Şimdi Ara

Çamaşır Makinesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
4
Favori
4.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu içerisindeki tartışma mesajlarını sildim. Gerekli işlemler yapılmıştır.
    Ayrıca konu başlığını revize ettim konu sahibi arkadaşım değiştirmeyiniz lütfen.
    3 ayrı markayı birden yazıp hepsinin birden yağ lekesi bıraktığına dair bir genelleme yapmışsınız ki ortada bunu ispat edecek bir rapor yok. Bireysel kullandığınız AEG makineye dair yaşadığınız sıkıntıya istinaden bildiğim kadarıyla mücadeleniz devam ediyor bu nedenle sadece AEG markasını bıraktım. Kaldı ki siz davanızı kazandığınızda dahi bunun bir genel problem olduğu ispatı olmayacak sadece sizin ürününüzün arızalı olduğu resmi olarak belgelenecektir bu nedenle başlıktaki genelleme ifadesini değiştirdim.

    Yerli/Yabancı konusunda ben de müsaade ederseniz 1-2 cümle kurmak isterim. Global diye isimlendirilen yeni dünyamızda elektrikli/elektronik ev eşyaları Maalesef artık sarf malzeme kıvamına gelmiş durumdalar. Yeni üretim tüm ürünlerin özellikleri yüksek ancak kalitesi düşüktür (eski üretimlere kıyasla) buradaki kıstasımız eğer 1980 li yıllarda alıp 20 yıl boyunca sorunsuz kullandığımız çamaşır makinesi buzdolabı vs ise artık o üretimlerin olmadığını, devlet dahi kanunlarla belirleyerek bir üretime en fazla 10 yıl kullanım ömrü verileceğini ortaya koymuşken firmaların zaten 10 yıllar boyunca dayanacak üretim yapmaları çok da beklenemez.
    Televizyon bölümünde çok yorum yaparım oradaki arkadaşlara da hep aynı cümleyi yazarım, 'alacağınız televizyonu 5 yıldan fazla kullanamazsınız, ürün sağlam kalsa dahi teknolojisi sizin onu kullanmanıza izin vermeyecektir'' derim her zaman. Çamaşır makinesi için bu cümle tam anlamıyla gerçek olmasa da, bu ürün gurubunda da saç kalınlığı sac kalitesi motor kalitesi gibi unsurlar nedeniyle evladiyelik mantıkla üretilmediği tam anlamıyla bir gerçektir. Yani yüksek özellik düşük kalite artık yeni dünyanın bir parçasıdır. Şimdi bu bilgiler ışığında yıllardır savunduğum ''artık yeri yabancı farkı kalmamıştır'' cümlemi burada da tekrar ediyorum. Bu işin hem üretim hem yönetim hem servis tarafında içini çok çok iyi bilirim. onlarca marka yüzlerce/binlerce üretim gördüm ama hiç birisinde (istisna bazı üretimler hariç) birbirlerinden zerre kadar fark görmedim. Bu anlamda Beko/Arçelik/Vestel/Regal/Seg/Altus/Grundig/Fınlux/Seg/Vestfrost/Windsor/Profilo/Siemens/Bosch vs vs vs vs buraya yazmaya kalksam 100 tane markada kullanılan konponent ve ekipmanların %98 oranında AYNI olduğu konusunda hiç kimsenin şüphesi olmasın diyorum.
    Müthiş bir yerli düşmanlığı yapılan ülkemizde yabancı markaların estirdiği tüketici terörünü neden kimse görmek istemez anlamış değilim. VESTEL gibi müşteri yönetimi konusunda ihtisas yapmış onlarca KALDER ödülü almış bir firma neden düşman ilan edilir anlamış değilim. Girin şikayetvar sitelerine ve yerli yabancı kıyaslaması yapın, bakın yerli üretimlerde görülen arızalar ile yabancı üretimlerde görülen arıza oranlarına. Aynı zamanda yine aynı yerli ve yabancı olarak bu sefer teşekkür oranlarını inceleyin. Bakınız bakalım o yere göğe sığdırılamayan yabancı markaların temsilcileri Yurdum insanına neleri reva görmüş, buna paralel yerli firmaların tüketicilerin yaşadığı sıkıntıları gidermek, sorunu çözmek haricinde yaşanan şikayeti teşekküre çevirmek için nasıl bir mücadele içerisine giriyorlar. Yiğidi öldürün ama hakkını yemeyin arkadaşlar. Yılların ARÇELİK firmasını burada kimseye ezdirmem kusura bakmayınız. 60 Yıl gibi bir süre bu ülke insanına 20 yıl bozulmayan buzdolabı satan ARÇELİK gibi bir firmanın burada yerden yere vurulması ve kimsenin sesini çıkartmaması ise ayrı bir acıdır.
    BOSCH markasına dizilen övgülere bakıyorum sonra da şikayetvardaki dosya sayısına bakıyorum bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diyorum ister istemez.

    Arkadaşlar ortada bir değişiklik var haklısınız. Eski kalite üretimler yok. Ama bunun yerli yabancı ile alakası yok, Klima bölümünde bir arkadaşla da aynı sohbeti yaparken önce itiraz etmesine rağmen sonra kabul etti. Mitsubishi klimalar dahi eski üretim kalitesinde değil. Bu gün halen klima sektöründe zirvedemidir? bence tartışmasız öyledir. ama bundan 10 yıl önceki üretimde kullandığı kondanserin aynısını mı kullanıyor? hayır bunu herkes biliyor. Peki 10 yıl önceki sac kalınlığı ile şimdiki aynımdır? hayır değildir. Sonuçta global dünyaya, dünya devleri dahi ayak uydurmuş mu? tabi ki uydurmuş o zaman bu işin yerlisi yabancısı kalmamış demektir arkadaşlar.

    Hakem heyeti yoğunluğunun sebebi de bu dur.
    Bilinçsiz kullanıcılar, çamaşır makinesinde spor ayakkabılarını yıkayanlar, bulaşık makinesinde ısrarla sirke kullananlar, tabletini yere düşürüp panelini kırık garantiye sokmayan servisi veya üretici firmayı şikayet edenler, camsil sıkıp tv panelini bozanlar dahi hakem heyetlerine akın akın başvurduğu için bu heyetin iş yükünün altında ezilmesi kadar doğal bir durum da yoktur diye düşünüyorum.
    Ben polyannacılık oynamak istemem arkadaşlar ama sizler de Ülkemiz ile ilgili her şeye böyle kara senaryolarla bakmayınız lütfen. Dünyanın geldiği hal ortada.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • pruventa kullanıcısına yanıt
    1- Zaten yapılan/yapılmış işlemler
    2- Gurupları da ürettikleri markaları da iyi bilirim lakin siz tek bir maka kullanıcısı durumundasınız, hem markaya hem de guruba genelleme yapamayız. Sizin mantıkla yaklaşırsak bütün üretimler birbirinin aynısı o zaman tüm markaları başlığa yazmak lazım.
    3- Kimse size firma adamısınız demedi, Probleminiz doğrultusunda resmi işlemleriniz devam ediyor, Elbette sonuçları da buraya aktaracaksınız, kaldı ki marka ile ilgili yaşadığınız sorunları elbette yazmalısınız, Buna kimse engel olmuyor.
    4- Firma yanlısı olmamakla birlikte Firma düşmanı da olmayan bir forumdur burası. Önemli olan, Ne yaşanıyorsa saf haliyle onu buraya aktarmaktır, Sizin AEG marka çamaşır makinenizde sorun çıktı, AEG ile birlikte başka markalar da üreten bütün gurubu kötü ilan edemeyeceğiniz yönünde müdahalelerimiz olmakla birlikte, Resmi olarak ispat edilen tüm negatif unsurların burada yayınlanması konusunda da marka model firma ayırımı yapmamaktayız. Firma yanlısı olsaydık bu forumda açılan sizinki de dahil bütün negatif unsur içerikli konuları silerdik. Biz sadece, olması gerekenin olması gerektiği kadar aktarılması taraftarıyız. Sizin yaşadığınız sorun ile ilgili en ufak bir sansür uygulamamız var mı? Yok. Sadece tek bir düzeltme yaptım onun da sebebini açıklamıştım.




  • pruventa kullanıcısına yanıt
    Orjinal olmayn kazan olduğunu nasıl anladınız hocam ? Birde şuan sorun devam ediyormu ?
  • pruventa kullanıcısına yanıt
    Ahh be hocam, çok geçmiş olsun. AEG' nin bu kadar duyarsız olmasına inanamıyorum.
  • Yazlığa electrolux marka bulaşık ve çamaşır makinesi aldım. Umarım benzer sorunlarım olmaz. Geçmiş olsun size de. Umarım hakem heyeti en kısa sürede lehinize karar verir.
  • Öncelikle geçmiş olsun biraz gecikmelide olsa sorununuzu çözmenize sevindim forumda daha önce aeg ve electrolux markalarının servislerinin yetersiz olduğunu kullanıcılara sorun yaşattıkları üzerine defalarca paylaşımda bulundum hatta forumdan başka birisinin makinesinin paneli alev almıştı oda sizin gibi uğraşmıştı.Bu forumda sürekli makine değişip hangi makineyi kullandıysa onu şiddetle tavsiye edip insanlara nara atanlar var geçen seneye kadar bosch siemens grubunu övenler şuan o markaların ürünlerini karalayıp şiddetle aeg ürünlerini över vaziyetteler görsünler gerçek yüzünü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 26 Haziran 2016; 15:33:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    Öncelikle geçmiş olsun biraz gecikmelide olsa sorununuzu çözmenize sevindim forumda daha önce aeg ve electrolux markalarının servislerinin yetersiz olduğunu kullanıcılara sorun yaşattıkları üzerine defalarca paylaşımda bulundum hatta forumdan başka birisinin makinesinin paneli alev almıştı oda sizin gibi uğraşmıştı.Bu forumda sürekli makine değişip hangi makineyi kullandıysa onu şiddetle tavsiye edip insanlara nara atanlar var geçen seneye kadar bosch siemens grubunu övenler şuan o markaların ürünlerini karalayıp şiddetle aeg ürünlerini över vaziyetteler görsünler gerçek yüzünü.

    kesinlikle katiliyorum, suan bi aeg & elektrolux furyasi var forumda, bu servis kalitesi ile yakinda bozulan makinelere servisten gelen kullanici hatası cevaplarinda ya da garantisi biten urunlere yeni makine parasi tamir ucreti istendiginde bakalim ne gümbürtüler kopacak forumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende yaklaşık 2 sene kadar önce aldığım bulaşık makinem için mücadeleye yarın başlıyorum .Bulaşık makinemiz her 3-5 yıkamada bir tüm ışıkları yanıyor ve makibe duruyor. servisi çağırdık bir sıkıntı bulamadılar ve kart değişmişti. Problem düzelmediği gibi artık bulaşıklarda temiz yıkanmamaya başladı.
    Haziran 2014 tarihli garanti belgesi yönetmeliğinde verilen hakkımı kullanıcam. Bu hakta garanti süresi içerisinde aynı arıza tekrarı halinde tüketiciye para iadesi,değişim veya onarım hakkı var.
    Bu arada 175 tüketici hattını arayıp bu konuyu sorduğunuzda ürün değişimi 4 kere aynı yıl veya 6 kere garanti süresi içerisinde arıza olması halinde değiştirebilirsiniz derler.
    Yeni yönetmelikten veya durumdan bahsettiğinizde size yardımcı olmak yerine firmalara yönelik cevap veriyorlar. Farklı zamanlarda farklı kişiler ile görüştüm.
    Sakın bu hatta verilen bilgilere inanmayın.




  • Bendeki AEG 75270FL Modeli çamaşır makinasıda EH0 hatası vermeye başladı. Kendi kendine düzeliyor ama hata verincede uğraşdur. Garantisi cihazı ilk aldığımda 2020 yılına kadar uzatmıştım. Arıza için direk kuran servisimi aramalı yoksa AEG MH ile görüşüp onlarınmı servis yönlendirmesi yapması iyi olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Extralarge

    Bendeki AEG 75270FL Modeli çamaşır makinasıda EH0 hatası vermeye başladı. Kendi kendine düzeliyor ama hata verincede uğraşdur. Garantisi cihazı ilk aldığımda 2020 yılına kadar uzatmıştım. Arıza için direk kuran servisimi aramalı yoksa AEG MH ile görüşüp onlarınmı servis yönlendirmesi yapması iyi olur ?

    EH0 arıza değil, düşük voltaj uyarısı. Voltajınız 180V civarının altına düşüyor olmalı. Elektrik şirketine şikayet yazarak düzelttirebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • candogan62 C kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam, makinayı zaten sizin sayenizde almıştım Bende internetten baktığımda voltajla ilgili birşeyler okumuştum, dedim herhalde cihazın anakartında sorun var. Elektrik hattını arıza verince ölçeyim bakalım kaç volt geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Extralarge

    Teşekkür ederim hocam, makinayı zaten sizin sayenizde almıştım Bende internetten baktığımda voltajla ilgili birşeyler okumuştum, dedim herhalde cihazın anakartında sorun var. Elektrik hattını arıza verince ölçeyim bakalım kaç volt geliyor.



    Arıza koduna geçtiğinde kontrol ettiğinizde muhtemelen düşük voltaj okursunuz. Kartta sorun olacağını sanmıyorum. Konu sahibi kişiye de yardımcı olmak isterdim ama kendisi yardım istemek yerine hakaret etmeyi tercih etmiş. Bu yüzden konu hakkında yorum yapmayacağım. Sık sık makine degistiriyorum diye sallayan üyelere de peşinen yazayım, annemdeki AEG 88489 4 yılını doldurmak üzere ve harika durumda tıkır tıkır çalışıyor. Hani ben her sene değiştirip onu övermişim ya. İyi ki bir Gorenje aldık denedik, bilsem paylaşmazdım. Zaten böyle pis niyetli insanları görünce forumda bir şey paylaşasım gelmiyor. Eskiden çok daha düzgün bir ortam vardı şu forumda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • candogan62 C kullanıcısına yanıt
    Hocam PM attım ama sanırım görmediniz.

    Yazlık için 800-1000 TL civarına çamaşır makinası ve 1200-1400 TL civarına buzdolabı (60-65 cm genişlik) arıyorum. Çamaşır makinasında Siemens WM10K202TR 1.085 TL' ye peşin fiyat verdiler. Ne dersiniz bu fiyat iyimidir veya tavsiye edeceğiniz ürünler nelerdir hocam ? Buzdolabı ve çamaşır makinası için tavsiyeleriniz nelerdir ?

    Teeşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Extralarge -- 27 Haziran 2016; 15:09:58 >
  • Bazı insanlara bunu anlatamıyorsun kendi makinesi sağlam diye geri kalan umurunda değil hele küçük bir şehirde yaşıyor olsaydınız külliyen yanmıştınız.
  • pruventa kullanıcısına yanıt
    Hocam her zaman servis ağı yaygın marka almanızda fayda var arçeliğe o kadar çamur atıyorlar adamlar yeri geliyor garantisi bitmiş ürünü bile tamir edebiliyorlar ücretsiz yada yenisiyle değiştiren bile gördüm.
  • pruventa kullanıcısına yanıt
    Yerli üretim wat24460tr modelini kullanıyoruz 1 yıl olacak nerdeyse memnunuz gayet bosch'un üst modellerine fazladan para vermeyin derim.
  • @pruventa @pruventa

    Konuyu başından beri takip ediyorum ikiniz de aeg öneren kişilere Ateş püskürmüşsünüz. Bu konunun(servis) marka ile alakası yok ülke ile alakası var. zira her kanunun tıkır tıkır işlediği bir ülkede yaşamıyoruz. Ben bsh servisinin sıkmada gövdeye takır takır çarpan kart kutusuna çamaşır tambura çarpıyor normal dediğini de gördüm, 40 liralık parçaya 80 lira montaj ücreti isteyen Arçelik servisini de gördüm. Servisin yaygın olması sadece parçanın elinize çabuk ulaşmasını sağlıyor. Sorunun hızlı ve ücretsiz çözülmesini değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K-E-N-A-N -- 30 Haziran 2016; 22:51:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    Bazı insanlara bunu anlatamıyorsun kendi makinesi sağlam diye geri kalan umurunda değil hele küçük bir şehirde yaşıyor olsaydınız külliyen yanmıştınız.

    Bu kanıya nereden vardınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • candogan62 C kullanıcısına yanıt
    Aeg marka buzdolabımız arıza yaptığında izmir gibi büyük bir şehirde yaşamama rağmen 1 hafta da servis eve zor geldi küçük şehirler hakkında tahmin yürütmek zor olmasa gerek servis ağı bile adam akıllı olmayan firmayı körü körüne savunmak neyin mantığıdır anlamış değilim.
  • Ben ilk cümleden bahsettim. Benim öne çıkarmam değil, aksine sizin sürekli karalamanız daha çok dikkat çekiyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.