Şimdi Ara

Chevrolet Volt Düşünüyorum. Bilgisi Olan? ** Aracı aldım, son mesaj.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Türkiye'de Opel Ampera adıyla geçtiğini görsem de sanırım satışa sunulmamış bir model. Yine de, Chevrolet Volt ile ilgili fikri olan var mıdır? 2013-2014 model düşünüyorum, ikinci elleri yaklaşık 13-14bin dolar. Yaklaşık 60 km saf elektrik ile gidebiliyor, sonrasında benzin motorunu kullanıyor, ancak benzin motoru da bir jeneratör olarak çalışıyor. Yani arabayı götüren hep elektrik motoru. Elektrik + benzin toplam menzili 500 kilometreden fazla. Elektrik tasarrufundan çok yaşadığım şehrin trafiğinden kurtulma amaçlı (elektrikli araçlar ya da aynı araçta 2-3 kişi gidenler için özel şeritler var) düşünüyorum. Her türlü fikire ulaşmaya çalışıyorum :)

     Chevrolet Volt Düşünüyorum. Bilgisi Olan? ** Aracı aldım, son mesaj.
     Chevrolet Volt Düşünüyorum. Bilgisi Olan? ** Aracı aldım, son mesaj.
     Chevrolet Volt Düşünüyorum. Bilgisi Olan? ** Aracı aldım, son mesaj.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 21 Kasım 2017; 7:02:45 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent54

    türkiyeye volt ve prius gibi hibritler gelse ne güzel olur diyoruz ama bu ülkede bu araçların yüzüne bakmazlar bu millet anlamıyor çünki. tam şehir içinde git gelde kullanılacak arabalar ama gelde anlat işte

    Millet anlamaz degil. Acin toyotanin sitesini prius'un liste fiyatina bakin. 2.el temiz 2000dizel a4, 3.20d aliniyordu o paralara.
  • carpool lane mevzusu icin

    burada yokki bunlardan satilmadi bi eskiden az sayida prius satildi o kadar. yani voltu cogu insan bilmez bile

    bakalim ne cevaplar cikacak

    amerika da hybridde ford/lincoln iyi satiyor anlasilan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 13 Temmuz 2017; 0:30:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerd Miner

    carpool lane mevzusu icin

    burada yokki bunlardan satilmadi bi eskiden az sayida prius satildi o kadar. yani voltu cogu insan bilmez bile

    bakalim ne cevaplar cikacak

    amerika da hybridde ford/lincoln iyi satiyor anlasilan.

    Evet hocam ama bu tarz sitelerin eksikliğini çekiyorum İngilizce'de, dolayısıyla belki bir iki tane ekstra bilgi verecek birisi çıkar diye buraya açtım konu. Yurt dışında yaşayan da baya insan var bu forumda hem. İnternette Opel Ampera adında bilgilendirme var, ancak satışa hiç çıkmamış o araba sanırım. Çok da emin değilim.
  • türkiyeye volt ve prius gibi hibritler gelse ne güzel olur diyoruz ama bu ülkede bu araçların yüzüne bakmazlar bu millet anlamıyor çünki. tam şehir içinde git gelde kullanılacak arabalar ama gelde anlat işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent54

    türkiyeye volt ve prius gibi hibritler gelse ne güzel olur diyoruz ama bu ülkede bu araçların yüzüne bakmazlar bu millet anlamıyor çünki. tam şehir içinde git gelde kullanılacak arabalar ama gelde anlat işte

    Millet anlamaz degil. Acin toyotanin sitesini prius'un liste fiyatina bakin. 2.el temiz 2000dizel a4, 3.20d aliniyordu o paralara.
  • Daha önce de okudum diye hatırlıyorum diye hatırlıyorum ancak size kaynak bulmam gerekiyordu. Ve buldumda, üstteki adres ana konusu, alttaki adres ise bu aracın benzinli motorunun tekerleklere de tahrik verdiği iddiasının geçtiği haber. Bunun yanında bu araç ilk 80km'de 1.2 litre (yanlış hatıramıyorsam ölçümlerde 2 litre) benzin harcıyor, sonraki kalan kısımda 7 litre benzin. Aracı tam olarak araştırıp karar vermek lazım.

    https://forum.donanimhaber.com/opel-ampera-test-surusu-100-elektrik-150beygir-370nm-tork--60783287-7

    https://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/chevrolet-3-sene-boyunca-gercegi-saklamis-volt-tam-elektrikli-ev-degil.htm




  • Elektrik motoruna elektrik üreten jenaratör mükemmel fikirmiş gerçekten hangi akılla böyle bir araç üretilmiş pes doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Daha önce de okudum diye hatırlıyorum diye hatırlıyorum ancak size kaynak bulmam gerekiyordu. Ve buldumda, üstteki adres ana konusu, alttaki adres ise bu aracın benzinli motorunun tekerleklere de tahrik verdiği iddiasının geçtiği haber. Bunun yanında bu araç ilk 80km'de 1.2 litre (yanlış hatıramıyorsam ölçümlerde 2 litre) benzin harcıyor, sonraki kalan kısımda 7 litre benzin. Aracı tam olarak araştırıp karar vermek lazım.

    https://forum.donanimhaber.com/opel-ampera-test-surusu-100-elektrik-150beygir-370nm-tork--60783287-7

    https://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/chevrolet-3-sene-boyunca-gercegi-saklamis-volt-tam-elektrikli-ev-degil.htm

    İlk defa görüyorum hocam bunları, teşekkürler. Ben hep elektrik menzili bitene kadar benzinli motor hiç devreye girmiyor diye okudum, duydum. Bunu araştırmak lazım. Yine de, özel şeride giriş hakkı olduğu sürece tolere edilebilir gibi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Daha önce de okudum diye hatırlıyorum diye hatırlıyorum ancak size kaynak bulmam gerekiyordu. Ve buldumda, üstteki adres ana konusu, alttaki adres ise bu aracın benzinli motorunun tekerleklere de tahrik verdiği iddiasının geçtiği haber. Bunun yanında bu araç ilk 80km'de 1.2 litre (yanlış hatıramıyorsam ölçümlerde 2 litre) benzin harcıyor, sonraki kalan kısımda 7 litre benzin. Aracı tam olarak araştırıp karar vermek lazım.

    https://forum.donanimhaber.com/opel-ampera-test-surusu-100-elektrik-150beygir-370nm-tork--60783287-7

    https://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/chevrolet-3-sene-boyunca-gercegi-saklamis-volt-tam-elektrikli-ev-degil.htm

    Hocam biraz araştırdım, genel olarak, menzil bitene kadar sadece elektrik motoru kullandığını söylüyor kaynaklar. Belki de Ampera ile aralarinda ufak farkliliklar vardir, zira sizin attiginiz kaynaklar da tersini soyluyor. Ancak, eğer uzun süreler benzinli motoru hiç kullanmazsanız aracın, uzun süre depoda kalan yakıtın sorun çıkarmaması için, kendi kendine bir miktar yakıt harcadığı söyleniyor. Bunun haricinde, ayarları değiştirerek günlük kullanımda elektrik menzili bitmeden de, özellikle otoyol üzerinde, benzinli motoru kullanabildiği söylenmiş. Bunların hepsini görmek için denemek, kurcalamak gerekiyor biraz da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 13 Temmuz 2017; 11:43:12 >




  • Bu araç için hibrit denilmiyor yalnız! Siz hibrit dediniz demiyorum ancak öyle algılanmasın. Gerek bu araç, gerekse ikizi Ampera sadece elektrik motoru ile hareket ettiğini iddia eden üreticinin, testler sırasında aracın benzinli motoru ile tekerlekler arasında da bir aktarma olduğunu fark edilmesinden kaynaklı bir karmaşa var.

    Eğer denilen doğruysa bu araç sadece elektrik motorundan güç alıyor, ancak nasıl oluyor da benzinli motor aktarmaya güç veriyor? Bu bir kenara, aracın motoru jenaratör olarak kullanmasına rağmen yakıt tüketimi 7 litre idi (yanlış hatırlamıyorsam testlerde). Siz sanırım yurt dışında yaşıyorsunuz belki yakıt çok değerli olmayabilir, bunun yanında ülkemiz şartlarında bence bu tüketim yine de fazla. Hele ki denildiği gibi bir de aktarmaya yardımcı olmak adına benzinli motor devreye giriyorsa daha da yükselir gibi geliyor bana. Yine Türkiye için fiyatı çok yüksekti, 42.000$ fiyatı olan araç memleketimize (o zaman için) 60.000$ üstü rakamla giriş yaptı.

    Bilemiyorum, illa büyük bir araç ihtiyacı yoksa (fiyatlarını da bilmiyorum) aklıma geldiği için yazıyorum bmw i3 nasıl olurdu?




  • Hocam yeni çıkacak ekonomik tesladan alın bir tane hem sıfır olur hem yakıt derdi olmaz ne uğraşıyorsunuz amperayla falan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Bu araç için hibrit denilmiyor yalnız! Siz hibrit dediniz demiyorum ancak öyle algılanmasın. Gerek bu araç, gerekse ikizi Ampera sadece elektrik motoru ile hareket ettiğini iddia eden üreticinin, testler sırasında aracın benzinli motoru ile tekerlekler arasında da bir aktarma olduğunu fark edilmesinden kaynaklı bir karmaşa var.

    Eğer denilen doğruysa bu araç sadece elektrik motorundan güç alıyor, ancak nasıl oluyor da benzinli motor aktarmaya güç veriyor? Bu bir kenara, aracın motoru jenaratör olarak kullanmasına rağmen yakıt tüketimi 7 litre idi (yanlış hatırlamıyorsam testlerde). Siz sanırım yurt dışında yaşıyorsunuz belki yakıt çok değerli olmayabilir, bunun yanında ülkemiz şartlarında bence bu tüketim yine de fazla. Hele ki denildiği gibi bir de aktarmaya yardımcı olmak adına benzinli motor devreye giriyorsa daha da yükselir gibi geliyor bana. Yine Türkiye için fiyatı çok yüksekti, 42.000$ fiyatı olan araç memleketimize (o zaman için) 60.000$ üstü rakamla giriş yaptı.

    Bilemiyorum, illa büyük bir araç ihtiyacı yoksa (fiyatlarını da bilmiyorum) aklıma geldiği için yazıyorum bmw i3 nasıl olurdu?

    Hocam i3ün menzili düşük. Uzun yola çıkılmaz. Yakıt deposu olanın da menzili düşük. Volt'taki asıl kaygım yakıt değil, özel şeritlere erişim. Türkiye'den gidince yakıt her türlü ucuz geliyor zaten :) ancak yaşayacağım şehir dünyanın en trafikli şehirlerinden (Los Angeles), dolayısıyla Volt olmasa bile yine plug-in hybrid bakacağım. Normal hybridlerin o şerit için izni Yok. Alternatif olarak prius plug-in var ama menzili çok düşük, bir de fiyatı daha yüksek. Ford C-Max Energi var ama onu çok araştırmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 13 Temmuz 2017; 12:51:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Imgod

    Hocam yeni çıkacak ekonomik tesladan alın bir tane hem sıfır olur hem yakıt derdi olmaz ne uğraşıyorsunuz amperayla falan

    Hocam şimdi yazılsanız 2019 ortasından önce teslim edemeyecekler onu. Büyük ihtimal vergi teşviki kotası da dolmuş olacak. Onun haricinde Volt 13k, ucuz Tesla 35-40k olacak.
  • Oradaki şartları bilmiyorum. Eğer aracı elektrikli araç sınıfında kabul ediyorlar ve bu nedenle yukarıda bahsettiğiniz ayrı şerit kullanımı destekleniyorsa en iyi alternatif gibi duruyor. Hani hibrit araçlara bakın diyeceğim ama sanırım onlara ayrı şerit uygulaması yok. Bu durumda en mantıklı seçenek volt gibi duruyor.

    Motoru da sanıyorum belli bir hızdan sonra (veya ivmelenme sırasında) destek olmak amacıyla aktarmaya yardımcı oluyor. Bunun haricinde bir problem yok gibi, dediğim hele ki kanunlar aracı "elektrikli araç" olarak tanımlıyorsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Oradaki şartları bilmiyorum. Eğer aracı elektrikli araç sınıfında kabul ediyorlar ve bu nedenle yukarıda bahsettiğiniz ayrı şerit kullanımı destekleniyorsa en iyi alternatif gibi duruyor. Hani hibrit araçlara bakın diyeceğim ama sanırım onlara ayrı şerit uygulaması yok. Bu durumda en mantıklı seçenek volt gibi duruyor.

    Motoru da sanıyorum belli bir hızdan sonra (veya ivmelenme sırasında) destek olmak amacıyla aktarmaya yardımcı oluyor. Bunun haricinde bir problem yok gibi, dediğim hele ki kanunlar aracı "elektrikli araç" olarak tanımlıyorsa.

    Tam elektrikli araçlara kıyasla farklı bir etiket takılıyor; ancak şerit kullanımı için geçerli. Biri gri biri yeşil etiket. Başta yeşil etiketler için araç sınırı vardı ama o da kalktı. Dediğiniz gibi, prize takılamayan araçlara bu hak tanınmıyor. Prius giremiyor örneğin ama prius plug-in girebiliyor menzili 15 km olsa bile.




  • Cevaplarda gecikiyorum, kusuruma bakmayın lütfen. Ara ara girip, çıkıyorum foruma.

    Benim araçla ilgili bilgim çok sınırlı, bu araç prize takılıp şarj edilebiliyor diye biliyorum (yani aklımda öyle kaldı). Sizin aradığınız şartlara uyuyor gibi görünüyor. Ülkemizde yok denecek kadar az sattığından dolayı bilgim de çok sınırlı. Hayırlı olsun.
  • Hiç satılmadı sanırım

    Hybrid olarak CH-R olabilir ama 2. eli sıkıntılı

    10 sene sonra ancak Türkiye'de Hybrid arabalar yaygınlaşır

    Şimdilik mazota devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Car Specialist

    Hiç satılmadı sanırım

    Hybrid olarak CH-R olabilir ama 2. eli sıkıntılı

    10 sene sonra ancak Türkiye'de Hybrid arabalar yaygınlaşır

    Şimdilik mazota devam

    Hocam selamlar, Türkiye'de bakmıyorum ben de.
  • Herkese selamlar, araci aldim arkadaslar Yukarıda da konuşulduğu gibi, araç elektrik menzili bitene kadar benzin motorunu hiç kullanmıyor. Elektrik menzili 65 km kadar. Yaşadığım bölge oldukça geniş bir alan, dolayısıyla mesafeler çok uzun ** mesela şu an evden yaklaşık 85 km uzakta bir yerdeyim ** ve ona rağmen son depo benzinimde ortalama yakıt tüketimim 2.5 litre / 100 km oldu. Onun haricinde, elektrikli araç kullanmak oldukça eğlenceli. Aracın hızlanması oldukça çevik, ve araba elektirkle giderken hiç ses çıkarmıyor. Yakıt kullanan motorların aksine, tork aracın kalkışından itibaren maksimumda kullanılabiliyor, bu da sürüşe oldukça katkıda bulunuyor.
  • Ampera özel siparişle gelmişti Türkiye’ye
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.