Merhaba arkadaşlar. Ülkemizde insanımızın ortalama ekonomik durum seviyesine karşın oturmuş bir toplu taşıma sisteminin belirli merkezler dışında çözülmemiş olması ve insanların ulaşım ihtiyaçlarının bu denli vergilerle astronomik düzenlenmesi doktorumuzdan esnafımıza, işçimizden patronumuza herkezi alternatif yakıtlara yönlendirmekte.
Bu kadar edebiyattan sonra dünya üzerinde lpg kullanımının en çok olduğu "Kore"nin bilindik markası "cgs" kısa bir süre önce ülkemize giriş yaptı.
Şahsen bir lpg kullanıcısı olmamama rağmen araştırmalarıma dayanarak "cgs" marka lpg kitini aracıma taktırmayı düşünüyorum.
CGS kullanıcısı olarak deneyimleriniz nelerdir?
saygılarımla...
cgs ile ilgili bir baslık daha önce acılmıs ve hayli hararetli tartısmalar yasanmıstı ancak daha sonra ortadan kayboldu(silindi herhalde) nedenini nasılını bilmiyorum belki konuyu baslatan arkadasın istegi uzerine oldu ama ben de takip ve merak ediyordum cgs'yi, özellikle kullanıcı yorumlarını
Merhaba, Yaklaşık 1 aydır CGS kitini aracımda kullanıyorum. Performans konusunda gözle görülür bir kayıp yaşamadığımı açıklıkla belirteyim. Aracım benzinde olduğu gibi çok rahat hızlanıyor. Chevrolet Lacetti 1,6 SX 2004 Model aracım var. Yakıt tüketimine gelirsek, şehir içinde yaz aylarında aracım 100 km'de 9 litre benzin tüketiyordu. Bulunduğumuz aylarda ise benzin ölçümü yapamıyorum. Ama aracım 10 litre LPG tüketiyor. Şehir dışında 90-100 arası bir hız ile 7 litre LPG tüketiyor. Tabi 90-100 ile gitmek lacettiye haksızlık oluyor o yüzden ben nasılsa LPG ucuz diye biraz basıyorum.
Ben Afyon'da ikamet ediyorum CGS kitini Türkiye Distribütörü kendi bayisinde montaj yaptı. Ayar için gitmem gerekiyor tekrar ancak bu ara vaktim yok. grhflz bu konuda doğru söylüyor ama benim bir şikayetim yok şu anda. sadece aracıma ilk kez lpg takıldığı için bi elden geçmesinin iyi olacağını düşünüyorum.
CGS kitinin direk olarak LPG ile çalışma özelliği var. Ancak soğuk havalarda kullanışlı değil. Ama ben kiti 1 ay önce taktırdığımda sabah ilk çalışma benzin ile oluyor, sonraki çalıştırmalarım ise direk lpg ile oluyordu. Bu özellik için ayar var. Gaz göstergesinden seçilebiliyor. Eğer o gün çok gezecekseniz, marşa çok basacaksanız direk lpg konumuna getirin arac hiç benzin harcamadan çalışsın.
Sonuç olarak olumsuz bir durum yaşamadım şu ana kadar. CGS kitlerinin ithalatçısı benim dayım olur. Gerçekten bu kit üzerine çok düşüyorlar ve en iyi sonucu almak için çaba gösteriyorlar. Benim son diyeceğim, bulunduğunuz yerde servisi varsa gönül rahatlığı ile taktırabilirsiniz. şu an için tek dezavantajı servis ağının yeni yeni genişlemekte olması. Önümüzdeki günlerde CGS kitinde yeni gelişmeler de olacak.
öncelikle başlığımıza hoşgeldiniz değerli tecrübe ve yorumlarınızı bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz. bayi sıkıntısı olmasını yeni olmasından ötürüdür diye yorumluyorum ve unutmamak gerekir ki yeni olan teknolojik olandır. dolayısıyla eğer iyi bir sistemse -ki koredeki arkaplan bunu gösteriyor- yakın zamanda yaygınlaşacaktır. şu gün yaygınlaşmış bir markayı tercih etmiş olsak ve "cgs" diğer sistemlerden performans ve tasarruf yönünden üstün bir sistem olsa kalkıp da mevcut sistemi söküp tekrar cgs takmanın mantıklı olmayacağını düşünürsek biraz araştırıp sorunsuz bir kit olduğundan siz kullanıcıların yorumlarıyla emin olabildikten sonra yaygınlaşmamış olmasını bayisinin uzakta olmasını çok da dert etmem şahsen.
kullanımızın devam ettiği süreçte toplam tükettiğiniz yakıt, yol miktarı ve koşullarıyla birlikte tecrübelerinizi bizlerle paylaşırsanız çok memnun olurum.
sorunsuz tasarruflu sürüşler
saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: yuzbasitm Merhaba, Yaklaşık 1 aydır CGS kitini aracımda kullanıyorum. Performans konusunda gözle görülür bir kayıp yaşamadığımı açıklıkla belirteyim. Aracım benzinde olduğu gibi çok rahat hızlanıyor. Chevrolet Lacetti 1,6 SX 2004 Model aracım var. Yakıt tüketimine gelirsek, şehir içinde yaz aylarında aracım 100 km'de 9 litre benzin tüketiyordu. Bulunduğumuz aylarda ise benzin ölçümü yapamıyorum. Ama aracım 10 litre LPG tüketiyor. Şehir dışında 90-100 arası bir hız ile 7 litre LPG tüketiyor. Tabi 90-100 ile gitmek lacettiye haksızlık oluyor o yüzden ben nasılsa LPG ucuz diye biraz basıyorum. Ben Afyon'da ikamet ediyorum CGS kitini Türkiye Distribütörü kendi bayisinde montaj yaptı. Ayar için gitmem gerekiyor tekrar ancak bu ara vaktim yok. grhflz bu konuda doğru söylüyor ama benim bir şikayetim yok şu anda. sadece aracıma ilk kez lpg takıldığı için bi elden geçmesinin iyi olacağını düşünüyorum. CGS kitinin direk olarak LPG ile çalışma özelliği var. Ancak soğuk havalarda kullanışlı değil. Ama ben kiti 1 ay önce taktırdığımda sabah ilk çalışma benzin ile oluyor, sonraki çalıştırmalarım ise direk lpg ile oluyordu. Bu özellik için ayar var. Gaz göstergesinden seçilebiliyor. Eğer o gün çok gezecekseniz, marşa çok basacaksanız direk lpg konumuna getirin arac hiç benzin harcamadan çalışsın. Sonuç olarak olumsuz bir durum yaşamadım şu ana kadar. CGS kitlerinin ithalatçısı benim dayım olur. Gerçekten bu kit üzerine çok düşüyorlar ve en iyi sonucu almak için çaba gösteriyorlar. Benim son diyeceğim, bulunduğunuz yerde servisi varsa gönül rahatlığı ile taktırabilirsiniz. şu an için tek dezavantajı servis ağının yeni yeni genişlemekte olması. Önümüzdeki günlerde CGS kitinde yeni gelişmeler de olacak.
quote:
Orijinalden alıntı: erenkonu
öncelikle başlığımıza hoşgeldiniz değerli tecrübe ve yorumlarınızı bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz. bayi sıkıntısı olmasını yeni olmasından ötürüdür diye yorumluyorum ve unutmamak gerekir ki yeni olan teknolojik olandır. dolayısıyla eğer iyi bir sistemse -ki koredeki arkaplan bunu gösteriyor- yakın zamanda yaygınlaşacaktır. şu gün yaygınlaşmış bir markayı tercih etmiş olsak ve "cgs" diğer sistemlerden performans ve tasarruf yönünden üstün bir sistem olsa kalkıp da mevcut sistemi söküp tekrar cgs takmanın mantıklı olmayacağını düşünürsek biraz araştırıp sorunsuz bir kit olduğundan siz kullanıcıların yorumlarıyla emin olabildikten sonra yaygınlaşmamış olmasını bayisinin uzakta olmasını çok da dert etmem şahsen.
kullanımızın devam ettiği süreçte toplam tükettiğiniz yakıt, yol miktarı ve koşullarıyla birlikte tecrübelerinizi bizlerle paylaşırsanız çok memnun olurum.
sorunsuz tasarruflu sürüşler
saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: yuzbasitm Merhaba, Yaklaşık 1 aydır CGS kitini aracımda kullanıyorum. Performans konusunda gözle görülür bir kayıp yaşamadığımı açıklıkla belirteyim. Aracım benzinde olduğu gibi çok rahat hızlanıyor. Chevrolet Lacetti 1,6 SX 2004 Model aracım var. Yakıt tüketimine gelirsek, şehir içinde yaz aylarında aracım 100 km'de 9 litre benzin tüketiyordu. Bulunduğumuz aylarda ise benzin ölçümü yapamıyorum. Ama aracım 10 litre LPG tüketiyor. Şehir dışında 90-100 arası bir hız ile 7 litre LPG tüketiyor. Tabi 90-100 ile gitmek lacettiye haksızlık oluyor o yüzden ben nasılsa LPG ucuz diye biraz basıyorum. Ben Afyon'da ikamet ediyorum CGS kitini Türkiye Distribütörü kendi bayisinde montaj yaptı. Ayar için gitmem gerekiyor tekrar ancak bu ara vaktim yok. grhflz bu konuda doğru söylüyor ama benim bir şikayetim yok şu anda. sadece aracıma ilk kez lpg takıldığı için bi elden geçmesinin iyi olacağını düşünüyorum. CGS kitinin direk olarak LPG ile çalışma özelliği var. Ancak soğuk havalarda kullanışlı değil. Ama ben kiti 1 ay önce taktırdığımda sabah ilk çalışma benzin ile oluyor, sonraki çalıştırmalarım ise direk lpg ile oluyordu. Bu özellik için ayar var. Gaz göstergesinden seçilebiliyor. Eğer o gün çok gezecekseniz, marşa çok basacaksanız direk lpg konumuna getirin arac hiç benzin harcamadan çalışsın. Sonuç olarak olumsuz bir durum yaşamadım şu ana kadar. CGS kitlerinin ithalatçısı benim dayım olur. Gerçekten bu kit üzerine çok düşüyorlar ve en iyi sonucu almak için çaba gösteriyorlar. Benim son diyeceğim, bulunduğunuz yerde servisi varsa gönül rahatlığı ile taktırabilirsiniz. şu an için tek dezavantajı servis ağının yeni yeni genişlemekte olması. Önümüzdeki günlerde CGS kitinde yeni gelişmeler de olacak.
Alıntıları Göster
Selam arkadaşlar,
CGS sistemi hakkındaki tecrübelerim. Aracım audi 2.8 quattro avant (2001 model) tiptronic. Aracımın boş ağırlığı 1690 kg ve sürekli dörtçeker.
3 ay evvel FS otogaz (derince-izmit) Faruk Sevgili Bey'de CGS LPG kiti montajı yaptırdım. Bu kiti seçmemdeki etkenler, malzeme kalitesi (kutuyu açtığınızda ne demek istediğimi anlarsınız) ve bayide bulunan teknik dökümanları incelemem neticesinde sistemin kafama yatması olmuştur.
Montaj işçiliğini 10 üzerinden 9 olarak değerlendirebilirim. Onun dışında sistemin yeni olması birtakım handikapları da beraberinde getirmektedir. Aracımın özellikleri gözönüne alındığında, bunları yaşamam da gayet normal. Araç 6-7 defa program ayarı için derinceye gitti. zira rölanti devrinde titreme sorununu birtürlü çözemedik. Özellikle ani yavaşlamalarda bu sorun önplana çıkmaktaydı.
Son ayardan sonra problemim oldukça azaldı fakat yine de var. Araştrımalarım sonucu buharlaştırıcının radyatöre paralel şekilde monte edilmesi bu duruma sebep olabiliyormuş. İçerisindeki mekanizma ivmelenmeden etkilenmekteymiş. Bu nedenle birara radyatöre dik pozisyona getireceğim. Sonra bu konuyla ilgili yorumlarımı yazarım.
Bunun dışında sistem çok iyi çalışmakta ve ivmelenmede en ufak bir kayıp olmamaktadır. Araç benzinli kullanımda şehiriçi 11-12 litre benzin tüketirken, LPG tüketimi 13 litre civarındadır. Uzun yolda 9 lt benzine karşılık, 11 lt lpg tüketmektedir. Sistemi taktıralı 6000 km oldu ve sanırım birtakım veriler yerine oturmuştur.
Sistemden gayet memnunum. Montaj işçiliği, FS otogaz çalışanlarının ilgisi ve çözüm odaklı çalışması övgüye değer.
Saygılarımla,
öncelikle tecrübelerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkürler. aracınızın için şehir içi 11-12 litre benzin tüketebiliyor olması gerçekten teknolojisinin göstergesi takdire şayan bir durum olmalı ve elbette bu kadar teknolojik ve güçlü bir aracın lpg dönüşümü de sanırım 4 silindirli albea clio kadar basit değildir. buharlaştırıcının radyatöre paralel olarak monte edilmemesi gerektiğini atladıklarını düşünmüyorum ama atlandıysa sanırım gözden kaçma bir durumdur.(çünkü küçük ilçelerde lpg monte edenler bile bunu bilirler) aslında sizin şuan yaşadığınız durum yani rolantide ve acil fren durumunda tekleme beni de lpgden korkutan durumlardan birisi. lpgli bir arkadaşımın aracını kullandığımda belirli bir süre geçinceye kadar gazdan ayağımı çekince araba stop ediyodu ve trafikte bu yüzden deli olmuştum sürerken.(bu en çok korkutan) tasarruf değerleriniz oldukça ideal yani benim beklentimin üzerinde eğer 2800 motor bir araç kullanıcısı olarak performansı sizi bile tatmin ettiyse beni de hayli hayli tatmin edecektir.(aracım fiat bravo hgt v5 2000cc @157hp) 6-7 defa ayar için gitmek eminim sizi lpgden biraz soğutmuştur ama umarım sorununuz en kısa zamanda çözülecektir. montajla ilgili fotoğraflarınızı bizlerle paylaşırsanız çok memnun oluruz.(şuan ki hali de olur lpg anahtarını görmek güzel olur araç içinde)
saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: hot1
Selam arkadaşlar,
CGS sistemi hakkındaki tecrübelerim. Aracım audi 2.8 quattro avant (2001 model) tiptronic. Aracımın boş ağırlığı 1690 kg ve sürekli dörtçeker.
3 ay evvel FS otogaz (derince-izmit) Faruk Sevgili Bey'de CGS LPG kiti montajı yaptırdım. Bu kiti seçmemdeki etkenler, malzeme kalitesi (kutuyu açtığınızda ne demek istediğimi anlarsınız) ve bayide bulunan teknik dökümanları incelemem neticesinde sistemin kafama yatması olmuştur.
Montaj işçiliğini 10 üzerinden 9 olarak değerlendirebilirim. Onun dışında sistemin yeni olması birtakım handikapları da beraberinde getirmektedir. Aracımın özellikleri gözönüne alındığında, bunları yaşamam da gayet normal. Araç 6-7 defa program ayarı için derinceye gitti. zira rölanti devrinde titreme sorununu birtürlü çözemedik. Özellikle ani yavaşlamalarda bu sorun önplana çıkmaktaydı.
Son ayardan sonra problemim oldukça azaldı fakat yine de var. Araştrımalarım sonucu buharlaştırıcının radyatöre paralel şekilde monte edilmesi bu duruma sebep olabiliyormuş. İçerisindeki mekanizma ivmelenmeden etkilenmekteymiş. Bu nedenle birara radyatöre dik pozisyona getireceğim. Sonra bu konuyla ilgili yorumlarımı yazarım.
Bunun dışında sistem çok iyi çalışmakta ve ivmelenmede en ufak bir kayıp olmamaktadır. Araç benzinli kullanımda şehiriçi 11-12 litre benzin tüketirken, LPG tüketimi 13 litre civarındadır. Uzun yolda 9 lt benzine karşılık, 11 lt lpg tüketmektedir. Sistemi taktıralı 6000 km oldu ve sanırım birtakım veriler yerine oturmuştur.
Sistemden gayet memnunum. Montaj işçiliği, FS otogaz çalışanlarının ilgisi ve çözüm odaklı çalışması övgüye değer.
Saygılarımla,
quote:
Orijinalden alıntı: erenkonu
öncelikle tecrübelerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkürler. aracınızın için şehir içi 11-12 litre benzin tüketebiliyor olması gerçekten teknolojisinin göstergesi takdire şayan bir durum olmalı ve elbette bu kadar teknolojik ve güçlü bir aracın lpg dönüşümü de sanırım 4 silindirli albea clio kadar basit değildir. buharlaştırıcının radyatöre paralel olarak monte edilmemesi gerektiğini atladıklarını düşünmüyorum ama atlandıysa sanırım gözden kaçma bir durumdur.(çünkü küçük ilçelerde lpg monte edenler bile bunu bilirler) aslında sizin şuan yaşadığınız durum yani rolantide ve acil fren durumunda tekleme beni de lpgden korkutan durumlardan birisi. lpgli bir arkadaşımın aracını kullandığımda belirli bir süre geçinceye kadar gazdan ayağımı çekince araba stop ediyodu ve trafikte bu yüzden deli olmuştum sürerken.(bu en çok korkutan) tasarruf değerleriniz oldukça ideal yani benim beklentimin üzerinde eğer 2800 motor bir araç kullanıcısı olarak performansı sizi bile tatmin ettiyse beni de hayli hayli tatmin edecektir.(aracım fiat bravo hgt v5 2000cc @157hp) 6-7 defa ayar için gitmek eminim sizi lpgden biraz soğutmuştur ama umarım sorununuz en kısa zamanda çözülecektir. montajla ilgili fotoğraflarınızı bizlerle paylaşırsanız çok memnun oluruz.(şuan ki hali de olur lpg anahtarını görmek güzel olur araç içinde)
saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: hot1
Selam arkadaşlar,
CGS sistemi hakkındaki tecrübelerim. Aracım audi 2.8 quattro avant (2001 model) tiptronic. Aracımın boş ağırlığı 1690 kg ve sürekli dörtçeker.
3 ay evvel FS otogaz (derince-izmit) Faruk Sevgili Bey'de CGS LPG kiti montajı yaptırdım. Bu kiti seçmemdeki etkenler, malzeme kalitesi (kutuyu açtığınızda ne demek istediğimi anlarsınız) ve bayide bulunan teknik dökümanları incelemem neticesinde sistemin kafama yatması olmuştur.
Montaj işçiliğini 10 üzerinden 9 olarak değerlendirebilirim. Onun dışında sistemin yeni olması birtakım handikapları da beraberinde getirmektedir. Aracımın özellikleri gözönüne alındığında, bunları yaşamam da gayet normal. Araç 6-7 defa program ayarı için derinceye gitti. zira rölanti devrinde titreme sorununu birtürlü çözemedik. Özellikle ani yavaşlamalarda bu sorun önplana çıkmaktaydı.
Son ayardan sonra problemim oldukça azaldı fakat yine de var. Araştrımalarım sonucu buharlaştırıcının radyatöre paralel şekilde monte edilmesi bu duruma sebep olabiliyormuş. İçerisindeki mekanizma ivmelenmeden etkilenmekteymiş. Bu nedenle birara radyatöre dik pozisyona getireceğim. Sonra bu konuyla ilgili yorumlarımı yazarım.
Bunun dışında sistem çok iyi çalışmakta ve ivmelenmede en ufak bir kayıp olmamaktadır. Araç benzinli kullanımda şehiriçi 11-12 litre benzin tüketirken, LPG tüketimi 13 litre civarındadır. Uzun yolda 9 lt benzine karşılık, 11 lt lpg tüketmektedir. Sistemi taktıralı 6000 km oldu ve sanırım birtakım veriler yerine oturmuştur.
Sistemden gayet memnunum. Montaj işçiliği, FS otogaz çalışanlarının ilgisi ve çözüm odaklı çalışması övgüye değer.
Saygılarımla,
Alıntıları Göster
herkese merhaba
Sadece cgs nin konuşulduğu bir sayfa olması çok güzel teşekkür ederim.
cgs bana göre gerçekten çok kaliteli , parçardan bile belli bence .ayrıca çok özelikten söz ediliyor. tabi teknik kısımda sadece okuduklarımız kadarını biliyoruz. Kullanımına gelince 2008 model honda cıvıc aracım var. Performansında hiç bir sorun yaşamıyorum. Bu konuda tavsiye ederim herkese. sessiz çalışmasıda cabası saat gibi tıkır tıkır (brc deki ses olayı yok)
yakıta gelince bir değer vermek yalnış olur aslında çünki herkesin aracı kullandığı yol kullanma şekli farklı. benim aracım karışıkta şimdi ki hava koşullarına göre 100 km de 9 litre gaz tüketiyor. yazın bu 8 litre idi benzinle 1 e 1 yakıyor kısmını bilemiyorum, doğrudur da diyemiyorum bana göre biraz farklı gazı benzine göre 1 litre fazla tüketiyor.
benim tek sorunum sabah soğuk havalarda ilk çalışmada tüpe geçerken eğer araba rolantide çalışır durumda ise stop ediyor ama biraz gaz verirseniz sorunsuz geçiyor. giderken sorun yok sadece dururken stop ediyor.
eğer çorumda oturuyorsanız ve lpg düşünüyorsanız merkez otogaza uğrayın işçilik ve ilgi güzel cgs de güzel sorununuz kalmıyor yanii...
quote:
Orijinalden alıntı: erkancop
herkese merhaba
Sadece cgs nin konuşulduğu bir sayfa olması çok güzel teşekkür ederim.
cgs bana göre gerçekten çok kaliteli , parçardan bile belli bence .ayrıca çok özelikten söz ediliyor. tabi teknik kısımda sadece okuduklarımız kadarını biliyoruz. Kullanımına gelince 2008 model honda cıvıc aracım var. Performansında hiç bir sorun yaşamıyorum. Bu konuda tavsiye ederim herkese. sessiz çalışmasıda cabası saat gibi tıkır tıkır (brc deki ses olayı yok)
yakıta gelince bir değer vermek yalnış olur aslında çünki herkesin aracı kullandığı yol kullanma şekli farklı. benim aracım karışıkta şimdi ki hava koşullarına göre 100 km de 9 litre gaz tüketiyor. yazın bu 8 litre idi benzinle 1 e 1 yakıyor kısmını bilemiyorum, doğrudur da diyemiyorum bana göre biraz farklı gazı benzine göre 1 litre fazla tüketiyor.
benim tek sorunum sabah soğuk havalarda ilk çalışmada tüpe geçerken eğer araba rolantide çalışır durumda ise stop ediyor ama biraz gaz verirseniz sorunsuz geçiyor. giderken sorun yok sadece dururken stop ediyor.
eğer çorumda oturuyorsanız ve lpg düşünüyorsanız merkez otogaza uğrayın işçilik ve ilgi güzel cgs de güzel sorununuz kalmıyor yanii...
Alıntıları Göster
Evimdeki bilgisayara geçince CGS ile ilgili ekran görüntülerini yayınlarım.
Bir kere distrubütöründe bir belirsizlik mevcut, resmi olarak distrübütörlük geçmişi pek parlak olmayan (LPG sektöründe başarısız bir denemeleri var) gayri-resmi olarakta laf cambazı ustanın biri ortalarda kol gezmekte.
Ayrıca çok ilginçtir 2 ayrı resmi distrübütörü var:
Servis deseniz, İstanbul'da bile doğru düzgün yok. Uzun yola çıkıyorsanız dua edin yolda başınıza bir şey gelmesin. Türkiye genelinde 2 sitenin toplamında 15 tane servis ya çıkar ya çıkmaz.
Gelelim satış sonrasına.. Distrübütör diye geçinen zat bizzat gördüğü aracı bu forum üzerinden tanımamazlıktan geliyor, ürüne leke sürdürmemek adına sattığı Samsun bayiisi içler acısı durumu açık yüreklilikle forumda yazınca hemen lafı çevirip o serinin ECU'su ülkemize uygun değildi diye kıvırıyordu. Hepsinin ekran görüntüsü bende mevcut.
Keşke bir önceki CGS konusu silinmeseydi. Bu sayede,
*Sözünü inkar eden bir distrübütörü, *Kitin ustalar tarafından önerilmesi için kar marjının yükseltildiği ve değerinden fazlasına satıldığı gerçeğini (bizzat distrübütörü bu şekilde bir beyanat vermiştir) *Yine eğitim ve distribütörlük yapan ustanın bizzat ayar yapmasına rağmen (hatta koreliler de aracın başındaymış) son kullanıcıdan 1 e 1 yakıt tüketimi iddiasının yalan olduğunu
gözlerinizle görebilirdiniz. Tüm bu iddialarımın görüntüleri ve pm kayıtları mevcuttur.
Unutmadan bu kitin reklamı için havada uçuşan fake leri de eklemek istiyorum. Onun da kayıtları mevcut
Siz hala ne idüğü belli olmayan, geleceği belli olmayan, distrübütörüm diye geçinip fake üyeliklerle uğraşan bir firmadan 1700 liraya mal alıp rezil olmak mı istiyorsunuz?
Bir sürü kendini kanıtlamış firma var onlardan şaşmayın, ustaların bana güven demesine aldanmayın çünkü hepsi cebini düşünüyor.
quote:
Orijinalden alıntı: emtue
Evimdeki bilgisayara geçince CGS ile ilgili ekran görüntülerini yayınlarım.
Bir kere distrubütöründe bir belirsizlik mevcut, resmi olarak distrübütörlük geçmişi pek parlak olmayan (LPG sektöründe başarısız bir denemeleri var) gayri-resmi olarakta laf cambazı ustanın biri ortalarda kol gezmekte.
Ayrıca çok ilginçtir 2 ayrı resmi distrübütörü var:
Servis deseniz, İstanbul'da bile doğru düzgün yok. Uzun yola çıkıyorsanız dua edin yolda başınıza bir şey gelmesin. Türkiye genelinde 2 sitenin toplamında 15 tane servis ya çıkar ya çıkmaz.
Gelelim satış sonrasına.. Distrübütör diye geçinen zat bizzat gördüğü aracı bu forum üzerinden tanımamazlıktan geliyor, ürüne leke sürdürmemek adına sattığı Samsun bayiisi içler acısı durumu açık yüreklilikle forumda yazınca hemen lafı çevirip o serinin ECU'su ülkemize uygun değildi diye kıvırıyordu. Hepsinin ekran görüntüsü bende mevcut.
Keşke bir önceki CGS konusu silinmeseydi. Bu sayede,
*Sözünü inkar eden bir distrübütörü, *Kitin ustalar tarafından önerilmesi için kar marjının yükseltildiği ve değerinden fazlasına satıldığı gerçeğini (bizzat distrübütörü bu şekilde bir beyanat vermiştir) *Yine eğitim ve distribütörlük yapan ustanın bizzat ayar yapmasına rağmen (hatta koreliler de aracın başındaymış) son kullanıcıdan 1 e 1 yakıt tüketimi iddiasının yalan olduğunu
gözlerinizle görebilirdiniz. Tüm bu iddialarımın görüntüleri ve pm kayıtları mevcuttur.
Unutmadan bu kitin reklamı için havada uçuşan fake leri de eklemek istiyorum. Onun da kayıtları mevcut
Siz hala ne idüğü belli olmayan, geleceği belli olmayan, distrübütörüm diye geçinip fake üyeliklerle uğraşan bir firmadan 1700 liraya mal alıp rezil olmak mı istiyorsunuz?
Bir sürü kendini kanıtlamış firma var onlardan şaşmayın, ustaların bana güven demesine aldanmayın çünkü hepsi cebini düşünüyor.
Alıntıları Göster
cgsyi kullanan buraya yorum yapanların yeni olması tesadüfmü acaba banada şüpheli geldi...
quote:
Orijinalden alıntı: erkancop
benim tek sorunum sabah soğuk havalarda ilk çalışmada tüpe geçerken eğer araba rolantide çalışır durumda ise stop ediyor ama biraz gaz verirseniz sorunsuz geçiyor. giderken sorun yok sadece dururken stop ediyor.
eğer çorumda oturuyorsanız ve lpg düşünüyorsanız merkez otogaza uğrayın işçilik ve ilgi güzel cgs de güzel sorununuz kalmıyor yanii...
Söylediğinize göre araba ilk çalıştırmada stop ediyor , dururken de stop ediyor ve siz işçilik güzel diyorsunuz.. Benim 1000 tl ye taktırdığım sistemde aracım bir kez dahi stop etmemişti...
tecübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. umarım sorunlarınıza çözüm bulunur.
saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: erkancop
herkese merhaba
Sadece cgs nin konuşulduğu bir sayfa olması çok güzel teşekkür ederim.
cgs bana göre gerçekten çok kaliteli , parçardan bile belli bence .ayrıca çok özelikten söz ediliyor. tabi teknik kısımda sadece okuduklarımız kadarını biliyoruz. Kullanımına gelince 2008 model honda cıvıc aracım var. Performansında hiç bir sorun yaşamıyorum. Bu konuda tavsiye ederim herkese. sessiz çalışmasıda cabası saat gibi tıkır tıkır (brc deki ses olayı yok)
yakıta gelince bir değer vermek yalnış olur aslında çünki herkesin aracı kullandığı yol kullanma şekli farklı. benim aracım karışıkta şimdi ki hava koşullarına göre 100 km de 9 litre gaz tüketiyor. yazın bu 8 litre idi benzinle 1 e 1 yakıyor kısmını bilemiyorum, doğrudur da diyemiyorum bana göre biraz farklı gazı benzine göre 1 litre fazla tüketiyor.
benim tek sorunum sabah soğuk havalarda ilk çalışmada tüpe geçerken eğer araba rolantide çalışır durumda ise stop ediyor ama biraz gaz verirseniz sorunsuz geçiyor. giderken sorun yok sadece dururken stop ediyor.
eğer çorumda oturuyorsanız ve lpg düşünüyorsanız merkez otogaza uğrayın işçilik ve ilgi güzel cgs de güzel sorununuz kalmıyor yanii...
bilgilendirmeniz ve yorumlarınız için teşekkürler. sizin de söylediğiniz gibi cgs ile ilgili internette bilgi bulmak son derece zor. ben de tam olarak bu yüzden böyle bir başlık açtım. forumda gelmiş geçmiş cgs kullanıcılarının tamamına pm yoluyla ulaşarak başlığa katkıda bulunmalarını rica ettim. amacım cgs kullanıcılarının tecrübelerini öğrenmek ve öğrenilmesini sağlamak. ben şahsen bu sistemin yakın bir zaman zarfında en azından ilk çalışmanın lpg ile olabilmesi yüzünden diğer markaların önüne geçebileceğine yada diğer markaların bu yönde kendilerini geliştirmesine sebep olup lpg kullanıcılarının avantajının artmasına sebep olabileceğine inanıyorum. kendi aracım kmde 14 litre benzin tüketiyor ve çeşitli forum sitelerinde yaklaşık 3 yıldır iyi niyetle derin lpg araştırmalarıma rastlayabilirsiniz. lpg taktırmaya hala cesaret edebilmiş değilim. esasında ev iş mesafem açısından çok da şart değil ama taktırırsam daha rahat gezerim düşüncesindeyim. amacım bu platformda bu teknolojiyle ilgili bilginin de paylaşılabilmesi. saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: emtue
Evimdeki bilgisayara geçince CGS ile ilgili ekran görüntülerini yayınlarım.
Bir kere distrubütöründe bir belirsizlik mevcut, resmi olarak distrübütörlük geçmişi pek parlak olmayan (LPG sektöründe başarısız bir denemeleri var) gayri-resmi olarakta laf cambazı ustanın biri ortalarda kol gezmekte.
Ayrıca çok ilginçtir 2 ayrı resmi distrübütörü var:
Servis deseniz, İstanbul'da bile doğru düzgün yok. Uzun yola çıkıyorsanız dua edin yolda başınıza bir şey gelmesin. Türkiye genelinde 2 sitenin toplamında 15 tane servis ya çıkar ya çıkmaz.
Gelelim satış sonrasına.. Distrübütör diye geçinen zat bizzat gördüğü aracı bu forum üzerinden tanımamazlıktan geliyor, ürüne leke sürdürmemek adına sattığı Samsun bayiisi içler acısı durumu açık yüreklilikle forumda yazınca hemen lafı çevirip o serinin ECU'su ülkemize uygun değildi diye kıvırıyordu. Hepsinin ekran görüntüsü bende mevcut.
Keşke bir önceki CGS konusu silinmeseydi. Bu sayede,
*Sözünü inkar eden bir distrübütörü, *Kitin ustalar tarafından önerilmesi için kar marjının yükseltildiği ve değerinden fazlasına satıldığı gerçeğini (bizzat distrübütörü bu şekilde bir beyanat vermiştir) *Yine eğitim ve distribütörlük yapan ustanın bizzat ayar yapmasına rağmen (hatta koreliler de aracın başındaymış) son kullanıcıdan 1 e 1 yakıt tüketimi iddiasının yalan olduğunu
gözlerinizle görebilirdiniz. Tüm bu iddialarımın görüntüleri ve pm kayıtları mevcuttur.
Unutmadan bu kitin reklamı için havada uçuşan fake leri de eklemek istiyorum. Onun da kayıtları mevcut
Siz hala ne idüğü belli olmayan, geleceği belli olmayan, distrübütörüm diye geçinip fake üyeliklerle uğraşan bir firmadan 1700 liraya mal alıp rezil olmak mı istiyorsunuz?
Bir sürü kendini kanıtlamış firma var onlardan şaşmayın, ustaların bana güven demesine aldanmayın çünkü hepsi cebini düşünüyor.
az sayıda yorum yapmış olma sebepleri sanırım lpg monte eden kişilerin -az sayıda olmalarından ötürü- kullanıcılara forumda tecrübelerini paylaşmalarını rica etmiş olması. ben forumdaki cgs kullanıcısı herkese özel mesaj yollamak amacıyla forumları ararken bazılarının yalnızca 1 adet yorumu vardı toplamda fakat hiç bir yorumda cgs hakkında tamamiyle olumlu izlenim yoktu. bu başlığa yorum yapan yalnızca 1 kişinin tek yorumu var(grhflz) ki o kişi de bu markaya olumlu reklam olabilecek herhangi birşey yazmamış. yani özetle başlığımız açıkça bilgi paylaşımını hedeflemektedir. asla ve asla etik olmayan, polemik içerikli, zorla kabul ettirmeye yönelik bir başlık olmasını istemem.
saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: samet cgsyi kullanan buraya yorum yapanların yeni olması tesadüfmü acaba banada şüpheli geldi...
quote:
Orijinalden alıntı: erenkonu
bilgilendirmeniz ve yorumlarınız için teşekkürler. sizin de söylediğiniz gibi cgs ile ilgili internette bilgi bulmak son derece zor. ben de tam olarak bu yüzden böyle bir başlık açtım. forumda gelmiş geçmiş cgs kullanıcılarının tamamına pm yoluyla ulaşarak başlığa katkıda bulunmalarını rica ettim. amacım cgs kullanıcılarının tecrübelerini öğrenmek ve öğrenilmesini sağlamak. ben şahsen bu sistemin yakın bir zaman zarfında en azından ilk çalışmanın lpg ile olabilmesi yüzünden diğer markaların önüne geçebileceğine yada diğer markaların bu yönde kendilerini geliştirmesine sebep olup lpg kullanıcılarının avantajının artmasına sebep olabileceğine inanıyorum. kendi aracım kmde 14 litre benzin tüketiyor ve çeşitli forum sitelerinde yaklaşık 3 yıldır iyi niyetle derin lpg araştırmalarıma rastlayabilirsiniz. lpg taktırmaya hala cesaret edebilmiş değilim. esasında ev iş mesafem açısından çok da şart değil ama taktırırsam daha rahat gezerim düşüncesindeyim. amacım bu platformda bu teknolojiyle ilgili bilginin de paylaşılabilmesi. saygılar...
İlk çalıştırmanın benzin ile olması efektif olarak çok bir fark yaratmıyor. Ki zaten ilk çalıştırmanın LPG ile olmasının zararları defalarca forumda tartışıldı. (Bu fikri foruma giren tüm ustalar destekledi hatta)
Distrübütör ise söylemini değiştirmediyse böyle bir özellik var fakat önermiyoruz, acil durumlar için demişti.
Kelime oyunlarıyla yeni bir hale büründüyse bilemem.
CGS kiti hakkında olumsuz yorumları olanlar acaba bu kiti test ettiler mi? yoksa sağdan soldan kulaktan dolma söylentilerle mi konuşuyorlar? 7-8 ay gibi bir süre içerisinde 500'den fazla kit montajı yapılmıştır. Foruma yansıyan şikayet sayısı kaç? CGS nin resmi sitesiwww.asfaotogaz.com vewww.cgsotogaz.com'dur. Siteler 2-3 hafta içerisinde güncellenecek ve yeni bilgiler konulacaktır. Kullanıcı yorumları, montaj resimleri eklenecektir. Servis bilgileri güncellenecektir. Test etmeden yorum yapanları benim aracımı test etmeleri için davet ediyorum. Kulaktan dolma bilgilerle ve hazzetmediğiniz birine olan gıcıklığınız nedeniyle CGS'yi kötülemeniz etik değil.
quote:
Orijinalden alıntı: emtue
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
Herkese merhaba, Aracıma 3 ay önce fikrine güvendiğim bir dostumun tavsiyesiyle (Ankarada) CGS taktırdım. Aracım Toyota Avensis 1.6 2006 model. Üç ayda 7000 km yol yaptım. Önceleri lpg.ye karşı önyargılıydım. Bu üç aylık süre zarfında doğrusunu söylemek gerekirse benzin fiyatları nedeniyle soğuduğum arabama tekrar ısındım. CGS ile ilgili herhangi bir sorun yaşamadım. Aracımda herhangi bir çekiş düşüklüğü de hissetmedim. Eğer olsaydı zaten 3 yıldır kullandığım arabamda bunu hissederdim. Yakıta gelince ,litre bazında benzinde yaktığına yakın lpg tüketiyor. Doğrusu aynı lpg istasyonundan ve aynı pompadan lpg alarak ölçmedim. Geçenlerde ölçeyim dedim aynı istasyonda farklı pompadan almışım. Bu nedenle tam bir ölçüm olmadı. Bu ölçümde ş.içi 10.8 lt lpg tüketimi ölçtüm. Evim ve işim arası 2 km ve sürekli araç kullanıyorum. Ş. içi kullandığım diğer mesafelerde 10 km yi pek geçmez. Zaten benzinde de 10 -11 litre civarı tüketim oluyordu. Servisin yaygın olmaması ve yeni bir marka olması tabi ki bir dezavantaj. Birde bagaja , ilave güvenlik unsuru olarak darbe anında gazı kesen bir aparat takacaklar . Henüz gelmediği için bunu takamadılar. Yakında bunu takacaklar sanırım. Bunu sorun olarak değerlendirmiyorum şimdilik. Sonuç itibariyle ben CGS den memnunum ve bu markayı düşünenlere tavsiye edebilirim.
ilk çalışmanın efektif bir fark yaratmadığını biliyorum. tavsiye edilip edilmemesi hakkında bir fikrim yoktu bilgilendirmeniz için teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: emtue İlk çalıştırmanın benzin ile olması efektif olarak çok bir fark yaratmıyor. Ki zaten ilk çalıştırmanın LPG ile olmasının zararları defalarca forumda tartışıldı. (Bu fikri foruma giren tüm ustalar destekledi hatta) Distrübütör ise söylemini değiştirmediyse böyle bir özellik var fakat önermiyoruz, acil durumlar için demişti. Kelime oyunlarıyla yeni bir hale büründüyse bilemem.
500 oldukça güzel bir rakam. montaj fotoğraflarını heyecanla bekliyorum. nerde olduğunuza bağlı olarak bir miktaj yakıt katkısında bulunmak şartıyla test sürüşü yapmak isterim. saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: yuzbasitm CGS kiti hakkında olumsuz yorumları olanlar acaba bu kiti test ettiler mi? yoksa sağdan soldan kulaktan dolma söylentilerle mi konuşuyorlar? 7-8 ay gibi bir süre içerisinde 500'den fazla kit montajı yapılmıştır. Foruma yansıyan şikayet sayısı kaç? CGS nin resmi sitesiwww.asfaotogaz.com vewww.cgsotogaz.com'dur. Siteler 2-3 hafta içerisinde güncellenecek ve yeni bilgiler konulacaktır. Kullanıcı yorumları, montaj resimleri eklenecektir. Servis bilgileri güncellenecektir. Test etmeden yorum yapanları benim aracımı test etmeleri için davet ediyorum. Kulaktan dolma bilgilerle ve hazzetmediğiniz birine olan gıcıklığınız nedeniyle CGS'yi kötülemeniz etik değil.
quote:
Orijinalden alıntı: erenkonu
500 oldukça güzel bir rakam. montaj fotoğraflarını heyecanla bekliyorum. nerde olduğunuza bağlı olarak bir miktaj yakıt katkısında bulunmak şartıyla test sürüşü yapmak isterim. saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: yuzbasitm CGS kiti hakkında olumsuz yorumları olanlar acaba bu kiti test ettiler mi? yoksa sağdan soldan kulaktan dolma söylentilerle mi konuşuyorlar? 7-8 ay gibi bir süre içerisinde 500'den fazla kit montajı yapılmıştır. Foruma yansıyan şikayet sayısı kaç? CGS nin resmi sitesiwww.asfaotogaz.com vewww.cgsotogaz.com'dur. Siteler 2-3 hafta içerisinde güncellenecek ve yeni bilgiler konulacaktır. Kullanıcı yorumları, montaj resimleri eklenecektir. Servis bilgileri güncellenecektir. Test etmeden yorum yapanları benim aracımı test etmeleri için davet ediyorum. Kulaktan dolma bilgilerle ve hazzetmediğiniz birine olan gıcıklığınız nedeniyle CGS'yi kötülemeniz etik değil.
Alıntıları Göster
arkadaşlar başlığımız salt bilgi paylaşımı ve tecrübe aktarımı misyonuyla epey yol katetti.
cgsnin kaç distrübütörünün olduğu, gerçek distrübütörünün kim olduğuyla ilgili baştan bir merakım olmadı. çünkü biliyorumki her kim distrübütör olursa olsun ürünün kalitesi değişmeyecektir.bunu kendi bayisi olduğum braas çatı sistemlerinden de son derece iyi biliyorum.distrübütör değişti fakat ürün fabrikası sabit standartları sabit.distrübütör kim olursa olsun çatıda braastan başka markayla çalışmam.(muslukta hansgrohe gibi)
distrübütör önemsizdir demiyorum fakat uzun garantili ürünler alırken ülkemizdeki ortalama şirket ömrünü unutmadan karar vermemiz gerektiğini bilelim.
5 yıl garantili bir ürün alıp arıza yaptığında garantide adı geçen şirketin çoktan iflas etmiş olması ve ticari kaydının olmaması sizi şaşırtmasın(burası türkiye)
cgs dünyanın en çok lpg kullanan ülkesinin bildiğim kadarıyla en çok tercih edilen lpg kiti ve işte ben bu noktadan araştırmalarıma başladım.aracıma araştırma yaptığım 3 yıl boyunca lpg taktırmadım.3 yıl önce sıralı sistem için bayisi az deniyordu ve buyüzden güzelim çok noktadan enjeksiyonlu araçlara eski sistem lpg takıldı.yani bu yüzden olaya bazen bilimsel yaklaşmak gerekiyor kaldı ki bu ürünün bazı başarısız uygulamalarının olmuş olması da "lpg montajındaki usta faktörü"nden ötürü tamamı ile cgsye fatura edilemez.
anlatmak istediğim gibi servis sıkıntısı, distrübütör belirsizliği beni şu aşamada çok fazla ilgilendirmediğinden "cgs sıralı sistem lpg kitleri" ismini verdim bu başlığa ki burda konuşulması gereken kişiler kurumlar değil bence bu kitler.
saygılarımla...
quote:
Orijinalden alıntı: hot1
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
@erenkonu; ben Afyon'da oturuyorum. Yolunuz düşerse haber verin, ayarlamaya çalışayım.
@hot1 bu forumda özellikle lpg bölümünde her yeni üye, reklamcı ve fake üye zannediliyor. Benimde başıma geldi ondan biliyorum. Siz aldırmayın, görüşlerinizi çekinmeden iyi yada kötü belirtin.