Bildirim
Çelik jant - Lastik kalitesi konfor ilişkisi
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Çelik jant ancak açık yolda ve geometrisi bozuksa titreşime sebebiyet verebilir. Ama orjinal kaliteli çelik jantlar üretimde en son soğuk halde makaradan geçirilirler ve geometrileri kolay kolay bozulmaz.
Eğer bu arabanın eskiden daha konforlu günleri olduysa bence ya amortisör orjinal değil, ya da yeni lastikler biraz sert. Sözde orjinal spesifikasyonlara göre üretilmiş bir Monroe almıştım ama arabanın orjinal haliyle alakası kalmamıştı. İmkan varsa servisten alınacak orjinal amortisörleri tercih edin. -
Lastiklerinizin markasını ve yanak ölçünüzü yazmamışsınız..Yanak ölçüsü orjinaline göre küçültüldü ise sorunu başka yerde aramayın..
Ayrıca ekonomik lastik markaları, lastik hamuru içinde kaliteli lastiklere oranla daha fazla sentetik katkı-daha az doğal kauçuk kullanıyorlar..
Genel olarak daha sert oluyorlar.Çoğunun ıslak performansı felaket.. -
süspansiyon için bu konuya bakabilirsiniz .http://forum.donanimhaber.com/m_29486636/tm.htm
lastikler tabiki konforu etkiler ama bu %10 gibi bişe olur .süspansiyon sisteminden kaynaklıdır bence değişim.
süspansiyonların sağlam olması ilk günkü gibi olduklarını göstermiyormuş .orjinal süspansiyon ile karşılaştırmak ne kadar yükseklik kaybı olduğunu tesbit etmek gerekiyormuş anladiğim kadariyla.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 31 Mart 2010; 5:48:48 > -
Hemen hemen tüm lastik ölçülerinde 50 yanağın altında konfor düşüyor -
quote:
Orijinalden alıntı: C.McRae
Lastiklerinizin markasını ve yanak ölçünüzü yazmamışsınız..Yanak ölçüsü orjinaline göre küçültüldü ise sorunu başka yerde aramayın..
Ayrıca ekonomik lastik markaları, lastik hamuru içinde kaliteli lastiklere oranla daha fazla sentetik katkı-daha az doğal kauçuk kullanıyorlar..
Genel olarak daha sert oluyorlar.Çoğunun ıslak performansı felaket..
markaları değişik, continental var kumho war bridgestone var
önler 185 x 60
arkalar 185 x 55 miş -
@ornitolog
Bazı otomobillerde; şasinin ağırlık merkezi fazlaca önde şekilde tasarlanması-virajlarda önden kayma,yüksek oturma düzeninin getirdiği gövde yüksekliği- virajlarda yana yatma gibi dezavantajları beraberinde getirir.Otomobil firmalarıda, bu gibi eksikliklerin önüne geçmek adına, bazı modellerinde oldukça sert süspansiyon tercih ederler..
Bu gibi araçlarda, ş.içi ve yüklü-ş.dışı lastik basınçlarına uyulması konforu direkt etkiler.
Aracınızın marka ve modelini bilmediğm için, şu ebatta kullanın diyemiyorum..Yollarımız gerçekten yol değil ve 60 yanak bile yetersiz kalabiliyor..
Sahibi olduğumuz 2000 Passat 1.8 T Tipt. araçta mesela; 205/60/R15 ölçülerinde oldukça geniş tabanlı ve 60 yanak lastik olmasına rağmen, süspansiyonun sertliğinden ötürü benzer sıkıntıları yaşıyoruz.Konforlu bir lastik kullanıp, lastik basınçlarına dikkat etmekten başka yapabileceğimiz başka bir şey de yok gibi..
-
Lastikleriniz yıl olarak çok eski ve kauçuk özelliklerini yitirmişlerse, bu da diğer bir sebep olabilir..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 31 Mart 2010; 16:56:44 > -
Fazla hava basılmış olabilir,lastikler sert olabilir -
Pekı bır soru da benden. Son 1-2 haftadır cam acıkken yavas suruslerde sankı lastık havası ınıkmıs gıbı bır yuvarlanma gurultusu duyuyorum. Ama lastık havasında sorun yok ustune 1 psı fazla bastım ama yıne de aynı ses gelıyor. Neden olabılır? -
quote:
Orijinalden alıntı: RONNIE
Pekı bır soru da benden. Son 1-2 haftadır cam acıkken yavas suruslerde sankı lastık havası ınıkmıs gıbı bır yuvarlanma gurultusu duyuyorum. Ama lastık havasında sorun yok ustune 1 psı fazla bastım ama yıne de aynı ses gelıyor. Neden olabılır?
Büyük ihtimalle, balansın bozuk olmasının yarattığı bir gürültüdür.. -
quote:
Orijinalden alıntı: RONNIE
Pekı bır soru da benden. Son 1-2 haftadır cam acıkken yavas suruslerde sankı lastık havası ınıkmıs gıbı bır yuvarlanma gurultusu duyuyorum. Ama lastık havasında sorun yok ustune 1 psı fazla bastım ama yıne de aynı ses gelıyor. Neden olabılır?
Amortisör olabilir mi? -
quote:
Orijinalden alıntı: RONNIE
Pekı bır soru da benden. Son 1-2 haftadır cam acıkken yavas suruslerde sankı lastık havası ınıkmıs gıbı bır yuvarlanma gurultusu duyuyorum. Ama lastık havasında sorun yok ustune 1 psı fazla bastım ama yıne de aynı ses gelıyor. Neden olabılır?
Lastiğin karkası bozulmuş olabilir. Balans makinasında yavaşça dönerken veya araç askıdayken üzerinde lastik izleri dikkatli takip edilirse anlaşılır. İzlerde bir bölgeye tekabül eden yalpalama varsa iç radyal yapı bozulmuş, kordlar birbirinden ayrılmış demektir. İzler hizalı bir şekilde yola serilmedğinden yük altında yön değiştirmeye çalışırlar. Sürtünme sesinin sebebi budur. Zaman içinde dişlerde karakteristik düzensiz aşınma da doğrulayıcıdır. -
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
quote:
Orijinalden alıntı: RONNIE
Pekı bır soru da benden. Son 1-2 haftadır cam acıkken yavas suruslerde sankı lastık havası ınıkmıs gıbı bır yuvarlanma gurultusu duyuyorum. Ama lastık havasında sorun yok ustune 1 psı fazla bastım ama yıne de aynı ses gelıyor. Neden olabılır?
Lastiğin karkası bozulmuş olabilir. Balans makinasında yavaşça dönerken veya araç askıdayken üzerinde lastik izleri dikkatli takip edilirse anlaşılır. İzlerde bir bölgeye tekabül eden yalpalama varsa iç radyal yapı bozulmuş, kordlar birbirinden ayrılmış demektir. İzler hizalı bir şekilde yola serilmedğinden yük altında yön değiştirmeye çalışırlar. Sürtünme sesinin sebebi budur. Zaman içinde dişlerde karakteristik düzensiz aşınma da doğrulayıcıdır.
Serviste ay basında bakılmıstı balans durumuna. 130 uzerıne cıkınca dıreksıyonda tıtreme vardı su an kesılmıs. Ama en ıyısı sanayı de bır lastıkcıye gıdıp gostermek.
quote:
Orijinalden alıntı: C.McRae
quote:
Orijinalden alıntı: RONNIE
Pekı bır soru da benden. Son 1-2 haftadır cam acıkken yavas suruslerde sankı lastık havası ınıkmıs gıbı bır yuvarlanma gurultusu duyuyorum. Ama lastık havasında sorun yok ustune 1 psı fazla bastım ama yıne de aynı ses gelıyor. Neden olabılır?
Büyük ihtimalle, balansın bozuk olmasının yarattığı bir gürültüdür..
Evet genelde ya asfalat yamasından gecerken yada su beyaz cızgılerden gecerken gelıyor ses.
quote:
Orijinalden alıntı: KafasıGüzel
quote:
Orijinalden alıntı: RONNIE
Pekı bır soru da benden. Son 1-2 haftadır cam acıkken yavas suruslerde sankı lastık havası ınıkmıs gıbı bır yuvarlanma gurultusu duyuyorum. Ama lastık havasında sorun yok ustune 1 psı fazla bastım ama yıne de aynı ses gelıyor. Neden olabılır?
Amortisör olabilir mi?
Amortısorlerde sorun yok denılmıstı bu ay bakıma soktugumuzda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RONNIE -- 1 Nisan 2010; 20:25:05 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X