Şimdi Ara

Chery, Türkiye yatırımı için imzaya çok yakın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
3.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Chery, Türkiye yatırımı için imzaya çok yakın



    Geçtiğimiz ay Çinli otomobil devi BYD, Türkiye'ye 1 milyar dolar yatırım yapma kararı almış ve Manisa’da 150 bin araç kapasiteli üretim tesisi ile mobilite AR-GE merkezi kuracağını açıklamıştı. Şimdi ise Chery'nin Türkiye'de planladığı yatırım sürecinde ciddi ilerleme kaydettiği bildiriliyor.



    CNBC-e'nin haberine göre Çinli otomotiv devi Chery ile imzaların atılmasında artın son virajlara girilmiş durumda. Türkiye’de temmuz ayında en çok satan üçüncü firma olan Chery, pazardaki büyümesini güçlendirmek, Türkiye üzerinden Avrupa ve diğer yakın pazarlara daha fazla ihracat yapmak istiyor.



    Eylül ayında netleşecek



    Aktarılanlara göre fabrikanın kurulacağı yer seçimi ve Chery'in içten yanmalı araçlar için de imtiyaz talebinde bulunması görüşmelerin uzamasına neden oluyor. Türkiye ise artık içten yanmalı araçlar özelinde bir teşvik paketi veya imtiyaz sunmaya niyetli değil. Yetkililer hibrit, elektrikli araçlar, batarya teknolojileri ve yeşil yatırımlar konusunda teşvikler vermek istiyor.



    Ayrıca Bkz.BYD ürün yelpazesine 2 yeni model daha ekliyor



    Geçtiğimiz hafta yayına aldığımız haberimizde Chery’nin üretim tesisi için lokasyon tercihinin Samsun yönünde olabileceğini aktarmıştık. Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, Chery’nin Samsun’a gelip incelemelerde bulunduğunu söylemişti. Bununla birlikte fabrika için Manisa’nın da alternatifler arasında olduğu belirtiliyor. Habere göre sürecin Eylül ayında netlik kazanması bekleniyor.



    Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, mayıs ayında BYD ve Chery ile görüşmelerin ileri aşamada olduğunu söylemişti. Ayrıca yatırım özelinde MG'nin sahibi olan SAIC ve Great Wall Moto ile de görüşmeler yapıldığı açıklanmıştı.




    Kaynak:https://www.cnbce.com/haberler/otomotivde-masadaki-ikinci-cinli-yatirimci-chery-h2549







  • Chery olmasa insanlar uygun fiyata Mercedes kalitesinde ki suv'lara binemeyecekti . Çok şükür ülkeye uygun fiyattan girdiler de bazı rakiplerine fark atarak ciddi satışlar yaptı . Tabi ki insanların uygun fiyattan lüks SUV sahibi olmasını kıskanan diğer rakip markalar baskı yapmış olacak ki hemen ek vergiler geldi.
    Ama artık 1 milyon üstüne polo , Clio falan almak yok. Ya fiyatları indirecekler yada avuçlarini yalarlar!
    20 yıl öncesine kadar da otomotivde sektör liderleri dışında kalan üreticilere; marka algısından, yedek parça vb sorunlardan dolayı pek yanaşmıyordu tüketiciler. Ama devir değişti. Artık yeni markalar bile köklemiş markalar seviyesinde araç üretebiliyor ve çoğu daha yenilikçi iç tasarım ve donanımlarla piyasaya sürülüyor. Yeni nesil kullanıcıların da çoğu bu araçları satın alıp kullanıyor. Bizim ülkemizde daha o bilinç tam oturmadı. Ezbere söylemlerle hareket ediyoruz. Güvenlik, donanım vb şeylerdense bilinen ya da tutulan marka ve modellere yöneliyoruz. Kendimizce, biraz garantici davranıyoruz. Chery, Byd ve Mg gibi markalar bu algıyı biraz yıksa da hala önyargılardan dolayı birçok kesim bu markalara mesafeli davranıyor.
    Hükümet çinlilere ek vergi getirdiğinde kızmıştım, halk ne güzel kaliteli ucuz araba alıyor diye meğer çinlilerin sopayı görene kadar hareket etmeye niyeti yokmuş yanılmışım, şaşırtıcı şekilde makul bir strateji yürütülmüş
    hükümetin son zamanlardaki sanayideki en mantıklı adım çinli firmaları ülkeye çekmek, tam bir win-win-win örneği
    1. Çinliler burdaki teşviklerle iç pazarda ve gümrük birliğinin (ender bir şekilde) Türkiyeye ve Çinlilere yaramasıyla avrupada ciddi paylara ulaşacaklar, zaten vergi indirimi sayesinde yatırımın bir kısmının maliyeti çıkacak
    2. Devlet istihdam ve vergiler sayesinde kazançlı çıkacak
    3. Tüketici rekabet ve yerli üretim sayesinde avantajlı fiyata araç alabilecek
    Şahsen yukarıdaki senaryoyu vagların, psaların sıfır yatırımla cirit attığı ülkemde hayli tercih ederim kaybedenin kim olduğu da kör göze parmak belli
    Türk halkı sanılanın aksine yeniliklere gayet açık,
    dünyadaki herhangi bir şeyin Türkiyede tutması ve halkın adapte olması çok kısa,
    o yüzden şu an çinlilere korkuyla yaklaşanların bile yakında makul bir çinli modele hazır artık yerli değilken yeni Doblo veya egea veya passat muamelesi yapması çok yüksek olasılık
  • Mantıklı hareket insanlar adam akıllı full paket araçları uygun fiyatlar da bı Chery de gördü umarım en yakın zamanda yapilir sozlesmeler haber için teşekkürler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 20 yıl öncesine kadar da otomotivde sektör liderleri dışında kalan üreticilere; marka algısından, yedek parça vb sorunlardan dolayı pek yanaşmıyordu tüketiciler. Ama devir değişti. Artık yeni markalar bile köklemiş markalar seviyesinde araç üretebiliyor ve çoğu daha yenilikçi iç tasarım ve donanımlarla piyasaya sürülüyor. Yeni nesil kullanıcıların da çoğu bu araçları satın alıp kullanıyor. Bizim ülkemizde daha o bilinç tam oturmadı. Ezbere söylemlerle hareket ediyoruz. Güvenlik, donanım vb şeylerdense bilinen ya da tutulan marka ve modellere yöneliyoruz. Kendimizce, biraz garantici davranıyoruz. Chery, Byd ve Mg gibi markalar bu algıyı biraz yıksa da hala önyargılardan dolayı birçok kesim bu markalara mesafeli davranıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Chery olmasa insanlar uygun fiyata Mercedes kalitesinde ki suv'lara binemeyecekti . Çok şükür ülkeye uygun fiyattan girdiler de bazı rakiplerine fark atarak ciddi satışlar yaptı . Tabi ki insanların uygun fiyattan lüks SUV sahibi olmasını kıskanan diğer rakip markalar baskı yapmış olacak ki hemen ek vergiler geldi.
    Ama artık 1 milyon üstüne polo , Clio falan almak yok. Ya fiyatları indirecekler yada avuçlarini yalarlar!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç piyasasında kartlar yeniden karılacak gibi..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Mercedes kalitesi 🤣 oda iyiymiş

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İçten yanmalı için teşvik filan vermesinler, hibrite bile karşıyım ama ne yapalım elektrik karşıtı olanlar denesin görsün bir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teşviklerden yararlanıp sonrasında fabrika kurulumundan vazgeçmezler umarım. Teşvikleri şartlara bağladıklarını ve karar değişikliğinde yaptırımları olacağına inanmak istiyorum ama bu hükümet bugün bu işin reklamını yapabilmek için yarını hiç düşünmemiştir. Çinliler vazgeçerse yediğimiz kazıkla kalırız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Vergi düzenlemesi sonrası fabrika kurma yarışı başladı Çinli markalar arasında

    Ülkemiz için hayırlı olsun, batılı markalar daha rekabetçi fiyatlandırmalar yapmak zorunda kalacak buda tüketiciye yarayacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ülke gidişat olarak Avrupa dan Çin'e kaymaya başlıyor sanırım. Eğer öyleyse doğru hamle bana göre. Çinli daha fazla firma çekmemiz lazım ülkeye.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hükümet çinlilere ek vergi getirdiğinde kızmıştım, halk ne güzel kaliteli ucuz araba alıyor diye meğer çinlilerin sopayı görene kadar hareket etmeye niyeti yokmuş yanılmışım, şaşırtıcı şekilde makul bir strateji yürütülmüş
    hükümetin son zamanlardaki sanayideki en mantıklı adım çinli firmaları ülkeye çekmek, tam bir win-win-win örneği
    1. Çinliler burdaki teşviklerle iç pazarda ve gümrük birliğinin (ender bir şekilde) Türkiyeye ve Çinlilere yaramasıyla avrupada ciddi paylara ulaşacaklar, zaten vergi indirimi sayesinde yatırımın bir kısmının maliyeti çıkacak
    2. Devlet istihdam ve vergiler sayesinde kazançlı çıkacak
    3. Tüketici rekabet ve yerli üretim sayesinde avantajlı fiyata araç alabilecek
    Şahsen yukarıdaki senaryoyu vagların, psaların sıfır yatırımla cirit attığı ülkemde hayli tercih ederim kaybedenin kim olduğu da kör göze parmak belli
    Türk halkı sanılanın aksine yeniliklere gayet açık,
    dünyadaki herhangi bir şeyin Türkiyede tutması ve halkın adapte olması çok kısa,
    o yüzden şu an çinlilere korkuyla yaklaşanların bile yakında makul bir çinli modele hazır artık yerli değilken yeni Doblo veya egea veya passat muamelesi yapması çok yüksek olasılık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdengeçti00 -- 6 Ağustos 2024; 23:37:19 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Samsun anlamsız bir lokasyon.


    Hammadde kaynaklarına uzak, yan sanayiye uzak, otoban yok. Ulaşım zor. Marmara ve ege gibi entegre değil.


    Gemi gelse 2 boğaz geçecek, bekleyecek, Karadeniz problem vs



    Samsun olma ihtimali çok mümkün gözükmüyor.



    Neyse gelsin de başka yere gelsin..

  • fabrika çıkışlı lpgli içten yanmalı otomobil bizim için en iyisi benzinli araçların %90'a yakın parçalarını üreten yerli sanayiimiz mevcut elektrikli arabada bu oran %20'yi geçemiyor, %51 üzeri yerli benzinli araç fabrikası kurulumuna vergi teşviği sağlanabilir.

  • Polo ve Clio satışlarında bir sorun çıkmaz aksine ivme kazandırır, rahat ol sen tatlı düşüncelerini kendine saklayabilirsin. Boş konuşmuşsun :)

  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Chery, Türkiye yatırımı için imzaya çok yakın

    Bu arkadaşın 1 sene önceki bir mesajı.

  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    İfşa team misin mübarek

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MG işi yalan oldu galiba. Konum olarak da Samsun olacağını sanmıyorum.

  • İnşallah, sonuçta Türkiye iyi pazar. Fakat Türkiye'ye güvenip yatırım yapan kalmamıştı, Memleketin markaları bile kaçtı ve kaçıyorlar. Umarım Atatürk Türkiye'si tekrardan eski ruhuna kavuşur.

  • alemburda34 kullanıcısına yanıt

    Yıllardır bu arkadaşa kıllanmış durumdayım. 2017-18 mesajlarım bulunur bu herife karşı. Passat Superb önerilen konulara Megane öneriyordu falan. Premium megane falan diyordu çocuk. Mercedes demesinin sebebi de Renault motoru kullanması alt modellerde. Mercedes motorlu megane falan diyordu. Sonra megane sahibi olmadığı, araba bile sürmediği mesajları falan çıktı çocuğun.


    Kendisi en az 1 kere permaban yedi, otomobil genelden uzun süreli banlar yedi. Zamanında küfürlü mesajlar atıp ban yemiyordu. Nasıl olduysa her ban yiyişinde süreleri azaldı, permaban kaldırıldı falan. Sebebi de bilinmiyor.


    Troll olduğunu herkes biliyor, otomobil forumlarında tecrübeli kişilerin çoluk çocuk diye ciddiğe almadığı birisi. Bu tür forumlarda da böyle boş mesaj atınca eski mesajlarını ifşa etmek keyif veriyor Chery, Türkiye yatırımı için imzaya çok yakın 





  • kesin vazgeçtiler :)

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.