Çarpışma önleme sistemi olan bir araçta nasıl ön park sensörü olmayabilir sizce, yazılımsal olarak mı kapatılmıştır. Mantık olarak çarpışma önlemi radarı ön park için de gayet kullanılabilir geliyor çünkü. Ben mi yanılıyorum, ayrı sensör mü lazımdır başka bir nedenden? |
Çarpışma Önleme ve Ön park sensörü
-
-
Çarpışma önleyici sistemin aparatı farklı
Park sensörünün aparatı farklı.
-
Carpisma sensoru 100.lerce metre oteye kadar tarama yapan bir radar
Park sensoru 1.5 metre otesini ancak algilayabilen ufacik bir algilayici -
Teşekkürler resimli anlatım için. Ekstra park sensörünü kesin taktırmam lazım belli ki, çarpışma önleme olmasına rağmen
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siegfried -- 16 Mayıs 2022; 19:2:9 > -
Çarpışma önleme sistemi ön camdaki kamera ile çalışır, bazı arabalarda kamera artı radar da olabilir, radar şart değil. Ön park sensörünün ise bu sistem ile hiç alakası yok.
-
Çarpışma önleme belli bir hızın (30km/s civarı) üzerinde çalışır, park sensörü ile hiç bir alakası yok.
-
-
yanılmıyorsam biri elektromanyetik alan diğeri lidar kullanıyor. ikisi birbirinden çok farklı. -
Carpisma sensoru camdaki radardan degil genelde marka logosu içinde, altinda yer alan radardan çalışır....subaru da hawkeye sistemi camdan bildigim kadariyla.reno da vw grubunda logo içinde,altinda -
Camda zaten radar olmaz, bildiğin kamera var. Sadece kamera ile çalışan sistemler var, kamera + radar ile çalışan sistemler var ama sadece radar ile çalışan sistemlerin olduğunu sanmıyorum. Örnek, clio kamera + radar
E-guide RenaultyoutubeNew Renault Clio [ENG]https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DwhGnMvTyBfA&q=EgQuLZpEGIn_jpQGIhBG8UK_NWGSx06rQ6DPmYEHMgFyOpel sadece kamera (kamera+ radar versiyonları da var)
OpelyoutubeOpel Eye technology recognizes potential hazards in the road and changes in the speed limit. The intelligent front camera system scans the road ahead to detect any potential hazards. Traffic Sign Assistant reads street signs, while Lane-Keep Assist technology prevents drifting and even gently course-corrects if the driver fails to do so. The Forward Collision Alert continuously measures speed and distance to vehicles ahead and initiate emergency braking, if necessary. Each of these features is designed to read the road and ensure the driver's safety at all times. For more news subscribe to our channel: http://s.opel.com/subscribe Follow Opel on: Facebook: http://s.opel.com/Facebook Twitter: http://s.opel.com/Twitter Instagram: http://s.opel.com/Instagram This video shows fundamental functionality concepts of Opel technologies. The availability, the range of functions and the execution of components of the features shown vary depending on the vehicle model and the model year. More information is available on: http://www.opel.com/technology-videos.htmlhttps://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DR3K9D82Axrg&q=EgQuLZpEGIr_jpQGIhDCrhUgVMjDcRcMmK7JBhobMgFy
-
Seat direk radar...kamera yok.vw de oyle.. şerit takip olacak ise radar giriyor devreye -
Sadece kameradan calisan sistemler ucuz araclarda bulunur ve uydurma sistemlerdir. Basarimlari cok dusuktur
Serit takip ve frenleme sistemini, tek kameraya yukleyerek maliyet avantaji saglama cabasinin eseridir
Arkadasimiz yazmis, frenleme icin sadece radar bazli sistemler de mevcut. Bu da cok ideal degil, ancak amac salt frenleme ise daha dogru cozum
Edit: Linkini atmis oldugunuz insignianin, frenleme sisteminde asagidaki radar da bulunmaktadir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 18 Mayıs 2022; 13:28:2 >
-
VAG grubunda dediğiniz gibi sadece radar versiyonları varmış ama opsiyonel kamera da varmış. Kamera sistemin performansını iyileştiriyormuş.
At speeds above 30km/h, the degree of partial braking provided by Front Assist depends on whether an optional mono-camera is fitted or not. With the camera, partial braking of 6ms-2 is applied; without it, the deceleration provided is 3.5ms-2.
https://cdn.euroncap.com/media/2096/2012-volkswagen-front-assist.pdf
-
Ucuz araç ile alakası yok, tek kameraya aktif frenleme, şerit takip, matrix far, tabela okuma çok akıllıca bir yöntem. Insignia da radar sadece aktif cc olan arabalarda geliyor. Radarın aktif frenlemeye katkısı ise yüksek hızlarda.
Çalışma prensibi
Araç sadece ön kamera ile
donatılmışsa, aktif acil frenleme ileri
viteste, yürüme hızından
85 km/saat'e kadar hızlarda çalışır.
Radar sensörü aktifken, acil frenleme
ileri viteste, yürüme hızının üstündeki
bütün hızlarda çalışır.
Linkteki araçta radar yok. Uydurma bir sistem olup olmadığına siz karar verin.
Euro NCAPyoutubeEuro NCAP Frontal Impact takes place at 64 Km/h, 40% of the width of the car striking a deformable barrier. In the Full Width test, 100% of the width of the car impacts a rigid barrier at 50 Km/h. In the side impact, a mobile deformable barrier impacts the driver's door at 50 km/h. In the pole test, the car tested is propelled sideways at 32 km/h into a rigid pole. All details on the Euro NCAP Website: http://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/insignia/27281https://www.youtube.com/watch?v=uWghFMcGjvo
-
Aynem oyle..yazmayi unutmusum..bizim araclarda serit takip vs isteniyorsa cam degisimi zorunlu...kamera vs geliyor..onunla birlikte tabrla okuma vs oluyor..ama hatirlayamadim bizdeki ön radar ile acc oluyormuydu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X