aynen anahtar dönmüyo zaten dahada zorlarsan kırarsın anahtarı
Ya benim arkadas 307de de stop etti sanip tekrar marsa basti ciiirtt diye bir ses cikti. Yani sahin doganda bile engellenen sey 307 de engellenememis olamaz herhalde. Bizim 98 scenicte de basilabiliyordu marsa stop etmeden. Benim bildigim baya yeni araclarda var bu koruma. Mesela astra da ne ilk calistirmada fazla marsa basilabiliyor ne de sonra motor calisirken marsa basilabiliyor. Sadece anahtar donuyor ama hic bir sey olmuyor.
Bi de boyle bir durumda eger cok basilirsa mars motoru yanmaz mi cunku mars motorunun devri rolantiden bile dusuk diye duymustum. Yani mars motoru rolanti devrinde dondugunde yanabilir. TAbi belki de donmez disliler siyirir falan onu bilemem.
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
DOZİ17, BURDA, ARABA ÇALIŞMIŞKEN, YENİDEN MARŞA BASMAKTAN BAHSEDİLİYOR... SENİN EŞİNİN YAPTIĞI İSE, ARACI ÇALIŞTIRIRKEN MOTORUN ÇALIŞMASINA RAĞMEN ANAHTARI GEÇ BIRAKMAK.... İKİSİ ARASINDA ÇOK FARK VARDIR...
1. SİNDE: ARAÇ ÇALIŞIRKEN, KONTAĞI KAPATMADAN YENİDEN MARŞA BASMAK ŞAHİNLERDE VE DOĞANLARDA BİLE MÜMKÜN DEĞİLDİR... ÇOK ESKİ ARAÇLARDA OLABİLECEK BİR DURUMDUR... BİR KAÇ DEFAYLA BİŞEY OLMAZ. ANCAK HER DEFASINDA KÜÇÜK TE OLSA MUTLAKA HASAR OLUR... MARŞ VEYA VOLAN DİŞLİSİNDE KÜÇÜK DÖKÜLME VEYA DEFORMASTON OLUŞUR... BU OLAY ÇOK SIK TEKRARLANIRSA, SONUNDA BİR GÜN MARŞ BASMASINA RAĞMEN MOTORUN DÖNMEME DURUMU İLE KARŞI KARŞIYA KALINABİLİR...
2. SİNDE (MARŞ ANAHTARINI GEÇ BIRAKMA) İSE: MARŞ DİNAMOSU KÖMÜRLERİNİN VE KOLLEKTÖR BAKIRININ ERKEN BİTMESİ VE KISMEN AKÜNÜN ÖMRÜNÜN KISALMASI DIŞINDA BİR SORUN OLMAZ...
arkadaşlar bende bişey soracam. yeri değil burası ama yeni bi topic açmak istemedim. aracın kontağı çevrili haldeyken(adına ne denilir bilmiyorum.yani kontağı bir kez çevirince göstergede ışıklar falan yanıyorya) işte bu durumda arabayı uzun süre bırakmak araca zarar verir mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir. böyle bişey duymuştumda ne kadar doğru onu sormak istedim.
quote:
Orjinalden alıntı: _codelinker_
arkadaşlar bende bişey soracam. yeri değil burası ama yeni bi topic açmak istemedim. aracın kontağı çevrili haldeyken(adına ne denilir bilmiyorum.yani kontağı bir kez çevirince göstergede ışıklar falan yanıyorya) işte bu durumda arabayı uzun süre bırakmak araca zarar verir mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir. böyle bişey duymuştumda ne kadar doğru onu sormak istedim.
:)
eskiden olsa platin meme yapardı şimdi platin olmadığına göre ne meme yapar bilemiyorum :) akünün biteceği aşikar ama
ne garip şeyler merak ediyorsunuz yaw
BERK984, EĞER DEDİĞİN GİBİYSE, (BEN PEJOLARI BİLMİYORUM AMA ŞAHSİ FİKRİM OLMASI GEREKTİĞİ YÖNÜNDE) PEUGEOTUN BİR BİLDİĞİ VARDIR HERHALDE ÇİFT MARŞ KORUMASININ NEDEN BULUNMADIĞI KONUSUNDA... KULLANDIĞIM İÇİN KESİN OLARAK; DOĞAN (1995), KARTAL (1994), SİENA (1999), FOCUS (2000), FABİA (2004), ROVER (1995) DA KESİNLİKLE VAR BU KORUMA...
MARŞA UZUN BASMAKLA MARŞ MOTORU YANMAZ. ÇÜNKÜ, MARŞ DİŞLİSİNİN GÖREVİ, MOTOR ÇALIŞINCAYA KADAR VOLAN DİŞLİSİNİ ÇEVİRMEKTİR. ARAÇ ÇALIŞINCA (VOLANIN DÖNÜŞ DEVRİ, MARŞ DİŞİLİSİNİN DÖNÜŞ DEVRİNDEN FAZLA OLDUĞU ANDA) MARŞ DİŞLİSİ OTOMATİK OLARAK VOLANDAN KURTULUR. VE MARŞA BASILMAYA DEVAM EDİLİYORSA BOŞ OLARAK DÖNMEYE DEVAM EDER...
quote:
Orjinalden alıntı: berk984 Ya benim arkadas 307de de stop etti sanip tekrar marsa basti ciiirtt diye bir ses cikti. Yani sahin doganda bile engellenen sey 307 de engellenememis olamaz herhalde. Bizim 98 scenicte de basilabiliyordu marsa stop etmeden. Benim bildigim baya yeni araclarda var bu koruma. Mesela astra da ne ilk calistirmada fazla marsa basilabiliyor ne de sonra motor calisirken marsa basilabiliyor. Sadece anahtar donuyor ama hic bir sey olmuyor.
Bi de boyle bir durumda eger cok basilirsa mars motoru yanmaz mi cunku mars motorunun devri rolantiden bile dusuk diye duymustum. Yani mars motoru rolanti devrinde dondugunde yanabilir. TAbi belki de donmez disliler siyirir falan onu bilemem.
sağol dostum. aklımda yoktu böyle bi soru. bu topiği görünce aklıma geldi. öylesine küçük bi merak. kusura bakmazsın artık rahatsız ettik.
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
quote:
Orjinalden alıntı: _codelinker_
arkadaşlar bende bişey soracam. yeri değil burası ama yeni bi topic açmak istemedim. aracın kontağı çevrili haldeyken(adına ne denilir bilmiyorum.yani kontağı bir kez çevirince göstergede ışıklar falan yanıyorya) işte bu durumda arabayı uzun süre bırakmak araca zarar verir mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir. böyle bişey duymuştumda ne kadar doğru onu sormak istedim.
:)
eskiden olsa platin meme yapardı şimdi platin olmadığına göre ne meme yapar bilemiyorum :) akünün biteceği aşikar ama
ne garip şeyler merak ediyorsunuz yaw
insanın içini kötü eden bi can çekişme sesi gelmesiyle el anahtardan irkilir ve motorun neden bu kadar sessiz çalıştığına isyan edilerek, hasar olmaması için dua edilir bide çalışan arabada marşa basma durumu genelde araçta çoluk çocuk varken yani karambol anlarında olur, cırcır öten veletlerin ensesine bi tane yapıştırası gelir insanın
ANAHTARIN BU KONUMDA TUTULMASI GEREKSİZDİR... KONTAK CERYANIYLA ÇALIŞTIRILMASI GEREKLİ ALETLER (TEYP, OTO SÜPÜRGESİ, VS.) İÇİN KONTAKTA BAŞKA BİR KADEME VARDIR... ANAHTAR KONTAĞA TAKILDIKTAN SONRA, 1 KADEME ÇEVRİLDİĞİNDE BU BÖLÜME GELİR... VE KONTAK CERYANI ELDE EDİLİR (GÖSTERGE IŞIKLARI YANMADAN)... ARAÇ ÇALIŞTIRILMAYACAKSA 2. KADEMEYE GEÇMEK GEREKSİZDİR....
arkadaşlar bende bişey soracam. yeri değil burası ama yeni bi topic açmak istemedim. aracın kontağı çevrili haldeyken(adına ne denilir bilmiyorum.yani kontağı bir kez çevirince göstergede ışıklar falan yanıyorya) işte bu durumda arabayı uzun süre bırakmak araca zarar verir mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir. böyle bişey duymuştumda ne kadar doğru onu sormak istedim.
marş motorunun solda altta açık olan kısmında,açık olan kısmın sağ tarafındaki zor görünen pinyon dişli sen marşa bastığında ileri açık kısma çıkar,volanı döndürür motor çalışmaya başlar.sonra hemen geri gelir.eğer volan dönüyorken yani motor çalışıyorken basarsan o ileri çıkar volanın devrinden çok farklı olduğu için dişlinin dişleri yenir,ve ömründen çok büyük kısalma olur.volanda o oranda büyük hasar oluşmaz.
aman dikkat..
yalnız bazı araçlarda kontak anahtarını 2.kademeye getirmeden camları açamazsın (bkz. toyota)
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
ANAHTARIN BU KONUMDA TUTULMASI GEREKSİZDİR... KONTAK CERYANIYLA ÇALIŞTIRILMASI GEREKLİ ALETLER (TEYP, OTO SÜPÜRGESİ, VS.) İÇİN KONTAKTA BAŞKA BİR KADEME VARDIR... ANAHTAR KONTAĞA TAKILDIKTAN SONRA, 1 KADEME ÇEVRİLDİĞİNDE BU BÖLÜME GELİR... VE KONTAK CERYANI ELDE EDİLİR (GÖSTERGE IŞIKLARI YANMADAN)... ARAÇ ÇALIŞTIRILMAYACAKSA 2. KADEMEYE GEÇMEK GEREKSİZDİR....
arkadaşlar bende bişey soracam. yeri değil burası ama yeni bi topic açmak istemedim. aracın kontağı çevrili haldeyken(adına ne denilir bilmiyorum.yani kontağı bir kez çevirince göstergede ışıklar falan yanıyorya) işte bu durumda arabayı uzun süre bırakmak araca zarar verir mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir. böyle bişey duymuştumda ne kadar doğru onu sormak istedim.
yalnız bazı araçlarda kontak anahtarını 2.kademeye getirmeden camları açamazsın (bkz. toyota)
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
ANAHTARIN BU KONUMDA TUTULMASI GEREKSİZDİR... KONTAK CERYANIYLA ÇALIŞTIRILMASI GEREKLİ ALETLER (TEYP, OTO SÜPÜRGESİ, VS.) İÇİN KONTAKTA BAŞKA BİR KADEME VARDIR... ANAHTAR KONTAĞA TAKILDIKTAN SONRA, 1 KADEME ÇEVRİLDİĞİNDE BU BÖLÜME GELİR... VE KONTAK CERYANI ELDE EDİLİR (GÖSTERGE IŞIKLARI YANMADAN)... ARAÇ ÇALIŞTIRILMAYACAKSA 2. KADEMEYE GEÇMEK GEREKSİZDİR....
arkadaşlar bende bişey soracam. yeri değil burası ama yeni bi topic açmak istemedim. aracın kontağı çevrili haldeyken(adına ne denilir bilmiyorum.yani kontağı bir kez çevirince göstergede ışıklar falan yanıyorya) işte bu durumda arabayı uzun süre bırakmak araca zarar verir mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir. böyle bişey duymuştumda ne kadar doğru onu sormak istedim.
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
BERK984, EĞER DEDİĞİN GİBİYSE, (BEN PEJOLARI BİLMİYORUM AMA ŞAHSİ FİKRİM OLMASI GEREKTİĞİ YÖNÜNDE) PEUGEOTUN BİR BİLDİĞİ VARDIR HERHALDE ÇİFT MARŞ KORUMASININ NEDEN BULUNMADIĞI KONUSUNDA... KULLANDIĞIM İÇİN KESİN OLARAK; DOĞAN (1995), KARTAL (1994), SİENA (1999), FOCUS (2000), FABİA (2004), ROVER (1995) DA KESİNLİKLE VAR BU KORUMA...
Benim Honda da Pejo gibi çalışır halde tekrar marş basmaya izin veriyor. Aracın sessizliğine alışıncaya kadar 2-3 sefer ben de yapmıştım
Ben de yaptım maalesef. İçini burkan bir gırç sesi geliyor.
Sonrasında da o anda kafanı dağıtan şey neyse o şey hakkında sevgi(!) dolu cümleler sarfediyorsun.
hem anahtarı yuvaya sokmadan camları acabiliyosun hemde (ne yazıkki) araba cal's'r haldeyken tekrar marsa basabiliyosun...
bence önemli olan hangi arabada olup olmadıgı diil, tum arabalarda zararlı oldugudur...
Valla peugeot test arabasiydi hatta adam da baya bi uzuldu ya araba calisio falan yapti. O yuzden cok net hatirliyorum.
Aciklamalar icin sagol ama aklima takilan bisi var. mars dislisi otomatik olarak volandan kurtulur demisin. Bazi araclar da(benim astra da olmuyor) motor calistiktan sonra marsa basmaya devam edince ciiiirt diye bir ses gelio. Bu dislilerin surtme sesi degil mi? Senin dedigin otomatik kurtulma olayi da yeni arabalar icin mi gecerli sadece. Yoksa yine saydigin arabalar icin gecerli mi bu da?
Bu arada astranin kitapciginda bu korumanin oldugunu okuyunca gidip denemistim calisirken anahtari cevirdim hic bise olmadi. Sevinmistim vayy bea adamlar yapmis diye ama 94 kartal da bile varsa bosa sevinmisim
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
BERK984, EĞER DEDİĞİN GİBİYSE, (BEN PEJOLARI BİLMİYORUM AMA ŞAHSİ FİKRİM OLMASI GEREKTİĞİ YÖNÜNDE) PEUGEOTUN BİR BİLDİĞİ VARDIR HERHALDE ÇİFT MARŞ KORUMASININ NEDEN BULUNMADIĞI KONUSUNDA... KULLANDIĞIM İÇİN KESİN OLARAK; DOĞAN (1995), KARTAL (1994), SİENA (1999), FOCUS (2000), FABİA (2004), ROVER (1995) DA KESİNLİKLE VAR BU KORUMA...
MARŞA UZUN BASMAKLA MARŞ MOTORU YANMAZ. ÇÜNKÜ, MARŞ DİŞLİSİNİN GÖREVİ, MOTOR ÇALIŞINCAYA KADAR VOLAN DİŞLİSİNİ ÇEVİRMEKTİR. ARAÇ ÇALIŞINCA (VOLANIN DÖNÜŞ DEVRİ, MARŞ DİŞİLİSİNİN DÖNÜŞ DEVRİNDEN FAZLA OLDUĞU ANDA) MARŞ DİŞLİSİ OTOMATİK OLARAK VOLANDAN KURTULUR. VE MARŞA BASILMAYA DEVAM EDİLİYORSA BOŞ OLARAK DÖNMEYE DEVAM EDER...
eğer siz araba çalırken marşa başarsanız, emre beyin vermiş olduğu resimdeki üstte duran parça manyetik kavramadır bu marş morurunun dişlisini ileri iter ve volan dişlisine sürter .Devirleri farklı olduğu için çıkmaktadır bu ses ve dişli için verebileceğiniz en büyük zarar bundan başka bir şey olamaz.Belki gözle görülemez ama mikroskopik kırılmalar oluşur ve ileride mutlaka bir zararı çıkar.Ama kısa süreli kullanıldığı için bu hasarlar hissedilemez.Aynı hasarı şanzıman dişlisine verseniz ,herkez bunu bir şekilde hisseder , sesi değişir geçişler farklılaşır. Tekrar etmekte yarar var , bu marş motoru dişlisi belki de volan dişliside dahil zarar veren bir işlem ve hatadır.Zaten kimse zevk olsun diye böyle birşey yapmaz , genelde dikkatinizin dağıldığı anlarda olmaktadır.Birçok araçta buna meyil vermemek için koruma olduğunu roverci belirtmiş, ancak koruma var mı yok mu diye bile sakın denemeyin.
Birde marş motoru konusu açıldığı için söyleyeyim.Uzun süre kesintisiz marşa basmak da zararlıdır.Buda marş motorunda ısınma ,kömürlerinde bitme ,kolektörlerde ısınma sonucu motor zamamen yanabilir.Burada yanma tabiri bobin tellerinin kısa devre veya aşırı ısınma sonucu erimesidir.bir tel bile kopsa tüm bobin devre dışı kaldığı için motor yanmış deyimi kullanılır.Aslında tamiri mümkündür.Ancak bu devirde kimse uğraşmıyor artık .Devrimiz maalesef komple değiştir at devri oldu
quote:
Orjinalden alıntı: berk984
Valla peugeot test arabasiydi hatta adam da baya bi uzuldu ya araba calisio falan yapti. O yuzden cok net hatirliyorum.
Aciklamalar icin sagol ama aklima takilan bisi var. mars dislisi otomatik olarak volandan kurtulur demisin. Bazi araclar da(benim astra da olmuyor) motor calistiktan sonra marsa basmaya devam edince ciiiirt diye bir ses gelio. Bu dislilerin surtme sesi degil mi? Senin dedigin otomatik kurtulma olayi da yeni arabalar icin mi gecerli sadece. Yoksa yine saydigin arabalar icin gecerli mi bu da?
Bu arada astranin kitapciginda bu korumanin oldugunu okuyunca gidip denemistim calisirken anahtari cevirdim hic bise olmadi. Sevinmistim vayy bea adamlar yapmis diye ama 94 kartal da bile varsa bosa sevinmisim
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
BERK984, EĞER DEDİĞİN GİBİYSE, (BEN PEJOLARI BİLMİYORUM AMA ŞAHSİ FİKRİM OLMASI GEREKTİĞİ YÖNÜNDE) PEUGEOTUN BİR BİLDİĞİ VARDIR HERHALDE ÇİFT MARŞ KORUMASININ NEDEN BULUNMADIĞI KONUSUNDA... KULLANDIĞIM İÇİN KESİN OLARAK; DOĞAN (1995), KARTAL (1994), SİENA (1999), FOCUS (2000), FABİA (2004), ROVER (1995) DA KESİNLİKLE VAR BU KORUMA...
MARŞA UZUN BASMAKLA MARŞ MOTORU YANMAZ. ÇÜNKÜ, MARŞ DİŞLİSİNİN GÖREVİ, MOTOR ÇALIŞINCAYA KADAR VOLAN DİŞLİSİNİ ÇEVİRMEKTİR. ARAÇ ÇALIŞINCA (VOLANIN DÖNÜŞ DEVRİ, MARŞ DİŞİLİSİNİN DÖNÜŞ DEVRİNDEN FAZLA OLDUĞU ANDA) MARŞ DİŞLİSİ OTOMATİK OLARAK VOLANDAN KURTULUR. VE MARŞA BASILMAYA DEVAM EDİLİYORSA BOŞ OLARAK DÖNMEYE DEVAM EDER...
yaw benim kafa karıştı ben bizim 93 corollada bu işi en az 6 defa yapmışımdır, mesela daha geçen ay oldu annemleri arabada beklerken bagaja bişi konması gerekti indim yardımcı oldum arabaya binince arabanın çalıştığını unuttum tak iğrennçç ses bana bu en az 6 kez olmuştur ama bizim moruk hala gık demiyor bende önemli bi zararı yok yaw
I LOVE TOYOTA
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
Birde marş motoru konusu açıldığı için söyleyeyim.Uzun süre kesintisiz marşa basmak da zararlıdır.Buda marş motorunda ısınma ,kömürlerinde bitme ,kolektörlerde ısınma sonucu motor zamamen yanabilir.Burada yanma tabiri bobin tellerinin kısa devre veya aşırı ısınma sonucu erimesidir.bir tel bile kopsa tüm bobin devre dışı kaldığı için motor yanmış deyimi kullanılır.Aslında tamiri mümkündür.Ancak bu devirde kimse uğraşmıyor artık .Devrimiz maalesef komple değiştir at devri oldu
bir de bu çok önemli,anahtar kontaktayken çevirdiğinizde mümkün mertebe hemen bırakmaya çalışın,yoksa yine aynı şekilde araç çalışıyorken kontak çevirmenin verdiği etkiler sözkonusu olabilir.
arkadaşlar elimin altında marş motoru ile ilgili bir video vardı,nasıl çalıştığını merak edenler için upload ettim..
yalnız bazı araçlarda kontak anahtarını 2.kademeye getirmeden camları açamazsın (bkz. toyota)
quote:
Orjinalden alıntı: roverci
ANAHTARIN BU KONUMDA TUTULMASI GEREKSİZDİR... KONTAK CERYANIYLA ÇALIŞTIRILMASI GEREKLİ ALETLER (TEYP, OTO SÜPÜRGESİ, VS.) İÇİN KONTAKTA BAŞKA BİR KADEME VARDIR... ANAHTAR KONTAĞA TAKILDIKTAN SONRA, 1 KADEME ÇEVRİLDİĞİNDE BU BÖLÜME GELİR... VE KONTAK CERYANI ELDE EDİLİR (GÖSTERGE IŞIKLARI YANMADAN)... ARAÇ ÇALIŞTIRILMAYACAKSA 2. KADEMEYE GEÇMEK GEREKSİZDİR....
arkadaşlar bende bişey soracam. yeri değil burası ama yeni bi topic açmak istemedim. aracın kontağı çevrili haldeyken(adına ne denilir bilmiyorum.yani kontağı bir kez çevirince göstergede ışıklar falan yanıyorya) işte bu durumda arabayı uzun süre bırakmak araca zarar verir mi? umarım derdimi anlatabilmişimdir. böyle bişey duymuştumda ne kadar doğru onu sormak istedim.