Şimdi Ara

Captiva 2013 2.0 Marş Otomatiği Arızası ve Rolanti yüksek devir çalışması hk.(Elektrik Tesisatı)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
7.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Değerli Forum Kullanıcıları,

    Öncelikle bu paylaşım mevcut arızayı yaşanmış veya yaşayacak kullanıcılar için Emsal teşkil etmesi ve çözüm yollara için yardımcı olması açısından hazırlanmıştır. Yaklaşık 3 ay boyunca gerek Türkiye gerek Avrupa'daki forumları araştırmama rağmen bu konuyla ilgili ne bir örnek ne de bir çözüm yolu bulabildim umarım kullanıcılara faydası dokunur

    Araç 2013 yılında çıkan Türkiye'deki son seri Captivadır

    Aslında süreç aracı ikinci el olarak ilk aldığımda kendini ilk Mars esnasında ki düşük performans ile hissettirdi. Lakin araç galeride beklemesi sebebiyle akünün boşalmış olabileceği ihtimali ile pek önemsenmedi. Arıcı kullanmaya başladıktan sonra tamamıyla olmasa da Mars performansı ilk karşılaştığım dan iyi hale geldi fakat bir gün hiç bir uyarı ve arıza lambası yanmadan Mars kesti ve Yolda kaldım.

    Arıza tam olarak kendini şu şekilde belli ediyor.Gerek araç içi ışıklandırma, gerek gösterge paneli ve far grubu dahil hiçbir güç kaybı oluşmuyor,sadece marşa bastığınız an tık diye bir ses duyuluyor.

    O an arızanın nereden kaynaklandığını tahmin etmeniz çok zor.Dolayısıyla araçı çektirmekten başka şansınız kalmıyor.Yaptığımız ilk inceleme sonunda problemin marştan kaynaklandığını tespit ettik. Marşı söktüğümüzde marş otomatiğinin üzerindeki bakır kablo bağlantı vidasının dibinden eriyerek koptuğunu gördük.Ekteki Resimlerde görüldüğü gibi..Dolayısıyla bu durumda aktarım gerçekleşmiyor ve Mars elektrik alamadığından araç çalışmıyordu.
    Otomatiği yenisiyle değiştirdik.Arıza ortadan kalkmıştı..

    Maalesef ki iki ay sonra bir AVM otoparkında yine aynı arıza reaksiyonu ile kaldım.Tabii bu çok sinir bozucu bir durum.Çekici süreci, Gününüzün berbat olması vesaire..

    Ilk arızayı yaptığımız elektrikçi arkadaşım ile tekrar aracı incelediğimizde, yine aynı arızanın aynı bakır vidanın dibinden eriyerek koptuğunu gördük.Bu durumda arızanın Kronik bir problem üzerinden tekrar ettiği düşüncesi aklımıza takıldı.

    Tabi ilk arızada garanti kapsamında olmadığım için servisi aramamıştım.ikinci arıza olunca arama gereği hissettim.Konusu gelmişken aracınızın garanti süresi dolmuş olsa dahi, bir özel servise gitmeden önce yetkili servis ile görüşmenizde fayda var.Kronik bir problem üzerinden Aracınız kampanya kapsamında ücretsiz tamir edilebilir.Aslında Captiva daki problem de tam bu şekilde idi.

    Yaptığımız incelemede dinamodan gelen aktarım önce marş motoruna ve oradan aküye gidiyordu. muhtemelen bu Akımı marş motorunun üzerindeki plastik kaldırmıyor ve eriyordu.

    Servis bu durumu doğruladı.Chevrolet Türkiye Bir kampanya kapsamında komple Mars dahil tüm tesisat ücretsiz yenileniyormuş.Fakat ağır hasar kayıtlı araçlar bu kampanyanın dışındaymış ki ağır hasar kaydının Kronik bir problem ile ne alakası var onu da anlamış değilim.Bu da başka bir sohbet konusu o yüzden bu konudaki detayları yüzeysel geçeceğim..

    Dolayısıyla servisten aldığımız bilgi ile tek hat üzerinden gelen tesisatı ikiye bölerek tekrar bağladık.Ekte resmini gördüğünüz kırmızı kablo dinamo ile marş arasındaki orjinal kablodur.Üzerinde 1 sigorta mevcuttur.Sigortanın kutusunu açtığımızda gördüğünüz gibi içerideki bölüm su sızıntısı sebebi ile paslanmış ve iletkenliğinde problem oluştuğu görülmekte idi.Yaptığımız işlem ile aracımız düzelmişti.

    Fakat ertesi gün farklı bir arıza ile karşılaştım.

    Araç ilk çalışmadan sonra biliyorsunuz 750 800 devir ile çalışıyor bu değer ile başlayan motor rolanti devri, 5 dakika sonra 900 devire, 10 dakika sonra da 1100 devre yükseliyordu..Araç çalıştığı süre boyunca rolantı devri 1100 devirde kalıyordu.Aracı stop ederek 5 dk bekledikten sonra reel değerleri ile çalışmaya başlıyor ve yine anlattığım aralıklarla tekrar 1100 devire geliyordu..Bunun sebebini araştırmak üzere geçirdiğim zaman da devir yükselme zaman aralıkları kısalmıştı.artık kısa zamanda 1100 devire cıkıyordu araç..

    Mantıksal olarak bakıldığında Mars üzerinde yaptığımız işlem ile hiçbir alakasının olmadığı izlenimi doğuruyordu arıza..Motor ustam ve elektrik ustamla durumu konuştum fakat onlar da aynı şeyi söyledi,farklı özel Chevrolet servisleri ile de görüştüm.Onlarda son sistem cihazlar kendilerinde olmadığı için ancak yetkili servisin Bu arızayı tespit edebileceğini söylediler.

    Unutmadan söylemekte fayda var bu arızada aynen marşta olduğu gibi hiçbir arıza ışığı yakmıyor ve uyarı vermiyor..

    Mars arızası konusunda fikirlerini aldığın İstanbul Maltepe de bulunan Değer Opel Chevrolet yetkili servisine aracımı götürdüm. ilk incelemede az masraflı bir seçenek olan rölanti, motor ve bunun gibi kalibre olabilecek alanların kalibrasyon ayarları güncellendi.Fakat problem devam etti

    Akabinde Mars üzerinde yapmış olduğumuz işlem neticesinde tesisatın 2 ye bölündüğü işlem incelendi.Komple tesisat yenilendi.

    Bu işlem sonucunda Arıza giderildi.Uzun kullanımdaki son durumu aksi bir durum olması halinde tekrar yazacağım.

    Bu noktada önemli olan dışarıda yapmış olduğumuz müdahale ve Kullanmış olduğumuz kablo grubu orijinal olmadığı için istenilen değer ve akım yakalanamıyordu ve o bölgedeki komple tesisat sigorta dahil orjinali ile yenilenmesi gerekiyor.

    Aslında değerli arkadaşlar tesisattaki problem marşta yaşadığın problemi de tetikleyen sebepti.
    Bu kronik problem fabrika tarafından kabul görmüş ve ücretsiz değişim geçmiş dönemlerde gerçekleştirilmişti.Servisteki arkadaşlar ile bu konuda uzunca sohbet ettim.Hatta kendilerine de ayrıca teşekkür etmek isterim bu konuda ellerinden geleni yaptılar fakat fabrika belirli bir şase aralığı yayınlayarak bu Aralığın dışında kalan araçları kampanya dışında bırakıyordu.

    Yani birincisi Aracınız ağır hasar kayıtlı olmayacak, ikincisi Chevrolet in yayınladığı sasi aralığında ki kampanya kapsamında olacaksınız. !! ?

    İki seçenek de kullanıcı memnuniyeti açısından çok hoş değil.Lakin durum bu..sebeplerini az çok sizde tahmin ediyorsunuzdur.O yüzden detaya girmeyeceğim..

    Sonuç olarak serviste 1.000 TL dışarıda ise iki defa aynı arızayı yaşayıp sonuç alamayarak 600 TL harcayarak, artı sinir bozucu yaklaşık 3 ay geçirerek bu tecrübeyle problemleri çözdüm.

    Umarım böyle bir arıza hiçbir Captiva kullanıcısının başına gelmez. Fakat gelir ise nacizane tecrübelerimi aktarmak istedim. Bu tarz bir problem ile karşılaşırsanız ilk arayacağınız yer kesinlikle servis olsun bilgi almanızda fayda var sonra karar sizin..

    Herkese selamlar..

    #captiva #marş #devir #captivakronikproblem

    Captiva 2013 2.0 Marş Otomatiği Arızası ve Rolanti yüksek devir çalışması hk.(Elektrik Tesisatı)

    Captiva 2013 2.0 Marş Otomatiği Arızası ve Rolanti yüksek devir çalışması hk.(Elektrik Tesisatı)


    Captiva 2013 2.0 Marş Otomatiği Arızası ve Rolanti yüksek devir çalışması hk.(Elektrik Tesisatı)

    Captiva 2013 2.0 Marş Otomatiği Arızası ve Rolanti yüksek devir çalışması hk.(Elektrik Tesisatı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stimpeks -- 22 Nisan 2017; 15:17:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Benzer bir sorun bende de oldu. Ustam marş kablosunun yanmış olduğunu söyledi.
    Onu tamir edecekler. Sizdeki gibi bir sorun var mı devirle alakalı test edeceğim, işlem bitince.
  • Kolay gelsin. Sizin aracınız kaç model? Aracınızdaki problem çözüldü mü? Benim aracım 2011 model.Bende de benzer bi problem gelişti bugün maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eryres kullanıcısına yanıt
    Kolay gelsin. Sizin aracınız kaç model? Aracınızdaki problem çözüldü mü? Benim aracım 2011 model.Bende de benzer bi problem gelişti bugün maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba ;

    şuan benim aracımdada aynı sorun var araç özel serviste @stimpeks arkadaşımızın bahsettiği gibi bir uygulama yapılıyor. bugün biterse sonuçları paylaşacağım.

    saygılar.
  • merhaba ;

    aküden çıkan + ve - kabloların değişimi ile sorun çözüldü.

    saygılar.
  • E.cul E kullanıcısına yanıt
    Problem çözüldü gözüküyor. Marş motoru kablosunu tamir ettiler.
  • Hocam yüksek devir problemini nasil cozdunuz bende de ayni sorun var cozemediler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.