Ben biraz acemiyim söylediğiniz karburatordeki benzini bitirmek.. vs. Ne demek oldugunu ya da nasil kullanilmasi gerektigini öğrenebileceğim bir site var mıdır?
Düzeltme: sanırım 1- en sağ 2- en sol 3- orta şeklinde olacak?
Ek bilgi: benim gibi konuyu hiç bilmeyenler için karbüratörlü kit hakkında bilgi. (bayii de saolsun hiçbir şey söylemediyse)
EK2: Arkadaşlar direksiyonumuzun yanında yöresinde konumlandırılmış bir lpg kit anahtarımız var benim BRC kitimde 4 ışık var üzerinde bir de 3 kademeli düğme.
Bu düğme: sağda LPG, solda benzin, orta kademe ise asıl konu o zaten az sonra geleceğim.
1- Diyelim ki motoru düğme sağda LPG'de çalıştırdık, basıyoruz gidiyoruz zaten sıkıntı yok, ha mesela benzine geçmek istedik bir sebepten; en sağda bulunan düğmeyi doğrudan en sola atıyoruz ayağımız gaz pedalına basılı haldeyken, araç bir sarsılıp kendine geliyor ve benzinde devam ediyoruz.
2- Diyelim ki aracı düğme soldayken yani benzinde çalıştırdık(soğuk hava vs.) ve LPG'ye geçeceğiz öyle hemen soldan direkt sağa almıyoruz düğmeyi çünkü karbüratörümüzün içinde benzin var ve benzinle LPG'nin aynı anda karbüratörde bulunmaması gerekiyormuş. Önce ORTA kademeye alıyoruz düğmemizi. Bu konumda aracımız benzinle çalışmaya devam ediyor, ama yeni benzin çekmiyor, ve LPG'de çekmiyor, karbüratörde hazır çekilmiş olan benzini yakıyor.
Neyse bu karbüratördeki benzin bitene kadar devam ediyoruz, (çok sürmüyor zaten) araba bir sarsılıyor yine ufaktan, anlıyoruz ki karbürtaörde benzin kalmadı, hemen düğmeyi sağa LPG'ye alıyoruz, ve LPG'ye geçtik artık. Devam ediyoruz.
İnternette aradım ve detaylı bir bilgi bulamadım bu konuda dün (kiti dün taktırdım). Sonra yolda kaldım benzinden direkt LPG'ye geçtikten 20-30 metre sonra. Bahsettiğim düğmenin olduğu aparattaki tüm düğmeler söndü, araç ne benzin ne gaz hiç bir şekilde gaz pedalına tepki vermiyordu. Evden çok uzakta değildim, Evin önüne kadar bayır aşağı salarak biraz da ittirerek falan evin önüne çektik bıraktık bugün bir usta bulduk 30sn. içinde çözdü durumu.
Ama bu anlattığım düğmeyle alakalı değilmiş dedi ustamız. Elektrik kablosunun birinde gevşeme olmuş, (kaputun içinde sol tarafta hani motoru yıkatırken poşetle sarılan yer). Bayii kurulumda bakmamış olabilir ama adamların günahı olmayabilir önceden de gevşemiş olabilir dedi usta. O kabloyu düzeltti ucunu biraz açtı falan yerine oturttu,ışıklar geldi. Araç akşamdan beri durduğu yerde çalıştırmaya çalışırken gaza epey bir basmış olduğumuzdan boğulmuş yine çalışmadı. Karbüratörü açtı gaz telini çekerek çalıştırdı, rölanti ayarı yaptı, karbüratöre kapattı sağolsun.
Neyse bahaneyle kendisine sordum düğmeyi bu şekilde anlattı.
Arkadaşlar hiç bilmeyene anlatmaya çalıştım durumu, umarım açıklayıcı olmuştur ve hatalı bir şey söylememişimdir. Üstadlar bir hatam varsa uyarırsa düzeltirsek daha iyi olur. Herkese iyi günler.
Ek3: Tekrar merhaba arkadaşlar. Konuyla ilgili BRC'ye mail atıp bilgi istedim, sağolsunlar hemen cevapladılar. Gelen cevabı paylaşayım aydınlatıcı olur bilmeyenler için.
Merhaba Hasan Bey,
Öncelikle konuyu bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz. Aracınızın durumu ile ilgili iletiniz tarafımızdan incelenmiştir. Orta kademe benzin gaz veya gaz benzin geçişlerinde ara kademe görevi yapar. Yani benzinden gaza geçemek için anahtar orta kademeye alınır. Bu durumda benzin yolu kesilmiş olur. Karbüratör haznesindeki benzin bitmeye başlayıp araç yığılmaya başlar anahtar gaz konumuna alınır bu şekilde karbüratör haznesindeki benzin bitirilerek aracın manuel olarak gaza geçmesi sağlanır. Gazdan benzine geçmek içinde anahtar önce ortaya alınır karbüratör haznesi benzinle dolup araç yığılmaya başlayınca anahtar benzin konumuna alınarak geçiş sağlanır. Orta kademenin geçişlerde karbüratör haznesindeki benzinin boşaltılmasında veya doldurulmasında kullanıldığını söyleyebiliriz. Müşterilerimizden gelen her türlü geri bildirimi özenle değerlendirmekteyiz. Konuyla ilgili farklı görüş ve önerileriniz için bizimle tekrar irtibata geçebileceğinizi hatırlatır, Şirketimizin ürün ve hizmetlerine göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Bilginize