yaklasık 6 aydır cgs kit kullanıyorum 13500 km yol yaptım benzinle birebir yakıyor ilk başta belli sorunlarım oldu ancak cabuk cözüldü performansına gelince 210 km saat hıza rahat cıkıyorum.aracım citroen xm 2.0 ct turbo benim aracım yol bilgisayarındaki benzin degerini lpg de yakalıyor tamamen ayarla ilgili birde cgs kullanıcılarına bir uyarım filitreler bizim gazlar için degil o yüzden daha ince filtre kullanmalısınız veya her 5000 de bir enjektörleri wd 40 ile temizlemelisiniz .katkılı otogaz tortu bırakıyor ve enjektörler sorunlu calısıyor gaza gecişlerdeki stop etmesi bu dengesizlige baglı ayrıca haritada rolanti ayarını 10 puan yukseltirin otomatik ayar hikaye aracınızın ayarı manuel yapın deneyerek bulun .bence kaliteli bir kit cünkü benim aracım semi grup ve kimse otogaz takmak istemedi ama cgs taktı ve sorunsuz kullanıyorum 150 beygirlik canavar uzun yolda 120 ve üstü süratte 190 200 krs yakıyor sehir içi 275 285 arası degişiyor lpg litresi 2.03 tl aracım tam 1650 kg agırlıga sahip .ayar konusunda yardımcı olabilirim..
sayın atam77; bende 2004 model honda crv aracımda 3 aydır cgs kullanıyorum. tek sorunum araç lpg'ye geçtikten sonra dur kalklarda tekleme yapıyor. Bir de yakıt 1 e 1 değil. Manuel ayardan bahsetmişsiniz nasıl oluyor acaba.
Arkadaşım harita ayarlarında rolantideki ayarı birazcık actırırsan problem kalmaz ayrıca wd 40 la enjektörleri temizle problem kalmaz.bu temizlik için enjektör takımına gaz veren boruyu sök ve wd 40 ın ince borusunu içine sokup sık içinden sapsarı pislik cıkyor biraz bekle ve boruyu yerine takıp kelepceyi sık ve aracı calıstır ben bunu yapıyorum yaklasık 5000 de bir ve gaza geçişi ilk günkü gibi oluyor.ayrıca ayarlarda kontrol ettir özellikle cok test ettim benzin gaz enjeksiyon oranı cok yüksek olmasın örnegi % 110 115 gibi arac calışması rahatlıyor performans için harita degerlerini ayarlaman lazım.eskiden 6 7 derece hava sıcaklıgında ve 50 derece geçiş sıcaklıgı olmasına ramen stop ederdi şimdi ayar degiştirmeden sadece temizlikle -4 derece ve 30 derece geçiş sıcaklıgına ramen stop etmiyor.sen düşün farkı.ben corludayım yolun düşerse beklerim.
sayın atam77 bilgileriniz için teşekkürler
Daha ince bir filitreden bansetmişsiniz. Bu nasıl oluyor? Başka bir markanın filitresinimi kullanacağız yoksa cgs nin ince filitresi var mı? Aracınızı katkısız otogazla denediniz mi ,hangisi daha iyi ?Performans sağlar?. Birde cgs nin katoloğunda 50000 km kadar filitre 400000 km kadar enjektör bakım istemez diyordu.
o normal sartlarda gecerli olan bakım periyotları bizdeki gazlar tortu bırakıyor.ama su bir gercek katkısız otogazlar daha iyi cok denedim hem gecişlerde hemde ekonomik olarak daha iyi bir cok kere denedim.ben baska filitre taktırmayı denemedim ancak olabilir araya konabilir ben temizlemeyi daha kolay buldugum için arastırmadım.
Aracımdaki teklemeden dolayı servise tekrar gittim, servisteki arkadaş bayağı uğraştı ama yine çözüm bulamadı en sonunda ya bujiden ya da bobinden dolayı tekleme yapar dedi. Yani sorun CGS den değil dedi. Ben ise Benzinde bu teklemenin olmadığını söylediğimde ise bunun normal olduğunu sebebinin ise LPG nin oktanının Benzinden daha yüksek olması ndeni ile benzinde kendini belli etmeyen arızaların LpG de daha belirgin olabileceğini söyledi. Yani Kusur araba imiş nekadar doğru bilmiyorum
buji aralaıgı benzine nazaran daha az olmalı 0.7 normalde 0.9 olmalıdır bu aractan araca degişir ben kendi aracım için konusuyorum bujiler cok pahalı degil özellikle honda araclarda orjinal buji cok önemli bundan önce civic aracım vardı.ancak bendede aynı problem vardı ben benzin lpg enjeksiyon oranını % 110 olarak ayarladım düzeldi ondan önce servis % 150 olarak ayarlamıştı.benim sansım elimde program ve kablo olması ayarları kendim yapabiliyorum.bence benzin lpg enjeksiyon oranına baktırın tabi bu oranı düşürdükten sonra harita degerlerini ayarlamanız lazım örnegin % 150 iken harita 80 di % 110 olunca 95 olarak aynı performansı aldım.ayrıca her zaman rolanti ayarı 5 puan yüksek ayarlıyarak rolantideki stop etme olayını cözdüm.ben bunları faruk beyden ögrendim izmirde servis ayarlamayınca ben kendim bir güzel ayarladım ve kullanıyorum ..Çorlu ya yakınsanız yardımcı olmaya calısırım.
quote:
Orijinalden alıntı: atam77
buji aralaıgı benzine nazaran daha az olmalı 0.7 normalde 0.9 olmalıdır bu aractan araca degişir ben kendi aracım için konusuyorum bujiler cok pahalı degil özellikle honda araclarda orjinal buji cok önemli bundan önce civic aracım vardı.ancak bendede aynı problem vardı ben benzin lpg enjeksiyon oranını % 110 olarak ayarladım düzeldi ondan önce servis % 150 olarak ayarlamıştı.benim sansım elimde program ve kablo olması ayarları kendim yapabiliyorum.bence benzin lpg enjeksiyon oranına baktırın tabi bu oranı düşürdükten sonra harita degerlerini ayarlamanız lazım örnegin % 150 iken harita 80 di % 110 olunca 95 olarak aynı performansı aldım.ayrıca her zaman rolanti ayarı 5 puan yüksek ayarlıyarak rolantideki stop etme olayını cözdüm.ben bunları faruk beyden ögrendim izmirde servis ayarlamayınca ben kendim bir güzel ayarladım ve kullanıyorum ..Çorlu ya yakınsanız yardımcı olmaya calısırım.
Sayın ; atam77 ilgi ve alakanız için teşekkür ederim. Siz lpg ve araç konusunda bayağı bir bilgi sahibisiniz. Ayar konusunda söylediklerinizi pek anlamadım çünkü bu konularda fazlaca bir teknik bilgim yok; arabam rolantide çalışırken veya hareket halinde iken hiç bir sorunum yok tek sorun lpg ye geçtikten sonra durup kalkış esnasında hafifbir tekleme oluyor. Artık son çare bir honda servisine gideceğiz. Ayrıca belirteyim ben Ankara' dayım.
Süleyman06
katkılı otogaz mı kullanıyorsunuz? ben katkılı otogaz (aygaz) kullanınca aracım gaza geçerken baya belirgin geçiyor sallıyor, hatta bazen stop bile ettiği oluyordu. ama totalgaz alınca ne aşırı belirgin bir sarsılma nede stop etme olayı oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: yuzbasitm
Süleyman06
katkılı otogaz mı kullanıyorsunuz? ben katkılı otogaz (aygaz) kullanınca aracım gaza geçerken baya belirgin geçiyor sallıyor, hatta bazen stop bile ettiği oluyordu. ama totalgaz alınca ne aşırı belirgin bir sarsılma nede stop etme olayı oluyor.
Hayır katkılı otogaz kullanmıyorum ; ayrıca gaza geçişlerde herhangi bir sarsıntı yada sıkıntı yok. Dediğim gibi sadece dur kalklarda hafif tekleme yapıyor.
benim görüşüm cgs enjektörleri cok hassas o yüzden katkılı otogaz tortu bırakıyor ve gecişleri zorlastırıyor.bu yüzden ben temizlik yaparak sorunu gideriyorum ayrıca katkısız otogaz kullanmaya dikkat ediyorum .ayrıca yazdıklarımı cgs servisine söylerseniz onlar anlayacaktır.
sayın atam77
bahsetiğiniz ayarların resmini çekip burdan bizlere gösterebilirmisiniz ?
cgs kullananlar kışın gaz tüketiminiz ne kadar?? benim araç 2008 1,6 avensis, tüketim 207 kuruş. çokmu?? aldığım gazın fiyatı 1,70.
bana göre fazla. bana göre diyorum çünki belli standartı olduğunu düşünmüyorum bu işin. herkesin sürüş şekli ve gittiği yol farklı. kıyaslama yapmak için aynı yolda aynı şekilde aracın kullanılması gerekir diye düşünüyorum. benim yakıt tüketim cgs ile 100 tl gazla ( 1litresi 2.08tl den ) en az 550 km yol yapıyorum. Bu günlük her zaman ki kulanımım (karışık)
Dostum ortalama %10-15 civarı arttı. ama bu sadece CGS ye değil bütün lpg sistemleri için geçerli. Propan oranının arttırılması ile ilgili.
quote:
Orijinalden alıntı: Zinann
cgs kullananlar kışın gaz tüketiminiz ne kadar?? benim araç 2008 1,6 avensis, tüketim 207 kuruş. çokmu?? aldığım gazın fiyatı 1,70.
evet arkadaşlar uzun bir aradan sonra tekrar cgs başlığımdayım. nedir cgs kullanıcılarındaki son durum? yakıt ekonomisi ve performansı, aynı aracı farklı sıralı sistemlerle kullanan arkadaşlarla karşılaştırma şansı yakalayanlar olabildi mi? saygılar...
:) Herşey çok iyi durumda. Gezmekten foruma girmeye vakit bulamıyorum. 40 (1,90Tl/litre) liralık LPG ile 200-220 Km arası şehir içi yol yapıyorum. Yani km'de 18-20 kuruş arası bi tüketimim var. en güzel yanıda performans :) tabi bunu kullanmayan anlamayacağı için ne desek boş... Ustanız becerikli ise çok memnun kalacağınız bir kit. Hatta birde kardeşi geldi bu kitin. Daha ekonomik, adı da DYMCO...www.dymcootogaz.com bi inceleyin...
c4 1.6 aracıma cgs montajı yaptıralı 1 yıl oluyor..lpg de çalışacak şekilde ayar yaptırmıştım..bir yıldır hiçbir sorunla karşılaşmadım..sabah ilk çalışması benzinle oluyor, bahçeden çıkıncaya kadar lpg ye geçiyor..geçişler kesinlikle farkedilmiyor, ışıklarına bakarak anlıyorum..gün içinde hava soğuk değilse direk lpg de çalışıyor..daha önceki lpg li araçlarımda olan tekleme,titreme stop etme gibi sorunlar olmadı..
artıları direk lpg de çalışması..kışın benzinde çalışsa bile bir dakika içinde lpg ye geçiyor..benzin sarfiyatı yok denecek kadar az oluyor..
performans kaybı yok..
arıza lambasını yakmıyor..
eksileri
bahdedilen 1 e 1 oranında benzin-lpg tüketimi hikaye..yolbilgisayarı verilerine göre lpg %15-18 lt fazla lpg tüketiyor..anlık yol bilgisayarı verileriyle aynı sonuçları açıkça görebiliyorum..mesela benzindeyken, hız sabitleyiciyle anlık tüketim; atıyorum 6.5-6.8 aralığında gösterirken, lpg ye geçince 7.5-7.8 gibi değişiyor..
enjektörler sesli çalışıyor..
önceki iki aracımda brc marka kit vardı..tekleme ve ışıklarda stop etme problemleri vardı..sırf bu yüzden bu aracıma uzun süre lpg taktırmadım..benzin fiyatlarına dayanamayıp bir de ustanın "memnun kalmazsan sökeriz" garantisiyle bu kiti taktırdım ve unuttum..bugün rasgele foruma takıldım..genelde memnun olanlar foruma uğramıyorlar diye yazan bir arkadaşı görünce yazayım dedim..herkese kazasız belasız sürüşler..
gerçekten benzin sarfiyatınızın az olması çok güzel ama nasıl oluyor ki bu benzin sarfiyatı sıfıra yakın olabiliyor. yani bu kitte diğer kitlerden farklı olan şey ne?
Sıfıra yakın olması mümkün değil cgs de ilk çalıştırmada diğer kitler gibi benzin tüketiyor..Gün içinde sonraki çalıştırmalarda gaza geçmesi diğer kitlere göre daha erken oluyor ya da sıcaklığa göre direk gaza geçiyor..Buradan da ciddi anlamda tasarruf sağlamak mümkün değil..Zaten en önemli benzin tüketimi sabah ilk çalıştırmalarda oluyor..