Şimdi Ara

Çinli SAIC, 2026'da ikinci nesil katı hal pil üretimine başlayacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli SAIC, 2026'da ikinci nesil katı hal pil üretimine başlayacak
    Elektrikli araçlardaki menzil kaygısını ortadan kaldıracağı ön görülen katı hal pillerle ilgili üretim hazırlıkları hız kazandı. Son günlerde Chery ve Honda gibi üreticilerden katı hal pil üretim hattı kurulmasıyla ilgili haberler gelirken SAIC tarafından da önemli bir açıklama geldi.



    Hedef 400 Wh/kg



    Ülkemizde de faaliyet gösteren İngiliz kökenli MG'nin çatı şirketi SAIC, ikinci nesil katı hal pil üretimine 2026 yılında başlayacağını duyurdu. Söz konusu batarya, 400 Wh/kg gibi yüksek bir enerji yoğunluğuna sahip olacak. Kıyaslamak gerekirse, Chery'nin kısa süre önce kurduğu üretim hattında ilk olarak 280 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip katı hal piller üretilecek ancak 2026'da ulaşmak istediği değer 600 Wh/kg.



    SAIC tarafından açıklanan verilere baktığımızda söz konusu batarya için açıklanan enerji yoğunluğunun hacim bakımından da 820 Wh/L olduğunu görmekteyiz. Bu iki değer de özünde bataryanın enerji depolama kapasitesini ifade ederken 400 Wh/kg, bataryanın kütle başına depolayabileceği enerji miktarını gösterir. 820 Wh/L ise hacim başına depolanabilecek enerji miktarını ifade eder.



    Ayrıca Bkz.DS 4 PALLAS Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    SAIC'in katı hal bataryasıyla ilgili altını çizdiği bir diğer nokta da güvenlik. Yangın veya patlamayla sonuçlanan termal kaçaklar için korumaya sahip olacağı belirtilen bataryanın 200 derece gibi yüksek sıcaklıklara bile dayanıklı olduğu ifade ediliyor. Ayrıca, elektrikli araçların korkulu rüyalarından biri olan soğuk hava koşullarında da performansının yüzde 90'ını koruyacağı belirtiliyor.



    Katı hal piller daha güvenli ve uzun ömürlü



    Pillerde kullanım amacına göre değişmekle birlikte kütleyi veya hacmi azaltmak, kütle/hacim başına düşen enerjiyi artırmak önemlidir. Katı hal piller, hacmi yüzde 40 ve kütleyi yüzde 25 oranında azaltmaya olanak tanıyan katı bir elektrolite sahip olmasıyla öne çıkıyor. 45 bin çevrime kadar uzun ömre sahip olan katı hal pillerde termal sızıntı riski de lityum pillere göre çok daha düşüktür.



    Haberde sözünü ettiğimiz SAIC ve Chery dışında CATL, Great Power, Sunwoda, GWM, BYD ve Honda gibi birçok şirket katı hal piller üzerinde çalışıyor.




    Kaynak:https://carnewschina.com/2024/11/25/saics-second-gen-solid-state-battery-mass-production-to-start-in-2026/







  • 2030da elektrikliye geçeriz. Şuanki hali ilk dönem ssd gibi. Mıllet 60gb ssdlere dünya para dökmüştü zamanında.

    Şimdi para etmiyor çünkü ihtiyacı karşılamıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazıda konu edilen değerler ümit verici. 400-600 wh/kg enerji yoğunluğu, 200 derece sıcaklığa dayanıklılık, soğukta kapasitesinin %90'ını koruyabilmesi ve 45.000 kez şarj edilebilmesi vaadleri gerçekleşirse elektrikli otomobilleri kimse tutamaz. Geriye sadece şarj süresi ve maliyet kalıyor ki katı hal pilleri o konuda da çok kötü değiller.


    Umarım bunlar kuru vaad değil, ulaşılabilir hedeflerdir.

  • Gaza gelmeyin hemen. Mevcut şartlar altında elektrikli arabalar hala kullanışsız. Garajınızda hızlı şarj istasyonunuz yoksa pratik değiller.

  • Olunca bakarız, şimdi sadece reklamlarını izliyoruz.

  • Ne zaman ki elektrikli araçlar +1000 km menzile ulaştıkları zaman artık geçmeye başlarım. Katı hal pillerin 2. Değil de 3. Nesli çok daha iyi olabilir.


    Bugün evden işe işten eve giden insanlar için 500-600 km yeterlidir. Bunlar zaten 10 günde 1 kere şarj ederler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt
    O zaman çok beklersiniz. Zira 1000 km kolay kolay çıkmaz bataryalar ucuzlasa ve hafiflese bile 600 km civarında kalırlar zira kimse o kadar çok para vermek istemiyor.

    1000 km yerine daha az ağırlık taşıyacağı için daha hafif, daha atak, daha ucuz bir araba olsun 500 km gitsin tercih nedeni.

    Siz elektrik araç kullanmadığınız için yetmiyor zannediyorsunuz ama biz 400 km giden araçta %80 sonrasına şarj etmeye bile üşeniyoruz gerek kalmıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Tamam

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Garajda hızlı şarj istasyonu ifadesi bile olaya ne kadar uzak olduğunuzu gösteriyor :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Uzağım. Açıklayın, doğrusu neymiş öğrenelim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Hızlı şarj evinizde kurabileceğiniz birşey değil, hem maliyet hem de altyapı olarak. Sitelerde bile şarj hızı anca 30kwh oluyor.


    Kendi garajı olanlar ya wallbox ile ya da prizden yavaş şarj ile araçlarını şarj edebilirler. Zaten garajınız varsa hızlı şarjla ne işiniz olacak ? Geceden koyarsın sabaha dolmuş olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.