Şimdi Ara

Carisma Sahipleri Buraya... (57. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.453
Cevap
10
Favori
184.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @Night yavaş yavaş her şey yoluna giriyor.
    Ayrıca Duble yollarda ki hız sınırı da yukseltildi.
    Resmi gazetede yayınlandı mı bilmiyorum.
  • Milano marka Lpg kiti kullanan arkadaşların dikkatine.
    Ayar kablosunu tamamladım.Kendi aracımda sorunsuz kullanıyorum.
    Bildiğiniz arayüzlerden değil. Direk usb den çalışıyor. Serial dönüştürücüye falan ihtiyaç yok.
    Sadece dönüştürücü parasına interface.
    Kullanılan çipi Türkiyede bulamadım.Çinden (20 gunde elimde)sipariş verdim 5 adet.
    İsteyen arkadaşlar mesaj atabilirler. Maliyetine vereceğim.
    Ön talep topluyorum.Talep olursa daha fazla getirteceğim.
    Ayrıca farklı marka kitlerde de imkan buldukça deneme yapacağım.
    Pm ile ulaşın plz.
  • Aracıma kitin programı 2.4 nozzle oneriyor.
    Bu şu demek oluyor sizin aracınızın montajı normal bizim araçlarda anormallik var.
    Buyuk memelerle ayar tutturmakta zorlanan usta(!)lar memeleri küçük takma yoluna gidiyorlar kanımca.
    Benim aracın memeleri 1.6 mm değil 1.8 mm imiş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Aracım 95 beygir gucunde 1.6 4g92 motor.
    Kit milano.Nozzlların ölçüsü 1.6mm
    2.2 fazla evet. Ben 1 litre gaz ile 12km yol gidiyorum karma.
    Otomatik araç oldugunu da göz onune alırsak yakıt degerı normal.
    Uzun yolda da 1litre ile 10 km yol yaparsınız kabaca.


    quote:

    Orijinalden alıntı: atabey58

    Arkadaşlar merhaba Benim araç 2004 Mitsubishi Space Star 1.6 98hp Triptonic.( 2004 Lancer ile aynı motor)

    *Öğrenmek istediğim bir konu var.Benim araçta Atiker takılı.Enjektör meme çapı 2,2mm olarak takıldı.
    Bana biraz büyük gibi geldi.Genelde forumlarda 1.6 ve düşük beygirli motorlar için 1.7mm - 1.8mm deniyor.Ustama sordum bu programdan belli olur dedi.yakıt tüketimim bana göre normal gibi.Varsa aynı marka kit ve aracı olan arkadaşlarınki kaçlık acaba.
    *Yakıt değerlerim istanbul anadolu yakası.Normal trafik.
    Total 2.03 den 20tl = 9,85 lt ile 93km yol yaptı sinyal düdüğü çaldı.Bu da km'de 215 krş.Bu değerde trafik tamamen açık sıkışıklık yok.Bazen aynı litre ile 80 km de gidiyor.

    Sizce değerler nasıl?Nozül çaplarını değiştirmeye gerek var mı?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankara75

    Merhaba,

    Foruma az evvel uye oldum ve bu benim ilk mesajim. Bir kac aydir otomatik vitesli Carsima 1.8 GDI sahibiyim ve arabamdan memnunum. Ancak ufak tefek bazi sorunlarim var. Bu sebeple Ankara'da gercekten GDI'lerden anlayan (bu motorlarda tecrubeli) bir ozel servis ariyorum. Eger onerebileceginiz (gercekten usta) bir usta var ise lutfen bildirebilir misiniz?

    Bu arada izninizle bir iki hususu daha danismak istiyorum:

    - GDI"lere normal buji takmak mumkun mudur? Mumkunse ne marka/model buji onerirsiniz?
    - GDI'lerde rolanti kontrol valfi/rolesi/ bulunmakta midir? Varsa bu parcanin temizlenmesi mumkun mudur?
    - Onceki mesajlardan birinde yol bilgisayarindan rolantinin ayarlanabilecegi yazilmis? Bu mumkun ise nasil yapilacagini yazabilir misiniz?

    Benim de kucuk bir iki katkim olsun diyerek, kucuk bir iki bilgi paylasayim:

    - Saat ayari surekli bozulan arkadaslar, yol bilgisayari ekranindaki CT harfi kaybolana kadar (orjinal) teybin acma kapama dugmesi ile 4 tusuna beraber basarsaniz (5-10 saniye yetiyor) saatin kendi kafasina gore degisme sorunu cozuluyor.
    - 97 oktan benzin kurum sorununu arttiriyor. Carisma GDI'lerde 95 oktan kullanmak daha dogru oluyor.
    - Servis 0-40 tam sentetik yag oneriyor.

    Bu arada, (GDI almayi dusunen ve yakit sarfiyatini merak edenler icin) benim birkac aylik deneyimim GDI'larin uzun yolda gercekten de cok tasarruflu oldugu ancak sehir icinde normal yakit tukettgi yonunde. Sonbahar ve kis kosullarinda, uzun yolda, 1/3'u dag yolu kalani duz denebilecek 700 km'nin uzerinde mesafeyi saatte 90-120 araliginda suratlerle gidince 100 km basina 5.5-6 litrelik yakit sarfiyatim oldu. Kis kosullarinda Ankara'da sehrin tam icindeki tuketimim ise 100 km'de 10 litre duzeyinde seyretti. Sehir icinde duz yollarda (sehir merkezi - Eryaman arasi gibi) tuketim 100 km'de 8 litre civarindaydi.

    Bu haftasonu Ege istikametinde 800 km kadar yol gidip gelecegim. Sanirim 1 depo sorunsuz goturup getirecek. Donuce o verileri de sizinle paylasirim.

    Selam ve saygilarimla,


    Eğer dedikleriniz bütün GDI otomatikler için geçerli ise (ki geçerlidir büyük ihtimal) sanırım otomatik ve GDI den vaz geçeceğim. aracın 350-375 kuruş yakması bence çok fazla. nerede kaldı bu aracın ekonomikliği anlayamadım !!!

    Acaba 1.8 GDI Elegance (2001 kasa) konforunda 1.6 seerisi varmıdır Arkadaşlar? Ben bu araca taktım ama hiç değilse LPG olsun :(




  • Yazdığım rakam benim aracımın (otomatik GDI) Kasım başından Nisan başına kadar Ankara'daki şehir içi ortalama yakıt tüketimini gösteriyor. Evim bir tepenin tepesinde, iş yerim çukurda. Sabah soğuk motorla bayır aşağı, akşam bayır yukarı, iş-ev günlük 15-20 km yol yapınca arabam kilometrede ortalama 350 kuruş harcadı. Başka yollarda, başka sürücüde başka otomatik GDI'ler daha iyi harcıyor olabilir. Benim gözlemin bu aracın düz yolda, akan trafikte çok daha az harcadığı yönünde.

    Bu arada, haftasonunda Uşak istikametine gidip dödüm. Toplam 800 km yol yaptım. Süratim giderken çoğunlukla 90-110 arasında idi. 120'ye nadiren çıktım. Araç çeyrek depodan birazcık fazla harcadı. Dönerken 120-140 arasında bir hızla geldim. (160'a kadar çıktım sanırım.) Araç yarım depodan az fazla harcadı. (Yolda 1450 metre irtifaya kadar çıkılıyor. Uşak 980 metre irtifada. Sanırım Ankara da o civarda.) Az evvel depoyu fulledim. 200 lira tuttu. (Litresi 3.78'den) - 1 depo 60 litre alıyor. Ben yaklaış 55 litre harcamışım.) 800 km gittiğime göre, uzun yolda kilometrede 250 kuruş harcamışım. (Arabada 4 kişiydik ve bagaj da doluydu.) Kuruş hesabı yerine km hesabı yapanlar için uzun yolda 100 kilometrede 6.9 litre harcamışım...

    Bunun 1.8 motorlu 125 beygir gücünde benzinli otomatik bir araç olduğunu dikkate alarak hesaplı olup olmadığını siz kendiniz değerlendirirsiniz.

    LPG veya dizel ile mukayese ederseniz şüphesiz ki onlar daha hesaplı gelecektir ama bu elma ve armut mukayesesi olur bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankara75 -- 10 Nisan 2010; 21:14:14 >




  • Herkese iyi günler. Sadece Carisma için böyle bir forum olması sevindirici. Araçlarımızın arızaları (çok olmaz ama) ve yapılan küçük modifiyeler ile ilgili güzel bir paylaşım ortamı olduğunu düşünüyorum.

    Benim Carisma 1999 model 150.000 km.de 1.6 motor. Otomatik. BRC marka LPG.li. Gelelim üzerinde yaptıklarıma:

    1. Cruise control (Audiovox). E-bay'den 85 $ dolar civarına almıştım. Montajını kendim yaptım. 1-2 km hatayla istediğiniz süratte tutar. Çok uzun yol yapanlar için ideal.

    2. Webasto sunroof. Taktırırken biraz endişeliydim aracımın tavanını kestirdiğim için. Ama iyiki yaptırmışım. 1100 TL'ye maloldu. Taktırmadan önce Japonyada bulunan Mitsubishi Motors ve TEMSA ile e-posta vasıtasıyla görüştüm. Araçta kesinlikle emniyet açısından bir kayıp yaşanmayacağını ancak su sızdırmazlığı sağlanmazsa döşemeler zarar göreceğinden tavsiye etmediklerini söylediler. Sunrooflu araçlarda tavanda ekstra güvenlik kuşakları olduğu tamamen bir şehir efsanesi. Bizzat Mitsubishi Motors teyidi alınmıştır.

    3. BRC marka sıralı LPG sistemi. Aracı aldığımda üzerinde vardı. Çok memnunum. Uzun yol 100 km.de 16-18 TL arası yakıyor.

    4. Sis farları.

    5. K&N hava filtresi. Yine e-bay'den 60 TL ye almıştım. Tam 50.000 km dir kullanıyorum. Normalde 5 defa hava filtrsi değiştirmem lazımdı. Oysa hiç değiştirmedim. 100.000 km.de bir yağlamak şartıyla 1.000.000 km ömrü var. Bence bütün Carisma sahipleri edinmeli.

    6. NGK BKR6EIX-11 iridyum buji. E-bay'den takımını 50 TL'ye satın aldım. Araç LPG ile çalışırken ilk kalkışlarda bazen kötü ateşleme benzeri bir silkeleme oluyor. Sanırım LPG ayarı yapılması lazım yeni bujilerle.

    7. Ön farların içi çok kirli idi. Farları söktüm. Camlarını çıkarıp içlerini temizleyerek yeniden taktım. Gayet güzel oldu.

    8. Torpido gözü aydınlatması. Farlar veya parklar yanarken torpido gözünü açtığımda küçük bir ışık aydınlatıyor. Faydalı bir şey.

    9. Ve bunların dışında kalan ufak-tefek birçok şey daha.

    Aracımı aldıktan sonra yapılan bakımlar:

    1. 4 lastik.

    2. Otomatik şanzuman yağı değişimi.

    3. Triger, alternatör, klima, hidrolik direksiyon kayışı değişimleri.

    Ben aracımdan inanılmaz memnunum. Aslında arabalardan çok çabuk sıkılan biriyim ama Carisma ile duygusal bir bağ oluştu :) Geçen satmaya kalktım beceremedim bir alıcıyla anlaşmamıza rağmen :). Otomatik olduğu için eşimde çok rahat kullanıyor. Bu yüzden inşallah ilerde biraz param olurda Carisma'yı satmadan ikinci bir araç satın alabilirim.

    Eğer meraklı arkadaşlar varsa Mitsubishi Carisma Tamir Elkitabı (ingilizce) bende mevcut. İsteyenlere yardımcı olabilirim.

    Yeni proje : BRC LPG ayar kablosu. İnternetten bulduğum devre şemasını yaptım ama henüz çalıştıramadım.

    Son küçük tamirat : Arka amortisörlerden özelllikle soğuk havalarda bir vıyklama geliyordu. Meğer lastik takozlar eskimiş. Servisten iki adedini 28 liraya alıp değiştirdim. Ses mes kalmadı.

    Amortisör değişimi yapan var mı ? Aracın konforu etkilendi mi ? fiyat ?

    Her türlü sorunuzu cevaplamaya hazırım arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shi_bumi -- 10 Nisan 2010; 23:03:20 >




  • Ha bu arada bütün forumu okumaya çalışıyorum. Bir kaç hususa açıklık getirmek isterim:

    1. Carisma parçaları pahalı diyen arkadaşlar. Eğer aracınızın parçalarını gidipte yetkili servisten alırsanız kusura bakmayın ama hakikaten.......Kaldıki bizim araçlarımız devamlı arıza çıkaran, kronik problemleri olan arabalar değil. Ben 6 ay önce aracımın sağ ön çamurluğunu vurdum. Çamurluğun servis fiyatı yanılmıyorsam 600-800 TL arası birşeydi. Yan sanayi fiyatı 350. Ben biraz araştırarak kazalı bir araçtan çıkma 50 TL ye satın aldım. Lütfen biraz araştırma. (Ha parçası ucuz diye doğan-şahin-broadway sarmalına girecekseniz hiç beklemeyin. Bu araçlara yapacağınız harcamaları alt alta koyunca ortaya çıkan rakam sizi çok şaşırtır inanın. Ne yazıktır ki yurdum insanı bu araçlarla yıllardır kandırılmıştır). Bir örnek daha. Aracımın triger, alternatör, klima ve hidrolik direksiyon kayışlarını toplam 160 TL ye değiştirdim. İşçilik dahil. Hemen kayışlar çok kalitesiz diyeceksiniz. Hayır kayışlar DAYCO marka. Yani birçok araçta OEM olarak kullanılan bir marka. (Bknz.www.daycopowertransmission.com)

    2. Arkadaşlar LPG için silindirik tankların muayeneden geçmediğini söylemişler. Demekki sistemi takan personel ehil değilmiş. Ben üzerinde LPG sistemi ve silindir depo ile iki defa sızdırmazlık testine ve muayeneye girdim. Hiçbir problemle karşılaşmadım. Bilginize.

    3. Gelelim motor yağı konusuna. Eğer kullanıcı el kitabını incelerseniz belli bir motor yağı numarası belirtmediğini görürsünüz. Motor yağı cinsi konusunda iklim baş aktördür. Mesela ben Ankara'da yaşıyorum. Sıcaklık değerleri Ankara için kışın -20 ve yazın +35 derece arasında değişir. Bu durumda ben 10W-40 yağ kullanmalıyım. Eğer 0W-30 yağ yani daha ince bir yağ kullanırsam aracım muhtemelen yağ eksiltir ve segmanlar ile piston gömlekleri arasındaki film tabakası daha çabuk yırtılır. Eğer 20W-50 yağ yani daha kalın bir yağ kullanırsam muhtemelen daha çok sürtünmeden dolayı güç düşüklüğü yaşarım ve yakıt sarfiyatım artar. Kısacası Antalya'da yaşayan biriyle Kars'ta yaşayan birinin kullandığı yağlar araçları aynı olsa bile farklı olmalıdır. Yağ numarası araç modelinden çok iklim ile ilişkilendirilmelidir.




  • @shi_bumi hoşgeldin.
    Paylaştığın bilgiler çok değerli.
    Bir sorum var. Ebay'den aldığın crouse control nasıl bir şey?Her araca uygulamak mümkün mü?
    Mümkünse montaj resimlerini paylaşır mısın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 12 Nisan 2010; 18:35:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shi_bumi

    Herkese iyi günler. Sadece Carisma için böyle bir forum olması sevindirici. Araçlarımızın arızaları (çok olmaz ama) ve yapılan küçük modifiyeler ile ilgili güzel bir paylaşım ortamı olduğunu düşünüyorum.

    Benim Carisma 1999 model 150.000 km.de 1.6 motor. Otomatik. BRC marka LPG.li. Gelelim üzerinde yaptıklarıma:

    1. Cruise control (Audiovox). E-bay'den 85 $ dolar civarına almıştım. Montajını kendim yaptım. 1-2 km hatayla istediğiniz süratte tutar. Çok uzun yol yapanlar için ideal.

    4. Sis farları.

    Her türlü sorunuzu cevaplamaya hazırım arkadaşlar.



    Merhaba, benim aracım da 99 GL HB carisma, yukarıdaki iki maddeyi nasıl yaptığınızı biraz ayrıntılandırabilir misiniz? Mesela sis farına ben muadil birşey bulamadım..

    Alper




  • Cruise control için e-bay'de "audiovox ccs-100" şeklinde aratırsanız bulabilirsiniz. Ben aşağıya bir resmini koyuyorum.

     Carisma Sahipleri Buraya...



    Cihaz gaz teli olan her arabaya monte edilebilir. Malum yeni arabalar "drive by wire" teknolojisi ile donatılmış. Yani siz gaza bastığınızda gaz kelebeğine giden bir teli çekmiyorsunuz. Bir pozisyon sensörü var arabada ve bu sensör vasıtasıyla ne kadar gaza bastığınız dijital olarak iletiliyor motora. Bahsettiğim sistem bu arabalara takılamaz. Ancak Carisma gibi gaz teli bulunan araçlar için birebir. Sistemde bir vakum akçuatör var. Bu akçuatörü motor bölümünde uygun bir yere monte ediyorsunuz. Akçuatörün ucundaki gaz telini gaz kelebeği üzerinde bulunan orjinal gaz teline mümkün olduğunca paralel olarak monte ediyorsunuz. Akçuatöre motor hava giriş manifoldu üzerinden uygun gördüğünüz bir noktadan vakum sağlıyorsunuz. Hız sensöründen hızı (şanzuman üzerinde) ve ateşleme bobini negatif ucundan devir bilgisini alıyorsunuz. Kontrol ünitesini de sürücü bölümünde yine uygun bir yere takıyorsunuz. Zaman bulunca kendi aracımdaki sistemin birkaç fotoğrafını ekleyebilirim. Ankara'da bulunan arkadaşlara montaj konusunda yardımcı da olabilirim. Çok zor değil ama kolayda değil.

    Sis farını ise internetten aldığım bir sis farını, tamponda bulunan ve sis farı yerini kapatan ızgaralı parçayı aldığım fara uygun olarak keserek ve bu bölgeye farı monte ederek yaptım. Aslında gayet güzel oldu ama çıkmacılardan orjinalini 70-80 TL'ye alabilsem herhalde aynı paraya gelecekti. Birde bu kadar uğraşmayacaktım. :) Ha onlarda bu fiyata verirler mi bilmem. Ağızlarını 200-300 den aşağı açmıyorlar. Yine resimlerini ekleyebilirim.

    Carisma aracı için motor modifiyesi yapan (ECU remapping gibi) veya yapanı tanıyan var mı acaba ? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shi_bumi -- 13 Nisan 2010; 22:53:46 >




  • arkadaşlar merhaba,

    2 ci Sahibi olduğum 1999 model carisma GDI otomatik aracımı daha üst model bir araç almak üzere satıyorum.

    Yıldızlar bakımlıdır,Alpay usta iyi bilir.

    135 bindedir. büyük bir kazası yoktur.
  • @shi_bumi
    Paylaşım için tşk. ediyorum.
    Benim araçta hız olayı manual oldugundan rafa kaldırdım:)
    Km teli geliyor göstergeye.
    Abs hız sensörleri bu işte kullanılabilir mi?:)
    Takograf çıkışından hız bilgisi alınabilir mi?

    Edit:(araştırmalarım sonucu bu işlemler mümkün değildir sonucunu aldım.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 15 Nisan 2010; 21:14:42 >
  • Hız sabitleyici olayı hakikatten çok keyifli uzun yolda çok işe yarıyor .Benim aracımda orjinal hız sabitleyici var keyfinize göre tek dokunuşta hızı sabitlemek yada tek dokunuşta hızı arttırmak çok güzel ha unutmadan GDİ motorlar çok keyifli veede ekonomik .Canımı sıkan bir şey var far yıkamalarım çalışmıyor ona baktırmam lazım .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    @shi_bumi
    Paylaşım için tşk. ediyorum.
    Benim araçta hız olayı manual oldugundan rafa kaldırdım:)
    Km teli geliyor göstergeye.
    Abs hız sensörleri bu işte kullanılabilir mi?:)
    Takograf çıkışından hız bilgisi alınabilir mi?

    Edit:(araştırmalarım sonucu bu işlemler mümkün değildir sonucunu aldım.)



    Ürünle birlikte elektronik hız sensörü olmayan arabalar için de "magnet" isminde bir parça geliyor. Lastikler bölgesine monte ediliyor karşılıklı olarak Herhalde bisikletlerde kullanılana benzer mıknatıslı bir sayaç olsa gerek. Ben kendi aracımda hız sensörü olduğu için kullanmadım. Yani kısacası sistem gaz teli olan her arabaya takılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shi_bumi -- 16 Nisan 2010; 7:59:31 >




  • @shi_bumi
    tşk. ediyorum.


    @Tulii
    Protondan sonra ki aracım GDI olacak.
    Vergileri iyice düşsün,piyasada aşağı gelsin.
    Protonu bir 4 sene binme niyetim var.
    Ne kadar vergisi var senin aracın?
    Kasko bedeli indirimi vuruyor mu GDI leri?
  • umera arabamın altı aylık tutarı 260 tl yıllık 520 civarı olmalı ben arabayı şubatta aldım ruhsatta şirkette ama aklımda kalan altı aylık260 civarında olduğu biraz yüksek napalım aldık arabayı birkere sağlık olsun
  • Bugun bir arkadaşıma carisma baktık
    Araç boyalı çıktı vazgeçtik.
    Temiz avance olanlar ilgilenebiliriz:)
  • @Night
    Avance ile Comfort arasında ki farklar neler?
    Özetleyebilirmisin.
  • arkadaşın kaç paralık araç bakıyor sayın umera abi...illa avance mi olacak??
  • Avance tercihimiz
    Comfortta olabilir ama illaki fiyat avantajı olması lazım
    ve aracın rutuş harıcınde boya olmaması lazım.
    Km sınırlamamız yok fakat içinin çok temiz olması lazım.
    Dun 170000 km de comfortu dynoya soktuk 110 beygir guç üretti.
    Km sorun değil.
  • 
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.