanmıyorsan
    Abicim yavaş yavaş bas gaza, dibe dayayınca bak gör nasıl gidiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Abicim yavaş yavaş bas gaza, dibe dayayınca bak gör nasıl gidiyor.

    Alıntıları Göster
    Valla özellikle 3. viteste hızlanmasına hayranım. Müthiş çekiyor ve 120yi görüyor. Eğer 4.000devirde 120km. yi göremiyorsan 3. viteste zrabayı geri ve bu defolu de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz

    Valla özellikle 3. viteste hızlanmasına hayranım. Müthiş çekiyor ve 120yi görüyor. Eğer 4.000devirde 120km. yi göremiyorsan 3. viteste zrabayı geri ve bu defolu de

    Alıntıları Göster
    arkadasım sen düşük devirde basmışsın tabiki gitmezn olursa olsun gitmez 8 silindir hariç:) 3. viteste 1200 rpmde tam basarsan 1800 e kadar motor canlanmaz 2000 de turbo basıyor bu bazen 2100 de olabilir motorun durumuna göre denemek istiyorsan sunu uygula 4. viteste 2000 rpmde 3. vitese çek 5000rpm kadar daya bu aracın performansı 2.3.4. viteslerde ortaya çıkar performans istiyorsan 2000 rpmden aşaği inme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AyTaCH_01

    arkadasım sen düşük devirde basmışsın tabiki gitmezn olursa olsun gitmez 8 silindir hariç:) 3. viteste 1200 rpmde tam basarsan 1800 e kadar motor canlanmaz 2000 de turbo basıyor bu bazen 2100 de olabilir motorun durumuna göre denemek istiyorsan sunu uygula 4. viteste 2000 rpmde 3. vitese çek 5000rpm kadar daya bu aracın performansı 2.3.4. viteslerde ortaya çıkar performans istiyorsan 2000 rpmden aşaği inme

    Alıntıları Göster
    arkadaşım dibine kadar basıyosun gazı araba 1.2 saniye sonra albası gayet normal çünkü arabanın beyni algılıyo ve anca 1.2saniye sonra hızlanır o şekilde dibine kadar sürekli basarsan arabanın beyninede zarar vermiş olursun...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: online_629

    arkadaşım dibine kadar basıyosun gazı araba 1.2 saniye sonra albası gayet normal çünkü arabanın beyni algılıyo ve anca 1.2saniye sonra hızlanır o şekilde dibine kadar sürekli basarsan arabanın beyninede zarar vermiş olursun...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar meseleye teknik açıdan bakacak olursak bu gecikmenin yaşanmasının tek bir sebebi vardır; Turbo Lag...
    Peki nedi Turbo Lag?

    Egzoz gazı ile hareket kazanan turbo pervanesi belli bir basınçla motora hava göndermeye başlar. Fakat aracın motor devri her zaman aynı seviyede olmayacağı için gerekli hava ihtiyacıda azalıp artmaktadır. Ayağınızı vites değiştirmek için bile olsa gazdan çektiğinizde yada yavaşladığınızda gaz kelebeği kapanır ve turbo havayı motora yollayamadığından ters basınca maruz kalarak pervaneleri aniden yavaşlar. Özellikle şehir içi kullanımda bunun ne kadar sık gerçekleşebileceğini hepiniz tahmin edersiniz.

    Bir turbo pervanesi dakikada 80.000-150.000 hatta bazı modellerde 190.000 devir ile dönmektedir. Bu pervanenin gerekli çalışma devrine gelemediği durumlarda turbo performansından sözetmek söz konusu değildir. Hatta egzoz manifoldunda da geriye tepme meydana getireceği için motorun sağlıklı çalışmasındanda sözedilemez. Aniden gaz kelebeğinin kapanması ve kelebeğin tekrar açıldıktan sonra turbonun performans üretecek devire gelmesi için arada geçen süreye turbo lag denir. Turbo lag zamanı ne kadar kısa olursa o kadar çabuk yeniden hızlanabilirsiniz.


    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    arkadaşlar meseleye teknik açıdan bakacak olursak bu gecikmenin yaşanmasının tek bir sebebi vardır; Turbo Lag...
    Peki nedi Turbo Lag?

    Egzoz gazı ile hareket kazanan turbo pervanesi belli bir basınçla motora hava göndermeye başlar. Fakat aracın motor devri her zaman aynı seviyede olmayacağı için gerekli hava ihtiyacıda azalıp artmaktadır. Ayağınızı vites değiştirmek için bile olsa gazdan çektiğinizde yada yavaşladığınızda gaz kelebeği kapanır ve turbo havayı motora yollayamadığından ters basınca maruz kalarak pervaneleri aniden yavaşlar. Özellikle şehir içi kullanımda bunun ne kadar sık gerçekleşebileceğini hepiniz tahmin edersiniz.

    Bir turbo pervanesi dakikada 80.000-150.000 hatta bazı modellerde 190.000 devir ile dönmektedir. Bu pervanenin gerekli çalışma devrine gelemediği durumlarda turbo performansından sözetmek söz konusu değildir. Hatta egzoz manifoldunda da geriye tepme meydana getireceği için motorun sağlıklı çalışmasındanda sözedilemez. Aniden gaz kelebeğinin kapanması ve kelebeğin tekrar açıldıktan sonra turbonun performans üretecek devire gelmesi için arada geçen süreye turbo lag denir. Turbo lag zamanı ne kadar kısa olursa o kadar çabuk yeniden hızlanabilirsiniz.


    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Turbo lag diyecektim ama arkadaşı hiç bulandırmak istemedim.

    Kompresörlü TSI motorlarda turbo lag denilen olay yok. Ayrıca BMW'nin yeni nesil 3.5 lt çift turbolu motorunda da turbo lag ortadan kalkmış. TSI'larda kompresör alt devirlerde, turbonun varlık gösteremediği yerlerde çalışıyor, motor devrini almaya başlayınca da turbo faaliyete geçerek yüksek verim alınıyor. BMW de kompresör yerine daha ufak bir turbo kullanmayı tercih etmiş. Yüksek devirlerde ise büyük turbo var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Turbo lag diyecektim ama arkadaşı hiç bulandırmak istemedim.

    Kompresörlü TSI motorlarda turbo lag denilen olay yok. Ayrıca BMW'nin yeni nesil 3.5 lt çift turbolu motorunda da turbo lag ortadan kalkmış. TSI'larda kompresör alt devirlerde, turbonun varlık gösteremediği yerlerde çalışıyor, motor devrini almaya başlayınca da turbo faaliyete geçerek yüksek verim alınıyor. BMW de kompresör yerine daha ufak bir turbo kullanmayı tercih etmiş. Yüksek devirlerde ise büyük turbo var.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca Turbo Lag ı gidermenin en basit ve etkili yolu BOV yani Blow Off Valf tir.

    Blow off valf, turbo sisteminin motor hava girişine giden boru hattı üzerine bağlanmış ek bir hortumun ucuna takılır. Valfin arkasındaki hortum turbo hattına uzanmaktadır.
    Turbonun basınçlı hava gönderdiği hat üzerinde bulunan valf gaz kelebeğinin kapanması ile yükselen basıncı anlayarak gibi kademeli olarak açılarak içerideki yüksek basıncın tahliye olmasını sağlar. Bu sayede turbo pervaneleri ters basınca maruz kalmayarak yüksek süratle dönmeye devam edecektir. Gaz kelebeğinin tekrar açılması ile blow off valf kapanır. Bu sayede turbo lag zamanı oldukça kısalır buda sürekli yüksek performans için gerekli bir unsurdur. Ayrıca turbo sistemimizin ömrüde uzamış olur.

    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 28 Aralık 2007; 22:58:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Ayrıca Turbo Lag ı gidermenin en basit ve etkili yolu BOV yani Blow Off Valf tir.

    Blow off valf, turbo sisteminin motor hava girişine giden boru hattı üzerine bağlanmış ek bir hortumun ucuna takılır. Valfin arkasındaki hortum turbo hattına uzanmaktadır.
    Turbonun basınçlı hava gönderdiği hat üzerinde bulunan valf gaz kelebeğinin kapanması ile yükselen basıncı anlayarak gibi kademeli olarak açılarak içerideki yüksek basıncın tahliye olmasını sağlar. Bu sayede turbo pervaneleri ters basınca maruz kalmayarak yüksek süratle dönmeye devam edecektir. Gaz kelebeğinin tekrar açılması ile blow off valf kapanır. Bu sayede turbo lag zamanı oldukça kısalır buda sürekli yüksek performans için gerekli bir unsurdur. Ayrıca turbo sistemimizin ömrüde uzamış olur.

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    peki bu turbo lag normal mi bütün turbolu araçlar da olur mu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saner_ayakta

    peki bu turbo lag normal mi bütün turbolu araçlar da olur mu

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: saner_ayakta

    peki bu turbo lag normal mi bütün turbolu araçlar da olur mu



    blow off valf kullanılmayan, değişken geometrili yapıya sahip olmayan turbo motorlarda genellikle turbo lag vardır.

    çözümü yukarıda da belirttiğim gibi blow off valf tir. 250-350 ytl civarıdır. ama bu şekilde de bir sorun çıkarmaz.

    şimdilik gaza kademeli olarak basarsanız sorunsuz performans alırsınız.

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: saner_ayakta

    peki bu turbo lag normal mi bütün turbolu araçlar da olur mu



    blow off valf kullanılmayan, değişken geometrili yapıya sahip olmayan turbo motorlarda genellikle turbo lag vardır.

    çözümü yukarıda da belirttiğim gibi blow off valf tir. 250-350 ytl civarıdır. ama bu şekilde de bir sorun çıkarmaz.

    şimdilik gaza kademeli olarak basarsanız sorunsuz performans alırsınız.

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    volkwagenin sitesinde caddynin teknik özelliklerine baktım hava besleme değişgen geometrili turbo (VTG) diyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saner_ayakta

    volkwagenin sitesinde caddynin teknik özelliklerine baktım hava besleme değişgen geometrili turbo (VTG) diyo

    Alıntıları Göster
    değişken geometrili turbo sistemi turbo lag süresini kısaltır. yeni birçok araçta turbo sistemi değişken geometrilidir. ve çoğunda oldukça iyi sonuçlar verir. ama turbo lag ı tamamen ortadan kaldırmak BOV un işidir. ama tahminim BOV garantiyi bozar.


    kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    değişken geometrili turbo sistemi turbo lag süresini kısaltır. yeni birçok araçta turbo sistemi değişken geometrilidir. ve çoğunda oldukça iyi sonuçlar verir. ama turbo lag ı tamamen ortadan kaldırmak BOV un işidir. ama tahminim BOV garantiyi bozar.


    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    1,6 FSI passat var biz de. aniden basınca 1 saniye gibi gecikmeli olarak gücü hissediyosun. Hatta arki de dalga geçiyo, o kdr para verdiniz, neden sonra uyanıyo slaak fln diye :D:D:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balimsnet

    1,6 FSI passat var biz de. aniden basınca 1 saniye gibi gecikmeli olarak gücü hissediyosun. Hatta arki de dalga geçiyo, o kdr para verdiniz, neden sonra uyanıyo slaak fln diye :D:D:D

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: balimsnet

    1,6 FSI passat var biz de. aniden basınca 1 saniye gibi gecikmeli olarak gücü hissediyosun. Hatta arki de dalga geçiyo, o kdr para verdiniz, neden sonra uyanıyo slaak fln diye :D:D:D

    onlara inanmayın kıskanırlar kendilerinde olmayınca anlamazlar..




  • cadyy sınıfında tartışmasız bir numara dır. araç ekonomiyi ve gücü sağlamlığı vs vs sunuyor amacını aştırmaz boşuna olmayacak şeyleri denemeyin. gereken hızdan fazlasını sunmaktadır. gaza basınca yerden kesilmezki bu araba gücü bir anda tekerleklere verince olduğu yerde sayar ve yürüyen aksam zarar görür ayrıca kıç atma ön atmalara sebep olur. vw mühendisleri yapmış maşallah cadyy ye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    cadyy sınıfında tartışmasız bir numara dır. araç ekonomiyi ve gücü sağlamlığı vs vs sunuyor amacını aştırmaz boşuna olmayacak şeyleri denemeyin. gereken hızdan fazlasını sunmaktadır. gaza basınca yerden kesilmezki bu araba gücü bir anda tekerleklere verince olduğu yerde sayar ve yürüyen aksam zarar görür ayrıca kıç atma ön atmalara sebep olur. vw mühendisleri yapmış maşallah cadyy ye
    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    cadyy sınıfında tartışmasız bir numara dır. araç ekonomiyi ve gücü sağlamlığı vs vs sunuyor amacını aştırmaz boşuna olmayacak şeyleri denemeyin. gereken hızdan fazlasını sunmaktadır. gaza basınca yerden kesilmezki bu araba gücü bir anda tekerleklere verince olduğu yerde sayar ve yürüyen aksam zarar görür ayrıca kıç atma ön atmalara sebep olur. vw mühendisleri yapmış maşallah cadyy ye

    saol nazim abi kısaca şöylede diyebiliriz..böyle bu tarzdaki araçların içinde bir numara süren bilir zaten..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeNgİzHaN.

    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    cadyy sınıfında tartışmasız bir numara dır. araç ekonomiyi ve gücü sağlamlığı vs vs sunuyor amacını aştırmaz boşuna olmayacak şeyleri denemeyin. gereken hızdan fazlasını sunmaktadır. gaza basınca yerden kesilmezki bu araba gücü bir anda tekerleklere verince olduğu yerde sayar ve yürüyen aksam zarar görür ayrıca kıç atma ön atmalara sebep olur. vw mühendisleri yapmış maşallah cadyy ye

    saol nazim abi kısaca şöylede diyebiliriz..böyle bu tarzdaki araçların içinde bir numara süren bilir zaten..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CeNgİzHaN.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    cadyy sınıfında tartışmasız bir numara dır. araç ekonomiyi ve gücü sağlamlığı vs vs sunuyor amacını aştırmaz boşuna olmayacak şeyleri denemeyin. gereken hızdan fazlasını sunmaktadır. gaza basınca yerden kesilmezki bu araba gücü bir anda tekerleklere verince olduğu yerde sayar ve yürüyen aksam zarar görür ayrıca kıç atma ön atmalara sebep olur. vw mühendisleri yapmış maşallah cadyy ye

    saol nazim abi kısaca şöylede diyebiliriz..böyle bu tarzdaki araçların içinde bir numara süren bilir zaten..

    hem araç hemde söför kaliteli olunca ortaya değişik bişey çıkiyor yolculuk bir keyife dönüşüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    quote:

    Orjinalden alıntı: CeNgİzHaN.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    cadyy sınıfında tartışmasız bir numara dır. araç ekonomiyi ve gücü sağlamlığı vs vs sunuyor amacını aştırmaz boşuna olmayacak şeyleri denemeyin. gereken hızdan fazlasını sunmaktadır. gaza basınca yerden kesilmezki bu araba gücü bir anda tekerleklere verince olduğu yerde sayar ve yürüyen aksam zarar görür ayrıca kıç atma ön atmalara sebep olur. vw mühendisleri yapmış maşallah cadyy ye

    saol nazim abi kısaca şöylede diyebiliriz..böyle bu tarzdaki araçların içinde bir numara süren bilir zaten..

    hem araç hemde söför kaliteli olunca ortaya değişik bişey çıkiyor yolculuk bir keyife dönüşüyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53


    quote:

    Orjinalden alıntı: CeNgİzHaN.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    cadyy sınıfında tartışmasız bir numara dır. araç ekonomiyi ve gücü sağlamlığı vs vs sunuyor amacını aştırmaz boşuna olmayacak şeyleri denemeyin. gereken hızdan fazlasını sunmaktadır. gaza basınca yerden kesilmezki bu araba gücü bir anda tekerleklere verince olduğu yerde sayar ve yürüyen aksam zarar görür ayrıca kıç atma ön atmalara sebep olur. vw mühendisleri yapmış maşallah cadyy ye

    saol nazim abi kısaca şöylede diyebiliriz..böyle bu tarzdaki araçların içinde bir numara süren bilir zaten..

    hem araç hemde söför kaliteli olunca ortaya değişik bişey çıkiyor yolculuk bir keyife dönüşüyor

    AYNEN NAZIM ABİ 10 SAATLİK YOL HEMEN DÜŞÜYOR 5 SAATTE OH NE GÜSEL HEH




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.