Şimdi Ara

çelik subap ve magnezyum subap (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
10
Favori
29.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Dokuz paragraf yazı. Enformasyon sıfır.

    Şimdiye kadar öğrendiklerine say.
  • Beyler ben şimdi anlamadım, LPG'yi ne yapacağız biz? Bazı otoriteler de sövüyorlar LPG'ye; ancak gerçekliğini ve tarafsızlığını bilmiyorum tabi:

     çelik subap ve magnezyum subap


    Ne yapalım abiler?
  • bu konuda tartışılan nedir anlamıyorum,ilk mesajda söyledim euro5 ve üzeri motorlar gerçek fabrika çıkışı lpg li olmadıkça mutlaka sorun çıkarır,ama 1000 km de ama 60000 de kaçınılmaz son bu.
    en uyumlusu hyundai i10 1.0 lpg,dacianın lpg li modelleri var,honda ve opelin yeni çıkan lpg li araçları dışında gerçek anlamda uyumlu araç yok nokta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Okuduğunu anlamayıp gelip burada satmaya kalkarsan sonun böyle olur.

    Deştikçe ne çeşit bir kelime mühendisi olduğun yavaş yavaş çıkıyor ortaya. Sağdan soldan duyduğun mühendislik terimleri ile muğlak cümleler kurup fetva verip, hocalık taslıyorsun.

    Sana cinci hoca diyelim biz.

    60 larda karbüratör ayarı için kullanılan bir tekniğin adını ver sonra gel e ben meme ayarı demedim. Sen ne dediğini biliyormusun.

    Stomberg karbüratörü sana niye sorayım, aç bir çin malı motor aha içinde variable jet karbüratör yani stomberg karbüratör var. bildiğin motor karbüratörü. İnternette BLOS diye aratırsan, LPG için BRC tarafından yapılmış bir versiyonunuda bulabilirsin.

    Akışmetre enjeksiyonlu araçta elektronik, karbüratörlü araçta mekaniktir. Daha doğrusu venturi boğazı, karbüratörün akışmetresidir.

    Forced induction ile, engine compression terimlerini bir birine karıştırırsan işte böyle ipe sapa gelmez, ecnebinin nonsense bullshit dediği noktaya ulaşırsın.

    14:1 kompresyon dersen, motorun içine giren hava yakıt karışımının 14 kat sıkıştırılacağını anlatırsın. Bu sayede patlama daha güçlü olur. Teorik olarak kompresyonu ne kadar arttırırsan motorun verimliliğide o kadar artar. Ancak sıcaklıkta artar. Sıcaklık arttığı içinde motorun detone olması yani vuruntusu artar yani yakıt doğru zamanda ateşlemez yani bloktan kol çıkar.

    O yüzden sana başından beri LPG yakıtı olmaz diye defalarca anlatmama rağmen, cinci hoca olduğun için görmezden geldin.

    Hepsinden önemlisi.

    Karbon yanmaz, bak güneş ne yakıyor, hidrojen.

    Fosil yakıtının içindeki hidrojen okside olduğu için ısı üretiyor. Bizde bunu mekanik enerjiye çeviriyoruz.

    Bu kadar cehalete, bu artistik tavırlara ne diyelim ?

    Sen git kum havuzunda oyna...

    Güneşin yaktığı hidrojen nükleer bir tepkimenin parçasıdır. yanmadan sonra hidrojen kalmaz ortada. KArbon bileşiklerinin motorda yanması kimyasaldır. C-H bağlarının kopması sonucu ortaya cıkan ısının patlayarak mekanik parçaları hareket ettirmesidir.




  • hakeerus H kullanıcısına yanıt
    Hidrojen-helyum dışında başka bir şeyle tepkimeye giren bir yıldız çeşidi varmı ? mesela Carbon la çalışan bir yıldız söz konusumu ?

    Arkadaş motordaki karbona göre sıkıştırma oranı veriyordu, bende oxide olanın carbon değil hidrojen olduğunu anlatmaya çalışmıştım. Detaylı bilgim yok, yanılıyormuyum ?
  • Her sey bir yana adamakilli tartismayi bile beceremez olduk ya ona yanıyorum. Ne cirkin ifadeler okudum surda. Biri anlatiyor digeri kendince düzelteceğine sacmasapan cevaplar veriyor. Ortaya da laf salatasi çıkıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknik bir konu kim haklı bilmiyorum ama Karbon 12 bu forumdaki en düzgün üyelerden biridir.

    Araç LPGde iken yüksek devir çevirmek zararlı (msansertekin de teyit etti) imiş. Ben yüksek devirde arabayı zorlayınca bir bobin ve bir buji yandı. Hatta bujinin bir parçası motorun içine düşmüş ve segmanlar kırılmış sanırım (ustanın dediği bu) araba duman atmaya başlamıştı. Bu olaydan sonra LPGde yüksek devirden kaçınıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nzhsvc

    Her sey bir yana adamakilli tartismayi bile beceremez olduk ya ona yanıyorum. Ne cirkin ifadeler okudum surda. Biri anlatiyor digeri kendince düzelteceğine sacmasapan cevaplar veriyor. Ortaya da laf salatasi çıkıyor...

    Açıkçası buradaki tartışmanın karşılaştığım tartışmalar ve Türkiye ortalamasının çok üstünde bir seviyede old. düşünüyorum. Gerek trafikte, gerek TV de o kadar düzeysiz örneklere rastlıyorum ki, şu başlıkta ki konuşmalara canım kurban.
  • Tebrikler konu entellektüel olarak tartışılıyor ne güzel
  • Carbon 12 duzgun bir bicimde aciklamis azcik termodinamik bilgisi olan anlayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Lpg li aracim 4000 devirden sonra benzine geçecek şekilde programlı. Kesiyor lpg yı. Bu durum isime yarıyor , diyelim sollamaya ciktim bölünmemiş yolda, karşıdan araç geliyor , 5.vitesle 100 km le sollamadayim ve devirim 3000 devir , baktim kurtarmiyor aniden 4.vitese Çektiğim zaman hem devir 4000 üzeri görüyor hem de benzine geçip çekişin artiyor

    benzine geçerken kesiklik filan yapıyormu nerden anlıyorsunuz benzine geçtiğini ? belki de yaptık diyip bişey yapmadılar onu nasıl anlıyacağız
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Hocam brc my11 var benim aracımda 4000 devir sonrası %20 veya %25 benzin yakıyor %75-80 lpg.

    VSR diyorlar bu sisteme.
    Hiç anlaşılmıyor.Sadece biraz daha rahat hızlanıyor sanki araç.

    Arabam 2008 mondeo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Lpg li aracim 4000 devirden sonra benzine geçecek şekilde programlı. Kesiyor lpg yı. Bu durum isime yarıyor , diyelim sollamaya ciktim bölünmemiş yolda, karşıdan araç geliyor , 5.vitesle 100 km le sollamadayim ve devirim 3000 devir , baktim kurtarmiyor aniden 4.vitese Çektiğim zaman hem devir 4000 üzeri görüyor hem de benzine geçip çekişin artiyor

    benzine geçerken kesiklik filan yapıyormu nerden anlıyorsunuz benzine geçtiğini ? belki de yaptık diyip bişey yapmadılar onu nasıl anlıyacağız

    Lpg ecusunu manuel programlattim. Bi suru seçenek var orda. İşte motor sicakligi 30 derecede lpg ye girsin, şu devirde benzine geçsin vs. Bazen 3-4 kere düşük devirde de benzine geçtiği oldu. Lpg anahtarı tam gozumun önünde ayrıca her geçişte tık diye ses veriyir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bunun adı dilimizde "SUPAP" dır. Lütfen doğru yazalım.
  • Güzel tartışmaydı bilgileri çok eğlenerek okudum ama çok da bir şey anlamadım daha doğrusu anladım ama doğrusu ne onu anlamadım tartıştığınız için çok karmaşık ve devrik cümlelerle yazmışsınız ama böyle bilgi içerikli tartışmalar güzel oluyor keşke daha çok olsa.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.