Şimdi Ara

Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!! (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
909
Cevap
29
Favori
166.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ankara'da tahsisi dün yapılan ve temmuz ayında aracı teslim almak üzere aranan kimse var mı?

  • araç ihtiyacından dolayı ve çok az kullanılacağı için ince eleyip sık dokunmadan seçip aldık ama 4 günlük kullanım ve uzun yol yaptıktan sonra kısaca;


    önce eksi yanlar;

    -menülerde yazılım sorunları var, Türkçe çeviriler de sorunlu (yorgunluk algılama sesi için tıklıyorsun ses balans/fader ayarı çıkıyor,

    sürüş destek kapandı diyor ama açık kalıyor, koltuk soğutma tuşu var ve aktif fakat çalışmıyor vs vs)

    -yalıtım daha iyi olabilirdi

    -tüketim 225 beygirlik DS7'den bile yüksek

    -servis hızla yaygınlaşmalı yoksa sıkıntı olacak


    artı yanları

    +donanım olsun, kalite hissi olsun fiyatını gayet hak ediyor

    +malzeme kalitesi fiyata göre iyi

    +motor canlı

    +360 kamera netliği , MB c serisi ayarında

    +vites geçişleri başarılı

    +5 yıl garanti olması güzel

  • The_BUTZ T kullanıcısına yanıt
    Hangi araç hocam?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Omoda 5 Excellence

  • Sırf 39 sayfa bu insanlar ne tartışmış diye girdim konuya. Beklentim acaba çinliler ilginç bir motor teknolojisi mi buldu şeklinde idi. İnsanların çin malı bir araç alabileceklerine ihtimal bile vermiyordum.

    Hem en az 1.000.000 tl para verip hem de ailemin canını emanet edeceğim araç çin malı olacak...

    Ne ustası belli, ne servisi belli, ne parçacısı belli.

    Ne sürücü ne de yolcu olarak hayatta binmem.

    Umarım elinizde kalmadan elden çıkarabilirsiniz.

  • tercih meselesi tabi, önyargıları kırmak kolay değil, ben de toyota auris ten geçtim bu araca ve şu an anlıyorum ki kullandığım araç 4 lastik bir direksiyondan ibaretmiş. cvt şanzımanın atmosferik motoru barım barım bağırtması, donanım fakirliği, içinin hala 90 lardan kalma olması, ( casio saat hariç :) ) yere yakın olup en küçük yükseltide altının vurması, yokuşlarda sürekli vites düşürmek zorunda kalmak gibi olumsuzluklarla karşılaştım, arıza çıkardı mı çıkarmadı ama bildiğin düz memur aracı şimdi düşününce aracı o kadar basit yapmışlar ki arızayı nereden çıkaracak . chery sevdalısı değiliz elbette ama bu fiyata bu özellikleri, 5 yıl garantiyi, bu konforu, bu donanımı, bu motoru, bu şanzımanı, bu dış tasarımı iç tasarımı , bu güvenlik donanımlarını (abs den bahsetmiyorum, şerit takip çarpışma önleme ani frenleme, arkadan fazla yanaşan araç ikazı ve aklıma gelmeyen daha bir çok önlem) veren başka bir araç olsaydı onu tercih ederdik. Bir gün sizden yol isteyen bir chery'yi dikiz aynanızdan bir inceleyin derim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi socialworker -- 21 Haziran 2023; 9:32:41 >




  • şirket aracım Mercedes C, kendi aracımız olarak DS7 Opera kullanıyoruz,

    Anneme markete, okula gitmek için ayağını yerden kessin diye Omoda5 aldık


    alırken tek kriter NCAP testinden 5 yıldız alması ve otomatik olmasıydı,

    polo fiyatına aldığım araba bikaç küçük yazılım sıkıntısı dışında beni şaşırttı,

    fiyatının çok üzerinde donanım ve konfor sunuyor,

    Mercedes C ve DS7'nin yarı fiyatının bile altında satılan bir araç için bence çok başarılı

    uzun vade de sorun çıkarmazsa bence avrupalı üreticilerin işi çok zor


    çin, japonyayı geçerek dünyanın en çok araç ihraç eden ülkesi oldu,

    çin'i hafife almayın derim


    hyundai ve kia'da başta bu muameleyi görmüştü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The_BUTZ -- 21 Haziran 2023; 10:11:17 >
  • The_BUTZ T kullanıcısına yanıt

    Maalesef bizim eskiden kalma bazı yargılarımız var ve kolay kolay kırılmıyor. Bunlardan biri de Çin malının kötü olduğuna dair bir yargı. Halbuki bu adamlar şu an Amerika'ya kafa tutuyorlar ve muhtemelen önümüzdeki 30 yılda dünyaya hükmedecek konuma gelecekler. Ben aracımı 995'e aldım , en dolusu ve araçta inanın yok yok. Bu paraya bu aracın bana sundukları inanılmaz. Aynı paraya clio satıldığını düşününce. Ben de isterdim Bmw x5'e binmeyi ama gücümüz buna yetti.

  • Bir gün test etmenizi öneririm. Fiyatının çok üzerinde bir araç. Şehir içinde sport modda çok zorlamazsam 9.8 gösteriyor son 1000 km ortalaması.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • The_BUTZ T kullanıcısına yanıt

    Aynı araç ve paketi, aynı zamanda almışız. Sesli komutu çok iyi çalışıyor. Üst paket almaya değer. Youtube kanalları sadece cam açma kapama dışında eksik tanıttılar. Havalandırmayı yüze ayağa cama sesli verebiliyorsunuz. "defrost windshield" buhuyo çözüyor. Rezistantansı açabiliyorsunuz. Şiddetini derecesini ayarlayabiliyorsunuz. Çok soğuk veya çok sıcak dediğinizde ona göre ayar çekiyor. Alternatif sözcükleri algılıyor bir siri veya google asistant gibi. Ambiyans aydınlatmayı istediğiniz renge çevirebiliyor. Menüdeki bütün özellikleri sesli olarak açıp kapatabiliyor. Sunroofu yarım aç, tam aç tilt dediğinizde arkasını kaldırıyor. Open tailgate, liftgate veya trunk dediğinizde bagaj açılıyor. Radyo istasyonunu söylediğinizde onun frekansı açıyor. Müzikler arası geçiş veya sesi ayarlayabiliyorsunuz vs.. Hepsini yazamıycam her şeyi yapıyor. Çok başarılı buldum. Sadece ingilizce çalışıyor bilmeyenler bir kaç komut ezberlemek zorunda. Çinliler multimedya, tablet falan derken bu işi iyi çözmüşler. Sevmediğim özelliği koltuk soğutma ve ısıtma sadece alt kısımda çalışıyor. Sırt bölgesi boş. Çok donanımlı araç fiyatına göre idare ediyorum bu durumu diyim. Önceki aracım jettaydı. 80kmye kadar gayet sessiz fakat 120km çıkıldığında yol sesi biraz geliyor. Sadece yol sesi ama. Diğer yalıtımları iyi. Lastik markası singapurlu giti. Vw bazı modellerinde de bu markayı kullanıyor. Daha iyi bir markayla hem sesi, hem tutuşu, hem de frenleri geliştirebiliriz. Kafam atarsa beklemeden conti veya micheline geçebilirim. İnanılmaz doldurmuşlar arabayı. Sürüş asistanları çok rahatlatıyor. Şehir içi gaza frene direksiyona dokunmadan gidebiliyor. Tabi tam otonom değil bir tesla performansı yok ama tatmin edici. Farlar led. İyi aydınlatıyor. Uzun far asistanı da iş görüyor tabi keşke matriks far olsaydı ama bu fiyata şımarmamak lazım. Direksiyonu normal modda çok hafif. Benzetmek istersem yeni cliolarla aynı. Yol tutuşu beklediğimden iyi. Sınırlarına yaklaşmadım ama bayağı tutuyor. Bir cross-usv için çok iyi. Bağımsız 4 süspansiyonun etkisi. Konfor olarak jettadan bir tık daha iyi. Jetta tatlı sert süspansiyonu vardı. Bu biraz daha yumuşak ama benzer. Uçan halı gibi değil. Rodajda olduğu devir yaptırmıyorum ama bir kere merakıma yenildim bastım. İki önceki arabam stage 1 polo gti'dı. Bayağı yakın gidiyor yolda oyun oynamak isterseniz kuralları aşmamak suretiyle çok eğlendirir. Yakıt tütketimi normal az yakmıyor çok da yakmıyor. Hyundai t-gdi motorlar nasıl yakıyorsa öyle yakıyor. Teknolojileri aynı zaten. Bu güçte bu rüzgar direncine sahip bir araç olarak bakarsanız normal. Zaten her şey çok pahalı bırakında iki litre fazla yaksın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Saglam sacmalamissiniz soylediginiz seyler tamamen on yargidan ibaret ayrica bu arac kullanicilarini kucumser tavirdasiniz sat kurtul ne demek kurtulcak bir arac mi var ortada aksine gidin bayilere deli gibi talep var salak mi bu millette sizin gordugunuzu iddia ettiginiz seyleri goremiyor. Ayrica bu ulkede artik şu marka alinmaz bu model alinmaz devri tarih oldu arac bulabilen gitisin alsin yillarca bu muamle hyundailere yapildi simdi bayila bayila biniyor millet yillarca cinin urettigi telefonlara cin mali dandik muamelesi yapildi huawei xiaomilere burun kivrildi adamlar aldi yurudu ortada bir gercek var çin guzellemesi yapacak degilim ama bu adamlar taklit urun tersine muhendislik derken ozgun tasarim kaliteli isler yapmayi ogrendiler ve araclarida suan bundan nasibini aliyor. Ben cok kaliteli araclar kullanmadim bundan onceki aracim 1.3 tce 2019 megane kiyaslarsam omoda 5 im ile iyiki almisim diyorum hem yakisikli hem teknolojik megane gibi donanim fakiri degil 40 bininden megane gibi her yerinden trim sesi geleceginide dusunmuyorum kisacasi fiyatina gore gayet guzel araclar bmw mercede audi gibi araclara binen adamlarin zaten bir isi yok chery ile ama renault fiat gibi orta halli avrupa araclarina binenlerin ciddi tercih edecegi markadir chery ayrica bu araclar euro ncaptan 5 yildiz almis ciddi guvenlik onlemleri olan surus asistanlarina sahip arcaclar bizim milletimiz yillarca ncapten 3 yildizli duster a egeaya canini emanet etti 5 yildizli chery mi emanet etmiyicek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lionheart1905 kullanıcısına yanıt
    Saglam sacmalamissiniz. Soylediginiz seyler tamamen on yargidan ibaret. Ayrica bu arac kullanicilarini kucumser tavirdasiniz. Sat kurtul ne demek? Kurtulacak bir arac mi var ortada ? Aksine gidin bayilere deli gibi talep var. Salak mi bu millet de sizin gordugunuzu iddia ettiginiz seyleri goremiyor ? Ayrica bu ulkede artik şu marka alinmaz bu model alinmaz devri tarih oldu. Arac bulabilen gitsin alsin. Yillarca bu muamele Hyundai'lere yapildi. Simdi bayila bayila biniyor millet. Yillarca cinin urettigi telefonlara cin mali dandik muamelesi yapildi. Huawei'lere, Xiaomi'lere burun kivrildi. Adamlar aldi yurudu. Ortada bir gercek var. Çin guzellemesi yapacak degilim ama bu adamlar taklit urun, tersine muhendislik derken ozgun tasarim kaliteli isler yapmayi ogrendiler ve araclari da suan bundan nasibini aliyor. Ben cok kaliteli araclar kullanmadim. Bundan onceki aracim 1.3 tce 2019 megane. Kiyaslarsam omoda 5 im ile iyiki almisim diyorum. Hem yakisikli hem teknolojik. Megane gibi donanim fakiri degil. 40 binde Megane gibi her yerinden trim sesi gelecegini de dusunmuyorum. Kisacasi fiyatina gore gayet guzel araclar. Bmw, Mercedes, Audi gibi araclara binen adamlarin zaten bir isi yok chery ile ama renault fiat gibi orta halli avrupa araclarina binenlerin ciddi tercih edecegi markadir chery. Ayrica bu araclar Euro Ncap' tan 5 yildiz almis ciddi guvenlik onlemleri olan surus asistanlarina sahip arcaclar. Bizim milletimiz yillarca Ncap' tan 3 yildizli duster a egeaya canini emanet etti. 5 yildizli Chery'e mi emanet etmeyecek?
    Cevap yazmak yerine yardımcı olmak istedim. Telefondan bu kadar oldu. Keşke ilan numarası da atsaydınız .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Al satci degilim ben piyasayi firsat bilipte bir arac satmadim su zamana kadar bu kadar kullanici sahibi binip yorum yapiyor siz araci iki kere yolda gormemissiniz ahkam kesiyorsunuz yazik size kafaya bak gidin 10 dk test edin araci 39 sayfa okuyup hic bisey anlamamissiniz belliki belki fikir sahibi olursunuz alack insanlarada yalan yanlis konusmassiniz hani bir soz var biliyorsan konus ibret alsinlar bilmiyorsa sus adam sansilar diye ne arabayi taniyorsunuz ne sahsimi kalkmis sacma sapan yorum yapiyorsunuz sizi ciddiye alanda kabahat


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chery Türkiye lansman öncesi verdiği tutarsız bilgilerle kafaları karıştırsa da "canımı güvenip binmem" demeniz önyargınızdan kaynaklanıyor.

    Omoda 5 , EuroNcap'ten sınıfının en yüksek puanlarından birini aldı.

    Chery son 20 yılda çok yol aldı.

    Müşterisine değer verir, ülkemizdeki yapılanmasını söyledikleri gibi hızla tamamlarlarsa imajı giderek yükselecektir.

    Fiyat konusunda muadillerinden uygun olmalı.

    Aksi halde piyasa düzeldiğinde satışta zorlanacaklardır.

  • Herkes biraz konfordan bahsetmiş ama kimse yakıt tüketiminden bashetmemiş.


    Yakıt ortalaması karma olarak 9 ila 12 arası şehir içinde değişiyor.


    Bence Suv otomobilde olsa çok yüksek tüketimi var.

  • bamorex kullanıcısına yanıt
    Bu büyüklükte ve güçte bir araç için 9-10 litre normal bence. 5-6 litre yakması beklenemez. Arkadaşın 1.2 110 luk otomatik c3 ü bile 7.2 litre yakıyor.

    Benim tiggo 7 2500 km de. Son 1100 km şehir içi ortalaması 9.7 litre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 25 Haziran 2023; 19:35:28 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Eski araçlarımdan biri 1.6 ecoboost Kuga idi. 4 çeker, klasik 6 ileri şanzımanlı bir araçtı ve ortalama tüketimi 10lt civarındaydı.

    Son aracım 3008 1.6 puretech ve yol bilgisayar ortalaması 7.2 lt. Hadi diyelim 8 lt olsun ki son 10.000km ortalamasında hiç görmedim bu değeri. 8 ileri tam otomatik Aisin şanzımanlı.

    Demem o ki, ağırlığın, çekiş sisteminin yanında motor ve kullanılan şanzıman önemli. Ancak cherry araçları bu tiketimleri ile çok verimli görünmüyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • @immortal @ kullanıcısına yanıt
    Evet 3008 ile arasında bayağı bi fark var ama 3008 tiggo 7 nin yanında hacimce küçük kalıyor. Aslında d segmentinde suvlar ile kıyaslamak lazım. Çünkü ebat olarak d segmentine daha yakın. Xtrail ile aynı sayılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 25 Haziran 2023; 19:47:29 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Daha önce yazdım ama bir daha yazayım. Çinli BAIC, Daimler AG/Mercedes benz group AG nin yani mercedesin %10 hissedarı. Geely nin kurucusu da %10 hissedarı. Hissedarlar arasında katar investment grupta var:

    en.m.wikipedia.org
    Mercedes-Benz Group - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Group


    Cherry nin bir alt grubu Chery Jaguar Land Rover üretim grubu bkz.
    en.m.wikipedia.org
    Chery Jaguar Land Rover - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chery_Jaguar_Land_Rover


    Chery T1X platformu sektörün önde gelen mühendisleri tarafından tasarlandı bkz.
    https://www.automotiveworld.com/news-releases/keeping-forward-chery-release-new-platform-t1x/

    Volvoyu çinli Geely satın aldı biliyorsunuzdur. Ortaklıkları arasında lotur, lynk co, polestar, mercedes/smart, zeekr, renault korea, london ev company var.
    Bkz.
    en.m.wikipedia.org
    Geely - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Geely


    Keza bmw vw ford gm chrysler cummins vs hepsinin çinde ortaklıkları ve üretimleri mevcut. Bunun yanı sıra tesla da biliyorsunuz çine fabrika kurdu.

    Buradan az biraz fikir sahibi olabilirsiniz:
    en.m.wikipedia.org
    Automotive industry in China - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_China

    2:
    en.m.wikipedia.org
    List of automobile manufacturers of China - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_China


    Bakın bu fordun pil ortaklığı:
    www.nytimes.com
    Ford’s Battery Joint Venture to Get $9.2 Billion Government Loan
    https://www.nytimes.com/2023/06/22/business/energy-environment/ford-battery-plants-loan.html


    Buda politikacıların omg china is huge yazısı henüz taze:


    Bunların yanı sıra birde işin perde arkasında sektörün tedariğini yapan firmaların ortaklıkları var ki o kısma giremiyorum. Silecek kolundan kemer tokasına airbagden vites topuzuna fren balatasından kaliper pistonuna kadar kendiniz araştırabilirsiniz.

    Şimdi eğer kullandığınız araçta veya araçlarda herhangi bir çin malı ürün varsa sizde isterseniz anında ilan koymakta özgürsünüz.

    Yoksa gidip mercedes bmw vag gmc ford volvo jaguar landrover stellantis tesla fln bunlarıda almamak lazım alayı ya üretimi çinde yapıyor ya parça tedariğini çinden yapıyor. Üstelik yeni çıkan EV lerin alayı çin.

    Ek olarak BYD yi unutmuşum hissedarları berkshire hattaway, western capital, vanguard, blackrock, dimensional funds, samsung semiconductors. Wbuffet 2008 de 230m usd yatırdı bkz.
    en.m.wikipedia.org
    BYD Company - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/BYD_Company


    Vay be meğerdem ne dangalak herifmiş adam gidip 230m dolar çinli araba firmasına yatırmış bak sen şu işe.

    BMW ye de söyleyelim hemen Brilliance ile yolları ayırsın
    Bkz.
    en.m.wikipedia.org
    BMW Brilliance - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 27 Haziran 2023; 18:54:29 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • @immortal @ kullanıcısına yanıt

    Mazda cx5 2.0 4*4 6 ileri at son 1.5 sene ortalaması 7.9litre. Bu tüketimde kasıntı yok ve uzun yol tüketimi de hızdan dolayı 7.5 altında olmuyor.

    Sözde ekonomik, kayıpsız çift kavrama şanzımanlı ve turbo motorlu bir aracın 9-10 yakması bence de verimsiz. Tabii yine de benzer şartlarda değerlendirmek lazım.

    Tiggo 8 pro alabilirsem daha iyi kıyaslarım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.