Şimdi Ara

Chery, 'dünyada ilk' iddiasıyla GWh seviyesinde katı hal pil üretim hattı kuruyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Chery, 'dünyada ilk' iddiasıyla GWh seviyesinde katı hal pil üretim hattı kuruyor
    Chery, dünyanın ilk GWh seviyesindeki tam katı hal pil üretim hattını Anhui eyaletindeki Wuhu şehrinde kuruyor. Yerel medyada çıkan haberlere göre, söz konusu hat için gerekli olan ekipmanların bulunduğu konteynerler Wuhu Ekonomik ve Teknolojik Kalkınma Bölgesi'nde bulunan fabrika sahasına teslim edildi.



    Tam katı hal pil üretim projesinin ilk aşaması yaklaşık 100 bin metrekarelik bir alanı ve Anhui Anwa New Energy şirketi ile Wuhu Ekonomik ve Teknolojik Kalkınma Bölgesi tarafından ortaklaşa geliştirilen yeni bir katı hal pil endüstri parkını içeriyor. 2020 yılında kurulan Anhui Anwa New Energy Technology, Chery tarafından kontrol ediliyor. Şirketin diğer hissedarları arasında Tayland merkezli GPSC ve Japonya merkezli Azeba da bulunuyor.



    Chery, 'dünyada ilk' iddiasıyla GWh seviyesinde katı hal pil üretim hattı kuruyor
    Chery tarafından kurulan tesiste katı hal pil Ar-Ge merkezi ve yüksek otomasyona sahip bir üretim hattı bulunacak. İlk aşamada 1.25 GWh üretim kapasitesine sahip olacak bu hat, dünyanın ilk GWh seviyesindeki tam katı hal pil üretim hattı olarak tanıtılıyor. Anhui Anwa New Energy Technology CEO'su Gao Lixin, katı hal bataryaların geleneksel bataryalara göre avantajlarını "daha yüksek enerji yoğunluğu, yüksek güvenlik ve daha çevre dostu" olarak sıralıyor.



    Ayrıca Bkz.BYD, otomobilleri için kendi çipini geliştirmeye başladı



    Çinli firmanın daha önceki açıklamalarına göre, üretimine önümüzdeki birkaç ay içerisinde başlanması beklenen ilk nesil katı hal pillerin enerji yoğunluğu 280 Wh/kg olacak. İkinci nesil bataryalarla birlikte bu değer 400 Wh/kg seviyesine kadar çıkarılacak. 2027 yılında tanıtılması planlanan üçüncü nesilde ise 500 Wh/kg enerji yoğunluğu görebileceğiz. Günümüz lityum iyon bataryalarında enerji yoğunluğu ortalama 200-300 Wh/kg arasındayken bazı gelişmiş katot teknolojileriyle 350 Wh/kg seviyelerine yaklaşabiliyor.



    Chery, bu adımı tam katı hal piller için dünyada bir ilk olarak dile getiriyor ancak bu yılın başında ProLogium isimli bir fimanın dünyada ilk olarak GWh seviyesinde katı hal lityum seramik batarya fabrikası açtığı haberi gelmişti. Bu batarya türünü de sıvı elektrolit yerine lityum seramik gibi katı bir malzeme kullandığı için tam katı hal pil olarak sınıflandırabiliriz.




    Kaynak:https://carnewschina.com/2024/11/19/chery-claims-to-be-worlds-first-company-with-1-gwh-solid-state-battery-production-line/
    Kaynak:https://prologium.com/prologium-opens-the-worlds-first-giga-level-solid-state-lithium-ceramic-battery-factory/







  • Bu piller daha gelişecek. Şuan pilli arabalar piyasadaki şahin dogan gibi.

    10-20 yıla daha Çok gelişecekler

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Adamlar adım adım gidiyorlar tamam katı hal batarya yapmış ama daha neredeyse sıvı kadar yoğunluğu var. İleride sene sene arttıracak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İstan34bul kullanıcısına yanıt
    20 yıl önceki içten yanmadılarda çok vahim durumda teknoloji hep gelişiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Pillerin gelişme süresi genel piyasaya baktığımızda uzun sürecek gibi kısa sürede bu konuda yenilik gelirse etkiside olur. 1500 km menzil gerçekten güzel. diğer araçlara nazaran 3 kere şarj demektir.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Aynn öyle bugün 40 yıl önce çıkan benzinli şahindede 1.6 motor var.

    2024 model Bmw 3.20 dede 1.6 motor var.

    İkiside 1.6 motor ,asla aynı şey değil.

    Zaman gelecek bu piller öyle gelişecekki şuanki piyasadaki elektrikli araçlar o zaman şahin doğan gibi görünecekler.

    Toggg dediğinde aaa antika diyip bineceğiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İstan34bul -- 20 Kasım 2024; 19:31:0 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çinliler tüm gücünü elektrikli arabalara verdiler. Çanlar Avrupalı üreticiler için çalınıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yazılım konusunda ne durumdalar acaba. Tesla bu bataryalardan faydalanmalı :)

  • dur chery ortalık karışık zaten Chery, 'dünyada ilk' iddiasıyla GWh seviyesinde katı hal pil üretim hattı kuruyor 

  • 500wh/kg iyidir ama 3 yılda zor gibi.

    500kg batarya 250kw olur ama kimse o kadar yüksek batarya koymaz, şu an 101 den yukarısı pek yok.


    300kg batarya koysalar o teknolojiyle 150kw yapar o da 1000km üzeri gerçek menzil demek olur, çin menzili gibi sallamasyon değil tabi. uzun yolda o da 750 bile yapamaz ama otoban hız limitlerinde kullanımda, 1000km menzili olan arabayla istanbuldan basar adanaya gelirim diye bir şey yok yani.

  • wolf silver W kullanıcısına yanıt

    Çinli otomobillerin menzil konusunda ki başarısı taktire şayan. Malzeme kalitesi konusunda da doğru strateji izliyorlar.


    Çinli arabaları gördükten sonra Avrupa arabaları çok itici geliyor. Dünya'da asfalt yolların mesafesi ve kalitesi git gide arttı ve artıyor. Otomobili oluşturan parçaların malzeme kalitesinin geçmiş yy de ki kadar dayanıklı olmasına gerek yok. Optimum dayanıklılık, optimum kalite yeterli. Çünkü, sürülen yollar artık daha kaliteli. Otomobiller daha az yıpranıyor. Çinli otomobil üreticilerinin fark ettiği asıl konu bu. 1900 lü yıllarda ki malzeme kalitesine gerçekten gerek var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chery nerden nereye geldi. Bizim Togg mühendisleri uyumaya devam etsin

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.